Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, September 7, 2009

Memang UMNO Bangsa Tidak Bertamaddun

Jelas dari peristiwa majlis dialog antara penduduk Seksyen 23 Shah Alam dan Kerajaan Negeri menampakkan perangai ahli-ahli dan penyokong UMNO yang sebenar, yakni tidak bertamddun.

Majlis dialog tersebut sepatutnya menjadi medan untuk penduduk menyuarakan rasa hati dan perasaan hati mereka kepada kerajaan negeri, tidak kira mereka setuju atau tidak Tetapi, dialog yang sepatutnya berjalan dalam keadaan aman dan tenteram telah dikacau oleh orang2 yang tidak bertamadun. Melalui maklumat yang saya dapat, pengacau2 ini adalah terdiri dari penyokong dan pendokong UMNO, samada mereka ahli ataupun sekadar pengundi sahaja.

Merekalah yang pada mulanya terjerit-jerit dan terkinja-kinja macam beruk di hutan mengejek MB Khalid Ibrahim dan MP Shah Alam, Khalid Samad. Di antara barua2 UMNO ini mengejek dan memanggil Khalid Ibrahim "babi" dan "bodoh" secara sekuat hati mereka.

Malaysiakini melaporkan lagi:

"Selepas itu, apabila pengerusi majlis menyebut nama menteri besar dan ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad disebut, ada penduduk yang mengeboo mereka."


Inilah dia perangai orang UMNO yang jelas tidak bertamaddun dan berperangai lebih teruk dari sakai di hutan.

Si Pengangkat kepala lembu, telah mengeluarkan ancaman maut kepada MP Shah Alam, sdr Khalid Samad, secara terbuka. Ikuti laporan Harakah seperti di bawah:


"Turut menyertai aksi ekstrem itu, adalah Pengerusi Penaja Umno Cawangan Seksyen 23 sendiri, Haji Azmir Md Zain.



�Woi, kaulah pengkhiana-pengkhianat agama lah!� cemuhnya.

Cemuhan itu disorak oleh beberapa individu lain yang dipercayaai dari kenalan rapat Azmir.

Beliau juga mengancam akan membunuh Khalid Samad jika pergi ke kawasannya, Seksyen 23.

Beliau juga menghina dan mencemuh Khalid Ibrahim, MB yang dipilih oleh rakyat Selangor melalui pilihan raya yang sah itu. ".

Laporan lanjut dan bergambar dapat dilihat di bawah:



Jelas, UMNO adalah parti yang tidak bertamadun dan lebih layak duduk di hutan bersama kera dan jakun. PErangai mereka lebih teruk dari orang asli melayakkan mereka hanya ditempatkan di zoo atapun di Tanjung Rambutan.

Mereka hanya tahu mengacau majlis orang dan mereka tidak ada hormat dengan kepimpinan orang. Sebab itulah mereka lebih layak digelar sebagai kera.

Tulang Besi

67 comments:

Anak Perelih said...

Mengikut satu blog.. mamat yang memakai topi 1malaysia berambut panjang tu adalah anak Tan Sri Osman Aroff, bekas MB Kedah dari UMNO... beliau adalah suami 'Kak Engku' Raja Azura artis tu... dan tinggal di Bukit Jelutong...

Anonymous said...

Oh,Osman Aroff ya..barua tu no1 pencuri tanah org melayu...

Anonymous said...

Mana KEBUDAYAAN,KESOPANAN BANGSA yang setiasa di bibir mulut yang dibanggakan ?

Mana perginya Rukun Tetanga ?

Malu tetap malu.

Anonymous said...

minta poliss ambikk tindkaan segaraa
tangkap org yg nk ugut bunuh dan rogoll tuu
bukti videoo da aderr apa lagi bertindakk laa
betul2 mcm yahudii , yahudi pon ngn bangsaa diorgg boler hormatt lagii
ni mg sial ponya pencacai umgokk nii
rupa melayuu tak tahu la agamaa apa

Anonymous said...

Siap dengan bukti video pun nak bela habis..

Apa nak di kato , apa dah jadi ni ?
Bicara kat budak lagi seronok.

Ietek Malaya said...

jgn tgk soal kepartian..
ngko kalau kuil tu 8 meter dr rumah ko, ko nk ke? kuil x mcm surau.. kuil ni, kalau tibe2 sami die dpt ilham nk tambah lg tuhan die, die akan tambah..

dan siapa yg menghalang mereka besarkan kuil, ada peruntukan undang2 yg mempertahankn mereka..

jd sblum terbelit, baik halang..

jgn tgk dlm soal kepartian.. tuan tidak duduk dlm suasana keling mcmni, tuan x tahu..

tuan tidak pernah merasa tanah nenek tuan dirampas oleh keling untuk buat kuil, yang pada asalnya atuk sy bg sbb toleransi nk bg dia sembahyang, akhirnya satu tanah hilang..

tuan x pernah rasa..

ini bukan soal umno pkr pas.. ini soal kerajaan tu gagal untuk merancang dgn teliti.. melayu jadi mangsa..

akhirnya jadi isu racist..

sila melayu berenti bergaduh dan fikir nasib anak cucu kamu nanti..

kamu semua dah lepas, dah belajar cukup dah ada gaji dah ada anak bini..

cukuplah bergaduh sesama melayu

Anonymous said...


ngko kalau kuil tu 8 meter dr rumah ko, ko nk ke? kuil x mcm surau.. kuil ni, kalau tibe2 sami die dpt ilham nk tambah lg tuhan die, die akan tambah..
.

