Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, August 20, 2009

ADUN Pelabuhan Kelang Hilang (Diculik)?Pelabuhan Kelang ADUN is not Contactable

Saya mendapat maklumat dari sumber yang boleh dipercayai bahawa ADUN Pelabuhan Kelang, Badrul Hisham Abdullah sudah sampai ke tahap tidak dapat dihubungi. Situasi ini iras-iras kedua-dua ADUN lompat di Perak tempohari. Mari kita berdoa kerajaan PR Selangor akan dapat mengatasi masaalah ini dengan terbaik mungkin, inshaalah.

Ingat, UMNO cuma memerlukan 9 orang ADUN untuk melompat bagi memastikan kerajaan negeri bertukar tangan. Dan dengan Najib Tun Razak sebagai Ketua Perhubungan UMNO Selangor, mereka amat "desperate" untuk mengambil alih Selangor.

Saya merasakan UMNO sedang mencuba untuk mendapat kesembilan-sembilan orang ADUN tersebut melalui aksi melompat dari kedua2 PKR dan PAS. Dari PAS, saya yakin paling ramai yang akan melompat hanya dua orang. Yang lain itu masih berprinsip dan beriman. Dari PKR pula, baru-baru ini bukankah berlaku ADUN PKR sendiri menyerang kerajaan negeri? Saya tidak tahu berapa orang yang mampu bertahan dan berpegang dengan prinsip mereka?

Oleh sebab itu kita semua wajib berdoa dan berusaha supaya kerajaan Pakatan Rakyat berjaya dipertahan dan segala usaha jahat UMNO digagalkan, inshaalah.

Sekiranya saya dibuktikan salah dalam isu ini (yakni Badrul tidak melompat) saya akan menjadi amat gumbira.



I was informed by trustable sources, that Pelabuhan Kelang State Assemblyman from PKR, Badrul Hisham Abdullah, has gone missing and cannot be contacted. This situation mimics the defection scenario that occured in Perak previously.

Although UMNO will require the defection of about 9 ADUN for the government to change, the Pelabuhan Kelang defection may be the start of the entire process of coup-de-tat ala' Perak.

UMNO is desperate to wrest Selangor being that Najib Tun Razak is it's liason chief. And being that UMNO has no conciense (or even religion), they will do anything within their powers to get back Selangor.

The longer Selangor remains in PR hands, the more difficult UMNO will be in regaining lost ground. In other words, the failure to wrest Selangor means UMNO will die a slow death.

I know that from PAS, the most, 2 ADUN will defect. The other ADUN are known to have integrity and principle. The rest will be made up from PKR and probably DAP as well.

Remember it was the DAP ADUN that tip the balance in Perak.

So, please pray that Badrul Hisham Abdullah will not be swayed even if he is a well known "Ezam" man.

The idea for this article is not to spread panic but to get all of us to pray for the safety of the Pakatan government in Selangor.

Tulang besi

36 comments:

-thethinker- said...

biarpun saya ini penyokong pakatan rakyat , tapi saya berharap agar Ameno teruskan rampasan kuasa tuu , teruskan laah.. biar rakyat nampak betapa buasnya ameno , betapa kotornya ameno dan betapa takgunanya segelintir adun PR yg dulu tak ditapis sebersih-bersihnya.. biar ini jadi ikhtibar kat PR , lain kali bubuh calon , tapis tapis laa sikit

Anonymous said...

Selain Datok Dr. Hassan Ali, siapa lagi Adun PAS dijangka melompat?

Yang lain ialah Dr. Halimah Ali (Selat Klang), Iskandar Abdul Samad (Chempaka), Dr. Ahmad Yunus (Sijangkang), Dr. Abdul Rani Osman (Meru), Dr. Shafie Abu Bakar (Bangi), Saari Sungib (Hulu Kelang) dan Khasim Abdul Aziz (Lembah Jaya).

dino_yp@yahoo.com said...

Semoga kerajaan Pakatan Rapuh tumbang di Selangor!

Anonymous said...

saya harap PR akan tumbang SEGERA...

Arif Omar said...

