Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, May 30, 2009

Apa Kaitan MSO dengan Amar Bazli dan Zahid Hamidi?

Saya menakal coretan dari Kickdfella seperti di bawah. Saya telah mendengar kisah ini sejak lama dahulu. Oleh kerana MSO itu sekarang ini giat berkempen untuk pihak pro-UMNO sempena Pemilihan PAS 2008, maka ahli2 dan rakyat umum punya hak untuk mengetahui rekod pengempen tersebut.

Seperti saya juga, yang kuat berkempen tidak mahu PAS dibawa masuk BN, saya tidak takut latar belakang saya didedahkan dan dinilai oleh rakyat Malaysia dan ahli-ahli PAS sekelian.

(Bermula)Apakah Ini Alasan Mengapa Ahmad Zahid Hamidi Keuzuran?
28 05 2009

Kenyataan Media dibawah diedarkan oleh pihak peguam saudara Amir Bazli yang didakwa dipukul oleh Ahmad Zahid Hamidi kerana mempunyai hubungan dengan anak Menteri berkenaan. Saya menerimanya dari seorang Ketua Pengarang sebuah akhbar tabloid. Saya menyiarkannya dengan suntingan.
__________________________________________________________________________________________________________

Kepada

Ketua Pengarang/Editor/Bloogers


Jemputan Hadir ke Mahkamah Tinggi, Shah Alam

Selasa: 12 Mei 2009 Jam:9 pagi

Perbicaraan kes saman malu En. Amir Bazli bin Abdullah terhadap YB Datuk Zahid Hamidi (ketika itu Timbalan Menteri Pelancongan Malaysia)

Diharap pihak tuan dapat menghantar wartawan untuk sesi sidang tersebut. (Untuk urusan pertayaan sila hubungi pejabat peguam En. Amir Bazli)

(Tetuan Karpal Singh and Co.)

Sekian, terima kasih.

1. ***Sempena Hari Media Sedunia, jadilah anda seorang wartawan yang mempunyai prinsip dan beretika. Tidak seperti (disunting) dari Kelantan.

2. Beliaulah yang mula-mula mempertegahkan isu ini di dalam blog beliau tetapi telah berhenti separuh jalan. Urusetia Anak Kelantan yang membela Amar Bazli. www.anti-zahidhamidi.blogsport.com telah menyiasat dan mendapat pengakuan dari Ahmad Zahid Hamidi sendiri bahawa (disunting) telah dibayar sebanyak RM20,000 (dua puluh ribu Ringgit Malaysia) serta telah ditanggung untuk menunaikan ibadat haji ke Mekah. Ini jenis wartawan yang dianggap Haji subsidi/wartawan pelacur.

3. Terkini, Amir Bazli patah hidung (KECEDERAAN KEKAL) akibat ditumbuk oleh penjenayah ini. Laporan perubatan daripada HUSM Kubang Kerian ada. Lengkap. Mata sebelah kiri (ROSAK KEKAL) akibat dilibas dengan batu oleh anak penjenayah ini. Dahi dan tulang dahi lekuk (KECEDERAAN KEKAL) akibat dihempuk dengan batu oleh menantu penjenayah ini.

4. Amir Bazli sendiri terlantar di wad HUKM Cheras, dan di wad HUSM Kubang Kerian selama 12 hari. Semuanya tiada tindakan daripada pihak berkuasa.

Saksi kejadian ada tetapi tiada kawad cam dilakukakan …. Dan laporan doktor yang lengkap juga ada tetapi semuanya telah DICOVERUP. Kerana melibatkan penjenayah VVIP ini.

KEADILAN UNTUK AMIR BAZLI!

10 comments:

Anonymous said...

