Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, February 19, 2009

YB Iskandar Samad Has A Point on The Liz Wong Issue

I think YB Iskandar Samad's analysis on the issue is spot on. His recent statement, which can be read here, contained wisdom that i never thought of.

YB Iskandar is quoted as saying:

"Saya berpendapat motivasi mereka yang melakukan kerja-kerja terkeji ini mungkin bukan politik semata-mata tetapi juga ekonomi.

Elizabeth terkenal sebagai seorang aktivis alam sekitar. Beliau tegas di dalam usaha-usaha untuk melindungi alam semulajadi. Saya yakin ramai yang tidak puas hati dengan ketegasan beliau ini.

Sama ada pemaju yang tidak boleh melakukan sebarang pembangunan di cerun kelas 3 dan 4 kerana polisi Kerajaan Negeri yang menghalang pembinaan di cerun-cerun itu atau pemilik kilang yang pernah diambil tindakan kerana mencemar alam sekitar.

Jika ini benar maka saya amat bimbang kerana Exco-Exco lain yang tidak �memihak� kepada pihak-pihak tertentu akan turut menjadi mangsa. Hari ini mungkin foto-foto YB Elizabeth, esok mungkin Exco-Exco yang lain akan diperangkap. Bukan susah untuk memerangkap atau memfitnah seseorang. Seorang lagi Exco, YB Dr. Halimah Ali baru-baru ini difitnah telah ditangkap berkhalwat walhal pada ketika itu beliau berada di dalam satu majlis rasmi dan JAIS menafikannya. "


I think it is true. many companies are losing millions for the enforcement done by Liz Wong. So, as payback or something like that, they meneuvered a smear campaign such as this.

Their objective: could be many but revenge is top of the list. Get the obstacle out of their way so they can make more money.

Tulang Besi




22 comments:

Anonymous said...

Yeah,I agree on this.Just recently government lift the ban on hill project.Something very fishy here,hmm.

Anonymous said...

Yes, YB Wong is a no-nonsense lady. The developers are irked with her tough stance on hillside development. They could have played a part in the smear campaign. Of course the scumbag ex BF was obviously paid a lot of money for the photos.

Anonymous said...

I agreed she is a no nonsense lady. But by "killing" off her this way, what makes the perpetrators think that the Pakatan Govt in Sgor will back off? The fact a lot of us supported Pakatan is bcos we care about our country.
I doubt any new Exco member that will replace Elizabeth will be lenient bcos we wont allow that person to be.Unless the new one is from..............BN, then this State and its hutan simpanan will be "raped" and botak.

Anonymous said...

But look a another side of it why should she have a affair with a married man and please don't tell me that is not immoral.To think what she has put this crook's wife into now afterall she is a woman(the wife).

Anonymous said...

Anon @ 11.55 - Is he married? By all accounts so far, he isn't married.

Tulang Besi said...

For Muslims, what Liz did is bad and unacceptable.

But Muslims blame the man more than Liz because he should have guided her to the correct ways of Islam and not take advantage of her.

Besides, we Muslim should be demonstrating the teachings of Islam to others as an example.

Ulquiorra said...

Time to purge these developers.

Anonymous said...

Its a bit difficult to swallow this. Of course its easy to blame on others to cover up own mistakes.

Even DBKL has strict regulations on hill side development, implemented years ago, affecting prime areas, and yet we never heard such conspiracy to remove such person by releasing nude photos...

Come on... it is much more believable to simply admit this as an act of a pervert. How difficult is that.?

Other wise, maybe PR reps are bunch of corrupt figures, gullible to do things that spell their own demise or simply naive.

This point is absolute rubbish

MM

Anonymous said...

YB mite be right..but,isn't she actively involved in Altantuya's case?Scared sh!t Najib..u knowlah..anything dat links to Altantuya must kena one.. Rgd the affair,it's Liz/Eli watever personal thingy..why talk so much about sin,wright and wrong?The Supreme has infinite compassion..even the worst transgressor are shown mercy yet human beings,no1 putar belit specilists like to play god's policeman..show me one sinless ultra pure human being..show me that man or a woman?got aah in this planet?We jgn lupa,out of sheer love and compassion for humanity,the prophets,the buddhas turun and they certainly did not act like a policeman!!

sfso@pulaijb said...

