Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, May 4, 2009

PAS Ditubuhkan Sebab UMNO Nak Anjurkan Judi Sebagai AKtiviti

Saya tujukan tulisan ini kepada puak2 Fraksi UMNO yang terlampau galak sangat nak bawak PAS masuk BN. Ingatkan lah sejarah PAS dan mengapa PAS ditubuhkan dahulu oleh Fraksi Ulama/Islam dalam UMNO pada tahun 1951.

Suka saya ingatkan bahawa UMNO ini adalah parti judi, parti arak dan parti kabaret/night club sejak penubuhan mereka lagi. Jadi, tidak mungkin UMNO ini boleh diubah lagi.

Malahan (diambil dari sini):

Kalau mereka ini baik sangat nescaya Ustaz Ahmad Fuad tidak akan keluar untuk menubuhkan Persatuan Ulama Setanah Melayu bagi memberi tekanan kepada UMNO.

Dalam tulisannya, ”Ulamak Malaya Belum Bersatu dan Belum Punya Persatuan”, Haji Ahmad Fuad menyifatkan kedudukan ulamak ketika itu umpama sampah yang tidak dihargai kerana tiada kekuatan. Lebih-lebih lagi ketika itu ulamak telah muak dengan sikap Umno yang mengabaikan isu pemurtadan Natrah, pengajuran judi loteri, fun fair, kaberat dan lain-lain.

Dalam satu persidangan ulamak yang dipimpin oleh Sheikh Abdullah Fahim, Mufti Pulau Pinang di Seberang Perai pada 1951, mereka telah mengeluarkan fatwa mengharamkan judi loteri anjuran Umno.


Jelas bahawa UMNO adalah satu parti yang lumat dengan maksiat dan perkara-perkara yang diharamkan oleh Allah SWT. UMNO bukan satu parti yang ditubuhkan untuk mengawasi batas-batas haram dan halal yang ditentukan oleh Allah SWT.

Malahan UMNO ditubuhkan untuk memastikan batas2 halal dan haram bebas dilanggar dan ditewaskan di kalangan orang Melayu Islam di Malaya.

Pendek kata, UMNO dengan Judi, UMNO dengan Arak, UMNO dengan Kabaret/Kelab Malam, UMNO dengan Sihir, UMNO dgn Syirik adalah bagai aur dengan tebing. Memisahkan UMNO dengan perkara2 haram dan syirik ini adalah umpama memisahkan lagu dan irama. Hancur Lemah tiada berjiwa. Hampa.

Nak Dakwah Lagi Ke Dengan UMNO Ni?
Jadi, sesiapa yang kata mereka hendak berdakwah dengan UMNO, kononnya PAS ini bukan setakat parti politik tetapi PAS ini juga parti dakwah, bahawa UMNO diperlukan untuk menjamin Islam dimartabatkan dalam Malaysia, kononnya kesatuan PAS-UMNO akan menguntungkan Islam.

Mereka-mereka ini harus masukkan diri mereka dalam workshop dan mengetatkan skru-skru yang telah longgar dalam kepala mereka.

Kalau UMNO menghormati Islam, nescaya PAS tidak akan ditubuhkan.

Kita ahli-ahli PAS mestilah berpijak di bumi nyata. Jangan terpengaruh dengan puak-puak oportunis yang hanya mahu mendapat laba, kontrak, projek dan juga wang dari "deal" ini.

Tulang Besi

46 comments:

Anonymous said...

kaum yahudi pun Allah utus rasul paling byk dlm kaumnya..utk apa? Utk dakwah kan? Nikan pula Umno..umno ni tak jauh ngan yahudi kan? Kena dakwah jg. Tp utk kita nafikan pas sebagai parti dakwah adalah sgt tidak tepat.

Tulang Besi said...

Kenapa Allah SWT hantar Nabi Mohd bukan dari bangsa Yahudi?

Dan kenapa pada akhir zaman semua Yahudi akan dibunuh dan dihancurkan?

Orang Baru said...

Naku aje aku copy paste kan ko punya artikel ni kat blog roslan sms. tapi konpom dia approve byer.

Aku hantar 2 komen minggu lepas, tak diapprove lagi. Konpem penakut.

Aku setuju ngan ko. Roslan SMS antara fraksi UMNO dalam PAS.

Cuma aku tak paham mengapa Nasaruddin Tantawi beria benar defend nik abduh. Sebab bagi aku perbuatan nik abduh tu melanggar akhlak dan adab berjemaah. Takkan Nasaruddin Tantawi tak faham juga akhlah berjemaah. Nik abduh tak faham lainlah sebab orang kata dia produk tarbiah JIM.

