Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, January 7, 2009

Tulang Besi Mahu PAS Menang Di Kuala Terengganu

Ramai yang salah sangka berkaitan dengan posting saya sebelum ini. Mereka ingat bahawa Tulang Besi tidak mahu PAS menang dalam PRK Kuala Terengganu. Itu adalah anggapan yang teramat salah.

Tulang Besi cuma melahirkan rasa sedih dan kecewa kerana di bawah ahli2 dan aktivis berhempas pulas berusaha memenangkan PAS, di peringkat atasan PAS mereka tidak bertindak sedemikian.

Mereka ambil calon yang menggembirakan UMNO. Sebaik sahaja PAS mengisytiharkan calon, UMNO rata-rata melahirkan perasaan lega mereka kerana Syed Azman tidak dipilih.

Buat masa sekarang, marilah kita ahli2 dan penyokong PR berusaha sedaya upaya memenangkan PAS/PR di Kuala Terengganu. Selepas menang nanti, kita harus berusaha sedaya upaya membersihkan PAS dari Fraksi UMNO.

Di kawasan saya sendiri, PJ Utara, ada jugak Fraksi UMNO ni tapi setakat ni mereka tak berapa popular sangat.

Tulang Besi

55 comments:

Alias Mohd Yusof said...

Boikotlah barangan yang membiayai kekejaman Israel. Mungkin boleh dimaafkan kalau kita membeli mesin dan peralatan canggih yang kita tidak ada kepakaran untuk membuatnya dari negara Amerika, tetapi adalah keterlaluan kalau kita membayar perkhidmatan mereka hanya untuk menyediakan minuman (Coca-cola)dan mengoreng ayam (Mc Donald) untuk kita.
http://aliasmohdyusof.blogspot.com/

PAS PJU said...

Di kawasan saya sendiri, PJ Utara, ada jugak Fraksi UMNO ni tapi setakat ni mereka tak berapa popular sangat.

Tulang Besi


TB mengaku ahli kawasan PJU..tak malunya..Segala program/usroh/mesyuarat baik diperingkat kawasan/pemuda/muslimat tak pernah pun ada si TB nih. Sekadar boleh petik sorang dua nama..poorraahhh

abdrahim kassim said...

Ok le tu....

Anonymous said...

tu la...cakap berdegar2.bagi pandangan,bagi pendapat.bila ajak pi usrah ke,perjumpaan ke x nampak batang hidung plak.wei,stakat bagi pandangan,aku pun boleh bagi pandangan.mamat jual pasembor pun boleh bagi pandangan.tapi kalau secara praktikalnya ko x terjemahkan tulisan ko yang sebelum2 ni dengan perbuatan yang menunjukkan ko ni pejuang islam,aku rasa ko ni memang x layak buat komen2..sebab komen ko ni banyak menghancurkan semangat ukhuwah dalam islam.persaudaraan dalam islam tiada dalam kamus hidup ko.asyik tibai yang tidak membina bertujuan untuk menghancurkan parti islam.insaflah.

-nua-

Tulang Besi said...

PAS PJU,

Kao baru masuk PAS PJU dua tiga hari.

Bukan org tak tau, kau ni Fraksi UMNO. Lepas tu bukannya orang cwangan kau sokong kau pun.

Aku takda kat program PJU sebab aku kerja luar negeri. Mcmna nak dtg program. hahahaha


Tak payahlah nak salah-salah kan orang.

slyderrose said...

Assalamualaikum TB,

Saya faham saudara bengang dengan umno atau apa saja yg cuba mendekati umno. Tetapi bagi saya percubaan itu telah pun berlalu dan berprasangka baiklah. Islam pun menuntut kita bersangka baik. Olih hentikanlah bercakap pasal fraksi umno dan marilah bersama berusaha untuk kemenangan PAS/ PR di Trengganu. Apa faedahnya saudara meneruskan serangan ini sedangkan saudara mahu PAS menang di KT.

HAFIZ said...

Betul kata slyderrose tu, apa paedah hang dok tuduh sapa2 yang setuju dengan hang sebagai fraksi umno? aku ulangi - yang tak setuju dengan hang - bukannya yang tak setuju dengan TGNA atau Husam atau Dr Hatta atau Khalid Samad!!

Asal saja ada sapa2 yang tak berkenan di mata hang, terus hang tuduh fraksi UMNO. Begitu sekali emotionnal dan narrow minded hang ni.

Hang tau tak UMNO tu jijik. Apa perasaan orang-orang yang cintakan Islam tapi berlainan pendapat dengan hang tu bila hang tuduh depa fraksi puak jijik?

