Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, January 2, 2009

Usaha Fraki UMNO Membuah Kejayaan di Kuala Terengganu

Sejak dari kematian mantan Ahli Parlimen Kuala Terengganu, kita telah mendengar gagasan Fraksi UMNO di Kuala Terengganu bahawa mereka akan menyokong siapa sahaja calon selain Syed Azman.

Dan terbukti dalam mesyuarat pertama AJK PAS Pusat di Kuala Terengganu pada 21 Disember 2008, 4 nama telah diberikan oleh Perhubungan PAS Terengganu. Yang mewakili Perhubungan PAS Terengganu pada masa itu adalah Ustaz Harun Taib sebagai mewakili Lujnah Politik Negeri.

Yang menghairankan 4 nama tersebut, Dr Khazani, Mustafa Ali, Wan Muthalib Embong dan Ariffin Deraman, tidak ada langsung nama Dr Syed Azman disenaraikan. Walaupun Harun Taib menyedari bahawa PAS Kawasan Kuala Terengganu bersama keempat-empat MTD/DUN sebulat suara mencalonkan Dr Syed Azman sebagai calon.

Akibatnya telah berlaku perbahasan yang hangat dimana keputusan kajian Badan Bebas telah dibentangkan dan terbukti Dr Syed Azman adalah calon yang paling anggun dan mampu untuk memenangi kerusi Kuala Terengganu.

Harun Taib pula, apabila ditanya mengapa nama Syed Azman tidak dicalonkan, telah menggunakan alasan-alasan dangkal dan tidak berasas di mana beliau memburukkan nama Dr Syed Azman dalam mesyuarat tersebut.

Kononnya Syed Azman tidak menjaga DUN yang beliau wakili dan orang kampung mengeluh tidak pernah melihat Syed Azman di kawasan. Harun Taib juga menggunakan alasan kononnya isteri Wan Muthalib Embong lebih dikenali dan lebih aktif dalam DUN tersebut berbanding Syed Azman.

Ini taktik biasa Harun Taib apabila beliau tidak suka kepada seseorang beliau akan menggunakan alasan-alasan tidak berasas sebegini. Yang saya hendak persoalkan adalah siapakah yang lebih mengetahui DUN Batu Burok, Harun Taib atau MTD DUN Batu Burok? Sedangkan MTD DUN Batu Burok telah mencalonkan Dr Syed Azman sebagai calon. Kalau benar isteri Wan Muthalib lebih popular, sepatutnya Isteri Wan Muthalib lah yang dicalonkan oleh MTD/DUN Batu Burok.

Nampak sangat dalam mesyuarat tersebut, Harun Taib seperti orang bodoh di dalam usaha beliau menghalang Syed Azman sebagai calon. Malangnya, Harun Taib terpaksa berbuat begitu kerana Fraksi UMNO yang beliau adalah anggotanya tidak boleh mengizinkan Syed Azman naik dan mampu memenangi kerusi tersebut.
Yang lebih menghairankan, Harun Taib tetap menyenaraikan nama Dr Khazani Abdullah sedangkan Dr Khazani telah menolak tawaran menjadi calon dua minggu sebelum mesyuarat 21 hb Disember. Taktiknya adalah sekiranya Dr Khazani menolak, maka calon seterusnya adalah Mustafa Ali atau Wan Muthalib Embong. Namun, kehendak”secondary” mereka adalah Mustafa Ali. Objektif utama (primary) pula adalah menghalang Dr Syed Azman sebagai calon PAS.

Hasilnya, mesyuarat tersebut tidak dapat membuat keputusan siapa calon. Tuan Guru Presiden pula dilaporkan berkata:

"Kita sudah ada calon...dalam poket saya, Insya-Allah...tunggu 1 Januari depan (kita umumkan)," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat khas Jawatankuasa PAS Pusat di Pusat Tarbiyah PAS Kuala Terengganu hari ini.”

HAkikat sebenarnya pada masa itu calon masih lagi ditentukan akibat mesyuarat pada masa itu tidak mampu membuahkan kata putus.

Walaupun suara Fraksi UMNO adalah minoriti, yakni Mustafa Ali, Harun Taib dan Nasaruddin, tapi mereka dapat mempengaruhi Presiden PAS pada masa itu. Suara dalam mesyuarat yang mahukan Syed Azman jauh lebih ramai namun Presiden PAS lebih mahu mendengar ckp2 Mustafa Ali dan Fraksi UMNO. Akibatnya, keputusan tidak dapat dicapai pada mesyuarat 21 hb Disember 2008 tersebut.


Muhammad Wahid Endut Adalah Cadangan “Desperate” Dari Fraksi UMNO


Kalau kita lihat, senarai asal Harun Taib tidak ada nama Muhammad Wahid Endut. Ini kerana Wahid Endut dilihat sebagai seorang yang mempunyai pendirian dan tidak boleh diperkudakan dengan mudah. Namun, apabila dilihat percubaan mereka semakin tidak menjadi dan gagal, mereka terpaksa juga mencalonkan Wahid Endut.
Sekiranya Wahid Endut tidak dicalonkan ada kemungkinan berlaku pemberontakan PAS KAwasan Kuala Terengganu di dalam PRK ini.

Sekiranya saya menjadi Mohd Wahid Endut saya akan menarik diri secara terhormat kerana dalam kes ini pemilihan Mohd Wahid Endut bukanlah kehendak utama mereka. Mereka hanya mahu menghalang Dr Syed Azman sebagai calon kerana Dr Syed Azman adalah calon yang amat bahaya bagi UMNO/BN.

Sudah tentulah Fraksi UMNO akan berusaha menguntungkan UMNO dan bukannnya menguntungkan PAS.


Tiada Alasan Menolak Syed Azman Sebagai Calon


Presiden PAS tidak mempunyai apa-apa alasan konkrit untuk menolak pencalonan Dr Syed Azman. Dari segi kajian-kaijan pihak bebas yang saintifik, kesemuanya menunjukkan Dr Syed Azman sebagai calon yang paling sesuai.
Kajian sebuah badan bebas menunjukkan bahawa hanya Dr Syed Azman seorang sahaja yang mampu menarik penyokong-penyokong UMNO (yang lemah) untuk mengundi PAS. Calon lain tidak mampu melakukan demikian.

Juga, mengikut kesemua MTD/DUN di Kuala Terengganu (yakni Bandar, Batu Burok, Wakaf Mempelam dan Ladang) kesemuanya sebulat suara mencalonkan Dr Syed Azman.
Dengan kata lain, kelayakan Dr Syed Azman sebagai calon tidak ada walau sedikit pun keraguan.

Jadi mengapa Dr Syed Azman tidak menjadi calon? Tiada sebab lain melainkan Tuan Guru Presiden masih mudah dipengaruhi oleh Fraksi UMNO seperti Harun Taib dan Mustafa Ali.

Dengan kata lain, Mustafa Ali dan Harun Taib lebih berpengaruh berbanding dengan suara ramai ahli-ahli PAS di kawasan dan cawangan.


Proses Pembersihan Akan Berterusan

Oleh kerana Fraksi UMNO mudah mempengaruhi Tuan Guru Presiden, maka pengaruh ini akan digunakan oleh mereka untuk membersihkan PAS dari semua unsur yang menolak kerjasama PAS-UMNO.

Juga, selepas ini semua keputusan PAS hanya akan menguntungkan UMNO seperti yang berlaku di dalam pemilihan calon bagi PRK Kuala Terengganu. Pencalonan Syed Azman akan merugikan UMNO 100%. Oleh sebab itu, Fraksi UMNO harus memastikan calon yang menguntungkan PAS dihalang.

Selepas ini, dengan pengaruh mereka terhadap Presiden, mereka akan membuang semua yang tidak mahu mengikut arah tuju mereka.

Hakikatnya, orang seperti Harun Taib ini adalah seperti “ubat yang telah basi”(expire medicine). Mereka memerlukan pengaruh mereka ke atas Presiden untuk memastikan jangkahayat politik mereka berterusan. Sebelum ini, usaha mereka membawa PAS masuk BN juga adalah salah satu langkah desperado mereka untuk menyelamatkan karier politik mereka yang sudah malap.

Harun Taib ni sepatutnya sudah tidak releven lagi di Terengganu. Banyak cerita saya boleh cerita tapi itu untuk sessi yang lain.

Saya ada kawan orang Terengganu yang memberitahu saya bahawa cerita pasal Harun Taib ni dalam poket beliau sahaja.
Inilah pendedahan yang saya mampu setakat ini. Saya memang nak PAS menang di Kuala Terengganu, tetapi sekiranya PAS Pusat sendiri “mensabotaj” usaha memenangi kerusi tersebut, bagaimanakah kita yang kecil ini mampu membantu.

Saya sendiri akan cuba berdoa di depan Kaabah semoga para pensabotaj ini akan didedahkan oleh Allah dan segala perancangan mereka digagalkan oleh ALLAH SWT.

Saya sedih Tuan Guru Presiden lebih mengutamakan suara beberapa orang yang telah basi dalam politik berbanding dengan “grass-root” yang lebih memahami waqi’ di tempat PRK akan berlaku

Wallahualam

Tulang Besi



88 comments:

Anonymous said...

Adakah awak nak kata TG Presiden berbohong sewaktu mengatakan beliau sudah ada calon dan akan umumkan pada 1 januari?

cakap ikut sedap je.

Habis... said...