Ko ada idea?

Tulang Besi said...

sebab dia pun sama, Fraksi UMNO jugak

Nizam Mahmud said...

Saya browse posting Nasarudin termasuk yang lama-lama.

Kalau dari pengamatan politik mee celup seperti saya ini, saya rasakan Nasarudin sedang mengatur langkah untuk memastikan kerusi Ketua Pemuda PAS menjadi milik beliau.

Mungkin sokongan Nik Abduh adalah sangat penting bagi beliau untuk memastikan perkara ini.

Wallahualam

Tulang Besi said...

Kalau dari pengamatan politik mee celup seperti saya ini, saya rasakan Nasarudin sedang mengatur langkah untuk memastikan kerusi Ketua Pemuda PAS menjadi milik beliau..

Nik abduh pun goyang di Kelantan, habih tu mcmana?

Nizam Mahmud said...

"""""""Nik abduh pun goyang di Kelantan, habih tu mcmana?

Di Kelantan, dimana gerak geri Nik Abduh di dalam MPKB dan juga hubungan mesra nya dengan Tokei Balak Abe Jak sudah menjadi pengetahuan ramai.

Tak kan la awak tak tahu orang Kelantan ini psikologi nya lain sedikit. Mereka tak kira kalau orang tu anak siapa, yang salah tetap salah.

Cuma mungkin status nya sebagai anak Nik Aziz yang menyebabkan orang Kelatan tidak menyerang nya sebagaimana mereka serang orang lain. Bukan psal takut, tapi psal mengenang jasa ayahnya.

Tapi lain la kalau di luar Kelantan. Satu, apa yang Nik Abduh buat orang luar tak nampak.

Dua, orang Melayu ini satu perangai dia, bila dia sanjung seseorang, dia bagi sanjungan yang sama kepada anak, cucu, cicit orang itu.

Atas sebab itu, penghormatan yang diberikan pada Nik Abduh lebih tinggi di luar Kelantan, sekurang-kurangnya sehingga dia menulis artikel 'cerdik' itu.

Jadi Nasarudin mungkin mengharapkan sokongan dari Nik Abduh untuk itu. Memang la bukan sokongan Nik Abduh saja yang diharapkan, mungkin dari orang lain juga.

Itu pengamatan mee celup dari saya.

Tok Pawi said...

Jangan merepeklah. Kalau Pas ditubuhkan kerana nak lebih Islam kenapa hari Pas lebih munafiq daripada UMNO?

Nizam Mahmud said...

"""Jangan merepeklah. Kalau Pas ditubuhkan kerana nak lebih Islam kenapa hari Pas lebih munafiq daripada UMNO?

Saya setuju UMNO adalah munafiq.

Pada pengamatan saya, yang munafiq tu adalah mereka dalam PAS yang nak bersatu dengan UMNO.

So munafiq nak bersatu dengan munafiq, kira padan la.

Sebagai orang luar, saya tengok yang lain tak ada masalah. Masalah berlainan cara, pendekatan itu bagi saya masalah biasa. Mana-mana pertubuhan ada masalah itu.

Yang itu orang PAS sama sendiri bincang macam mana. Saya di luar tukang undi saja.

Nizam Mahmud said...

Saya selalu megharapkan agar orang PAS tak jadi macam UMNO.

Sanjung bapak bermaksud akan sanjung anak, cucu, cicit.

Macam saya masuk blog penyokong Dr Mahathir. Dua posting saya yang mempertikaikan kebolehan Mukhriz saja yang disiarkan. Yang ketiga langsung tak keluar.

Orang Melayu kena ubah pemikiran ini. Nik Aziz dan Nik Abduh dua orang berlainan. Sama juga Dr Mahathir dan Muhkriz juga dua invidu berlainan.

Orang Baru said...

Nizam Mahmud,

"Pada pengamatan saya, yang munafiq tu adalah mereka dalam PAS yang nak bersatu dengan UMNO.

So munafiq nak bersatu dengan munafiq, kira padan la."

100 % aku setuju dengan statement ko ni..

Tulang Besi said...

munafik ni bila depan orang kata nak berjuang islam tapi kat belakang pegi berpeluk bercium dengan tokeh judi dgn tokeh arak

Anonymous said...

...munafik ni bila depan orang kata nak berjuang islam tapi kat belakang pegi berpeluk bercium dengan tokeh judi dgn tokeh arak...

