Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, August 14, 2009

Sebab Penarikan Artikel Berkenaan YB Saari Sungip

Saya terpaksa menarik kembali artikel dari siaran atas permintaan tuan punya surat itu sendiri. Setakat ini alasan yang beliau berikan adalah kerana beliau merasakan isu ini terlalu panas dan beliau takut akan berlaku perkara2 yang tidak diingini. Oleh kerana permintaan beliau adalah melalui "chat" maka saya tidak dapat membawa permintaan beliau tersebut dalam bentuk tulisan.

Kebiasaan saya adalah saya tidak akan menarik kembali artikel yang telah saya publish. Tapi, dlm kes ini, permintaan dibuat oleh tuan punya surat sendiri. Jadi, saya terpaksa akur.

Saya sedar isu ini telah masuk dalam media perdana( cth: http://www.malaysiakini.com/news/110539). Jadi, saya terpanggil untuk memberi keterangan.

Saya masih komited mendedahkan semua tindakan dan aktiviti fraksi UMNO dalam PAS dan saya tidak gentar dengan tindakan mereka.

Apa yang saya nampak, walaupunjavascript:void(0) dinafikan beberapa orang dalam cerita tersebut akan kehadiran mereka, namun tiada siapa yang berani menafikan mesyuarat tersebut telah berlaku dan agenda tersebut telah diperbincangkan.

Itu pengamatan saya.

Tulang Besi

85 comments:

Anonymous said...

Salam,
Kepada Rahman talib @rahman panjang @ TB nampaknya anda takut apabila membuang komen balas dr saudara roslan. Perbuatan anda menanpakkan sifat bacul anda dalam menangani masalah dan sikap pro anda kepada DAP dan sifat munafik anda sebagai seorang Islam.

Pandangan saya anda adalah seorang munafik apabila menyebelahi DAP dalam isu arak ini. Anda cuba menyalahkan PAS Selangor terutama Hassan Ali dan Saudara Roslan. Apa untung anda apabila membangkitkan mereka adalah pro UG atau tidak. Sepatutnya anda mencari penyelesaian yang terbaik bukan menuduh pimpinan PAS Selangor perkara bukan-bukan. Apa yang saya nampak jiwa anda berkarat dan bersangka buruk sesama saudara Jemaah dan saudara Islam. Mengapa isu Rumah penyembelihan babi di Kedah anta tak hentam mereka? Mereka juga buat sidang akhbar malah menarik diri dari pakatan rakyat?

Sikap dauble standard anda dan tuduhan anda kepada Pimpinan PAS Selangor dalam menangani isu ini adalah mengikut kata hati anda yang busuk.

Cubalah bersikap berbaik sangka, kerana orang PAS akan mendahulukan Hukum Allah dari segalanya.

Mengikut perlembagaan PAS Bab Muqaddimah: "BAHAWASANYA dengan sesungguhnya adalah diisytiharkan, demi untuk menyempurnakan taqwa kepada Allah dan kebaktian sesama manusia, yang dijadikan bagi menegakkan AL AMRU BIL MA'RUF WAN NAHYU 'ANIL MUNGKAR dalam kehidupan bermasyarakat dan bernegara, maka inilah diisytiharkan sebuah pertubuhan yang dinamakan "PARTI ISLAM SEMALAYSIA"

Bab 3 fasal 5. Tujuan PAS ialah:
(1) Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah.
(2) Mempertahankan kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara.

Dalam isu ini PAS Selangor mengikut apa yang telah diperuntukkan di dalam perlembagaan PAS. Tapi anda hanya suka melagakan sesama ahli PAS. Anda nampaknya umpama gunting dalam lipatan dan liabliti kepada PAS. Suka melaga-lagakan sesama jemaah. ANDA UMPAMA ABDULLAH BIN UBAI...MUNAFIK YANG MEROSAKKAN AGAMA ALLAH DAN JEMAAH ISLAM DI MALAYSIA.

Nampaknya awak ni memang munafik yang suka mengadu domba. Identiti anda telah dikenalpasti

Anonymous said...

ko ni pehal bro....
TB da ckp kan cerita ni dia dapat dari org yg terlibat ngn mesyuarat tersebutt.
okla tu TB bgitahu sekurangyer kita tahu sapa dan apa yang sedang berlaku, ko ni bila TB cakap camtu sikit2 nk melagakan org, apaehal ni bro..
jgn lopa lakk depa ni semua terlibat dalam mesyurat gelap ngn parti umnogok.
nak kata org munafik, ingat2 la diri sendiri tuu .

camcamni said...

Nampaknya unsur unsur UMNO dalam PAS Selangor telah menang dalam perkara ini dan di harap TB tidak di kena ugutan.

Walaubagai manapun, Tb haruslah diri atas batasan yang tulus dan benar. Jangan tunduk pada anasir anasir UMNO dalam PAS Selangor.

Masa akan tunjuk apakah sebenarnya dalam PAS Selangor.

Syabas TB...herhatihati lah

Anonymous said...

Sahabat kanan,

Ye la, yg hendak dihancurkan kononnya unsur "UMNO" dlm PAS.

Tapi hakikatnya adalah utk menaikkan fraksi JIM dalam PAS.

Ini sebenarnya niat Tulang Besi, muktamar lepas konspirasi mrk gagal, sekarang ini fasa dua pula.

Bg puak2 ni, Haji hadi, Nasha Isa, Harun taib lebih kafir dr DAP.Harussani pula lebih sesat dr iblis.

Inilah mentaliti Tulang Besi, kasihan.

Kita akan lihat jika Nik Aziz meninggal setahun dua ini, saya doakan Husam menjadi MB Kelantan, supaya jika terlungkup PAS PR-13, Husam dan PAS kelantan sama2 terlungkup.

Jika begitu, puak2 Haji Hadi tidak dpt disalahkan atas dasar "fraksi Haji Hadi"lah punca PAS kalah PRU 13.

nan said...

komen elok2

nan said...

ramai2 yg ambik bhg bg komen ni pun bkn ada jwtn beso pun dlm pati

nan said...

masing2 ada telo je

Anonymous said...

Syabas kpd TB. (Semua rakyat Malaysia -BN) = Anak2 bangsa Malaysia memerlukan blogger seperti TB baru ada harapan untuk negara Malaysia. Saudara TB teruskan pejuangan kamu untuk rakyat Malaysia. Teruskan usaha untuk membersihkan fraksi UMNO dalam PAS. UMNO ialah UMNO. PAS ialah PAS. Ahli PAS kalau suka sangat UMNO masuklah menjadi ahlinya dan sebaliknya.

Tulang Besi said...

Anonymous Anonymous said...

Salam,
Kepada Rahman talib @rahman panjang @ TB nampaknya anda takut apabila membuang komen balas dr saudara roslan.
.

Pertama, saya tak buang komen Roslan tu.

Kedua, kalau awak berani, kenapa awak tak bagi nama awak? Kenapa pakai anonymous?

Tulang Besi said...


Tapi hakikatnya adalah utk menaikkan fraksi JIM dalam PAS.

Ini sebenarnya niat Tulang Besi, muktamar lepas konspirasi mrk gagal, sekarang ini fasa dua pula.
.

Waktu saya di kampus,orang kenal saya anti JIM.