Habis------ habis....... habis..... PAS akan kalah........ adui.......

lan said...

itulah, adakah nak kata TG Pres bohong?

issue pemilihan dah selesai, sekarang kena sama2 kerja untuk kemenangan ini!

Anonymous said...

Apa salahnya kalau idealogi pas menyelinap masuk umno dari biar orang umno hanyut terus...atau risau pas diumnokan? Umno dan pas tak boleh kekalkan garisan yang selari ,salah satu kena condong supaya ada titik penemuan.Mungkin titik penemuan itu adalah Islam.

Irelander said...

Macamlah Tok Guru Presiden kurang cerdik sangat sampai mudah sangat terpengaruh sampai macam tu sekali.
Apalah ko ni..benda gini pun boleh jadi isu ka??? Pilih yang tu salah, pilih yang ni pon salah..ada jer benda yang boleh nak jadikan isu kalau kita nak..
senang2ko lah yang jadi calon.
NAK JADI KEMUNCUP KE?

Anonymous said...

byk org pas marah bila akhil hay dh tk ceramah kat pentas pas dan asyik kejar program tv je.. mcm2 korang cakap tk kenang jasa la itu la ini la... tp cuba korang pikir apa yg berlaku pada pas pun kdng2 buat aku bosan sgt2.. jagn sampai aku rasa menyesal sudah la...

slyderrose said...

Atas kebijaksanaan Tuan Guru Hj Hadilah memilih Abd Wahid. Ini bagi meredakan pihak-pihak yg tertentu. Ini adalah jalan tengah. Apa pun sama-samalah menyokong Abd Wahid yg terkenal dengan down to earth and not easy to influence type. Semoga kemenangan berpihak pada PAS.

Tulang Besi said...

Adakah awak nak kata TG Presiden berbohong sewaktu mengatakan beliau sudah ada calon dan akan umumkan pada 1 januari?

Bukan pertama kali. Ingat tak masa muzakarah UMNO-PAS dulu?

Bukan maksum said...

Tuan Guru Presiden bukan maksum dari buat dosa. Saya berharap agar Haji Hadi dibukakan hati dan dapat melihat yang benar. InsyaAllah.

hafiz said...

Rumah sudah siap, pahat baru berbunyi - lebih kurang begitulah, dah lama tak berperibahasa!!

Apa masalah hang TB? Sekarang calon dah dinamakan. Bukan masa nak ungkit mengungkit. Bukan masa nak tuduh menuduh. Masa untuk berkerja.

Kalau betulpun ada berpuak2, kita ceasefire dulu. Lepas PRK , hang ungkitlah.

sama ada hang ni dungu tak reti berperang, atau hang ni tali barut UMNo...

Anonymous said...

Jadinya TB, nak undi UMNO ke? kalau tidak, usah diperpanjangkanlah benda2 tak berfaedah macam ni. Bukan masanya.

Zahid said...

Aku tak rasa TB suruh kita undi UMNO. Tapi TB tulis entry ni, untuk memberitahu kesedihan dan kemarahan beliau pasal apa yang terjadi. Dia secara terang2 tulis nak kan PAS menang dalam by-election ni. So, sila baca betul2. Tapi pada masa yang sama, TB ada hak untuk bersuara dan memberitahu kita apa sebenarnya yang terjadi. Terima kasih TB kerana membuka cerita yang sebenar. Baru saya faham apa yang terjadi. Lidah PAS, Harakah pun dah tak tulis benda2 mustahak macam ni. Teruskan perjuangan awak TB, dan semoga kita berjaya dalam by-election kali ni! Allahuakhbar!

Hafiz said...

Masanya tak kena, Zahid.

Aku pun bukannya sokong fraksi tu; aku lebih serasi dengan geng sebelah satu lagi. Tapi buat waktu ni, aku hanya sokong pas dan aku tak akan memberi walau sedikit manapun 'bullet' untuk pihak musuh menyerang kita.

Awat yang tu pun tak reti ka?

Bukit Chandan said...

Aamin, Ya Rabbal 'Aalamin.........

-Haier- said...

Aku pun malas la nak cerita pjg cuma aku setuju dan nak share dgn korang pendapat YB Khalid Samad beberapa hari sebelum penamaan calon.

Memilih seseorang berdasarkan pilihan peribadi atau kumpulan tertentu adalah bagaikan meletakkan anggota tentera di suatu kedudukan semasa dalam peperangan berdasarkan pemandangan indah kedudukan tersebut dan bukan atas sebab strategiknya lokasi atau kedudukan berkenaan! Dalam pilihan raya, pengundi adalah padang pertempuran dan apa yang ‘dilihat dan didengari’ semasa di padang pertempuran itu adalah terpenting dalam memilih lokasi atau kedudukan. Dalam kes ini, dalam memilih calon.

Mula2 aku tak faham apa yg hendak disampaikan, hingga harini bila aku baca posting TB. Semoga kita semua dilindungi ALLAH swt.

-Haier- said...

Anyway aku tak la pulak salahkan YB Wahid dlm hal ini. Maybe dia pun tersepit, wallahu a'lam. Cuma nya kalau kita tahu kita ada machine-gun kenapa nak pakai pistol biasa walaupun dua2 boleh menembak? Kalau tak berjaya kita salahkan takdir?? Emmm... ntah la

Tulang Besi said...

hafiz,

masaalahnya ialah selepas ini segala keputusan baik di Pusat mahupun di negeri boleh ditentukan oleh dua orang: harun Taib dan Mustafa Ali selaras dengan kepentingan UMNO.

dan pemilihan calon KT ini adalah contoh terbesar.

Hafiz, cubalah berfikir ke hadapan sikit.

Jgn terbantut di satu tempat sahaja.

Tulang Besi said...

hafiz,

masaalahnya ialah selepas ini segala keputusan baik di Pusat mahupun di negeri boleh ditentukan oleh dua orang: harun Taib dan Mustafa Ali selaras dengan kepentingan UMNO.

dan pemilihan calon KT ini adalah contoh terbesar.

Hafiz, cubalah berfikir ke hadapan sikit.

Jgn terbantut di satu tempat sahaja.

Tulang Besi said...

hafiz,

masaalahnya ialah selepas ini segala keputusan baik di Pusat mahupun di negeri boleh ditentukan oleh dua orang: harun Taib dan Mustafa Ali selaras dengan kepentingan UMNO.

dan pemilihan calon KT ini adalah contoh terbesar.

Hafiz, cubalah berfikir ke hadapan sikit.

Jgn terbantut di satu tempat sahaja.

ASH said...

Reading this blog is like reading Utusan i.e. read for leisure and not for the facts.

A few questions to ponder:

1. Was this blogger in the Central Committee meeting to report such case?

2. If the info was from somebody who attended the meeting, do you really believe that somebody who is trusted to attend the meeting to rant the ongoings in the meeting to a normal party member? This is just like an MD of a listed company informing an office boy what was discussed in the company's board meeting.

Anonymous said...

"Umatku tidak bersatu dalam kesesatan"

apakah kesesatan = demokrasi?

mungkin juga, kerana itulah tiada penyatuan selama-lamanya

Anonymous said...

Kenapa semua boleh jadi begini, kita hanya tahu mempersoalkan begitu begini tanpa kita pernah mahu membuka minda akan dimana segalanya berpunca, cubalah walau untuk sekali kita berfikir secara di luar kotak pemikiran dengan meneliti pandangan orang lain khususnya ahli2 senior pas yang cukup masak dalam memperjuangkan pas dari dulu hingga kini, pergeseran yang terjadi bermula dari mana ?

Sila baca pandangan beliau di :-

http://msomelayu.blogspot.com/2008/09/kemelut-pas_15.html

Anonymous said...

Tulanag Besi Buruk, aku sangat hairan kenapa kau sibuk sangat pasal Syed Azman tak jadi calon. Aku pun tak faham. Biarlah pimpinan buat keputusan dan kau buat kerja kau. Kalau kau tak setuju dengan Pimpinan maka cuba lah tawarkan untuk jadi pimpinan. Mula tanding cawangan, kemudian kawasan, lepas AJK PAS Pusat dan kalau dah menang tak lak jawatan Presiden PAS. Kemudian kalau mana-mana p/raya kecil kau ketengahkanlah calon kau samaada Syed Azman, Dr Dzul ker dan mana-mana calon yang kau fikirkan sesuai. Masa tu betul sebab kau dah jadi Presiden dan aku akan taat dengan kau sebab kau Presiden PAS dan aku tak kan tulis dlm blog apa-apa w/pun calon yang kau pilih tu aku tak suka. Itu cara berjamaah dan bukannya cara yang kau buat sekarang ini, BIADAP !! Aku sebenarnya tak kisah siapa yang jadi calon tapi akau takut ramai orang nak jadi macam Presiden untukambil alih tugas buat keputusan Parti sedangkan orang ahli biasa saja macam aku. Untuek maklumkan kau wahai Tulang Besi Buruk, kau teruslah merapu dengan loyar buruk kau tu dalam blog ni dan aku rasa PAS tak kan rugi apa-apa kalau kau tak de.Aku tak nak tulis macam ini TAPI kau ni dah melampau macam jadu lidah@spy UMNO pulak !

Anonymous said...

aku confident pas kalah..sebab orang muak dengar cerita pas,pkr,dap gaduh.biasalah rakyat msia mudah lupa..tiap kali bergaduh ingat umno..kalau dah sama macam umno baik jadi umno..terus..

Tulang Besi said...