Ni aku nak tanya hang lagi sekali -Ust Nasa tu fraksi UMNO ka? Mustafa Ali? Harun Taib? Hadi Awang? Hassan Ali?

Rentikanlah tuduhan mengarut ni.

Anonymous said...

Wahid Endut YB Dun Wakaf Mempelam sehingga kini, beliau dikalangan pengikut lama didalam perjuangan pas dibawah kepimpinan TGHH beliau pernah bertanding pada tahun 1990 di Dun Bandar tapi beliau tewas dengan teruk.

Terdapat 4 Dun didalam Parlimen KT selain dun wakaf mempelam yang selebihnya dun bandar, dun ladang dan dun dimana Dr Syed Azman menjadi YB iaitu dun batu burok.

Cukup mudah untuk cikgu wahid memenangi dun wakaf mempelam setiap kali beliau menjadi calon di kawasan tersebut beliau pasti menang berikutan sejarah latar belakang bapa dan datuknya di situ tambah lagi sanak saudaranya yang ramai tinggal disitu.

Berbanding dengan dun wakaf mempelam 3 dun lagi mempunyai pendekatan & citarasa berbeza & tidak menentu, ketahuilah bukan mudah untuk cikgu wahid memancing undi di 3 dun tersebut.

Kali ini kita benar2 mengharapkan sentuhan dari Dato Seri Anwar Ibrahim untuk sama2 membantu kita 3 dun disana malah kita amat memerlukan YB Dr Syed Azman yang diketahui sangat popular di 3 dun tersebut supaya sama2 turut berkempen memenangkan calon kita.

Manakala Presiden DAP Lim Kit Siang sudah mengadakan siri ceramah tertutup di kawasan kaum cina di dun bandar bagi membalas kempen pas yang telah bekerja keras membantu kemenangan calon dap selama ini.

Percayalah dengan sentuhan dari DSAI dan DSA serta LKS PASti menang.

PAKATAN RAKYAT said...

Betul Sentuhan LKS & DSAI ada nikmatnya... PAS tetap MENANG !!
KT di takdir milik PAS/PR. Dan seterusnya akan merebak ke kawasan lain. Ketepi dulu isu2 remeh. FOKUS on KT dulu.
HIDUP PAKATAN RAKYAT !
PAS FOR ALL
[ O | X ]

PAS PJU said...

Orang baru & ada kat luar negara

Tu je la alasan yang selalu TB gunakan. Nakhaie, Ust ghazali dan ramai lagi orang lama PAS tapi masuk UMNO. Sama la TB ni pun.

Macamana nak pegi? TB kan UMNO. Takkan mesyuarat/usroh PAS nak panggil TB-UMNO.

Kasi can la kat TB, kalau mengaku ahli PAS. Jom jumpa kat PRK KT.Tok sah duk bagi alasan. poorraahh

Anonymous said...

poorraahh ni bahasa orang pas ke? isy teruknya urrah pas yek!

Anonymous said...

hello bro...mane datang perkataan `fraksi UMNO` ni...aku nak tau jugak sape yg memperkenalkan perkataan tu...

macam `glokal` tu kita tau ler datang dari monggolia kot...hahaa

apabila mereka mengisytiharkan diri mereka bersama PAS...maka mereka bersama ISLAM...dalam ISLAM mana ade fraksi UMNO ker...or what ever...

kawan2 di kawasan PJU...mari kita kesan fraksi UMNO ni...ajak dia duduk skali dalam usrah...selesaikan masalah dalam usrah...itu ler dikatakan jemaah ISLAM...

bukan hanya berkokok syok sendiri dalam blog ni...

saudara tulang besi sekarang ni hidup dalam dunia khayalan bersama fraksi UMNO yg direka...teruskan khayalan saudara tu...mari kita cari siapa fraksi UMNO sebenarnya...jangan saudara nak pecahkan pemikiran saudara tu pada ahli PAS yg sejati...Al Quran dan Sunnah adalah panduan mereka...

takbir!!!...hidup PAS PJU...teruskan perjuangan saudara...