Khalid Samad tu anti IRC #1 masa dia di UK dulu. Sebab dia Suara Al Islam.

Apala kau ni. Nak tuduh siasat la dulu.

Tulang Besi said...

Saari Sungip beberapa tahun lepas telah pergi ke UK dan mintak pelajar JIM untuk masuk PAS.

blues untuk rakyat said...

KAH...KAH...KAH....

HAMPA NI TAK ABIH-ABIH GADUH.....




KADANG2 LEBIH SUDU DARI KUAH......


kah...kah....kah...kah....

Tulang Besi said...


Bg puak2 ni, Haji hadi, Nasha Isa, Harun taib lebih kafir dr DAP.Harussani pula lebih sesat dr iblis.

Inilah mentaliti Tulang Besi, kasihan.
.

Ehh puak mana yang nafi jumpa UMNO, last2 diorang jumpa jugak UMNO dalam gelap?

alhusseyn said...

Askum Sheikh! Sabar, mereka yang menentang enta tu tak dapat menangkap maksud enta sebenar dan tuduh enta menyebelahi DAP pula! Ini jenis yg tak pakai undang-undang.Kalau ikul akal depa tu semua, jomlah kita berjihad di Kelantan - tegakan Islam disitu; kita bunuh semua polis yg akan cuba halang kita; kita bunuh orang Umno yg menentang kita...Peduli apa dengan undang-undang taghuut yang ada! macam itu ker?

Anonymous said...

Sahabat Kanan,

Waktu saya di kampus,orang kenal saya anti JIM.

Nak tanya hang kampus mana? Tahun brp hang grad? Apa aktiviti hang buat pi lwn IRC kat kampus?

Khalid Samad tu anti IRC #1 masa dia di UK dulu. Sebab dia Suara Al Islam.

Aku tau dia suara Islam, balik2 dia masuk PAS,bukan macam Saari Sungib and the gang.Jamaah suruh masuk UM lari masuk UTM.

Apala kau ni. Nak tuduh siasat la dulu.

Sekarang kau jwb satu2,aku nak siasat.

Anonymous said...

Sahabat Kanan,

Saari Sungip beberapa tahun lepas telah pergi ke UK dan mintak pelajar JIM untuk masuk PAS.

Bukan dari tahun lepas saja, sejak dr tahun 1987 lagi suruh masuk PAS.Tapi ada jugak yg dihantar ke UMNO, ABIM.

Cnthnya, Rahim Ghouse.

Anonymous said...

Sahabat Kanan,

Ehh puak mana yang nafi jumpa UMNO, last2 diorang jumpa jugak UMNO dalam gelap?

UMNO tu org Islam, DAP tu org kafir. Aku nak tanya, kalau kau mati di kawasan yg hanya ada org UMNO dan cina DAP, hang nak org DAP tanam hang ke org UMNO?

Aku bab ni trus terang cakap, kalau MCA dgn PAS,aku suruh org PAS semayangkan aku. Hang nak suruh DAP ke?

Anonymous said...

blog ni hebat sampai malaysiakini pun buat update pasal hal ni..

raj raman said...

Gara2 "WARLORDS" umNooo dan kuncu kuncu PAS,Tulang Besi kena hentam sampai ke tulang dan saraf.(Cool TB)
Pelik juga kenapa mereka yang hentam tak pakai nama sendiri.(bacul benar kata TB)
rajraman.Bab Kafir itu sensitif dan bila sampai waktunya saja kita tahu masuk syurga atau neraka. BEER punya pasal kena kutuk.(tak minum beer ok)

Anonymous said...

Askum Sheikh! Sabar, mereka yang menentang enta tu tak dapat menangkap maksud enta sebenar dan tuduh enta menyebelahi DAP pula! Ini jenis yg tak pakai undang-undang.Kalau ikul akal depa tu semua, jomlah kita berjihad di Kelantan - tegakan Islam disitu; kita bunuh semua polis yg akan cuba halang kita; kita bunuh orang Umno yg menentang kita...Peduli apa dengan undang-undang taghuut yang ada! macam itu ker?

---------------------------------------

Woi bahlul Hussein, hang cakap mengarut apa ni?
org cerita lain hang cerita lain. Hang tu dah tua nyanyuk. Tu sebab hang nak tunjuk hero lawan presiden. Hang tu yang tak pakai undang2. Kepada rahman talib atau rahman panjang hang pun tak guna nama hang sendiri. hang yang bacul. Tapi identiti hang kami tau. rumah hang pun kami tau. Kalau betul hang hebat carilah identiti kami. Sekurang-kurangnya kami tak lawan presiden macam hang. Presiden buat pun tak ada yang salah, Hang tu jenis suka buat cerita dah tu masuk dalam blog. PENIPU PUNYA ORANG!!! Sape nak percaya kecuali orang yang bodoh...

Anonymous said...

Pada pendapat saya apa yang TB tulis berkenaan Mesyuarat gelap yang diadakan adalah satu penipuan. Dia takut itu sebab tarik balik artikel yang dia buat. Lagi pun dia tak ada bukti wujud perjumpaan itu. Inilah kerja TB dan orang seperti Hussei yang selalu nak porak perandakan PAS. Mereka buat berita yang mesti kita selidik kerana berita yang mereka sampaikan adalah berita dari orang-orang yang fasik. TB dah tersilap langkah tu sebab dia tarik balik artikel berkenaan. Sebab dia tau itu adalah berita palsu.

Tulang Besi said...


Anonymous Anonymous said...

Pada pendapat saya apa yang TB tulis berkenaan Mesyuarat gelap yang diadakan adalah satu penipuan. Dia takut itu sebab tarik balik artikel yang dia buat. Lagi pun dia tak ada bukti wujud perjumpaan itu.
.

Kalau tipu kenapa takda orang berani nafi?

Kelakar lah kau ni

Tulang Besi said...

Bab Kafir itu sensitif dan bila sampai waktunya saja kita tahu masuk syurga atau neraka. BEER punya pasal kena kutuk.(tak minum beer ok)

Puak2 UMNO ni memang dah jadikan Hasan Ali sebagai pimpinan mereka.
Sebab tu mereka marah bila saya publish surat tu

saiful said...

Benda-benda macam nilah yang akan menghancurkn pas, percayalah kalau ini berterusan dengan sikap adu domba tanpa ada kebenaran yang soheh, tunggulah saat-saat kehancuran yang akan tiba, bertaubatlah dan kembali kepangkal jalan dan berjuang dengan ikhlas.

Anonymous said...

Pada pandangan kami setelah memerhati penulisan penulisan diatas, kami berpendapat memang ramai jemaah dalam pas yang amat ikhlas dalam perjuangan dan sanggup melakukan apa jua arahan berdasarkan wala' mereka tetapi harus di peringatkan manusia dikurniakan otak dan iman. Pakai otak sahaja tak boleh jalan bagitu juga rasa ingin beriman tanpa ilmu buruk juga padah nya.
Banyakkan juga membaca didalam berbagai bidang lain tidak hanya tertumpu politik harian tetapi juga segala tipu helah, deception, strategi, perisikan, geraksaraf, perangsaraf dan berbagai bidang lainlagi sebelum memutuskan dalam sesuatu isu.
Gerakerja pihak musuh amat diluar duga kerana mereka tahu jemaah PAS tidak akan percaya mereka sanggup melakukan sedemikian rupa. Dalam mencapai sesuatu objektif mereka, semua pendekatan akan digunakan. Orang tidak sedar mereka diguna gunakan, membicarakan perkara terarah lupa perkara perjuangan utama untuk mengambil alih pemerintahan negara. Mereka di lencungkan dengan isu pengkhianatan, arak dan sebagainya tetapi isu perjuangan nasib rakyat H1N1, kemudahan hospital, pendidikan selayaknya bagi semua, Bahasa dan Budaya, Kemiskinan, Rasuah, Kezaliman di tinggalkan. Fikir fikirkan lah.