BAGUS BENAR. BIAR PADAM PAKATAN HARAM INI. TAK SEDAR DEK UNTUNG. YBNYA SEMUANYA GANSTER. NAK MENTADBIR PUN TAK TAHU. MACAM PARIA KAEDAH PENTADBIRANNYA.

feezah said...

alhamduliillah..sekiranya menjadi kenyataan..ini akan membuktikan betapa kotor & buasnya PR diselangor,sehinggakan YB2 di bwh PR pn xtahan dgn org2 atasan PR..semoga menjadi kenyataan..Amin!

anwar said...

ewah3...sdpnye sume komen ek!for me let them do wateva they want cos at the end of the day aku nk tanye sape untung sape rugi?patutlah najib senyap je ek!!ade plan altantunya 2nd edition!!!allahuakbar,pose dh dekat moga allah turunkan pertolonganNYA kepada umat islam,dhla penyakit byk lagi mau politikus...tiada kuasa dapat menahan bala allah termasuk la TB yg byk bongkar kemungkaran di negara kita.sama2 doa muga allah melindungi kite.cuace pun dh xmenentu skrg,jgn kate aku gile dh!!!nabi noh ms wat kapalbesar pun org xcaye kan,just be prepared & be back to islam way...please wahai umat seagama dengan ku

Anonymous said...

Looks like Badrul and the entire PAS set up in Klang cannot be trusted....To all those Chinamen who voted in PAS....and to those fellas who supported Badrul at Port Klang standing in the rain listening to him talk cock at Jalan kastam....today you may live regreat that decision.

TRULY MALAYSIAN said...

Satu lagi Projek BE END!!!!!!!

Tulang Besi said...

Blogger Arif Omar said...

BAGUS BENAR. BIAR PADAM PAKATAN HARAM INI. TAK SEDAR DEK UNTUNG. YBNYA SEMUANYA GANSTER. NAK MENTADBIR PUN TAK TAHU. MACAM PARIA KAEDAH PENTADBIRANNYA.
.

Ini adalah contoh betapa angkuhnya UMNO di Selangor dan UMNO secara amnya.

Yang benar2 tersiksa bawah Pakatan Rakyat adalah kontraktor2 UMNO sebab tak boleh makan free mcm dulu.

Skrg diorang tgh kering dan diorang tgh usaha nak jatuhkan kerajaan pakatan rakyat pula.

Anonymous said...

Go check with mazylynor everybody know's that he has this pr monkey in his pocket.In case everyone is wondering who is mazlynor well he was the great zakari's macai.

Anonymous said...

Memang betui, kontaktor kontraktor yang terdiri dari sayap sayap bahagian UMNO di Selangor susah cari makan sekarang.Itulah sebabnya mereka beria ia nak kan PR jatuh, satu lagi projek bodoh UMNGOK

Anonymous said...

Alhamdulillah! Baguslah kalau kjaan PR tumbang di Sngor.
Ternyata kjaan PR sekarang lebih menguntungkan cina dan india.

Perancangan Allah lah yang akan memenangkan Melayu dan Islam di Sngor.

Anonymous said...

Kalau si anuar tu nak rampas adun tahun lepas yg konon nak buat kerajaan baru boleh pulak? halal pulak? memang sial penulis blog. Cakap xserupa muka manusia...puihh!!!

Anonymous said...

ramaijuga pencacai umno bongkok kt sini,
udah la bongkok , bodoh polak tuu,
tahu nk merampass jer keje nyer
lain tader
suruh keje elok2 asyik nk rasuahh jerr
muga hancurla umngokk and the geng kat seluruh negaraa
kita mulakann dari selangorrr
nyah kan khir toyol ...
wakwkakwka

Anonymous said...

Utk menghalang haramjadah khankhir pola najis's 2nd coup d etat di selangor ,rakyat perlu turun jalanraya..in massive waves!!there is no other way!!hah,bolehkah berisikap pasif,tolak ansur dgn puak iblis?TAK BOLEH!!

Anonymous said...

For the 2nd time,this Badrul has gone missing..hallo..badrul..nak ambik duit,ambiklah..rakyat will show!!watch out!!

Anonymous said...

Read malaysia today the shit has hit the fan.

Anonymous said...

Puak2 yang besyukur untuk tukar kerajaan ni puak2 UMNO yang menampakkan akhlak hina mereka.

Tapi nak buat mcmna, mereka ni UMNO.

UMNO memang hina

Anonymous said...