Anonymous said...

Tulanag Besi Buruk, aku sangat hairan kenapa kau sibuk sangat pasal Syed Azman tak jadi calon. Aku pun tak faham. Biarlah pimpinan buat keputusan dan kau buat kerja kau. Kalau kau tak setuju dengan Pimpinan maka cuba lah tawarkan untuk jadi pimpinan.


Sebab Syed Azman yang paing layak.Tapi dia ditolak sebab Fraksi UMNO nak sabotaj peluang PAS untuk menang elektion ni.

Ada faham?

Mcm la Stopa Ali dgn HArung Taib tu boleh menang kalau bertanding jawatan lagi?

HT dkt Hulu Terengganu pun tak lepas, ada faham???

Diorang guna pengaruh diorang ke atas PResiden untuk kacau peluang PAS menang di KT

sinner said...

TB, aku sbg org terengganu,aku jauh lebih suka Wahid endut dr Dr syed azman.ini bukan selangor, ini bukan perak, ini bukan pulau pinang.. ini kuala terengganu, di mana rakyatnye memerlukan org yg dekat di sisi mereka, yg memahami mereka..aku yakin, wahid endut dipilih sbg jln tgh utk org2 mcm kau nih.. cuba bygkan syed azman yg jd calonnya..pergolakkan kononnye ade fraksi jadah ni xkan selesai..akan timbul 2pihak..TGHH buat pilihan yg tepat memilih Wahid endut yg neutral.. fYI, wahid adelah adun wakaf pelam selama 4pru.. dia mempunyai rekod yg sgt baik sbg adun n sbagai exco suatu ms dulu.. anda xtahu?kami org terenganu lbih arif ttg siapa perlu mnjadi wakil kami..kau org duk bertelagah fraksi2 pg mampos..jika kamu benar perjuangkan agama n dlm PAS, kamu akan menyokong perlantikan ini wapon kamu xde kepentingan ngan dia..kembali kpd perjuangan saudara2 ku.. kami di terengganu sgt mharap sokongan kamu.. buang perselisihan antara kita, Demi Allah kita berjuang..
Takbirr!!Allahuakbar!!

Hafiz said...

TB,

Hang kata Syed Azman paling layak. Ok lah, itu pendapat hang. Aku pun berpendapat macam tu jugak sebelum ni. Tetapi TGHH sebagai presiden tak berpendapat seperti kita. Masalahnya hang atau aku bukan presiden. Dalam soal ni kita ada ketua. Kena taatlah. Itulah konsep berjemaah. kalau tak puas hati, muktamar akan datang pi lawan jawatan presiden.

Sekarang bukan masa nak bertekak. Sekarang masa nak berjuang. Sama ada harun taib sorang ka atau berdua dengan mustafa ali ka, itu andaian hang. Kalau betul pun, ini BUKANNYA MASA YANG SESUAI. Jangan bagi bullet kat musuh. Apa yang hang tulis ni, boleh saja dicetak ribu-ribu keping dan disebarkan ke serata ceruk KT. Besar saham hang tu. Tak faham lagi ka?

Berita yang tersebar masyur, Tuan Guru buat istikharah. Dan pemilihan Hj Wahid adalah natijah petunjuk daripada istikharah.

Aku lebih yakin kepada istikharah seorang ulama' daripada andaian manusia dungu dan ketegaq macam hang ni.

Anonymous said...

drpd komen2 rakan2 aku kat KT,ternyata diorang tak begitu berpuas hati dgn calon pilihan TGHH.

dan mmg drpd tinjauan aku sendiri pon,ramai pengundi kat KT tak brapa favour pd wahid endut.diorang lebih suka kalau diletakkan dr syed azman.

Afyan said...

TB = Tali barut UMNO?

Anonymous said...

Cuba bincang betul-betul dengan grassroots di Trengganu, mereka dah muak dengan 4 taiko yakni Mustapha Ali, Wan Mutalib, Harun Taib dan Bakar Chik. Dah sampai masa mereka bagi peluang "fresh blood" untuk mereajui Trengganu. Cakap UMNO berebut nak jawatan dan bergayut dengan jawatan samapi mati ..... kita orang PAS pun apa kurang!

Anonymous said...

Apabila TGNA menamakan Mohamad Sabu sebagai calon adalah sebab2 tersendiri yang tidak diketahui oleh ramai pihak termasuklah ahli pas sendiri. Oleh kerana banyak rungutan yang ditimbulkan oleh mereka yang tidak bersetuju termasuklah saya sebagai ahli pas Kuala Terengganu pun tidak bersetuju akhirnya TGNA mengalah dan berlembut dan bersetuju supaya MTD memilih calon yang paling sesuai kami merasa sungguh sayu dan merasa amat lega diatas keperahatinan TGNA, inilah sikap seorang ulamak juga pemimpin yang benar2 memahami kehendak ahli pas khususnya ahli pas di Kuala Terengganu.

Akhirnya MTD sebulat suara menamakan calon paling layak iaitu Dr Syed Azman, kenapakah MTD menamakan Dr Syed Azman tidak lain tidak bukan selaian ketokohan beliau dalam arena politik pentadbiran Dr Syed Azman juga sangat popular bukan saja dikalangan pengundi pas malah pengundi atas pagar termasuklah penyokong2 umno/mca turut segan pada jasa dan kebaikan beliau, Dr Syed Azman turut diyakini dapat menarik sokongan ramai pengundi cina dun bandar.

Saya bukan menentang keputusan Presiden TGHH tapi saya serta rakan2 ahli amat sedih & sugul kenapa TGHH sanggup membiarkan perkara ini terjadi, sedangkan TGNA boleh menerima dan memahami hingga boleh mengenepikan calon pilihan beliau semata mata kerana lebih mengutamakan permintaan jamaah kenapa tidak TGHH.

TGHH sewajarnya lebih memahami keadaan pertandingan di KT amat2 getir & kita memerlukan seorang calon yang di yakini dapat meraih sokongan besar pengundi KT, YB Ustaz Wahid Endut bukan saya kata tidak bagus cuma Ustaz Wahid hanya bagus di dun wakaf mempelam sahaja berikutan beliau mempunyai saudara mara serta keluarganya disana tapi bukan di seluruh KT, beliau tidak diminati di 3 lagi dun didalam KT malah diketahui oleh semua orang beliau tidak disukai di dun bandar.

Maaf saya tiada niat lain melainkan ingin meluahkan perasaan sedih, demi keutuhan dan kesejahteraan didalam pas semoga muktamar akan datang berlakulah titik2 perubahan didalam kepimpinan itulah harapan besar saya. Terima kasih.

Tulang Besi said...

Hafiz kata
Hang kata Syed Azman paling layak. Ok lah, itu pendapat hang. Aku pun berpendapat macam tu jugak sebelum ni. Tetapi TGHH sebagai presiden tak berpendapat seperti kita.


Ini bukan pendapat la. Ini hasil kajian. Faham tak.

Pendapat boleh betul boleh salah.

Hasil kajian jarang yang salah. Dan bukan satu kajian, tapi 3 hingga 4 kajian.

Ertinya ia telah jadi fakta.

TGHH menolak fakta kerana terpengaruh dengan 2 ekor jeghaung bernama Harun Taib dan Mustafa Ali

Ada faham tak Hafiz??

Tulang Besi said...

Anonymous said...

Tulanag Besi Buruk, aku sangat hairan kenapa kau sibuk sangat pasal Syed Azman tak jadi calon. Aku pun tak faham. Biarlah pimpinan buat keputusan dan kau buat kerja kau. Kalau kau tak setuju dengan Pimpinan maka cuba lah tawarkan untuk jadi pimpinan.

Sebab Syed Azman yang paing layak.Tapi dia ditolak sebab Fraksi UMNO nak sabotaj peluang PAS untuk menang elektion ni.

Ada faham?

Mcm la Stopa Ali dgn HArung Taib tu boleh menang kalau bertanding jawatan lagi?

HT dkt Hulu Terengganu pun tak lepas, ada faham???

Diorang guna pengaruh diorang ke atas PResiden untuk kacau peluang PAS menang di KT

January 3, 2009 7:11 PM
Delete
Anonymous sinner said...

TB, aku sbg org terengganu,aku jauh lebih suka Wahid endut dr Dr syed azman.ini bukan selangor, ini bukan perak, ini bukan pulau pinang.. ini kuala terengganu, di mana rakyatnye memerlukan org yg dekat di sisi mereka, yg memahami mereka..aku yakin, wahid endut dipilih sbg jln tgh utk org2 mcm kau nih..


Oh iye ke? Jadi sebab kau orang terengganu kau hebat sangat la?

Yang aku pelik, SEMUA MTD dalam Kuala Terengganu mencalonkan Dr Syed Azman.

Sapa lebih tahu pasal Parlimen Kuala Terengganu, kau ke MTD2 dlm Parlimen Kuala Terengganu?

munkarnakir said...

hahaha...kesian kat TB (Tali Barut Syed Azman)...
dia baru berangan nak jadi pegawai khas Syed Azman....tak kesampaianla nampaknya..isk..isk..
Kesimpulannya Tulang Besi dgn bapak dia sama saja - golongon penentang kepimpinan Islam = AlKhawarij.
Harap dia sempat bertobat sebelum masuk neraka Allah mcm bapak dia.

Tulang Besi said...

