Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Loading...

Friday, November 28, 2008

Benarkah PAS Selangor Di Pinggirkan/Di Anak Tirikan

Baru-baru ini Langkawi, wakil PAS Selangor apabila membentangkan berkaitan Selangor telah memberikan laporan yang 100% negatif. Kesimpulannya, PAS Selangor seperti di jadikan anak tiri atau anak buangan dalam kerajaan Selangor. Di bawah adalah sepucuk surat yang disiarkan oleh Bakaq@Penarik Beca.com. Ia adalah jawapan dari seorang tokoh korporat berkaitan dengan beberapa dakwaan biasa yang sering kedengaran di Selangor. Kalau tak silap, dalam Muktamar di Ipoh juga perkataan
"anak tiri" digunakan tetapi telah disanggah oleh Khalid Samad. Tak hairanlah sekarang Khalid Samad pula telah disanggah dari jawatan Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor

Thursday, November 27, 2008
Kompleks kontot diri Pas Selangor

Berikut ialah email dari seorang tokoh korporat kepada saya. Dia bubuh tajuk "Inferiority complex". Saya ubah tajuknya kepada "Kompleks kontot diri Pas Selangor". Saya siarkan kandungannya tanpa edit sikit pun:

Assalammualaikum wbt Dear Pak Bakaq,

1.Saya ada baca blog Pak Bakaq berkenaan pergolakkan dalam PAS Selangor.Saya tertarik dengan komen yang dibuat oleh pegawai PAS Selangor bahawa PAS rasa terpinggir kerana PAS di DUN Selangor adalah parti dalam Pakatan Rakyat yang terkecil sekali bilangan kerusi DUNnya.Sedangkan PAS di Selangor merupakan parti yang terbesar dari jumlah ahlinya,dari jumlah Kawasan dan Cawangannya dan dari jumlah kekuatan 'resources'nya.PKR Selangor dan DAP Selangor tidaklah sekuat PAS.

2.Kalau tidak silap saya, Presiden PAS pun pernah merungut bahawa PAS tidak diberi pengiktirafan sebagai parti yang terkuat didalam Pakatan Rakyat walau pun ahli PAS, jentera organisasi PAS dan kekuatan 'resources' PAS adalah jauh lebih hebat daripada PKR dan DAP.

3.Maafkan saya Pak Bakaq, kerana pada pandangan saya kalau begini pandangan PAS,bahawa PAS perlu diiktirafkan sebagai 'the premier' parti dalam Pakatan Rakyat kerana jumlah ahlinya yang besar, organisasinya (Kawasan dan Cawangan) yang besar, sumber 'resources'nya yang besar, maka ada pemimpin PAS yang menghadapi sindrom 'inferiority complex'.

4.Kalau PAS semuanya besar, mengapa pencapaiannya adalah yang paling kecil ? Di Parliment PAS(23 wakil rakyat) dari bilangan kursi adalah yang terkecil daripada DAP(28 wakil rakyat) dan PKR(31 wakil rakyat).Di DUN Selangor pun bilangan ADUN PAS adalah yang terkecil diantara ADUN-ADUN PR.Mengapa PAS tidak menjadi parti yang paling banyak ahlinya(yakni dikalangan parti-parti didalam PR) didalam Parlimen dan DUN Selangor ? Dimana silapnya, kalau ahli,jentera dan sumber yang paling banyak,tetapi pencapaian yang paling kerdil ? Kalau PAS adalah syarikat yang didaftarkan di Bursa Saham Malaysia, Pengurusan PAS Bhd boleh dibuang kerja kerana membawa 'results' yang paling sikit ! 'PAS Bhd.' cawangan Selangor perlu dirombak langsung pengurusannya, kerana memberi pulangan yang sedikit ! Kalau PAS adalah PAS Bhd, CEOnya perlu mengundur diri kerana prestasi syarikat tidak setanding dengan prestasi DAP Bhd. dan PKR Bhd yang jauh lebih kecil daripada PAS Bhd. !

5.Kepada PAS : Its the results stupid ! Thats how you can get the respect that you want !

Wassalam.Terimakasih.

Posted by bakaq a.k.a. ~penarik beca at

Read more!(Selanjutnya)

Wednesday, November 26, 2008

Tulang Besi Mungkin DIkenakan Tindakan Disiplin Dalam Parti pt 2

Saya terfikir, sepatutnya "orang itu" yang disiasat di atas aktiviti subversif beliau, bukan dilantik sebagai Ketua Penerangan Negeri menggantikan Saari Sungib.Kenapa pula berura-ura untuk menghadapkan Tulang Besi kepada tindakan disiplin dan membiarkan orang yang terlibat dalam kegiatan subversif? Sekurang-kurangnya mesti ada siasatan yang dilakukan, bukan dinaikkan pangkat.

Wujudkah lagi keadilan dalam PAS? Ataupun Keadilan hanya wujud dalam retorik setengah2 pimpinan sahaja.

Kes "orang itu" dah sampai ke pengetahuan Presiden PAS tetapi hasilnya beliau dinaikkan pangkat bukan disiasat.

Kalau nak kata takda laporan, laporan telah dibuat.

Tapi, orang yang komplen dan melahirkan rasa tidak senang terhadap "development" ini pula hendak di apa apa kan.

Kepada yang mahu mempertikaikan "tarbiyyah" saya, suka saya ingatkan bahwa saya telah mengikut usrah PAS sejak tahun 1985 lagi. Saya masih ingat mengikuti arwah bapa saya berkempen di Gemas semasa PRU 1982 di kawasan Dato Taha ditembak mati.

Tak usahlah hendak mempersoalkan komitmen saya kepada PAS. Saya masuk PAS sewaktu PAS ditakuti dan dipandang hina oleh masyarakat Malaysia. Kebanyakan yang sekarang ini memimpin PAS, pada waktu itu, memusuhi serta bersengkongkol dengan pemerintah UMNO/BN yang zalim, termasuklah orang yang bercadang hendak membawa saya kepada tindakan disiplin ini.

Skrg bila UMNO lemah, ramai-ramai masuk PAS dan orang lama mcm saya hendak ditendang dan dinistakan.

Seburuk-buruk Khalid Samad, beliau masuk PAS lepad 1982 dan aktif menyebarkan PAS sehingga beliau merengkok dalam ISA. Orang-orang yang memecat Khalid SAmad itu, di kala itu, hidup senang lenang bersengkongkol dengan pemerintah yang zalim, baik dalam BTN atau dalam Polis.

Bukan nak kata orang lama dalam PAS ini maksum, tapi tak usahlah nak persoalkan komitmen mereka dalam PAS. Bukti mereka istiqamah dalam perjuangan sepatutnya dijadikan contoh.

SAya berbangga dengan Timbalan YDP saya. Beliau aktif dalam PAS sewaktu PAS Selangor dipimpin oleh Arwah Ustaz Ismail Hashim lagi. Pada waktu beliau aktif berjuang dalam PAS dikala itu, tidak pernah terdetik dalam hati beliau yang pada satu hari beliau akan menjadi Ahli Majlis MBPJ.

Dan sekarang, beliau antara ahli MBPJ yang paling "perform" dan paling bersih. Sehingga ada orang komplen yang beliau terlampau bersih.

SAya beritahu kepada beliau:

"HAji, dulu haji berjuang PAS Haji tak pernah mintak apa-apa balasan. Ikhlas seikhlas-ikhlasnya. Tapi Allah SWT ingat pengorbanan Haji dan Allah SWT telah membalas segala bakti yang Haji tabur dulu dengan memuliakan Haji. Keihklasan Haji ini sepatutnya menjadi contoh tauladan kepada semua ahli baru PAS."

Ahli PAS Ramai Dikelirukan Dengan Perkataan Wala'

Yang layak menerima wala' secara mutlak dalam Islam hanyalah Allah SWT dan Rasul SAW. Lain dari Allah dan Rasul, tiada siapa yang boleh menerima wala' secara mutlak hatta Saidina Abu Bakr As Siddiq.

Kita dah lupa ke bagaimana para Sahabat secara lantang mengkritik Saidina Umar hanya kerana beliau memakai pakaian yang melebihi dari kuota kain yang beliau dapat.

SAya nak soal para fraksi UMNO, tindakan para Sabahat mempersoalkan Saidina UMAr itu, adakah ianya tanda2 para sahabat tidak wala' kepada Saidina Umar.

SAya tahu, pemimpin2 yang terpalit dalam isu Fraksi UMNO ini sekarang begitu galak bercerita pasal Wala'.

Kalau kita sempat menghadiri majlis mereka, cuba tanyakan peristiwa yang saya sebut di atas.

Tanya kepada mereka:Adakah mempersoalkan tindakan pemimpin tidak dikira wala'?

Saya teringat kata-kata Imam Malik:

"Pendapat aku dan sesiapa sahaja boleh dipersoalkan atau ditolak kecuali yang datang dari tuan punya kubur ini" ... sambil Imam Malik menunjuk kepada kubur Rasul SAW.

Janganlah disebabkan wala' kita melanggar akidah kita dan melantik pimpinan kita sebagai pimpinan yang maksum.