Anonymous said...

hello bro...mane datang perkataan `fraksi UMNO` ni...aku nak tau jugak sape yg memperkenalkan perkataan tu...

macam `glokal` tu kita tau ler datang dari monggolia kot...hahaa

apabila mereka mengisytiharkan diri mereka bersama PAS...maka mereka bersama ISLAM...dalam ISLAM mana ade fraksi UMNO ker...or what ever...

kawan2 di kawasan PJU...mari kita kesan fraksi UMNO ni...ajak dia duduk skali dalam usrah...selesaikan masalah dalam usrah...itu ler dikatakan jemaah ISLAM...

bukan hanya berkokok syok sendiri dalam blog ni...

saudara tulang besi sekarang ni hidup dalam dunia khayalan bersama fraksi UMNO yg direka...teruskan khayalan saudara tu...mari kita cari siapa fraksi UMNO sebenarnya...jangan saudara nak pecahkan pemikiran saudara tu pada ahli PAS yg sejati...Al Quran dan Sunnah adalah panduan mereka...

takbir!!!...hidup PAS PJU...teruskan perjuangan saudara...

Anonymous said...

Salaam Semua, kita bagi can dekat Tulang Besi Buruk atau pembawa penyakit TB ini satu lagi peluang. Nampaknya macam dia dah insaf cuma riak macam jadi ahli dah lama sangat tu kena buanglah. Yang baru lebih mulia pada yang lama sekiranya adanya taqwa. Aku rasa Nakahie dan Mustafa Taib lebih dahulu jadi ahli dari penyakit TB ini. Kalau dia serang lagi pimpinan dengan cerita dongeng dan hayalannya aku serang balik. Jangan ingat semua orang tak cerdik boleh mempercayai cerita dongeng anda. Lebih baik beri tumpuan dalam penulisan untuk menarik minat orang kepada PAS dan bukannya meragukan orang lain dengan perjuangan PAS. Ingat semua orang tak sempurna, mereka ada kelemahan dan kekuatan dan sentiasalah ingat jasa pimpinan terdahulu yang mengorbankan harta, masa dan tenaga bagi memastikan PAS sentiasa dihormati.

Haqqul Mubin

Anonymous said...

'Kemenangan P036 Kuala Terengganu akan membawa kita ke Wisma Putra' itulah janji DSAI dalam ceramah malam tadi.

Hidup Pakatan Rakyat !!!

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Kemerosotan pengaruh PAS di Malaysia amnya dan di Negeri Terengganu khasnya telah kembali pulih malah lebih bertenaga berbanding sebelumnya berikutan kemasukan tenaga muda profesional kedalam PAS semua ini berlaku diatas kebijaksanaan penyusunan Dato Seri Anwar Ibrahim yang kita semua sayangi.

DSAI merupakan anugerah Allah kepada kita tokoh pemimpin yang tiada tolak bandingnya dalam era ini, marilah kita sama2 berjuang memenangkan kerusi parlimen KT demi menegakkan islam bersama2 perjuangan suci DSAI yang dikasihi.

Dibawah ini di sajikan satu slot ceramah terbaru DSAI di KT pada 6/1/2009 :-

http://anwaribrahimblog.com/2009/01/08/rakaman-ceramah-dsai-di-kuala-terengganu/

Inilah Pemimpin kita yang selama ini kita nanti2kan. Wasalam.

Anonymous said...

Orang macam ko ni tak sesuai duduk dalam JEMAAH PAS. Sifat busuk hati yang terselah elok tempatnya bersama dengan umno.

omar said...

dengan DSAI seperti yang dikatakan oleh salah seorang penulis diatas saya setuju.

ya betul sekali DSAI ibarat nadi bagi kekuatan pas kali ini dsai berjaya membawa parti pas ke puncak, pilihanraya di kt telah memperlihatkan bahawa DSAI memiliki aura luarbiasa sekali.

kemenangan pilihanraya kt adalah juga kemenangan bagi dsai yang akan membawa kita ke putra jaya, terima kasih dsai, kami akan sentiasa bersamamu dalam setiap perjuanganmu dan akan mempastikan kemenangan pilihanraya kt sebagai hadiah buatmu.

didoakan dsai terus memimpin pas dari orang yang khianat dan dengki.

Anonymous said...

dsai to lead PAS? dsai who??






p/s: abis laaaa, mesti kna chop fraksi niiii.. hahahahahahahahahahahahahhahahahaha

Tulang Besi said...

sebab komen ko ni banyak menghancurkan semangat ukhuwah dalam islam.persaudaraan dalam islam tiada dalam kamus hidup ko.asyik tibai yang tidak membina bertujuan untuk menghancurkan parti islam.insaflah.

-nua-


Jadi maknanya, kalau nak jadi seorang yang ada ukhuwah, mesti ikut sahaja apa orang atas buat tak kira betul atau tidak?

Itu ke ajaran Islam, menjadikan kepimpinan maksum mcm nabi?

