Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, June 10, 2009

Do Not Be Fooled by the “Ban Sisters in Islam” Issue.

After doing some checking, the resolution that was passed by Muktamar has no bearing towards PAS real stand on freedom of speech and expression. It is more towards preventing the abuse of the word Islam by certain quarters in Malaysia.

A statement by PAS Youth Head, Nasruddin Tantawi, (http://www.malaysiakini.com/news/106100) clarified the meaning of “banning” that is contained in the resolution. The entire resolution, was never meant to ban SIS from it’s existence.


Rather, the ban is directed to the usage of the word Islam in it’s name. Since, SIS has issued so many statements deemed to be contradictory to Shariah, PAS has called upon the National Fatwa Council to investigate the real stand of SIS.

And if found that their stand to be deemed contradictory to Islam, then they should ceased to exists as “Sisters in Islam” but rather “Sisters in Malaysia” or any other sort of name it wishes but not using the name Islam.

PAS is committed to the freedom of expression

Since the Companions of the Prophets were never prevented to criticize the Caliphate in any ways, therefore, freedom to criticize and express one’s view was never the practice of the Rightly guided Caliphs and is never sanctioned by Islam.

However, the resolution against SIS is an act to prevent the abuse of the word “Islam”. It’s highly immoral for a society to claim to represent Islam when in truth it doesn’t.

In other words, the resolution is aimed at preventing the abuse of the word Islam in the context of Malaysia. That is, of course, pending full investigation by the National Fatwa Council, where SIS will have ample opportunity to defend themselves.

Ample Proof to Doubt SIS Stand on Islam

I am a father of 2 daughters. I am the last to want my daugthers to be discriminated by the system.

But from what i've studied and read, what SIS is doing is not about fighting discrimintion and inequality. Rather, they are trying to impose western liberalism upon the Islamic laws in this country.

1.0 Zainah thinks that the Shariah is against the Constitution of Malaysia

“Secondly, existing Islamic family laws in Malaysia contravene provisions of the Federal Constitution, such as Article 8(2), which specifically forbids discrimination on the basis of gender. As they stand, the individual family laws in each State also violate key aspects of our domestic policies, and contain provisions that have proven inequitable compared to civil laws governing the same matters for non-Muslims.”

Much to Zainah’s surprise, the Islamic laws of various states in Malaysia was enacted before Merdeka and as such, is not contradictory to Article 4 on the Constitution which says:


“(1) This Constitution is the supreme law of the Federation and any law passed after Merdeka Day which is inconsistent with this Constitution shall, to the extent of the inconsistency, be void.”

2.0 Zainah keeps saying that there is inequality in the Islamic family laws. But, thus far, she has not been giving much evidence to support her claim.

Her last effort to stop the implementation of Islamic Family Law (FT) 2005, was proven to be mitigated disaster for the SIS as it destroyed their credibility completely. Those who witnessed SIS’s debate with the AG office on the issue can testify how foolish SIS appeared to be. They were completely ignorant of the IFL (FT) 2005 and how the legal system of this country works.

In fact, if memory serve me right, SIS has retracted their resistance to IFL 2005 after heavy resistance by most of the Muslim society.

3.0 In spite of being vocal on women’s equality, and the need for Malaysia family laws to be reformed, Zainah has been very short on evidence proving her claims.

In fact, many studies based on empirical data has shown that the main problem with the Malaysian Shariah system is not legal in nature. Rather, it is due to lack of facilities and especially judges.

This has resulted in delays in so many cases which has created a lot of frustrations in the people.

This has given an impression to many who is watching SIS that they are trying to impose western secular liberalism upon Islamic legal system in Malaysia, albeit, not having sufficient reasons to do so.

4.0 Much of Zainah's "Mussawah" reference are not scholars from reknowed and recognized Islamic seats of learning in the world. I mean, the scholars she refers to in her "Mussawah" agenda are none from institutions like Al Azhar etc. Many of here reference are scholars who depends on works from Orientalists.

And Orientalist have been proven time and time again to be wrong and mistaken in their analysis of Islam. They cannot even agree on one reason why the Islamic legal system is faulty.

In other words, Zainah is basing her "Mussawah" agenda on confused sources. Naturally, the outcome is more likely to be confused as well.

4.0 Despite not being able to prove that the Malaysian Shariah system is unfair to women, Zainah and SIS is insisting on moving forward to change Malaysian Shariah system into becoming more politically correct, from a Western liberalists standpoint.

Zainah and her cabal of feminists are only interested to destroy patriarchy rather than anything else. Justice and equality is just a ploy to disguise their real intention. That is my observation.

I agree that the resolution lacks sufficient reasonings, but SIS is not an angel and has been responsible for invoking the anger of majority of Muslims in Malaysia. Lacking enough justification for their existence, their only crusade is truly a source of instability and unnecessary tension within the Malaysian society.

