Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, March 17, 2009

PR Needs to Resurrect Boycott of UMNO's Owned Media

"WHEN IT COMES TO UMNO-OWNED MEDIA, NO COVERAGE IS MUCH BETTER THAN ANY SORT OF COVERAGE FROM THEM. "

"I know Utusan and BHarian biggest fear right now is another boycot of their newspaper. Already their distribution is hanging on a thread. Another boycott might bring them under"




The way TV3, Utusan, Berita Harian and a few of UMNO talking heads are going, it's just natural for all Pakatan Rakyat's state to start boycotting these hostile and biased newspaper and media.

The boycott must start from the highest level of Pakatan Rakyat in the form of:

a. Barring any Utusan, BH, TV3, TV1+2, NST etc reporters from all official functions, state assembly sittings, press conferences etc

b. Openly disallow any of the listed news outlet from covering PR and their state governments

c. Relaunch boycott of Utusan and these newspapers. We must drive their sales by at least 30%. My internal sources in Utusan and Berita Harian is praying day and night that the idea of boycotting their newspaper doesn't cross any of Pakatan Rakyat's mind. Trust me, any sort of media boycott will effect their bottom line DEARLY.

d. Create conduits for genuine news from Pakatan Rakyat via blogs, websites, official party organs etc

e. Revamp and improved the current party organ in terms of distribution and content. What's wrong with Harakah having a sports section?.

f. Start the leafletting movement down to the grass root level. Make it a monthly activity for all party machinery at every level down to cawangan.

g. Increase PR state official organ from the current rate (tens of thousands) to at least hundreds of thousands and make sure distribution is spread out. In 2004, people who received the PAS/TErengganu state newspaper voted for PAS.

h. Medias which is fair and friendly, must be given a special status i.e. special seats, regular meetings with leaders etc. Do not treat medias which is free and friendly the same way we treat the UMNO owned medias.

i. Retract all licenses related to premises owned by UMNO owned media i.e. cancel the permission of TV3 to operate from Bandar Utama. Trust me, no one will care.

j. Get the TV3 transmitter out of Bukit Lanjan as soon as possible or anywhere within the Pakatan state areas. Make sure they do not any outlet in our states

It's time we play hardball with these devils.

What's the point of being friendly with them? Whenever we say anything good, they will not publish it. And whenever we have a slip up, they will amplify it.

Give me one reason why we should entertain them?

When facing these UMNO owned media, no coverage is MUCH BETTER than having coverage for any form of coverage from these pack of wolves will almost certainly result in negative or twisted type of coverage.

Tulang Besi




34 comments:

Anonymous said...

well said tulang besi --a very good article and good ideas which is excellent. bravo!!!!

Malaysian Sabahan said...

Tulang besi, Saya perhatikan bahawa Para Blogger Murahan (Upahan) memerhati dan memberi komen yang tak berinti terutama blog yang pro PR.

Kebanyakan Tuduhan yang dilemparkan oleh Media UMNO bolehlah dikategorikan fitnah.Semoga yang mahaesa memberkati mereka dan memberikan mereka petunjuk jalan yang lurus.

Anonymous said...

Benar sekali. Boikot mereka demi kebaikan. Apa perlunya kebebasan kalau ia menjahanamkan. Fitnah itu lebih hebat dari membunuh!

Kita kena tutup saluran media yang memudaratkan seperti TV tigila, berita hairan serta utusan meloya!
Tak ada dosanya meninggalkan mereka ini. Dapat pahala ada ler...

Anonymous said...

best suggestion but does PR has the balls to do it

i suggested to PR to suspend all the operating licences of a gaming company that provided the funding for the takeover of Perak by UMNO, but there was not even an acknowledgement.

I wholeheartedly agree with you. its not time to be a pussycat. Stop the BN sources of funding and they will cringe. afterall, corrupts only understand the $ sign everything else is secondary.

Tulang Besi said...

Saya terpaksa buang sfso ni kesemuanya kerana jelas dia ni pengabcau upahan UMNO.

sehingga hari ni, tiada apa2 yang bernas datang dari penyokong UMNO ni.

Beliau hanya jadi alat UMNO menyebarkan fitnah UMNO semata-mata.

Misalnya, sampai hari ni saya minta bukti DAP memperkudakan PAS di Perak, tapi takda satu bukti habuk pun.