Saya rakyat N. Selangor menyokong Kerajaan PR Selangor 1000%. Kenapa? Selama 50 tahun apa2 pun tak dapat dari BN tapi apa2 cukai saya dah bayar. Dibawah MB Khalid sekurang2 saya dan jutaan rakyat Selangor dapat free...ee 10 meter padu air setiap bulan. Air sepatutnya free sebab kurnian Tuhan. Bagi PR berkuasa lagi 4 penggal. Lepas itu tak kisahlah sebab saya pun tak gol. Kah! Kah! Kah! Hidup PR.

Anonymous said...

Lompat si katak lompat!.Biarlah mereka lompat. Lebih tinggi lagi syok. Lepas itu cepat2 bubarkan DUN N. Selangor. Yahoo! pilihan raya bukan di Perak tapi di Selangor dan kita akan saksikan berapa DUN BN masih tinggal lagi.

Voice of the Oppressed, Suppressed said...

I just cannot imagine 9 will jump ship. But then Hassan Ali is surely a possible frog. I don't like this old goat.
Let's hope UMNO's evil plan will fail.

sman said...

Dah tengok istana Khir Toyo dan Istana Zakaria, dah tahu pasal PKFZ,dah lihat mayat Teoh terbujur,dah juga tahu cerita Altantunya yg di bunuh dan komisyen kapal selam,masih lagi sanggup nak menyemberang utk meneyertai Umno?.Itu maknanya mereka bukanlah orang yag baik dan bukan juga orang yg beriman.Kalau ini benar-benar terjadi,maka kita tidak boleh berbuat apa-apa lagi,biarlah Allah saja yg jadi Pengadil dan Pemberi Balasan.

jgnjami said...

kalau betulla ada 9 pakatan adun nak lompat masuk be end di selangor ni, aku pun nak give up pasai politik...setelah negeri teman kena rampas dari 3 pengkhianat tu, maleh dah nak defend ahli ahli politician.

tapi kalau tak lompat dan ini hanya sekadar khabar angin.then aku akan terus menyokong dengan titih peluh, masa dan segala tenaga untuk menegakkan Parti Islam PAS tak kira la kat mane pun.org umno ni rasenyr tak lama , come next ge bila Pakatan berkuasa inshalla ramai la lompat masuk pakatan .time tu harap harap jgnlah pakatan leaders buat taik.

kalau buat taik jugak, barisan rakyat akan betulkan kembali seperti mane nak betulkan bn ni.inshallah. perjuangan takkan selesai.

Anonymous said...

Lompatlah,wahai katak2 bodo!!Hahaha,"surat mistri" sedang melayari seluruh dunia..kahkahkahkah..TP->Toyol->Lord Murujib->MAMPUIH!!!

Myfuad said...

adun pelabuhan klang nie keje hangat2 tai ayam...harap pr kena pasti calon yg kosisten...apapun mekaseh kerajaan selangor beri air percuma...isnyallah lebih berkat tiada berlaku krisis air dan jerebu cepat hilang...dan satu lagi harap admin dapat tukar cbox kepada shoutmix...

Anonymous said...

"Five Pakatan Rakyat State Assemblypersons from Kedah have already met the higher echelons of Umno and have given their undertaking to cross over en bloc once the numbers are enough to enable Barisan Nasional to form the new government in Kedah. RM100 million has been allocated to the Kedah exercise and those crossing over are going to be well rewarded.

In Selangor, Hassan Ali has been promised the post of Menteri Besar if he can convince enough of his people to join him in crossing over. This is of course further to the millions he and his gang are going to receive. So far he has only two from PAS and another two or so from PKR who have agreed to join him. So he will need a couple more to finalise the plan.

Rest assured it is all about power and money. Hassan Ali wanted to be the Menteri Besar of Selangor way back in 1999. The only problem was in 1999 the opposition did not win Selangor. He still wants to be Menteri Besar though. And if crossing over to Barisan Nasional with enough of his supporters to enable Barisan Nasional to form the new Selangor government is what it takes, then that is how he will do it as long as
http://mt.m2day.org/2008/content/view/25998/84/


Yoohoo radhzi..seronok tak lubang punkoq hang tu penuh dgn duit?berapa kali hang dah kena liwat?lendir najibai dlm mulut hang apa flavour?

Bryan Lee said...