Woii. kuil tu 200m la bukan 8 m jgn jadi bahlol buleh tak.

Anonymous said...

Sahabat kanan,

Woii. kuil tu 200m la bukan 8 m jgn jadi bahlol buleh tak.

kalau 1 km pun, kalau penduduk tak nak..tak nak la..itu pun tak reti2 lagi.

Lagi satu, kalau buat thaipussam dengan vell-vellnya..ingat cukup kah 200 m tu?

Hang ni hindukah yg mati-matian defend kuil tu??

Anonymous said...

"UMNO BANGSA TAK BERTAMADUN" Cantiknya Bahasa.

UMNO tu Melayu. Jadi melayu tak bertamadun lah. Hang ni apa. Paria ke?

Tamadun bagi hang adalah bantai pungkok orang, demonstrasi tepi dan tengah jalan sampai orang tak boleh berniaga, tangguh perbicaraan, buka ladang babi, buka kuil kat mana suka tak payah bincang dengan tuan tanah, duduk tanah orang dan lepas tu minta duit RM300,000 dan tak nak keluar.

Tamadun bagi hang adalah pendakwa raya semua tak betul, KPN pun tak betul, AG pun betul, bekas Presiden Bar Council saja yang betul, Sultan tak betul, DUN Perak tak betul, Sivakumar dan SivaNizar saja betul.

Tamadun bagi hang adalah anak Brahim - Anwar, Khalid dan Zaid)saja yang betul. Tapi Ibrahim Ali tak betul.Tukag la nama Brahim jadi Brahmin pula. Sesuai dengan kuil tu.

Penduduk seksyen 23 tu pasai apa hang tak berani kata Tak Bertamadun. Tau pun takut. Kalau anak jantan, bagi alamat hang dalam ruangan ni.

Yang pi berdialog tu kita kira berani la kerana tunjuk muka. Bukan macam hang. Penakut hampeh. Tulis pun kerana dengar orang cakap.

Memang boleh pun. Boleh BLAHHH

CUCU YUSUF RAWA

Anonymous said...

Yo cucu,
depa tu berani kerana dah dapat imuniti sehari dua sebelum tu utk melalak atau berdemo. kalau orang lain, pakai baju putih hitam pun dah kena tahan.
Apa yg berlaku sedikit sebanyak memberi kredit secara reverse-psycho juga kpd PR Selangor yg sanggup dicemuh.

PASti

Anonymous said...

Sahabat kanan,

Apa yg berlaku sedikit sebanyak memberi kredit secara reverse-psycho juga kpd PR Selangor yg sanggup dicemuh.

Yg pasti, PAS/PKR/DAP sudah hilang undi di seksyen 19 dan 23,mrk ini pula akan pengaruh kwn2 dan sanak keluarga mereka di luar.

Tulang Besi said...

Yg pasti, PAS/PKR/DAP sudah hilang undi di seksyen 19 dan 23,mrk ini pula akan pengaruh kwn2 dan sanak keluarga mereka di luar..

yang pstinya, undi PAS di Sk19 dan 23 MAKIN BERTAMBAH selepas rakyat di situ tersedar bahawa isu kuil in hnaya sandiwara UMNO semata2.

Ietek Malaya said...

stakat menyalak guna anonymous baek x payah... telur ko mne budak.. aku ckp melayu jgn bgaduh.. pikir hal melayu dulu.. engkau pun blm ckp sempurna.

UMNO TIDAK BERTAMADUN said...


UMNO tu Melayu. Jadi melayu tak bertamadun lah. Hang ni apa. Paria ke?

Tamadun bagi hang adalah bantai pungkok orang, demonstrasi tepi dan tengah jalan sampai orang tak boleh berniaga, tangguh perbicaraan, buka ladang babi, buka kuil kat mana suka tak payah bincang dengan tuan tanah, duduk tanah orang dan lepas tu minta duit RM300,000 dan tak nak keluar.
.

Tamadun bagi UMNO ialah BUAT FITNAH, BUAT FITNAH, BUAT FITNAH.

Piirah UMNO.

Buka ladang babi tu bukan projek UMNO ke? Pi la NS tanya diorang.

UMNO MEMANG BAHLOL said...


Penduduk seksyen 23 tu pasai apa hang tak berani kata Tak Bertamadun. Tau pun takut. Kalau anak jantan, bagi alamat hang dalam ruangan ni.
.

PAsal diorang tak melalak-lalak macam polong masa dialog hari tu.

Ada faham tak? Ke kau bahlol sebab kao ni UMNO?

