Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, June 5, 2009

Tak Nak Kerjasama Dgn UMNO. Tapi Kenapa Tipu?

Telah dilaporkanm dalam Harakahdaily:

"Saya ambil kesempatan di sini untuk sekian kalinya menegaskan bahawa pimpinan tertinggi parti tidak pernah mempunyai niat atau perancangan untuk masuk UMNO dan BN."

Kalau begitu, kenapa harus menipu satu waktu dahulu dalam berjumpa dengan UMNO?



Bukankah Ketua Penerangan PAS Pusat telah terpaksa menarik kembali kenyataan beliau dan mengeluarkan kenyataan baru?

Juga, kalau benar tiada niat untuk bersama BN dan UMNO, maka apakah tujuannya bercakap dengan UMNO dalam gelap tersebut? Sehingga sekarang tiada laporan dari mereka2 yang bertanggungjawab terhadap kandungan serta butir-butir perbincangan dengan UMNO.


Juga, isu Task Force 2010 juga tidak disentuh? Siapa dia Dato' Wan Abu Bakar yang berasal dari Terengganu? Tidak hairanlah motivasi untuk bawa PAS ke UMNO ini adalah konspirasi pimpinan2 Terengganu kebanyakannya.

Malahan, antara jawapan balas terhadap dakwaan di atas yang saya rasa paling baik adalah:

"Betul tu... mana ada agenda nak masuk UMNO, yang ada agenda nak gabung dengan UMNO. Justeru, tuduhan itu adalah fitnah semata-mata."


Majlis Syura Mengarahkan Berbincang Dengan UMNO?

Antara dakwaan lain adalah kononnya Majlis Syura yang mengarahkan perjumpaan dengan UMNO tersebut.

Dakwaan ini juga mengandungi berbagai-bagai persoalan juga:

a. Kenapa Pengerusi Majlis Syura tidak mengetahui akan keputusan ini? Dan seterusnya Pengerusi Majlis Syura telah menolak apa2 hubungan dan percakapan dengan UMNO. Ini menangdakan TIADA KEPUTUSAN dari Syura kerana kalau ada, mengapa Pengerusi Majlis Syura boleh mengenepikannya?

b. Sehinga sekarang tiada bukti bahawa Majlis Syura telah mengarahkan perbincangan dengan UMNO tersebut? Tiada satu dokumen hitam putih membuktikan wujudnya arahan sedemikian.

c. Kenapa dipilih Mustafa Ali sebagai mewakili PAS sedangkan Mustafa Ali bukan ahli Majlis Syura Ulama PAS

d. Kenapa perkara ini tidak dirujuk kepada AJK PAS Pusat ataupun sekurang-kurangnya DEwan Harian PAS Pusat? Mengikut perlembagaan PAS, Majlis Syura tidak mempunyai kuasa untuk mengarahkan sesiapa untuk berjumpa dengan UMNO. Itu adalah bidang kuasa AJK PAS Pusat.

e. Dan kandungan perbincangan juga sehingga hari ini tidak dilaporkan secara rasmi dan bertulis kepada AJK PAS Pusat ataupun pada Syura?

KEsimpulannya, penafian yang tertera di atas ini tidak boleh dijadikan sandaran kerana terdapat banyak lagi persoalan yang masih belum dijawab.

Kalau kita dah kena tipu sekali, takkan kita nak kena tipu lagi?

24 comments:

Anonymous said...

PAS sebenarnya adalah parti yang terdiri daripada hipokrit dan penipu serta menyelewang agama.Tidak sanggup sama sekali bekerjasama dengan UMNO tetapi tanpa sebarang bantahan terus bekerjasama dengan DAP yang menghina islam serta cuba menghakis hak istimewa orang melayu serta raja-raja melayu manakala PKR pula terdiri daripada pemimpin yang tidak bermoral.Kalau Elizabeth Wong orang BN,dia kan dicaci tetapi kerana anggota PR,sanggup Nik Aziz berjumpa dengan dia dan paling kurang ajarnya, memakai baju kurung dan tudung,yang melambangkan kesopanan dan budaya melayu,di mana orang yang tidak bermoral seperti Elizabeth Wong tidak layak. Ternyata orang melayu PAS terlampau tamak kuasa sehingga sanggup menggadai maruah bangsa melayu. Ini tidak termasuk kononya fatwa-fatwa sesat yang dikeluarkan oleh orang tua nyanyok PAS,Nik Aziz.Semoga PAS akan hancur sebelum maruah bangsa tergadai.