Masa muktamar Pemuda kat Ipoh hari tu, wakil Terengganu suruh Mahfuz dikenakan tindakan disiplin. Itu berakhlak ke?

Fraksi UMNO ni semuanya praktik double standard.

Tulang Besi said...

PAS PJU kata:

"Macamana nak pegi? TB kan UMNO. Takkan mesyuarat/usroh PAS nak panggil TB-UMNO.

Kasi can la kat TB, kalau mengaku ahli PAS. Jom jumpa kat PRK KT.Tok sah duk bagi alasan. poorraahh"


Ko toksahlah nak buat alasan lagi. Semua orang tau kao ni Fraksi UMNO. Sebab tu kat cawangan kao, kao dah tak popular lagi.

Kalau ada orang redum kau, mesti tersungkur.

hahahahaha kao memang tak guna.

Jimbo Jimbi said...

January 8, 2009 1:57 PM
Delete
Anonymous Anonymous said...

hello bro...mane datang perkataan `fraksi UMNO` ni...aku nak tau jugak sape yg memperkenalkan perkataan tu...


Fraksi UMNO ni maksudnya kumpulan dalam PAS yang mahu PAS masuk Barisan Nasional dan bekerjasama dengan UMNO.

Walaupun UMNO tolak hudud dan Shariah.

Dlm isu hudud, mana Ust Nasa berani komen. Takut tersinggung perasaan "kawan" UMNO dia.

sinner said...

jimbo jimbi, btul ke definition tuh? as far as i concern, bace dlm post2 malaysiawaves, fraksi umno ni org2 yg xsependapat ngan TB. xsependapat je kna cop fraksi..stakat ape yg aku bace comments dlm blog ni..

k, da kna gerak ke KT..takbir!Allahuakbar!!

Tulang Besi said...

Anonymous sinner said...

jimbo jimbi, btul ke definition tuh? as far as i concern, bace dlm post2 malaysiawaves, fraksi umno ni org2 yg xsependapat ngan TB.


Betul la definasi tu. Kau punya definasi ni mana datang?

Anonymous said...

Ini satu fakta yang menyerlahkan kedunguan Penyakit TB..."Masa muktamar Pemuda kat Ipoh hari tu, wakil Terengganu suruh Mahfuz dikenakan tindakan disiplin. Itu berakhlak ke?". Memang berakhlak pun sebab dia maklumkan dalam Muktamar. Inilah cara yang kita mahu. Kalau tak setuju cakap dalam mesyuarat, konvensyen maupun muktamar. Tak kan benda basic macam ini pun tak selesai. Sia-sia aje TG Yusof Rawa tandatangan sijil keahlian Penyakit TB ni. Itulah suruh datang Usrah tak mahu. Kata kat luar negerilah. Insaflah Tulang Besi Buruk@Penyakit TB.

Haqqul Mubin

PAS PJU said...

Sekurang-kurangnya Allah masih bagi hidayah&kekuatan nak gi program/tamrin/usroh.

TB camne? alasan kat luar negeri lagi ke? Sekarang ni kat K.Terengganu pun TB tak muncul2 lagi. Ke takut nak berdepan dengan Cikgu Pa, Ust Nasha, Ust Harun..sebab semua dah kenal siapa gerangan TB ne.

Cukup la setakat ni..nak gi program ceramah kelompok. Hebat sambutan org ramai terhadap YB Wahid. Orang Cina berduyun-duyun!

TB..mung nih..dok ghok chetong!

Anonymous said...

Hebat sambutan org ramai terhadap YB Wahid ? Orang Cina berduyun-duyun ?

Sambutan orang ramai betui memang hebat tapi pasai wahid ka atau pasai Anwar Ibrahim ada sama waktu tu ekk, pasai cina ghamai mai sambut pasai adanya lim kit siang sama tian chua kalu mau citer biar betui pasai time tu ghamai yang ikut sama ekk.

Anonymous said...