Yelah, macam Anwar dgn Nalakarupan (Magnum).
Yang kelakarnya, Nalla yang ikut masuk PKR pun dah tak sanggup bersekongkol dgn Anwar. Heran ye.

Yelah TB, PAS adalah paling Islam dalam dunia. Parti orang Islam lain kat dalam dunia ni semua tak betul.

Akhirat nanti semua pemegang kad ahli PAS akan masuk Syurga. DAP pun...


Sekarang ni bolehke PAS hapus judi. Teman tidur DAP setuju kah?

Tulang Besi said...

Yelah, macam Anwar dgn Nalakarupan (Magnum).
Yang kelakarnya, Nalla yang ikut masuk PKR pun dah tak sanggup bersekongkol dgn Anwar. Heran ye.
Yelah, macam Anwar dgn Nalakarupan (Magnum).
Yang kelakarnya, Nalla yang ikut masuk PKR pun dah tak sanggup bersekongkol dgn Anwar. Heran ye.
.

Bukan Nalla skrg maki Anwar ke?

Nizam Mahmud said...

>>>Sekarang ni bolehke PAS hapus judi. Teman tidur DAP setuju kah?

Seingat saya Lim Guan Eng pernah cadangkan cabutan nombor ekor dikurangkan dari 10 ke 6 saja. Cadangan dibuat di dalam DUN Pulau Pinang tahun lepas.

Itu sebab bila DAP dipanggil Kafir Harbi dalam blog murahguru58, saya sebut kembali MURAHguru58, saya terus post tanya baik-baik mamak tu tu apa kesalahan DAP sehingga dipanggil begitu.

Tapi pertanyaan saya itu tak payah cakap nak di jawab, disiarkan pun tidak.

Saya nasihatkan blogger UMNO tak payah cuba nak kaitkan judi=DAP. Nanti malu pulak kalau saya bandingkan DAP dan UMNO. Entah-entah siapa yang harbi belum tau lagi.

Tulang Besi said...

Setahu saya DAP ada rekod menentang judi dalam Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri.

Mungkin ramai dah lupa kot.

Nizam Mahmud said...

Wahai ahli-ahli PAS,

Nik Aziz berbaik dengan DAP.

DAP cadangkan kurang judi. Yang pelik dia bukan Islam.

Nasarudin Mat Isa berbaik dengan UMNO.

Cabutan judi ditambah lagi oleh Najib. Dia seorang yang mengaku Islam.

Kalau la hang masih nak percaya slogan 'penyatuan Melayu-Islam' itu juga, malas aku nak ulas.

Tolong la pikir.

p/s. Terima Kasih pada annoymous yang cuba kaitkan DAP-judi. Buat aku teringat jer. hehe

Anonymous said...

Bro

Please check these facts -

Your beloved DSAI when he was Minister of Finance berlambak approve lesen judi.

Please check Yong Teck Lee's statement about how Anwar treaten him when he was CM Sabah to award 4D license to Magnum, i.e. his best buddy Nallakaruppan... siap tumbuk meja lagi. Bear in mind he made this statement after SAPP left BN!

Nobody can manufacture the fact that Nalla, Ezam, Saiful are all people around Anwar because of the nature of who he is. You can't choose your family members, but chances are your friends are those sharing same values with you.

Is it not the same guy yang abandon all his friends in ABIM to join UMNO and one of the fiercest practitioner of money politics and cronysm in UMNO.

And is it not PAS and Mat Sabu who are the very first people to call Anwar "Al Juburi", circa 1995, even before Mahathir sacked him in 1998 . If the allegations is not true, does that mean PAS is also PEMFITNAH and people like Mat Sabu patut kena sebat.

Orang Melayu ni memang takde talent lain ke yang lebih baik dari Anwar ni??? Berlambak leaders yang jujur, not tainted dan pandai2dalam PAS dan PKR!

Bro, buka le mata dan minda sikit...you are simply one of the most blinded people in the cyberspace!!!

Tulang Besi said...

Anonymous said...

Bro

Please check these facts -

Your beloved DSAI when he was Minister of Finance berlambak approve lesen judi.

Please check Yong Teck Lee's statement about how Anwar treaten him when he was CM Sabah to award 4D license to Magnum, i.e. his best buddy Nallakaruppan... siap tumbuk meja lagi. Bear in mind he made this statement after SAPP left BN!

Nobody can manufacture the fact that Nalla, Ezam, Saiful are all people around Anwar because of the nature of who he is. You can't choose your family members, but chances are your friends are those sharing same values with you.
.

Bro, when Anwar got into MOF, all the gambling licenses have already been approved by Najib

If Anwar didn't try to close down these licenses, why does Nalla has to "tumbuk meja"?

