Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, September 30, 2008

Bagaimana Mengenali Fraksi UMNO dalam PAS

Artikel ini adalah bertujuan untuk memberi petunjuk tentang bagaimana hendak mengenali geng fraksi UMNO dalam PAS.

Cara paling mudah adalah bertanya kepada mereka soalan2 ini:

a. ADakah saudara/ri bersetuju dengan kemasukan PAS ke dalam BN?

b. Adakah saudara/ri akan menentang kemasukan PAS ke dalam BN?

Kedua-dua soalan hanya memerlukan jawapan samada YA atau TIDAK.

Sekiranya orang yang ditanya itu mengelat, tdak menjawab, tidak mahu menjawab dengan terus, memberi seribu satu alasan maknanya orang itu 99% ahli Fraksi UMNO

Identifikasi Dan Pemerhatian Sekitar Blog2 Kepunyaan Aktivis PAS


Setakat yang saya tengok, laman web seperti Roslan SMS, Merah Tinta, Ustaz Nik Abduh dan Tranung Kite tidak menyatakan penentangan mereka secara terbuka terhadap penyertaan PAS ke dalam BN.


Blog Ustaz Nasaruddin Tantawi, walaupun beliau telah menyatakan beberapa keraguan beliau terhadap kerajaan baru Pakatan Rakyat, namun beliau dengan jelas menyatakan bahawa BN dan UMNO harus dihapuskan. Dengan kata lain, Ustaz Nasaruddin Tantawi telah menyatakan penentangan beliau terhadap Barisan Nasional dan UMNO secra terus terang.

Saya nampak Ustaz Nasaruddin Tantawi ikhlas dalam menyatakan keraguan beliau dan beliau tiada agenda untuk menyokong fraksi UMNO.

Jadi, pergi tengok blog lain dan lihat kenyataan mereka selepas PRU ke 12 dan lihat samada mereka menentang idea menyertai BN atau tidak.

Itulah indikasi yang paling jelas.

Tulang Besi


14 comments:

mawardi said...

Merah Tinta MSO untuk pengetahuan saudara, tidak mempunyai pandangan sempit, dengan membenci satu pihak secara berlebihan dan mencintai satu pihak, juga secara keterlaluan.

Hal ini sudah dinyatakan di blognya sendiri. Beliau neutral. Beliau tidak mempunyai kepentingan dalam mana-mana parti. That's the ethic to make a good self-proclaimed analysis.

Tulang Besi said...

Saudara Mawardi,

Tiada sikap neutral dalam hal ini. Sesiapa yang neutral kita mesti letak dalam kandang Fraksi UMNO juga.

Dan lihat sendiri soalan saya. Jawapan yang wujud samada "Ya" atau "Tidak"?

Mcm ni lah, kalau orang tanya Mawardi, setuju tak kita sembah berhala.

Apakah jawapan yang patut dijawab?

Ya, tidak atau neutral?

Masuk BN adalah BENDA JAHAT. Mana boleh neutral dalam berhadapan dengan benda jahat.

mawardi said...

But first you have to confirm, is MSO a PAS member. I don't think he is.

Anonymous said...

Apa lagi ni? Kan ke syura dah buat keputusan tiada kerjasama dgn umno dan perkukuhkan pr dgn syarat Islam menjadi dasar pemerintahan. Yg nak panjang-panjangkan cerita masuk bn ni pasal apa.tak pernah timbul isu nak masuk umno.berjumpa dgn umno suruh dia orang masuk jemaah.klu pkr blh terima ex gerakan dan mca jadi ahli, parti komponen lain tak blh ke jemput pihak lawan masuk ke parti mereka.yg pecah belah sepatutnya umno.ni yg bloggers2 ni memanjangkan isu sudah selesai muktamar pasal apa?yg pro anwar tuduh yg tak stuju dgn mereka fraksi umno.yg tak stuju dgn cara anwar tuduh pihak yg lagi satu puak erdogan.pasal anwar je nak pecah belah.anwar ni sepatutnya hanya dilihat sebagai mp dan penasihat pkr.kuat betul pengaruhnya sampai blh pecah belahkan parti lain.mcm skrip student days dia kat um je.tanya je kat pak sheikh tu, nape tak masuk pas?

troubadour said...