Anonymous said...

iye ke? bukan umno ke yg tolak hudud? apa beza umno dgn dap?

Anonymous said...

TO ANON 12.43 ABOVE

i) dap tak hina melayu (bangsa). dap hina umno (parti politik). banyak warga malaysia hina umno sekarang. umno dulu zaman tunku, ok...

ii) elizabeth? bagaimana dgn chua soi lek? dia kan sekarang orang vip barisan nasional? mana perbezaannya? perbezaannya adalah, eli adalah mangsa curi tangkap gambar, si chua tu 'berkhalwat'.

iii) musuh orang melayu adalah umno. umno zaman tunku dah tak ada dah...

iv) biar pas dan pkr jadi kerajaan baru. islam dijaga dan semua warga malaysia dijaga.

v) umno, mca, mic, gerakan dan seluruh barisan nasional biar jadi pembangkang.

that's all i want to say for now...

4RAKYAT

Anonymous said...

I have to agree with Anonymous June 5, 2009 12:43 PM re Eli Wong issue. She is agressive and totally dominant, it belittles the baju kurung and headscarf she donned on to seek sympathy from the public. She is immoral and has no personal intergrity, and PKR people like her will continue to smear the good name of both PAS and DAP. PAS must stand up together on this issue and demand PKR to be responsible and accountable to purge her and all the dubious characters from Pakatan. The rakyat is not stupid, we can see spins, whether it's from UMNO, UMNO agents in PAS, DAP or PKR!

Anonymous said...

Betul orang UMNO ni kurang cerdik.. Eli jumpa TGNA tak kan nak pakai skirt!

Apa salahnya pakai baju kurung/bertudung. Malah lagi elok.. Itu menunjukkan tanda hormat Eli bila di kelantan dan pada TGNA.

Berlambak orang bukan islam pakai baju kurung/tradisi kat KL tak pun riuh rendah..

Anonymous said...

to anon 1.21pm

i agree to disagree, however....

eli dominant? that is one part of her that is required. amongst her missions is to save forest reserves particularly in the highlands so that what little of those we have in the city are not RAPED AGAIN AND AGAIN by greedy capitalists in cahoots with corrupted officials 9(read: barisan nasional and its minnions).

that alone, i respect her.

whatever she chooses to dress in her sleep (chanel# 5 perhaps) is not my business, i dont care and rightly so.

who am i to judge her if she decides to sleep naked.

and, did i hear you scream "immoral" because she apparently "sleeps" with "that muslim guy"? he is NOT a muslim if he sleeps around outside wedlock.

broaden up a bit your myopic views lah... sheeesh..!!

4RAKYAT

Anonymous said...

AND MIGHT I ADD, FOR THE PAST 50 OVER YEARS, I'VE NEVER SEEN A MORE COHESIVE TEAM OF LEADERS UNTIL PAKATAN RAKYAT TAKES OVER SELANGOR.

YOUNG, TRENDY, BURSTING WITH EXCITING IDEAS, IN TUNE WITH THE GLOBALISED WORLD, THE LIST GOES ON.

GONE ARE THE DAYS WHEN ELECTED REPRESENTATIVES ACT LIKE GUNG-HO "YOU-MUST-KISS-MY-HAND-AND-BOW" OH-I-AM-SO-IMPORTANT LEADERS.

ELI & GANG WORKS FOR THE RAKYAT. THEY TREAT US AS BOSS'; NOT THE OTHER FCUKING WAY ROUND.