Tiada siapa yang maksum. Kalau seseorang itu baik mcmna pun, mungkin dia terlupa atau tersilap pandang dsbnya. Buat kesilapan bukan bermakna jahat.

Tetapi mempertahankan kesilapan walaupun jelas sudah silap adalah tanda-tanda kefasikan. Lebih-lebih lagi apabila menggunakan alasan agama dan perkataan seperti Baiaah dan Wala'.

Tulang Besi.


Read more!(Selanjutnya)

Tulang Besi Mungkin DIkenakan Tindakan Disiplin Dalam Parti

Saya telah diberi amaran oleh beberapa orang dalam Kawasan saya bahawa ada seorang pimpinan dalam Perhubungan Negeri Selangor sedang mencari butiran berkenaan dengan diri saya. Mereka berkata ada kemungkinan saya akan dikenakan tindakan disiplin dalam parti ekoran dari artikel saya bertajuk "Adakah PAS Selangor Sokong Usaha Roslan SMS Untuk Menjatuhkan Beberapa Pimpinan PAS Pusat"

Untuk memudahkan usaha pimpinan tersebut, maka di bawah saya perturunkan maklumat dan butir yang sedang dicari beliau:

# Keahlian PAS : 253812

Tarikh Daftar Ahli : 9/9/1987

Kawasan : Lembah Pantai

Negeri : Wilayah Persekutuan

Cumanya, orang yang hendak mengambil tindakan disiplin ke atas Tulang Besi ni, cubalah banding nombor keahlian beliau dengan no keahlian Tulang Besi. Masa Tulang Besi menjadi ahli PAS, orang ini berada di pihak sebelah sana. Dan sijil keahlian Tulang Besi pun ditanda tangani oleh Arwah Ustaz Yusuf Rawa. SAya nak tanya, orang yang nak hadapkan saya ke tindakan disiplin ini: sijil ahli beliau siapa yang tanda tangan?

Saya tak tahu lah, apa yang saya ingat dari artikel saya itu adalah mempertikaikan perlantikan seorang yang saya telah dedahkan sebagai pencemar dalam PAS (Rujuk : "Mana Maruah Roslan SMS? "). Seorang yang secara tanpa segan silu mahu mengheret kawasan beliau dalam konspirasi beliau dan geng beliau untuk membersihkan PAS Pusat dari beberapa pimpinan yang beliau anggap dan panggil "Kumpulan Erdogan".

Artikel saya adalah bertujuan untuk menjadikan saya "konsisten". Kalau saya dah dedah bahawa orang itu adalah bertujuan jahat, maka siapa yang melantik beliau ke KEtua Penerangan NEgeri juga harus dikritik. Itu sahaja.

Harus juga diingat bahawa artikel saya itu tidak sedikit pun menyentuh tentang perlantikan Dr Rosli yang menggantikan YB Khalid Samad sebagai TPJ. Walaupun saya tahu perlantikan ini adalah bertujuan untuk menutup mulut2 yang berpotensi untuk menghalang tindakan-tindakan yang tidak sehat dalam PAS Selangor.

Selepas ini, saya melihat bahwa nama2 seperti Dr Mariah Mahmud, Khalid Samad, Saari Sungib, Dr Lo Lo Ghazali malahan Dr Hatta Ramli akan digugurkan dari senarai calon Pilihanraya di Selangor. Tidak mustahil sama sekali kerana Fraksi UMNO dalam PAS memang mahu menguntungkan UMNO.

Dengan membuang nama2 ini dari senarai calon, bererti UMNO akan mendapat laba dan keuntungan yang sangat besar dan itulah dia tujuan serta objektif Fraksi UMNO dalam PAS: menguntungkan UMNO.

Berkenaan dengan "penyatuan fikrah" saya dah jangka bahawa perkataan ini hanyalah gula-gula sahaja. SAya merujuk kepada komen salah seorang pengunjung blog saya:

"Anonymous said...

kerana nak satukan fikrahlah maka nyang dikenalpasti berlainan fikrah diterajang keluar...
kini ada lak pemimpin yang dok tagih wala' dari akar umbi, kenape weh? nak tanya sikit, mana lebih aulia', wala' yang ditagih atau yang ikhlas?

semoga Allah akan telanjangi mmereka-mereka nyang sedang buat onar dalam pas - melalui ucapan atau tindakan mereka - supaya dikenali oleh akar umbi, amin.

spy leman, 11.11.08 jam 5 ptg somewhere in jalan ampang, ya? dedah, jangan tak dedah...

Allah tu mahakaya lalu Dia zahirkan kelakuan mereka.."


Jadi kata2 seperti "wala'", "fikrah", "tarbiyyah" dan sebagainya hanyalah gimik beberapa pimpinan tertentu untuk mengekalkan kuasa yang sudah semakin longgar. Dgn kata lain ianya tidak lebih dari satu dongengan yang dilayarkan kepada ahli-ahli PAS bagi memastikan ahli-ahli PAS tidak mempersoalkan tindakan mereka sama sekali.

Apa yang saya tahu, "wala" yang tidak bersyarat hanyalah kepada Allah dan Rasul. "Wala" kepada manusia adalah bersyarat dan tidak mutlak. Tetapi, mereka2 ini sedang berjalan seluruh negara dan bercakap seolah-olah mereka ini setaraf dengan Nabi Muhammad SAW.

Yang sebenarnya mereka ini berkempen dengan cara halus supaya ahli2 semua masih lagi memilih mereka sebagai pimpinan mereka. Itu sahaja.

Saya berdoa supaya kesemua ahli PAS diberikan hidayah oleh Allah SWT untuk menolak pimpinan2 yang mempergunakan ISlam bagi kepentingan mereka. Mcm Roslan SMS dalam blog beliau, heboh kata nak QUran dan Hadeeth tapi buat fitnah kat orang boleh pulak. Ada ke dalam QUran dan Hadeeth yang menghalalkan fitnah?

Tulang Besi

And here is the rest of it.

Read more!(Selanjutnya)

Tuesday, November 25, 2008

A Cure For Migraine Headaches: Personal Experience

I thought i might share my experience in curing my wife's migraine headaches. You'd be surprised that it doesn't involve any forms of drugs but it does require a bona-fide prescriptions. It might not work for all migraine sufferers, but it might help some of you.

My wife use to suffer migraine headaches on regular basis. Sometimes it gets so bad, she vomits her stomach content and has to resort to sleeping for hours and hours.

While we were living in Egypt, we passed by a spectacle shop and my wife noticed some frames that is attractive to her. So, we went inside and asked the price and it turned out the price is much cheaper than the ones in Malaysia. And they looked expensive and good too.

So we told the store hand to make us two sets of spectacles with new lenses. To our surprise the optometrists said "MAMNU'" which in English means "It's illegal".
The optometrists told us that we are to get a proper prescription from a license and proper optomologist. In other words, we have to get the prescription for the lens from the nearest eye clinic.

So, the next day my wife went to the eye clinic close to our apartment to get the prescription. The optomologist on duty at that time examined my wife's eye. He also examined my wife's current lens.

What he discovered was that the lens in my wife's spectacle is 20 units higher than what is the correct prescription for her eyes. Since the difference is small, my wife didn't really feel the difference in terms of the clarity of her sight.

So, my wife took the prescription and went to the optometrists. Shortly afterwards, my wife bought two pairs of brand new glasses.

What's weird is that after wearing her new glasses, her frequent migraine attacks disappeared. My wife told me that her Malaysian glasses had their lenses prescribed by an optometrist at the glass store. It was not given by an eye specialist like in Egypt.

So, the change in glasses with the exact and correct prescription cured my wife's constant migraine.

No disrespect to optometrists around Malaysia, but i do not think optometrists around Malaysia in all the Glass-stores may not have the right equipment or even the right expertise to come up with exact and accurate prescription.

I believe the Egyptian system is a good system and should be practiced in Malaysia.

I feel i should share my experience with my readers. Who knows, it might help many of you out there suffering from such medical problem. Even if i can help one of you, my life will be much better. Do tell me if my experience has managed to make your lives a little bit better.

Tulang Besi

And here is the rest of it.

Read more!(Selanjutnya)

Sunday, November 23, 2008

UMNO Desperado, Babi Dijadikan Mangsa

Alkesah, Kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah telah dijadikan mangsa terbaru UMNO/BN di dalam isu perternakan babi. Ini kerana Kerajaan NEgeri Kedah bercadang untuk menstruktur semula ternakan babi di Kedah dengan membina sebuah pusat perternakan tertutup di Bukit Selambau. Pusat tersebut adalah lebih bersih dan lebih terjaga berbanding dengan kaedah perternakan sekarang yang jelas hasil dari polisi UMNO/BN
Yang hairannya, UMNO tak pula bising dengan perternakan babi di Negeri Sembilan yang jelas dilakukan atas dasar ekspot dan komersil. Sekurang-kurangnya di Kedah dan Selangor, ia bertujuan untuk memenuhi keperluan domestic negeri masing-masing dan bukannya untuk tujuan meningkkatkan kadar eksport negeri, seperti di NEgeri Sembilan Darul Khinzir.

