Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, February 5, 2009

Inilah Dia Perangai Sebenar UMNO. Nasib Baik PAS Tak Masuk Barisan Hari Tu

Tuan/Puan lihatlah sendiri. Betapa kotor dan rakus UMNO/BN dalam kes Perak ini. Menggunakan wang sewenang-wenangnya untuk menjatuhkan Menteri Besar PAS. Taktik yang digunakan sama dengan taktik yang mereka gunakan ke atas Pairin dan PBS satu masa dahulu.

Dahulu saya pernah bertanya kepada rakan-rakan dalam UMNO, mengapa mereka sanggup menggunakan taktik yang begitu jijik ke atas Pairin Kittigan dan PBS, jawap mereka adalah Pairin dan PBS ini Kristian dan wajib dijatuhkan.


Saya nak tanya, bukankah YB Nizar ini sama agama dan bangsa dengan kamu, wahai ahli UMNO sekalian. Mengapa kamu menggunakan taktik yang sebegitu kotor dan jijik ini?


UMNO Memang Bangsa Penipu. Mereka Akan Menipu Sesiapa Sahaja Termasuk PAS

Nasib baiklah PAS tidak masuk BN tempohari. Kalau tidak, sudah tentulah PAS akan diratah-ratah serta dimamah-mamah oleh puak-puak lahanat ini.

Tindakan UMNO dan Najib ini menunjukkan bahawa mereka tidak langsung menghiraukan soal akhlak dan moral di dalam politik.

Yang penting bagi mereka adalah melayan segala kemahuan serta kehendak nafsu syahwat mereka dan tidak kira siapa yang menjadi mangsa.

Di dalam Islam, Nabi SAW melarang umatnya ditipu lebih dari sekali. Orang putih sangat menghargai nasihat Baginda ini sehingga mereka mencipta satu pepatah:

"Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me".

Ertinya, kalau kita ditipu dengan cara yang sama dua kali, ertinya kita yang bersalah bukan orang yang menipu itu.


UMNO secara semulajadi penipu. Mengapa nak bekerjasama dengan puak-puak penipu ini?

Kalaulah PAS masuk BN dahulu, PAS akan diratah-ratah mcm lauk oleh puak-puak tidak berakhlak ini.

Kepada Enche' Pairin Kittigan, dulu kitorang tengok dari jauh je. Sekarang kitorang rasa sendiri betapa peritnya Enche' terpaksa melepaskan kerajaan hanya kerana mainan politik wang UMNO.

Orang lain kata "Berat Mata Memandang, Berat Lagi Bahu Memikul".

Tulang Besi

34 comments:

iswarahijau said...

bro tulang besi,
jgn double standard..
yang DSAI nak tubuh kerajaan lompat dgn 30 MP lompat tu mcm mana pula? bukan ke sama tu dgn kes skrg? bagi akula. baik PR baik BN,dua-dua sama2 hipokrit dlm soal politik lompat

Tulang Besi said...

iswarahijau,

mana ada brother anwar tawar sampai RM50 juta?

Ada ke tidak?

Tulang Besi said...

iswarahijau,

Kao paham tak. Kita tak marah tukar parti, tapi yang kita marah guna wang untuk beli ADUN.

mcm Pairin kena dulu.

Anonymous said...

mana ko tau BN guna duit.... ko npk ke??

tak baik kata org, terimalah kekalahan dgn hati terbuka. tak baik terima kekalahan dgn fitnah BN pula. nnt tuhan tak redo, kelantan pulak yg hilang.

Gunung Pulai.

Anonymous said...

I didn't have a good feel about this, now it's already in print that the Sultan refused to dissolve the assembly. And if that's true, Nizar must accept his titah to resign, otherwise it's tantamount to derhaka.

In the end the rakyat always lose.

donplayplay

Anonymous said...

Najib is making this country like Zimbabwe. Kesian kita.

donplayplay

Nasirudin Anjud said...

Tender ambil alih pemerintahan Kerajaan Negeri Perak kini dibuka. Dokumen boleh diperoleh dari......

http://nasirudinanjud.blogspot.com/2009/02/tender-untuk-perolehan-pemerintahan.html

Anak Perelih said...