Salam TB aka RC,

I am in KT now. The other half is from here. I was chatting with my significant other just now as to the difference between Kelantanese & Terengganu people generally when it comes to Islam. My other half said that Terengganu people are generally so MATERIALISTIC and with THIN IMAN that they will inevitably lean towards UMNO/BN. This goes to even those close to being ULAMAK status!

So you cannot rely on them & must go all out to expose their intention.

I agree with her as I noticed this for many years already.

Cheers
troubadour
www.wandering-troubadour.blogspot.com

troubadour said...

Salam TB aka RC,

I was very close to the event!

Read "UMNO & PAS merger or is it acquisition of PAS by UMNO? Views from a keen observer!" at www.wandering-troubadour.blogspot.com

troubadour

troubadour said...

Salam TB aka RC,

I was very close to the event!

Read "UMNO & PAS merger or is it acquisition of PAS by UMNO? Views from a keen observer!" at www.wandering-troubadour.blogspot.com

troubadour

Anonymous said...

Troubadour atau significant othernya boleh menilai iman seseorang.hebat

troubadour said...

Salam "Anonynmous"

"Troubadour atau significant othernya boleh menilai iman seseorang.hebat"

My answer: Philosophy dictates actions. Beliefs influence action. Actions reflect beliefs. Quality of actions reveal quality of belief (iman). QED

Tulang Besi said...

Assalamualaikum Troubador,

I agree. I stayed in Terengganu before and i never liked the people. The good ones are normally ostracised and rare.

The bad ones are normally the case.

So now the Terengganu PAS is the main force behind the drive towards bringing PAS into BN.

Apparently, the lure of money and power convinced them that bringing PAS into BN is justified.

They don't care about PAS being pushed 40 years behind, they don;t care if non muslims will lose their trust to PAS altogether, they don't care if PAS will be totally ruinede after that.

All they care about is themselves making a lot of money and getting high positions.

They are truly selfish.

Anonymous said...

Jangan sekali-kali menilai iman seseorang.iman itu sangat luas hakikatnya.mengatakan yg buruk mengenai saudara seislam itu melambangkan apa.iman dicetuskan oleh amalan yg ikhlas kepada Illahi.keikhlasan itu ialah diantara hamba dan pencipta hatta malaikat sendiri tidak tahu mengenainya.Allah yg maha mengetahui mempunyai mahkamah dimahsyar untuk mengadili hambanya.siapakah kita untuk menilai iman seseorang.perjuangan pas memang hampir tergelincir sekarang ini.dgn mudah melabelkan orang tanpa bersemuka dan hanya berkata-kata dialam maya.bukan ini landasan impian tuan guru dari gunung semanggol ketika mengasaskan pergerakan ini.apa bezanya tamak mempertahankan kuasa dan gelojoh merebut kuasa?

Anonymous said...

Kami menyokong pas kerana fasal 5 perlembagaannya.oleh itu jika pimpinan dan ahli2 yg bijak pandai masih bersengketa mengenai perkara yg telah diputuskan syura jgn berkata yg bkn2 jika ada sangsi dikalangan kami.kami bukan orang kelantan atau terengganu.we're just ordinary tax paying citizens being entertain by politicians via their respective antics and official channels.if followers from both the above mentioned states want to engage in the offensive mode, be our guests.cripple the movement all you want.this beautiful way of life loses out yet again.

Anonymous said...

HAPUSKAN FRAKSI UMNO DALAM PAS !! TKO TU ADLAH FRAKSI UMNO !

Hapuskan Fraksi Umno dlm PAS said...

SYABAS SONGKOK PUTIH TELAH SAHKAN DIRINYA ADALAH FRAKSI UMNO DALAM PAS !!
http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=16840

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.