Jadi pengacau mcm sfso ni mesti dibuang kerana ia mengacau ketenteraman blog ini.

Anonymous said...

Agreed, we should fight fire with FIRE!




I am now only not sure whether current Selangor MB has the guts to do it.

perak MB also made a mistake in not firing wholesale and changing whole of MPI when he was in charge.

So fast the MPI Ipoh fella change his spots, tearing down the Pokok Freedom plaque.


UMNO bastard mongrel dogs!!!!

Anonymous said...

sfso@pulaijb
.
.
.
.
.
.
.


To the above guy, pls dont talk shit u UMNO mongrel dog!

At least MB Selangor has declared assets, dont talk so much this and that abt his family.

What abt a single declration from the Barisan Najis donkeys, habuk also tada!!! some more want to criticise.

On this basis alone, we should kick Barisan Najis back to the kandang kerbau where they belong! Own name assets also dare not declare.............shit bastards

Anonymous said...

Tulang Besi,

You dont have to be scared of this sfso idiot.

We all know whos right and whos the UMNO bastard here.

Let the UMNO bastard dogs make his noise.

We can amuse ourselves with their nonsense.

Anonymous said...

If you're not an UMNO person, why dont u talk about some comments about how corrupted the UMNo govt is, about how unfair and bias the media is, about how ISA is such a terrible act.

Why dont you say the current Barisan Najis govt should be kicked out.

Dont just talk the talk, walk the talk also.

if you're not an UMNO person, say IT!

Barisan Najis is shit and corrupt govt and should be kicked out!!!!

tehn we talk about yours and Malaysia Waves punya problem.


See the issue is , we all know you're an UMNO running dog!

Words come easy, but when ask to criticise that Najis DOG, you're silent.

Mullahkane said...

sfso/spss/sob or watever it is

Jgn lupa, harakah, suara keadilan, bukan media perdana, tak semua tempat yg dijual, kadang2 permit diugut utk diberhentikan. .

Media perdana ni, semua rumah boleh tgk, semua tmpat boleh cari utusan etc..

Jadi, jgn nak samakan medium pihak pakatan dengan media perdana.

Melalui tulisan anda, anda seperti setuju, kalau rakyat diputar pemikiran mereka, dan di beri dgn berita2 yang 'spin'? anda fikir masyarakat akan jadi bijak? Di sogok dengan berita berat sebelah, masyarakat akan lebih senang menilai ke macam ni? Rakyat bayar cukai, x kira lah pro kerajaan ke pro pembangkang. Mestilah rakyat mau yang terbaik. Bukannya berita2 yang menyorok kebenaran. Nasib baik skrg medium internet dah meluas, rakyat dah cerdik, tu yang berlaku tsunami politik tu, apabila rakyat dapat juga maklumat2 yang membolehkan menilai mana2 pihak secara 'thoroughly' .

Ini, di suapkan dengan berita2 best je, ekonomi malaysia x terjejas dengan ekonomi dunia lah, menteri mana ni x pegi sekolah ke buat kenyataan macam ni? X terjejas konon. Pastu kluar berita kasi semua orang tgk.. Orang2 kampung pun percaya lah, ekonomi malaysia bawah BN ni bagus2... Padahal Penggangguran beratus2 ribu, syarikat bnyk jatuh kat malaysia ni.. Ini salah satu contoh berita2 yang di suapkan kepada rakyat.. Yang pembangkang cakap tak kluar tv, Tu yang mahfuz omar menang saman dgn utusan tu.. utusan dah fitnah, putar belit, bile fight kat mahkamah, mmg kalah lah utusan. skrg tgh pening pasal teresa kok plak.

Dulu, isu masjid kat kota damansara x boleh azan sbb DAP tak kasi... kita siasat punye siasat, rupa2nya takde pon masjid yang mcm tu,. rupa2nya khir toyo punye agenda, dengan pertolongan media2 perdana ini menyebarkan propaganda2 ini.

Bab Kepala Babi yang di bungkus dengan bendera PAS dan di tujukan pada Pro - Mahasiswa di masjid dalam UM, tu, x kluar berita. sebab, secara logiknya, yang bukan pro mahasiswa lah yang buat. Lawan pada pro mahasiswa tu Pro yang satu lagi tu lah..

katakanlah Pro yang satu lagi tu yang buat kerja tu, memang lah tak kluar tv n surat khabar, nnti nmpk buruknya pulak perangai2 pro satu lagi ni, yg pro umno ni.. Sebab selama ini orang2 umno yang marah2 PAS pasal projek babi kat selangor etc ni.