5.0 But, if it was me, I wouldn’t have passed this resolution. I would let SIS die a slow death as the majority of the Muslim society do not even care whether they exist or not, let alone adopting their agenda.

To all, please do not let SIS be a reason for the breaking up of Pakatan Rakyat and allowing UMNO to win. It’s just a simple misunderstanding and can be overcome. It’s not about stopping a person from expressing themselves. It’s about preventing the abuse of the word Islam.


Tulang Besi.

42 comments:

Anonymous said...

Nama pun Zainah.bermaksud Zina.malang betul perempuan yg bernama Zainah ni.sepanjang hidup dia dipanggil berzina.itu yg jd biol dan cipta agama Islam mengikut kesesuaian dan kehendak mereka. bukan mengikut landas undang undan islam. walaupun saya ni org perempuan tp tak setuju dgn setengah perkara yg dibuat oleh SIS. terlalu liberal dan westernize

Mr. X said...

Is Pakatan fooling us on the English issue? I was told Pakatan doesn't want our children to master English, is that true? Why?

Tulang Besi said...

Mr X,

No UMNO is fooling us on the English issue.

Anonymous said...

SIS is small issue.

My bigger worry about PAS is still the UMNO loving faction.

Been reading nows TGNA now having secret meeting with the Pakatan faction.

Will this lead to anything more serious.

We cant afford PAS to break up but people like Nasarudin , Nik Aziz own son elected all not good news.

Rozana said...

Majlis Fatwa Kebangsaan atau majlis mufti bertanggungjawab ke atas isu SIS ini. Bagi kata pemutus segera dan endah peduli bangkangan dari golongan liberal. Kalau mahu pakai nama Islam, semestinya bersikap tunduk taat kepada ajaran Al-Quran dan hadith, bukan mempertikaikannya. Ilmu logik manusia tidak mampu mengolah yang tersirat di dalam ilmu wahyu, contohnya bahana menimpa riba dan H1N1. Persoalannya, adakah para mufti mempunyai strong will untuk menghukum SIS yang dianggotai anak-anak pemimpin sana.

Anonymous said...

H1N1 ni ego sangat... rakus kuasa nak haposkan organisasi kecil2 semut pun nak ban.. PAS dah lari dari pejuangan sebenar, PAS TERENGANU akan kubur selama-lamanya.. Nasa toksah jejak kaki kek kelante!!!

Anonymous said...

Janganlah PAS nak jadi pengecut, Kalau SIS kata ini Islam itu Islam dari petikan Quran, berdebatlah dengan mereka dengan Ulama-ulama terkenal PAS, matikanlah argumentasi mereka barulah muncul kebenaran....saya rasa PAS betul-betul pengecut berdepan dengan wanita-wanita....bukanya Ulama....Islam itu Universal bukan hak PAS....

Anonymous said...

are all malaysian this ignorant?? it is such an embarassment to have a fellow muslim brothers & sisters like u guys!! Thank God for people like Zainah & sisters. if u guys dont really know what they are all about & what they are actually doing to uphold the principle of justice and equality..then learn. for that is better than to talk nonsense!

Anonymous said...

keutamaan saya adalah untuk memusnahkan UMNO sama sekali. SIS be damned. iron bones, usah gusar. kami yang bukan islam tidak akan tersasul dari menyokong PAS dalam usaha mereka untuk menghancurk-leburkan UMNO. after all, can SIS win parliamentary and state seats in the numbers like PAS? NO. PAS UNTUK SEMUA!

Sohaimi said...

macam cakap sdr TB
isu SIS ni isu kecik, macam lalat.. kalau layan menjadi-jadi

jangan sampai lupa isu fraksi yg tengah usaha bubar pakatan rakyat.

baik cepat..Tuan promoter pun dah nak tutup tirai!!

Anonymous said...

1- Pengarah Pilihan Raya PAS, Datuk Mustafa Ali

2- Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa

3- Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Haron Din

Peranan tiga wakil UMNO dalam PAS ini adalah untuk mempengaruhi Tuan Guru Haji Hadi Awang. Mereka berjaya nampaknya..!!! Tetapi kekuatan PAS bukan pada presiden atau timbalan presidennya. Kekuatan dan keutuhan PAS selama ini kerana kejituan semangat ahli-ahlinya.

Jerangkap samar UMNO yang dipasang sekian lama melalui Mustafa Ali dan Datuk Haron Din telah terkena Ustad Nasharudin dan membedil TG Haji Hadi. Kepada ahli PAS, tolong tanya kepada Datuk Haron, ilmu agamanya untuk perjuangan ummah atau perjuangan ekonomi peribadinya? Apakah tidak cukup dengan ‘Darul Shifa’ yang memperdagangkan segala ilmu agama demi ekonomi peribadinya? Tolonglah Haron Din, jangan gunakan amanah ahli yang mengangkat kamu ke tahap ini dalam PAS untuk dijadikan umpan kepada musuh kami - UMNO, parti yang dilaknat oleh majoriti masyarakat Malaysia!!