Tulang Lembik,

I'm back

Mari aku nak cerita sedikit bagaimana muslimah PKR dan PAS ini terperangkap dengan kes Elizabeth Wong ini!

Dalam sidang media Elizabeth Wong yang dipaparkan diTV malam ini,kelihatan muslimah PKR dan PAS yang bertudung berbaris dibelakang dan ada yang duduk. Kesemua yang berada bersama-sama Elizabeth Wong itu kelihatan sedih kerana dia mengumumkan melepaskan jawatan Exco dan jugak ADUN Bukit Lanjan. Sedikit penerangan yang sempat aku lihat dan dengar dia(Elizabeth) berkata yang dia tidak rasa malu dengan kehidupan sexualnya. Quote:

I'm not ashamed of my sexuality as a women and as a singled person.I break no law(cakap Melayu dia tak geti). Ertinya, dia berkata bahawa dia tidak berasa malu dengan keinginan sifat sexnya sebagai seorang perempuan dan seorang yang belum berkawin.

TV tadi ada menunjukkan gambar separuh Elizabeth seolah-olah sedang tidur dengan memakai cerminmata. Aku nak tanya,orang tidur pakai cerminmata ke? Jika gambar lainnya itu menunjukkan Elizabeth; katanya, sedang tidur terkangkang kelihatan keripapnya yang diambil oleh bekas kekasihnya,bermakna aksi gambar dia sedang tidur itu, bukanlah dia betul-betul tidur tetapi malu-malu.

Aku boleh imagine; aku belum dapat melihat aksi sebenar Elizabeth tidur terkangkang sahingga kelihatan karipapnya, bahawa aksi dia sedemikian adalah aksi yang diredhainya tapi malu-malu;itu sebabnya dia tutup mata. Maklum saje le, fitrah rasa malunya ada kerana keripapnya kelihatan terbuka. Aku tak mahu pergi lebih detail lagi cukup setakat itu saje.

Muslimah2 bodoh tu berada disitu sebagai benteng Elizabeth dan menyokong Elizabeth yang tidak bermoral itu. Salah seorang daripada muslimah;dari PKR Ampang memberi ulasan lagi bahawa mereka sangat kesali kerana ada orang yang mencerubohi private life orang lain. Akhlak muslimah PKR dan PAS ini sangat-sangat dikesali oleh sebab, bukan masalah mencerubohi private life orang lain itu yang penting tetapi perbuatan Elizabeth yang tidak bermoral itu,yang jugak diakui oleh Elizabeth sendiri sepatutnya diambil kira.

Alaaaa haiii......malunya aku jika inikah yang dikatakan perjuang Islam yang ditarbiah oleh pemimpin-pemimpin PKR dan PAS.

Diberitakan bahawa bekas kekasihnya itu pun orang PKR!(Dalam PKR memang dibolehkan laki orang(Melayu)ada affair dgn andartu Cina. Jadi,apa ke halnya hendak menuduh perkara ini didalangi oleh BN?

PAS MEMANG BODOH MACAM TULANG LEMBIK JUGAK

Mintak-mintak, adalah hendaknya pemberita interview Nik Aziz tentang perkara itu agar kita sama-sama dapat mempelajari selok-belok pengajian agama daripada tok guru PAS itu.

Anonymous said...

Weird case. Immorality apparently is a new way of life.

Yes, Eli Wong has the rights to go naked all she can but for Nik Aziz to support her in this is somewhat counter productive for islam.

Nowadays, muslims can say 'i sleep with my boyfriend in our own private spaces and please do not disturb our privacy. Its definitely our rights'.

Nice one Tok Guru. A good example for the muslims.

Nonpartisan73

Tulang Besi said...

Blogger sfso@pulaijb said...

Tulang Lembik,

I'm back

Mari aku nak cerita sedikit bagaimana muslimah PKR dan PAS ini terperangkap dengan kes Elizabeth Wong ini!