Anonymous munkarnakir said...

hahaha...kesian kat TB (Tali Barut Syed Azman)...
dia baru berangan nak jadi pegawai khas Syed Azman....tak kesampaianla nampaknya..isk..isk..
Kesimpulannya Tulang Besi dgn bapak dia sama saja - golongon penentang kepimpinan Islam = AlKhawarij.


Kau pulak jadi barua Fraksi UMNO yang nak bawak PAS masuk UMNO

KAu memang suka PAS kalah

Anonymous said...

Tulang Besi,
Whatever it's, whatever it has been done, so be it. Thank God, it's not Mustafa Ali. Sorry, we can accept moderate PAS leaders such as Khalid Samad, Ahamd Dzukifly or even Siti Mariah. At the beginning, I was shocked with the candidacy. However, looking deeper, Wahid is still ok.
Yes, we can't stop PAS's aspiration of setting up Islamic State. But like Khalid Samad said, it requires the confidence of the majority plus it must take care of the nation as a whole. That's why we should stick to original constituition. Without which, we don't have our independent.
As Hudud law, I am sorry. I can't agree. I prefer ideas such as pancasila, rukun negara or even Singapore's pledge. Singapore's pledge penned down by Rajaratnam is the best. That fella hailed from Seremban.

Tukang Besi,
Stop bickering! Look at the big picture. We will watched carefully and with more moderate PAS filled up PAS. One day, PAS would be more closer to aspirations of Malaysia. As for me, I believe in DAP ideals. Malaysian Malaysia (not extremist view). Democratic Socialism.
If a malay, Tunku Adbul Aziz can accept, most malays can. Malaysia are for Malaysians. Made up of muslims, christians, budddhists, hindus and whatever. To be fairer to everybody including Islam, Secular state shall remain.
Republic of India got a Muslim President, a Sikh Prime Minister and Roman Catholic chairman for Indian Nation Congress. It's beautiful. Republic of China is also founded by a christian, Sun Yat Sen.

Regards,
looes74

Anonymous said...

Tulangn Besi Buruk dan semua, memilih calon merupakan tugas AK Pusat dan bukannya MTD atau Mursyidul Am. Semua orang bole cadang tapi yang membuat keputusan akhir ialah Presiden setelah mendapat pandangan AJK. Itu akhlaknya dalam berjamaah. Apa keputusan JK PAS yang lepas buat. "Menyerahkan Keputusan Untuk Memilih Calon Kepada Presiden" Kenapa ramai sangat yang nak tunjuk pandai cuba ambil peranan Presiden untuk memilih calon terutama Tulang Besi Bururuk yang seekor ini ! Bagi saya Tok Guru Nik Aziz, Cikgu Pa, Husam, Tulang Besi Buruk, MTD Kawasan Kuala Trengganu maupun orang gila yang duduk tepi jalan pun boleh namakan calon yang dia rasa sesuai. Tapi keputusan untuk memilih letak pada JK dan Presiden. Aku rasa kau orang kena faham struktur PAS sebelum buat sebarang komen merapu. Musrsyidul Am merupakan Pengerusi Majlis Syura yang menetukan dasar dan polisi Parti ia macam Chairman sebuah Syarikat bukannya Exeucutive Chairman. Presiden pula merupakan MD@CEO kepada Parti@Syarikat untuk memastikan organisasi berjalan berdasarkan polisi dan dasar. Itu dasar parti !! Kita semua perlu ingat tak semua cadangan atau kajian yang dibuat semua betul. Kita lihat dalam PRU 99 kajian mengatakan kita tak dapat tawan Trengganu tapi dapat tawan Kedah dan Perlis.Tak semua keputusan Tok Guru, Husam yang lain-lain betul seperti menamakan Ibrahim Ali jai calon Pasir Mas betul. Tengok sekarang dia belit balik PAS dan TGNA. Jangan kita lihat bila TGNA keluar pendapat semua kena ikut. Dia hanya Mursyidul Am dan bukannya Majlis Syura. Tapi bila kita kata ini keputusan Majlis Syura baru semua kena patuh. Sedangkan nabi menggunakan platform Syura untuk buat keputusan. Aku tak pasti bilakah kali terkahir TGNA mempengerusi mesyuarat Majlis Syura ??? Yang aku tahu banyak mesyuarat dipengerusikan oleh Timb. Muursyidul Am Dato' Harun Din.TGNA pun tak pernah datang mesyuarat JK PAS Pusat.Ini pernah dibangkitkan dalam mesyuarat JK Pas Pusat kerana TGNA merupakan Pesuruhjaya PAS K'tan dan jawatan tersebut pun dilantik oleh kuasa Presiden. Ini pun dah tak betul. Aku bukan kritik TGNA dan aku hormat kat dia cuma yang betul kita kena kata betul dan yang salah kita kena kata salah. Dalam soal ini tak de siapa yang betul atau salah. Aku tak rasa kalau Syed Azman bertanding dia akan menang. Wahid Endut merupakan terbaik dari segi akhlak dan gerakerja parti. Dia merupakan YDP PAS Kuala Trengganu di mana Syed Azman hanya merupakan TYDP PAS KT. Punyalah baik akhlak Wahid ini dia tak pernah cadang nama dia unyuk jadi calon tapi yang pelik saya dimaklumkan Syed Azman yang agak aggresif untuk jadi calon dengan menggunakan orang disekelilingnya. Saya harap Tulang Besi Buruk jangan nak jadi penyibuk la. Pergi KT panjat pokok gantung bendera lagi dapat pahala. Kalau kau fikir apa yang buat ini dapat pahala teruskanlah.

HAQQUL MUBIN

anaklangkawi said...

tak tau nak kata pa.

tunggu dan lihat sapa menang..

TB. yg dipilih ni proksi erdagon ka ulama'?

Tulang Besi said...

Tapi keputusan untuk memilih letak pada JK dan Presiden. Aku rasa kau orang kena faham struktur PAS sebelum buat sebarang komen merapu.

Maksud kau kalau AJK PAS pilih sapa2 orang tepi jalan jadi calon pun kira ok la?

Memang la kao ni otak singkat. Susah nak faham. Masa kecik dulu makan hempedal ayam banyak sangat sebab tu sekarang ni kao benak.

Kita nak persoalkan kenapa calon yang paling layak tidak dipilih hanya kerana pengaruh beberapa orang yang telah basi mcm Mustafa Ali dan Harun Taib?

Dan kalau ikut AJK PAS Pusat, calon yang dikehendaki ialah Dr Syed Azman.

Dalam hal KT ni, calon yang dipilih kali ini adalah calon kompromi yang bukan pilihan AJK PAS Pusat.

Hafiz said...

TB,

Apa benda yang faktanya? Dalam politik macam ni, no such thing apa yang hang claim itu fakta. Semuanya adalah pendapat masing2.

Dan sebaik-baik pendapat, pada pandangan aku adalah istikharah seorang ulama macam Tuan Guru.

Aku suggest hang belajar adab2 jamaah.

Hang tak kenai aku, tapi aku kenal hang dah lama dah.

Hang mungkin boleh kelentong orang2yang tak kenal hang. Kami orang2 MISNA dah kenal sangat perangai buruk hang ni. Tak kenal awliyat. Suka bergaduh dan nak menang saja. Dari dulu menyongsang arus.

Anonymous said...

saya cukup terpanggil apa yang TB ceritakan dalam blog ni.saya xtau apalah misi sebenarnya TB menyatakan melalui tulisan ni.adakah TB bukan dari jemaah pas?adakah TB adalah talibarut musuh?apa yang saya nak utarakan adakah itu tugas kita bila duk dalam jemaah?jemaah ni ada ketua.Bila pimpinan tertinggi nak macam tu,kene akurlah.bersatulah brother.kalau xsuka pada ketua,ada saluran yang sesuai dan sah untuk jatuhkan ketua.tapi bila dia dilantik jadi ketua,kalau kita tidak berbaiah dan taati ketua kepada jemaah islam yang sah bermakna perjuangan kita sama dengan musuh kita.sama dengan musuh islam,tiada bezanya.ingatlah setiap geraklaku kita untuk memenangkan parti yang mendokong perjuangan rasulullah ada balasannya.betulkan niat kita,insyaallah Allah akan memberi fadhilat yang besar didunia dan juga diakhirat.setiap geraklaku untuk perjuangan islam yang disumbangkan ada ganjaran disisi Allah taala.

Hafiz said...

TB, Satu lagi pasai apa hang jawab sipi-sipi sahaja. The gist of my comment was - this is not the right time and do not give bullet to the enemy. (Bukan soal fakta atau pendapat etc). Kot la tak paham Melayu, aku tulis dalam omputih.

Whatever discontent that you have - tell me is this the right time to blow it off? Di saat tentera2 masuk ke medan perang, di kala jamaah bersiap sedia bertempur, adakah ini waktu yang SESUAI untuk hang menabur peluru kapur hang?

kalau ya pun hang nak sembur, tak buleh tunggu sampai lepas pilihanraya?

Ni la masalah orang yang tak paham adab jamaah...melihat jamaah daripada kacamata dan ruang lingkup politik partisan dan sekular.