Dan jangan pula percaya penuh dengan PKR.... lihat apa jadi kat Perak tu??? adun PKR kan??? Yg dulu tu PAS cuma nak menegakkan dasar perjuangan dia supaya parti DAP dan PKR menghormati dasar PAS.... b ukan nak masuk BN.....

Tulang Besi said...

ADUN DAP jugak kan.

Dan selama ni, bila yang DAP dan PKR tka hormat perjuangan PAS?

Ada bukti ka?

Anonymous said...

woi TB,
Bila masa pas nak masuk BN Bongok tu? jgn fitnahlah

Alias Mohd Yusof said...

UMNO dan Raja memang tak boleh dipisahkan. UMNO memang parti yang dekat dihati raja. Tanpa UMNO siapalah raja.
UMNO lah yang telah menentang konsep Malay Union yang telah menurunkan kuasa raja.
Oleh itu jasa UMNO kepada raja memang besar.
Apatah lagi 28 ADUN yang akan mengangotai kerajaan baru di Perak nanti adalah UMNO.
Raja melihat UMNO sebagai parti yang terus menghormati kedudukan raja.
Nampaknya rancangan Presiden PKR untuk mengembalikan kekebalan Raja kalau mereka berkuasa tidak dapat menarik perhatian raja. Mungkin raja menganggap rancangan itu sebagai gula-gula politik saja.

People said...

Kalau Kerajaan BN dibentuk dgn perkenan DYMM,
macam mana dengan cadangan DYMM pada masa dahulu yang mahu ADUN PR sign akujanji untuk support Nizar sebagai MB dan kalau tak setuju maknanya ADUN tu dianggap meletak jawatan sebagai ADUN?

Anonymous said...

I just wonder who is the mastermind behind Sabah take-over by UMNO last time? Are they using money to take-over? hmm....


Wonder Kid

Anonymous said...

Tb betui sekali lagi.MB Nizar out,dewan tak dibubarkan,and pihak haprak kembali berkuasa..haha..memang puak ketiga ni semkain hari semakin korup..kahkahkah..tungga masa aje..

Anak Perelih said...

Mana bukti????

Dah PAS bertegas kata, "kalau tak hormat dasar perjuangan PAS, Kami keluar PR"... maka PKR (puak sekular, bukan puak yg islamik) dan DAP pun hormat la... mana ada pemimpin PAS kata nak masuk BN... cuma depa dengar apa yg UMNO nak cakap aje....

Anonymous said...

RAJA DAN DEMOKRASI

1. Menteri Besar dalam sesebuah negeri adalah mewakili rakyat dalam sesebuah negeri untuk disembah kepada Raja. Orang lain, walau PM sekalipun adalah orang luar. Kalau tidak begitu maka akan timbul bermacam-macam krisis dan huru hara. Ini termasuklah siri-siri jenayah dan pencolekan seperti yang berlaku ke atas Menteri Besar Terengganu, Daud Samad dan beberapa Wakil Rakyat di Negeri Kelantan di tahun 1960an.

2. Status Institusi Raja akan terjejas di mata rakyat kalau Raja mendengar dan akur menerima nasihat (advise) dari orang lain. Di zaman Tun Dr. Mahathir, Institusi Raja terjejas teruk dan jangan-jangan ia terjejas lagi di kali ini. Ucapan saya ketika di Parlimen di masa itu antara lain berbunyi: “Orang politik akan menjadi Raja/Presiden di masa hadapan. Puncanya kerana peribadi sebahagian Raja-Raja itu sendiri.”

3. Sistem Beraja tidak menjadi semakin bertambah. Hendaklah diingati benar-benar bahawa sistem Beraja semakin hari semakin berkurangan. Bertambah tidak. Dunia boleh saksikan sendiri bagaimana Raja Nepal di Katmandu, Sultan Hussein di Singapura, Hamingkubuwono di Indonesia, Sultan Kudrat di Filipina, Al-Malik Farouk di Mesir, Shah Iran di Iran, Maharaja China di Negeri China, Maharaja Yaman di Yaman, Iraq, India dan seluruh Benua Eropah. Kini, mereka hanya tinggal sejarah.

4. Jadi, Institusi Raja di Malaysia perlu berhati-hati benar.

5. Saya sayangkan Institusi Raja kerana saya tahu bahawa rakyat hormatkan Rajanya. Saya sendiri dapat merasakannya kerana saya sendiri juga daripada keturunan Raja Jembal. Selain daripada menghormati saya dari aspek-aspek yang lain khususnya dari hal agama, mereka hormat saya kerana saya juga datang dari keturunan ini.