Malahan, adakah kita sudah lupa bahawa Negeri Sembilan telah mengharumkan nama Malaysia di persada antarabangsa apabila Negeri Sembilan telah mencipta satu “virus strain” baru yang dinamakan virus Nipah. Virus Nipah ini adalah adik beradik kepada virus yang mengakibatkan wabak “Spanish Flu” yang melanda Amerika Syarikat satu masa dahulu.
Tapi, UMNO dengan muka tidak malu sibuk mempolitikkan isu babi ini di media2 yang mereka kawal dalam Negara kita ini. Mengapa media yang dilacurkan UMNO ini tidak menyatakan fakta2 seperti berikut:

a. Bahawa selepas penstrukturan semula perternakan babi di Selangor, keluasan tanah yang melibatkan perternakan babi ini akan berkurang dari 5000 hektar kepada hanya 400 hektar?
b. Segala pencemaran alam sekitar dari penternakan babi yang kita lihat sekarang adalah hasil dari polisi UMNO dan BArisan Nasional
c. Projek penstrukturan penternakan babi ini adalah projek yang diilhamkan oleh UMNO. Kalau tak percaya tanyalah Dr Karim Mansor
d. Negeri yang paling besar mengekspot babi di Malaysia adalah negeri yang UMNO perintah
e. Binatang babi adalah lagi mulia dari manusia yang menyeleweng duit rakyat untuk kepentingan pribadi mereka
f. Islam tidak pernah mengharamkan orang bukan Islam membela babi. Sepanjang 1400 pemerintahan Islam kita lihat orang2 Kristian di negara2 Islam seperti Syria, Mesir, Sepanyol masih terus memakan daging babi dan membela babi.
g. Usaha Kerajaan Kedah dan Selangor adalah mulia dan patut disokong
h. UMNO Selangor dahulu memprotes penternakan babi kerana peluang mereka hendak mendapat “persen” terbantut . Bukan sebab diorang tu sensitif sangat pasal babi ni.
i Eh.. bukan ke Kerajaan UMNO/BN di Melaka yang tak bagi bunuh babi padahal babi2 tu semua dah mencemari sungai dan alam sekitar bertahun2 lamanya.

UMNO ni memang dasar muka tak malu. Mengata Dulang Paku Serpih.

Sebenarnya, kita manusia tak payahlah berperangai seperti binatang dalam menangani isu babi ni.

Tulang Besi


Read more!(Selanjutnya)

Adakah PAS Selangor Sokong Usaha Roslan SMS Untuk Menjatuhkan Beberapa Pimpinan PAS Pusat?

Baru2 ini saya mendapat maklumat, Roslan SMS telah dilantik Ketua Penerangan dengan menggantikan Saari Sungib. Perlantikan beliau dibuat dengan begitu terkejut sekali kerana ianya tidak pernah dibuat dengan sebegini rupa.
Ini kerana biasanya perubahan “kabinet” hanya dilakukan pada setiap kali lepas Muktamar sahaja. Sekiranya berlaku pertukaran di antara waktu muktamar, maka biasanya ianya dilakukan kerana sebab-sebab yang tertentu sahaja, misalnya perletakan jawatan atau kenaikan pangkat.

Pengguguran Saari Sungib dan Khalid Samad dilakukan tanpa apa-apa sebab yang jelas dan konkrit. Walaupun ianya sah dari segi perlembagaan, tetapi cara dan masa yang dilakukan pertukaran tersebut amat meragukan kita semua.

Saya telah mendedahkan betapa Roslan SMS telah berkempen kepada Dewan Harian Kawasan beliau bahawa Husam Musa dan beberapa pimpinan PAS Pusat mestilah dibersihkan dari kepimpinan. Beliau juga telah berkata bahawa pembersihan itu mesti dilakukan dengan kadar segera dan tidak boleh menunggu Muktamar kelak.

Nampaknya usaha beliau itu telah disambut oleh Perhubungan PAS Selangor khususnya Pesuruhjaya PAS negeri, Dato Hasan Ali. Roslan telah dilantik Ketua Penerangan menggantikan Saari Sungib tanpa ada apa-apa alasan yang diberikan oleh Dato Pesuruhjaya.

Tapi Bukan ke Roslan Pernah Pegang Jawatan Ketua Penerangan Negeri Dahulu?

Setahu saya, Roslan SMS pernah memegang jawatan Ketua Penerangan PAS Negeri satu masa dahulu selama satu penggal. Diberitakan pada masa beliau memegang jawatan tersebut, tiada apa yang dilakukan oleh beliau kecuali memanaskan kerusi Ketua Penerangan sahaja.
Kita boleh bertanya apa yang boleh dibanggakan dengan Roslan SMS memegang jawatan Ketua Penerangan dahulu? Atas sebab itu, apa rasional melantik semula Roslan sebagai Ketua Penerangan sekali lagi sedangkan rekod beliau sebagai Ketua Penerangan dahulu amat menyedihkan.

Kalau ingin melantik semula bekas Ketua Penerangan, calon yang paling layak adalah Khalid Samad. Sewaktu Khalid memegang jawatan Ketua Penerangan, Khalid telah Berjaya menghidupkan akhbar PAS Selangor yang pertama bernama “PINTAS”. Dan secara bersendirian Khalid Samad mampu menerbit, mengedar serta mengumpul dana bagi menjayakan akhbar tersebut. Dan akhbar tersebut istiqamah terbit sehinggalah Khalid tidak lagi memegang jawatan tersebut.

Jadi, saya ingin menyoal Perhubugan PAS Selangor, apa rasional melantik Roslan SMS semula sebagai Ketua Penerangan Negeri? Apa yang hebatnya Roslan SMS sehingga beliau terpaksa dilantik semula? Kurang sangatkah ahli PAS Selangor sehingga terpaksa “recycle” semula orang yang jelas telah gagal di dalam memegang amanah ini?

Perhubungan PAS Selangor Mahu Membantu Menjayakan Konspirasi Roslan?

Saya tahu ramai dari ahli Perhubungan Negeri Selangor secara senyap tidak bersetuju melantik Roslan SMS sebagai Ketua Penerangan Negeri. Oleh sebab itu, saya menyeru kepada ahli-ahli Badan Perhubungan PAS Selangor untuk menyuarakan bantahan kepada perlantikan Roslan ini.
Jika tidak, maka Badan Perhubungan PAS Selangor juga terlibat sama di dalam konspirasi Roslan SMS untuk menjatuhkan Husam Musa dan ramai lagi pimpinan2 PAS Pusat hanya kerana mereka tidak bersetuju PAS menyertai Barisan Nasional.

Dengan jawatan Ketua Peneranan negeri ini, Roslan SMS boleh melawat semua kawasan dalam Selangor untuk menyebarkan fitnah beliau kononnya Husam Musa dan ramai lagi pimpinan2 PAS Pusat tidak lagi wala’ pada ulama.

Walhal, arahan Syura Ulama tersebut adalah arahan jadi-jadian yang tidak pernah wujud tetapi dijadikan modal oleh Fraksi UMNO untuk membersihkan mereka2 yang dipandang sebagai penghalang kepada usaha untuk membawa PAS masuk Barisan Nasional.

Kata Nak Menyatukan Fikrah, Kenapa Lantik Roslan SMS?

Baru-baru ini, hasil dari “retreat” di Langkawi, semua telah bersetuju untuk menyatukan fikrah masing-masing di dalam jemaah. Soalnya sekarang, sekiranya ikhlas menerima keputusan tersebut, mengapa lantik Roslan SMS?

Ini kerana Roslan SMS adalah simbol pemecah belah PAS. Tindakan Roslan SMS baru-baru ini sudah pun dimaklumkan kepada Dato Pesuruhjaya dan juga kepada Dato’ Presiden. Dato’ Hasan Ali amat maklum terhadap aktiviti pecah-belah Roslan SMS ini kerana hampir kesemua Ahli Dewan Harian PAS Kelana Jaya adalah kenalan Dato Hasan Ali. Saya yakin Dato’ Hasan Ali amat maklum rekod Roslan ini.

Tetapi kenapa Dato Hasan masih melantik tokoh pemecah belah macam Roslan ini? Adakah Dato’ Hasan Ali bersetuju dengan usaha memecah-belah parti yang ditaja oleh Roslan SMS ini?
Mustahil Dato Hasan Ali tak tahu aktiviti Roslan SMS ini tetapi mengapa masih dilantik juga si Roslan SMS ini.

Misteri ini saya akan dedah dalam tulisan-tulisan saya yang akan datang, inshaalah.

Memang Roslan SMS Hidung Tak Mancung Pipi Tersorong-Sorong

Penerimaan Roslan SMS terhadap jawatan ini adalah sebahagian dari siri perangai Roslan SMS yang tak tahu malu dan takda maruah.

Beliau masih memegang jawatan Ahli Majlis MPSJ sedangkan beliau terlibat dalam aktiviti anti- Pakatan Rakyat, beliau heboh kata perlu ikut AL Quran dan Sunnah tapi beliau buat fitnah terhadap Husam Musa dan ramai pimpinan PAS, beliau kata kena ikut tarbiyyah tapi beliau lah juga yang giat melanggar ajaran tarbiyyah jamaie dengan membawa amalan2 yang tidak sehat dalam PAS.