Anony kata..."Sambutan orang ramai betui memang hebat tapi pasai wahid ka atau pasai Anwar Ibrahim ada sama waktu tu ekk, pasai cina ghamai mai sambut pasai adanya lim kit siang sama tian chua kalu mau citer biar betui pasai time tu ghamai yang ikut sama ekk." Mungkin dia ni tak tahu nak beza ceramah kelompok dengan ceramah perdana. Mana ada orang beri ceramah kelompok hantar pinpinan besar macam DSAI dan LKS atau TGHH atau TGNA. Janganlah hampa ingat Anwar tu hebat sangat. Semua orang sama aje. Itu sebab PAS tak pernah bergantung pada kehebatan individu sebab individu akan mati. Aku khuatir bila Anwar mati agak-gak siapa pulak nak terajui PKR ya. Mungking Tian Chua kot. Kehebatan Anwar sebab adanya PAS. Di waktu Anwar tersingkir maka PAS beri ruang pada Anwar walaupun Anwar pernam kecam PAS kata TGNA jumud dan sebagainya. Masa insiden Memali, Anwar ada dalam kerajaan BN tapi alhamdulillah dia dah minta maaf pada waris Memali. Sejarah kita kena ingat. Betapa besarnya budi PAS pada Anwar.PAS akan tetap berdiri dan wujud samada Anwar bersama PAS atau pun tidak bersama PAS. Sejarah telah membuktikan. PAS menag tahun 1990 tanpa Anwar !! Bukan anti Anwar tapi masih berhati-hati.

Haqqul Mubin

nursyahira said...

Kenapa sampai nak gaduh tak baiklah macam ni, betul juga kata Anonymous tentang saudara anwar ni, saya bersemangat hingga ehemm ambil cuti utk turun ke kt kerana tertarik dgn imej dan perjuangan suci saudara anwar, saya sempat ke ceramah di kg ladang berhampiran hotel grand continental rata2 org ramai yg hadir termasuk saya krana mau mdengar ceramah sdr anwar dia bergegas dari angkara turki ke kt hanya kerana mau mempastikan wakil pas menang satu pengorbanan besar sdr anwar.

Saya juga pergi ke 'TER' Trg Ekos.. apa nama panjangnya saya lupa tapi saya ingat tptnya dekat dgn masjid terapung yg cantik tu, saya berada di luar mengikuti sebahagian jemaah muslimat. Semua bersetuju sambutan terhadap sdr anwar hebat sekali ramai pemimpin pas akui dan memuji sdr anwar.

Slepas tu rombongan kami turut nyusul sdr anwar ke ceramah di bukit kecil tpt tu di kelilingi oleh bangunan rumah pangsa, waktu tu tim pesuruhjaya pas selangor dr shafie sedang berucap tapi hadirin ramai yg berdiri dari jauh saja, tapi bila sdr anwar tiba melangkah kluar dari kenderaan hadirin mula ber takbir bergema hingga tenggelam suara dr shafie, org ramai mula bertambah menjadi ribuan hingga menghampiri pentas semua kawasan penuh tu bukan ceramah perdana dlm khemah kecil aja, slepas ucapan sdr anwar tiba giliran ucapan calon wahid endut, nak tau emmmm orang mula beransur beredar klu tak caya tanya lah yg hadir malam tu, kami pcaya klu sdr anwar tidak dtg kempen sama harapan menang tipis lah.

Tak baiklah berburok sangka niat sdr anwar tu untuk kebaikan kita semua gak.


Nursya

Anonymous said...

TB kata,
'Jadi maknanya, kalau nak jadi seorang yang ada ukhuwah, mesti ikut sahaja apa orang atas buat tak kira betul atau tidak?

Itu ke ajaran Islam, menjadikan kepimpinan maksum mcm nabi?

Masa muktamar Pemuda kat Ipoh hari tu, wakil Terengganu suruh Mahfuz dikenakan tindakan disiplin. Itu berakhlak ke?

Fraksi UMNO ni semuanya praktik double standard.'

Sebab tula ramai orang cakap TB ni hanya berjuang sendiri-sendiri je.semangat dan konsep jemaah,beliau xfaham.TB,masuklah kedalam jemaah yang ramai.selagi jemaah tersebut menjunjung quran dan hadis sebagai rujukan utama.setiap pertikaian mestilah diselesaikan dengan rujukan 2 sumber tu.ni nak pakai pala hotak yang diberi ilmu oleh Allah taala hanya sekejap dan limited saje apa pasal brother.pemimpin buat keputusan,ada nas dan pendapat yang masyhur dalam menyokong keputusan tu.bukan saje-saje.kita ada ketua,taatlah ketua kita.kalau x suka,kita ada saluran untuk jatuhkan ketua jika kita ada sebab yang cukup untuk berbuat demikian.TB ada sebab yang cukup ke??kalau usrah pun x pegi,jangan cakaplah.cukuplah tu brother.nanti dimakan serigala susah kawan-kawan nanti.

setiap pertikaian dan perbezaan pendapat,ada saluran untuk kita ketengahkan.umpamanya muktamar pas,seminar dan sebagainya.bukan macam ni,bila xsependapat je guna blog untuk luahkan rasa.tuduh fraksi umnola.sebab tula saya cakap TB ni pemecahbelah Ummah,pemecah kesatuan dalam jemaah islam.Insafla TB.kamu ada peluang lagi untuk jadi pejuang islam tulen,insaallah.