6. Tegasnya semua pihak perlu berhati-hati dalam menangani krisis yang cuba dicetuskan oleh pihak-pihak yang berkepentingan di luar dari Negeri Perak. Ingatlah, Allah Maha Berkuasa diatas segala sesuatu dan Allah tidak akan berpihak kepada pihak yang berbuat kezaliman. Sebaliknya, Allah akan menurunkan bantuan kepada mereka yang dikhianati dan mereka yang ditindas. Firman Allah S.W.T. bermaksud : “Maka orang-orang yang zalim itu dimusnahkan sampai ke akar-akarnya. Segala Puji Bagi Allah Tuhan semesta Alam.” (Surah Al An’aam: Ayat 45).

Wallahua’lam.

NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT
Mursyidul Am PAS
Bertarikh : 9 Safar 1430
5 Februari 2009.

Anonymous said...

Saudara Tulang Besi,

You ni betul-betul 'double standard'. Sorry lah mula-mula masa demonstrasi 'bersih', I dengan bangga pakai T-shirt 'Bersih'. Ingatkan Pakatan tak kan menang pilihanraya disebabkan Security Commission tidak akan bersih. Tapi rupa-rupa nya dapat lagi kedah, Perak, Selangor dan Penang (selain Kelantan).

Lepas itu menang di Permatang Pauh dan KT. Terang-terang kita di tipu rupanya.

Sekarang ini, orang PKR dan DAP sendiri yang lompat, UMNO dan BN juga dipersalahkan. Adil ke ini?

Dah kalah, belah lah tapi masih tak nak keluar- Memalukan, dah jadi macam budak-budak..

'King Katak' sekarang nak buat demonstrasi besar-besar di Ipoh- sudahlah orang Perak dah jelak. Jangan sampai orang Kuala Kangsar, Bota, Trolak ... asah parang cukup....

Anak Perelih said...

"King Katak' sekarang nak buat demonstrasi besar-besar di Ipoh- sudahlah orang Perak dah jelak. Jangan sampai orang Kuala Kangsar, Bota, Trolak ... asah parang cukup...."

En Anonymous...

Masalahnya... orang Kuala Kangsar, Bota, Trolak tu lah yang dah jelak dengan UMNO.... sebab tu UMNO takut buat pilihanraya DUN kerana takut hilang lagi kerusi... So depa asah parang untuk sapa yang sebenarnya????

dragsuperstar said...

gerakan menjatuhkan najib bermula

http://dragsuperstar.blogspot.com/2009/02/najib-abdul-razak-ingatlah-tarikh-ini.html

Anonymous said...

tulang besi,
just imagine the track record of our next pm - inciting racial discord with a keris, shady defence contracts and a murder case without justice seen to be done, and now, usurping power from the duly elected state govt! what will this man be incapable of when he comes to full power? so worrisome for our nation, yeah? what will become of our children and grandchildren?

Tulang Besi said...

anak perelih,

Aku tanya, bila yang DAP dan PKR tak hormat perjuangan PAS?

Kau ada bukti tak?

Tulang Besi said...

Anak Perelih,

Kao paham tak, aku menentang usaha PAS bekerjasama dgn UMNO ni sebab UMNO ni bapa segala kejahatan mcm Fatah kat Palestine.

Kalau bersama dengan syaitan, kita pun jadi syaitan juga nanti.

sekurangnya dgn PKR kita boleh tahu siapa diorang.

UMNO mana kita boleh baca.

Tulang Besi said...


Sekarang ini, orang PKR dan DAP sendiri yang lompat, UMNO dan BN juga dipersalahkan. Adil ke ini?


Aikk orang yang rasuah orang lain tu tak salah pulak.

Afidavit Fauzi Muda tu sampai skrg Najib tak nafi.

Maklumat saya dapat, UMNO sanggup bayar sampai 15 juta.

Anonymous said...

Datuk Dr Zamby MB baru Perak

Klu x silap saya rasa ada tulis artikel lama TB tentang org ni... cerita nya dah lupa la.. ada kaitan ngan si exam tu...
So apa yg maklumat diterima oleh TB ada acuracy nya..... !! dah bukti beberapa kali dah....... benar apa yg ditulis aleh TB !
Keep on hard work TB....

