Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, September 17, 2008

Political Report from the Grapevines - Government Change

I have tons of information i can share but unfortunately it's not good if I divuldge the information to the public now, for fear for derailing the entire process. I will try to tell as much as possible without giving too much. I understand most are looking forward to seeing the change in government. But, let me assure you, the Pakatan leaderships are trying to do this as delicately and carefully as possible.

1.0 The number of MP's that has expressed their willingness is more than 31 as told by Anwar Ibrahim. There are MP's that has given their commitments. There are those who has given their verbal committments. In total, we are looking at a comfortable numbers.

a. I expect the number of defection will increase exponentially right after the
new government is installed. Most of the UMNO defections will come after the
fall.

2.0 There is speculation that defection will occur via the other parties as well. That is via PAS and DAP independently. However, the number is unknown until now.

3.0 As of now, Pak Lah still doesn't believe that Anwar Ibrahim has the numbers. He is living in false pretense that Anwar Ibrahim is bluffing

4.0 In fact the entire UMNO thinks that this is a mere charade by Anwar Ibrahim. They are all convinced that Anwar Ibrahim is just pulling a poltical gimmick.

5.0 All i know, Anwar Ibrahim has got all his basses covered. But still, UMNO can always strike back in so many ways. Therefore, there is no room for overconfidence, carelessness or even assumptions.

I think i better shut up now before i start exposing important information about the entire operation.

Tulang Besi



14 comments:

Cucu Tok Selampit said...

Berita Gempar!!! Atas permintaan ramai dan untuk mengisi kekosongan yang wujud, DSAI telah sudi dilantik menjadi PM Siam yang ke 87 sejak 1945.

Anonymous said...

Always enjoys your posts.

Please keep 'em coming.

Thanks

Emily Pratt said...

Tulang Besi's info is nothing new. It is neither here nor there. Please tell us something new, Thank you.

Emily Pratt

Anonymous said...

Sebenarnya Pak Lah juga percaya Anwar memang mempunyai bilangan yg di maksudkan,itulah sebabnya beliau enggan menemui Anwar.Beliau panik dan tidak tahu bagaimana mahu berhadapan dgn Anwar,dan tidak mahu juga di pertanggunjawabkan bersendirian oleh Umno,jadi sekarang beliau hanya beserah pada takdir.

Anonymous said...

at 3pm; mainstream news reported PM AAB and DPM NTAR has swapped portfolio.

PM badawi is now the new Defence Minister whilst NTAR is the new Finance Minister (I)

Anonymous said...

this musical chair thing is only to confuse najib...i believe at the end of the day..both will continue to be confused when DSAI takes over..

Anonymous said...

Yes TB,

Maybe you could tease us with some appetizers, since your article reveals nothing new. Cerita lama ditayangkan kembali. Come on, sikit je.

Generalismo

Anonymous said...

Dear TB,

I understand if u do not wanna disclose the specifics but could u disclose among the BN defectors, how many are from umno and the various component parties (specific parties)

mangchikla said...

Bang, if i were the SB, i wld definitely go after u since u know everything..

Anonymous said...

I was waiting for September 16. Then nothing happened. I wonder if anything is ever gonna happen. I have to agree with Badawi on one point. If Anwar really has the figures, he would have marched to the PM's office with his supporters already!!! So what is Anwar waiting for? I think it's all one big wayang from Anwar. BN is here to stay. No doubts about it.

Anonymous said...

Nothin happend u say?Lol!Man,the PM n his albino babi utan tak boleh tidurlah...tenggoklah wajah wajah mereka..they r feeling the heat man..n they know,there is high possibility Anwar mite able to topple them!!"Nowhere 2 run baby,nowhere 2 hide!! :-)

n tulang besi,hehe..he has the info...pay close attention..baru blh paham..thumbs up!!

Anonymous said...

Hek eleh..harituh beriya2 confident sgt 16Sept..tup2 tup bila tarikh dah lepas,macam2 alasanlah teknikal lah apa lah..you igt org percayake dgn muka Anwar Ibrahim tuh bole tunggu cara lembut2?..kerat jarilah, kalau dah ade ngam ngam MP yg melompat tuh dia dah awal2 hingak bg tau..apalagi keegak sangat nak jaid PM tuh..x saba2..kalau iya nak cara aman damai, tunggu aje PRU ke13 nti, lawan, bila mng hah bentuk lah kerajaan...ni dha biasa jenis main belakang..apa dahhh..negara luo gelak senyum2 sumbing tgk politics tahi ayam dalam msia..memaluakn sungguh!!

yehhh a'aa susah2 jadi aje PM SIam tuh..keh keh keh

Alias Mohd Yusof said...

Berbagai andaian boleh dibuat ekoran tindakan terbaru Pak Lah mengambil alih Kementerian Pertahanan dari Najib.

Pertama ada kemungkinan Pak Lah tidak mahu Najib memperalatkan tentera untuk mengambil alih kuasa politik dari Pak Lah lebih awal dari pelan peralihan kuasa.

Kedua, kemungkinan Pak Lah akan menggunakan kuasa tentera bagi mengatasi keadaan politik negara yang semakin gawat dan semakin tidak stabil sekarang ini, berikutan beberapa parti politik komponen BN mula hendak keluar dari BN.

Pemerintahan tentera juga boleh digunakan bagi menghalang Pakatan Rakyat dapat memerintah melalui wakil parlimen BN yang melompat.

Anonymous said...

Raja Petra is suffering the most i suppose. I hope this will all end soon. Hate this mean government.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.