-Nua-

Tulang Besi said...



Sebab tula ramai orang cakap TB ni hanya berjuang sendiri-sendiri je.semangat dan konsep jemaah,beliau xfaham.TB,masuklah kedalam jemaah yang ramai.selagi jemaah tersebut menjunjung quran dan hadis sebagai rujukan utama


Ertinya, kalau ada penyelewengan yang dilakukan pimpinan, harus dibiarkan?

Apa nak buat kalau jalan "dalaman" dah tak berkesan?

Hakikatnya sekarang ni kalau nak ikut jalan dalaman, alamat PAS dah masuk Barisan Nasional.

Anonymous said...

TB kata,
'Ertinya, kalau ada penyelewengan yang dilakukan pimpinan, harus dibiarkan?

Apa nak buat kalau jalan "dalaman" dah tak berkesan?

Hakikatnya sekarang ni kalau nak ikut jalan dalaman, alamat PAS dah masuk Barisan Nasional'.


Brother TB,
Nabi dah kata,umat aku x akan sesat selagi ia berpegang dengan alquran dan sunnah aku.Nah,apalagi nak ditakutkan?lagipun bukan sedikit dalam jemaah pas orang yang tahu quran dan sunnah.ramai specealist disana.TB takut ke?umat muhammad ini tidak akan sepakat dan bersetuju dengan yang diluar dari islam.jika ada fikrah tertentu,itu biasa sebab berbeza pandangan adalah rahmah untuk umat islam.tapi bukan satail bagi pendapat menghasut untuk memecahbelahkan ukuwwah islamiyah yang kukuh antara mereka yang ramai dan yang berbeza2 fikrah.fikirlah TB,anda ada peluang lagi untuk memikirkan supaya keutuhan ummah dalam jemaah menjadi lebih kuat.cukuplah menulis perkara yang tidak tahu hujung pangkal dan mengambil berita dari orang2 fasik.takut apa yang kita beritakan balik pada orang ramai memberi kesan pada jemaah.tidakkah TB sayangkan jemaah yang bernama pas ni?sudah 50tahun sudah bertapak bersama2 menuju kemenangan,tiba-tiba dengan jasa kita parti ini rebah.TB nak bertanggungjawab didepan Allah taala ke?meruntuhkan sebuah parti yang paling diharapkan oleh pejuang2 islam didalam n luar negeri? sila jawab TB.

-Nua-

Anonymous said...

Syabas TB, saya setuju teruskan menulis memberikan pendapat jujur saudara supaya menjadi peringatan kepada kepimpinan, keadaan sudah banyak berubah jangan kita ikut terpengaruh dengan penulis portal lain yang menulis kerana mau membodek serta jumud kepada kepimpinan.

Tulang Besi said...



Brother TB,
Nabi dah kata,umat aku x akan sesat selagi ia berpegang dengan alquran dan sunnah aku.Nah,apalagi nak ditakutkan?


Saidina Ali perang dengan Muawiyaah dan Aisyah tu tak ikut Quran dan hadeeth ke?

Anonymous said...

'Brother TB,
Nabi dah kata,umat aku x akan sesat selagi ia berpegang dengan alquran dan sunnah aku.Nah,apalagi nak ditakutkan?

TB kata,
Saidina Ali perang dengan Muawiyaah dan Aisyah tu tak ikut Quran dan hadeeth ke?'

brother,
zaman sahabat,biarkan ia dijadikan sejarah dan panduan untuk umat islam.Saidina Ali berperang dengan aisyah kerana petunjuk dari quran,maka itulah yang terbaik.tapi kalau xikut quran mungkin keadaan umat jadi lebih buruk lagi.xterfikir begitu ker? cara TB jawab kat atas tu macam kutuk sahabat tu.sebab itulah jalan yang terbaik ketika berlaku pertikaian sesama umat.

tapi umat sekarang,belasah dalam blog untuk beritahu yang dia tak puahhati pasal satu2 pertikaian.blasah pemimpin stail kurang ajar plak tu.nabi ajar camtu ker brother?

PAS Pandan said...

amende ni TB, hujah u kejap ke sana kejap ke sini....tepis sana tepis sini...macam UMNO lah

You ni spy umno ke?