Seorang pemimpin PAS yang sakit kepala mengeluarkan kenyataan begini:

“Saya merayu kepada seluruh pimpinan PAS dan Pakatan bukan sahaja bekerja keras dalam pilihan raya kecil DUN Manek Urai, saya juga menyeru agar mereka menghentikan segala kenyataan yang berkait dengan isu-isu yang boleh beri kekeliruan kepada penyokong PAS khususnya yang berkaitan dengan kerajaan perpaduan,” katanya pada sidang media berkaitan pilihan raya kecil DUN Manek Urai hari ini.

Apa punya bahalol mangkok berayun kepla dongga ni. Kalau tak nak diperdebatkan, kenapa celupar sangat mulut Haji Hadi?. Apa PAS sudah nak jadi parti diktator? Pemimpin boleh cakap, ahli dan rakyat disuruh tutup mulut?. Bebal sungguh rupanya mangkok berayun ni.

pandaktukan said...

Sdr TB,
Meminta dan memberi hak kpd Majlis Fatwa (MF) untuk memutuskan sama ada SIS boleh pakai 'Islam' atau tidak dlm nama mereka adalah satu tindakan yang amat 'short-sighted'. Jangan lupa:
1. PAS pun ada 'Islam'dlm namanya.
2. Apa jaminan MF tidak atau tidak akan mengikut telunjuk Umno, seperti banyak institusi lain di negara kita?
Jadi, apa kata kalau satu hari nanti, selepas MF bersetuju dgn apa muktamar PAS minta dan atas berbagai alasan mengharamkan SIS drpd menggunakan 'Islam' dalam namanya, timbul pula golongan anti-PAS yang minta MF haramkan PAS dari menggunakan 'Islam' dlm namanya? Jgn melenting menjerit itu mustahil dan tak masuk akal. Banyak sudah perkara yg aneh dan tak masuk akal yg nyata dah berlaku di negara kita, dari episod bekas DPM yg dibelasah oleh ketua polis sehinggalah keputusan mahkamah (sungguh banyak ini!) yang tak selari dgn undang-undang. Pokoknya, ada puak yg mempunya kuasa dan pengaruh untuk membenarkan perkara-perkara 'aneh' dan 'tak masuk akal' ini berlaku. Adakah PAS hendak masuk perangkap dan menjadi mangsa mereka satu hari nanti?

Usul SIS di muktamar tersebut sebenarnya tak sepatut berlaku dan telah mengalih pandangan ahli dan umum dari isu-isu yang sewajarnya diberi perhatian. Tak payahlah saya sebut apa isu-isu tersebut. Di sini bukan tempatnya.

SIS adalah organisasi yg mempunyai pandangan dan pendirian mereka sendiri tentang isu-isu agama. Sekiranya kita tak bersetuju dgn hujah-hujah mereka, kita berilah hujah-hujah kita pula dan terangkan di mana SIS kesilapan. Yakni berdebat secara beradab. Kumpulan seperti SIS bukanlah ancaman kpd Islam atau sesiapapun. Yg menjadi ancaman adalah cara sesetengah orang Islam respond apabila berhadapan dengan hujah atau pandangan yg tidak disukai mereka.
Salam hormat.

Anonymous said...

Bahaya Virus H1N1

Sekiranya anda mengalami simptom2 berikut :-

1. Suka buat rundingan gelap
2. Ingkar pada arahan Mursyidul Am
3. Cepat lupa diri
4. Suka tukar statement
5. Suka sangat ‘tidur’ dgn musuh
6. Autokratik tak tentu hala
7. Tetiba sawan merepek “hidup Melayu!!”

Maka anda sudahpun dijangkiti virus H1N1.
AWAS!! Cepat2 berjumpa doktor yg ber’tauliah’.

Doktor2 bertauliah anda boleh jumpa di kalangan golongan Protaz mahupun Protazah.

sam raspiut said...
This comment has been removed by the author.
sam raspiut said...

1)
Bila sahaja bertentang pendapat dengan pengikut Pas Hj Abdul Hadi Awang (PAH) bersegeralah mereka menuduh itu adalah erdogan atau ahli PKR, kecenderungan berbahaya ini menyempitkan Pas kepada mereka sahaja. Matlamat mereka hanya untuk mengimbang sekiranya golongan PAH buruk maka ada golongan lain yang lebih buruk, jadi memburukkan PKR adalah usaha wajib mereka bagi menghadapi tentangan ahli Pas lain dan merasionalkan tindakan PAH.