Bro, pakai otak la.

The fact is, Anwar closed down so many gambling licenses that was approved by the devil name Daim.

Anonymous said...

TB....Bukan Nalla skrg maki Anwar ke?...

Betul tu,
Eerrr, baca balik :
..Nalla yang ikut masuk PKR pun dah tak sanggup bersekongkol dgn Anwar...

Dia keluar sbb dia sendiri dah tak percaya Anwar.
Byk yang dah keluar PKR pun sbb dah tak percaya kat Anwar

DAP bukan tentang judi.
Cuma nak kurangkan sebab bukan depa tak pegang lesen yang lucrative tu.

Sekarang kurangkan lesen yang ada...
Esok nanti lesen DAP yang paling byk.
Nak curi hati PAS sikit...
Syaitan ni bukan boleh percaya, tapi TGNA nak juga bekerjasama...

Ini politik bro, tak kan tak paham?
Obviously you do not see certain things beyond...

Nizam Mahmud said...

>>>Nobody can manufacture the fact that Nalla, Ezam, Saiful are all people around Anwar because of the nature of who he is. You can't choose your family members, but chances are your friends are those sharing same values with you.

That is very true.

I didn't like Anwar and the people who surrounded him either. Especially when he was DPM.

But when he apologize, I decided on my own as a citizen to forgive him.

It is up to you if you choose to do so.

I forgive him because he backed his claim of a change man with action. For many years, he languish in jail and never waver in his resistance.

And not only that, some parties even try to poison him when he was in prison.

At some point, DAP leave BA. Even PAS President declare him to be irrelevant in 2004. PKR was on the brink of collapse.

Any ordinary man would have surrendered. What is there to fight when your friends abandon you and your number one enemy, Dr Mahathir already retired and there is attempt on your life?

I forgive him and I believe he is a change man. His action proves it.

As long he continue fighting all the wrong doing of the present government, he has my forgiveness.

Anyone makes mistake. That includes me. If you like to be given a second chance when you make one, then you should be gracious enough to give him one too.

Anonymous said...

TB,
...Bro, when Anwar got into MOF, all the gambling licenses have already been approved by Najib...


Otak mana u pakai. Bila masa Najib pegang MOF masa tahun 90an dulu? Fakta mana u dapat?

Anyway, lesen judi kena renew on periodic basis.
So Anwar had many chances not to renew,
BUT instead became good friens with Nalla 4 digit Magnum.

U belit habis dengan urat dawai kamu.
Diri sendiri terbelit

Nizam Mahmud said...

"""DAP bukan tentang judi.
Cuma nak kurangkan sebab bukan depa tak pegang lesen yang lucrative tu.

DAP yang di kata kafir harbi nak kurang kan lesen.

UMNO yang menyalak tentang 'perpaduan Melayu-Islam' tambah lagi.

Malu la sikit. Jangan nanti DAP baca kan ayat Al-Quran tentang judi pada UMNO.

Tak malu ka nanti DAP pula bagi tazkirah pada UMNO.


""""Sekarang kurangkan lesen yang ada...
Esok nanti lesen DAP yang paling byk.

Susah nak percaya.

DAP baru dapat satu kerajaan, tu pun dah cadangkan kurang judi.

UMNO dah berpuluh tahun dapat kerajaan pusat dan hampir semua kerajaan negeri.

Judi ada kurang ka?


""""Nak curi hati PAS sikit...

Aku ingatkan PAS adalah barua DAP. Ni dah kes lain, DAP dah jadi barua PAS la pulak?

Bagus la kalau dia nak curi hati PAS. Pasal bila dia nak curi hati PAS dia lah yang kena terikut dengan rentak PAS. Nak contoh Umar Abd Aziz, mintak kurang judi, mintak Tok Guru ajar Al-Quran.

Tahniah PAS. UMNO tak boleh buat macam tu kat MCA dan GERAKAN.

UMNO nak curi hati PAS ajak kerjasama pulak tapi tak tau nak ambik hati.

Judi tak kurang-kurang. Asyik menyalak Melayu terancam saja.

Siapa nak dengar.

"""Byk yang dah keluar PKR pun sbb dah tak percaya kat Anwar

Mcm Ezam. Kata sebab tak percaya kat Anwar tapi lepas tu masuk UMNO. UMNO dah boleh dipercayai ka?

pemuda melayu-islam said...

DAP melalui karpal singh menyokong keputusan kabinet tentang common religion utk anak bawah 18tahun.. apa komen saudara? PAS bersengkokol dgn parti yg merestui perencatan dakwah?