Anonymous said...

ini lah jalan yang dilalui oleh orang munafik disetiap zaman.stat dari zaman rasullullah hinggalah zaman islam kembali dagang.aku baca tulisan ni,terus aku teringat ketua munafikun dizaman nabi yang menghasut orang islam dizaman nabi dalam satu peperangan supaya umat islam pada masa tu berada 50-50 untuk pergi bersama-sama dengan rasullulah.hal ni dinyatakan oleh Allah taala dalam al quran.aku memang cop ko ni memang warisan golongan munafikin ni.menghasut golongan yang kalah dalam pemilihan calon supaya tidak mengundi parti islam 17jan ni.berlagak macm pejuang islam yang cintakan perjuangan tetapi sedikit demi sedikit menghakis keyakinan jemaah untuk kemedan peperangan.perangai macam munafik.Porrahh!!
-JANA-

sinner said...

x la sehebat ko nk generalizing people..cop org sana sini..pk dia nyer pandangan jer tepat.. serius aku xhebat..

n tlg ignore pndpt2 org xhebat cam aku nih..btw, aku tetap yakin xde satu pon MTD yg xstuju ngan wahid endut..

k, off utk bekerja kempen..takbir!Allahuakbar!

Anonymous said...

Tulang Besi Buruk, siap kata AJK PAS Pusat pilih Syed Azman merupakan satu pembohongan yang BESAR. Nama Syed Azman tak dak langsung dalam saringan pertama. Cuma lepas tu Dr Hatta minta nama Syed Azman dan Mat Sabu dimasukkan semula untuk saringan dan AJK setuju.Perhubungan Trengganu sendiri tak calonkan Syed Azman. Hanya yang kuat minta nama Syed Azman dimasukkan semula ialah Dr Hatta Ramli. Selepas dibahas panjang lalu nama Syed Azman terkeluar lagi. Lepas tu semua calon senarai pendek yang duduk dalam AJK PAS Pusat diminta keluar seperti Cikgu PA, Syed Azman dan Wan Mutalib Embong. Lepas bincang lagi lalu dibuat undian dan dimaklumkan Cikgu PA dapat undi yang banyak. Dalam maksud kata lain ianya merupakan pilihan AJK PAS Pusat. Lalu AJK PAS Pusat ambil ketetapan untuk menyerahkan pada Presiden untuk tentutan calon dan mereka terima siapa saja calon yang akan diumumkan oleh Presiden. Tapi hang dungu tak tahu cerita buat-buat tahu macam pandai sangat. Bagi aku kalau AJK PAS Pusat pilih orang tepi jalankan pun aku sokong sekiranya itu kehendak AJK hatta kalau dia orang calonkan hang yang dungu ini pun aku sokong sebab aku tahu adab berjamaah. Tak macam hang BIADAP dengan jamaah. Hang kena duduk baca Iqra' kemudian baca juz 1 sampai tiga puluh dan pergi perbetulkan mandi wajib hang dulu kemudian solat sunat taubat !!!! Aku rasa aku kena kurang ajar sikit dengan orang dungu macam ini.

Haqqul Mubin

Bukit Chandan said...

No wonder PAS is not ready yet. This is just only 1 issue.........

Anonymous said...

CUKUP SETAKAT INI. PERBINCANGAN INI TIDAK AKAN KEMANA. TUMPUKAN UNTUK KEMENANGAN PAS/PAKATAN RAKYAT DI KUALA TERENGGANU. DALAM PERKIRAAN PERISIKAN SEHARUSNYA IANYA DIBINCANGKAN SEBELUM PEMILIHAN CALON . APA GUNA NYA MENANG JADI ARANG KALAH JADI ABU. TAMATKAN DISINI INSYALLAH.

Anonymous said...

Haqqul Mubbin said.....

Perhubungan Trengganu sendiri tak calonkan Syed Azman. Hanya yang kuat minta nama Syed Azman dimasukkan semula ialah Dr Hatta Ramli. Selepas dibahas panjang lalu nama Syed Azman terkeluar lagi. Lepas tu semua calon senarai pendek yang duduk dalam AJK PAS Pusat diminta keluar seperti Cikgu PA, Syed Azman dan Wan Mutalib Embong. Lepas bincang lagi lalu dibuat undian dan dimaklumkan Cikgu PA dapat undi yang banyak. Dalam maksud kata lain ianya merupakan pilihan AJK PAS Pusat. Lalu AJK PAS Pusat ambil ketetapan untuk menyerahkan pada Presiden untuk tentutan calon dan mereka terima siapa saja calon yang akan diumumkan oleh Presiden.


Comment :-
Kepada saudara Haqqul Mubbin saya hormat pandangan saudara yang berniat kebaikan tapi ingin saya ingatkan.. dok payoh lah tulih crita ikut sedap dengor cakap orang kenyataan nya sdara sendiri tadok dalam mesorat keputusan tersebut, tulisan rekaan biarpun niat baik tapi kalu orang tahu crita mende dok betul orang akan pukul semer tulisan sdara hok ada sdikit yang betul akan di lihat semuanya dok betul.. jadi sia sia

Pokoknya presiden TGHH terpaksa buat sembahyang sunat istikarah.. dok payoh lah saya crita sebab apa sampai tahap tu, panas dan hangat waktu mesorat orang yang hadir saja tau dari mula sampai akhir, dok payoh lah buat crita andaian kalu dok tahu duduk pekara.

Cuma saya nok royak satu jer nasib dok menyebelahi dr syed azman sebab satu jer waktu pilihanraya lepas heboh sangat orang bercakap kalu pas menang negeri terengganu dr syed azman akan dipilih jadi mb, tu lah penyebab utama... lain lain hal dok jadi kudis gatal pun.

Anonymous said...

strategi perjuangan banyak bergantung kepada perisikan walaupun kecil. memasuki medan perang tanpa perisikan adalah ibarat seorang peninju masuk gelanggang dengan matanya tertutup. troops deployed earlier to a position based on earlier intelligence should be redeployed when new intelligence collected warrant such move to counter enemy tactical manouevre effectively. tactics are combination of firepower and mobility to realise a strategy.
dari pertelagahan/perbincangan yang dilafazkan di sini menyingkap pelbagai andaian yang boleh dijauhi sekiranya 'perisikan' digunapakai. berdasarkan maklumat2 yang diluahkan, sama ada pro atau kontra, andaian berikut boleh dibuat:
a. wujud keadaan seperti yang dikhabarkan TB.
b. solat istikharah oleh tg presiden adalah untuk memilih calon yang tidak 'menyakitkan' hati mana2 pihak, jalan tengah yang dipilih tg presiden.
justeru pas telah memilih untuk turun ke medan perang dengan mengenepikan perisikan asas (basic intelligence) - rahsia umum penolakan rakyat terengganu terhadap indivudu2 tertentu; dan perisikan terkini (current intelligence) - kemahuan dan aspirasi rakyat semasa.
Allah jua Yang Maha Mengetahui

Anonymous said...

Bersatulah saudara islamku.Aku sangat takut dengan pertelagahan kamu semua.Pada aku,taatilah pemimpin kita yang telah sah menerajui perjuangan suci ini.Apa-apa keputusannya terimalah dengan lapang dada.InsaAllah,Allah akan kurniakan fadhilat dan kelebihan-kelebihan yang kamu sendiri tidak mengetahui.

Anonymous said...

STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!!

VOTE PASS FOR ALL.
[O|X]

Anonymous said...

STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!! STOP !!!!!!!!!!!!

VOTE PAS FOR ALL.
[O|X]

Anonymous said...

i am a 58yr old malay/muslim voter.for me i have always voted for the candidate and not the party neither do i care about the candidate's stature.i vote for the 'do'er' who lead by example.in short what counts is the bird NOT the cage,the money not the safe..the heart not the...!!!and so,TB..please go on posting..thats important to me..not the interpretations(itu sendiri tengok la)..don't be disheartened..it don't mean you are 'menderhaka' at all..GOD BLESS to all muslims and mankind!

IbnuQalil said...

Salam,

Ana baca banyok blog selepas TG Hj hadi umum Hj Wahid Endut jadi calon PAS. Pendek kata, sume setuju dan terima pemilihan itu. Malah beberapa blog yang byk menghentam pimpinan PAS esp ulama spt Bakaq juga puji pilihan TG Hj Hadi ini. Tiba2, ana baca blog nta, dok selok kain memburuk2 jugak. Isk, memang nta belum insaf. Bertaubatlah.

Buat uncle 58tahun, saya paham uncle mgkn org awam tiada asas kpd perjuangn Islam. Betul, calon itu menjadi kriteria pilihan tapi pemilihan PARTI adalah lebih utama apalagi parti itu menjadikan Islam sebagai Dasar dan Negara Islam sebagai hadaf.

Buat saudara Man Talib, bo lah. Tok tahu nak bgtau mcm mano lg. Ana doakan nta dibukakan hati oleh Allah Ta'ala untuk terus tidak menulis andai tulisan nta sekadar satu fitnah dan pemecahbelah jemaah Islam.

Jadikanlah sejarah kejatuhan Turki Uthmaniyah sebagai pengajaran. Jadikan juga saat kematian Mustafa Kamal Atartuk sebagai iktibar. Allahua'lam.

PAS PJU said...

Cerita TB ni nampak hebat sangat. Camni je la..Kita jumpa di KT. Kita jumpa di rumah PAS Selangor and buat keje sama2. Jangan lupa utk sign buku kehadiran petugas. Tak susah kan?

Bukan apa, TB duk claim dah lama jadi ahli PAS..pastu sijil almarhum Yusuf Rawa yang sign..kenal org itu ini. bleh tulis bab yang tinggi2 sedangkan dia ni ahli biasa je(klu betula TB ni ahli PAS)..fuhh hebat!

Haqqul Mubin, Hafiz, Sinner, kita semua sama2 jumpa TB kat KT.