Pada mereka seseorang itu bukan Pas kalau tidak menerima pemikiran Hj Hadi, pada mereka Pas adalah Hj Hadi. Kecenderungan auto wala’ dan auto hebat menjadikan mereka tidak rasional dan bebal. Dengan sekadar tuduhan untuk membawa pihak lain sebagai nyiru untuk menutup bangkai gajah kepimpinan PAH adalah amat naif…

Tidak perlu berselindung lagi, didalam Pas hanya ada dua golongan iaitu pihak yang menyokong TGNA dan taat kepadanya sebagai Mursyidul Am selayaknya dan pihak yang menyokong dan wala’ pada Presiden Pas Dato Seri Hj Hadi Awang (PAH).

Pertentangan pendapat yang timbul khususnya dari blogger bukan untuk merosakkan Pas tetapi untuk meluruskan halatuju Pas yg diyakini tersasar akibat isu muqabalah dan kerajaan perpaduan.

Kita harus akui pendapat golongan PAH ini adalah hasil corak pemikiran presiden Pas, manakala yang bertentangan adalah mewakili pendirian Tgna sebagai Mursyidul Am. Apapun istilah samada erdogan, proksi Pkr atau fraksi umno yg dipakai oleh penulis blog adalah mewakli kedua pihak ini.

MemPkr ahli Pas yg menolak UG serta menyerang Pkr sebagai dalang sengketa dalam Pas adalah usaha sistemetik menggagalkan PR yg disokong oleh Mursyidul Am. Tidak silap bila TGNA dan penyokong Pas menerima Pkr sebagai rakan PR sebagaimana diputuskan oleh syura’? Keputusan syura’ adalah keputusan parti, jadi mengabaikan syura’ adalah usaha mengabaikan parti. Orang Pas wala’ kan parti, kecuali kita mengambil kaedah Umno yg presidennya lebih besar dari Parti.

Cenangau said...

Jangan ambik mudah sangat dengan SIS ni, depa ni agak advance dalam menggunakan kaedah melobi. Ramai pelobi depa yang rapat dengan ahli politik yang berkuasa dalam Umno dan jugak yang nampak mungkin akan dapat kuasa dalam PKR

sam raspiut said...

2)
MemPkr ahli Pas yg menolak UG serta menyerang Pkr sebagai parti sekular bagi membersih kesilapan kepimpinan PAH adalah bidaah. Memahami perkataan sekular dari sudut bahasa tidak sama dengan mengamal dasar sekular. Dilihat sekular tidak sama dengan mendokong fahaman sekular, adakah orang Pas yg gunakan khidmat bank akan jadi sekular atau menghalalkan riba? Bila Hj Hadi tidak melaksanakan pemerintahan islam dan Hudud bila memerintah Terengganu adakah dia pendokong sekular? Tidak, tiada siapa pun mendakwa Hj Hadi pemerintah sekular.

Kita tidak boleh menyamakan Pas dengan Pkr, tidak boleh meminta mereka membuat undang-undang tubuh yg sama seperti Pas. Pkr adalah parti majmuk berbilang bangsa dan agama manakala Pas parti islam untuk orang islam, budha dan hindu takda tempat dalam Pas kecuali dalam kelab penyokong Pas inisiatif Pas Kelantan. Kita tidak boleh membandingkan Umno dan Pkr walaupun pendokongnya bekas umno, Pkr tiada sejarah tolak islam seperti umno tolak islam. Umno parti pemerintah sudah 50 tahun mereka berpeluang memilih islam tetapi mereka pilih sekular walaupun sudah 50 tahun Pas cuba dakwah mereka! Jadi usul TGNA adalah memerangi dan menjatuhkan Umno dan itulah peranan Pkr dan DAP sebagai rakan PR, menumbangkan Umno!

Mursyidul Am menerima PKR, susahkah kita untuk mengakui dan menerima jasa dan sumbangan Pemimpin Islam dalam Pkr kepada ummah? Pkr telah melaku perkara-perkara yang tidak boleh dan tidak mampu dilakukan oleh Pas, mahukah Pas membuka keahliannya kepada berbilang bagsa?. Kapal Pkr membawa pengundi bukan Islam yang ‘bahtera selamat’ Pas tak bulih bawa, Pkr membawa DAP kepada Pas yg dulu mati-mati menentang Pas, bulih dakwah dalam PR kalau puak presiden berselera nak dakwah, dakwah puas-puas sampai habis islam semuanya. Parti atau bahtera sebaik mana pun tetap tidak sempurna, Pkr adalah pelengkap kepada bahagian Pas yg tidak sempurna. Inilah yg dipertahankan oleh TGNA, menyatukan parti islam, separuh islam dan bukan islam dibawah PR. Pada sesetengah penyokong PR Tgna bukan sahaja Mursyidul Am Pas, tapi juga Mursyidul Am PR!