Anonymous said...

Ada bau busuk..

Anonymous said...

TB, nak sebut nama tuannye blog ni pun terasa nak muntah. tidak lama lagi anda akan terima pembalasan anda. satu dunia dah tahu cerita pembohongan mu. Semoga Allah akan melaknatkan hidupmu sepanjang hayat. Amin-Amin Amin Ya Rabbul Alamin

Anonymous said...

orang yang menulis, dan orang yang suruh menarik balik artikel ni (konon-konon hero jantan) tapi...?????) sama aje perangainya. PISAU DAH MAKAN TUAN....MAK OII. kita tunggu dan lihat.......kenapa artikel ni di tarik balik dan kenapa penulis takut nak teruskan. Alasan yang diberi sangat melucukan. LUDAH KE LANGIT KENA BATANG HIDUNG SENDIRI> ALLAH HU AKHBAR> Allah telah tunjukkan sedikit kebenaran. Tak lama lagi penulis dan pemberi maklumat (KONON_KONON PEMBELA UMAT) akan mendapat balasan di atas kejahatan tak nampak mereka. AHLLAH HU AKHBAR

Anonymous said...

dimesyuarat itu kata dihadiri oleh YB Khalid Samad tapi membincangkan untuk memecat YB jugak...ada yg tak kena tentang si pelapor tu...

Anonymous said...

Pada pandangan kami (kami ni orang kampung je) selalunya orang yang bersalah sentiasa dalam ketakutan. Kami rasa tulang besi ni dan mula rasa takut kut!! sebab tu beri macam-macam alasan. Tulisan dia ni orang dah mula baca. benda yang tak ada pun diada-adakan. orang dah mula nampak akan kejahatan. kami orang kampung (semuanya) sentiasa mendoakan akan tulang besi akan dilaknat ALLAH sebab terlalu jahat ingin melihat pepecahan dan kemusnahan agama sendiri. Agaknya dia sorang ajelah yang BAIK, yang BETUL, yang PANDAI. Kenapa jadi begini ye....oooo gaknya ada cita-cita nak pegang jawatan besar kot. Jahat sungguh kamu ye TULANG BESI. Bila orang kata kamu, kamu melenting dan tak boleh terima tapi kami tengok bila kamu menfitnah keadaan dan orang-orang yang kamu musuhi, semuanya kamu halalkan. Inilah manusia yang dinamakan manusia laknat dan manusia paling jahat di dunia ini dizaman ini. Dahsyat betul kamu ye tulang besi!@##@&**%**&&##@@!!!

AyahDi said...

TB, sebulan lepas mu cakap kat kawe mu anti IRC masa kat kampus. Kawe pon malah nak tanyo mu ipt mano.

Dan sampai hari ni pun mu tetap benci pada IRC @ JIM. Itu kato mu la. Baru sebulan lepas.

Masa tu kawe dok promosi agar dr dzul, saari sungip dll keluar je terus dari PAS. Tp mereka ada alasan utk kekal.

apa yang kawe nampok, sebenarnya mu dan gang mu hanya nak ambik menafaat saja dr org JIM yg dok dalm pas. Selagi mereka boleh dipergunakan dan ilmu pengurusan, strategi, teknik dakwah dll diperturunkan oleh mereka kpd PAS.

Perkara yg sama (30 tahun dulu) akan berulang. Bila mereka ini terkedepan dgn idea yg bernas, maka akan dituduh ingin mengambil kuasa & tarbiyah dalam pas. Percayalah ... ia akan berulang semula.

Dan yakinlah TB, mereka akan berundur dr PAS samada mu suka atau tidak.

Kepada perancang2 yg ingin ahli JIM keluar dari pas, ingin kawe tegaskan;

TAK PAYAH SUSAH2. CUKUP DENGAN KAMU MENGHANTAR WAKIL BERJUMPA DENGAN DR DZUL ATAU SAARI SUNGIP DAN KATAKAN KEPADA MEREKA "KAMI TIDAK PERLUKAN KAMU LAGI UNTUK BERADA DLM PAS. KAMI TELAH KENAL SIAPA KAMU ORG2 JIM (IRC) ADALAH AGEN YAHUDI" seperti yang dikatakan 30 tahun yang lalu.


Ayah Di
zaidipucuk@gmail.com

Anonymous said...

ESOK KITA SEMUA AKAN LIHAT BAGAI MANA SI BACUL NI AKAN MENEGAKKAN BENANG YANG BASAHNYA. JIKA ANDA SEMUA TAK PERCAYA.........
ESOK KITA BACA KOMEN DIA. ADA SAJA ALASAN BUSUK YANG AKAN DI BALAS OLEH SI BACUL YANG BERNAMA TULANG BESI INI.
JIKA ANDA SEMUA PERCAYAKAN SAYA....KITA TUNGGU DAN LIHAT......
ESOK PASTI MENJELANG TIBA.

AyahDi said...

SALAM SEMUA

KAWAN2, SEBENARNYA TB NILAH MANUSIA YANG SANGAT2 MENGINGINKAN AGAR SAARI SUNGIP DAN AHLI JIM YANG ADA DALAM PAS SUPAYA KELUAR PAS.

SEGALA PENGALAMAN DAN KEMAHIRAN YANG DIMILIKI OLEH INDIVIDU2 TSBT PADA ORG SPT TB, TELAH DAPAT DIPELAJARI DARI MEREKA. JADI "KAMU TIDAK BERGUNA LAGI PADA KAMI."

PERKARA 30 TAHUN DULU BERULANG SEMULA DAN PERISTIWA ITU ORANG ZAMAN INI TIDAK TAHU. KENAPA IA BERLAKU KINI?

JAWABNYA; UNTUK MENUNJUKKAN KEPADA GENERASI KINI, ITULAH FIIL DAN SIFAT TAKJUB AKAN KEHEBATAN DIRI DI KALANGAN SESETENGAH ORANG PAS. BILA DAH PAKAI KETAYAP, JUBAH SEKALI SEKALA, CAKAP PUN ANA ENTE DAN ADA PULAK ORG PANGGIL USTAZ..... MAKA.... ORANG LAIN KURANGLAH ISLAMNYE.

PERCAYALAH, BARU SEBULAN LEPAS TB BAGI TAU SAYA DIA MEMANG ANTI DARI DULU DENGAN ORANG JIM. DAN SIFAT ITU KEKAL DALAM HATINYA HINGGA KINI. ITU KATANYE.

Anonymous said...

tengok sendiri Tulang Besi, LAKNAT Allah dah mula menghampiri kamu.
Harap Bersedia Menerima LAKNAT itu.
AMIN.AMIN, AMIN, AMIN, AMIN, AMIN
AMIN, AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN
AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,
AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,
AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,
AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN,AMIN, AMIN, AMIN,AMIN (44 kali AMIN)

shonzu said...