TB, harap turun ke KT..takut byk sgt alasan - jaga anak laa, tak dapat cuti laa, nak gi arab laa..

TB, bleh bagi phone number? senang nak jumpa.

Anonymous said...

Salaam Semua, terpaksa ceritakan perkara sebenar sebab saya rasa mungkin ramai tak tahu proses pemilihan.
Saudara Anony kata"dok payoh lah tulih crita ikut sedap dengor cakap orang kenyataan nya sdara sendiri tadok dalam mesorat keputusan tersebut " Mana saudara tahu saya tak da dalam mesyuarat ini ???
Seperti yang saya tekankan saya yang paling PENTING taat pada pimpinan yang ada atas apa keputusan yang dibuat. Jangan ambil tugas peminpin iaitu dalam membuat keputusan. Saya TAK SETUJU dengan kedunguan Tulang Besi Buruk yang dengan mudah melabelkan orang yang tak sependapat dengannya sebagai FRAKSI UMNO. Bagi saya setiap orang ada peranan dan setiap orang ada kelemahan dan kekuatan. Itu tidak boleh kita nafikan. Yang PENTING PAS mesti menag tak kira siapa calon; Wahid ker, Syed Azman ker, Cikgu PA hatta Tulang Besi Buruk sekiranya ia dipilih oleh pimpinan. Itu saja. Amat mudah. Kalau maklumat saya tak betul tolong nyatakan yang mana tak betul saya akan clarify. Kita hendaklah berpaksikan KEBENARAN walaupun hati kita terguris dan terluka.Kita jangan taksub dengan individu tertentu sebab mereka manusia biasa baik TGNA, TGHH dan sebagainya. Saya kenal dengan Syed Azman dan pernah berlawanan hujah melalui SMS dengan beliau secara professional dan Wahid Endut pula kenalan semenjak tahun awal 80 an. Kalau nak tegur ada cara ada batas. Bagi saya calon tak penting TAPI yang lebih utama PAS mesti menang itu mesej saya. Saya nak tunggu sangat apa komen Tulang Besi Buruk...

Haqqul Mubin

Anonymous said...

Kepada Haqqul Mubbin sekali lagi saya ulang dok payoh tulih ngarut ngabang lah, kalu duduk luor tu buat lah cara duduk luor dok payoh tunjuk macam mung bijok, sikap bias mung pada TGNA jelas ni saya paste balik tulisan mung kat bowoh, dok payoh lah nok cerca TGNA tengok dulu taraf mung tu duduk duane, jangan rasa diri mung tu besor sangat. Bila sentuh tang TGNA pandai pulok mung kata hok betul kena kata betul hok saloh kena kata saloh, skang ni hok mung tulih jer betul hok orang lain saloh ? hebat mung..



Ni baca balik hok mung tulih....

Haqqul mubbin tulih :-

Aku tak pasti bilakah kali terkahir TGNA mempengerusi mesyuarat Majlis Syura ??? Yang aku tahu banyak mesyuarat dipengerusikan oleh Timb. Muursyidul Am Dato' Harun Din.TGNA pun tak pernah datang mesyuarat JK PAS Pusat.Ini pernah dibangkitkan dalam mesyuarat JK Pas Pusat kerana TGNA merupakan Pesuruhjaya PAS K'tan dan jawatan tersebut pun dilantik oleh kuasa Presiden. Ini pun dah tak betul. Aku bukan kritik TGNA dan aku hormat kat dia cuma yang betul kita kena kata betul dan yang salah kita kena kata salah.

Shaqbal said...

Salam pada semua, saya harap tak usahlah dipanjang-panjangkan isu ini. Saya dari KL & akan ke Kuala Terengganu 3 hari sebelum hari mengundi. Insyallah berkempen disana. bagi saya samada YB Wahid atau YB Syed Azman jadi calon, kita sebagai ahli di akar umbi haruslah bersatu & menyokong dan pastikan PAS menang dan saya juga berharap di Muktamar akan datang akan ada perubahan di Saf Kepimpinan Tertinggi.. Saya amat merindukan kepimpinan Allahyarham Ustaz Dato Fadzil Noor..

Sekian

Takbir!!! Semoga Allah sentiasa melindungi kita.. Insyallah

Anonymous said...

masalahnya skrg yang Tulang besi is trying to say it doesn't matter anymore who wins because org PAS ni pun fraksi UMNO. Tak faham faham lagi ke?

Anonymous said...

Salaam, Sdr Anony sdr kata.."dok payoh lah nok cerca TGNA tengok dulu taraf mung tu duduk duane, jangan rasa diri mung tu besor sangat". Saya hanya kemukakan beberapa insiden kecil yang boleh kita ambil iktibar dan saya rasa TGNA pun maklum akan perkara ini.Kalau kau tengok gaya bahasa aku pun pasal sentuh TGNA amat beradab sekali. Aku tak pernah cerca dan sampai mengatakan ini proksi UMNO. Apa yang aku nak highlight ialah biarlah kita matang dalam menerima keputusan yang di buat oleh pimpinan. Yang PENTING P/Raya KT kita semua kena korbankan cuti sekurang-kurang 3 hari. Insyallah aku bertolak malam ini.

Haqqul Yakin

W.A.Ikhwan For Malaysian said...

Saya orang Islam, saya orang melayu. Saya ingin berjuang bersama-sama untuk memartabatkan Islam dan Melayu. Yang jadi masalahnya bila ada golongan-golongan yang menyertai perjuangan ini, tetapi untuk kepentingan diri dan kaum keluarga mereka sahaja. Bila ada kuasa, mereka menyalahgunakan kuasa tersebut untuk mengaut untung, untuk memperkayakan kroni-kroni, untuk menjaga kedudukan. Di manakah niat sebenar agenda perjuangan itu sendiri? Saudara-saudari terlalu ingat yang kita tidak boleh bawa perubahan, disebabkan kita ini golongan-golongan di bawah sahaja. Ini satu kesilapan terbesar. Disebabkan sokongan saudara-saudari secara membuta tuli ini lah yang menyebabkan golongan-golongan ini bermaharajalela. Kebanyakkan mereka-mereka yang banyak buat masalah ini, tetapi terus disokong, hanya kerana mereka adalah popular. Kalau ade penyelewengan yang dilakukan pun, akhbar-akhbar tidak dedahkan, kerana media massa di negara kita ini semua nya telah di kawal rapi oleh pihak tersebut. Apabila golongan-golongan penyeleweng ini terus berkuasa, ini sebablah kaum melayu Islam itu terus mundur. Yang kaya bertambah kaya, yang miskin bertambah miskin. Sikap rakyat Malaysia yang terlalu bergantung kepada Media Arus Perdana ini lah yang menyebabkan minda mereka di jajah. Semua betul, semuanya baik. Tapi kena ingat, nampak saja baik, nampak saja seperti gedung besar, tetapi dalamnya robek pak! Saya sudah kaji, dan melalui pengalaman,


saya melihat golongan-golongan seusia dengan saya, pemuda-pemuda yang mengikut pihak majoriti ini, mereka ini ikut sebab dapat upah. Bukan kerana idealisme. Ini kenyataan, saya tidak kata semua, tetapi melalui apa yang saya lihat sahaja. Tanyalah mereka mengapa mereka duduk di ’sana’, tanyalah mereka isu-isu soal-soal kaum melayu Islam ini, kalau dapat jawab saya akan hormat mereka, kalau jawab pasal upah, projek dan sebagainya, ini bukan pejuang yang sebenar.



Saya orang Terengganu. Di negeri saya ada hasil minyak. Mengikut statistik United Nation Development Program, Terengganu adalah antara negeri yang paling kaya di Malaysia, tetapi juga adalah rakyat antara yang paling miskin di Malaysia. Ya, memanglah hasil minyak itu milik kerajaan pusat, tetapi jangan lupa, kerajaan negeri juga mendapat komisyen atau royalti berjumlah beratus-ratus juta. Mengapa nasib rakyat Terengganu masih tidak terbela? “Kamu” katakan kamu adalah Pembela Kaum Melayu, ini negeri Terengganu 98% majoriti rakyat adalah Melayu. Mengapa ini boleh terjadi? Ada orang katakan, “alaaa yang lepas tu lepas la, jangan dikenang lagi, yang penting sekarang dan masa depan”. Ya betul, kita kena maju ke depan, tp kita jangan tutup mata pada sejarah. Kerap kali saya berbicara atau berdebat dengan rakan-rakan yang tidak sealiran, saya akan gunakan sejarah, dan fakta sebagai pelengkap isu. Tetapi, melalui pengalaman saya, mereka lebih gunakan ‘perception’ dan menuduh tanpa bukti dan fakta. Contohnya, mereka akan cakap; “alaa kalau pihak pembangkang perintah pun, sama jugak rasuahnya nanti, sama jugak ketidakadilan nya nanti” Seolah-olah, apa yang mereka lihat sekarang yang berlaku dalam pihak majoriti (mereka tahu itu) dan mereka membuat andaian kepada pihak pembangkang yang belum di beri peluang lagi ini. Awal-awal sudah label, ini satu justifikasi yang salah. Mereka sedar ada penyelewengan yang berlaku di kalangan puak majoriti ini, tetapi mereka hanya berserah.

Semua orang tahu, di saat ini, orang2 kampung sudah pun dilimpahi dengan Wang yang di taburkan oleh pemimpin2 kotor itu. Untuk undi mereka. Busuk2 boleh rm 200. Nk pancing undi pon nak kene guna duit, ini politik perjuangan apa ini?