Tidak payah galak dahulukan Umno yang dari zaman Burhanudin Helmi sampai almarhum Ustaz Fadzil Noor Pas gagal didakwah, kalau di Terengganu pun presiden gagal dakwah Umno inikan pula bapak Umno di Putrajaya! Sebaliknya apa yg berlaku Pas hampir didakwah masuk Umno!!

Anonymous said...

Just realised that PAS is just a hypocrite parti,PAS untuk semualah,islam will treat all equallylah,pas is better than umnolah,bla bla bla.Podah! if it is true PAS will treat all equally when come into power,why then nons are treated differently in PAS?why not recognise them as equal to normal PAS members?why they need to be in a supporters club.PAS is already treating nons with discriminatory policies.This is not any different from UMNO.

MAN DISAPOINTED

Anonymous said...

Sebagai orang Islam mereka sepatutnya mempelajari Islam melalui ulama Islam bukan daripada musuh Islam seperti golongan orientalis.

Dalam Muktamar Tahunan PAS Ke-55, usul daripada PAS Kawasan Shah Alam menggesa kerajaan mengharamkan SIS jika terbukti bertentangan dengan syariat Islam dan membuat pemulihan ke atas ahlinya.

Gesaan itu terkandung dalam salah satu yang diterima tanpa bahas semalam, di Stadium Melewati, Shah Alam.

Usul itu antara lain berbunyi menyedari bahawa aliran dan pandangan dibawa oleh SIS boleh mengelirukan masyarakat, mendesak Majlis Fatwa Kebangsaan membuat penyelidikan ke atas SIS yang membawa aliran Islam liberal dan seterusnya mengharamkan pertubuhan tersebut jika terbukti bertentangan dengan syariat Islam dan membuat program pemulihan ke atas ahlinya.

Sebaliknya kumpulan SIS yang berpendidikan Barat itu mengecam tindakan PAS dan menurut Pengurus Program SIS, Norhayati Karpawi, PAS merupakan sebuah parti politik yang autokratik dan hipokrit dalam perjuangannya.

Anonymous said...

kau tak payah ckap bnyak la tb.kt bwah ni adalah bukti kau bercakap bohong.teserlah sifat munafik kau tu

************************

Anonymous said...

Jun 8, 09 12:06pm
DAP memandang serius terhadap usul yang diluluskan oleh muktamar PAS semalam untuk mendesak kerajaan supaya mengharamkan pertubuhan Sisters in Islam (SIS).

Jun 8, 09 4:09pm
PKR menggesa PAS supaya menimbang semula usul yang diluluskan oleh muktamar parti itu semalam mendesak kerajaan supaya mengharamkan pertubuhan Sisters in Islam (SIS).

mana pegi puak erdogan dlm isu sis ni.takkan senyap kot.dah diperjelaskan pkr tu mmg parti sekular.memisahkan agama dari politik tu mmg fahaman pkr.pkr perlu bubar parti dan masuk pas jika benar beragama islam.berjuanglah menegakkan islam.memartabatkan alquran dan hadis.kenapa pkr perlu besekongkol dgn dap isu sis.kalau benar islam kenapa tak menyokong pas.mmg terbukti ideologi sekular tu adalah musuh dlm selimuit islam

June 8, 2009 5:58 PM

************************

Tulang Besi said...

Jun 8, 09 12:06pm
DAP memandang serius terhadap usul yang diluluskan oleh muktamar PAS semalam untuk mendesak kerajaan supaya mengharamkan pertubuhan Sisters in Islam (SIS)..

Ini semua permainan media UMNO/BN.

Mana ada usul mengharamkan SIS?

Lagipun, SIS adalah alat UMNO. Mustahil SIS akan diharamkan.

June 8, 2009 6:57 PM

Anonymous said...

What is touching on my nerve is the love affair with Umno.

i am very disappointed with PAS just as i am disappointed with Sultan of Perak.

PAS will be full of frogs and more narrow minded than Umno.

LB

Anonymous said...

TB,
Ana sokong pandangan Anon 4.42pm tentang kenyataan Mustafa Ali dalam PCnya petang semalam.Memang dia bahalol dan mangkok ayun.Dalam ucapan dasar Hadi Awang tak berani nak sentuh Kerajaan Perpaduan.Dalam sidang akhbarnya baru keluar cerita Kerajaan Perpaduan.Geng Mustafa Ali bolih cakap pasal Kerajaan Perpaduan,orang lain tak bolih.Dah tak tahan kena hentam kiri,kanan,atas dan bawah minta*(merayu) semua pihak jangan sebut lagi Kerajaan Perpaduan.Hei! Mustafa Ali,tunggul lapok,You started it and now you face it.
Ana juga sokong cadangan anon 3.43pm - Nasaruddin Mat Isa tak payah datang keManik Urai.Begitu juga Mustafa Ali.Dua orang ni akan bawa "sial" keManik Urai.

Anonymous said...

