Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, February 13, 2009

UMNO Melaka Buat Lawak Besar

UMNO Melaka telah mengadakan demonstrasi besar besaran untuk mempertahankan institusi beraja. Ia dilaporkan di sini.


Yang lawak besarnya ialah Melaka tu sendiri mana ada Sultan. Yang ada hanyalah Tuan Yang Terutama yang telah diambil dari Pahang. Kalau betul UMNO Melaka sayangkan Sultan, buatlah usaha untuk mengembalikan Kesultanan Melaka.


UMNO dah perintah lebih 50 tahun di MElakan. Takkan benda senang macam ni pun dia tak mampu buat.

Lepas tu ada hati nak marah orang lain sebab "derhaka" pada raja yang bukan Raja dia.


Raja Perak tu bukan raja korang, wahai UMNO Melaka. Sedarlah sikit.

Sekarang ni pun ramai dah kedepan menyatakan diri mereka adalah waris kepada keturunan Kesultanan Melaka.

Ataupun bubar sahaja Melaka dan letak Melaka bawah Johor atau Sultan Johor. Bukan ke kerajaan Johor Riau itu adalah warisan dan Kesultanan Melaka?

Apa pun memang la UMNO ni semua pelawak.

Tulang Besi

15 comments:

Anonymous said...

Kah kah kah kah Mangkuk hayun ameno !!!

Anonymous said...

WooHooo hoo..maka sahlah..UMNOdustBiN tu cro magnon n neanderthals..kahkahkah..

abROcadabRO said...

Nak pertahankan institusi raja. Siapa yang cabar institusi itu?

Tak ada orang cadangkan untuk hapuskannya pun.

Insitusi raja tu penting. kita patut pertahankannya. Ia melambangkan budaya dan adat kita. Tapi raja sendiri kenalah pandai bawak diri. Janganlah pukul orang, pinjam wang orang tapi tak mahu bayar, berjudi atau minum arak.

Kalau nak orang respect, kenalah bertamaddun juga.

MENJ said...

Aik ini sama jerr premis dia macam tulisan saya?

http://www.menj.org/dalam-negara/kumpulan-rasis-umno-melaka-terlebih-sudu-dari-kuah/

Great minds think alike? :)

- MENJ

Anonymous said...

Tak ada bunyi apa pun bila Mahatir lucut kan kuasa immunity raja dulu.

Anonymous said...

My thots exactly!!

Biarlah buat betul-betul, dapatkan waris Parameswara dan tabalkan jadi Sultan di Melaka.

donplayplay

ibnu a rahman said...

UMNO ni masih tak reti sejarah. Melaka waktu Armada Cheng Ho datang dlm kurun ke-15 dulu, takde pun tersurat sejarah Laksamana tu jumpa Sultan Melaka atau jumpa Laksamana Melaka yang hebat tu!. Semua ni pembohongan nak naik mitos Melayu konon. Artifak sejarah yang tinggal di-Melaka hanyalah kesan peninggalan sejarah dari Negeri Cina. Pinggan mangkuk dan istana Melaka dah dibawa ketempat lain pakai jin ifrid!!.

yeop said...

Teman oghang peghak pun tak kisah, kome oghang melake nak sebuk. Sembah Shah Rukh Khan je le...

maun said...

Orang UMNO memang rope tu..akai pendek, buat kerja bukan pikior dulu. Agak-agaknye dah penat berdemo, baru tersedor kita mana Sultan da!!!!!!!!!Kena main kite dengan Ali Rustam.Siap ko Ali Rustam, usah harap nak berangan jadi Timb presiden Umno.

syauqi_x said...

eh, kan kita ada tengku adnan tengku mansor dari melaka...

mana mamat ni dapat tengku pun xtau la..

boleh la tu kalau nak angkat dia jadi raja kepada ali ketam,hehe...

Anonymous said...

Hoi orang melaka yang bodoh bukan semua.mana ada raja kat negeri kau, apa sibuk sibuk .dulu ada ada raja melaka sebagai penggali kubur kat cheras kenapa tak tabalkan. kan senang ada raja macam raja perak. bolih demo sokong raja, NI TEK BERAJA KENAPA NAK DEMO ?DOK DIAM DIAM DAH LAH HOI
betul lah umno tu banG...

Anonymous said...

Raja Melaka yg terakhir dah mangkat dijulang.korang lupa ke?? wakakakakak!! lawak bodoh sungguh mahkluk2 ni.

Anonymous said...

DI Melaka sudah tidak ada Sultan lagi nak demo apa ni. Sebenar Raja Perak dan Selangor ada punya orang Asli. Bodoh tahan raja2 yg rapas duit raykat sama UMNOputar orang Melayu.

Anonymous said...

Dijulang kerana dia ingat dia terro. Sendiri one to one tak belani lawan. Bini orang kasi mati. Lu ingat diolang kuatkah. Belani kelana ada body jaga. Kepala ganster pun belani pasal ada body jaga. One to one belum tuntut menanglah. Laksana Bentan, you my helo. Berani kelana benar.

Anonymous said...

pandai kata org bodoh kou pon bodoh gak

kalo johor dulu adalah sebahagian melaka,.apasal plk mlk kener balik kt johor..johor le balik kt melaka..samdol

dah x payah sultan,meh sumuer tanah malaya ni pulang balik kt mlk..kitaorg punyer tau..dh bagi korang senang pon nk nyombong

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.