Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, October 29, 2009

Blogger UMNO Mula Berpeluh Ketiak

Al Kisah blogger2 UMNO yang dijemput ke program anjuran Roslan SMS di rumah Dato Hasan sudah mula berpeluh ketiak. Mereka mula menulis beberapa penafian kononnya mereka dijemput oleh orang itu dan ini.

Mahaguru59 telah menafikan yang Akramsyah Sanusi dijemput oleh Roslan SMS. Dia kata:

“Turut hadir bersama saya pada malam itu adalah Saudara Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi, seorang ahli Muslim Bloggers Alliance.

Saya lah yang memanjangkan jemputan kepada beliau diatas permintaan Saudara Roslan SMS untuk saya menjemput sama ahli ahli MBA.

Tidak timbul soal bahawa Akhramsyah adalah Ketua Pemuda Cawangan UMNO Bendang Baru, Pulau Langkawi, Kedah Darul Aman.

Bukannya Roslan SMS atau Dato Dr Hassan Ali yang menjemput Akhramsyah secara terus.

Mereka tidak bersalah diatas jemputan itu. Harap jelas tentang perkara ini. Takkan Dato Dr Hassan Ali atau Roslan SMS nak menghalau tetamu blogger yang hadir? Jemputan terbuka!”


Dia lupa bahawa kehadiran dia sendiri DIPERSOALKAN juga. Tak kira la sapa dia jemput, tapi kehadiran orang yang pernah mendoakan Tok Guru Nik Aziz mati cepat seperti Mahaguru59 menunjukkan kepada kita bahawa majlis tersebut adalah majlis yang amat hina disisi semua ahli PAS.

Oleh kerana Mahaguru59 itu sudah “kotor”, maka secara otomatik dia akan jemput orang-orang yang kotor juga.

Kalau Roslan SMS dan penganjur program ni berfikir pasal PAS dan mahu menguatkan PAS sudah tentu dia tak jemput orang macam Mahaguru58 ni. Saya petik komen dari seorang pembaca saya bernama Nizam Mahmud:

"Nizam Mahmud said...

saudara,

satu artikel dari mahaguru bodoh nie yang betul2 menyentuh hati saya.

saya bukan nya penyokong PAS pun. tapi sifat kurang ajar mamak yang mengaku
membela melayu nie memang terserlah sangat.

saya ambik dari artikel dia tanpa kebenaran mamak tua ni;

http://mahaguru58.blogspot.com/2009/03/perpaduan-ummah-malaysia-apa-yang.html

dia kata:

Saya kira hanya bilamana jendalu ini sudah
kembali ke sisi Allah Azza Wa Jalla, baru akan ada ruang dan peluang untuk UMNO
dan PAS kembali bertaut rapat, sehati sejiwa dan sepasukan menjulang Daulah
Islamiyyah.

Bersama samalah kita doakan saat tibanya hari bahagia itu nanti
.

Mamak nie doa kan Ustaz Nik Aziz mati!

Lepas tue, tak cukup lagi, dalam ruangan komen:

Bagi saya, tak lama lagi akan kita mendengar
berita kepulangan sipolan bin sipolan yang menghalang perpaduan antara ummah.

Bilamana saat itu menjelang tiba, fajar baru akan menyingsing dibumi bertuah ini.

Percayalah.

Tidak tertongkat dek langit; tidak kan kekal makhluk yang hanya bersifat
sementara.

Yang konon beraja dimata akan padam jua dan yang mengganggap diri sempurna kan
punah jua.

Bersama sama lah kita menanti kabarnya.

Insya Allah!


KOMEN SAYA

Saya bukan penyokong PAS. Tapi saya hormatkan Nik Aziz kerana dia antara MB yang
dari dulu hidup dengan amat sederhana, malah rumah saya lagi besar dari rumah dia.

Ada kala nya saya juga tidak bersetuju dengan beberapa pendapat beliau tetapi
bagi saya itu lumrah lah. Tak kan semua orang satu pendapat.

Tapi saya dan ramai lagi menganggap bahawa Nik Aziz merupakan tokoh Melayu yang
menyerlah dan hebat. Dari segi perawakan dan juga contoh2 pentadbiran yang
dikagumi.

Saya bukan penyokong Nik Aziz tapi saya amat marah, muak dan meluat dengan Mamak
tua yang kurang ajar. Hanya kerana berbeza pendirian dia doakan orang yang baik
mati.

Saya baca bahawa Mamak bodoh nie adalah Presiden untuk Muslim Bloggers Alliance.
Inikan sikap Presiden kepada sebuah pertubuhan Islam?