Kesian TB... dulu bukan main labelkan Harrusani dengan ulama pelacur. Tapi hari ini TB dah jadi bacul sebacul2nya. Selalunya orang tarik balik apa yang dia katakan bila dia dah salah. Sama la dengan peristiwa penarikan artikel YB Saari Sungip, nampak sangat yang perbuatan YB tu memang salah.

Tak apa la, sokong je la, butakan hati, mata dan minda. Hari ini artikel di tarik, tapi jangan lupa esok lusa surat tu akan beredaran dalam blog orang lain juga. Mungkin ini balasan Allah kepada TB selepas melabel orang lain sebagai pelacur.

TB bacul dan dayus........

adikmu jua said...

ie ABG ROSLAN SMS KATA :

Setahu saya setelah dilantik sebagai Ketua Penerangan Selangor dan duduk dalam Dewan Harian PAS Selangor kami tidak pernah sekali-kali membincangkan darihal isu mengekal atau menggugurkan ADUN-ADUN dan ahli-ahli parlimen PAS. Ternyata tohmahan ini sangat jahat dan cuba mengadu domba sesama pimpinan dalam PAS Selangor.

dia dah nafi tu??
jadi apa masalahnya...yg menuduh kenalah bawakan bukti, yg kena tuduh dah nafikan..
saya dah baca apa abg tulang tulis tentang nak jatuhkan saari sungib tu.. yg beri maklumat tu adalah org dalam kata abg tulang, tapi macam mana boleh kata abg ROSLAN SMS ada dalam mesyuarat khas tu?? pelik gak... maknanya abg tulang kenalah mempersoalkan kembali latar belakang yg bagi maklumat pada abg tulang...malu la abg tulang bila sampaikan berita palsu. tulisan abg tulang dah ramai dah yg ikuti, bila jadi macam nie seolah abg tulang termakan fitnah dari sumber yg pada padangan abg tulang dia berkata benar... tapi yg empunya diri dah tak mengaku...cian abg tulang.ramai yg ragu n nampak macam abg tulang sebenarnya yg nak menjatuhkan individu tertentu, pastu bila abg tulang dah buat silap ( ambil maklumat dari sumber fitnah ) abg tulang tak mintak maaf pun kat abg roslan sms secara terbuka. kenalah minta maaf kat abg roslan sms tu. dia pun ada perasaan n rasa. pasni boleh la abg tulang ajak abg roslan sms minum kopi radix n belanja dia makan capati atau apa2 jer..

Anonymous said...

rilek TB..
mu cantas jek komen2 yg bacul + sial tuh..
buat menyemak jer..

suka sgt bgantung kat jubah tok guru!

paip-on said...

salam Bro...

Aku tak kenal sapa si roslan sms tu...aku x knal sgt yb saari..tp aku kenal Mursyidul Am & Presiden PAS.Aku rasa mereka idola aku dlm gerakan Islam dgn Ilmu dan kecekalan mereka dgn gerakan Islam.

TB aku igt hang ni dh berubah lepas hang buat kecoh pasai UG dulu...tp sangkaan aku meleset...tak abih2...tak reti2 nk abihkan...tak puas2...asyik nk jd batu api saja.hang ni pasai apa?apa masalah hang?hang tau kau hati budi, niat seseorang tu hinggakan hang tau apa muslihat depa...ish3 aku kesian betui2 kat hang.

sudah2 la TB...mari kita rapatkan saf dan tumpu kat pmtg pasir plak...cuba la anugerah yg Allah berikan kat hang utk menulis tu digunakan sebaik2nya utk mentarbiah ka...bongkar kelemahan musuh ka...naikkan semngat jemaah ka...tapi....aku sedih sgt la kat hang.wallahualam

Jeffry said...

KEHKEHKEH ADOIYAIII TULANG2..APE PUN AKU NAK UCAPKAN TAKEBEER!!..TAKEBEER!!...TAKEBEER!! DIA ATAS KECEKALAN KO MEMPERTAHANKAN TUAN AL-JUBORI MAHU PUN SECARA LANGSUNG ATAU TAK LANGSUNG..MANUSIA BERTOPENG SERIBU MMG SUSAH NK KENAL TP YG BRTOPENG SATU MCM KO DAH TAU SAPE TUAN EMPUNYE...YEHAAAAAAAAA!!!

Tulang Besi said...

Anonymous Anonymous said...

TB, nak sebut nama tuannye blog ni pun terasa nak muntah. tidak lama lagi anda akan terima pembalasan anda. satu dunia dah tahu cerita pembohongan mu. Semoga Allah akan melaknatkan hidupmu sepanjang hayat. Amin-Amin Amin Ya Rabbul Alamin
.

Errr kenapa?

Sebab blog ni benci PAS dijadikan kuda tunggangan beberpa orang untuk dibawa kepada UMNO?

Sebab tu yang hang marah sangat ni?

Errr, dulu masa blog ni dedah ada usaha nak bawa PAS join dgn UMNO, semua orang tolak kata tipu.

Tapi, last2 sapa yang betul?

Percaya lah, cerita ni betul.

Tulang Besi said...


dia dah nafi tu??
jadi apa masalahnya...yg menuduh kenalah bawakan bukti, yg kena tuduh dah nafikan..
saya dah baca apa abg tulang tulis tentang nak jatuhkan saari sungib tu..
.

bagi saya baguslah dia nafi. Tapi dia tak pernah nafi mesyuarat tu berlaku dan perkara tersebut pernah dibincangkan.

Betul ke?

tinta said...

Sempena Bulan Ramadhan yang bakal menjelma. ko Rahman Talib baik buat pemohonan maaf secara terbuka kepada org2 yang ko fitnah ni. Ko kena ingat ko tu manusia.. bukan tuhan bukan nabi... bukan ko yang menentukan apa yang betul apa yang salah... aku ingat ramai dah yang maki ko dan laknat kat ko.. sampai harinya kalau tak kena bala kat ko, mungkin anak2 ko yang terkena tempiasnya... hidup harus beringat...

fugaz said...

Salam TB..Hang kalu buleh block terus ANONYMOUS2 dari bagi komen kat blog hang nie.dieorg nie specis cuma pandai cakap je...bukan susah pun nak register gmail account..

Anonymous said...

ESOK KITA SEMUA AKAN LIHAT BAGAI MANA SI BACUL NI AKAN MENEGAKKAN BENANG YANG BASAHNYA. JIKA ANDA SEMUA TAK PERCAYA.........
ESOK KITA BACA KOMEN DIA. ADA SAJA ALASAN BUSUK YANG AKAN DI BALAS OLEH SI BACUL YANG BERNAMA TULANG BESI INI.
JIKA ANDA SEMUA PERCAYAKAN SAYA....KITA TUNGGU DAN LIHAT......
ESOK PASTI MENJELANG TIBA.


SAUDARA ANONYMOUS,
tahniah tekaan anda memang tepat sekali, Syabas.
saya telah baca tulisan dan jawapan si bacul tulang besi ni, memang dia tetap nak tegakkan benang basah dia. ada pulak barua-barua dia yang mengaku betul. jangan-jangan puak-puak tu pun berkompromi kot.
teruskan usaha anda anonymous. saya rasa anda tentu kenal dengan si bacul tulang besi ni dengan lebih dekat.agaknya siang dan malam kerja dia untuk mencari murkaan tuhan kot. Mungkin juga ye.