Anonymous said...

MB kata perpindahan kuil ini ditangguhkan for while. Inilah kreditnya. Usaha tapi tidak berjaya. Good for both sides dari tak cakna langsung.

PASti

nur mohd nidzam said...

Di petik dari blog Perunding.
Inikah pemimpin pemimpin yg akan memimpin Negeri Selangor yang akn datang.
Nauzubillah , moga moga Allah SWT memberi nur hidayah kepada muka muka yg didamparkan kat klip video di blog blog internet tersebut
Komen saya,
1)Macamanalah bangsa Melayu begini nak di ajak berbincang .MB Selangor dengan tulus nak berbincang dan menyelesaikan masaalah raykat tapi disebab kebodohan segelintir bangsa Melayu membuat unak habis susu sebelanga . Di mata bangsa asing akan cop orang Melayu tak leh diajak bincang .Serupa macam UMNO di mesyuarat agong bahagian paling tidak asik nak bergaduh.Melayu akan marah jika bangsa selain dari Melayu diangkat jadi ketua di syarikat swasta .Tapi tengok perangai segenlintir bangsa Melayu bila diajak bincang lain pulak yang terjadi. Bila MB Selangor tak ajak bincang bising macam angjing.Apa betul kah Orang Melayu tak leh diajak berbincang.
2)Di mata islam pula perihal segelintir orang Melayu yang tak tahu adap adap mesyurat boleh di ibaratkan macam kera mendapat bunga tak pandai mengunakan mesyurat. Macam mana bangsa asing nak hormat islam kalau orang melayu berkelakuan macam beruk makyah.Di Bulan yang diberkatilah Allah SWT masih ada orang mengaku puasa tapi mengeluarkan kata kata yang kurang enak didengar.Sepatutnya bila seseorang e2 berpuasa hati menjadi lembut dan soupan . Tapi perangai segelintir orang Melayu yang buat perangai buruk semasa mesyuarat akan membuat bangsa asing akan mengetawakan ajaran Islam .Se olah olah ajaran islam tak sempurna .Nauzubilah
3) Bab ini apakah kita nak salah ibu kita yang memberi susu badan sehingga perangai orang Melayu dididik menjadi begini rupa. Atau ayah memberi nafkah dzahir yang haram sehingga anak anak bangsa Melayu menjadi kurang ajar. Atau anak anak kita yg tenggok perangai buruk kita akan bangga mempunyai seorang bapa yang kurang ajar tak tahu adat resam orang Melayu

Anonymous said...

Oii Letek Malaya

Yang timbulkan masalah ni UMNO...apa pasai masa Khir Toyol jadi MB dulu orang UMNO tak buat bantahan...otak hang macam lembu

Anonymous said...

anak pereleih

Kalau mamat yang berambut toncang itu anak Man Aroff, bekas MB Kedah dan suami Raja Azura, aku rasa munasabah.

Jika dia tinggal di bukit jelutong aku percayalah sebab bapa mamat tu memang kaya raya hasil menjadi MB Kedah dulu. Semua orang tau.

Jika dia orang bukit jelutong, dia tak ada hak datang kemajlis di dewan bankuet hari tu.
Seperti dalam insiden demo bawak kepala lembu tempohari, diharap ada sesiapa yang tinggal di shah alam dapat megenal pasti siapa mamat toncang ni

letek malaya

Atas alasan yang sdrs sebutlah maka dialog pada hari itu penting. Banyak perkara dapat dibincang dan dapat difahami oleh pihak-pihak yang terlibat jika majlis berlaku dengan aman.

Apapun alasan saudara, kita tidak boleh bertindak seperti orang yang tidak bertamadun dengan mengambil tindakan sendiri mengikut kepala biol kita je. Negara kita ada undang-undang.

Apapun alasan saudara, memang biadap dan angkuh apabila segelintir puak ini memaki hamun MB dan lain-lain. APatah lagi dengan memaki hamun YB Rodziah dengan " RODZIAH PELACUR" dan RODZIAH SAYA AKAN ROGOL U SEKARANG!". Apa jenis manusia melayu seperti ini.


bat8

Anonymous said...

Sejak bilakah umno adalah melayu. Kalau ya, apakah melayu-melayu di PAS, KEADILAN dll parti. umno cuma pandai bela poket2 sendiri sahaja. Dari awal tujuan mereka adalah membuat kacau. Orang lain pegang lilin, polis udah cepat tangkap. Yang di sini udah mengancam dengan kerusi besi macam nak serang pun tak ada apa. Nak siasat lagi kononnya, ada bukti video, gambar tak payahlah sampai jemput CSI. Lucu lah kerajaan Malaysia ini. Ingat rakyat bodoh.

Anonymous said...

APatah lagi dengan memaki hamun YB Rodziah dengan " RODZIAH PELACUR" dan RODZIAH SAYA AKAN ROGOL U SEKARANG!". Apa jenis manusia melayu seperti ini..

Diorang ni bukan manusia, diorang ni binatang

Anonymous said...

danet7882

Bukan setakat binatang, lebih teruk dari binatang..