Bila selisih pendapat, doa orang tue mati?

Sedangkan Nabi tak doakan orang Taif yang lontar batu dekat baginda sampai luka
supaya mati cepat, malah di doakan agar keturunan dari orang Taif jadi orang
yang beriman!

Saya ada satu ayat untuk mamak tua yang mengaku mahaguru nie, KURANG AJAR dan
CELAKA! Mak engkau nie tak pernah ajar engkau adab sopan ker? Bodoh mamak india
tapi tak malu mengaku sebagai pembela Melayu.

Dan saya mengaku saya bukan orang Islam yang baik, amat jauh dari beza dari Nik
Aziz.

Oleh itu, atas keceluparan dan kurang ajar mamak tua tue, dengan ini saya juga
nak kurang ajar dan saya doakan dia yang mati dulu sebelum Nik Aziz.

Ya Allah, kabulkan hajat hamba mu ini!

Amin!"


Si Mahaguru58 ni dok ulang fitnah UMNO kepada PAS. Misalnya, dia kata PAS dulu kafirkan UMNO sebab kerjasama dengan orang kafir, padahal skrg PAS kerjasama dengan DAP.

Mahaguru58 yang bengap ni tak sedar, mana pernah PAS kafirkan UMNO. Ini semua fitnah UMNO sebab kalau PAS pernah mengkafirkan UMNO, nescaya PAS sudah lama didakwa dalam Mahkamah Syariah.

Jadi soalnya sekarang, MENGAPA JEMPUT BLOGGER yang TELAH BERSIKAP KURANG AJAR dan BIADAP kepada Mursyidul AM PAS?

Dengan Roslan SMS menjemput si Mahaguru58 yang jahat ini, bererti Roslan SMS telah MENGHINA Tok Guru Nik Aziz. Bila kita bermusuh dengan syaitan, jin pun kita tak boleh berkawan sebab jin ni adik beradik syaitan.

Jadi, nasihat pada Akramsyah dan Mahaguru59, tak payah menegak benang basah. Kedatangan korang ke majlis itu sudah cukup untuk menghina majlis tersebut, sekaligus menjadikan taraf Hasan Ali dan Nasaruddin Mat Isa sama taraf dengan penerus propaganda UMNO.

Kalau saya, orang mcam Mahaguru58 ni saya tak izin masuk rumah saya. Orang macam dia ni lebih hina dari binatang. Sanggup berdoa Tok Guru Nik Aziz mati. Sapa dia ni? Hebat sangat ke? Wara’ sangat ke?

Berkenaan Akramsyah Sanusi, saya baru pegi blog dia dan saya minta dia tunjuk bukti konkrit di mana kerajaan PAkatan Rakyat Selangor ada menjatuhkan ISlam atau Melayu di Selangor.

Dia bagi contoh cadangan wang zakat untuk pembangunan. Bila saya check rupanya salah faham terhadap kenyataan Tan Sri Khalid Ibrahim. Dan sampai hari ini, saat ini si Akramsyah tak dapat bagi bukti adanya usaha menjatuhkan Islam dan Melayu di Selangor tercinta ni.

Yang ada hanyalah salakan-salakan anjing yang kerap diulang-ulang tapi sebenarnya tiada apa2.

Bacalah perdebatan saya dengan Akramsyah Sanusi di http://thoughtsintangents.blogspot.com/2009/10/berdialog-santai-sejenak-dengan-yb-dato.html.

Mahaguru58, Akramsyah, MSO etc semuanya ada REKOD berbohong dan memfitnah serta menghina pimpinan PAS.

APASAL SI ROSLAN SMS PEGI BUAT PERJUMPAAN TERTUTUP DENGAN DIORANG. Apasal tak boleh buat perjumpaan terbuka? Apasal berahsia-rahsia? Ertinya menjemput diroang ni sahaja sudah menjadi isu besar.

Dan rakaman perjumpaan tersebut sudahpun jatuh ke tangan JK Disiplin PAS Pusat. Inshaalah, keadilan akan terserlah juga.

Hahahahaha kalau tidak berada-ada masakan tempua bersarang rendah.

Tulang Besi

32 comments:

Anonymous said...

Ah HAH! Mahaguru58....Mamak ni lalang! Memang mamak ni pergunakan islam untuk memperkayakan diri. Mamak ni pandai memutar belit. Dasar Mamak - OPORTUNIS yang mempergunakan agama.

Anonymous said...

ada mamak yang bagus... tapi kalu mamak jenis madey tuu, memang le putar alam asal dapat duit....