Saya tak tahu lah apa nak jadi dengan PAS Selangor selepas ini. Kalau hendak PAS Selangor kekal atas dasar Al Quran dan As SUnnah, korupsi seperti ini wajib dihentikan dengan kadar segera.

Tulang Besi

Read more!(Selanjutnya)

Wednesday, November 19, 2008

RPK Should Stop Lying About Islam.

I must’ve missed the posting on MTday of RPK's latest article entitled "Theology vs Secularism". When I read the article, I am perplexed by the amount of lies the article is espousing.

Although I thoroughly despise the ISA action against RPK, but I have to rebut the lies contained in his article entitled as the above. I don’t know what RPK aim to achieve by uttering all these lies?


Lie #1:

RPK says:

“Malays, today, talk about restoring the Caliphate and implementing Islamic laws. In short, rejecting a Secular State in favour of a Theology State – meaning an Islamic State of course. But do these some people know what an Islamic State is? And do these people also know how the many experiments of Islamic States have gone horribly wrong and the new “Islamic” government was worse than the old government it replaced?
In a nutshell a Secular State or Theology State is just a name. Names are not crucial.”


REPLY: In a nut shell, RPK is lying through his teeth.

In the first place, an Islamic State has never been a theological state. Both theological and Islamic States are mutually exclusive. Why? Because a theological state would require the existence of an infallible elite that cannot be questioned because they are inspired by God.

In Islam, only the Prophet SAW is infallible. For a Muslim to claim infallibility is heresy and punishable under the Islamic Penal Code. Therefore, here we see RPK using lies to paint Islam and the Islamic State.

If RPK requires more information, feel free to read the article by Noah Feldman entitled “Why Shariah” in which Noah effectively negate the notion that an Islamic State is a Theological State.

One question to RPK, if Islamic State is such a theological state, why do we have “Appalete Shariah Court” (Mahkamah Rayuan Shariah) in all states in Malaysia?

Lie #2:

“What happened over those 50 years? Have Malays become more religious and more conscious of their Islamic duties? Over the last month, three women have been charged for corruption and fraud. All are pretty senior Malay government officers. And all wear the tudung. So, the wearing of the tudung can’t be equated with being more religious or being a better Muslim. If not, they would not accept bribes or cheat. Wearing the tudung is merely a symbol. It is a symbol that you are very Islamic. But this does not mean you really are. “

REPLY: Wearing the tudung is a compulsory for every Muslim women alive. It is stated clearly in the Quran and Sunnah. Those not wearing tudung is disobeying God’s order and those who wears one are obeying God.

But, God has many other decrees and rules. So, if you follow one and break others, the total sum of your deeds may not be enough to carry you to Heaven in the Hereafter.

What RPK is doing now is more dangerous than not wearing a tudung. Not wearing one is only deemed as sinful, but to deny such law is an act of insubordination against God. Why? Because the decree to wear a tudung is a direct order by God as stated in the Quran and Sunnah.

RPK’s attempt to muddy the issue by raising the issue of “rates of religiosity” is pathetic. It's so shoddy and lame. The simple rule of religiosity is the amount of God’s decree you obey and the amount of God’s prohibition that u avoid.

This issue is solved 1400 years ago and it’s never an issue at all. I guess RPK missed the boat by just about 1400 years.


Lie #3:

“Let us examine some of the failed experiments. Some predominantly Muslim countries have flirted with the idea of changing their government and have discovered that the newly installed Muslim leaders were no better, or worse, that the “kafir” leaders. Millions have died because of this, Muslims killed at the hand of Muslims.
Kurdistan, Afghanistan, Armenia, Iraq, Iran, Saudi Arabia, Algeria, Morocco, Sudan, Pakistan, Serbia, Gratis, Syria, Bosnia – just think of any country where either Muslims, Christians or Jews make up the majority population and I will show you a tragedy.”


REPLY: What can I say. RPK’s unscroupolousness is glaring as a hot son in this statement.

Firstly, most of the states he mentioned above are never an experimentation of Islamic state. Algeria, Morocco, Kurdistan, Iraq, etc are never an experiment of an Islamic state.

Second. states like Afghanistan, Sudan, Somalia, Pakistan etc was already a failed state under years of rule by their “SECULAR ELITES”. These states become failed not because of Islam or Islamic State but because of corruption and incompetence commited by their secular rulers.

Third, funny that RPK mention Saudi Arabia because Gordon Brown just finished his Middle East tour in which he urged Gulf States (including Saudi Arabia) to stump up extra cash for the IMF.

Some Saudi investors helped to propped up Barclay Bank by contributing to the £5.8 billion into the bank.

Funny, a leader of a developed nation would come and ask for help from a failed state like Saudi Arabia?

Fourth, to use Iran as an example is also unfair considering Iran have been under siege by the Americans for the last 30 years. Yet, they still survive and u don’t hear people dying of starvation in Iran as opposed to people in other secular states like most of African states.

Also, UAE doesn’t seem to think that Iran is such a failed state when UAE handles 60% of Iran’s merchandise trade and hosts about 10000 Iranian firms in UAE. UAE is also linked to Iran by about 250 flights a week.

Not so much of a failed state, I guess Iran is.

Lie #4:

“An Islamic State is no guarantee that you would get a good government. Neither would a Secular State. So it is best that the rhetoric and setting up an Islamic State be discarded and instead we focus on the issue of the setting up of a just state of whatever kind. “


REPLY: Since RPK declares that he is a Muslim, allow me to quote from a Jewish man name Noah Feldman to rebut RPK the Muslim:

““For many Muslims today, living in corrupt autocracies, the call for Shariah is not a call for sexism, obscurantism or savage punishment but for an Islamic version of what the West considers its most prized principle of political justice: the rule of law.”

The Islamic State/Chaliphate that RPK have been so ignorant in rejecting has provided Muslims 1400 years of “rule of law”. Read Noah Feldman article here to get more information

The Caliphate/Islamic state would guarantee rule of law, checks and balance and prevent totalitarianism in Muslim lands. It has been like so for the last 1400 years and it is a proven system. It is anything but an experiment But RPK is too ignorant to know that.

RPK says Islamic State/Caliphate is an experiment. I say to RPK, we have 1400 years worth of success. In fact, Muslims were stripped of their Islamic rule by force and not out of their own willingness.


Lie #5:

“We have seen too many deaths over the last 60 years, people killed in the name of Islam. Tens of millions have been killed. Two million in Afghanistan. One million in Iran. One million in Iraq. One million in Turkey. More than one million in Algeria. Many more millions in other Muslim countries. The list goes on. “

REPLY: Again we see RPK’s pathetic attempt to lie on Islam. For your kind information RPK, these killings that took place in countries you have named above are killings done by Secularists upon their own people.

They are never done in the name of Islam. Ever. How can RPK stoop so low as to advocate blatant lies like this. I mean, even if one were to lie, at least be sophisticated in doing it.

This lie is so amateur and shoddy.


I think that’s all for now. To my readers, please be fully aware of attempts to smear Islam’s good name even if it is done by people who claims to be Muslims like RPK