Orang macam ni pon boleh jadi ketua bahagian UMNO ke??

Tak lama lagi pupus lar UMNO.. Yang terikut-ikut MCA/MIC pon terikut pupus..

Anonymous said...

BN SUKA FITNAH.

Demo kat tepi jalan TAR di KL tu fitnah semua. UMNO yang reka. Maa ada orang demo pun. Itu gambar dalam TV, akhbar semua UMNO yang reka. Tu gambar-gambar tokoh pembangkang semuanya orang UMNO yang pakai topeng, Anwar, Hadi, Sivarasa, Nizar.

Tu penangguhan kes liwat tu pun fitnah. Mana ada Anwar kinta tangguh. Orang UMNO pakai topeng Anwar yang mitna tangguh. Loyer pu bukannya Anwar lantik.

Saiful kena liwat dngan orang yang pakai topeng Anwar supaya Anwar kena. Jahatnya UMNO.

Dialog kuil tu pun sandiwara. Mana ada dua-dua khalid datang. Ini mesti orang UMNO pakai topeng dua khalid tu. Yang tangguh pindah kuil tu bukan Khalid tapi orang menyamar pakai topeng serupa Khalid. UMNO memang jahat. PAS dan PKR memang baik. Bersih depan dan belakang. Suci, harum, maksum. Ahli syurga. Sapu depan dan belakang pun dia masih baik. Niat dia baik. Lepas kini kita tarawih kat kuil la. Makan kat kedai bak kut teh. Ini baru 1Malaysia ala Pakatan.

CUCU YUSUF RAWA.

Tulang Besi said...


Demo kat tepi jalan TAR di KL tu fitnah semua. UMNO yang reka. Maa ada orang demo pun. Itu gambar dalam TV, akhbar semua UMNO yang reka. Tu gambar-gambar tokoh pembangkang semuanya orang UMNO yang pakai topeng, Anwar, Hadi, Sivarasa, Nizar.
.

Iye demo kat jln TAR tu jadi haru bila POLIS aka UMNO masuk campur.

Itu tak fitnah

UMNO MEMANG BAHLOL said...


Tu penangguhan kes liwat tu pun fitnah. Mana ada Anwar kinta tangguh. Orang UMNO pakai topeng Anwar yang mitna tangguh. Loyer pu bukannya Anwar lantik.

Saiful kena liwat dngan orang yang pakai topeng Anwar supaya Anwar kena. Jahatnya UMNO.
.

Memang seluruh kes liwat ni fitnah, bahlol. Ada dua laporan kesihatan yang mengatakan bahawa Saiful tidak pernah diliwat. Takkan benda tu kao susah nak faham, bahlol!!!.

Kau memang bangsa bahlol, sebab tu kau sokong UMNO. Kalau kau cerdik, ada otak, kau takkan sokong UMNO ni.

Anonymous said...

UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA MEMANG KURANG AJAR!!

Anonymous said...

letek malaya,
(stakat menyalak guna anonymous baek x payah... telur ko mne budak.. aku ckp melayu jgn bgaduh.. pikir hal melayu dulu.)...
jgn la jumud dgn melayu yg perangai kurang ajar mcm tu, tp pntingkan islam... islam x ajar umatnya jadi kurang ajar mcm puak2 umno buat tu..

Anonymous said...

ngan layan UMNGO UMNGOK semua. mereka semua bongok, mereka ingat melayu tu UMNO, saya melayu tapi saya bukan Umngok. UMNO ni UNITED MUNAFIK NATIONAL ORGANISATION...saya tak mau jadi munafik dan jadi ngok.Memang perangai munafik ni macam setan dan mereka tidak dikenakan tindakan di dunia sebagaimana janji allah kepada IBLIS..yang kebal didunia..samalah dengan UMNO ni kebal betul dan tak ada tindakan kawan polis mereka.

Anonymous said...

Masa khir toyo kunci surau si seksyen 7, roboh surau kat Bangi, tapis kuliah2 di masjid dan surau, mamat bersongkok dan kuncu-kuncu umno ada buat demo ke?. Mereka berlagak samseng nak tunjuk kuat kunun. Pirraaahhhh!.

Anonymous said...

Kalau setakat nak dengar kata-kata kesat, macam tak biasa. Pergilah kemana-mana ceramah pembangkang , bermacam-macam panggilan ditujukan kepada kerajaan.
Sekarang rasakan sendiri. Susahkan jadi pemerintah. Nak kutuk memang senang. Dah diberi peluang, hah, padan muka. Lintang pukang semua. Hahaha

Anonymous said...

Kalau setakat nak dengar kata-kata kesat, macam tak biasa. Pergilah kemana-mana ceramah pembangkang , bermacam-macam panggilan ditujukan kepada kerajaan.
Sekarang rasakan sendiri. Susahkan jadi pemerintah. Nak kutuk memang senang. Dah diberi peluang, hah, padan muka. Lintang pukang semua. Hahaha

Anonymous said...