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

TB, nak sebut nama tuannye blog ni pun terasa nak muntah. tidak lama lagi anda akan terima pembalasan anda. satu dunia dah tahu cerita pembohongan mu. Semoga Allah akan melaknatkan hidupmu sepanjang hayat. Amin-Amin Amin Ya Rabbul Alamin.

Errr kenapa?

Sebab blog ni benci PAS dijadikan kuda tunggangan beberpa orang untuk dibawa kepada UMNO?

Sebab tu yang hang marah sangat ni?

Errr, dulu masa blog ni dedah ada usaha nak bawa PAS join dgn UMNO, semua orang tolak kata tipu.

Tapi, last2 sapa yang betul?

Percaya lah, cerita ni betul.

Cik tulang besi,
i rasa tak lama lagi
nama mu. muka mu, berita mu akan
terpapar di media prima perdana.
mu tentu dah buat kesalahan besar.
semua orang kat sini dah tahu,
mu pun mungkin dah tahu tapi mu ingat org lain tak tahu.
harap-harap mu fahamkan apa maksudnya.

Anonymous said...

pertemuan dlm gelap antara khalid samad, dr rani dan izham hashim tak nak cerita ke????

pastu nak cuba hasut YDP2 kawasan sokong agenda jahat mereka.

itu lagi Allah laknat!!!!

Dalaman PAS Selangor said...

Anonymous Anonymous said...

pertemuan dlm gelap antara khalid samad, dr rani dan izham hashim tak nak cerita ke????

pastu nak cuba hasut YDP2 kawasan sokong agenda jahat mereka.
.

Errr masa jumpa tu, Selangor mana ada PJ kerana belum dilantik. Dan pertemuan dilakukan di Pejabat Perhubungan Negeri.

Mana ada dlm gelap daaa.

Tulang Besi said...


Cik tulang besi,
i rasa tak lama lagi
nama mu. muka mu, berita mu akan
terpapar di media prima perdana.
mu tentu dah buat kesalahan besar.
semua orang kat sini dah tahu,
mu pun mungkin dah tahu tapi mu ingat org lain tak tahu.
harap-harap mu fahamkan apa maksudnya.
.

Errr ni adalah antara taktik cyber trooper UMNO untuk menentang blog2 yng mereka lihat merugikan mereka.

Alhamdulillah, saya dipihak kebenaran kerana saya dibenci oleh UMNO.

Kalau seseorang itu dibenci oleh Syaitan, ertinya seseorang itu berada di atas landasan iman.

Berkenaan dengan UMNO, saya berserah dengan Allah SWT.

Mereka boleh lakukan apa sahaja pada saya, tapi Allah SWT lagi besar dari UMNO.

Nabi kata, takutlah kamu terhadap doa orang yang dizalimi.

Tulang Besi said...


SAUDARA ANONYMOUS,
tahniah tekaan anda memang tepat sekali, Syabas.
saya telah baca tulisan dan jawapan si bacul tulang besi ni, memang dia tetap nak tegakkan benang basah dia. ada pulak barua-barua dia yang mengaku betul. jangan-jangan puak-puak tu pun berkompromi kot.
teruskan usaha anda anonymous. saya rasa anda tentu kenal dengan si bacul tulang besi ni dengan lebih dekat.agaknya siang dan malam kerja dia untuk mencari murkaan tuhan kot. Mungkin juga ye.
.

Banyaknya anonymous2 yang panggil saya bacul.

Tapi, diorang ni tak berani pulak pakai nama sendiri ye?

Hmmmm mengata dulang paku serpih nampaknya puak2 ni.

Tulang Besi said...

Blogger Jeffry said...

KEHKEHKEH ADOIYAIII TULANG2..APE PUN AKU NAK UCAPKAN TAKEBEER!!..TAKEBEER!!...TAKEBEER!! DIA ATAS KECEKALAN KO MEMPERTAHANKAN TUAN AL-JUBORI MAHU PUN SECARA LANGSUNG ATAU TAK LANGSUNG.
.

Jeffery kao agama apa? Orang Islam takkan menuduh orang lain berzina tanpa 4 saksi.

Ni mufti harussani kau ajar ke, boleh tuduh orang berzina tanpa 4 saksi?

fidarulmiah said...

hahaha... Tulang Besi dpt info salah... kahkah kah...

aku snegaja bagi maklumat palsu tu kat ko, biar padan muka ko, memang sah kaki fitnah...

roslan kirim salam, sakit perut katanya gelakkan ko.. hahaha

Tulang Besi said...

Blogger Jeffry said...

KEHKEHKEH ADOIYAIII TULANG2..APE PUN AKU NAK UCAPKAN TAKEBEER!!..TAKEBEER!!...TAKEBEER!! DIA ATAS KECEKALAN KO MEMPERTAHANKAN TUAN AL-JUBORI MAHU PUN SECARA LANGSUNG ATAU TAK LANGSUNG..

Jeffery kao agama apa? Orang Islam takkan menuduh orang lain berzina tanpa 4 saksi.

Ni mufti harussani kau ajar ke, boleh tuduh orang berzina tanpa 4 saksi?

August 15, 2009 12:43 PM
Delete
Anonymous fidarulmiah said...

hahaha... Tulang Besi dpt info salah... kahkah kah...

aku snegaja bagi maklumat palsu tu kat ko, biar padan muka ko, memang sah kaki fitnah...

roslan kirim salam, sakit perut katanya gelakkan ko.. hahaha
.

Woii aku kenal la orang bagi maklumat tu.
Apala kau ni.

Anonymous said...

TB, ucap syabas kerana berani dan tegas melapurkan kegiatan Trojan-trojan dalam PAS.

Jangan dilayan sangat komem-komen Cybertroopers ni, dah memang tugas mereka, pakai skrip UMNO yang sama, dimana-mana blog pun.

Maklum la dapat sedikit upahan.. macam pelacur.

raj raman said...

Hasan tak minum beer dah MABUK (KUASA LAH)

Yang lain lain ini sumpah menyumpah dan laknati orang lain KENAPA?Hanya kerana tak sokong UMnoooo the "WARLORDS".
rajraman.Orang yang sumpah dan laknati orang lain mengunakan nama Tuhan lebih "MABUK KUASA" DAN "KEKURANGAN ILMU".

Anonymous said...

Cik tulang besi,
i rasa tak lama lagi
nama mu. muka mu, berita mu akan
terpapar di media prima perdana.
mu tentu dah buat kesalahan besar.
semua orang kat sini dah tahu,
mu pun mungkin dah tahu tapi mu ingat org lain tak tahu.
harap-harap mu fahamkan apa maksudnya..

Errr ni adalah antara taktik cyber trooper UMNO untuk menentang blog2 yng mereka lihat merugikan mereka.

Alhamdulillah, saya dipihak kebenaran kerana saya dibenci oleh UMNO.

Kalau seseorang itu dibenci oleh Syaitan, ertinya seseorang itu berada di atas landasan iman.

Berkenaan dengan UMNO, saya berserah dengan Allah SWT.