Dalam sidang media Elizabeth Wong yang dipaparkan diTV malam ini,kelihatan muslimah PKR dan PAS yang bertudung berbaris dibelakang dan ada yang duduk. Kesemua yang berada bersama-sama Elizabeth Wong itu kelihatan sedih kerana dia mengumumkan melepaskan jawatan Exco dan jugak ADUN Bukit Lanjan. Sedikit penerangan yang sempat aku lihat dan dengar dia(Elizabeth) berkata yang dia tidak rasa malu dengan kehidupan sexualnya.



Muslimat PAS bersedih kerana kehidupan pribadi beliau diexploitasi oleh UMNO dan Barisan Nasional.

Beliau adalah seoarang non muslim dan agama beliau tidak mengharamkan tindakan beliau itu.

Walaupun beliau seorang Islam sekalipun, tindakan mendedahkan perkara tersebut dianggap sebagai mengumpat kerana ia adalah kelemahan pribadi yang tidak boleh diberitahu kepada umum.

Paham hukum tak wahai kreko@pulaijb?

Anonymous said...

Yes, Eli Wong has the rights to go naked all she can but for Nik Aziz to support her in this is somewhat counter productive for islam.

Tok Guru Nik Aziz is trully a great man..we indians call muslims who have a very high degree of wisdom and compassion "PIR"..

"counter productive for islam."

What counter productive u r talking about?..since when man with their limited knowledge can defen islam?U fellas think by merely having an arabic name and praying 5 times makes a person a true muslim?If this is the case,why is that the Najibs,certain Ulamas, UMNO fraksis in PAS have all the desires and charecteristics of a setan?....(psst Dr.Hassan Ali the 5 kali solat uqran know by heart is still plotting to be MB of Selangor ke?)

Anonymous said...

Who has the capacity to defen Islam?..The Supreme who created everything,who sustains everthing or some kopiah wearing jack s pretendning to be "the chosen one"..man,this jeiwsh penyakit has for a very long time afflicted mankind,and now teleh menyerap ke dlm organised religion..the saffron buffons,the neo zio christo con dIckheads in USA..and so many others..

Anonymous said...

True or false..The Prohet once said observing nature is more profitable then sembahyang 5 kali?..aduhai specis mamalia manusia ni..talak kapasiti nak jana makanan secara semulajadi mcm tumbuhan..tapi pandai kasi judgement..honestly ..compare to a plant/flower or a tree..we seem so primitive..how wonderful,graceful,aromatic,are the flowers are..and that spontaneous reaction to light..absolutely remarkable!!and we pulak..asyik dok berbuih pasai haram halal,ini itu tak betui..and we r still screwed up as b4....thank all mighty,we have the divine soul in us..haha,itu tadak kalu..dah lama pochee..pupus!!

Anonymous said...

The Prophet Muhammad taught love, kindness and compassion to his people, and was seen to be the most loving, kind, and compassionate of all of them. The Qur’an mentions his kind and gentle behavior in these words: “O Messenger of Allah! It is a great Mercy of Allah that you are gentle and kind towards them; for, had you been harsh and hard­hearted, they would all have broken away from you” (Qur’an 3:159). There are many instances that show his kindness and gentleness, especially to the weak and the poor. Anas, his famous servant, said: “I served Allah’s Messenger for ten years and he never said to me, ‘Shame’ or ‘Why did you do such-and-such a thing?’ or ‘Why did you not do such-and-such a thing?’” (Bukhari, 2038).

Once he said to his wife: “0 ‘A’ishah! Never turn away any needy man from your door empty-handed. 0 ‘A’ishah! Love the poor; bring them near to you and Allah will bring you near to Him on the Day of Resurrection”. He also went much further on to say: “Seek me among your weak ones, for you are given provision, or you are given help only by reason of the presence of your weak ones”. (Rahman, Encyclopaedia of Seerah, VOL. VIII, p. 151) Allah Almighty is Kind, and the Prophet imitated Allah’s example in its perfection by showing kindness to his servants and all creatures without any regard for their beliefs, color or nationality. The Prophet said: “Allah is kind and likes kindness in all things” (Bukhari, 6601).