Sebenarnya semua ini berpunca dari PAS dan dajalnya yang paling besar,ular puki mak Nik Zionis. Dajal ini menhalalkan mencarut,meliwat,maki hamun dan seks luar nikah kepada penyokong PAS yang bodoh lagi bangang.Otak disimpan dalam buntut sehingga semua arahan dajal puki mak ini di ikut tanpa pikir.Malah Ridhuan Tee,pendakwah agama yang kita patut bangga kerana seorang mualaf dikecam oleh barua dajal nik zionis kerana beliau menyatakan anak kandungan mendiang Teoh adalah haram.Nik Zionis tidak bersuara maka menunjukkan dajal ini setuju kerana DAP adalah sekutunya.Orang bulan islam mula menyoal agama islam atas ketamakan dan kebodohan dajal Nik Zionis,ular pukimak PAS yang telah menyesatkan umah dan akan mendapat balasan dineraka nanti.

UMNO MEMANG BAHLOL said...

Sebenarnya semua ini berpunca dari PAS dan dajalnya yang paling besar,ular puki mak Nik Zionis. Dajal ini menhalalkan mencarut,meliwat,maki hamun dan seks luar nikah kepada penyokong PAS yang bodoh lagi bangang.Otak disimpan dalam buntut sehingga semua arahan dajal puki mak ini di ikut tanpa pikir.Malah Ridhuan Tee,pendakwah agama yang kita patut bangga kerana seorang mualaf dikecam oleh barua dajal nik zionis kerana beliau menyatakan anak kandungan mendiang Teoh adalah haram..

POOOODAAAHHHHHH UMNO bengang dengan ustaz nik aziz sebab beliau mengagalkan pakatan UMNO-PAS.

Kalau betul Tok Guru Nik Aziz sesat, dakwa la dalam Mahkamh Syariah, aku cabar kau.

Memang dasar UMNO, kaki penipu dan pembelit.

UMNO memang BAHLOL

UMNO BANGSA BAHLOL said...

Anonymous Anonymous said...

Kalau setakat nak dengar kata-kata kesat, macam tak biasa. Pergilah kemana-mana ceramah pembangkang , bermacam-macam panggilan ditujukan kepada kerajaan.
.

Woii bahlol. Tu dalam ceramah la. Orang tak suka boleh pegi.

Ni dialog la. Memang dasar UMNO takda adab. Mak bapak diorang tak pernah ajar diorang jaga adab.

Sebab tu bila besar jadi kurang ajar.

Anonymous said...

Surau di Bangi tu adalah surau Jubli Perak di Fasa 4. Tak pernah roboh pun. Kalau roboh maka robohlah flat kat situ sebab surau kat bawah.

Penduduk situ dapat surau baru. Lebih besar dan luas parking. Siap ada sekolah agama lagi. Lagipun dah ada surau Khautsar tak sampai 100 meter dari situ. Siap aircond lagi sekarang dan jadi tempat untuk solat Jumaat.

Masalah personaliti petugas surau lama yang dikatakan roboh tu tak perlulah kita cerita nanti memalukan sesama Islam saja. Masyarakat Bangi disitu dah aman damai. Apa pulak anda nak sibuk. Datanglah ke Fasa 4 solat di surau Jubli Perak yang baru tu. Hadirlah kuliah Subuh di Surau Khautsar. Anda pasti tenang dan gembira.
Malahan Kerajaan Selangor dibawah Khir Toyo memberi dana yang besar bagi kedua-dua surau itu. Sumbangan juga datang dari pelbagai pihak termasuk pemimpin PAS Kelantan. Alhamdulillah

Kita berbincnag pasal kuil. Tolong jangan kaitkan hal surau pulak. Nanti lari tajuk. Pak hitam dok gelak kat kita.


Jemaah al Khautsar , Fasa 4.

Anonymous said...

Alahai, tak kisahlah siapa yang hentam MB. Itu Hak rakyat section 23. Takde beza dengan pembangkang sebelum ini yang dok hentam kerajaan BN . Terima ajelah. Ini semua pengajaran. Apa-apa pun pemerintah harus ambil iktibar untuk memperbetulkan keadaan. PR will get more respect if they admit their mistakes rather than pointing to other. it will show maturity coz No government is perfect.

So now you see the table has turned. PR government is now at the receiving end with all kinds of scandals etc.

Dulu sibuk sangat mengata, sekarang tak henti-henti dilanda scandal. Almost every month.

And by the way, apa kejayaan atau pembangunan yang kerajaan PR dah capai sehingga kini. Tak nampak apa pun? Oh ya, di selangor Ada kemajuan kepada bilangan rumah urut Ronnie.

UMNO memang TOLOL said...

Anonymous Anonymous said...

Kalau setakat nak dengar kata-kata kesat, macam tak biasa. Pergilah kemana-mana ceramah pembangkang , bermacam-macam panggilan ditujukan kepada kerajaan. .

Woii bahlol. Tu dalam ceramah la. Orang tak suka boleh pegi.

