Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, April 29, 2009

Najib is Gearing Towards Arresting Anwar Ibrahim

Sad to say but that's what i was told by my UMNO friends. Anwar Ibrahim is a pain in the neck for UMNO and their entire crony families.

After losing 3 by-elections in a row all with increased majority to the victor (PR), they have decided that something radical has to be done.

We Malaysian forget that UMNO has thrived under one factor all these years: fragmented opposition. They never had to face a credible opposition. Ever.

Even if there was an attempt once a while, it never lasted. They are learning now that if Pakatan Rakyat remains what they are right now, they will be toast come next General Elections.

They are afraid and they are crying tears of blood.

The first step anytime UMNO is fractured is to break the opposition. Dr. M did this after 1999 with his famous quoting of PAS President interview with Malaysiakini which subsequently led to the break up of Barisan Alternative. DAP would have won the same number of seats if they has contested under Barisan Alternative in 2004. Laaving Barisan Alternative was a disservice to the people of Malaysia back in 2002.

We also have to admit that the Terengganu faction and the conservative faction was strong in the control of PAS at that time. Ustaz Fadzil left all of us and return to his Maker before the 2004 elections. Both PAS and DAP fell for Dr. M's trap.

Now,they theorize that with the removal of Anwar Ibrahim, the Pakatan Rakyat coalition will break up like broken china. Once Anwar is removed from the equation, Pakatan will be history.

PAS will be the potential spoiler. If the young leaders do not make headways in PAS this coming June, the incarceration of Anwar will lead to PAS joining BN. That is why in all UMNO blogs, they have openly declared their support for NAsaruddin Mat ISa and openly they spit and piss on Husam Musa.

The conservative faction is reeling from backlash from the Muzarakah/National government idea brought forward by them to the members. They were very surprised when members rejected the ideas outright.

Their only option now is to rekindle that old feeling among PAS delegates of the need to maintain the rule of "ulama" by which most of them do not fit the characteristics of ulama, anyways.

So, please please pray to God that the young leaders of PAS make major inroads during the PAS elections. I am willing to go for Muhammad Sabu as Deputy President of PAS if Husam is too controversial to be pushed forward.

The entire guns of the "Fraksi UMNO" is aimed at Husam Musa and if Muhammad Sabu is contesting then the Fraksi UMNO would've done nothing but wasted their ammunition.

Plus Muhammad Sabu is a reknowed stateman. And people of all races like him very much.

The point is, UMNO is gunning on a two prong strategy:

a. Weaken the link between the PR component parties

b. Pull PAS into BN

That will ensure UMNO another 50 years of rule in Malaysia. and it will promise Najib another 50 years of rule as well.

Tulang Besi

19 comments:

Silver Surfer said...

Thanks for the insight.

Nizam Mahmud said...

So orang PAS,

Macamana? Anwar konfem masuk penjara balik.

Hang semua lah harapan orang. 5 buah negeri jatuh ke tangan PR, PAS dapat jadi MB di 3 buah negeri.

Kalau Terengganu dengan Perlis jatuh jugak hari tue, konfem hang dapat jadi MB di 5 dari 7 buah negeri.

Aku yang bukan PAS tak kisah hang jadi MB di majoriti negeri. Jadi PM pun aku tak kisah.

Yang aku kisah sangat bila ada pemimpin PAS mula tunjuk ketakpandaian dalam berpolitik. Aku kata ketakpandaian psal tak nak sebut bodo. Nanti aku dikata kurang ajar kat Ulama la pulak.

Hangpa semua pandai-pandai la pilih pemimpin ok?

Ingat-ingat la.

Alias Mohd Yusof said...

Kalau Najib mendengar nasihat Tun Mahathir tentulah memenjarakan Anwar adalah cara terbaik untuk memperkukuhkan kuasa BN semula.

Anonymous said...

Spot on.

2 key events.

First is the PAS elections, if jokers like Nasa and Mustafa Ali needs to be 'replaced' by progressive leaders like Husam, like Salahudin Ayub and like Sabu. Better still people like Khalid Samad and Dzukefly Ahmad also. Pakatan will be watching.

And more importantly, even after that, DSAI punya court issue, whetrher the Courts will play fair or not.

Anonymous said...

The biggest headache the mamakthir has is how to break up pr as he now see's with dap and pas working together the end of bn is near.

Anonymous said...