Ni aku nok kabo ke pemude2 tenganu kite, jgn jadi bute, sbbkan pitih, bangsa mu tergadai dgn perangai2 tabur duit dan rasuah yg sudah lari dari perjuangan sbnr!

mullahkane.blog.friendster.com

anak said...

Saudara Tulang Besi.
You are doing some good work here. Keep exposing the hypocrites in PAS who are only after worldly positions and trying to bring PAS under the subjugation of the EVIL and CORRUPTED UMNO.
Ignore the ignorant comments from some of your readers. They are just blind loyalists who cant think - just like those in UMNO. We have to work harder to cleanse PAS of these hypocrites.

usahawantani.com said...

woit dah dah la tu ..... aku nak gi mengundi ni PAS ni ... kang aku tak undi PAS baru ko tau .... sekarang bukan masa nak mengeluarkan pendapat masing-masing .... sekrang masa keje untuk parti ....

Anonymous said...

usahawantani dah la you must have left your brain in your kebun or pasu. THINK!

Anonymous said...

Alhamdulillah, Tuan Guru Nik Aziz sudah pun mengingatkan sebentar tadi dalam ceramah perdana di kg tanjung kuala terengganu turut hadir Dato Seri Anwar Ibrahim, Presiden pas, nasaruddin, mustapa ali, wahid endut, dato zahar, yb tien chua.

Secara sindiran Tuan Guru Nik Aziz mengingatkan Allah Taala sentiasa melihat segala berbuatan pemimpin yang membelakangkan suara ramai tidak kira samada perbuatan di pihak mereka atau perbuatan di pihak kita dia kena menjawab dihadapan Allah Taala dan akan menanggung akibat dari perbuatan nya. Insyallah.

Sudah nampak satu cahaya berlaku perubahan kepimpinan di muktamar.


Allah jua yang Maha Mengetahui.

Takbir.

Anonymous said...

apela a.rahman ni. TGHH buat solat istikharah, bukan main tembak je bila dia nak naikkan nama calon.

adekah pilihan Allah yg ditunjukkan pd istikharah TGHH itu salah? atau istikharah a.rahman lebih baik drp TGHH? atau a.rahman teringin nak jadi pres pas? hehe.. anyway, sy rasa a.rahman tak istikharah pun bila nak menulis, mengata pres pas.

a.rahman suka cakap benda2 tak baik kpd pimpinan pas. a.rahman ni dah memeluk umno ker or ade prti baru? a.rahman tak best lah.

Tulang Besi said...

Alhamdulillah, Tuan Guru Nik Aziz sudah pun mengingatkan sebentar tadi dalam ceramah perdana di kg tanjung kuala terengganu turut hadir Dato Seri Anwar Ibrahim, Presiden pas, nasaruddin, mustapa ali, wahid endut, dato zahar, yb tien chua.

Secara sindiran Tuan Guru Nik Aziz mengingatkan Allah Taala sentiasa melihat segala berbuatan pemimpin yang membelakangkan suara ramai tidak kira samada perbuatan di pihak mereka atau perbuatan di pihak kita dia kena menjawab dihadapan Allah Taala dan akan menanggung akibat dari perbuatan nya. Insyallah.

Sudah nampak satu cahaya berlaku perubahan kepimpinan di muktamar.


Allah jua yang Maha Mengetahui.

Takbir.

January 7, 2009 1:53 AM
Delete
Anonymous Anonymous said...

apela a.rahman ni. TGHH buat solat istikharah, bukan main tembak je bila dia nak naikkan nama calon.

adekah pilihan Allah yg ditunjukkan pd istikharah TGHH itu salah? atau istikharah a.rahman lebih baik drp TGHH? atau a.rahman teringin nak jadi pres pas? hehe.. anyway, sy rasa a.rahman tak istikharah pun bila nak menulis, mengata pres pas.


Apala hang ni, solat istikarah mana boleh ambil alih tugas fakta dan hakikat dalam membuat keputusan.

Kita buat keputusan dahulu berdasarkan kepada fakta dan hakikat yang kita ada, lepas tu baru buat istikarah.

Kalau tidak sia-sia la Allah SWT berikan manusia akal. Elok semuanya kita jgn guna akal dan istikarah segala-gala nya.

Dalam kes Dr Syed, pilihan Dr Syed tu takda persoalan lagi. Malangnya nama Dr Syed Azman tu, TGHH pun tak cadangkan. Org lain yang cadang.

Dan penolakan Dr syed azman sebagai calon pun bukan berdasarkan hujjah pun.

Kalau solat istikarah pun, Allah SWT akan memberikan kita hujjah dari sumber yang tidak diketahui untuk menolak atau menerima sesuatu. Bukannya kita tolak buta-buta.

Kalau mcm tu tka payah ijtihad jugak, semuanya kita istikarah.

Tulang Besi said...

Memang pun Haqqul Yaqin ni mempamirkan sifat fraksi UMNO semenjak dua menjak ni.

Yakni, mereka sudah mula berani nak kutuk Tuan Guru Nik Aziz secara terbuka/

Bila org tegur TGHH, diorang marah tapi diorang sendiri terang-terang biadap dengan TGNA.

Ingatlah wahai Frksi UMNO woii, busuk2 Ustaz Nik Aziz, dia dapat pertahan Kelantan lebih dari empat penggal dan >18 tahun.

Dia bukan sahaja beragama, tapi jugak "perform" dan "deliver".

Puak fraksi UMNO kontrol Terengganu lepas sepenggal terus terlepas.

Bagitau Harun Taib, berenti mengarut tak payah nak hasut orang benci Ustaz nik aziz.

Tulang Besi said...

Salam,

Ana baca banyok blog selepas TG Hj hadi umum Hj Wahid Endut jadi calon PAS. Pendek kata, sume setuju dan terima pemilihan itu. Malah beberapa blog yang byk menghentam pimpinan PAS esp ulama spt Bakaq juga puji pilihan TG Hj Hadi ini. Tiba2, ana baca blog nta, dok selok kain memburuk2 jugak. Isk, memang nta belum insaf. Bertaubatlah.

Buat uncle 58tahun, saya paham uncle mgkn org awam tiada asas kpd perjuangn Islam. Betul, calon itu menjadi kriteria pilihan tapi pemilihan PARTI adalah lebih utama apalagi parti itu menjadikan Islam sebagai Dasar dan Negara Islam sebagai hadaf.

Buat saudara Man Talib, bo lah. Tok tahu nak bgtau mcm mano lg. Ana doakan nta dibukakan hati oleh Allah Ta'ala untuk terus tidak menulis andai tulisan nta sekadar satu fitnah dan pemecahbelah jemaah Islam.

Jadikanlah sejarah kejatuhan Turki Uthmaniyah sebagai pengajaran. Jadikan juga saat kematian Mustafa Kamal Atartuk sebagai iktibar. Allahua'lam.

January 5, 2009 12:09 PM
Delete
Anonymous PAS PJU said...

Cerita TB ni nampak hebat sangat. Camni je la..Kita jumpa di KT. Kita jumpa di rumah PAS Selangor and buat keje sama2. Jangan lupa utk sign buku kehadiran petugas. Tak susah kan?

Bukan apa, TB duk claim dah lama jadi ahli PAS..pastu sijil almarhum Yusuf Rawa yang sign..kenal org itu ini. bleh tulis bab yang tinggi2 sedangkan dia ni ahli biasa je(klu betula TB ni ahli PAS)..fuhh hebat!


Aku dah nak pergi dah. Kalau tak caya pegi la tanya Azri Mat Arish.

kao baru setahun jagung dlm PJU tak payah la nak eksyen.

Anonymous said...

Tulang Besi Buruk merangkap Penyakit TB. Hujah kau ni hanya boleh dilayan oleh budak sekolah PASTI. Lagi-lagi nak menegakkan Syed Azman sedangkan Syed Azman sendiri tak kecoh. Aku malas nak cerita pasal dalaman parti sebab kau provok orang surah londehkan hal dalaman parti macam kau buat. Aku tak terikut cara kau walaupun aku ada maklumat sebab aku hanya akan gunakan maklumat untuk sessi muhasabah dalam mesyuarat agong kawasan, konvensyen negeri maupun muktamar agong. Aku respect semua pimpinan tak kira TGNA, TGHH, Cikgu PA, Syed Azman dan lain-lain, tapi masing-masing ada kelemahan. Mungkin ramai yang setuju kalau saya cadangkan TULANG BESI ADALAH AGEN UMNO. Minta sesiapa yang setuju tolong NYATAKAN PENDIRIAN ANDA.Tapi orang dungu memang dungu sebab tak nak belajar dan tak mahu mendengar. Fakta beri semua salah dan aku dah sanggah tapi masih berlagak pandai dan mengaku ahli PAS dari awal. Pergi betulkan mandi junub kau tudulu dan kemudian solat sunat taubat la.

Haqqul Mubin

Anonymous said...

Tengok dari cara tulisan beliau, memang sahlah Tulang Besi adalah Fraksi UMNO. Saya sokong.

Anonymous said...

Aku sokong TB Agen UMNO.

Anonymous said...

Ana setuju Sdr Tulang Besi telah diperalatkan oleh UMNO. Bertaubatlah saudaraku.

Anonymous said...

Aku setuju TB agen BN@UMNO.