Ni dialog la. Memang dasar UMNO takda adab. Mak bapak diorang tak pernah ajar diorang jaga adab.

Sebab tu bila besar jadi kurang ajar.

September 7, 2009 9:52 PM
Anonymous Anonymous said...

Surau di Bangi tu adalah surau Jubli Perak di Fasa 4. Tak pernah roboh pun. Kalau roboh maka robohlah flat kat situ sebab surau kat bawah.

Penduduk situ dapat surau baru. Lebih besar dan luas parking. Siap ada sekolah agama lagi. Lagipun dah ada surau Khautsar tak sampai 100 meter dari situ. Siap aircond lagi sekarang dan jadi tempat untuk solat Jumaat.
.

SApa cakap tak pernah roboh. Sampai barang2 kena baling kat luar, tu bukan kena roboh.

Sampai tak boleh solat langsung.

Lagi satu wahai si bahlol. Kalau nak buat surau baru, orang tak tutup surau lama dulu. Orang tunggu surau baru siap, baru pindah.

Ada faham tak, wahai UMNO tolol?

nur mohd nidzam said...

Anon 7:15 inilah contoh orang umno maki hamun ulama.mana ada orang islam mengunakan bahasa kesat macam itu.Orang tua engkau tak ajar menghormati orang tua sampai jadi kurang ajar.Kalau kita tak setuju dengan sebarang isu,kita kena bincang secara matang bukan memaki dan mencaci.YANG PATUT TAKUT API NERAKA ITU ENGKAU SENDIRI KERANA MEMAKI SESAMA ISLAM DALAM BULAN MULIA INI.AKU KESIANKAN ENGKAU,KALAU PUN ENGKAU BERPUASA SIA SIA SAHAJA NAMPAKNYA.

Anonymous said...

...."Woii bahlol. Tu dalam ceramah la. Orang tak suka boleh pegi.

Ni dialog la. Memang dasar UMNO takda adab. Mak bapak diorang tak pernah ajar diorang jaga adab."...

Dialog apa? Dialog ni patut dah lama buat, tapi kerajaan PR yang tak reti adab perancangan; ie: procedure telah menetapkan mesti Ada consultation dengan penduduk, bukannya buat keputusan sesuka hati - itu dah mcm nak salah guna kuasa.
Jadi inilah pengajaran kepada kerajaan yang memerintah TANPA ADAB!!!
Susah betul nak explain dgn orang yang tak cukup matang . Benda mcm ni pun tak faham. Aku ni dah lama buat perancangan bandar, jadi aku tau la apa yang berlaku kat section 23 memang tak ikut procedure atau kaedah perancangan bandar. Kalau ikut procedure, protest macam ni tak Akan berlaku kerana pandangan semua pihak Akan dinilai. Jadi siapa yang bodoh macam L***u?

Anonymous said...

Anda tak perlu terima kasih walau ada surau baru kat Bangi Seksyen 4 tu sebab saya percaya anda memang kafir. Kalau anda orang Islam anda tak akan jadi begitu teruk peribadi. Kami penduduk di sini yang sangat berterima kasih dan bersyukur. Ada tiga emapt surau berdekatan. Tak de pun kerana tak da surau tu kami tak sembahyang berjemaah.Bangi lah tempat surau paling banyak dan Bangi amat aman. BN dan PAS dua-dua pernah menang disini namun kami tetap dapat berjemaah bersama. Da hari lepas kami bersama Amanahraya memasak bubur lambuk. Penuh perpaduan dan persaudaraan Islam. Anda ingatlah kepada Tuhan. Semoga Allah tunjukkan anda jalan yang benar. Jangan salahkan Allah pula peristiwa yang menimpa saudara nanti.

Jemaah Kautsar.

MAT BELAI said...

ANON 11:20, ENGKAU YANG BUAT PERANCANGAN PEMBANGUNAN BANDAR.PADANLAH SESAK SANA SINI MASALAH RAKYAT BERPULUH TAHUN TAK SELESAI.BANYAK SONGLAP KUT SEBAB ITU NAMA PUN TAK BERANI LETAK.HE!HE!HE!

Anonymous said...

Bila lah UMNO bangang dan putar belit ni nak mampos...

Anonymous said...

Anda yang akan mampus dulu pengkhianat bangsa dan agama. Memang dihalalkan orang macam ni.

UMNO Pencacai Angkat najis said...


Dialog apa? Dialog ni patut dah lama buat, tapi kerajaan PR yang tak reti adab perancangan; ie: procedure telah menetapkan mesti Ada consultation dengan penduduk, bukannya buat keputusan sesuka hati - itu dah mcm nak salah guna kuasa.
.

Bahlol punya UMNO. Dialog ni buat lepas keputusan exco. Kalau takda keputusan nak dialog macamana?

Ada otak tak, wahai pencacai umno sekelian?

UMNO Bangsa Beruk said...

September 7, 2009 10:15 PM
Anonymous Anonymous said...

Alahai, tak kisahlah siapa yang hentam MB. Itu Hak rakyat section 23. Takde beza dengan pembangkang sebelum ini yang dok hentam kerajaan BN . Terima ajelah.
.