PAS is not to be trusted - since it is an Islamist organization. Many do not understand the difference between ‘Muslim’ and ‘Islamist’. Islamist are supporters of Arab-centric medievally dogmatic political Islamic ideology (just like Nazism, Stalinism, Maoism etc), and do not have to be Muslims, that seeks to construct or sustain racist, sexist and fascist dominant power over ordinary Muslim believers and non-Muslim communities alike, in order to achieve an absolute "(One i.e. homogenous) Islamic Empire", in opposition to modernity and westernization, especially against universal human and women's rights. Whereas Muslims are ordinary believers who regard Islam as a personal belief between oneself and God. Further, Islamist ideology will never fundamentally recognize full liberation and equality for women/girls, gays, non-Islamic communities, converts/apostates from Islam and so on. Moreover, this include forcing girls as young as from three years old to SUBMIT to Arabic-centric veiling ideology; so that their consent can be manufactured as when they become adults, rather than from rational i/.e complete free will! Go to PAS organized meetings and you will see this very clearly - disgusting!

Besides, the most dangerous of all, this ideology dreams of a homogenously and medievally racist, sexist, fascist Arab-centric/led "Islamist Empire/Ummah", from east to west! Even in oil-rich Malaysia and Indonesia, the Pakistan-led (& Bangladesh to a certain extent - including marrying poor village girls such as in Borneo)Islamist groups have infiltrated local Islamist movements, including PAS and fanaticized such groups, thus causing increasing extremist Islamisation of the two countries, besides targeting our oil, including in oil-rich Borneo. Further, these once dynamically multicultural tolerant two countries will be the Islamist Empire base in South-East Asia.

Katharina Sri (former: Noor Aza Othman)
Germany.

Anonymous said...

Can you imagine PAS running the nation?*

Ban all whom we don't agree with.
No dissent, no argument. Just impose a ban. Start with SIS first...then ban all others as we see fit. We may not have the power now, but give us your support to get there. We will be predictable. We will behave just like any group in power. We will suppress free speech and oppress people for thinking different.

*The question is posed by former premier Dr. Mahathir. I think he hits the right note.

Frankly, the prospect is scary. Whither PAS...

Anonymous said...

Yes, Let's ban SIS from using the word Islam as an NGO does not really represent Islam.

with the same reason, let's also ban PAS from using Islam, as a political party does not really represent Islam as well.

Has the muslim world in general recognises PAS to represent Islam? Does the Rightly Guided Caliphate resides with PAS?


Let's ban SIS. Let's ban PAS.

matrasad said...

If you want to prevent people from using the word "Islam" because they apparently don't "represent Islam", then you need to be a representative of Islam, no?

But who decides whether you are representative of Islam instead?

What if someone tells PAS that THEY don't represent Islam?

Are only Al-Azhar scholars to be listened to as well?

Rozana said...

Ikut kamulah kalau nak bersedudukan tanpa kahwin hingga beranak-pinak mcm goldie hawn & kurt russell, ikut kamulah nak lancar kempen monogamy no to polygamy at all, ikut kamulah nak pakai terdedah sampai pakai paha atau ketat sampai nampak camel toe, ikut kamu lah, tapi jangan kait dengan Islam yang maha suci itu.Pakailah nama lain seperti Sister in anti-sexism or whatever. Kalau PAS sendiri mencemari nama Islam, majlis fatwa dipersilakan buat ketetapan. Be gentleman.

Anonymous said...

Katharina Sri,
Personally I do not know whether you are a Muslim or not.If you are not a Muslimat I understand why your opinion to me is really disgusting and revolting.If you are not a Muslim please refrain yourself from making stupid and uncall-for remarks about Islam.You know nuts about Islam.Your opinions mostly came from heads of orientalist whose mission was,is and will to destroy Islam.
If you are a Muslim,(God forbid) may you rot in hell.

abobenadam

Anonymous said...

TB,
SIS ni dah banyak menimbulkan masaalah kepada orang Islam dan menjadi penghasut kepada orang bukan Islam untuk membenci Islam.Yang sedihnya Majlis Fatwa Kebangsaan dan Majlis-majlis agama negeri buat pekak dan buta saja tentang aktiviti-aktiviti serta kenyataan-kenyataan SIS,mentang-mentang anak-anak mantan PM jadi ahli SIS.
Tanpa banyak cakap,tanpa banyak berhujah kita nak tengok Pemuda PAS dibawah kepimpinan barunya seorang ulamak muda yang berserban dan berjubah labuh mengambil sesuatu tindakan terhadap SIS ini.Jangan asyik nak demo untuk batalkan konsert saja,itu budak-budak PASTI pun bolih buat.Ini satu cabaran untuk Pemuda PAS.Kita nak lihat "tindakan"(action) bukan sekadar ceramah atau khutbah saja.

Anonymous said...

