Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, January 23, 2009

GERAK Sekarang Jadi Barua UMNO/Ezam/Khir Toyo

Apa masaalahnya kalau MB Selangor meminta anak syarikat Kerajaan Negeri Selangor menderma lembu ke kawasan parlimen MB? Adakah MB Selangor mendapat untung atau "masyuk" dengan pemberian lembu itu? Adakah MB Selangor menyalahguna kuasa beliau di dalam memastikan lembu diberikan? Kalau saya MB pun saya ada hak untuk memohon mana-mana syarikat MENDERMA apa-apa sahaja kepada mana2 kawasan dalam Malaysia.

Selama ini UMNO menderma lembu kepada semua orang dengan menggunakan duit syarikat, takda pun orang marah?

Hakikatnya, ia bukan korupsi kerana:

a. MB Selangor membuat permintaan kepada syarikat tersebut.

b. Lembu tersebut pergi kepada "rakyat" dan bukannya lembu tersebut digunakan untuk kegunaan beliau dan anak sedara beliau.

c. MB Selangor tak dapat apa-apa laba dan keuntungan dari transaksi tersebut.

d. Yang untung adalah rakyat.

e. Lembu-lembu tersebut adalah atas permintaan dari PKR Bahagian Bandar Tun Razak. Bukan MB Selangor.

Jadi apa masaalahnya?

Penubuh GERAK adalah Ezam dan Ezam Mat Nor adalah sekarang ini barua rasmi UMNO. Ada punya banyak kes rasuah dlm UMNO namun kenapa isu tak signifikan ini dinaikkan?

Setelah Ezam Mat Nor telah gagal di dalam usaha beliau untuk mmelemahkan pengaruh Anwar, terpaksa la beliau melakukan perkara lain untuk "cari makan".

Malulah kamu wahai Ezam Mat Nor, Kau adalah pelacur politik sedang melacurkan diri kau untuk kepentingan pribadi dan perut kau.

Tulang Besi

8 comments:

Sarip Dol said...

pasal lembu pun nak kecoh kee...tak pahamm...tak pahammm...

Anonymous said...

Aku ingat otak Pengerusi Gerak ni pun lebih kurang macam otak lembu2 korban tu jugak. Banyak kes rasuah dalam UMNo tapi di buat pekak badak oleh Pengerusi Gerak. Sama juga dengan kelakuan mantan Pegerusi Gerak, Mat Ezam yang heboh dengan laporan 600 mukasurat kes rasuah menteri semasa dia masih pimpin Gerak dulu. Bila dia dah jadi barua UMNo kes rasuah yang dikatakan penuh bukti pun hilang bersama dengan 6 kotak rasuah nya...

kabuspagi said...

msalahnya tuan.. dengan lembu tersebut dapat meningkatkan populariti MB kat bandar tun razak.. so.. kalau nak bg lembu pun cubalah bentuk jawatankuasa di peringkat parlimen tun razak.. dan dapat kan sendiri tajaan lembu tu.. so tak der lah orang persoalkan.. hanta tajaan tu datang dari syarikat kerajaan negeri selangor...

Anonymous said...

Apa masalahnya kalau populariti MB naik? Berdosa ke? Yang penting sama ada perkara itu betul atau salah. Duit itu sampai pada orang miskin atau kroni? Itu isunya. Macamnana caranya? ITu berdasarkan kretiviti masing-masing.

Lembu korban tu, bukannya MB Selangor makan. Sedekah kat orang jugak. Nazree Gerak ni gila agaknya.

ediannuar said...

lantak kau lah Gerak.... asalkan kau bahagia tak pelah.

Tapi ingat Allah tu maha berkuasa!

Anonymous said...

Jangan-jangan lembu yang untuk korban tu seme sedara GERAK. Atau GERAK tulah lembu-lembu korban.
Hai..pelik sungguh lah, Dato Khir Toyo ...pasal lembu pun boleh buat issu. Dulu issu 'Azan' tak menggena dan akan makan diri, ni lembu ke lembulah. Lain hari apa benda kejadah pulak nak dijadikan issu. Kita sama-sama tungggguuuuu...

p/s...kalau otak mereka tu dah meroyan, ginilah jadinya. Allah Maha Mengetahui sebab itulah mereka seme LINGKUP!!!!

Faizal Zakaria's Blog said...

Saya pun tengah cari kelemahan diri :-)
























Jom Sertai ‘UMNO Baru’ Dengan ‘Faizal’ :-)
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
Terengganu Tetap Kubu Kuat Barisan Nasional
http://pro-faizal.blogspot.com
Idea Bernas Vs Loya Buruk ;-)
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

Semangat Baru UMNO >> http://Blog1Malaysia.blogspot.com

slyderrose said...

pada zaman khir toyo pun banyak lembu2 disedekahkan untuk korban..GERAK tolong check sikit. PRK KT, poohhh punya banyak duit digunakan umno. beratus juta.ini GERAK tak nampak ke...ini kes lembu korban untuk rakyat bukan lembu tersebut untuk buat penternakan lembu kroni MB Selangor pun! dok sibuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.