Anonymous said...

Alhamdulillah syukur kehadrat Allah S.W.T,

Kepada TB saya merakamkan berbanyak terima kasih kerana TB telah mendedahkan sesuatu yang perlu di beri perhatian serius, penyakit terdapat dimana2 kalau di biarkan penyakit menular akan bertukar menjadi barah yang tak mungkin dapat di ubati.

TB telah menulis menongkak arus dengan tujuan pendedahan demi kebaikan bersama tidak seperti blog & portal lain lebih bersikap pengecut tidak berani mendedahkan situasi sebenar yang sedang berlaku.

Tahniah TB, teruskan menulis semoga penyakit yang sedang menular akan segera di basmi sebelum menjadi parah.

Tulang Besi said...

wahai haqqul mubin,

Kau gunalah sessi muhasabah kau tu. Aku nak tengok ada tak perubahan yang positif lepas tu.

Ckp senang la, nak muhasabah la. kao ingat aku tak pernah muhasabah dalaman ke?

Lagi satu kao ni besar mana sangat untuk orang atas nak dengar ckp kao?

Lagi orang besar dari kao pun boleh ditolak ketepi inikan pulak orang kecik mcm kao

Lepas tu ada hati nak kritik Tok guru Nik aziz.

Poorah

Tulang Besi said...

Lagi satu sapa yang tuduh aku ni agen UMNO, baiklah korang pegi check in kat Tanjung Rambutan.

Demi Allah SWT aku bukan agen UMNO.

berentila buat fitnah. Korang sebenarnya yang menjadi penyokong buta Fraksi UMNO.

Betul tak??

Tulang Besi said...


Haqqul Mubin, Hafiz, Sinner, kita semua sama2 jumpa TB kat KT.

TB, harap turun ke KT..takut byk sgt alasan - jaga anak laa, tak dapat cuti laa, nak gi arab laa..

TB, bleh bagi phone number? senang nak jumpa.


Woii PAS PJU, poorah, baru pegi satu PR nak heboh satu kampung.

aku dah pegi kempen election ni sejak tahun 1982 lagi. Masa tu ramai dari korang ni tak pandang pun PAS ni.

Tak payah la nak menunjuk kao kononnya kempen kat KT. Baru pegi satu dua elektion dah rasa megah.

Cubalah merendah diri sikit.

Aku ikut bapak aku kempen kat Gemas masa Datuk Taha kena tembak tahun 1982 kempen untuk PAS.

Anonymous said...

Aku dah pergi KT dan akan bertolak sekali lagi ke sana malam ini. Aku di maklumkan TB tak dapat pergi sebab jaga anak kembarnya ?? Beliau kata uzur syarie sebab kena tukar pampers anaknya ??? Betul ker ? Cubalah sahabat semua semak. Walaupun aku kritik TGNA tapi amat berhemah. Tulang Besi Buruk@Penyakit TB yang amat merbahaya, kau ni tahu sikit dah nak cuba goreng orang lain. Cerita tokoh tambah. Aku tak pernah kata TGNA fraksi UMNO macam kau kata Ust Nasa dan Cikgu PA fraksi UMNO. Aku cuma kata TGNA jarang@tak pernah datang meeting. Adakah ini satu penghinaan. Sudah tentu TIDAK. Kalau kau tak caya semak dengan AJK PAS Pusat yang kau kenal atau ahli Majlis Syura. Kita bergerak dalam jemaah berdasar syura dan bukannya cakap individu tertentu walaupun sehebat mana beliau. Sedangkan nabi pun bermesyuarat untuk memutuskan sesuatu walhal Nabi Maksum ! Aku dah kata hujah kau sama level macam anak aku di PASTI tahun 5 ! Sekali lagi aku tekankan hang pergi mandi junub kemudian solat sunat taubat.

Haqqul Mubin

Anonymous said...

PREDICTION OR BEBELAN OR CAKAP-CAKAP TULANG BESI MEMANG MACAM BESI BURUK YANG DAH TAK LAKU...ANYWAY, TERIMA KASIH UNTUK TULANG BESI KERANA IDEA-IDEA BEBELAN TAHAP BAWAH TAPAK KAKI YANG KENA PIJAK-PIJAK...TERBUKTI PEMIMPIN ATASAN PAS MEMANG BRILIANT MEMILIH CALON DAN MENGATUR STRATEGI...TAKBIR! ALLAHUAKBAR...PAS TELAH BERJAYA MERAMPAS KERUSI PARLIMEN KUALA TERENGGANU...TAKBIR! ALLAHUAKBAR

Anonymous said...

Tulang Besi agen umno. sudah terbukti melalui pru kt.

Tulang Besi said...

Aku dah pergi KT dan akan bertolak sekali lagi ke sana malam ini. Aku di maklumkan TB tak dapat pergi sebab jaga anak kembarnya ?? Beliau kata uzur syarie sebab kena tukar pampers anaknya ??? Betul ker ? Cubalah sahabat semua semak.

Aku baru je balik, tak payah la nak melawok.

Memang puak2 fraksi UMNO skrg benci dengan ustaz nik aziz.

Mereka akan buat apa sahaja untuk memburukkan imej Ustaz Nik aziz termasuk la di mukazzib mubin ni

Anonymous said...

Rakyat dan Jemaah menilai kamu wahai Tualng Besi Buruk dan ramai dah kata kau Agen UMNO dan sememangnya kau ejen UMNO. Teruskan kerja hodoh kau tu. berlagak macam bagus. Aku gembira ramai dah sedar tentang kewujudan kau tak lebih untuk memecahbelahkan jemaah. Pergilah perbetulkan mandi junub kau tu dan kemudian solat sunat taubat.Terlalu banyak dosa kau pada jemaah dan pimpinan. kau namakanlah sesiapa yang kau tak suka dengan gelaran apa yang kau suka; Fraksi UMNO ka, Mukazzib Mubin ka... tapi ingat hanya kau yang seekor yang gunakan namum semua orang tahu kau adalah agen UMNO. Aku nasihatkan kau bertaubatlah dan balik kepangkal jalan. Aku boleh recomend supaya AJK PAS Pusat terima kau sebagai ahli semula.Aku dapat berita yuran ahli pun kau tak bayar. PJU tolong confirm. Natang seekor bayar ke tak Yuran ahli atau dia bayar Yuran ahli UMNO.

Haqqul Mubin

Tulang Besi said...

January 18, 2009 8:06 PM
Delete
Anonymous Anonymous said...

Rakyat dan Jemaah menilai kamu wahai Tualng Besi Buruk dan ramai dah kata kau Agen UMNO dan sememangnya kau ejen UMNO


Yg ramai kata tu puak kau, wahai mukazzib mubeen.

Puak yang sokong fraksi UMNO. Ada faham.

Puak yang benci kat Ustaz Nik Aziz mcm korang.

Aku pulak sokong Ustaz Nik Aziz 100%. Tak macam kau, ikut pemimpin songsang kau turut membenci Ustaz Nik Aziz

Betul tak??

Yg sebenarnya takda org pun yang kata aku agen UMNO.

Aku sampai boleh join meeting UPU GOng Kapas yang diketuai Cikgu Jaafar Kota Raja.

Takda pun org halau aku pasal aku agen UMNO.

Tapi yang konfirm kao agen Fraksi UMNO.

Anonymous said...

Orang munafik akan menyelinap dalam jemaah dalam bentuk apa saja. Salah satu cara ialah dengan menyelinap masuk mesyuarat. Aku pelik kalau ikutkan kata ahli PAS PJU, macammana boleh masuk meeting UPU Gong PAS. Yang aku tahu Cikgu Jaafar dari Kota Raja ? Macam aku tak pergi kat Kota Raja. Aku pergi kat mana PAS Kawasan aku bertugas. Pelik ya ???
Satu lagi fitnah kau hang Besi Buruk AKU CABAR KAU paste balik tulisan aku yang MAKI TGNA. Apa yang aku tulis TGNA tak hadir meeting. Kritik berfakta adalah biasa. Tak macam hang, tak de fakta fitnah pemimpin. Aku tetap cium tangan TGNA bila jumpa. Aku tak fikir hang aku cium tangan pimpinan jika hang dah labelkan sebagai fraksi UMNO. Aku rasa gelaran Mukazzib Mubin tu untuk engkau dan kalau kau gelar aku pun aku tak kish sebab kau GILA dan GILA BABI.Buat kerja sikit kat KT, suruh orang ambil gambar kemudian siar dalam blog sendiri. Memanaglah banyak ciri munafik yang ada ......

Haqqul Mubin

Anonymous said...

Gambar2 tu orang yang bagi kat dia.bukan dia yang membantu kempen pas tu.setakat amik gambar,umnopun boleh amik gambar.xde bukti yang TB ni membantu kempen.mengancurkan kempen,adalah.macam pernyataan kat atas tu,TB adalah pemecah belah ummah.objektif utama adalah supaya pas rebah.

Zul hasmi said...

satu jer yang aku x stuju dgn ko. masa ko bangkitkan isu ni bukanlah masa yg sesuai.

Mudah-mudahan PAS akan dilindungi Allah daripada kerosakan yg ko dah buat.

Tulang Besi said...

zul hasmi

Aku memang tau timing aku tak betul tapi aku terpaksa bagi tau jugak.

Puak2 ni dah melampau dan aku tak faham kenapa Tuan Guru sanggup mengenepikan orang2 yang sangat taat dan setia dengan beliau.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.