Zahash said...

Lama dah aku ikuti tulisan TB ni, dok baca dok renung hujjah-hujjah yang dia kemuka, kesimpulannya

1- Dia ni seorang gila.
2- Mempunyai ciri-ciri UMNO yang berkarat ( Jahat atau Jahil).
3- Penegak tali kapal yang basah.

Anonymous said...

AKUPUN X PUAS HATI JGK APASAL TB BAGI CONTOH SAIDINA ALI BERPERANG NGAN AISYAH SAMADA IKUT/XIKUT QURAN DAN HADIS.
EH DIA NI MACAM NAK KUTUK SAHABAT KER?ASTAGHFIRULLAHAL AZIM.

Anonymous said...

Tulang Besi Buruk Agen UMNO. Ya memang betul.

Anonymous said...

REPORT POLIS LEH MASUK ISA...HAHAHA

Tulang Besi said...

Semua yang kata aku agen UMNO, sila nyatakan nombor keahlian saudara2 semua.

Jgn ckp aje, buktikan dgn jelas.

Anonymous said...

Tulang besi Buruk Agen UMNO. Yang Benar !!! Nakahie Ahmad pun ada no keahlian PAS. Kau dapatkan kat dia. Mana ada orang nak mengaku jadi Agen UMNO tapi ingat orang boleh menilai perangai buruk kau tu. Sudahlah TB, nama kau tu sendiri membayangkan kau membawa virus merbahaya kepada jemaah Islam seumpama penyakit TB yang dikenali ramai. Nak berlagak macam tahu hal dalaman parti. Tahu sikit gempaq macam tahu banyak. Cerita reka itu dan ini. Taubatlah Tulang Besi Buruk !! Sekali lagi aku tekankan pergi betulkan madi junub kau tu kemudian solat sunat taubat....

Haqqul Mubin

Anonymous said...

PREDICTION OR BEBELAN OR CAKAP-CAKAP TULANG BESI MEMANG MACAM BESI BURUK YANG DAH TAK LAKU...ANYWAY, TERIMA KASIH UNTUK TULANG BESI KERANA IDEA-IDEA BEBELAN TAHAP BAWAH TAPAK KAKI YANG KENA PIJAK-PIJAK...TERBUKTI PEMIMPIN ATASAN PAS MEMANG BRILIANT MEMILIH CALON DAN MENGATUR STRATEGI...TAKBIR! ALLAHUAKBAR...PAS TELAH BERJAYA MERAMPAS KERUSI PARLIMEN KUALA TERENGGANU...TAKBIR! ALLAHUAKBAR

Anonymous said...

SAHIH, keputusan PRU 036 KT membuktikan Tulang Besi merupakan AGEN UMNO. Dia menyelinap sebagai ahli PAS untuk mendapatkan maklumat dalaman parti. Hati-hati semua. Kepada TB maupun penyokong TB, anda semua boleh pilih samada nak bertaubat atau masuk UMNO atau masuk Gerakan atau masuk PPP atau masuk KIMMA. TB memperlekehkan peranan solat Isytikarah di mana Islam mengajar Isytikah merupakan penyelesaian untuk memdapatkan petunjuk dikala kebuntuan. Memang benar TB@Peyakit TB merupakan agen UMNO. Keputusan jemaah lebih utama dari survey maupun perkataan individu.

Haqqul Mubin

Tulang Besi said...

Anonymous said...

Tulang besi Buruk Agen UMNO. Yang Benar !!! Nakahie Ahmad pun ada no keahlian PAS.


Iye ke? Berapa # ahli Nakhaie. Yang kau sendiri, berapa # ahli kau, wahai haqqul mubbin?

Ckp je tak guna bang. Mung ni Pelawok.


Dah habis modal la ni panggil orang agen UMNO. kahkahkah.

UMNO tak suka apa aku buat ni. Aku menolong menguatkan PAS dengan apa yang aku sedang buat ni.

Kau menyokong PAS sampai rebah. ORang mcm kau tak diperlukan dalam PAS.

Tulang Besi said...

Anonymous said...

SAHIH, keputusan PRU 036 KT membuktikan Tulang Besi merupakan AGEN UMNO. Dia menyelinap sebagai ahli PAS untuk mendapatkan maklumat dalaman parti. Hati-hati semua.


Yang saya tahu, haqqul mubin ni agen fraksi UMNO. Jadi, dia takut aktiviti fraksi UMNO didedahkan kepada umum.

Anonymous said...