Hey Abobenadam, why Islamists like you, PAS, Taleban & all, like to shut up freedom of speech, instaed of debating intelligently and rationally like civilized human beings? So I'm not a Muslim (thank Christ!), I cannot question abuse of human rights; you want live in a cave or something? Islamists like yoy believe in flogging, torturing, murdering,beheading, bombing and so on, even on innocent human beings and for example, on women/girls who don't wear the veil or go to school as in that primitive Afghanistan, Pakistan etc, as if commanded by God, and then dare to tell peace and just loving human beings to shut up?! Get lost! Islamists like you are revolting and disgust me; don't even know what a just Islam means! Your likes are to be blamed for causing the hatred towards Islam and truly decent Muslims, no one else, certainly not the westerners!

Katharina Sri (former: Noor Aza Othman)
Germany.

Anonymous said...

Dear abobenadam,

Way to go, bruder. You speak like a real muslim - so vulgar and your speech laced with violence.

You are truly emulating your Allah, with your mouth foaming of anger - having wet dreams of seeing Khaterina Sri rotting in hell.

Allah would be proud of you. He might even enlist your help in torturing those damned souls in hell.

My my, you have been reading the Quran lately haven't you.

Good muslim.

Anonymous said...

Katharina Sri,
I think you should write in website Murtad Malaysian. Malaysian Waves is not suitable for b'cause against universal as human being.

Rozana said...

Freedom of speech?!, then everyone is free to call others SLUT, BITCH, MOTHER F...

Serious Shepherd said...

Guess I can still cuci mata and continue looking at (little) girls' thigh without using any telecommunication or media device, thanks to feminists who do not fight against sex parties and dumping of babies, but fight for the right to wear sexy clothings and calling it a form of modernity.

If 'There is no compulsion in religion' when it comes to Quranic verses instructing women to cover their aurat, what if some Islamic group says that Quranic verses on forbidding the killing of innocent people is just an advisory?

Yong said...

I thought the SIS ban issue is just a RED HERRING to distract PAS members from the real issue - Unity Government. Let PAS members be united on SIS issues, then WHAM!!! the Unity Government moves in, while PAS members are busy looking at the other side. Don't get distracted PAS members. Stand by Tuan Guru Nik Aziz.

exedy said...

sdr TB,

saya fikir dgn penjelasan us nasruddin tantawi tersebut isu ban SIS ini boleh selesai. apa yg berlaku hanya salah faham. mmg wajar MFK buat keputusan sama ada boleh atau tidak SIS guna perkataan Islam memandangkan banyak pandangan mereka tidak bersandarkan nas & dalil yg sahih. dalil2 mereka hanya dikutip dari buku2 yg dijual di toko2 buku yg x authentic. approach mereka lebih kurang astora jabat.jadi, PAS tidak minta pun SIS diharamkan..

berkenaan isu UG, saya berpendapat banyak cyber trooper umno yg masuk campur dlm perang komen di blog2. kenapa ada org2 yg hantar komen marahkan PAS menyatakan mahu pangkah umno semula?? ini pada saya permainan psikologi halus mereka. oleh itu, berhati2 lah sdr TB. saya harap TB boleh keluarkan artikel utk menghentam pula cyber troopers umno. mereka sedang mengambil kesempatan.
saya juga pinta pada anonymous yg mengutuk tn guru haron din agar berhenti mencerca beliau sebegitu rupa. saya bekas muridnya di darus syifa. anda memfitnah beliau sama seperti mahathir memfitnahnya dulu iaitu tn guru haron din berjual beli air jampi. apakah bezanya anda dgn mahathir kalau begitu? anda pasti tidak tahu hakikat yg sebenar, apa yg kami pelajari dari beliau, dan tahap kewarakan beliau. bukan semua org dianugerahkan kebolehan unik seperti tn guru haron din. tingginya ilmu beliau sudah pasti hasil pembelajaran yg mendalam & hidayah dari Allah swt. jadi saya beranggapan anda hanya salah seorang cyber trooper umno atau SB yg jijik & jahil.
demi Allah yg nyawaku di tangannya saya sendiri tidak redha dgn UG ini tapi janganlah kerana isu ini anda semua memburuk2kan tn guru haron din. dia seorang ulama fiqh & tasauf yg tiada duanya..dunia tasauf terlalu luas. kenalilah beliau terlebih dahulu sebelum anda mengatakan yg bukan2 padanya.

wassalam.

Yong said...

This is a true story. A friend of mind went to Darul Syifa to be cured of syihir. She was attended by a student of Ustaz Dr Haron Din. After few treatment, she felt to be okay. The ustaz suggested she learn the spiritual healing so that she can look after herself. My friend thought, why not? She went and studied diligently. After some lessons, the ustaz asked her whether she wanted to marry one of them. Wo..this is not right, she thought. She quitted right away.