Like in RPK's case they put out a rumour of arrest under ISA so rather than go to Kamunting he vanished. Are they hoping the same thing will happen to DSAI? They had better beware Anwar is so well known world wide. If they know of Najib it is for vile reasons and the current puppet master and cronies for their excesses of 22 yrs.

Nizam Mahmud said...

Bro,

Mintak tumpang lalu.

Komen ini aku antar kat blog Nik Abduh. Tak tau dia akan siarkan atau tak.

Tapi aku tau ramai orang PAS kat sini, hang semua pi la nilai sendiri.

Nak maki aku, sila kan.
-------



Salam.

Saudara,

Saya blogger mee celup cuma saya nak kata bila saya baca blog saudara itu saya teringat kepada Azazil, bekas penghulu malaikat AKA Iblis Laknaktullah

Dah beratus ribu tahun dia beribadat dengan tekun dan taat bro sehingga tinggi nya darjat dia dari malaikat lain.

Sehingga malaikat lain pun mintak dia doakan kepada Allah supaya mereka tidak disesatkan.

Pada langit lapis pertama , dia dipanggil Aabid bermakna ahli ibadah yang mengabdi luar biasa kepada Allah

Di langit lapis kedua, julukan pada Azazil adalah Raki atau ahli ruku kepada Allah.

Di langit lapis ke tiga, ia berjuluk Saajid atau ahli sujud,

Di langit ke empat ia dijuluki Khaasyi karena selalu merendah dan takluk kepada Allah,

Di langit lapis kelima menyebut Azazil sebagai Qaanit Karena ketaatannya kepada Allah,

Di langit keenam Gelar Mujtahid, karena ia bersungguh-sungguh ketika beribadah kepada Allah.

Pada langit ketujuh, ia dipanggil Zaahid, karena sederhana dalam menggunakan sarana hidup.

Tapi hari ini…. dimana kedudukan dia saudara?

Cuma satu saja kesalahan dia saudara, dia tak mahu tunduk pada Adam alaihisalam lantaran rasa diri lebih baik.

Sia-sia saja amalan yang beratus ribu tahun hanya sebab fikir ‘aku lebih baik dari Adam’.

‘…Aku lebih baik…’

‘…Aku lebih baik…’

‘…Aku lebih mulia…’

Kalau ayat diatas boleh menyebabkan Azazil yang dipuji di setiap langit kerana ibadah nya yang tekun selama beratus ribu tahun , tapi sekarang ini dilaknat di setiap lapisan langit.

Ambik la pengajaran saudara.

Terima kasih.

NOTA AMARAN: Tazkirah ini datangnya dari blogger mee celup.

Anonymous said...

Actually the more logical step to take is to pull DAP into BN.Afterall,DAP represents the chinese in Malaysia and not MCA.

Slowly Najib is moving to the centre of racial politics and a compromise with DAP can be achieved.

DAP,think about it,how long do you think Anwar's charisma is going to last fro behind bars.Without Anwar do you think PKR can survived?and without Anwar,PAS will go back to their old ways,hudud,halal this and haram that.

Nizam Mahmud said...

"""And more importantly, even after that, DSAI punya court issue, whetrher the Courts will play fair or not.

It's a foregone conclusion lah

Why do you think they put ex UMNO man as CJ?

I am more interested to know what DAP/PKR/PAS are going to do next when they slam the jail door behind Anwar.

Are you guys going to fight with each other again?

Tulang Besi said...

nizam mahmud,

the questions u pose send shivers down my spine.

It's scary and it's very relevant and important to be answered.

I am humbled by you.

sman said...

Khabar angin Anwar akan di penjara terdapat juga dlam tulisan Raja Petra,dan saya sendiri pun memang sedia merasakan bahawa Anwar akan terpenjara semula,dgn kes sodominya sekarang ini.lihat saja tindak tanduk mahkamah dalam beberapa kes akhir-akhir ini,terutama berkaitan dengan Perak.

Tapi,saya sudah pun mengarah anak buah di bahagian saya supaya bersedia dan saya juga berharap P_KR seluruh negara menjalankan strategi yg sama.Dan kita akan mengeluarkan kembali Anwar selepas pilihanraya 2013 nanti.

Persediaan yang pertama ,ialah kita kena menerima pimpinan baru bagi PR bagi mengganti kan Anwar buat sementara waktu,ia itu DS Nizar MB Perak.Beliau telah pun di terima oleh segenap rakyat tanpa mengira bangsa.Kekurangan beliau berbanding Anwar hanyalah dalam soal hubungan luar negara,yg lain semuanya agak ok.