Mereka boleh lakukan apa sahaja pada saya, tapi Allah SWT lagi besar dari UMNO.

Nabi kata, takutlah kamu terhadap doa orang yang dizalimi.


cik tulang besi,
rupanya mu tak faham ye.
siap sedia sikit masa lagi.
tungguuuuuuu...

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

pertemuan dlm gelap antara khalid samad, dr rani dan izham hashim tak nak cerita ke????

pastu nak cuba hasut YDP2 kawasan sokong agenda jahat mereka..

Errr masa jumpa tu, Selangor mana ada PJ kerana belum dilantik. Dan pertemuan dilakukan di Pejabat Perhubungan Negeri.

Mana ada dlm gelap daaa.

Hai, bersekonkol nampak!!
tepuk air dalam dulang terpercik ke muka sendiri ye!

Anonymous said...

SETELAH MEMBACA ARTIKEL PENULIS BLOG NI, RASA MUAL DAN NAK MUNTAH PUN ADA.
PENULISNYA BUKAN BIJAK SANGAT ORANG NYA. HANYA SEKADAR BOLEH MENULIS DAN IKUT PERASAAN HATI SAJE.

OLEH ITU SAYA RASA PENULIS INI SUNGGUH MEMBOSANKAN. MALAS PULAK SAYA NAK MEMBACANYA.
BOSANLAH PENULIS, CUBA LAH IDEA BARU SIKIT.

INI TIDAK ASYIK AWAK KATA DIA, DIA KATA AWAK: LEPAS TU AWAK BUAT FITNAH LAGI. AWAK NI SUNGGUH MEMBOSANKAN!!!!

Anonymous said...

Salam TB..Hang kalu buleh block terus ANONYMOUS2 dari bagi komen kat blog hang nie.dieorg nie specis cuma pandai cakap je...bukan susah pun nak register gmail account..


HANG NI AWAT, TAK BERANI NAK BACA KOMEN ORANG LAIN KE?? NAPE ORANG KOMEN NEGATIF HAMPA TAK BOLEH TERIMA KAN....!!!TAPI JIKA HAMPA KOMEN NEGATIF ORANG LAIN TAK KATA APA PUN. BACA JUGAK.

Anonymous said...

TB

JANGAN TEPUK SUSU DI DULANG
ANAK HARIMAU TAK DAPAT MENYUSU
JANGAN PECAH RAHSIA HULUBALANG
NANTI PENDEKAR HILANG ASU

TB
BUAT LA KERJA YANG ADA PEKDAH SIKIT

I KNEW WHAT U SAID LAST MONTH

aYAH dI

Anonymous said...

TB

JANGAN TEPUK SUSU DI DULANG
ANAK HARIMAU TAK DAPAT MENYUSU
JANGAN PECAH RAHSIA HULUBALANG
NANTI PENDEKAR HILANG ASU

TB
BUAT LA KERJA YANG ADA PEKDAH SIKIT

I KNEW WHAT U SAID LAST MONTH

aYAH dI


AYAHDI,
TB NI DAH KALAH DAH.
DIA TAU DIA BERSALAH BESAR
SEBAB TU DIA DAH ALIH KE ARTIKEL BARU.
ALLAH BERSAMA KITA
AYAHDI.

Anonymous said...

Alhamdulillah, saya dipihak kebenaran kerana saya dibenci oleh UMNO.

Kalau seseorang itu dibenci oleh Syaitan, ertinya seseorang itu berada di atas landasan iman.

Berkenaan dengan UMNO, saya berserah dengan Allah SWT.

Mereka boleh lakukan apa sahaja pada saya, tapi Allah SWT lagi besar dari UMNO.


SI@#$^* tb
berlagak baik nampak.
bukan semua orang PAS suka kat kamu.
jangan bersandiriwara bertopengkan manusia bang ooiii
jangan ingat kamu tak ada musuh dalam selimut.
kami yang jadi kawan baik & yang selalu ikuti blog kamu dah mula perasan akan keterlanjuran yang amat ketara.
dah mula nampak kebodohan kamu bang ooi.
kesian,kesian prestasi kamu dah mula tenggelam dalam lubang tahi lembu.
cepat-cepat berubah bang ooi, jika tidak kamu kerugian besar.

Anonymous said...

rilek TB..
mu cantas jek komen2 yg bacul + sial tuh..
buat menyemak jer..

suka sgt bgantung kat jubah tok guru!

MaCaM NI KE AKHLAK SAHABAT-SAHABAT ANDA TULANG BESI, LEBIH DAHSYAT DARI ORANG UMNO NAMPAKNYA.LEBIH TERUK LAGI PERANGAINYA DARIPADA AKHLAK ORANG DAP. KALAU NAK CARI SAHABAT CARILAH YANG ELOK SIKIT PERANGAINYA. OLEH ITU JANGAN INGAT SEMUA MUSUH KAMU BERAKHLAK BURUK.
JADI SIAPA YANG BURUK SEKARANG NI????
ANDA JAWABLAH SENDIRI

BETUL KE??

ABGJOE said...

Kelakar pulak baca komen2 kat sini. Anonymous dok backing anonymous yg backing anonymous.

Nampaknya penyokong dan pencacai UMNO dan puak UMNO dlm PAS ni semua takder telor, guna anonymous masing2.

Ataupun cuma seorang saja sebenarnya, buat multiple postings, anonymous1, anonymous2 dsb...

Jantan la sikit.

muslim said...

jujurnya TB ni,seme benda dia nk kritik...tapikan, yang bodohnya org yang menyampai maklumat ni...lansung x pandai jaga sir dlm parti...rasa cam betul tu kenyataan tu kalau xde angin masakan pokok bergoyang...aku rasa org penting gk yg cepat mulut sebar benda gni...x pandai jaga rahsia...patut tendang kluar jer...klau yer...cian kat depa yg jd mangsa...siap ada team plk dlm pas ni...ibgatkan 1 jemaah jer rupanyer cm umno lak...ntah pe2 la ...politik2...cantas mencantas...

muslim said...

pkr+umno, 2x5 jer...klu nk perjuang islam masuk pas terus la...pas gn DAP mmg x sbulu dh...jadi nyer...kat mana kpentingan pas skg ni?...bleh btahaluf siyasi gn dap selagi mereka x perangi islam,..tp rasa nya klu dpt wujudkan pemuafakatan gn umno sesama islam pn lg bagus,...dakwah lbh ckit biar najib paham btul2 islam tu per n bertaubat...;)xde salah pn eratkan psaudaraan sesama islam...tp klu umno tu cm fatah mmg x bguna ler...skit lg pas jd cam hamas...

Anonymous said...

Kelakar pulak baca komen2 kat sini. Anonymous dok backing anonymous yg backing anonymous.

Nampaknya penyokong dan pencacai UMNO dan puak UMNO dlm PAS ni semua takder telor, guna anonymous masing2.

Ataupun cuma seorang saja sebenarnya, buat multiple postings, anonymous1, anonymous2 dsb...

Jantan la sikit.


Abe Joe,
mu tanyolah kawe mu, TB tu, dia dah tak larat nak reply sebab nyo dio meme dah silap langkah. awat nyo kalu demo-demo tak beghi tau name tak leh ke?? mu pun same 2 X 5 jer abe joe

Anonymous said...

byk betul pencacai umngok dalam ni
baguss2
teruskan usaha koranggg

Anonymous said...