Anonymous said...

Dah mengkedarah duit haram dari biz uptrend, itulah jadi nyer mamak ni.

Akhramsyah Muammar Ubaidah bin Sanusi said...

Tulang Besi. Apakah kerja saudara sekarang juga seperti Nizam Mahmud menidakkan sejarah? Memanglah PAS kerjanya mengkafirkan UMNO, sejak zaman Dato' Asri Muda lagi! Pada masa itu, TG Nik Aziz baru berjinak-jinak sahaja dalam PAS (walaupun Nizam Mahmud percaya setahun selepas TGNA masuk PAS beliau dilantik menjadi Ketua Dewan Ulama pada umur 37).

Pengkafiran UMNO oleh PAS adalah fakta sejarah dan berulang-ulang bergema talun sejarah tersebut sehingga kini. Tahulah PAS kini ingin cuba membawa diri ke arus tengah politik, maka soal mengkafir UMNO taklah lantang benar, tetapi janganlah sampai menidakkan sejarah sendiri, walaupun kelam.

Sdr Nizam Mahmud pula, saya rasa terlalu kerap sangatlah mengulang kata bukan penyokong PAS lah, bukan penyokong TG Nik Aziz lah, tetapi bila-bila masa ada isu tentang kedua-duanya tiba-tiba terbit membela pula. Pembelaan pula berdasarkan faktor sejarah rekaan yang begitu banyak sekali.

Sdr Nizam, kita orang Islam, mengaku sahajalah sdr penyokong PAS dan TG Nik Aziz. Kalau tak pun tukarlah ke nickname lain kalau masih nak mengaku neutral...

Akhir kata, saya hairanlah korang hina Mahaguru58 dan menjadi-jadi mengatakan beliau Mamak seolah-olah ini dosa. Bukankah DS Anwar Ibrahim yang kamu sayangi itu mamak juga? Kan bapanya Dato' Ibrahim terkenal favorit perasmian mesyuarat UMNO Cawangan Chow Rasta kerana sebangsa mamak dan sebahasa dalam melakukan perasmian!

Wallahualam...

Nizam Mahmud said...

Mahaguru58 adalah protem Presiden Muslim Bloggers Alliance.

1. Beliau dengan title nya itu jaga lah akhlak.

2. Kalau tak suka Tok Guru tak apa. Tapi nak doakan orang baik ini mati cepat, perangai Presiden MUSLIM Blogger Alliance apa ni?

3. Kalau tak setuju dengan Tok Guru tak apa tapi hakikatnya pemimpin yang berakhlak baik, takwa, rendah diri dah makin kurang. Ini dia nak kurang kan lagi? Kalau marah sangat dengan Tok Guru, doa lah Allah ubah fikiran Tok Guru. Itu pun tak boleh buat?

4. Saya dapati dia walaupun berketurunan India tapi terlalu obses dengan Ketuanan Melayu. Bagi saya, kalau masalah Melayu biar orang Melayu yang selesaikan. Cukuplah seorang India Muslim bernama Mahathir yang porak perandakan Melayu selama ini, tak perlu la seorang mamak bernama Zainol Abideeeeen konon2nya nak datang selamatkan Melayu.

5. Saya bagi satu contoh kemunafikan & kesesatan beliau.

Mahaguru58 juga mengakui berbai'ah dan menyertai Tarikat Naqsyabandi.

Sila rujuk blog beliau:

http://mahaguru58.blogspot.com/2006/07/tariqat-naqsyabandiah-sufi-mureeds.html

Majlis Fatwa Kebangsaan telah menfatwakan ajaran ini sebagai sesat dan menyesatkan. Fatwa tersebut dan sebab-sebabnya boleh didapati di:

http://www.mail-archive.com/islah-net@yahoogroups.com/msg06556.html

Masalah dengan mamak macam Mahaguru58 ini ialah contohnya dia marah apabila ada orang mempersoalkan Majlis Fatwa mengharamkan yoga.

Tapi bab Majlis Fatwa mengharamkan tariqat dia, dia marah Majlis Fatwa pula!

Berhati-hatilah dengan pengikut ajaran sesat dan berhati-hatilah dengan munafiqin.

Wassalam.

p/s. Wahai mahaguru58, kawan hang orang bangsawan pernah promote bapaknya sebagai Khalifah. Khalifah apa yang tonggang arak? Khalifah Gamuda ada la. Mentang-mentang la dia berpangkat dalam sesama ajaran sesat, bukan main lagi hang promote dia!

Anonymous said...

mamak58 tu lebih mamak daripada mamak... so saya agar mamak tu cepat masuk six feet underground....