Kedua,kita kena besungguh-sungguh menarik gulungan muda menyaokong kita.Gulungan ini jumlahnya lebih besar berbanding dgn jumlah gulungan tua yg sudah karat BN,biarkan saja mereka terjun dgn labu-labunya.Gulungan muda lebih mudah kita dekati dan nampaknya lebih cenderung kepada kita.Bilangan mereka sekita 4 kelima 5juta yg akan mendaftar sepbagai pengundi menjelang p.raya ke 13 nanti.Kalau usaha kita berjaya,dan insyaallah berjaya,kemengan sudah tentu di pihak kita.

Sebenarnya BN masih berfikir di takuk lama,memenjarakan Anwar mungkin strategi yg berjaya utk pada masa lalu,tapi cara itu tidak lagi berkesan buat masa sekarang.Percaya lah.PR adalah satu pakatan bijak dan kuat sekarang,tidak mudah di kucar-kacirkan.PKR pula khusus nya jauh lebih kuat berbanding beberapa tahun yg lalu.So,insyallah,apa juga tindak tandu khianat BN/Umno tidak akan berhasil.

telur dua said...

Malaysians will hate BN/UMNO more if Najib orders the arrest of Anwar.

Meanwhile, for Pakatan, there must not be pettiness intra coalition and show BN/UMNO what being magnanimous is all about.

So far, PAS seems to be the steadying force in the Pakatan coalition. Continue spreading the true teachings of Islam and they will win more support and converts.

telur dua said...

Pakatan's motto must be SOLIDARITY.

Start grooming the next generation of leaders too. Current Pakatan leaders don't live forever.

If BN is ignorant, PR must be enlightened.

If BN is cruel, PR must be kind.

If BN is corrupt, PR must be honest.

If BN worships nepotism/ cronyism, PR must practise meritocracy.

IF BN is racist, PR must embrace all.

UMNO, if Allah is racist (but he is not) he would have made everyone Melayu. No?

Nizam Mahmud said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

That's why I kept saying we need to have a shadow cabinet by PR. The rakyat needs to be convinced PR has a team of good, hard-working, knowledgeable people who are willing to work for the people, not themselves. Once a workframe is formed, we can start grooming the 'new' ministers to take over after GE13. On that note, we need to push forward people like Husam Musa, Khalid Samad etc from PAS, as they represent the professionals Muslims who are accepted by all. Nizar is already well-liked, we need to give a chance for more capable professional in PAS to move forward.

Young turks like Izzah, Nik Nazmi etc in PKR are also good candidates to be groomed for bigger roles. DAP has a bigger list, with Tony Pua leading the pack. We are in good shape as long as the current leaders can agree to work on a national agenda/policy for Rakyat. The economic policy should be for all Rakyat. The education, welfare etc should also be for all Rakyat. Don put all burden on DSAI, so PR can survive even if the unwanted happen.

donplayplay

telur dua said...

I like Dr Dzulkifly Ahmad. He is very eloquent.

telur dua said...

PAS division may boycott Penanti ~ Mkini.
-----


This is exactly the kind of childish behaviour we don't want to see.

Remember, SOLIDARITY!

Anonymous said...

Yes. There's a calm before a storm..

Hang down your head tom dooley , hang down your head and cry..hang down your head tom dooley ..tomorrow you bound to die..

PutraMerang said...

Najib will not put Anwar behind the bar. Pakatan Rakyat will become stronger and more united if this happen. That is why he is launching the execution of all the things that Anwar wanted to do. Realize that he is using the word "transformasi", "rakyat", "One Malaysia", and all the familiar words? Najib is clever. Be careful with this guy. Forgot that this man is a proxy to Mahathir? Be careful. They are telling the people that if Najib is doing what Anwar wanted to do, as the Prime Minister with all the power and system in full support for them, monarchy sytem included, yo be careful. Orang kampung are all simple minded people. This talk make sense to them. Anwar must attack and fear of no jail or ISA. Najib is starting to play innocent and dumb. Realize this? Slowly, people will forget all the sin he has done. Is it not silent is golden? People forget Daim Zainuddin because he choose to stay silent. So does Musa Hitam, Nakhaee, Haniff the IGP, and oh lupa lah. People remember ahathir because he did choose to stay silent. be careful with Najib. He is clever.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.