Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, May 29, 2009

Ezam Marah Sebab Permohonan Balak Beliau Ditolak Banyak Kali?

Penarik Beca dalam blog beliau berkata bahawa Ezam Mat Nor telah memohon kawasan balak di Kelantan beberapa banyak kali.

Penarik Beca berkata:

"Yang saya nak tanya kepada Ezam, siapa yang berkali-kali merayu-rayu agar diberikan kawasan balak di Kelantan tetapi tak dapat-dapat? Nasib baik tak dapat. Kalau dapat, buat sendiri atau suruh taukeh buat? Kalau dapat, adakah hanya kutip komisyen sahaja?"

Maklumat yang saya dapat ialah Husam disalahkan oleh Ezam kerana tidak meluluskan kawasan-kawasan balak tersebut. Apa yang saya tahu, kalau Husam Musa meluluskan permohonan-permohonan balak seperti ini, maka akan jatuh berdentumlah Kerajaan Tok Guru Nik Aziz.

Kita bernasib baik ada Husam Musa di dalam kerajaan Negeri Kelantan. Kerana sikap beliau yang tegas di dalam meluluskan permohonan balak menjadikan UMNO ketiadaan isu di dalam menyerang PAS. Hasilnya, PAS berjaya mempertahankan kerajaan negeri Kelantan secara jayanya pada PRU 2008.

Sebenarnya, isu balak inilah yang menyebabkan Husam Musa teruk difitnah. Saudara pembaca boleh membaca pendedahan yang dilakukan oleh saudara Penarik Beca dalam blog beliau satu masa dahulu.

Tapi, sekiranya Husam Musa mengikut kerenah dan tidak menapis permohonan-permohonan ini, nescaya akan jatuh tergolek kerajaan negeri Kelantan PRU 2008

Tulang Besi

13 comments:

Orang Baru said...

Ketegasan Husam menyebabkan 3 golongan menjadi gila mereng;

1.UMNO Barisan Nasional
2.Geng gila balak spt Abe Jak dan kuncu2nya Sayuti Omar dan banyak lagi.
3.Geng gila nak bawa PAS masuk UMNO @ Muqabalah

Golongan yang waras akan sangat menyenangi dan menyanjungi Husam.

Afif said...

Orang Baru: Betul betul betul!

Anonymous said...

iyo la tu org baru...

buat ape nk bagi kat org kalau boleh mentekedarah sendiri... kan.. tak gitu tuan blog...

Tegas mende kalau duk ikut bontot mamat MP pauh tu... Kalau la betul byk kali di tolak.. kan boleh sebut masa debat tu .. habis terus imej ezam.. check mate...

bodoh

Anonymous said...

Baru tau kenapa dia keluar PKR and hentam DSAI.Tak dapat kontarak rupanye.woi.Ya, mungkin sebab PAS dalam Pakatan dia cuba nasib le tu kat Kelantan.Cuba nak sematkan budaya amino kronism tapi tak lut .Jadi dio keluar PKR.Marah mungkin DSAI tak recomen kot.
Anon 11.54
Itu orang ikut bontot tong tai yang suka buat macam tu, Tak da bukti pun pakai hentam je cakap. Bila orang saman terus cuba cari bukti yang tak melekat dan bau tai yang rakyat tak le tahan sampai termuntah. Orang hang mungkin percaya tu , sebab tai hang kalau bau bangkai pun orang hang kata harum macam bau durian.ha ha hahhhhhhhhhh

Anonymous said...

sebab itulah kena berhati hati dengan PKR.. sebab banyak ahli PKR yang masih lagi bersemangat UMNO didalam diri... dan sebab itulah 2 ekor tu lompat di Perak... sebab itulah sokongan PAS kepada PR mesti berhati hati agar tidak tergadai dasar perjuangan PAS...

Tulang Besi said...

sebab itulah kena berhati hati dengan PKR.. sebab banyak ahli PKR yang masih lagi bersemangat UMNO didalam diri... dan sebab itulah 2 ekor tu lompat di Perak... sebab itulah sokongan PAS kepada PR mesti berhati hati agar tidak tergadai dasar perjuangan PAS....

Sebab tu lah kena naikkan Husam Musa, sebab Husam pernah maki Anwar.

Husam bukan seorang yang PKR boleh permainkan semudahnya.

Anonymous said...

PAS boleh jadi tunggak Pakatan Rakyat kalau ada orang seperti Husam jadi pemimpin tertinggi PAS. Sebab tu kena undi untuk Husam! PKR ada banyak lagi ex-UMNO/BN yang gila kuasa dan duit, tak kira apa bangsa dia. Jadi, PAS kena mantapkan pemimpin tertinggi untuk menggulingkan UMNO dan kroni-kroninya dalam PRU akan datang. 3 tahun tak lama tu....

donplayplay for Husam!!!

urat dawai said...

aikkk...Tulang Besi pon dah pandai buang komen.
tadi aku nampak satu komen pasal Husam tak layak jadi Timbalan Presiden, tapi dah kena buang...

hahahahaha... tau pun takut si Tulang Babi nih..

aku dah baca blog tu, memang hujah dia masuk akai..

kalau tak silap aku : muktamarpas.blogspot.com

sila jawab wahai Tulang Babi Al Husami.

Tinta Hitam said...

Saya kurang pasti samada cerita ni betul tapi tak terperanjat kalu ianya Ezam.Dia ingin meneruskan hidup mcm orgn UMNO.Suka bermewah mewah.Jadi jalan beginilah salah satu cara paling senang utk dpat wang mudah.

Lagi satu yg masuk UMNo setelah berdegar degar mengutuk UMNO adalah Luqman Adam.Akhir sekali masuk UMNO dan jadi aktivis UMNO

Anonymous said...

Urat Dawai,
Aku pun dah nampak komen tu,dari Kembara Putih.Wajar komen tu dibuangkan olih TB kerana merepet.Dia sangka Husam macam orang UMNO punya otak.Lebih 50 tahun berkuasa UMNO dah jadikan rasuah sebagai "seni" hingga perkataan rasuah pun ditukar jadi "politik wang".Olih kerana terlalu lama buat kerja terkutuk ni,ahli-ahli UMNO dan juga individu-individu yang sealiran dengan UMNO berfikir semua orang sama seperti mereka.Itulah pemikiran Kembara Putih.

Tulang Besi said...

Anonymous urat dawai said...

aikkk...Tulang Besi pon dah pandai buang komen.
tadi aku nampak satu komen pasal Husam tak layak jadi Timbalan Presiden, tapi dah kena buang...
.

Komen tu datang dari blogger nthah apa2 ntah nak gunakan ruangan ni untuk mengiklankan blog dia.

Dah lah tu, blog dia menipu pulak tu.

So, kat sini bukan untuk buat iklan murahan mcm ni.

urat dawai said...

hahahaha...jawab je ko takleh balas hujah dia...

yang aku nampak ko yang paling banyak menipu kat sini...

Anonymous said...

Korang percaya ke cakap TB?bila masa plak Ezam mintak balak dari husam.aku bukannya penyokong ezam.tapi x logik cerita TB ni.kerana nak sokong husam,sanggup buat cerita konon2nya husam bagus xbagi balak pada ezam.amboi,ezam mana plak yang bodoh sombong mintak balak tu.xlojik langsung.dia nak mintak balak atas kapasiti apa?xkanlah orang pas kelantan seme nak bagi mudah2 je kat dia..kakakakah.jangan mengarutla TB.ko saje je buat cerita nakal kat sini.

-ahmad-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.