Nizam Mahmud said...

Saudara Akhramsyah,

Saya sudah sertakan artikel yang disiarkan di laman web rasmi Dewan Ulama PAS yang mengatakan bahawa Tok Guru Nik Aziz adalah Ketua Dewan Ulama bermula tahun 1968.

Saudara menafikan tak jadi masalah. Tapi 1. kemukakan pembuktian saudara, 2. kalau saudara yakin TGNA bukan Ketua Dewan Ulama pada tahun 1968, nyata kan nama siapa yang sebenarnya?

Tapi saudara gagal sama sekali untuk memberikan bukti dan gagal menyatakan siapakah Ketua Dewan Ulama bermula 1968 kalau bukan TGNA.

Mengenai saya bukan ahli PAS, memang pun saya bukan. Mengenai TGNA, saya pertama kali berjumpa beliau pada tahun 1991, iaitu baru-baru dilantik menjadi MB Kelantan. Dari saat itu, saya selalu mengikuti perkembangan pentadbiran beliau. Saya pun pernah kritik beliau walaupun bukan dalam blog.

Tapi secara keseluruhan, saya katakan bahawa beliau telah melakukan 'an excellent job' walaupun tidak sempurna ataupun perfect.

Membetulkan fakta tidak memerlukan saya menjadi penyokong. Saya sependapat dengan Tun Mahathir dalam isu anti peperangan. Tetapi adakah ini menjadikan saya seorang penyokong beliau? Saya masih banyak kritikan terhadap polisi beliau semasa beliau menjadi PM.

Anda sebagai professional muda seharusnya tidak perlu diterangkan benda begini.

Nizam Mahmud said...

Satu tambahan kepada kesimpulan dari jawapan saya:

Roslan SMS telah menjemput pengikut ajaran sesat ke rumah Hassan Ali. Habis cerita.

Kenapa Roslan SMS tak jemput Ayah Pin sekali? Atau mintak JAIS bebaskan sekejap Rasul Melayu Kahar untuk hadir mendengar penerangan?

Sama jer diaorang tue.

Anonymous said...

Apakah tindakan kepada mereka yang terlibat dengan kemelut UG lebih ringan daripada golongan pro syiah dulu? Tindakan yang dikenakan mencerminkan persepsi PAS terhadap taraf syiah dan UMNO di sisi PAS.

Anonymous said...

akramshah..dia punya bapa si sanusi mahagila yg menyuruh org tanam padi atas bumbung..

Tulang Besi said...

Tulang Besi. Apakah kerja saudara sekarang juga seperti Nizam Mahmud menidakkan sejarah? Memanglah PAS kerjanya mengkafirkan UMNO, sejak zaman Dato' Asri Muda lagi! Pada masa itu, TG Nik Aziz baru berjinak-jinak sahaja dalam PAS (walaupun Nizam Mahmud percaya setahun selepas TGNA masuk PAS beliau dilantik menjadi Ketua Dewan Ulama pada umur 37)..

The thing is there hasn't been a single indictment in any Syariah Court of PAS on charges of "takfeer"

Or have I missed any?

Anonymous said...

Apasai tak jemput tulang besi?..ini pertemuan bloggers kan?....seelah folks,how dunggu these UG fellas are?..they have exposed themselves.. they r not even fit to be ronald macdonald clowns..kahkahkah

dILA said...

ini komen utk article yg ditulis oleh mamak tu

---
Ianya adalah tentang kebenaran bahawa barangsiapa sahaja calon pilihanraya PAS yang dipilih untuk bertanding didalam Pilihanraya Kecil atau Pilihanraya Umum samada untuk jawatan ADUN atau Ahli Parlimen dibawah tiket PAS, maka mereka terlebih dahulu diwajibkan menandatangani ikrar lafaz taklik akan menceraikan isteri jatuh talak tiga SEANDAINYA mereka setelah menang pilihanraya tersebut mengelat mengkhianati PAS dan lompat ke parti lawan!

-----

la...cerita seluar dalam pas itu pun nak bagitau.

tapi ikrar ada bukannya solit, loophold yg boleh digunakan:

1. "SEANDAINYA mereka setelah menang pilihanraya"....so apply pada YB je.....so sapa yg tak menang tu bolehlah lompat/buat sabotaj.

2. perkataan 'mengkianati pas' ini juga objective pasal saya tak pikir puak pro-UG ini rasa mereka mengkianati pas kerana pada mereka, mereka sedang menyelamatkan pas daripada dibuli/dihina PKR,DAP & bukan islam.