He never used any harsh words towards anyone. The worst expression he ever used in his conversation was: “What has come over him? May his forehead become darkened with mud”. His heart ached within him at the corrupt state of his fellow-beings. The Holy Qur’an testifies to it in these words: “0 Muhammad, you will, perhaps, consume yourself with grief because the people do not believe” (Qur’an 26:3). In Surah Kahf, we read: “Well, 0 Muhammad, it may be that you will kill yourself for their sake out of sorrow if they do not believe in this Message.” (Qur’an 18:6). And Surah Fatir says: “So let not your life be consumed in grief for their sake.” (Qur’an 35:8).

He took a great interest in the welfare of all people and had great compassion for people in trouble. The Prophet Muhammad imitated the attributes of Allah par excellence and translated them into practice in the highest form possible for man. Kindness is an attribute of Allah, which has no limits. It is extensive and encompasses all things and all beings without discrimination. Likewise was the kindness of the Prophet. He extended it to all beings, both animate and inanimate and benefited all without measure. The Qur’anic words for the Prophet’s kindness, ra’ufun rahirn (Qur’an 9:128) are very intensive and comprehensive in meaning and convey the true nature and extent of the Prophet’s kindness to people. The Prophet said: “One of the finest acts of kindness is for a man to treat his fathers’ friends in a kindly way after he has departed” (Abu dawud, 5123)

The issue of treating friends well was also extended to include relations: “He who wishes to have his provision enlarged and his term of life prolonged should treat his relatives well” (Bukhari, 5985). He emphasized on this matter because he deeply held the view that “Only kindness prolongs life, and a person is deprived of provisions for the faults he commits” (Ibn Majah). Bahz b. Hakim, on his father’s authority, said that his grandfather told him that he had asked Allah’s Messenger to whom he should show kindness and that the Prophet had replied: “Your mother.” He asked who came next and he replied: “Your mother.” He asked who came next and he replied for the third time: “Your mother.” He again asked who came next and he replied: “Your father, then your relatives in order of relationship” (Abu dawud, 5120). He dwelled on the issue of treating orphans humanely as he stated that “The best house among the Muslims is one which contains an orphan who is well treated, and the worst house among the Muslims is one which contains an orphan who is badly treated” (Ibn Majah, 3679). This means that the Prophet cautioned his followers against general maltreatment of anyone regardless of his status. By extending good treatment from friends to relatives and now to neighbors, Prophet Muhammad was intent in making all humans interdependent as he emphasized in the following words: “All creatures are Allah’s dependants, and those dearest to Allah are the ones who treat His dependants kindly” (Rahman, VOL VIII, p. 154). He emphasized the kind treatment of women again and again in his speeches:

Treat women kindly, since they are your helpers; . . . you have your rights upon your wives and they have their rights upon you. Your right is that they shall not allow anyone you dislike to enter your bed or your home, and their right is that you should treat them well. (from the Farewell Sermon of the Prophet)

Once a number of women complained to the Prophet’s wives about their ill-treatment by their husbands. On hearing of this, the Prophet said: “Such persons among you are not good persons.” (Abu Dawud, 1834). This condemnation by the Prophet himself was an indication that no one will be accepted before Allah who, while on earth, decided to be unkind to women. Another person said to the Prophet: “0 Messenger of Allah! My relatives are such that although I cooperate with them, they cut me off; I am kind to them but they ill treat me.” The Prophet said this in reply: “So long as you continue as you are, Allah will always help you and He will protect you against their mischief” (Muslim, 4640). This was not only a way of bringing comfort to the mind of the worried person but one of the communicative techniques of the Prophet to assure who ever found himself in that situation to look up to Allah to be consoled and protected. So it was pointless to preach vengeance to this kind of people suffering from this similar fate. Indeed, Prophet Muhammad was nothing short of a competent counselor.