THE UGLY IMAGE OF TOYOL & HIS MERRY-PLUNDERING-GANG COMES TO MIND NOW...

4RAKYAT

Anak Perelih said...

harus membaca tulisan di blog PKR Pengkalan Hulu ini...
http://pkrpengkalanhulu.blogspot.com/2009/06/umno-juga-ikuti-perkembangan-muktamar.html

Anonymous said...

When ulamas starts to stretch the truths or becomes untruthful, then, it's time to be concerned because a person will only resorts to untruths or stretching the truths when there is something to hide or something he prefers not to reveal....and that could be dangerous!

Anonymous said...

otak UMNO yang sakit.......dia terasa teramat sakit sekarang sebab ramai rakyat sudah kesampingkan UMNO.....tapi pasal tolol punya pasal, segala argument masih pada tahap lama......ketuanan melayu, hak melayu, hina Islam, bla, bla, bla.....UMNO's argument against Eli Wong is absolute shallow knowledge in Islam.....very very shallow!.......

The MIND!!!

Afyan said...

TGNA dah setuju dengan muqabalah

Anonymous said...

Umn/BN is evil and corrupted but not PAS and DAP. There are good and bad in PKR but they are not evil.

Bijan

Expat-Melaka said...

Blogger Afyan said...

TGNA dah setuju dengan muqabalah
.

Baca statement TGNA sewaktu baru pulang dari Haj.

Jelas beliau menolak Muqabalah.

Afyan said...

Baca juga statement Tok Guru Nik Aziz selepas mendapat penerangan daripada ahli majlis syura.

Beliau menganggap pertemuan sebagai muqabalah.

Anonymous said...

Kenapa sampai sekarang pun sebahagian orang melayu masih tak faham : dap tak hina islam/ sultan/hak keistimewaan melayu, mereka hanya tak suka golongan melayu umno yg berasuah,bermaharaja,dan tidak bermoral.Sepatutnya ini bukan saja kerja dap tapi semua rakyat malaysia yg cintai negara...pemimpin politik yg tidak bersih walau dari apa parti pun MESTI dihapuskan.Jadi tolong JANGAN kelirukan lagi rakyat dgn cakap2 kosong spt islam dihina,melayu dikhinati,raja tidak disanjung....kaum bukan melayu hanya 35% saja macam mana mereka boleh berperintah ya?

Afyan said...

Sebentar tadi kira-kira jam 10.10 pagi Ustaz Nasharuddin diumumkan secara rasmi sebagai Timbalan Presiden PAS bagi penggal yang baru 2009-2011.

Kita nantikan respon media / bloger pro-Anwar dalam perkara ini, yang akan menggali sebab musabab kekalah Husam.

Saya jangkakan akan keluarlah tulisan-tulisan yang akan menghentam lagi para ulama yang melobi.

Anonymous said...

Rupa-rupanya PAS pernah berunding secara senyap jugak dengan UMNO.

http://www.agendadaily.com/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_52b80114-ca9db1d0-1dc7b1a0-16a63e7d

Apa Komen TB pulak dalam hal ini?

mut said...

Para perwakilan dah membuat keputusan. Ust. Nasa berjaya mengekalkan kedudukan tersebut. Maka beliaulah yang akan menjadi pemangku kepada TGHH sehingga pemilihan yang seterusnya.

Seeloknya kita kena berlapang dada dan menerima sebaiknya keputusan yang telah dibuat ini.

Pihak yang menjawat jawatan tertinggi parti pula, janganlah melupakan tanggungjawab bahawa mereka memegang jawatan mewakili akar umbi parti dalam menjalankan tugas dan amanah parti.

Walaupun saya menjangka perbezaan pendapat akan berterusan kerana jurang sedia ada memang agak luas, saya berharap perbezaan ini tidak dizahirkan dengan cara yang memecahbelahkan lagi parti dan ahli.

Tulang Besi said...

Saudra Afyan lupa ke.