Tulang Besi

Posted by Super Admin
Friday, 31 October 2008 11:09
Theology Versus Secularism

NO HOLDS BARRED
Raja Petra Kamarudin
It appears like the Turkish Prime Minister is in trouble with Turkey’s court. They have accused him of being anti-secular, which is a crime in Turkey. They say the Prime Minister want to abolish or remove the anti-tudung law, which means Turkey’s citizens will no longer be forced NOT to wear the tudung. If you remember, recently, a Turkish lady Member of Parliament was evicted from parliament for insisting that she wear her tudung in the building. University student too must remove their tudung before they enter the university gate.
Turkey is on the other extreme of Afghanistan where the “religious police” would throw acid on faces of women who do not wear the tudung.
Malaysia of 2008 is a far cry from Malaysia of 1958, the first Anniversary of Merdeka. Then, skirts and bare-backs were the order of the day and the tudung was a rare thing at best, the more “decent” Malay women would wear a selendang wit the front hair revealed. Today, women who wear bare-back clothes are arrested.
What happened over those 50 years? Have Malays become more religious and more conscious of their Islamic duties? Over the last month, three women have been charged for corruption and fraud. All are pretty senior Malay government officers. And all wear the tudung. So, the wearing of the tudung can’t be equated with being more religious or being a better Muslim. If not, they would not accept bribes or cheat. Wearing the tudung is merely a symbol. It is a symbol that you are very Islamic. But this does not mean you really are.
Malays, today, talk about restoring the Caliphate and implementing Islamic laws. In short, rejecting a Secular State in favour of a Theology State – meaning an Islamic State of course. But do these some people know what an Islamic State is? And do these people also know how the many experiments of Islamic States have gone horribly wrong and the new “Islamic” government was worse than the old government it replaced?
In a nutshell a Secular State or Theology State is just a name. Names are not crucial. What is would be the function rather than form. Form must follow functions, and not the other way round.
Let us examine some of the failed experiments. Some predominantly Muslim countries have flirted with the idea of changing their government and have discovered that the newly installed Muslim leaders were no better, or worse, that the “kafir” leaders. Millions have died because of this, Muslims killed at the hand of Muslims.
Kurdistan, Afghanistan, Armenia, Iraq, Iran, Saudi Arabia, Algeria, Morocco, Sudan, Pakistan, Serbia, Gratis, Syria, Bosnia – just think of any country where either Muslims, Christians or Jews make up the majority population and I will show you a tragedy. No, theology is not the answer. We can’t solve problems by replacing a Secular State with a Theology State. History has shown us that, in fact, more damage is caused. The system is not the solution. It is those behind the system that matter.
A year after the end of the Second World War the Algerians wanted the French Colonialists out of their country. The eight-year war led to the loss of more than a million lives. Both sides wee equally guilty of the barbaric killings where old folks, babies and women were not spared. Finally, in 1962, the French decided to go home. But until today the killings continue; except now it is not Muslims killing Christians but Islamists killing Secularists – and vice versa.
The Turks too wanted the kafir out, so millions of Armenians were massacred. The Kurds were the willing servants to rape and murder the Armenians. This was ethic cleansing of the kind perpetuated by the Germans during World War 2; though maybe only a quarter in number died compared to the Jews.
Later the Kurds were themselves exterminated by the Iraqis and Turks. And the same went for the Afghans where they first killed each other to establish an Islamic State and then the Islamic State killed off as many as the previous “kafir” state did. In Iran, too, more died in the new Islamic State than in the Shah’s “kafir” state.
An Islamic State is no guarantee that you would get a good government. Neither would a Secular State. So it is best that the rhetoric and setting up an Islamic State be discarded and instead we focus on the issue of the setting up of a just state of whatever kind.
We have seen too many deaths over the last 60 years, people killed in the name of Islam. Tens of millions have been killed. Two million in Afghanistan. One million in Iran. One million in Iraq. One million in Turkey. More than one million in Algeria. Many more millions in other Muslim countries. The list goes on.
The Iranians say: those Iranians who died fighting Iraqis are going to heaven as the Iraqis are “kafir”. The Iraqis say: those Iraqis who died fighting Iranians are going to heaven as the Iranians are “kafir”. So, both Iranians and Iraqis are “kafir”. Or is it both Iranians and Iraqis who kill each other are going to heaven since both kill and die in the name of Islam?
With all this killing and the tens of millions of deaths over the last 60 years, all the so-called “Islamic States” are nothing short of failed states whereas “God-less” states like Sweden are heaven on earth.
Maybe you need to choose an Islamic State to go to heaven. But thus far all the Islamic States have proven to be hell. Maybe this is because they talk more about life after death rather than about life itself.
READ ALSO: Turkish court says PM involved in anti-secularism

Read more!(Selanjutnya)

Tuesday, November 18, 2008

Some Rumors On The Upcoming UMNO Elections

Dear readers,

Firstly am sorry for not being able to update my blog as often. While being away from blogsphere I have been fed with a number of rumors with regards to the UMNO elections. Below are some of the rumors that I have picked up:


1.0 It seems that the Pak Lah team is now campaigning for either Ali Rustam or Mohd Taib. Even though Muhyiddin got the most nominations, but it may not translates into enough votes for him to carry through.

2.0 The Pak Lah team is unanimous is blaming Muhyiddin for Pak Lah’s early exit. So Muhyiddin will have to pay for his treachery.

3.0 A 3-cornered fight is welcomed by the UMNO delegates as they are now able to get money from at least 3 sources. The mathematics is simple: the stingy will lose.

4.0 Muhyiddin is feeling the pinch as Muhyiddin is never known to be a money giver when it comes to UMNO elections

5.0 The delegates from States that was lost to Pakatan Rakyat are known to be the “hungrier” delegates. They will vote for anyone who can give them anything.

6.0 This is because most of UMNO’s delegates are contractors and under Pakatan government they have not been getting enough dosage of “projects” to sustain them.

7.0 Although, Mat Taib is laced with scandals and Ali Rustam doesn’t have an inkling of leadership quality, but they are known for their generosity which might carry either one of them through.

8.0 Money politics runs in UMNO veins. There is nothing anyone can do to curb it anymore. It is already an accepted practice. In fact, to shun such practice in UMNO is a sure sign of defeat.

9.0 The rule is simple: More candidates contesting, more avenues for money to come out.

10.0 Anytime you hear an UMNO leader complaining about money-politics, it's either the particular leader have been outspent or he has ran out of cash to hand out.

11.0 In short, UMNO is no more than a money-sucking machine hiding behind Malay Supremacy excuse.

12.0 There is no hope Najib Tun Razak will do anythin significant to curb these practices.
These are the rumors that I’ve picked up so far. Will update you more.
Tulang Besi

Read more!(Selanjutnya)

Wednesday, November 12, 2008

Ivy Josiah and Friends Advocating Gender Confused Soceity?

I read a report a local newspaper where Ivy Josiah expressed her utmost dissatisfaction with the recent “fatwa” issued by the National Fatwa Council (NFC) on the issue of “pengkik”. “Pengkik” can simply be defined as the opposite of “transvestites”. In other words, girls/women who acts and adopts the demeanor of boys/men.


Ivy thinks that such fatwa makes Malaysia a laughing stock of the international community. I beg to differ seeing that the laugh is on those advocating gender confused society such as Ivy Josiah and her friends.

The National Fatwa Council has hit the nail right on the head when they view this phenomenon in our society as a problem. The “pengkik” phenomenon is a disturbing signal in our society where gender confused values have begun to be compromised by our society. If no action is taken, only God knows how this phenomenon will spread and mutate in the future. If any, Malaysians should thank the National Fatwa Council for taking bold move to stem immoral and unhealthy trends in our society.

A gender confused society is a society that is sick. It will lead to the destruction of the family institution and the disintegration of the society as a whole. A family cannot function properly if the roles of mothers and fathers are not observed properly. A father has his role in a family and so does a mother. In a gender confused society, both roles of fathers and mothers will be confused as well, thus leading to the destruction of the family institution in a society.

It’s no wonder that Western societies are beginning to show signs of strains when liberalism of morality was adopted by them. Problems such as high divorce rates, single motherhood, teenage pregnancies, homosexuality and many more are so common among them that it is now accepted as a trend. The old maxim “if u can’t fight them, join them” comes into mind.

Extension of Support for Homosexuality

It is an open secret that groups represented by Ivy Josiah openly supports homosexuality. The “pengkik” phenomenon is at par with the rise of homosexuality culture in our society. When Nationl Fatwa Council decided to act against “pengkik” they are actually taking steps towards stemming rise in homosexuality in our society.

Homosexuality is a mental disorder and as such it can be cured. There are testimonies by so many former gays and lesbians towards their rehabilitation. What has been discovered is the fact that rise in homosexuality is very strongly connected to the rise in rate of divorce and family disintegration. If any, to stem the tide, the rate of divorces must be lowered. A child having both their mothers and fathers will grow up to become healthy and normal individuals and not adopt homosexuality in their lives.

Masking Immorality with Women’s Rights

We have seen so many examples how Women’s Rights movement is always at the forefront when defending immoral and irreligious values and practices. It is true in the West and it is true here in Malaysia.

It seems Women’s Right is convenient tool to be used in order to undermine religion and decency. Many-a-time, it is also used as a tool to defend revolting and nauseating practices such as adultery, promiscuousness, homosexuality and, yes, “pengkik”.

In truth, that’s what Women’s Right is all about: a. To undermine the family institution in a society, b. To promote sick and negative values in a society, c. To promote social reengineering agenda in a certain society.

The betterment of women is just a sideline to the Women’s Right movement. In truth, women are better off when they have a healthy and happy family to take care of them. Of course there are irresponsible husbands, but just because 20% of husbands are irresponsible, the other 80% should not be punished.

I always say that if we want to follow a Women Right’s leader, she should be married and have actually raised children. Only a mother whom had raised sons and daughters knows what’s good for the society. They are more realistic and in tune with nature. Listening to unmarried and childless leaders may be good, but it’s a big risk to take.

I for one have been blessed with twin daughters and I would not want my daughters to grow up and become “pengkik”. I want them to be a well balanced woman and mother. Therefore, I shall make sure that my twin daughters do not grow up and get their mind poisoned by the likes of Ivy Josiah and friends.

Tulang Besi

.
Read more!(Selanjutnya)

Saturday, November 8, 2008

PR Selangor’s Policy Not Curbing Corruption and Benefiting the Corruptors

I had a very interesting conversation with a Pakatan Rakyat activist friend of mine from Hulu Langat. He has taught me something that many had overlooked.
The Pakatan Rakyat’s Selangor government had passed a policy stating that politicians are not to be member to tender committee in every level of government in Selangor. This is meant to curb corruption that has existed since the BN time.

It was perceived that when politicians sits in the tender committees they tend to influence decisions and thus always end up awarding contracts to cronies.