Woii bahlol, kita bantai MB UMNO ada adab tau tak.

kita tak bantai, buat perangai macam beruk dalam hutan dalam majlis dialog.

Kita jaga adab walaupun MB UMNO ni semua perompak dan penyamun.

Bukan macam korang, manusia tak bertamadun. Mcam beruk, macam jakun tak tau adab.

Poorah, memang UMNO bangsa beruk kat utan, banga jakun tak pernah tengok dunia.

Semua bangsa penipu, pembohong, perompak

Fahmishah said...

Isu kuil pandai UMNO buka cerita, isu arak, isu maksiat yang merata seluruh negara, langsung tutup mata.

Anonymous said...

Fahmishah said...
Isu kuil pandai UMNO buka cerita, isu arak, isu maksiat yang merata seluruh negara, langsung tutup mata.

September 8, 2009 12:14 AM
-----------

tahu pun. Sekarang dah jadi pemerintah, rasakan sendiri. Cakap Dan kritik memang senang, nah, sekarang laksanakan sendiri. Baru gelabah kena hentam dengan rakyat. Orang Umno pun rakyat juga Dan ada hak nak hentam mcm dulu khir toyo kena hentam.
Ini perkara biasalah. Jangan lah melatah Dan emosi.
Ini adalah sebahagian dari rintangan tugas sebagai pemerintah. Don't worry, more to come if the PR government fail to respond to the rakyat.

GOOD LUCK! Hahahahaha

Anonymous said...

kasihanilah mereka mereka ahli ahli dan pemimpin pemimpin UMNO ini sebab mereka belum mendapat hidayah sebaiknya dari Illah lagi.

mereka berTuhan kan $wang rinngit dan $wang ringgit itulah yang akan di bawa ke alam kubur mereka nanti.

mamat mamat ini perlukan bantuan dari Pakatan Rakyat akibat hilang akal dan taksub $wang ringgit yang kekurangan menjelang aidil fitri ini.

kesian dia...

Anonymous said...

Bertuhan wang ringgit lebih baik dari bertuhankan Punggong orang jantan. woi.

lempeng said...

alahai cucu usop cetetknya pala otak ko. ko jangan nak memandai kaitkan melayu dengan UMNO. Tak semestinya melayu tu UMNO bodoh. Dan tak semua melayu sudi jadi UMNO. Melayu sekarang melayu cyber lain la melayu dulu2 bodo macam ko. Ko jangan cakap macamtu lagi ae aku geli la tolongla rasa macam bodoh sangat. Ko tu melayu kang orang cakap melayu bodoh padahal yang bodoh ko dengan UMNO je. memang sial la ko ni

hjhlampam said...

alah asiah memang suka kat mail

PEDANG TIRUS said...

bertuhankan c4 baik ???

PEDANG TIRUS said...

asiah suka dekat saipul la

PEDANG TIRUS said...

UMNO bukan takat tak bertamadun malah lebih tak bertamadun dari kaum yang tak pernah kenal erti tamadun. Dalam erti kata lain UMNO ni memang bangangla macam sukj gak la ha ha ha ha ha ha

PEDANG TIRUS said...

wei cucu usop rawa bangang.. babi ko..bodo ..H1N1

PEDANG TIRUS said...

pilihanraya bagan pinang comfirm UMNO menang.. Yeh yeah UMNO menang. Undipos je ada lima ribu. Jangan kata letak Isa Samad letak babi Isa Samad pun buleh menang. Yeah yeah UMNO menang. mmg pukimak UMNO ni

Anonymous said...

"yang pstinya, undi PAS di Sk19 dan 23 MAKIN BERTAMBAH selepas rakyat di situ tersedar bahawa isu kuil in hnaya sandiwara UMNO semata2."

TB, kalu brani turun la sek 23..dgn engko2 skali di "babi"kan ..jgn main jakarta ja, brani kat jauh ja bole la..mcm pondan :)

Tulang Besi said...

TB, kalu brani turun la sek 23..dgn engko2 skali di "babi"kan ..jgn main jakarta ja, brani kat jauh ja bole la..mcm pondan :).

Woii bangsat, kao ingat aku takut nak turun ke. Aku ada kerja lain la, kalau aku free memang aku dah turun kat sana tu. Percayalah. Allah SWT bersama aku. Aku takut apa dengan korang.

Korang konon berjuang Islam, tapi bila Najib lulus lesen judi, kau langsung tak bising pun. Senyap je? Buat kuil sebelah masjid takda hadeeth yang haramkan. Judi ni 100% CLEAR HARAM.

APASAL PUAK2 UMNO TAK BISING? POOORRAAHHHH

Selama ni UMNO yang tolak hudud, runtuh surau kat Seksyen 4 Bangi, tangkap ulama dalam ISA tetiba nak berlagak dalam isu ni.

SameSame said...

Jika kuil 200m atau 8m dari rumah, agama encik akan dirempas dari encik kah? Adakah agama dan kepegangan agama encik sangat kurang/lembab???????