Anda pun ape korangggg. sama saje pecacai tukang blog ni

Anonymous said...

Sahabat kanan,

TB, sebulan lepas mu cakap kat kawe mu anti IRC masa kat kampus. Kawe pon malah nak tanyo mu ipt mano.

Dan sampai hari ni pun mu tetap benci pada IRC @ JIM. Itu kato mu la. Baru sebulan lepas.

Masa tu kawe dok promosi agar dr dzul, saari sungip dll keluar je terus dari PAS. Tp mereka ada alasan utk kekal.

apa yang kawe nampok, sebenarnya mu dan gang mu hanya nak ambik menafaat saja dr org JIM yg dok dalm pas. Selagi mereka boleh dipergunakan dan ilmu pengurusan, strategi, teknik dakwah dll diperturunkan oleh mereka kpd PAS.

Perkara yg sama (30 tahun dulu) akan berulang. Bila mereka ini terkedepan dgn idea yg bernas, maka akan dituduh ingin mengambil kuasa & tarbiyah dalam pas. Percayalah ... ia akan berulang semula.

Dan yakinlah TB, mereka akan berundur dr PAS samada mu suka atau tidak.

Kepada perancang2 yg ingin ahli JIM keluar dari pas, ingin kawe tegaskan;

TAK PAYAH SUSAH2. CUKUP DENGAN KAMU MENGHANTAR WAKIL BERJUMPA DENGAN DR DZUL ATAU SAARI SUNGIP DAN KATAKAN KEPADA MEREKA "KAMI TIDAK PERLUKAN KAMU LAGI UNTUK BERADA DLM PAS. KAMI TELAH KENAL SIAPA KAMU ORG2 JIM (IRC) ADALAH AGEN YAHUDI" seperti yang dikatakan 30 tahun yang lalu.


jawapan:

Tgklah, yg cuba "nafi" pun org lain. Mana ada dalam artikel TB ni ada yang dedahkan konspirasi IRC/JIM dlm PAS?

Kalau betul TB ni benci kat IRC dlm PAS,habis terlondeh dah puak2 JIM dlm PAS dikerjakan.

Tapi takde, puak2 yg berperang dgn IRC dlm PAS yg teruk lunyai dihentam TB.

anaklangkawi said...

Takkan takut nak berkata2.. kata PR government transparent dll.. jadi kenapa takut kena saman..

kalo dilihat kalaulah PR yg memerintah nnti abisla kebebesan bersuara..

Anonymous said...



Kalau betul TB ni benci kat IRC dlm PAS,habis terlondeh dah puak2 JIM dlm PAS dikerjakan.

Tapi takde, puak2 yg berperang dgn IRC dlm PAS yg teruk lunyai dihentam TB.
.

Heran. Puak2 UMNO ni sebuk pasal IRC/JIM dalam PAS.

Yang parti dia jadi barua tokeh judi dgn arak, dia tak sebuk pulak.

Anonymous said...

Sahabat kanan,

Heran. Puak2 UMNO ni sebuk pasal IRC/JIM dalam PAS.

Yang parti dia jadi barua tokeh judi dgn arak, dia tak sebuk pulak.


Inilah bukti bhw Tulang Besi ni agen IRC dlm PAS. Loghat habih lo' lo' sakit jantung mcm mak mertua dia yg nazak.

Yg jadi tukang propose arak jadi monopoli negara tu sapa eh tulang besi??

tak ke sapa yg minum, hidang etc tu sama sj sahamnya..kalau pas memerintah,amik proposal hg buat kompeni monopoli negara..mmmm...byk saham hg di akhirat...

Lg satu, kau kalut carlsberg ada melayu dlm tu..ini PAS kalau dah ada kuasa boleh ke tarik atau melayu jd BOD?

kena sergah ronnie liu..terkebil2..terkerempun2...

Tulang Besi said...


Inilah bukti bhw Tulang Besi ni agen IRC dlm PAS. Loghat habih lo' lo' sakit jantung mcm mak mertua dia yg nazak.

Yg jadi tukang propose arak jadi monopoli negara tu sapa eh tulang besi??
.

Tukang propose tu adalah Norway, Sweden dan Finland yang berkaya mengawal penggunaan arak ke tahap minima di negera2 mereka.

Kau faham ke atau kau ni bodoh sangat.

Kalau negara kawal penjualan arak, nescaya semua orang2 ISlam tidak mampu membeli atau meminum arak kerana kawalan ketat.

Sekarang ni kita berharap kepada bangla 7-11 untuk mengawal penjualan arak.

Ada ka patut.

Patutla kau sokong UMNO. Kau bodoh.

Tulang Besi said...

August 17, 2009 12:24 PM
Delete
Blogger anaklangkawi said...

Takkan takut nak berkata2.. kata PR government transparent dll.. jadi kenapa takut kena saman..

kalo dilihat kalaulah PR yg memerintah nnti abisla kebebesan bersuara..
.

Sejak bila pulak diorang takut kena saman?

Tulang Besi said...

UMNO muka tak malu. Sebuk nak cakap pasal IRC/JIM, tapi parti sendiri bergelumang dengan arak dengan judi.

Hehehehe semua auta. UMNO parti munafik.

Tulang Besi said...

Apa yang saya nampak jiwa anda berkarat dan bersangka buruk sesama saudara Jemaah dan saudara Islam. Mengapa isu Rumah penyembelihan babi di Kedah anta tak hentam mereka? Mereka juga buat sidang akhbar malah menarik diri dari pakatan rakyat?.

Saudara ni sehat ke? Kan saya dah tulis hentam mereka.

Nampak sangat fraksi UMNO ni akal dia rendah, tak pernah nak fikir sesuatu tu secara mendalam.

sebab tu diorang mudah ditipu.

http://www.malaysiawaves.com/2009/07/dap-kedah-is-contradicting-daps.html

Tulang Besi said...



Mengikut perlembagaan PAS Bab Muqaddimah: "BAHAWASANYA dengan sesungguhnya adalah diisytiharkan, demi untuk menyempurnakan taqwa kepada Allah dan kebaktian sesama manusia, yang dijadikan bagi menegakkan AL AMRU BIL MA'RUF WAN NAHYU 'ANIL MUNGKAR dalam kehidupan bermasyarakat dan bernegara, maka inilah diisytiharkan sebuah pertubuhan yang dinamakan "PARTI ISLAM SEMALAYSIA"
.

Bila parti digunakan untuk kepentingan pribadi, itu bukan mungkar?

Anonymous said...

sekian lama aku tunggu, kau baru jawab $#@%^

nampak sangat kepengecutan kau ye tulang besi.

bila kau dan posting artikel kau byk2x, kau fikir x ada org lagi akan tgok part ini ye!!

u r a coward. YES YOU ARE!!!!

AyahDi said...

Tgklah, yg cuba "nafi" pun org lain. Mana ada dalam artikel TB ni ada yang dedahkan konspirasi IRC/JIM dlm PAS?

Kalau betul TB ni benci kat IRC dlm PAS,habis terlondeh dah puak2 JIM dlm PAS dikerjakan.

Tapi takde, puak2 yg berperang dgn IRC dlm PAS yg teruk lunyai dihentam TB.