3. "mengkhianati PAS dan lompat ke parti lawan"....so amacam jika :

- Jadi independent
- buat sabotaj kat PKR & DAP (dapa bukan musuh kita mah)
- brainwash ahli Pas dgn ubat wala...wala so ahli pas ikut semua kata mereka

Tulang Besi said...

Saya cadangkan supaya sesiapa yang Akramsyah buat laporan rasmi kepada Mahkamah Syariah ke atas Tok Guru Nik Aziz Nik Mat.

Enough talk, we want to see real action

Anonymous said...

Akhramsyah Muammar Ubaidah bin sanusi..wooah hoh hoh..what a looooooong name..foooh..his raja bersiong bapa should have added Hitler in between Muammar and Ubaidah..kahkahkah..

Anonymous said...

Sahabat Kanan

Kalau tak suka Tok Guru tak apa. Tapi nak doakan orang baik ini mati cepat, perangai Presiden MUSLIM Blogger Alliance apa ni?

Saya setuju pendapat nizam mahmud ni, tapi, macam mana pula dgn si Tulang besi yg maki hamun org, kata org mcm tu macam ni.

Bukankah lebih baik jgk sdr minta si Tulang besi ni doakan kesejahteraan pimpinan UMNO dan juga gol. yg dituduh fraksi UMNO supaya diberi hidayah dan akhirnya amalkan Islam yg sebetulnya.

Gol "fraksi UMNO" ini pun ada yg bertaraf Tok Guru, guru2 "besar", org terhormat dlm masy., pembimbing, minta tuan nasihat sama tulang besi tu.

Bukan apa, ini utk jaga kethiqahan tulang besi ni jugak, jgn syok sendiri.

Kalau tak setuju dengan Tok Guru tak apa tapi hakikatnya pemimpin yang berakhlak baik, takwa, rendah diri dah makin kurang. Ini dia nak kurang kan lagi? Kalau marah sangat dengan Tok Guru, doa lah Allah ubah fikiran Tok Guru. Itu pun tak boleh buat?

Kenapa Nizam mahmud tak boleh nasihat perkara yg sama kepada Tulang besi?

Boleh tak buat benda tu tiap kali Tulang besi maki hamun,menipu dan buat benda tak senonoh.

Kalau dia cuma buat blog ni takpa, ini dia buat blog anti anti hadith. Tak ke buruk perangai seorg pejuang Islam dengan kelaku macam Tulang besi ni?Dia pun bukan muda lagi.

Saya dapati dia walaupun berketurunan India tapi terlalu obses dengan Ketuanan Melayu. Bagi saya, kalau masalah Melayu biar orang Melayu yang selesaikan. Cukuplah seorang India Muslim bernama Mahathir yang porak perandakan Melayu selama ini, tak perlu la seorang mamak bernama Zainol Abideeeeen konon2nya nak datang selamatkan Melayu.

Ini satu lagi, dia cakap benda yg dia tak buat. betul , dia tu mamak. Tapi mamak pun Islam. Kenapa pula sebut soal bangsa si Zainul ni? Tidakkah ini bunyi perkauman.Tidakkah ini menunjukkan sdr Nizam pun terbawa2 isu perkauman. Ini sama2 Islam ni, kalau dgn Hindu?

Cukuplah hanya nyatakan ketuanan melayu tidak relevan?Bukan membangkitkan isu keturunan?

Mahaguru58 juga mengakui berbai'ah dan menyertai Tarikat Naqsyabandi.

Kalau dah satu tak betul, bogelkan semua. Kalau ada video si zainul ni mandi bogel pun kalau boleh nak siar.

Cuma bagusnya, semua yg baca tau naqshabandiyah ni sesat.

Anda sebagai professional muda seharusnya tidak perlu diterangkan benda begini.

Sepatutnya anda pun tak perlu diterangkan sebegini.

Kalau saudara ambil tguran saya secara positif alhamdulillah, kalau sdr ambil negatif, saya tak boleh buat apa.

GOMO said...

salam....kesian aku dengan empunya blogg ji yang menyalak bagaikan anjing di celah kangkang!!!

bro??? lu ni kalau gua cakap lembab lu marah, tapi lu memang bodoh bodoh suam!!! lu tak tahu tak payah cerita. setakat copy and pate je apa jadah???

Gua yang bukak cerita perjumpaan malam tu. bukan orang lain. gua yang bukak. so gua lah yang memulakan nya. ni dok tibai orang lain buat apa???

tu lah di namakan blogger yang haprak macam hang ni.

dah lah tu bro....hang pi tanya al banjari tu mana krip penuh [erbualan malam tu. awat hang banjari simpan tak keluarkan lagi???

nak menulis pakai otak bro..jangan pakai buntut!!!