Siapa dia disunting yang dibayar RM 20,000.00 ? Wartawan..kah kah.. kah... mangkuk hayun betul.... Harga RM 20,000.00 sahaja, macam harga 2 ekor unta sahaja...kah..kah... memang unta bukan auta.. unta. bak kata filem P. Ramlee..wow.. lebih untung jual orang dari jual unta

Anonymous said...

seorang calon timbalan akan berkempen di batu gajah malan ini. jom pi ramai2...

http://msomelayu.blogspot.com/2009/05/apakah-makna-dan-ertinya-semua-ini-jam.html

Yong said...

Dulu Yong baca gak blog MSO. Tapi sekarang tidak lagi. Pada pendapat Yong Mamat ni wartawan yang tidak professional. Sokong menyokong takape. Tak kira nak sokong Nasharudin, Husam atau Mat Sabu. Tapi jangan le guna taktik kotor macam UMNO. Tengok Mat Sabu dan Husam. Deme berdua pun sedang bertarung nak rebut kerusi Timbalan Presiden, tapi langsung tidak bersikap bermusuhan antara satu sama lain. Tak guna blogger untuk malukan orang. Kedua mereka memang pemimpin Islam yang sejati. Malangnya Yong tak leh mengundi. Kot tidak Yong undi beratus2 kali.

Anonymous said...

Yong, sape guna kickdefella, jiwo kelate dan blog sendiri?

Anonymous said...

Sekarang mamat pembodek ni dah jadi Menetri Penuh. Lagi le susuh nak menang kes.Tak pa , nanti bila kerajaan berubah dengan izin tuhan yang maha kuasa. masa tu kita pasang orang henatam mamt ni, anaknya dan menantunya. Kita kasi dia kaw kaw. Dan tengok dia boleh menang tak kes masa tu.

Anonymous said...

Sayuti dari dulu sampai sekarang tak pernah ubah perangai...penulis yang rosak akhlak sebagai penulis..

Anonymous said...

Bila MSO xsokong husam.TB akan mencari artikel atau ubat supaya pembaca xsuka MSO.kamu2 semua yang xsokong husampun,nescaya sahih dan terang TB akan mencari apa2 berita dan artikel keburukan dan malaun untuk kamu pula.itulah tulang besi.penulis nakal yang dah dikenalpasti seorang yang penghasut popular masa kini.yeh itu dia!!

saudara boleh baca artikel2 yang ditulis sebelum ni.semuanya style penghasutan terhadap ahli pas.tiada satu pun yang boleh dijadikan teladan dan faedah.

yeh itu dia tulang besi..kekekekeh!

-kumin

Anonymous said...

Dulu aku ingat sayuti Omar ni penulis yang berkualiti sesuai dgn umur tuanya. Tapi bila tengok sikap dia yang hentam Husam Musa teruk2, baru aku tahu perangai sebenar blogger tua ni. Aku banyak kali hantar komen kat blog dia. Langsung tak siar. Apalah nak jadi dgn Haji Sayuti (haji duit zahid hamidi) ni. Patut la buku dia masih tahap tu je tak dipandang org. Penulis hampas rupanya. Sebagai Ketua Editor Siasah, mesti dia akan gunakan sebaik2nya kuasa yang ada bagi menghentam Husam Musa. Sudah-sudahlah tu hai si janggut hitam putih.

hisham said...

Aku selalu membaca blog si MSO ni, tak sangka ye. Sejak akhir-akhir ni perangai dia memang ada lain sikit. Dulu dia dok kata Husam gila jawatan MB, kemudian bila Husam bertanding Timb Presiden, dia hentam pula kata Husam macam-macam. Ena\tahlah, aku pun confuse dgn di MSO. Kalau beginilah trendnya, tak ubah mcam Ibrahim si katak lah MSO ni

Anonymous said...

helo bro

apalagi amir bazli nak kecoh2??

anak zahid sinurul hidayah tu dah kawin dah dapat 2 anak...

suaminya pun tak betul juga..kaki projek dan broker maut...

Padan la dengan muka si zahid dapat menantu yang nak jadi khairy jamaluddin.....

Biar tuhan Balas apa yang tak baik pada beliau..

jalani hidup anda dgn maju jaya amir bazli!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.