Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, December 3, 2008

Mustafa Ali Menafikan Segala-Galanya?

Tn Hj Mustafa Ali telah memberi temuramah dengan akhbar Wasilah baru-baru ini. Secara umumnya, beliau telah menyatakan penafian beliau terhadap beberapa tuduhan yang telah dikenakan terhadap beliau.

Beliau menafikan yang beliau mempengaruhi Presiden, yang beliau bercadang membawa PAS masuk BN, yang beliau terlibat di dalam pemecatan Khalid Samad dan Saari Sungib dsbnya.

Saya teringat satu masa dahulu, apabila beliau ditanya oleh Malaysiakini samada beliau terlibat di dalam perjumpaan dalam gelap PAS-UMNO, di kala itu beliau telah menafikan berita tersebut.

Namun selepas itu terdedah bahawa beliau adalah salah seorang ahli di dalam perjumpaan2 tersebut.

Nampaknya penafian-penafian skrg ni dah takda makna.



12 comments:

Anonymous said...

Nampaknya ada blog pro MIC cuba buat kacau lagi. Nak lagakan Hindu dengan Muslim. Blog http://indiansmalaya.blogspot.com dan http://indiansmalaysia.blogspot.com oleh Dr. Punithan Shan cuba mengelirukan orang Islam kononnya Yoga adalah halal disisi Islam dan fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan tidak sah.

Anonymous said...

Your thinking is too closed minded Mr Anonymous .. As the author mentioned, yoga is NOT a religion but merely a sort of excercise to enhance our life physically and mentally. So tell me , y do malays practice silat ? Isn't silat an anciant fighting art tht was also adapted by the then Malaya people in the mid ages at around the time of Parameswara . If u want to be soo stereotyped , then DO NOT practice silat , as it is NOT what the QURAN nor what Nabi Muhammad has thought us. Islam DOES NOT teach those stuff, then y practice it ? Since it was adapted from the ancient hindu culture tht was popular in the middle ages. SO ban Silat all together too then ? N worste of all , many Malay cultures and traditions as a FACT have been borrowed from the Hindu practices of the Malayan residents at the time of Parameswara. So BAN (YES TAKE A FATWA OUT) to BAN most of the Malay culture that has been borrowed from hindu tradition and culture from the time of Parameswara. HYPOCRITES !!

Anonymous said...

I understand your viewpoint and lots of others have thoughts quite similar to you. But Majlis Fatwa do not need to explain themselves in this matter, discussions have been held and decision has been finalised. But on our side it is enough to acknowledge that to some extent yoga is not indefinitely Halal to the muslims. It is not a fair comparison to cultures. Rasulullah acknowledged culture, and preferred us to follow them as a gesture of respect to the community, as long as it doesnt involve anything against Islam.

Tayadih Maysia said...

yang komen pakai "Anonymous" ni hang pa ni golongan misteri nusantara ke?

Anonymous said...

Banyak lagi di kalangan ahli dan kepimpinan PAS yang masih ikhlas. Kepimpinan yang sorang dua itu eloklah tidak lagi terpilih dalam muktamar akan datang. Nampak nya pengalaman berpolitik yang lama boleh juga mendatangkan masalah, mungkin kerana fokus telah terkeluar dari objektif asal. Kami percaya Majoriti ahli PAS menolak kepimpinan seperti ini dalam membentuk MALAYSIA BARU bersama slogan PAS - PAS FOR ALL. PAS TETAP BERSAMA PAKATAN RAKYAT. Mereka yang sangsi atau ada kepentingan lain perlu kembali kepangkal jalan serta mengundurkan diri secara dihormati sebelum terlambat.

Anonymous said...

Cikgu Pa molek masuk UMNO.

citizen Malaysia said...

What is this Umno Kuala Terengganu Mayor appointed as a returning officer for Kuala Terengganu? Where on earth does one who has a stake in the election again lead the process? Already the EC has allowed Umno to finish whatever devious plan it can take in two choosing Jan.17. Mind you when MCA Ijok assemblyman in 2007, the announced a by-election in 13 days from the day he died. Can you rally PAS on this issue. ASAP

slyderrose said...

Let bygones be bygones. Forget and forgive. No point in raising the issue again. I think che gu pa has learned the lesson.

Anonymous said...

timb pres adalah pengarah prk ktg dibantu oleh wan mutalib. tak pernah berlaku tim pres jadi pengarah prk? dlm politik semua boleh jadi. cikgu pa, sbg pj pas trg merangkap pengarah pr pas pusat, dak amboh jadi pengarah prk...dak kena la kalu pj negeri/ pengarah pr pusat jadi pengarah prk. padan bagi kat orang bawah je, macam timb presiden tu... status cikgu pa lebih tinggi lagi dari timb presiden, isy!
congak gi congak mari, molek benar bagi cikgu pa jadi calon, peduli apa pandangan mursyidul am dengan mat sabu dia. mat sabu orang luar, cik pa anak ganu...
prk ktg kali ni macam lawan "adik-beradik" je...tg presiden kena pilih cikgu pa la, sebab lawan "adik-beradik" dak gitu? lagi pong cikgu pa bukan tamak, bagi lah can kat dia. ada harapan boleh menang free, dok bincang lama dah, manalah tahu "abang" nak bukti kpd "adik"... kalau tak, akan jadi "ONE DOWN!"

Anonymous said...

Dok menang gganung kalu Cik gu Pa jadi calun. Kalu Mat Sabu belum tentu lagi.

chong said...

Semoga pihak yang terbuka pemikirannya dan berjiwa rakyat dapat memimpin PAS.

Anonymous said...

rauk muka dan wajah-wajah saperti ini memang boleh kita baca..apalagi bila terbukti tindak-tanduk mereka..

Kalau dah agen AMNO nak simpan buat apa lagi??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.