Anonymous said...

Nizam,
Yang nak kecoh pasal judi ni apehal?
Judi memang dah diharamkan utk orang Islam.
Judi yang berlesen kat Msia ni untuk orang bukan Islam. Bukan utk orang Islam.

Jadi apa isunya?

Kalau dihapuskan terus judi, yang memang dah jadi darah daging orang cina terutamanya, Akan terhapuskah judi?

Yang pasti pusat judi haram akan tumbuh. Pusat judi haram tidak boleh dipantau pengaliran wang; ie black money.

We're dealing with humans. If we ban, they will find a way around it. Kat kelantan pun ada juga ada all these illegal joint kat ceruk-ceruk. Susah-susah depa pi Golok.

If these gambling point not regulated, then those gamblers will be at the mercy of the illegal gambling organizer. implication is worse.

Nak tak nak, terpaksa. Unless DAP can agree to abolish TOTALLY arak dan judi, then PR gets my vote.

Right now DAP is not linked yet with any of the major gambling tycoon. But once they are in power, these tycoon will buy them, for sure. They have bought DSAI.

Of course DAP has no track record of corruption, because they have never really in Power until last year. That is something to be observed.

DAP memang pandai ambil hati, its politics. Tapi PAS janganlah sampai terpedaya.

PAS can go on with all these rhetoric, but the truth is something else. Only those in power that has to come to the realistic terms on this issue.

If Anwar is asked on this issue in front of the non-muslim audience, what will be his answer?

my take: very vague as always

Tulang Besi said...

Anonymous Anonymous said...

TB,
...Bro, when Anwar got into MOF, all the gambling licenses have already been approved by Najib...
.

What's the difference, Najib ke Daim ke.

Dua2 tak kesah pasal halal haram.

In fact, satu UMNO tak kesah pasal halal haram.

Semuanya halal untuk puak2 UMNO ni.

Babi pun halal

Anonymous said...

Kalau macam ni TB, esok kalau DAP dan PKR nak teruskan dengan lesen arak dan judi kerana kehendak ahli-ahli mereka, PAS eloklah keluar dari pakatan. Haram tetap haram.

Jika tidak, DAP akan kehilangan banyak kerusi dan sokongan orang Cina. DAP tidak akan biarkan ini terjadi

Anonymous said...

p/s. Terima Kasih pada annoymous yang cuba kaitkan DAP-judi. Buat aku teringat jer. hehe


kurang judi ke,lebih kan judi ke...........haram tetap haram sikit maupun banyak.kalo tau benda munkar haram kan sajalah macam kat kelantan tu,kata pakatan rakyat kenapa pas tak nak kutuk kenapa org2 pas x kutuk sal judi.......pasal kasino pandai korang kutuk......hehehe......kutuk dan haramkan le kalo ada berani.........sembang deraihhhhh!!!

Anonymous said...

Setahu saya DAP ada rekod menentang judi dalam Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri.



setahu aku negara kapiaq pun ada rekod menentang judi tapi rekord yg macamana????hang tau rekord apa !!!!cakap sapa pun bolih cakap....adakah judi itu akan dihapuskan sama sekali???sekira ianya sekadar dikurangkan apa bezanya, judi tetap judi.....kalo haram tetap haram, tidak ada yg kurang haramnya.......hang pun sembang deraihhhhhh

Anoinimuz said...

bodoh....yahudi pun dihalau dari bumi madinah sebab belot...inikan umno...bukan stakat pembelot...pengkhianat Allah & Rasul...nak berpeluk ngan depa nie...tak guna dakwah ngan UMNO....hapuskan UMNO totally...baik kita berdakwah ngan PR...ckp psal dakwah konon...yg duk ckp nk dakwah UMNO tu slame nie die buat ape??duk buat kaco satu malaya....bukan buat keje dakwah....buat keje fitnah...

Anoinimuz said...

oi bangang...UMNO langsung tanak lawan judi...kafir2 DAP pn KAFIR lg UMNO....munafik yg memerangi Islam pulak tuh...yg ko nak bpeluk ngan UMNO sgt apesal...dpt Balak?Projek?Jawatan?pegilaa mampos....

Nizam Mahmud said...

"""If these gambling point not regulated, then those gamblers will be at the mercy of the illegal gambling organizer. implication is worse.

That is the worse explanation I ever heard.

Hello la. Singapore, negara kapiaq kawan Israel haramkan casino hingga la 2005.

Singapore ini majoriti dia Melayu ka Cina?