Walaupun PKR tiada jentera, tapi mereka ada pengundi.

Adakah kerana PKR tiada jentera maka kita mahu menolak pengundi tegar PKR?

Panglima Perang Cyber said...

salam..

setelah meneliti situasi sekarang ini maka saya sangat mengharapkan perpaduan Melayu Muslim akan diusahakan oleh semua pihak. ini kerana kekuatan Melayu akan membawa keamanan dan kestabilan untuk semua kaum di Malaysia.

Meskipun tidak disenangi oleh puak yang pernah diusir keluar oleh umno seperti Anwar dan juga Nik Aziz namun Islam perlu bersatu juga tanpa menghiraukan pandangan dua orang manusia yang busuk hati ini..

Masakan tidak busuk hati jika mereka masih menolak perpaduan dan kerjasama antara kerajaan dan pembangkang namun rela bekerjasama dengan parti samseng yang jelas dapat dilihat dalam video tersebut..

usaha saya ini demi perpaduan Melayu dan rakyat Malaysia amnya...

saya cabar penyokong Anwar dan Nik Aziz untuk melihat sendiri video DUN Perak kali ke 12 pada 7 Mei 2009 yang lalu di blog saya di link bawah ini.

Lihatlahh YB DAP PKR begitu samseng sekali termasuk seorang YB 'tersesat' dari PAS bernama Nizar yang begitu kemaruk ingin kembali menjadi MB hingga tidak kisah apa jua cara sekalipun hendak dicapai asal kuasa dapat dikembalikan kepadanya..

Mujurkah YB Pas yang lain di Perak tidak terikut-ikut dengan provokasi murahan geng samseng PR itu.

Jika masih ada di kalangan YB atau rakyat yang tetap menyokong PR selepas melihat kejadian tersebut maka saya kira ia tanda hati mereka sudah terkunci mati dari melihat kebenaran...

apa boleh buat.. Sila lihat di link bawah :

http://penembak-tepat.blogspot.com/2009/06/edisi-pagi-video-adun-pr-samseng-dan-24.html

Moga Allah menyatukan hati hati kita semua.....

Afyan said...

Panglima,
PAS akan meruntuhkan UMNO!

Anonymous said...

F*kin UMNo are all cacat celis,rapist,perogol,kaki bomoh,pembunuh,yet,to show they r islamic,they bring our Eli..hahaha..satu dunia tau,parti pundi ni no1 in all sorts of keharamjadaan..and TGNA was right in labelling UMNO as evil!!Sudalah,we knowlah!!it's not about Islam or even melayu..it's all bout UMNO's survival!!F*k nut retards UMNO know they need to do something dramatic for thier own survival,so they dangle carrot at nash,hypnotise hadi,and thier kai's..Let hadi and Co join UMNo! lah..The progressive fellas boleh kelaur ad hoc!!UNITY MY ASS!!despite all the wealth frm petro $$,terengganu is still backward,penuh dgn drug addicts..ya,Terengganu tops in morphine addiction..all these kaki kelentong ulamaks r just like pariah umno buto.. actually,these ulamaks who teringin sangat nak pegang buah zakar UMNO r lagi teruk..setan bertopengkan islam!!UMNO at least openly rogols,like that Thambi Chik!!

Anonymous said...

Aah, kaki2 lunggi yg teringin sangat nak bersetubuh dgn UMNO perlu was was..ada banyak closet gay,lesbo dlm UMNo oh..

yes said...

Islam kah kita jika kita menolak hukum HUDUD? Mohon penjelasan dari mana mana mufti.

Sebagai rakyat biasa kita cuma boleh berkata kita tolak hudud, kita tidak ada kuasa selain dari itu. TETAPI jika sesuatu kerajaan yang berkuasa menolak hudud apakah hukumnya?

Jadi sekiranya nya kerajaan perpaduan tercetus, sanggupkah kah Pas bersekongkol dengan UMNO yang kita semus tahu menolak hukum hudud?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.