Kenapa X kluar berita? Ini lah media yang "sfso/spss/sob whatever it is" cuba nak pertahankan ni.

Tulang Besi said...

sfso ni jadi tak betul sebab saban waktu otak dia dirosakkan oleh media kepunyaan UMNO.

sebab tu kalau kita tengok perangai dia,dah jadi mcm mereng dah. Tak betul otak dia.

Kesian jugak saya tengok dia ni.

Mullahkane said...

Even Tun Dr. M sendiri pernah ckp kan, kalau nak dgr speech dia, jgn tgk TV3, jgn baca utusan, coz media2 ni sume akan spin cerita dan kluar berita propaganda selain dari berita sebenar. Ini bukan dakwaan pembangkang semata2, Tun sendiri dah kluar statement pasal ni.

SAya tidak peduli media ni nak sokong pihak mana pun. Tapi maslahnya Rakyat di perbodohkan, Rakyat yg di tipu oleh propaganda2 mereka ini. siapa yang rugi? Rakyat yang tidak mengetahui cerita sebenar atau rakyat yang telah di pusing mindanya?

kalu nk jadi cerdik, Biar kita yang pulas tv, jgn tv pulas kita.




mullahkane.blogspot.com

sfso@pulaijb said...

Terpulang kepada kita untuk menafsir,saya juga membaca Harakahkahkah dan Suara Kencingadilan..

Itu biar saya yang tentukan samada berita tu betol atau tidak..Jangan sampai ke tahap apa pun berita yg keluar mengkritik PR anda tolak mentah2..

Ni moderator penakot..Deletelah komen aku..Tak de effect pun..Kerja aku skrg menyebarkan kat seberapa ramai org ttg siapa Tulang Lembik ni sebenarnya..

Anonymous said...

Assalamualaikum;

Kenapa Tulang Besi delete komen sfso??
Saya sukalah baca komen-komen bodoh dari dia.
Jangan jadikan diri kita dibodoh-bodohkan oleh org-orang UMNO ni.
Biar kita nampak cerdik dan matang

Salam

Parpu Kari said...

TULANG BESI,

ATAS ALASAN APAKAH TUAN MENYURUH KAMI UNTUK MEMBOIKOT MEDIA2 YANG TELAH TUAN SEBUTKAN TADI?

ADAKAH TUAN INGIN KAMI BERNABIKAN ANWAR AL JUBURI? ATAU NIK AJIS YANG TAK NAK PENCEN LAGI TU?

ON WHAT BASIS DO YOU THINK, THAT WE SHOULD BOYCOTT THE SAID MEDIA, SIR?

HAKIKATNYA, BLOGGERS FUCKATAN RIOT YANG PALING KUAT BUAT FITNAH DAN TOHMAHAN TIDAK BERASAS.

ANWAR AL JUBURI ADALAH PENGKHIANAT BANGSA!

Tulang Besi said...

saudara salam,

saya tengok lepas saya delete komen si sfso ni baru ramai berani nak bagi komen.

Dia ni pengacau sahaja dan bukan bertujuan untuk memberi apa2 input yang bernas dan boleh dipakai.

Memang org mcm dia dibayar UMNO untuk mengacau blog orang lain supaya perbincangan menjadi hambar dan tidak bernyawa

Tulang Besi said...

parpu kari,

tak, saya cuma taknak orang Melayu Islam berrasulkan UMNO

Anonymous said...

Tulang Besi,

Terima kasih atas penjelasan saudara.Cuma saya risau jika itu boleh digunakan oleh beliau dan juak-juak UMNO untuk menyatakan yang Tulang Besi tidak demokrasi dan tidak memberi ruang kepada anti Pakatan Rakyat memberi komen.

Kita harus adil juga lagipun kita sudah matang.

Itu pendapat peribadi saya tapi mungkin saudara lebih bijak dalam hal ini.

Salam

Tulang Besi said...

saudara salam,

Saya rasa mereka tak boleh gunakan kerana sampai sekarang cabaran saya tak dapat dijawab oleh sfso ni.

Semua bukti yang telah dipinta, sampai skrg tak dijawab

Mullahkane said...