The policy is passed with the intention to curb such practice. The downside to this practice is the assumption that all government employee are also clean from corruption. Since politicians are barred from becoming members of the tender committees, only government officials are allowed to sit in it. Unfortunately, the current crop of government employees that Selangor has are remnants from the BN days. They too benefited from the corrupt practices of UMNO and thus their decisions even today follow along the lines of what they were used to.

In other words, contracts and projects are still being awarded to UMNO cronies and UMNO machinery by the current crop of government employees whom have been passing projects to these people all the while. As a result, the UMNO rank and file are still siphoning money from the Pakatan Rakyat state government to oil the political machinery at the grassroot levels.

At the same time, because of this policy, the government employees have absolutely no respect to elected officials. Elected Pakatan Rakyat representative basically have to beg state employees to get anything done for the people. And these state employees are basically UMNO apparatii in the State government of Selangor.

As of now, UMNO is enjoying the system. They get to continue their corrupt practices while not being blamed for it. And they get to do it right under the noses of Pakatan Rakyat government.


Land Distribution is Still Done the UMNO Way


Even award of land is done like the time when UMNO was in power. Why? Because the land awarding committee are the same people that was part of the UMNO corrupt ways back then. So, lands are only awarded to UMNO people and also cronies.
All this is done right under the Pakatan Rakyat’s noses

Ramification of Such Practice, if Not Curbed


There are several right from the top of my head:
a. It will make Pakatan Rakyat’s commitment to curb corruption a mockery and a joke among the people
b. UMNO will maintain their strength in facing the next General Election. They will not be weaken as they can still siphon the Selangor state’s resources to fund their activities.
c. The rural areas (kampung) in Selangor will be UMNO’s impenetrable bastion and UMNO will only have to think about launching an offensive in the urban areas without worrying a tad bit about their base.
d. Pakatan Rakyat will continue to lose Malay support in Selangor. From 2008 General Election Results, it is estimated that in Kampung areas, Pakatan Rakyat only managed to garner not more than 40% of the votes. And kampung areas are predominantly Malay inhabited. Such trend will not be buckled under the current Pakatan Rakyat policy.

Short Analysis Of 2008 Election Result of Selangor

One will notice that seats won by UMNO ( barring Satim Diman’s state seat of Seri Serdang) are seats where Malays live in traditional kampongs. Seats like Taman Templer, Sungai Air Tawar, Sungai Burong, Permatang, Paya Jaras has Malays predominantly living in Kampung.

Notice seats where PR won has Malays living in urban settings like Kota Damansara, Taman Medan, Kota Anggerik, Batu Tiga, Gombak Setia, Hulu Kelang etc.

In other words, from my own analysis and estimation, Malays living in urban setting voted for Pakatan Rakyat in the 50% range. While Malays living in Kampung setting voted for Pakatan Rakyat in the 40% range. Since more Malays in Selangor live in Kampong as opposed to Urban areas, UMNO is able to corner the Malay votes and delivered them with 20 seats in the Selangor State Assembly.

If this trend is not curbed, UMNO will continue to dominate the Malay voters in Selangor by using money siphoned from Pakatan Rakyat’s government.

Proposed Solution


If Pakatan Rakyat in Selangor still insists on maintaining the same policy, then I proposed non elected Pakatan Rakyat’s representatives are appointed into the tender committees to check for any corrupt practices on the part of the State government employees. Such move is not unprecedented and has been done before by many governments.

Or perhaps Pakatan Rakyat of Selangor can think of a better mechanism to curb this problem. But this problem must be settled soon and fast. 4 years is a very short time and we have very little time to lose.

Tulang Besi


Read more!(Selanjutnya)

Friday, November 7, 2008

PAS Presiden Denies Ever Protesting Mdm Low's Appointment as Reported by Utusan Meloya

The PAS President in Harakah's latest issue denies ever rejecting the appointment of Mdm Low as General Manager of PKNS. Utusan Meloya 2nd December carried a headline claiming PAS President, Haji Abdul Hadi Awang protesting the appointment of Mdm Low as PKNS General Manager.

The latest edition of Harakah published transcript of the Press conference on the 7th of December in Kemaman in which the PAS President is alleged to have made his protest. The transcript actually proved that such claim by Utusan Meloya is mere lies and nothing more than the figment of their imgination.

In fact, the President refuse to comment as he has just came back from overseas. Nothing is mentioned about the President's disagreement to the appointment.

What is happening is that UMNO is desperate to paint PAS as being racists, just like them.

PAS Selangor's rejection of the appointment has got nothing to do with race or creed. They felt that a proper clean up must be done in haste and as such an outsider must be appointed.

PAS Selangor's rejection is purely based on merit and nothing else. I know many bloggers are angry and dissatisfied with PAS on this issue. Bloggers like Mr. Smith had written scathing reports against PAS. I believe he was misinformed and i believe it is still not to late to retract his writings as new facts have surfaced on the issue.

Again, this is another desperate attempt by UMNO/BN to drive a wedge between Pakatan Rakyat partners. They need Pakatan Rakyat to break up and they will benefit from it big time.

Tulang Besi

Read more!(Selanjutnya)

Is the ISA Still Necessary in Today's Malaysia?

I never felt that ISA is necessary in Malaysia now and then. The excuses given by UMNO/BN to me are completely ridicolous. They're making excuses to maintain a law that had helped them for so long. In this article i shall try to argue briefly all of the argument that has been traditionally given by UMNO/BN in defence of ISA

1.0 The ISA is used to curb Communists activities

REPLY: The terror target of the Communists are the British owned rubber and tin plantations. Despite Malaysia being independent, our natural resources were still under the British. The Communists real enemies were the British and not the Malays or the people.

But since the UMNO/Perikatan government were British stooge, they had to clamp down on the Communists to please their masters.

The right thing to do is to get the Communists to register as a legitimate political party and make them contest in General Elections. But, that was not an option considering it doesn't fit the British's grand design

2.0 ISA is a preventive measure

REPLY: All laws passed in the history of man is preventive in nature. Why are all the laws in Malaysia not considered good enough for preventing disaster from happening? As far as I know, we have enough laws to cover all bases.

What's even more perplexing is that the ISA is never invoked whenever the ruling parties are the ones responsible for inciting hate and racial tensions. Just go back to 1988 and one will remember how the people responsible for the racial tension was allowed to go to Australia for holidays while people who have nothing to do with the racial spats were put under detention.

And there are many of such examples for one to ponder.

3.0 ISA is necessary to protect the sanctity of Islam

REPLY: This is a lie invoked in the name of Islam. Since when does Islam allows cruelty in defence of Islam? If any such excuse will only give more bad light to Islam. Any Muslims out there who wishes to use such excuse please refrain from doing so. It will only make Islam look worse.

4.0 ISA is needed to maintain order and peace

REPLY: The people is by nature peaceful. Normally, it's the people from the ruling party that likes to raise sensitive issues for their own political benefits. The body snatching incident is a good example where such act is taken to give certain party an aura of heroism in the eyes of Muslims in Malaysia.

When at the same time in Kelantan, where PAS rules, body snatching is non-existant. PAS doesn't need to invoke such shenanigan simply because PAS practices religion in their daily life. They don't need to dramatize their Islamis credentials, unlike the other party.

5.0 ISA is needed to protect the security of the country

REPLY: WRONG. ISA is almost always used to protect the interest of the corrupted and thieves. The security of the country is the last thing on their mind.

Prime example: Arrest of RPK.

Tulang Besi



And here is the rest of it.

Read more!(Selanjutnya)

Tulang Besi Expresses Hapiness on RPK's Release From ISA Detention

I would like to take this opportunity to express my happiness on RPK's recent release from ISA detention. I also hail the strenght and courage of Judge Syed Ahmad Helmy Syed Ahmad in challenging the unlawful and unjust arrest of RPK under ISA. For once, Malaysians should feel relieved that there are judges who dares to come out and do the right thing. If any the ISA is an unlawful and an unislamic act. I call upon the Majlis Fatwa Kebangsaan to issue a decree on the ISA so as to put it to rest. In Islam, to arrest a man without trial is nothing more than an act of cruelty.

Tulang Besi


Read more!(Selanjutnya)

Fitnah Pemberian Tanah di Perak dibantu RTM

Nampaknya fitnah pemberian tanah di Perak oleh kerajaan Pakatan Rakyat dibantu oleh RTM. Ertinya RTM memfiitnah kerajaan Perak dengan menggunakan wang rakyat jelata. Di bawah ini adalah laporan RTM berkaitan dengan isu pemberian tanah di kampung baru dan kampung tersusun. Selepas mendengar laporan RTM ini bandingkan dengan kenyataan MB Perak di bawah:




Bandingkan dengan kenyataan MB Perak dalam temuramah MB Perak, Dato' Seri Nizar Jamaluddin bersama Suara Keadilan (Bil 154, 5-12 November 2008, ms 16-17). Di dalam temuramah tersebut dinyatakan oleh Dato Seri Nizar:

" Kampung Baru paling ramai penduduk di Malaysia adalah di Perak. Ia didirikan di zaman darurat di mana kerajaan ketika itu membawa kaum Cina ke kampung baru bagi mencegah anasir komunis.