I am so regret that PR have such group of people who are commit the sin of greed. But no matter how I am not regret of the vote I gave to PR. BN had been ruled the country for 52 years, but what are the achievement that we have here? With the KLCC that we should proud of? Or we should be proud that Malaysia is still largely in poverty? To Malaysian, have you think or question what BN had been achieve for Malaysian? Why with the NEP Malay still lag behind? Or you all with the tidak apa attitude? We all must force the BN govt to answer. WHY WHY WHY???

Anonymous said...

Engkau ni memang kurang ajar la. Selalu nak burukkan pemimpin sehingga ragu dan pandang serong dengan orang yang engkau benci. Aku rasa engkau yang akan melompat dalam BN. Engkau dah kurang iman sebab selalu buat tuduhan palsu. Engkau ni sama macam Abdullah bin Ubai si munafik. Engkau ingat orang PAS kaki lompat macam engkau ke? Kalau berani bagitau la siapa Adun PAS yang akan melompat? Aku rasa kau la orang yang nak rosakkan PAS dari dalam. Jahanamlah engkau rahman talib.

Anonymous said...

Sebenarnya BN telah menyerang kerajaan PR Selangor dengan hebat. Jika perkara ini berterusan dijangka MB akan bubarkan Dun seluruh negeri bagi mengadakan satu pilihan raya di seluruh Selangor. Petugas-petugas Parti dari PAS telah di arahkan bersedia. Kami PAS Gombak Setia telah diarahkan bersia oleh MTD Gombak setia bagi menghadapi sebarang kemungkinan. Dr Hassan Ali yang telah beri arahan tersebut. Kalau Dr Hassan nak melompat kenapa dia beri arahan supaya semua petugas parti PAS bersedia? Jadi saya rasa tiada Adun Pas yang melompat parti. Ini semua adalah fitnah dari Rahman Talib. BERTAUBAT LA RAHMAN TALIB. KAU NI DARI DULU PERANGAI TAK BERUBAH. KAKI BUAT FITNAH SUKA MENGADU DOMBA.

Tulang Besi said...

Jadi saya rasa tiada Adun Pas yang melompat parti. Ini semua adalah fitnah dari Rahman Talib. BERTAUBAT LA RAHMAN TALIB. KAU NI DARI DULU PERANGAI TAK BERUBAH. KAKI BUAT FITNAH SUKA MENGADU DOMBA..

Ada aku cakap Dato Hasan Ali ke? Aku ckp dua orang.

Betul tak? Kau yang confirm kan.

BErkenaan dengan arahan bubar dewan tu, semua negeri dah tahu.

Anonymous said...

Sudahla rahman kalau bukan maksudkau bukan Hassan Ali salah seorang siapa lagi? Hati perut enkau orang tahu la. Bukan engkau yang selalu buruk-burukkan diorang?

Anonymous said...

kau kata bubar dun semua orang tahu. kalau dah tahu kenapa adun nak lompat parti. Bodoh la kau ni.

Anonymous said...

UMNO akan tamat riwayat pada pilihan raya ke 13 nanti. Tak percaya...tunggu ! Alamat terakhir kematian UMNO ialah kemenangan mempertahankan Permatang Pauh hari ini. UMNO tak payah cakap besar. UMNO kena ngaji Islam dengan Harun Din, Haji Hadi dan Nik Aziz kemudian tukar dasar UMNO kepada dasar Islam.."Al-Quraan dan Al-Hadith, Ijmak Ulama dan Qias sebagai undang-undang tertinggi"...Okey

Anonymous said...

PR tak reti memerintah.tau nak makan duit cepat sgt.kmdn salah kn org lain.salah sendiri tak nampak.camana ler nak jadikan NEGARA ISLAM..skrg NEGARA KEBAJIKAN plak.sampai bila pun tak boleh jika setongkol dengan DAP..

rem said...

"Air sepatutnya free sebab kurnian Tuhan"

kepalahotak anda air nak free.kerajaan mana bg air free hah? nak air free boley,pegi guna air sungai la bro.kalo taknak,jangan terhegeh hegeh guna air paip tu.ada bran? smua pakai cost nak proses air bersih,kenala bayar sikit.

lagi mau komen BN culik la tu..typical assumption.hahahaha.takde ke alasan lain???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.