He was always counseling people to be goodhearted regardless of their sex, age or gender. Once Asma bint Abu Bakr’s mother, who was still an unbeliever, came to see her in Madinah. She told this to the Prophet and said: “My mother has come to see me and she is expecting something from me. May I oblige her?” The Prophet said: “Yes, be kind to your mother” (Muslim, 2195). This attitude of the Prophet was equally extended to Zainab as-Saqafia, the wife of Abdullah ibn Mas’ud and an Ansari woman. She went to see the Prophet and to inquire whether it would be a charity if they spent something on their husbands and on the orphans under their care. The Prophet said: “They will get a two-fold reward, one for kindness towards their relatives and the other for charity” (Bukhari, 1466).

There are many Ahadith concerning his kindness to animals, birds and insects: “Allah prescribed kindness towards everything; so when you slaughter any animal, slaughter it well; when you sacrifice, make your sacrifice good. And let everyone sharpen his weapon and make it easy for his sacrificed animal” (Muslim, 5055). He made this kind of statement to demonstrate his love for both humans and animals. In essence, Prophet Muhammad was equally showing his followers that he too is feels pain.

Anonymous said...

Kes yang berlaku di Selangor sekarang modus operandi tetap sama. Menjatuhkan kerajaan Pakatan Selangor dengan cara memohon restu Sultan Selangor memecat MB Selangor sama seperti kaedah MB Perak dipecat. Bezanya, rombongan UMNO akan menemui Sultan Selangor memecat MB Selangor kerana beliau terlibat dengan rasuah dan salahgunakuasa. Tidak mustahil MB Selangor akan dipenjarakan sementara menunggu perbicaraannya.Keadaan menjadi kecoh dan ADUN-ADUN Pakatan Rakyat akan ditahan di bawah ISA sehinggalah mereka bersetuju menyertai UMNO untuk membentuk kerajaan negeri yang baru. Ketika ini juga UMNO mengharapkan Pakatan Rakyat Selangor berpecah dan berselisih-faham di dalam soal memilih MB. Dr.Hassan Ali akan diajak oleh UMNO menyertainya melalui pujukan daripada pihak istana dengan suapan jawatan MB Selangor.

Akhirnya Selangor tumbang ke tangan UMNO-BN walaupun mempunyai majoriti 16 kerusi ADUN. Langkah terbaik ketika ini ialah kawalan ketat terhadap kesemua ADUN,EXCO dan MB Selangor. Jika boleh, percepatkan tarikh persidangan DUN Selangor dan dedahkan segera penyelewengan yang dilakukan oleh Khir Toyo.Atau dedahkan melalui blog-blog dengan segera. Andainya tiada pilihan dan tekanan cukup kuat,bubar sahaja DUN Selangor dan adakan pilihanraya seluruh Selangor. Najib memerlukan Selangor dan Perak sebagai modalnya menjelang pemilihan UMNO Mac depan. Ketika ini beliau telah membentuk kemnya sendiri di Pahang iaitu, Shakar Shamsuddin bakal menjadi MB Pahang, Ismail Said (MP Kuala Krau), Ismail Sabri (MP Bera), Saifuddin Abdullah (MP Temerloh) dan Jamaluddin Jarjis (MP Rompin) akan dinaikkan menjadi menteri penuh dan Zahid Hamidi bakal menjadi Timbalan Presiden UMNO setelah Najib menjadi PM dan akan berlaku rombakan kabinet sekali lagi ketika itu.

Karier politik khairiy pula bolehlah dikatakan berakhir kerana Najib lebih cenderung menyokong Mukhriz sebagai Ketua Pemuda. Kehadiran sepupunya Hishamuddin dan dua pupunya Shahrir Samad juga akan menguatkan kedudukan Najib di dalam kabinet. Penasihat Najib, Dr Mahathir cukup risau dan telah menjangkakan peralihan kuasa tidak akan berlaku kerana orang-orang kanan Khairiy di Tingkat 4, Jabatan Perdana Menteri sedang berikhtiar untuk menghalang peralihan kuasa daripada berlaku. Rombakan kabinet dan perbicaraan semula kes Altantunya boleh menenggelamkan karier politik Najib. Paling tidak pun Najib akan diarahkan meletakkan jawatan TPM dan Menteri Kewangan dan dipersalahkan kerana kegawatan politik yang berlaku di Perak dan pelan pemulihan ekonominya juga gagal kerana matawang ringgit jatuh jika dibandingkan dengan dolar. Begitu juga dengan kadar pengangguran dan indeks komposit BSKL yang jatuh. - Tok Iskandar