AyahDi Jawab:
Sdra tak bernama, mungkin sdra terlepas perbincangan saya dgn TB dlm isu yg sdra katakan. Memang tiada tajuk sepsfik tp ia berlaku antara saya dgn TB shje, sebulan lalu.

Hingga kini, saya menunggu TB menyatakan beliau sayangkan org2 JIM sprti beliau sayangkan dirinya sendiri.

Ape lebihnya TB berbanding org lain - JIM, ISMA, TABLIGH, ABIM dll gerakan. Mereka jg menyumbang utk ISLAM. Apakah kita mampu mengisi semua ruang dakwah yg ada??? Jika tak mampu, ia akan diisi oleh org lain.

Jadinya, raikan semua para da'e trsbt. Allah tidak akan tanya pun jemaah mane kita join. Yang Allah tanya ialah apa sumbangan kita pada ISLAM dgn rezeki, akal, tenaga, pangkat, kuasa, ilmu dll yang AKU berikan pada kamu.

PAS hanya wasilah. JIM hanya wasilah. ABIM hanya wasilah. Semua tu hanya wasilah. Itu bukan matlamat. Bahkan negara Islam juga bukan matlamat utama/ akhir perjuangan.

MATLAMAT AKHIR IALAH MELETAKKAN ISLAM PADA TEMPATNYA DAN MARDHOTILLAH.

Cukup dulu untuk mereka yang taksub dengan "jenama".

Anonymous said...

Ayahdi,

saya dah kata TB ni jenis berani berhujuh belakang tabir je. dia ni memang jenis baling batu sembunyi tangan. dia mungkin tahu sedikit tapi komen-komen nye meLAUT luasnya. lagi satu dia DAH buat SALAH tak kan nak mengaku pulak.

nanti terbuka pula PEKUNG di dada dia.

Anonymous said...

Posting ini juga ada tersiar dan saya terbaca dalam Airmata Selangor.

Biasalah jika ada kisah yang menyentuh orang besar orang atas, orang bawah tetap salah.

Saya cuma nak buat satu saoalan bodoh kat sini.

1. Berapa lama Khalid Samad dalam PAS? Sejak dia muda lagi. Masa tu Hasan Ali masih lagi seronok sebagai Pengarah di Biro Tata Negara. Hari ini Khalid kena pecat dengan mudah. Saari Sungip kena tendang.

Yang ironisnya, Muktamar PAS terbaharu lalu dan terbesar, di taja oleh Puncak Niaga?

Anonymous said...

Sahabat kanan,

Tukang propose tu adalah Norway, Sweden dan Finland yang berkaya mengawal penggunaan arak ke tahap minima di negera2 mereka.

Kau faham ke atau kau ni bodoh sangat.


Tukang propose tu hang le wahai bodoh, sebelum ini tak pernah org dgr idea ni.

Kalau mcm tu, org boleh katalah yg bw idea jual arak kat negara ni adalah Britain. So, ada ka patut marah kat BN sekarang ni?

Kalau hang kata Finland ke sweden ke, tetap hang yg bawak idea ni DI Malaysia.

Bila org implement, makan le kau saham arak tu.....Selamat menjawab di depan Tuhan nanti

Kalau negara kawal penjualan arak, nescaya semua orang2 ISlam tidak mampu membeli atau meminum arak kerana kawalan ketat.

Negara?

Hek eleh..Hassan Ali kena sergah sikit pun dah mula tepuk2 belakang si Ronnie.

Khalid Samad arwah Suara islam pun dah macam suara kristian, suara hindu dah.

Org mcm ni nak kawal arak?Sekarang pun dah fail.

Ada ketat ke?Wal hasil balik asal,org bukan islam hanya dilarang atau tidak digalakkan beli arak, amacam tu?Khalid ibrahim kata self regulate.Inikah "kekuatan" negara nak kawal arak?


Sekarang ni kita berharap kepada bangla 7-11 untuk mengawal penjualan arak.

Bangla tu org islam jgk, so apa parti islam buat?Org yg hidang, minum semua ada saham.So, parti islam pun wal hasil balik asal je..

Patutla kau sokong UMNO. Kau bodoh.

yang aku nampak, hang la yg bodoh sebab apa sahaja yg susahkan UMNO walaupun rugikan islam hg promote.Ada kutuk ronnie liu? Ada kata apa2 kat jeff ooi?Hang sokongla anak haram boleh bin/al ke bapak genetik?

Ikut suka hang la tulang besi.Lingkupkan lah PAS dgn tulisan2 hang tu.

Anonymous said...

Sahabat Kanan,

UMNO muka tak malu. Sebuk nak cakap pasal IRC/JIM, tapi parti sendiri bergelumang dengan arak dengan judi.

Hehehehe semua auta. UMNO parti munafik.


parti kau tu pun dah mula begelumang arak dan judi. Boleh tunduk org nak jual arak.Bir tak haram.Boleh diam pulak org kata bir tu bukan arak.

PAS kata nak hapuskan arak dan judi.tapi, bila ronnie liu kata org islam keliru yg bir bukan arak tu amacam?Takde bantahan pun.So, jgn cakapla soal 3 melayu jadi pengarah kilang carlsberg kalau nak angkat mata tak setuju dgn ronnie liu pun tak sanggup.

Jual la agama hang wahai tulang besi utk mata dunia yg murah ni.

Anonymous said...

Sahabat Kanan,

PAS hanya wasilah. JIM hanya wasilah. ABIM hanya wasilah. Semua tu hanya wasilah. Itu bukan matlamat. Bahkan negara Islam juga bukan matlamat utama/ akhir perjuangan.

MATLAMAT AKHIR IALAH MELETAKKAN ISLAM PADA TEMPATNYA DAN MARDHOTILLAH.

Cukup dulu untuk mereka yang taksub dengan "jenama".


Wahai Ayahdi,

I dun know what ur point. Adakah nak bela si Tulang besi ataupun nak kata konspirasi nak conquer PAS oleh puak2 JIm ni tak wujud.Its an open secret yg puak2 JIM ni nak takluk PAS,selagi mana ada puak2 spt Harun Taib, selagi tulah taadud jamaah lagi2 la jemaah dalam jamaah akan dilwn sampai habis.

Tulang besi tidak jawab apa2 tudhan aku psl JIM dlm PAS dan peranannya, maka Tulang besi confirm adalah JIM dlm PAS.

AyahDi said...

I dun know what ur point. Adakah nak bela si Tulang besi ataupun nak kata konspirasi nak conquer PAS oleh puak2 JIm ni tak wujud

Sahabat kanan,
Kawe berusaha/ mendoakan TB menjaga sedikit hujung2 jarinya dlm mengangkat sesuatu isu ke blog. Kawe jauh sekali menyebelahinya dlm bab memudaratkan gerakan islam. Kawe hanya komen bila isu yg dibawa nampak rugi belah islam.

Betul TB menegur dan mendedah... tp yg rugi siapa??

Isu nak conquer PAS kalau ada pun kawe tak ambik port. Itu bukan urusan kawe. Allah tak tanye tu. Allah tanya apa dah kawe buat utk islam.

Semua jenama hanya utk melicinkan perjalanan dakwah saja. Zaman rasulullah saw hanya ada satu jenama ii ISLAM.

Makan epal atas kayu
that all, TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.