PArpuKari,

Soalan anda telah saya jawab smpat sebelum anda bertanya kepada TB lagi. Sila skroll balik ke atas skit, komen pertama saya tu. Itu lah jwpn kepada pertanyaan anda, kenapa kita perlu boikot media pengampu ni

Anonymous said...

I THINK THE MODERATOR IS GOING A LITTLE BIT TOO FAR THIS TIME by banning comments from a fellow blogger who happens to be anti Pakatan Rakyat.

Be careful mate.People are watching.What action we take and what we write must be justified.

Anyway it's your blog so it's your choice.I still believe in a lively discussion though where there is supporter and there is opposition.

Just my 5 cents worth of thought

Natural Born Leader
UK

Anonymous said...

Tulang Besi,

Just barred all the comment from this idiot sfso@pulaijb.

Don't waste time to entertain such an idiot!

About your suggestion above, some are good and practical but some are not viable.

Banned the media such as Utusan Melayau, Berita Hairan, NST(Never Speak the Truth) to attend the press conference from PR state govt are a good suggestion.

But if you suggest Selangor PR govt to stop TV3 from operating in Selangor, then how if BN regime retaliate by cancel the media permit for Harakah, Suara Keadilan etc which PR owned?
We have to think about the consequences.

Anonymous said...

"WHEN IT COMES TO UMNO-OWNED MEDIA, NO COVERAGE IS MUCH BETTER THAN ANY SORT OF COVERAGE FROM THEM. "

"I know Utusan and BHarian biggest fear right now is another boycot of their newspaper. Already their distribution is hanging on a thread. Another boycott might bring them under"




The way TV3, Utusan, Berita Harian and a few of UMNO talking heads are going, it's just natural for all Pakatan Rakyat's state to start boycotting these hostile and biased newspaper and media.

The boycott must start from the highest level of Pakatan Rakyat in the form of:

a. Barring any Utusan, BH, TV3, TV1+2, NST etc reporters from all official functions, state assembly sittings, press conferences etc

b. Openly disallow any of the listed news outlet from covering PR and their state governments

c. Relaunch boycott of Utusan and these newspapers. We must drive their sales by at least 30%. My internal sources in Utusan and Berita Harian is praying day and night that the idea of boycotting their newspaper doesn't cross any of Pakatan Rakyat's mind. Trust me, any sort of media boycott will effect their bottom line DEARLY.

d. Create conduits for genuine news from Pakatan Rakyat via blogs, websites, official party organs etc

e. Revamp and improved the current party organ in terms of distribution and content. What's wrong with Harakah having a sports section?.

f. Start the leafletting movement down to the grass root level. Make it a monthly activity for all party machinery at every level down to cawangan.

g. Increase PR state official organ from the current rate (tens of thousands) to at least hundreds of thousands and make sure distribution is spread out. In 2004, people who received the PAS/TErengganu state newspaper voted for PAS.

h. Medias which is fair and friendly, must be given a special status i.e. special seats, regular meetings with leaders etc. Do not treat medias which is free and friendly the same way we treat the UMNO owned medias.

i. Retract all licenses related to premises owned by UMNO owned media i.e. cancel the permission of TV3 to operate from Bandar Utama. Trust me, no one will care.

j. Get the TV3 transmitter out of Bukit Lanjan as soon as possible or anywhere within the Pakatan state areas. Make sure they do not any outlet in our states

It's time we play hardball with these devils.

What's the point of being friendly with them? Whenever we say anything good, they will not publish it. And whenever we have a slip up, they will amplify it.

Give me one reason why we should entertain them?

When facing these UMNO owned media, no coverage is MUCH BETTER than having coverage for any form of coverage from these pack of wolves will almost certainly result in negative or twisted type of coverage.

Tulang Besi

Well done well done
Kebebasan bersuara done and dusted

Tulang Besi said...

dear natural born leader,

I am only banning people who makes the atmosphere non condusive for other readers to comment.

it's all part of UMNO's plan to disrupt all anti BN blog across the cyberworld.

Mullahkane said...

"Well done well done
Kebebasan bersuara done and dusted"

Bukan masalah kita pon xde kebebasan bersuara, tetapi kita menentang org yang menyekat kebebasan suara seperti utsan dan tv3 ni. mereka ini lah yang tidak mengamalkan kebebasan suara, menyiarkan berita sebelah pihak malah memutarkan fakta2 pula memperbodohkan rakyat pula.