Ada 134 kampung bru yang melibatkan 65k keluarga. Dalam Kanun Tanah Negara Kampung Baru sudah tidak boleh dibuka lagi. Kalau kesemuanya diberikan hak milik kekal, ia hanya melibatkan tanah 5000 ekar sahaja yang mana 80% penduduk adalah kaum Cina.

Begitu juga Kampung Tersusun yng mempunyai hampir 75k keluarga di mana 70% penduduknya orang Melayu. Ia juga hanya melibatkan 7k ekar.

Kita tidak memberikan tambahan tanah tetapi kita hanya tukarkan daripada pajak kepada hak milik kekal. Kerajaan juga mendapat pendapatan RM330juta. Kalau dulu penduduk kampung baru ada pajakan 99 tahun dan kalau tanahnya disandar kepada bank mereka akan mendapat sedikit nilai sahaja. Sekarang kalau tanahnya jadi hak milik kekal bank akan berikan pinjaman maksima. Penduduk boleh gunakan wang tersebut untuk meningkatkan imej persekitaran rumah mereka.

Kerajaan BN menjadikan isu ini untuk memancing undi"


RTM adalah lidah UMNO di dalam menyebarkan fitnah.

Related article:

Fitnah UMNO di Perak Yang Bahaya: Pemberian Hak Milik Kekal Kepada Kampung Baru dan Kampung Tersusun


Read more!(Selanjutnya)

Fitnah UMNO di Perak Yang Bahaya: Pemberian Hak Milik Kekal Kepada Kampung Baru dan Kampung Tersusun

Terdapat satu fitnah yang bagi saya sangat bahaya terhadap Kerajaan Pakatan Rakyat Perak. Fitnah tersebut adalah kononnya pemberian hak milik 999 tahun/kekal kepada kampung baru adalah mengadaikan hak orang Melayu di Perak dan kononnya orang Cina sudah mengusai pentadbiran kerajaan Perak melalui PAS.Here is the beginning of my post. And here is the rest of it Hakikatnya UMNO takut kerana isu pemberian hak milik kepada Kampung Baru dan Kampung Tersusun ini adalah janji Barisan Nasional sejak sekian pilihanraya.

Saya pula merasakan fitnah ini adalah bahaya kerana saya telah mendengar fitnah ini dari adik Ipar saya yang mempunyai kakak Ipar di Ipoh. Ertinya fitnah ini telah meluas dan merebak hampir seluruh masyarakat Melayu Perak dan sekarang sedang merebak ke Selangor.

Saya membaca temuramah MB Perak, Dato' Seri Nizar Jamaluddin bersama Suara Keadilan (Bil 154, 5-12 November 2008, ms 16-17). Di dalam temuramah tersebut dinyatakan oleh Dato Seri Nizar:

" Kampung Baru paling ramai penduduk di Malaysia adalah di Perak. Ia didirikan di zaman darurat di mana kerajaan ketika itu membawa kaum Cina ke kampung baru bagi mencegah anasir komunis.

Ada 134 kampung bru yang melibatkan 65k keluarga. Dalam Kanun Tanah Negara Kampung Baru sudah tidak boleh dibuka lagi. Kalau kesemuanya diberikan hak milik kekal, ia hanya melibatkan tanah 5000 ekar sahaja yang mana 80% penduduk adalah kaum Cina.

Begitu juga Kampung Tersusun yng mempunyai hampir 75k keluarga di mana 70% penduduknya orang Melayu. Ia juga hanya melibatkan 7k ekar.

Kita tidak memberikan tambahan tanah tetapi kita hanya tukarkan daripada pajak kepada hak milik kekal. Kerajaan juga mendapat pendapatan RM330juta. Kalau dulu penduduk kampung baru ada pajakan 99 tahun dan kalau tanahnya disandar kepada bank mereka akan mendapat sedikit nilai sahaja. Sekarang kalau tanahnya jadi hak milik kekal bank akan berikan pinjaman maksima. Penduduk boleh gunakan wang tersebut untuk meningkatkan imej persekitaran rumah mereka.

Kerajaan BN menjadikan isu ini untuk memancing undi"

Sekarang sudah terang lagi bersuluh. Segalanya adalah fitnah UMNO untuk memburukkan kerajaan Pakatan Rakyat Perak. Setelah ditolak secara borong oleh pengundi Cina dan India pada PRU lepas, maka UMNO hanya bergantung nyawa kepada 60% pengundi Melayu yang mengundi mereka dahulu (kerana 40% pengundi Melayu telah mengundi Pakatan Rakyat di Perak).

Tidak ada penguasaan DAP ke atas kerajaan Perak, tidak ada penguasaan orang Cina ke atas kerajaan Perak, tidak ada pengurangan kekuasaan orang Melayu dalam pentadbiran kerajaan negeri Perak. Segalanya hanyalah fitnah dari UMNO.

Sebenar-benarnya, fitnah ini ditumpukan kepada pekerja2 kerajaan negeri supaya diharapkan mereka akan belot kepada kerajan negeri atas dasar mempertahankan kekuasaan orang Melayu di Perak. Itu sahaja.

Memainkan isu perkauman ini menunjukkan UMNO adalah desperado. Al maklumlah, sumber kewangan UMNO diperingkat cawangan dan bahagian selama ini datang dari kerajaan negeri. Sekarang ini sumber ini telah kering seperti gurun Sahara di musim panas. Cawangan-cawangan UMNO mcm tak bermaya, nak buat program pun takda duit.

Hasilnya aktiviti yang mereka mampu lakukan adalah menyebarkan fitnah seperti ini.

Ingatlah nasihat dari kawan saya yang bekas UMNO:

"Sekiranya ada orang UMNO berkata Tuhan itu Satu, jangan percaya. Bukan kerana kenyataan itu tidak benar tetapi kerana yang bercakap itu adalah orang UMNO"

Tulang Besi

Read more!(Selanjutnya)

Wednesday, November 5, 2008

RM5Billion EPF Money To Save Valuecap Sdn Bhd, Not Spur Economy

Again, Malaysians are being duped by Najib and UMNO/BN. We were told recently that a sum of RM5billion will be taken from EPF to be invested in our stock markets in order to stem the effect of global financial meltdown percipitated byAmerican Subprime Mortage Scandal. But then again, what else can we expect from Barisan Nasional except more lies.

While driving today over the radio (I can't remember which channel) the issue was discussed and opened for callers. One particular caller actually had a very interesting thing to say before he was abruptly cut off. He says that he disagrees with the money being put back into the stock markets. He wants the money to be returned to the people so the average joe can spend the money and spur the economy. After all, EPF is the people's money not the governments.

If the caller were to learn that the people's money is to be used to save Valuecap Sdn Bhd, i bet he will probably have more than that above to say.

According to a Malaysian Insider report, the RM5 billion EPF money is to enable Valuecap Sdn Bhd to pay it's debt to money lent to them by Khazanah, Kumpulan Wang Amanah Pencen and Permodalan Nasional Bhd. The amount due is RM5 billion and the dateline is February 2009. The money was borrowed by Valuecap back in 2001 to help Valuecap to prop up the stock market.

Since the KLSE has been hit also by the global financial meltdown and the death of capitalism, the shares that Valuecap has acquired in 2001 if liquidated will not be sufficient to pay off their debtors.

So, BN is forced to use the people's money in order to cover their failures from the people's knowledge. Not to mention a band of cronies that might stand to lose a lot from the fall of KLSE Index.

I think the caller may not know the inner workings of our investment and financial institutions, but his gut feelings may be telling him that the RM5 billion of his and his countrymen's money will be flushed down the toilet yet again. And the people responsible for it use the same lame excuse to save themselves from financial ruination.

Bravo Malaysians Bravo. You have truly done your patriotic duty, that is to use your hard earned money to save a few rich elites from ruination. Why do i get the feelin that we are living in the time of the Roman Empire?

Tulang Besi


And here is the rest of it.

Read more!(Selanjutnya)

Monday, November 3, 2008

Betulke PKNS ni Bantu Orang Melayu?

Punylah heboh satu kampung kononnya MB Selangor sudah khianat pada orang Melayu keran sudah melantik Mdm Low sebagai Pengurus Besar PKNS. Saya telah merujuk kepada kawn saya yang bekerja di pejabat Menteri Besar Selangor untuk mendapat maklumat yang lebih tepat.

Rupanya selama ini PKNS telah mendiskriminasi kontraktor Bumiputra. Misalnya, dalam projek pembangunan Kota Damansara, segala tempat yang bernilai tinggi, telah diberikan oleh PKNS kepada kontraktor bukan-bumiputra. Kontraktor Melayu hanya mendapat projek membina rumah murah dan projek bermasaalah.

Semua ini berlaku semasa PKNS di"perintah" oleh Melayu dan kerajaan BN Selangor dipimpin oleh UMNO yang kononnya memperjuangkan hak Melayu. Hairannya, orang yand sama ini juga heboh satu negeri membantah perlantikan Madam Low tetapi membisu seribu bahas apabila kontraktor Bumiputra didiskriminsi oleh PKNS.