Anonymous said...

Wow... apa yang berlaku di selangor semakin parah... mahaguru mendedahkan sedikit sebanyak tentang perjumpaan tersebut

Anonymous said...

lihat link ni http://mahaguru58.blogspot.com/2009/10/rahsia-kenapa-adun-dan-mp-pas-tak.html

amirrash said...

salam tuan gomo.

tembak direct nampak. nampaknya tuan empunya blog kena jawablah isu tuan gomo. kenapa tembak orng lain padahal tuan gomo yang memulakan.

Tulang Besi said...

Gua yang bukak cerita perjumpaan malam tu. bukan orang lain. gua yang bukak. so gua lah yang memulakan nya. ni dok tibai orang lain buat apa???

tu lah di namakan blogger yang haprak macam hang ni.

dah lah tu bro....hang pi tanya al banjari tu mana krip penuh [erbualan malam tu. awat hang banjari simpan tak keluarkan lagi???

nak menulis pakai otak bro..jangan pakai
.
Kau melalak ni apasal? Apa benda yang kau nak cakap ni? Ada ka sapa2 kata bukan kau yang mula pecahkan cerita ni? Ada ke takde?
TErima kasih atas salakan kau ni, semua orang dah nampak betapa bebalnya otak hang, baca bahasa Malaysia pun tak reti

Tulang Besi said...



Kenapa Nizam mahmud tak boleh nasihat perkara yg sama kepada Tulang besi?

Boleh tak buat benda tu tiap kali Tulang besi maki hamun,menipu dan buat benda tak senonoh.

Kalau dia cuma buat blog ni takpa, ini dia buat blog anti anti hadith. Tak ke buruk perangai seorg pejuang Islam dengan kelaku macam Tulang besi ni?Dia pun bukan muda lagi.
.

NizamMahmud tak perlu berbuat begitu kerana saya tak pernah menipu dan buat benda tak senonoh.

Saya tak pernah buat sumpah palsu macam kau.

HEHEHEHEHE terdedah kau ni suku sakat Saiful bukhari

GOMO said...

tulang besi yang bingai???
yang hangpa semua dok tembak mahaguru,akramshah dan blogger yang lain buat apa???

tu lah aku cakap jangan menyalak kalau tak tahu cerita.

hang pi suruh al banjari cakap apa hal sebenarnya malam tu. ni al banjari dok simpan rahsia lagi buat apa???

he he he....panas punggung ye??? kalau panas sangat pi jumpa anwar. biar dia tolong sejukan punggung hang tu...

Tulang Besi said...

tulang besi yang bingai???
yang hangpa semua dok tembak mahaguru,akramshah dan blogger yang lain buat apa???

tu lah aku cakap jangan menyalak kalau tak tahu cerita.

hang pi suruh al banjari cakap apa hal sebenarnya malam tu. ni al banjari dok simpan rahsia lagi buat apa???

he he he....panas punggung ye??? kalau panas sangat pi jumpa anwar. biar dia tolong sejukan punggung hang tu...
.

Aikkk apasal marah aku tembak diorang?

Kau baca tak sebab apa aku tembak diorang? Aku ada hujjah lah.

Anyways, terima kasih atas pendedahan kau, nampaknya inshaalah Timbalan Presiden pun akan diseret sama mengadap JK Disiplin PAS Pusat.

Tu yang kao menyesal sangat tu kan, Gomo?

Kau buat kerja untuk UMNO tapi menguntungkan PAS.

TAKBIIRRRRRRR!!!!!!!

Nizam Mahmud said...

Mahaguru58 juga mengakui berbai'ah dan menyertai Tarikat Naqsyabandi.

Kalau dah satu tak betul, bogelkan semua. Kalau ada video si zainul ni mandi bogel pun kalau boleh nak siar.

Cuma bagusnya, semua yg baca tau naqshabandiyah ni sesat.
=====

Sahabat Kiri,

Murahguru58 ini mengaku terus terang dalam blog beliau yang beliau ikut ajaran ini.

Bukannya saya pergi skodeng dia.

Kalau murahguru58 letakkan video dia mandi bogel untuk tatapan ramai, saya pun akan kecam juga!

Tapi salah saya kah dia mengaku depan umum mengikut ajaran sesat?