Sesungguhnya kini, nampak benar Najib Razak sudah semakin kemaruk untuk berkuasa. Bermula dengan Perak, kemudian Kedah dan kini mereka mula merangka strategi untuk "merampas kuasa" di Selangor pula. Kami tetap dengan ulasan terdahulu bahawa kes yang melibatkan Exco Selangor dan juga ADUN Bukit Lanjan, Elizabeth Wong adalah satu "agenda khas" puak-puak UMNO untuk memulakan usaha tersebut.

Tidak syak lagi, mereka akan memulakan gerakan ini satu persatu untuk melemahkan pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor. Apakah Anwar Ibrahim harus berdiam diri dengan usaha jahat ini. Sesuatu perlu dilakukan mulai sekaran, jika tidak kami yakin 100% apa yang terjadi di Perak akan merebak ke Selangor.

http://pahangdaily.blogspot.com

Anonymous said...

kahkahkah..memang..Si Hassan Ali tu dari dulu lagi teringin sangat nak jadi MB..dengar berita si toyol tu jadi deputy..depa nak guna failed taktik mereka tu sekali lagi..pi jumpa sultan..bla,bla bla..lompat,angkat sumpah..waalah..BN hidup kembali!!..kahkahkah..pasai ini,Do Asan Li tu act nak tunjuk dia tu alim,dia tu wali..when in actual fact he is a musang dlm selimut,propoganda specialists..kahkahkah..

Anonymous said...

Agenda apanya PAS Selangor di sebalik isu Si Eli?
Feb 20th, 2009 | By Webmaster | Category: Khas
Oleh: Huzaifah Ahmad Yamani


Apabila PAS Selangor mengeluarkan kenyataan media, saya susah hati. Pertama, PAS Selangor sudah selalu bertindak menjadi liability kepada PAS Pusat dan seterusnya Pakatan Rakyat. Bukan apa…isu-isu yang dicetus dan seterusnya ditangani oleh PAS Selangor, nampak seperti tidak menguntungkan PR jangka masa panjang.


Saya tidak mahu dianggap memusuhi PAS. Saya ahli PAS malah lebih awal menyertai PAS berbanding segelintir pimpinannya hari ini. Sudahlah…saya menegur demi kebaikan bersama. Kebaikan Islam pastinya, kerana PAS membawa imej Islam.


Saya tidak begitu seronok membaca mengenai kenyataan media PAS Selangor itu. Kenapa PAS Selangor harus dilihat seakan ‘menekan’ PR khususnya di Selangor dalam isu Eli ini. Secara mudah, ia tidaklah dilihat sikap setiakawan yang baik. It’s not a noble attitude…eh…betul ke grammar ni?


Apabila saya meneliti dengan kedangkalan ilmu dan pengalaman, saya yakin Eli terperangkap dalam isu yang dia sendiri tidak rela. Jelasnya dia dianiaya. Hakikatnya, dia dizalimi.


Tidakkah pemimpin PAS di Selangor pernah terdengar…orang yang dizalimi itu tiada hijabnya dengan Allah dalam berdoa. Maka, takutlah kepada doa orang yang dizalimi.


Mujurlah PAS Selangor masih ada segelintir pemimpin seperti Khalid Samad. Bagi saya, Khalid Samad lebih ‘matang’ mendepani isu ini berbanding pihak lain. Dia bukan sekadar mempamerkan matangnya diri sebagai pemimpin; tetapi juga matang dalam berparti.