Betul tu.aku sokong 100%.TB memang penyakit atau virus yang rosak lagi merosakkan jemaah.menyelinap masuk ke jemaah islam bersama-sama niat yang tidak baik.bertujuan untuk memecah keutuhan ummah dalam jemaah.Keputusan jemaah lebih penting dari survey dan perkataan individu.

Anonymous said...

Tulang Besi Buruk tak payahlah kau nak tahu no ahli aku.Lagipun apa guna aku beri no ahli aku pada kau sebab kau Agen UMNO. Aku tak akan bersekongkol dengan Agen UMNO. Mengaku ahli PAS, buat kerja hodoh menyelinap dalam jemaah kononnya untuk baiki jemaah. Hentikanlah kerja burukk kau tu. Semalam sebelum keputusan PRU KT keluar aku sempat bercakap dengan seorang AJK PAS Pusat.Dia kata memang hang buat kerja rosak jemaah dan kalau zaman nabi dikira macam Abdullah bin Ubai ??? (abdullah bin Ubai ini aku tambah). Aku tak takut dengan kau sebab kau tak de hujah. Aku dah bentangkan bagaimana pemilihan calon dibuat tapi kau beri fakta songsang. Janganlah kau ingat dan perasan apa yang kau buat ini untuk kuatkan jemaah. Perkara asas dalam jemaahpun tak selesai, usrah, isytikarah, syura dan mandi junub kau tu.Aku rasa UMNOlah paling gembira dengan gelagat BODOH kau ini. Kau nyatakan siapa pimpinan PAS Pusat setuju dengan kau. Kau beri nama dan aku kan terus call dia. No H/Phone pimpinan kau tak payah beri, insyaallah aku ada nombor mereka.Aku dengan BERHEMAH akan tanya sebab apa dia setuju dengan kau. Aku tak rasa mereka akan setuju dengan apa yang kau kecuali orang GILA. Akhir kalam.... TB SEMEMANGNYA AGEN UMNO.

Haqqul Mubin
Haqqul Mubin

Tulang Besi said...

Mengaku ahli PAS, buat kerja hodoh menyelinap dalam jemaah kononnya untuk baiki jemaah. Hentikanlah kerja burukk kau tu.

engkau pun berenti la buat fitnah kat org.

Nama haqqul mubbin tapi sebenarnya mukazzib mubinn

Anonymous said...

Selamat berhujah wahai Haqqul Mubin.aku bersetuju dengan kamu.TB sebenarnya egen umno dan virus.dia xterlibat dengan usrah,program yang dianjurkan oleh pas.dia hanya menyalak dalam blog je.tapi alhamdulillah orang yang bersama-sama dan cintakan jemaah islam dapat menghidu bau hipokrit dan tembelang beliau.teruskan usaha anda haqqul mubin.

AMMAR

Anonymous said...

Aku pon heran jgak TB ni.ada ke pulak tengah hangat orang berkempen supaya kemenangan calon PAS diPRK K.Terengganu tapi dia sibuk-sibuk memberi komen xpuah hati calon lain yang x terpilih dalam PRK ni.ada ke patut seorang pejuang buat camtu.KO nak suruh PAS rebah ker Tulang Besi???nasib baiklah orang x terpengaruh mana ngan hasutan ko tu.Kalau x,xtaulah apa keputusan PRK K.t ni.BOLEH BLAH lah TB.Ko memang mengarut!!

Tulang Besi said...

Selamat berhujah wahai Haqqul Mubin.aku bersetuju dengan kamu.TB sebenarnya egen umno dan virus.dia xterlibat dengan usrah,program yang dianjurkan oleh pas.dia hanya menyalak dalam blog je.tapi alhamdulillah orang yang bersama-sama dan cintakan jemaah islam dapat menghidu bau hipokrit dan tembelang beliau.teruskan usaha anda haqqul mubin.

AMMAR


AMMAR, # keahlian PAS kau berapa? Boleh tak saya tahu?

Hakikatnya yang marah dengan Tulang Besi adalah penyokong fraksi UMNO dan pengikut2 usrah mereka.

Mcm usrah Ustaz kayu kat Bangi tu la kan?

Anonymous said...

Toksah nak tuduh orangla TB.Orang dah tahu yang ko tu fraksi sesat n pemecahbelah ummah.Nasib baiklah orang xikut ko.keje menyesat orang ni,pengikutnya adalah iblis!

Anonymous said...

insaflah...... TB

Tulang Besi said...

err, setakat ni apa yang saya cakap salah? Buktikan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.