Anonymous said...

HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!
HAPOSKAN UMNO-OWNED MEDIA !!!

Anonymous said...

Wahai!! Malaysiansabahan.tolonglah jgn bg malu org sabah.aku ni orang Sabah yg duduk kat KL.kita org nampak dgn lebih jelas dari korang yg dududuk dibawah tempurung sana dan disuap dgn berita berita indah dari setan UMNO ni.korang disana dah lama diperkudakan oleh setan UMNO.bangunlah dari tidur korang. sedarlah yg negeri kita tu sudah dijual UMNO.yg konon konon pejuang bangsa.ptui!!! pejuang bangsa melayu konon.pengkhinat negara lebih tepat.

Anonymous said...

Salaam Sdr Tulang Besi,

Ana rasa Sdr biarkan saja mereka yang hendak memberi komen di blog ini tanpa sebarang censorship. Berikan semua pihak ruang untuk bersuara walaupun ada kalanya mereka ini melemparkan kata kata dusta dan keji.

Sekiranya ada masa dan kemampuan, Sdr. boleh juga longgokan komen-komen mereka itu dalam satu kumpulan supaya para komentar lain boleh diberi pilihan sama ada hendak membaca komen mereka atau tidak.

Ana rasa pelawat ke blog Sdr ini umumnya matang dan boleh berfikir dengan waras dan logik. kalau kita hendak berdakwah, menyampaikan mesej perjuangan atau mentarbiahkan masyarakat, kita lebih berjaya berbuat demikian dengan cara hujahan yang jelas, bernas, padat dan disokong oleh fakta dan dalil. Pendapat atau komen 'kosong' yang hanya dipenuhi dengan kata keji, kesat dan lancang hanya menunjukan keperibadian mereka sendiri.

Mungkin ini yang mereka mahu anak2 mereka dan generasi akan datang mempelajari dari mereka. Tidak kah mereka sedari yang blog ini dibaca oleh setiap lapisan masyarakat? Walaupun ramai yang menggunakan nama samaran atau dikenali sebagai anonymous, tulisan mereka kekal di alam maya.

InshaAllah, segala yang haq akan mengatasi segala yang bathil. Jangan kita benci atau marah atau berdendam ke atas mereka yang manabur fitnah, tohmahan diselang seli dengan kata kata keji dan kesat. Mereka ini belum lagi diberi taufiq dan hidayah oleh Allah swt.

Mungkin ramai juga yang masih tidak faham apa itu dosa dan pahala.

kepada sdr. sekelian, ana ingin menasihatkan - fikir sejenak sebelum melemparkan tuduhan liar terutamanya yang membabitkan kes zina & liwat. Sekiranya tuduhan itu salah, balasannya amat berat sekali. Balasan Allah swt tiada batasannya. Mungkin di dunia atau di akhirat atau kedua-duanya sekali. Dan ia mungkin juga tempias kepada anak cucu, ayah bonda dan ahli keluarga yang dikasihi. Beringat-ingat lah sebelum terlambat.

Sebaik baiknya kita berdoa agar mereka ini di maafkan Allah swt dan diberi petunjuk. Mungkin mereka belum sedar lagi atau tiada pengetahuan tentang betapa peritnya azab dan balasan di akhirat kelak. Ataupun mereka ini dibelengu oleh nafsu syaitan......

besi berani

Tulang Besi said...

Saudara Besi Berani,

Saya tahu kesemua pengunjung blog saya mampu berfikir dengan logik

Namun kehadziran pengacau UMNO ini menakutkan pengunjung untuk memberi komen mereka.

lihat sahaja selepas saya ban sfso, bilangan komen bertambah.

Ini taktik UMNO memastikan blog-blog yang tidak selari dengan mereka malap dan tidak berkemampuan.

Jadi saya harus mengagalkan perancangan mereka.

Si sfso@pulaijb ni adalah dalang mereka dan mereka ini dibayar untuk melakukan kerja2 kotor ini.

Anonymous said...

thank you very much bro tulang besi! buat menyemak aje si sfsotu. sekarang baru lah nampak jelas idea idea yang bernas keluar satu per satu!

Anonymous said...