Lee Kuan Yew, kawan Israel itu, dalam satu temuramah memberitahu bahawa dia masih ingat bagaimana ayah nya pernah satu malam balik selepas kalah judi dan mengambil barang kemas ibu nya.

Atas kesedaran bahawa judi tidak membawa faedah kepada rakyat maka LKY langsung tidak membenarkan casino dibina di bawah pemerintahan ditaktor nya itu.

Mungkin ko betul, LKY itu buta dengan 'realiti' yang anda katakan.

Dengan buta terhadap realiti itu lah, Singpore menjadi apa yang mereka hari ini.

Singapore bermula sama dengan kita RM1=SGD1. Lihat hari ini, GDP per kapita nya berapa, lihat hari ini di mana kedudukan universiti-universiti Singapura dalam ranking dunia.

Memang LKY buta dengan realiti. Realiti bahawa pembinaan tempat-tempat perjudian akan cuma menyebabkan lebih ramai rakyat menderita, keluarga berpecah dan yang untung adalah kapitalis-kapitalis judi dan kapitalis-kapitalis along.

Betul kata kau, bahawa '''Only those in power that has to come to the realistic terms on this issue.''.

LKY telah buktikan bahawa dia buta dengan realiti dan atas 'kebutaan' nya itu di manakah kedudukan Singapura dan Malaysia pada hari ini?

Kalau macam ini lah kedudukannya, DAP menjadi buta terhadap realiti kerana mereka fikirkan tentang kebajikan rakyat.

Kalau lah diberi borang DAP dan borang UMNO pada saya, saya akan isi borang DAP dan koyak borang UMNO. Tidak mengapa lah saya buta realiti semata-mata lebih menitikberatkan kebaikan dan kebajikan rakyat.

Malu la sikit. Dah la LKY tue bukan Islam, kawan Israel pulak tu pun satu casino tak pernah terbina sewaktu pemerintahan nya.



"""DAP memang pandai ambil hati, its politics. Tapi PAS janganlah sampai terpedaya.


Itu la tanda persepakatan PR yang saya sokong walaupun saya sendiri bukan penyokong PAS.

DAP cuba ambik hati PAS. PAS cuba ambik hati DAP. Bukan ka itu adat kita berkawan?

Saya tak mahu persepakatan BN yang parti komponen lain saja yang kena ambik hati UMNO tapi UMNO tidak mempedulikan mereka. Nak sebut psal kes Ali Rustam dan PPP ker?

Jangan la jadi macam BN yang dengkikan PR. Depan orang Melayu UMNO kata PAS jadi barua DAP, MCA pulak kata depan orang Cina DAP jadi barua PAS.

Taktik itu dah tak boleh pakai la brader.

Nizam Mahmud said...

Ahli PAS yang nak bersatu dengan UMNO sila kan lah.

Boleh la UMNO ajar Nik Abduh untuk berdepan dengan 'realiti' ikut pemahaman UMNO. Salah satu nya menambah aktiviti judi di Malaysia.

Nik Abduh pula boleh tolong UMNO untuk menghalalkan pertambahan lesen judi. Cari la mana-mana hadis atau ayat al-Quran dan tafsirkan sebagai suruhan untuk orang Islam menghadapi 'realiti'.

Kalau ada yang membantah, label kan saja sebagai 'kerja sesat' dan'ulama mee celup'.

Boleh la Abe Jak dapat imbuhan besar. Lepas balak boleh venture masuk sektor perjudian pula. Nik Abduh boleh la tambah kereta lagi.

Anonymous said...

woi anonimuz bahlollll yg ko tu berpeluk dgn dap tu apsal ko jadi balachi pencacai diaorg ke.....ko pun yamseng nye kaki pegirahhhhhhhhh..........

Parpu Kari said...

AKU NAK CABAR KORANG WAHAI BLOGGERS FUCKATAN RIOT! APA KORANG BERANI NAK SAHUT CABARAN AKU?

KALAU BERANI DAN KAMU MEMANG ANAK JANTAN, THEN BACA NI DAN SAHUTLAH CABARAN PARPUKARI!

http://parpukari.blogspot.com/2009/05/siapa-bomohkan-siapa.html

Anonymous said...

Inilah sikap orang pas yang paling aku benci. Apa saja yang umno buat semua tak betul. Jijik sangatkah umno.Sampai dulu sanggup kafirkan orang umno. Jika umno berdosa,mereka hanya fasik bukan kafir. Tapi,dap jelas kafir.
Tak bolehkah kita bersatu ? Yang kita mahu ialah perpaduan islam, sebab masih 50% islam sokong umno. 50% sokong pakatan. Kita berpecah.Lain la kalau 70% islam sokong pakatan.
Anti taksub.