Ini satu lagi, dia cakap benda yg dia tak buat. betul , dia tu mamak. Tapi mamak pun Islam. Kenapa pula sebut soal bangsa si Zainul ni?
=======

Saudara,

Siapa yang persoalkan dia Islam ataupun tidak?

Murahguru58 selalu bercakap mengenai Melayu terancam lah, Melayu tersepitlah.

Bagi saya, kalau masalah sesama orang Islam, biar sesama Islam bincangkan. Sama juga, kalau masalah Melayu, biarlah sesama Melayu yang bincangkan.

Kalau dia nak ada hak bercakap, hentikan gunakan perkataan Melayu. Gunakan perkataan Islam. Hang pergi la nasihat dia tue, tak sedar diri betul.

Anonymous said...

Sahabat kanan,

Murahguru58 ini mengaku terus terang dalam blog beliau yang beliau ikut ajaran ini.

Assalamualaikum sdr Nizam mahmud sedara seislam saya.

Mmg betul dia ikut ajaran tu. Saya tak sokong pun org ikut tariqat ni. Kita cuma perlu ikut rasulullah saw.

Tapi, harus diingat, bahawa ada mufti yg ikut tariqat ni. ini tak bermakna saya kata mufti ini betul:

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0413&pub=Utusan_Malaysia&sec=Bicara_Agama&pg=ba_01.htm

Dan thanks for the point pasl ajaran sesat.

Cumanya, tak perlulah emosional, panngil org tu murahguru, panggil saja namanya zainul. Itu lebih molek bukan?

Kalau murahguru58 letakkan video dia mandi bogel untuk tatapan ramai, saya pun akan kecam juga!

Sebenarnya, tak perlulah kita korek dalam blognya benda yg tak betul. Kalau kita sengaja cari, itu sudah tidak betul.Umar pun ketika mengintai salah seorg rakyatnya, rakyatnya menegur perbuatan Umar dan Umar redha dengan teguran itu.

Adalah baik kita ikut perilaku Umar RA?

Murahguru58 selalu bercakap mengenai Melayu terancam lah, Melayu tersepitlah.

Bagi saya, kalau masalah sesama orang Islam, biar sesama Islam bincangkan. Sama juga, kalau masalah Melayu, biarlah sesama Melayu yang bincangkan.


Usman Awang pun dalam syairnya, mamak pun melayu, malabari pun melayu, keturunan arab syed pun melayu.

IC si zainul ni mungkin tulis melayu.

Kalau sdr nizam tolak dia ni melayu sbb kita tak tgk IC. Isterinya pun melayu, maka anak2nya adalah melayu. Maka, sikit tersentuh melayu, tidakkah ini kena anak cucu kalau tak pun btg tubuh si zainul ni?Yg tersepit ini adalah nasib anak isterinya, yg terancam ini adalah nasib anak siterinya, salah kah dia cakap psl melayu yg mrupakan bangsa anak cucunya.

Yg perlu kita komen bukan bangsanya, tapi ideanya.Cukup saja kita katakan kalau nak katalah, cerita ketuanan melayu ni boleh dipersoalkan.

Saya pun tak pasti saudara sengaja panggil saya sahabat kiri, ataupun tak sengaja. Tapi kita tgklah, adakah iltizam kita terhadap Islam ni boleh kita terjemah dalam bentuk akhlak dan perbuatan.

Nizam Mahmud said...

Sahabat kiri,

Hang panggil aku sahabat kanan. Kalau aku di kanan hang, maknanya hang dikiri aku bukan?

Simple logic. Jadi tak perlu tafsirkan lebih dari itu.

Aku jawab point hang:

1.
"Kalau murahguru58 letakkan video dia mandi bogel untuk tatapan ramai, saya pun akan kecam juga!

Sebenarnya, tak perlulah kita korek dalam blognya benda yg tak betul. Kalau kita sengaja cari, itu sudah tidak betul."

Jawapan aku: Kalau macam itu hang buat apa kat blog TB nie? Hang kata TB tulis tak betul dalam blog, jadi kalau ikut nasihat hang, hang la kena berambus.

Lagi satu, blog bukan macam rumah. Blog adalah macam suratkhabar. Dia bagi access semua orang boleh baca. Itu sudah kira untuk tatapan awam.

Aku dah lama tau dia memang ikut ajaran sesat. Dulu pun aku selalu ikut blog dia sampai dia merapu mintak Tok Guru mati sebab tak setuju dengan Tok Guru.

Tengok tarikh blog dia mengaku ikut ajaran sesat. Itu dalam 2006.

Apa-apa pun blog ada untuk tatapan awam. Cerita mengenai Saidina Umar adalah orang itu minum arak dalam rumah peribadi dia.