Boycotting the paper cannot hurt. You must boycott the products ADVERTISED in the media. This hurts bad! The papers get their money from advertising, not circulation. But there must be a central organiser for the boycott to work. Something like the muslim boycott of KFC and MacD.

Anonymous said...

Amat setuju dengan saranan TB agar UMNO"s Owned Media ini diBoycott.Kalau penjualan circulation terencat syarikat akhbar itu akan gulung tikar dan secar otomatis pelanggan iklannya akan menark diri.Begitu juga dengan TV3 kalau ramai yang boycott syarikat survey akan menunjukkan penonton TV3 telah merosot dan pengiklan-pengiklan akan menarik diri dengan sendirinya tali hayatnya akan terputus.Saya juga setuju dengan TB tidak melayan bloggers yang "very annoying" dan sudah sampai ketahap "stupid".Memang baik jika ada pandangan-pandangan "pro" dan "con" dan kita amat menggalakkan "lively discussion" tetapi bukan "stupid and idiotic discussion.

Anonymous said...

Dulu newspaper serupa ganja sama saya. Dulu saya suka BELI Star suka BELI Utusan. Sekarang suka juga BACA Star sama Utusan.
Itu MCA punya STAR banyak TEBAL oo itu ameno punya Utusan banyak nipis oo. BELI? Sekarang TAK SUKA! Bila mahu tiru macam saya?

mut said...

Media ni kerja dia menyebarkan 1) berita, 2) maklumat dan kemudian 3) cetusan idea.

Berita ni biasalah, apa yang berlaku disekitar kita. Peristiwa2 penting dan yang mendapat perhatian, hal-ehwal semasa dalam dan laur negeri, sukan, dsb.

Maklumat ni lebih berbentuk umum, contohnya maklumat umum mengenai sesuatu hobi, pertubuhan2 masyarakat dsb. Ini merupakan salur maklumat aktiviti2 yang berlaku dalam masyarakat. Malah jadual tayangan wayang pun boleh dikategorikan dalam header ini.

Cetusan idea ni selalunya berbentuk pendapat, kita selalu baca cetusan2 ini dalam kolum2 khas, bahagian editorial, surat dari pembaca dsb. Ini membincangkan pendapat dan rumusan yang macam-macam mengenai berbagai isu dan peristiwa.

Ini 3 benda yang selalunya menjadi fungsi utama media. Tugasnya memberitahu (inform) dan educate (mendidik minda) akan cara berfikir dan menilai. Adanya ketiga2 fungsi ni jugak dianggap pelengkap amalan demokrasi, kerana hanya dengan maklumat yang tepat dan adil barulah ada makna kita membuat pilihan (mengundi) dan memperbetulkan kesalahan-kesalahan kerajaan dalam jangkawaktu diantara pilihanraya.


Adakah benda2 di atas ni dapat kita lihat dalam media2 milik UMNO? Jauh panggang dari api.

Bayangkan kalau kita membuat perbandingan pilihan sarapan makan pagi. Kita pilih makanan dengan fikiran yang jelas dan maklumat yang tepat. Ada ke kita ditanya oleh pekedai,

"Awak nak pilih tudung saji mana? Tak boleh bukak untuk pilih!"

Tentulah kita hendak melihat dahulu apa yang disajikan dibawah setaip tudung dan memilih ikut penilaian kita sendiri.

Dalam keadaan di Malaysia sekarang, rata2 media perdana milik UMNO bukan sahaja menjulang UMNO dan menutup keburukannya, malah parti pembangkang menjadi mangsa laporan berat sebelah yang buruk.

Media UMNO ni digunakan hanya untuk propaganda dan mencipta persetujuan masyarakat melalui apa cara sekali pun. Dari titik tolak ini maka media UMNO ni jadi alat propaganda, bukan lagi media yang kita fahami.

Sebab itu media alternatif menjadi semakin popular. Target media itu sendiri rata2 dah tahu bahawa media UMNO ni menjaja propaganda, jadi mereka mula mencari alternatif. Kekosongan maklumat (akibat penolakan maklumat yang dijaja oleh media yang sedia ada) dipenuhi oleh jaringan maklumat alternatif yang rata-ratanya anti UMNO akibat kongkongan2 yang sedia ada dalam arus media perdana.

Saluran maklumat alternatif ini dilihat lebih kredibel dan berwibawa, suatu konsep yang nampak sangat asing bagi media dan pengamal media UMNO sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.