Anonymous said...

Saudara Tulang Besi,

You pasti ke UMNO beri rasuah pada ahli PKR dan DAP? Jangan pandai-pandai buat fitnah. Kena petir nanti brother.

Tak baik you stereo-type kan semua orang yang berurusan dengan parti lawan.

Saya rasa ada 'screw lose' pada otak you. Itu saya pasti 100%.

Anonymous said...

Anak Perelih,

You ingat semua orang Kuala Kangsar, Bota, Trolak dll suka sangat ke dengan YB Nizar aka 'patong DAP' itu. Orang yang sanggup menderhaka pada Sultan Perak ini patut di sula sampai 'ketawa'.

UMNO menang kerusi terbanyak iaitu sebanyak 26 kerusi pada PR12, jadi janganlah jadi mat jenin ingat semua orang Perak sayang kan 'king katak' dan semua pengkianat melayu.

Tulang Besi said...

Anak Perelih,

You ingat semua orang Kuala Kangsar, Bota, Trolak dll suka sangat ke dengan YB Nizar aka 'patong DAP' itu. Orang yang sanggup menderhaka pada Sultan Perak ini patut di sula sampai 'ketawa'.


Habis tu kau ingat semua orang melayu kat Perak suka sangat kat wakil Pos Zambery Kadeer tu?

Kalau betul Nizar tu jahat kenapa sampai kena buat fitnah i.e. patung DAp la.

Poorah.

Anonymous said...

Orang Politik tak kira PAS,PKR atau UMNO Insyallah akan jadi pelakun handalan di padang Masha..apa yang tersirat dihati tidak sama yang tersembul di mulut..

Anonymous said...

Ya TB,

Saya amat menyesal dengan pemberian undi saya kepada BN Pilihanraya umum ke-12.

Jadi untuk menimpal kesesalan saya, saya dengan keluarga saya sekalian akan menjadikan undi kami untuk pilihanraya yang seterusnya untuk mengkuburkan BN rata-rata.

BR

crea8tive

Anonymous said...

tulang besi,

bila katak lompat kesini depa kata demokrasi, nah bila katak lompat kesana depa naik emosi dan nak berdemonstrasi.

nak main katak tapi tak pakai otak.

pupet MB pulak satu hal; bila dah kena suruh oleh ex-defacto MB Perak si Nga (ke Nge tak sure) terus umum dia nak dissolve state assembly tanpa perkenan sultan terlebih dahulu. mangkuk ayun betul lah org PAS ni.

si ex-defacto MB Perak si Nga (atau Nge tak sure)tu pun lagi sekor, nak pegi sue EC. Memang baghal, bodoh dan bahalol betui.

sungguh kelakar dan menyedihkan.

Tulang Besi said...


pupet MB pulak satu hal; bila dah kena suruh oleh ex-defacto MB Perak si Nga (ke Nge tak sure) terus umum dia nak dissolve state assembly tanpa perkenan sultan terlebih dahulu. manngkuk ayun betul lah org PAS ni.


Apala kau ni, lagi maklumt mengarut.

Keputusan bubar dewan tu datang dari kepimpinan semua parti.

Apala kau ni mana dpt info entah?

Anonymous said...

Socrates kata..manusia adalah binatang politik..betul rasanya..lompat si katak lompat..nak dengar komen Datuk Ibrahim Ali..

Anonymous said...

kejap kata sakit..aku tgk dua2 ekor tu sihat jer sambil senyum ngan bakal PM(kononnya)..hai dunia2..penuh dgn pelakon2 dan sandiwara..

Anonymous said...

tb,

si boneka MB Perak tu memang mangkuk ayun betul. Masa lepas pegi mengadap Sultan dulu - dia kata dia serahkan segala keputusan kpd Sultan.

Sekarang tengok apa dah jadi - dia tak mau keluar pulak. Ni mesti pasal arahan dari ex-defacto MB Perak si Nga tu.

Tb, tajuk artikel kau sepatutnya berbunyi 'Inilah Dia Perangai sebenar PAS/PR'

orang kata bodoh marah, tapi nak buat macam mana, dah memang bodoh..

sungguh menyedihkan tapi kelakar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.