Anonymous said...

Mana ada fakta karut ni? Fakta karut:
1. Mana ada pas nak bergabung dengan UMNO?
2. mana ada pas keluar UMNO sebab tak puas hati? PAS adalah perjuangan hizbullah menentang penjajah. Hanya segelintir individu yang rasa UMNO ni bagus lawan penjajah, sertai UMNO, tapi lepas tu sertai PAS yang dipelopori oleh mereka yang memperjuangkan kemerdekaan daripada british.

Anonymous said...

Hebat betul nizam sangka buruk dengan ust nik abduh. Cakap tak nak judi,bersangka buruk boleh pula. Tak boleh beza pandangan langsung.
Tak ada salahnya kedai judi utk org bukan islam jika mrk mahu. Org islam yg patut dilarang beli dgn cara didikan agama dari ibu,bapa dan penguatkasaan. Ini yg patut umno,pas bincang.
P.s kt chowkit ada markas pas. Tak bolehkah mrk nasihatkan pelacur yg banyak disebelah bangunan pas tu.?

Nizam Mahmud said...

"""Hebat betul nizam sangka buruk dengan ust nik abduh. Cakap tak nak judi,bersangka buruk boleh pula.
--------------

Engkau boleh nasihatkan Nik Abduh terlebih dahulu.

Siapa yang suruh dia sangka buruk dengan rakan-rakan nya sendiri dengan memanggil mereka sebagai 'buat kerja sesat' dan 'ulama mi celup'?

Sekarang engkau nak nasihatkan aku supaya bersangka baik dengan Nik Abduh selepas dia bersangka buruk dengan rakan-rakan nya yang lain? Lepas tu announce biar semua orang lain tengok

Malu la sikit. Orang luar cam aku pun dapat tengok. Dia title Ustaz, konon nya ulama betul la tu. Contoh apa yang dia bagi pada orang luar mcm aku ni?

"""Tak ada salahnya kedai judi utk org bukan islam jika mrk mahu.
----------

Malu la sikit. Lee Kuan Yew, Cina kawan Israel itu pun tahu yang judi tak mendatangkan faedah untuk rakyat nya.

Kesian aku tengok UMNO. Cina jadi ditaktor, rakyatnya jadi makmur dan sejahtera dan negara nya aman, jenayah kurang.

UMNO jadi ditaktor, habis rakyat rosak. Jenayah menjadi-jadi. Benda tak mendatangkan faedah pada rakyat dibanyak kan.

Kesian aku tengok. Jadi ditaktor pun tak pandai?

Ikut gelak Hisyam, Kah Kah Kah

Nizam Mahmud said...

""""""Tapi,dap jelas kafir.
Tak bolehkah kita bersatu ?
--------

Orang PAS boleh pilih. Bersatu dengan kafir yang ambil berat dengan kebajikan rakyat dan menolak apa yang tak berfaedah untuk rakyat

Atau bersatu dengan orang yang mengaku Islam tapi perangai mengalahkan orang kafir.

Jangan diakhir nanti PAS yang terpalit dengan segala lumpur.

Anonymous said...

Engkau boleh nasihatkan Nik Abduh terlebih dahulu.
Siapa yang suruh dia sangka buruk dengan rakan-rakan nya sendiri dengan memanggil mereka sebagai 'buat kerja sesat' dan 'ulama mi celup'?
---
Jadi engkau nak ikut macam dia lah ? 2x5. Dia buat dosa ko ikut. Tak kiralah siapa start dulu. Memang sifat pas suka lebel orang. Dulu kafir,firaun,.. Sekarang sesama sendiri. Ulama me celup,me goreng. Hahaha..

Anonymous said...

Malu la sikit. Lee Kuan Yew, Cina kawan Israel itu pun tahu yang judi tak mendatangkan faedah untuk rakyat nya.
---
Pengkagum LKY rupanya. Memang tak ada kasino disana. Tapi,kalau tak silap kedai no ekor ada. Kenapa tak haramkan terus ? Kenapa anak dia buat kasino pula sekarang? Bapak dia tak ajar jangan buat ke? Ko pergilah nasihat. Banyak negara yang halalkan judi yang lebih maju dari singapore. Cth: jepun,swiss,france .. Kalau betul bukan islam tak mahu judi di malaysia lagi bagus. Mari kita umno pas haramkan. Pemimpin yang hendak judi,kita tolak. Itulah perpaduan.