Ke mana suara Dewan Muslimat PAS? Dewan Pemuda pula apa buat? Bantulah orang yang teraniaya daripada terus dizalimi. Setidak-tidaknya, memberikan penerangan yang sebenar kepada rakyat daripada perspektif Islam. Jika tidak, rakyat khususnya non-Muslim akan melihat…Islam yang dibawa oleh PAS memilih bulu. Kena pada orang lain biarkan…kena kat ahli sendiri…baru nak bising!

Saya kasihankan kepada Eli…cuba baca apa katanya: “Saya meminta pihak media supaya jangan menganggu saya, anggota keluarga saya… Janganlah terus menerus memalukan saya dan keluarga saya, supaya kami juga berpeluang hidup seperti rakyat biasa yang lain.” – YB Elizabeth Wong


Takkan PAS boleh yakin dengan apa yang dilaporkan oleh media massa di Malaysia. Bilakah mereka berlaku jujur dengan pihak PR?


Akhirnya, cukuplah PAS Selangor…jangan kerana mahu memuaskan hati (atau nafsu?) segelintir daripada pemimpin di atas…maka anda merosakkan kredibeliti keseluruhan Parti PAS yang dibina selama ini oleh ahli-ahli.


Saya sebagai ahli…tidak reda…sesungguhnya saya berpegang kepada kata-kata ini:


“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.” (ayat 6, surah al-Hujurat)

Anonymous said...

TG Presiden Pas mesti terajang Hassan Ali dari jadi PJ Pas Selangor. Jika TG Presiden tak ambil tindakan ini TG Presiden akan dipersalahkan ahli-ahli Pas, jika Hassan Ali membuat tindakan2 mengarut yang merugikan Pas dalam jangka panjang. Hassan Ali adalah opportunist besar dalam Pas. Kalau TG Presiden masih lagi percaya pada Hassan Ali, sekali TG Presidan pun akan ditendang dari jadi Presiden Pas. Sultan pun kami berani lawan. Setakat PJ Pas Negeri dangan Presiden kami lagi tak heran.

Dari Ahli Pas tulen, Tak Dak apa2 jawatan.

Anonymous said...

Aku setuju ngan Mat Ali…. kita sekarang dah merentasi zaman bodek membodek. Kita bukan umno yg suka mempertahankan org yg menjadi liabiliti kepada parti. Singkir je Hasan Ali tu kalau terbukti dia mengganggu gugat kesejahteraan dan keharmonian parti.
Dia ni kan ke bekas orang kuat BTN. BTN ni mmg terkenal dgn penuh muslihat dan agenda tersembunyi. So, tak heran la Hasan Ali ni ada muslihat dan agenda tersendiri dalam pas.

Anonymous said...

Zulkifli Noordin
Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu P.18
Salam 2 all.
Setelah menyerang & menumbangkan Kerajaan Perak, kini Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor menjadi sasaran.

Maklumat sahih yang diperolehi menyatakan bahawa YAB Menteri Besar Selangor akan diheret ke Mahkamah Sesyen Shah Alam dalam masa terdekat ini (mungkin dalam tempoh 2 minggu) atas pertuduhan kononnya menyalahgunakan kuasa dan kedudukan kerana isu 46 ekor lembu korban yang disumbangkan ke kawasan Parlimen Bandar Tun Razak dan penyelenggaraan kereta Lexus oleh Kerajaan Selangor milik peribadi YAB yang dijadikan kereta rasmi Menteri Besar.

Seorang lagi exco kanan Kerajaan Selangor yang disebut-sebut akan dikenakan tindakan ialah YB Sdr Ronnie Liu atas dakwaan berkaitan dengan isu pengurusan dan pentadbiran majlis-majlis perbandaran dibawah portfolio beliau sebagai exco hal ehwal kerajaan tempatan.
Kita sekarang berdepan dengan satu senario politik yang tidak pernah dilihat dalam sejarah politik Malaysia.

Apakah ini semua gambaran politik negara apabila peralihan kuasa dalam UMNO berlaku penghujung Mac depan? Apakah kita akan kembali ke era Mahathirisma..pemerintahan berteraskan kekerasan dan kukubesi? Wallahua'lam. Moga Allah melindungi kita semua.

Adios

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.