I am not sure Dr Haron Din knows about the unprofessional behaviour of his students. I believe Darul Syifa has helped many people. But one dirty kerbau may affect others. So I think Dr Haron Din must 'tarbiyah' his team of spiritual healers before going into the political war zone. I believe Ustaz Haron Din wants to help people and Islam. But there are bad people out there. I read your books and respect you. Please! don't help the wrong team!!!

dribrahim said...

xperlu ban SIS.

PAS gerakkan pool ulama, penceramah2 bebas dsb, utk lwn SIS. gunakan kaedah dakwah. kalau SIS ni sesat, terangkan kepada masyarakat kenapa sesat? SIS banyak memberi bantuan kepada golongan wanita, baik dlm krisis rumahtangga dan ekonomi.

maka mengapa tidak PAS turut sama bersaing. rebut golongan yang memerlukan bantuan. SIS kuat bukan sekadar backing dr ahli politik, bahkan gerakan mereka yang berkesan dan memberi manfaat.

inilah peluang golongan ulama membuktikan bahawa mereka mampu lebih sekadar memberi ceramah. ini juga peluang PAS mengembangkan peranan sebagai parti politik.

Anonymous said...

Are you sure abt your friend's story on Darul Syifa? I was their student for 2 yrs since I kena sihir in 2005 and no such thing happen to me or to my sister and other friens as well. In fact,there were 5 girls in our group but none share your friend's story.

Yong said...

There are ethical issues regarding doctor and patient, guru and students relationships. A guru or doctor has no right to poke his nose into others' private life. Being married or not is none of the guru's business. My friend is a private person and thought the "marry" idea was unacceptable. She left because of that. For young girls out there, just be careful when you enroll in any "spiritual" endeavours - ustaz or no ustaz.

By the way, I wish Dr Haron Din sticks to his alternative medicine rather than politics.

Anonymous said...

Memisah Agama Dari Negara

Kerosakan yang dibuat oleh sistem yang pincang; sekularisme. Dan kerosakan itu, ‘abadi’ sifatnya tanpa penyelesaian secara syariat.

Memberikan kekuasaan hukum kepada manusia adalah syirik yang nyata. Dalam pengajian mana-mana kitab tauhid akan merumuskan pengajian tauhid kepada sifat Istigna’ (sifat ‘terkaya'-Nya Allah dan ketakberhajatan-Nya kepada sesiapa pun) dan Iftiqar Allah(Dia pula tempat bergantung segala sesuatu). Takrif sekularisme yang boleh kita kesan dalam kitab-kitab tauhid zaman-berzaman ialah penafian kekhususan sifat istigna’ dan iftiqar ini hanya kepada Allah Subahanahu Wa Taala. Bila mana kita tidak bergantung kepada petunjuk Allah dalam mana-mana babak dan insiden kehidupan dan bergantung kepada sesama makhluk, maka kita telah berlaku ‘sekular’.

Masalah kita di Malaysia ialah perlembagaan sekularnya. Lihat bahagian 1, perkara 4 fasal (1) yang membatalkan mana-mana undang-undang yang berlawanan dengan perlembagaan sehingga menyebabkan PAS tidak dapat laksanakan hukuman Islam di Terengganu dan Kelantan dahulu.. Jadinya, ‘syahadah’ agama rasmi negara adalah Islam dalam perlembagaan tidak ada aspek nafi (menolak kekuasaan lain sebagai kuasa tertinggi) dan hanya sekadar isbat (sebut sahaja Islam). Tentulah ia bertentangan dengan konsep La ilaha illallah.

Anonymous said...

Paling best tgk debat org mengaku Islam tapi xnak guna pendekatan Islam bila berhujah...asyik nak guna akal singkat juga..akhirnya terserlahla kejahilan sendiri...org2 JAKIM dan lama cop SIS ni keluar dari Islam..tapi SIS ni kuat pengaruh..JAKIM xberani nak keluarkan kenyataan..JAKIM ni sape yg beri kuasa?xheranla SIS ni makin berani...yg kita ni duk sibuk2 nak berkelahi pasal golongan ni ape kes? cara pemakaian pun xnak ikut Al Quran, xnak ikut Islam..dah tu nak mengaku Islam..perumpamaan pencacai mengaku badan bau harum..sorryla terkasar bahasa..tapi sedih tgk org2 yg konon PAS, taksub pada pemimpin, bukan pada dasar PAS itu sendiri...mmg bodohla jika sokong PAS kerana pemimpin PAS, kerana xpuas hati dgn kerajaan, kerana mak bapak org PAS, mmber2 org PAS..mmg bengongla org2 begini..Sebetul2nya masuk PAS kerana dasar PAS..pemimpin silih berganti, dasar PAS tetap sama...jgn melampau sangat buat kenyataan, ape pemimpin PAS tu maksum ke?mereka buleh ditegur tapi kita sama kita org bawah ni jgn duk berkelahi sama sendiri...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.