Anonymous said...

Orang PAS boleh pilih. Bersatu dengan kafir yang ambil berat dengan kebajikan rakyat dan menolak apa yang tak berfaedah untuk rakyat
Atau bersatu dengan orang yang mengaku Islam tapi perangai mengalahkan orang kafir.
----
Masaalahnya sekarang bila pas+dap+pkr orang melayu jadi minoriti. Adakah dap nak perjuangkan nasib melayu ? Deb,kuota ipta,felda,5% rumah dll akan dihapuskan kerana mrk mahu samarata. Pkr pun sama. Mampukah melayu bersaing ? Dlm isu islam,adakah dap nk memihak islam ? Jika pas bersama bn,pas boleh tarbiahkan umno yang korup. Umno terpaksa ikut kerana umno memerlukan pas. Jika tidak mereka hilang kuasa.Yang penting melayu islam bersatu. Wallahualam.

Nizam Mahmud said...

""""Memang sifat pas suka lebel orang.
----------
Sori. Lu salah tembak. Aku bukan orang PAS. Nik Aziz aku respek. Hj Hadi respek pasal byk tulis buku, tapi sebagai tokoh politik tak dapat aku nak bagi penghormatan pada dia.

"""Banyak negara yang halalkan judi yang lebih maju dari singapore. Cth: jepun,swiss,france
------------
Tolong cek balik statement ko. jangan cakap ikut kepala lutut.

Sejak bila Jepun ada casino? Taiwan pun ban casino dah berpuluh tahun. Tahun 2009 baru larangan casino dihentikan.

Ini semua negara kapiaq yang faham bahawa semasa mereka berstatus negara membangun, casino adalah perkara terakhir yang diperlukan.

Bila dah kaya baru nak bagi buat casino. Itu pun psal tokei judi dari US yang bagi tekanan.

Itu orang kapiaq yang dalam agama diaorang tak pernah pun larang berjudi.

Kalau dia boleh paham judi cuma mendatangkan masalah, kenapa UMNO tak boleh paham. Kenapa masih ada Casino di Malaysia?

"""Mari kita umno pas haramkan.
----------
UMNO nak haram apa? Lulus untuk tambah lagi ada. Apa perlu PAS masuk BN baru nak haram. Tak boleh sign banning tu sendiri ka?

Tak payah la nak umpan PAS.

"""Masaalahnya sekarang bila pas+dap+pkr orang melayu jadi minoriti.
---------
Ini satu lagi cakap ikut kepala lutut.

PAS-majoriti Melayu. PKR-Majoriti Melayu. DAP sahaja majoriti cina

Dua dari tiga parti PR majoriti Melayu, macam mana tiba-tiba Melayu boleh jadi minoriti?

Blogger UMNO sebetul nya ada otak ker tak?

"""Adakah dap nak perjuangkan nasib melayu ?
---------
Jawapan nya adalah YA. Contoh nya di Perak, kerajaan boneka DAP (istilah UMNO) telah luiuskan lebih banyak pemberian tanah pada Melayu dari beri pada Cina.

Dan kerajaan boneka DAP itu pun luluskan bantuan untuk Sekolah Agama Rakyat yang UMNO pergi tarik balik.

Di PP pun sama, SAR telah diberikan bantuan.

"""Mampukah melayu bersaing ?
----------
Ko jangan nak menghina Melayu. Ko ingat Melayu ni haprak sangat ka sampai tak dapat bersaing dengan bangsa lain?

"""Jika pas bersama bn,pas boleh tarbiahkan umno yang korup.
---------
Bukankah PAS dah cuba tarbiah UMNO dalam BN. Hasil nya UMNO makin parah, lepas tu pegi tendang PAS keluar dari BN.

Anonymous said...

Takapalah saudara. Tak perlu kita berdebat jika saudara nekad dengan pendirian saudara. Mungkin lain waktu saudara tukar fikiran atau sy tukar fikiran. Sy cuma umat melayu bersatu. Realitinya umno masih mendapat sokongan tertinggi dari orang melayu. Jika pas tertinggi,sy pasti akan menyokong kerana kesatuan melayu,islam. Jgn kita menjadi macam puak di palestin,timur tengah yang berpecah belah.
Wallahualam.

Nizam Mahmud said...

"""Jika pas tertinggi,sy pasti akan menyokong kerana kesatuan melayu,islam
----

Herd mentality tak baik di amalkan. Tak kan la majoriti terjun longkang hang pun ikut sama demi 'kesatuan'

Guna la akal sikit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.