Apa yang terjadi di Seky 23, adalah Kerja UMNO - semata-mata! Jangan unggapkan soal pasal agama macam orang UMNO! Jika encik and orang kat blog in RAKYAT MALAYSIA sebenar, tolongla bermenasabah dengan soal beragama sebagai mana diharapkan oleh Tuhan sendiri!!

Jangan pulak hina-menghinakan agama orang lain.

Kedekatan kuil atau surau atau gereja takkan melembabkan kepegangan se-seorang agama hanya you sendiri yang melembabkan agama sendiri!!!! (Dengan tiada ketahuan BENAR AGAMA!!!)

dino_yps@yahoo.com said...

Jangan lupa ahli2 PAS banyak yang tak bertamadun, Abg Mat Sabu, ayam tambatan PAS adalah pencarut wahid dikalangan org Islam semalaysia...al juburi adalah perkataan dia yang paling baik...

Anonymous said...

ayat d bwh bersifat prejudis:

PErangai mereka lebih teruk dari orang asli

tlg buang, Bro!

Hadi said...

Quote: apa pasai masa Khir Toyol jadi MB dulu orang UMNO tak buat bantahan...otak hang macam lembu

Kenapa kuda2 tunggangan penyangak UMNO ni x bantah masa zaman BN dolu2????? Betul jugak ye, kenapa ye????? Dah bertaubat kot, atau dah buang tebiat...

Jawapannya senang aje... Itu tandanya kuda2 tunggangan penyangak UMNO ni membantah krn kiblat politik bukannya kiblat agama...

Kalau tulus ikhlas kerana kiblat agama spt yg talibarut UMNO ni war-warkan, patut dari dolu2 lg mereka bantah termasuk kuil yg berlambak2 & bersepah2 kat Negri Sembilan & Johor...

Tiba2 muncul je suara2 manusia yg dulu sunyi sepi x terkata apa perkara yg berleluasa selama puluhan tahun parti dia memerintah (nampak jelas sgt dah hidden agendanya), dahlah bantahan dibuat ke atas sesuatu yg tak diajar Islam utk dibantah...

Eloklah tu, diheretnya pulak sebahagian penduduk Seksyen 23 dalam hidden agenda kamu... Sungguh tulus ikhlas sekali UMNO ni, x sangka aku, dulu mulut tutup rapat, la ni tiba2 nganga mcm org kena sampuk!

Anonymous said...

saya amat sedih tggok org melayu pakat dok kata sesama sendiri...AKHIRNYA melayu juga yg ketingalan...yg hairannya DAP tak pula mengutuk MCA...sedarlah wahai MELAYU.

Anonymous said...

saya dulu penyokong kuat PAS tapi skarang sokongan saya hanya pada UMNO kerana UMNO saja yang dapat menyelamatkan org-org melayu....

Anonymous said...

UMNO saja yang dapat menyelamatkan org-org melayu....?????

You must be dreaming la, anonymous 3.38.
Umno lah PEROSAK bangsa, bahasa dan agama. PEROSAK bangsa krn menunjukkan melayu ni pandai buat fitnah seks je... sapa yg mula, hah? Dari 1998 sampai la ni, tak sudah2 umno menjaja kerja terkutuk tu! PEROSAK bahasa pasal pusing ke belakang dgn utamakan BI dpd BM di sekolah2. Anak melayu juga yg byk tercicir... angkara umno jugalah!
PEROSAK agama... ramai dah maklum... tolak hudud, sekat bantuan kat SAR, pemimpin2nya... Nauzubillah... kuat rasuah, menyeleweng, kaki botol & p'puan, tak jaga hukum Islam... bini dedah aurat,berpeluk dgn bkn mahram, mcm2 lagi!

Eloklah org mcm u ni dok sengkokol dgn umno...yg memang gelap mata n hati. Org PAS tak mau org mcm ngko ni!

JAKA said...

LEMBU2 INI HANYA BERANI SEBAB POLIS PUN UMNO.

KALAU BETUL HEBAT POLIS JGN MEMIHAK LAAA.

bagus buat lah lagi perangai binatang tu wahai haiwan2 berkaki dua.

makin jelas siapa kamu semua.

KALAU ORG BUKAN ISLAM MENGUTUK MELAYU DAN ISLAM SELAMA INI...........UMMMNOO MUNAFIK LAAAH PUNCA NYAAAA!

KAU JAWAB NANTI DIDEPAN TUHAN KENAPA SAMPAI AJARAN NABI SAW NYA MENJADI HODOH DI MATA ORG BUKAN ISLAM.

Arfan Nasyat said...

umno ni ni bukan islam...kalau islam nape batalkan ceramah ustaz azhar idrus..nak tarik belia dengan konsert k.pop dedah aurat... 2cara terdesak umno nk tarik belia..patut banyak kes zina anak luar nikah...yg bawa maksiat ke tanah melayu ni sape lau bukan umno? tegakkan islam konon...munafik puak2 umno ni... perosak minda ank muda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.