Wahai Khir Toyo, Satim Diman, Rahman Palil, Bushra Mat Johor dsbnya, mana suara kamu semasa kontraktor Melayu didiskriminasi oleh PKNS semasa projek pembangunan PKNS?

Malahan mengikut sumber saya yang lain, 75% kontraktor PKNS adalah dari kalangan bukan Bumiputra. Saya berpendapat, di bawah Mdm Low, kontraktor Bumiputra akan lebih terbela dan akan berjaya mendapat bahagian yang lebih besar berbanding di bawh orang Melalyu.

Tan Sri Khalid setuju melantik Mdm Low kerana sewaktu Tan Sri bermesyurat dengan "kepimpinan" PKNS, hanya Mdm Low shaja yang berani menjawab soalan2 beliau. Ahli Lembaga Pengarah yang lain semuanya membisu seribu bahasa. Juga, Tan Sri berkata bhawa hanya Mdm Low tidak mempunyai apa2 kepentingan dalam anak-anak syarikat PKNS.

Dengan kata lain, hnya Mdm Low sahaja yang dapat menyakinkan Tan Sri Khalid akan kebersihan beliau.

Sekiranya PKNS bersih dan amanah, nescaya harga rumah di Selangor berada 30% di bawah nilai yang ada sekarang.

Malangnya PKNS digunakan untuk mengkayakan pimpinan2 UMNOPutra dengan bantuan kontraktor2 bukan bumiputra. Orang Melayu di Selangor secara umum hanya mampu dapat sekam sahaja. Orang lain yang dapat makan beras.

Pendirian PAS Selangor
PAS pula tidak bersetuju dengan perlantikan Mdm Low kerana Mdm Low dilihat sebagai seorang yang terlibat dengan sistem yang lepas. Ini bererti sekiranya beliau besih sekalipun, beliau tidak mampu membersihkan PKNS yang berjumlah RM4billion itu. Dan, masa 1 tahun adalah panjang memandangkan terma kerajaan Selangor hanyalah 4 tahun. Sekurang-kurangnya 10 tahun diperlukan untuk menjadikan PKNS sebuah industri yang membantu rakyat bukan menindas rakyat.

Malahan kenyataan awal tentang isu ini yang diambil oleh akhbar Sinar Harian datang dari tokoh2 PAS Selangor yang terlibat dalam Fraksi UMNO. Harus diingat bahawa akhbar Sinar Harian adalah akhbar milik UMNO juga.

Tak hairanlah kenyataan mereka berbau perkauman.

Saya ulangi nasihat kawan saya yang bekas UMNO:

"Kalau ada orang UMNO kata tuhan itu satu, kamu jangan percaya. Bukan sebab kenyataan itu tidak benar, tetapi yang bercakap itu adalah orang UMNO"

Kepada Fraksi UMNO dalam PAS, kamu semua adalah manusia yang paling bodoh dalam dunia.

Tulang Besi



Read more!(Selanjutnya)

Mana Maruah Roslan SMS?

Sudah beberapa pekan berlalu namun Roslan SMS masih membisu seribu bahasa. Beberapa tuduhan/fitnah beliau terhadap saya masih tidak dibuktikan oleh beliau. Misalnya tuduhan beliau seperti di bawah:
“Melalui telefon beliau meminta saya agar berbahas menolak ucapan dasar Presiden yang kata beliau tidak patut disokong kerana lari dari dasar dan berbagai lagi. Beliau boleh dengan selamba membuat panggilan itu sedangkan beliau bukan pun pimpinan negeri, bukan ahli perhubungan atau pimpinan mana-mana peringkat di Selangor! Berani beliau menjual idea agar Selangor menolak ucapan dasar presiden ketika itu!”


Sudah beberapa pekan berlalu namun Roslan SMS masih membisu seribu bahasa. Beberapa tuduhan/fitnah beliau terhadap saya masih tidak dibuktikan oleh beliau. Misalnya tuduhan beliau seperti di bawah:

Melalui telefon beliau meminta saya agar berbahas menolak ucapan dasar Presiden yang kata beliau tidak patut disokong kerana lari dari dasar dan berbagai lagi. Beliau boleh dengan selamba membuat panggilan itu sedangkan beliau bukan pun pimpinan negeri, bukan ahli perhubungan atau pimpinan mana-mana peringkat di Selangor! Berani beliau menjual idea agar Selangor menolak ucapan dasar presiden ketika itu!””

Roslan SMS masih belum memberikan apa2 bukti terhadap tuduhan/fitnah ini. Saya ingin bersumpah dengan nama Allah SWT, Wallahi, Wabillahi, Watallahi, bahawa tuduhan yan mengatakan saya meminta Roslan SMS menolak Ucapan Dasar Presiden adalah satu fitnah yan sangat jahat. Ianya adalah ciptaan Roslan SMS semata-mata untuk melindungi kegiatan jahat anti Pakatan Rakyat beliau.

Hairan saya Roslan SMS begitu hebat sekali bercerita kononnya peri penting PAS berpegang dengan Al Quran dan Sunnah tetapi dengan begitu senang memfitnah orang seperti di atas. Saya minta Roslan SMS tunjuk saya dimana dalam Al Quran dan Al Hadeeth dibenarkan fitnah dan mehnah ini?

Hidung Tak Mancung Pipi Tersorong-Sorong

Pendedahan keterlibatan Roslan SMS dalam aktiviti2 anti Pakatan Rakyat bertajuk “Roslan SMS Harus Nafi Cerita Ini!!!!”.

Nampak sehingga saat ini, Roslan SMS tidak menafikan cerita ini. Mengikut sumber saya, cerita ini memang sahih dan Roslan SMS tidak boleh menafikan penglibatan beliau dalam aktiviti anti Pakatan Rakyat.

Kalau beliau seorang yang ada maruah, beliau mesti letak jawatan dari kerajaan tempatan Pakatan Rakyat (Majlis Perbandaran Subang jaya MPSJ) sebagai Ahli Majlis. Kalau beliau takda maruah, maka silalah terus memegang jawatan sebagai Ahli Majlis MPSJ.

Mungkin Roslan SMS ditarbiyyah untuk menjadi seorang yang tidak bermaruah. Ataupun sikap tidak bermaruah ini datang dari latarbelakang UMNO beliau yang kerap beliau ungkapkan.

Ada Hati Nak Minta Pingat Jaksa Pendamai Kuota PAS/Pakatan Rakyat

Sudahlah tak nak letak jawatan dari MPSJ, Roslan sedang mencuba untuk meletakkan nama mereka dalam senarai penerima pingat Jaksa Pendamai kuota PAS.

Kuota ini wujud hanya kerana PAS terlibat dalam kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. Kalau takda kerajaan Pakatan Rakyat, tiada siapa dalam PAS yang akan menerima kuota ini.

Roslan SMS dengan muka tak malu hendak mencuba mendapat pingat ini sedangkan mereka2 ini adalah tokoh-tokoh anti Pakatan Rakyat/Fraksi UMNO dalam PAS Selangor. Ini bererti mereka ini orang-orang yang jelas mementingkan keduniaan dan mereka ini adalah jelas manusia tidak berprinsip.

Roslan SMS Cuba Berkempen Menjatuhkan Husam Musa Dalam Mesyuarat Kawasan Kelana Jaya

Baru-baru ini Roslan SMS mempengerusi mesyuarat Dewan Harian Kawasan Kelana Jaya. Di akhir mesyuarat Roslan SMS telah berkempen kepada ahli-ahli Dewan Harian supaya membersihkan PAS dari “kumpulan Erdogan”.

Beliau juga menuduh kononnya Husam Musa hendak menjatuhkan Presiden PAS, justeru Husam Musa dan kumpulan Erdogan wajib dibersihkan dari PAS secepat mungkin dan tidak perlu menunggu Muktamar PAS yang akan datang.

Beliau juga telah melayangkan berbagai-bagai fitnah kepada pimpinan2 Pusat PAS sambil beliau memuji Mat Sabu. Kononnya Mat Sabu telah wala kepada kepimpinan ulama.

Yang hairannya, “kepimpinan Ulama” Roslan SMS boleh pula mengizinkan amalan memfitnah serta mengadu domba yang Roslan SMS amat aktif sekarang ini.


Roslan SMS Masih Bersikap Sebagai Orang UMNO

Hakikatnya, Roslan SMS masih tidak bersih dari perangai UMNO beliau. Ini kerana beliau adalah berlatar belakangkan UMNO. Walaupun beliau bercakap pasal Al Quran dan As Sunnah berdegang-degang tapi amalan memfitnah masih menjadi darah daging beliau.

Beliau nak marah kepada saya sedangkan saya adalah ahli PAS generasi kedua. Saya nak tanya Roslan SMS, bapa beliau dulu PAS Kawasan mana?

Oleh sebab itu, Roslan SMS ini adalah seperti satu liability dalam PAS dan Pakatan Rakyat. Ahli2 PAS di Kelana Jaya harus menggantikan Roslan SMS sekiranya mahu memastikan PAS hidup sehat walafiat di Kelana Jaya dan Selangor.

Tulang Besi.

Read more!(Selanjutnya)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...