Dua benda berbeza, bagaikan langit dan bumi.

2.
"Usman Awang pun dalam syairnya, mamak pun melayu, malabari pun melayu, keturunan arab syed pun melayu.

IC si zainul ni mungkin tulis melayu. "

Jawapan saya: Satu, hang tau ker tak IC murahguru taip aper?

Dua, pendapat Usman Awang bukan menjadi asas nak tetapkan siapa Melayu atau tak.

Ketiga, keturunan Arab syed ada yang mengaku Arab walaupun tak pandai berbahasa Arab. Tapi boleh jadi perwakilan UMNO!

Keempat, saya ulang balik, saya ungkit dia pasal dia dalam blog selalu nak ungkitkan pasal hak Melayu dan sebagainya.

Kalau nak selesaikan masalah Melayu biarlah sesama Melayu yang selesaikan. Tak perlu mamak berslogan, bertempik riuh.

Tambah meluatkan saya, mengaku Presiden Muslim Blogger Association tapi kenapa tak tumpukan saja pada masalah Muslim. Habis cerita.

3.
"Yg tersepit ini adalah nasib anak isterinya, yg terancam ini adalah nasib anak siterinya,"

Jawapan saya: Kalau isterinya Melayu, maka Melayulah sampai ke mati.

Orang Melayu mana pun kalau berkahwin dengan bangsa lain akan tetap Melayu sampai bila-bila.

Sama juga dengan mamak. Kahwin dengan Melayu ka, Cina ka, tetap adalah mamak sampai mati.

Apa yang terancam? Tak ada salah pun jadi India atau Melayu atau Cina.

Mengenai anak-anak nya, ikut lah sebelah ayah kalau Muslim. Kalau ayahnya India, maka anak nya pun India. Salahkah? Terancam apa kah?

Kecuali lah kalau ikut ugama Yahudi, dinasabkan pada sebelah ibu. Kalau ibu Yahudi baru anak akan jadi Yahudi. Kalau cuma ayah saja Yahudi tapi ibu bukan Yahudi, tak di kira sebagai Yahudi.

Jadi apa masalahnya?

Nizam Mahmud said...

Saudara kiri,

Lagi satu:

"Tapi, harus diingat, bahawa ada mufti yg ikut tariqat ni. ini tak bermakna saya kata mufti ini betul:"

Jawapan saya: Tariqat mana? Banyak tariqat.

Yang saya tulis mengenai murahguru58 adalah dia menyertai tariqat yang SUDAH di fatwakan sesat oleh Majlis Fatwa Kebangsaan.

Kalau tariqat yang tidak mempunyai unsur yang meragukan sila la sertai. Tak ada siapa yang larang.

Tulang Besi said...

Nizam Mahmud,

Aku tengok sahabat kiri ni ada dua perangai munafik:

a. Bila bercakap dia bohong - dia sumpah Mujahid terlibat konspirasi padahal takda bukti Mujahid jahat> ertinya dia buat sumpah palsu

b. Bila berdebat tak mau kalah - Dah terbukti hujjah dia lemah pun dia tak nak ngaku.

Tak heran la jeghaung ni duduk dalam UMNO

Anonymous said...

Anonymous said...

Bloger-bloger munafik yg konon sokong PAS tapi kalianlah tersangat seronok meliht PAS pecah belah. Boleh dibaca wala'setia kalian tu kpd PKR parti yg masih bermata UMNO dan PRM parti yg sabit serpihan komunis spt dikata TGNA (2004).

Bacaan politk sekarang tak payah sangat nak buat kesimpulan yg kalian diagendakan oleh org2 tertentu dlm parti kalian. Kalian marah sangat kalu PAS dapat melebar pengaruh dan mendekati kedlm masyarakat Melayu/ individu Melayu yg tak ada pendirian politik (atas pagar tapi dilihat macam penyokong UMNO) atau yg memang dalam UMNO utk bersama-sama menyokong PAS di masa hadapan. Ya itu harapan utk ummah bersatu di bawah PAS tapi kalian seronok sangat dgn agenda pecah belah yg sebati dgn tabiat UMNO yg anda warisi dulu dan masih berakar umbi lagi. Kalian sangat takut PAS jadi peneraju dan menopoli pengundi Melayu dek kerna ketua2 kalian ada agenda utk menopoli pengundi Melayu itu sendiri. Kalian sangat sedar majoriti pengundi Cina dan India bukan nak sangat mengundi PAS kecuali ada agenda menguntungkan mereka dan pekara ini dimaklumi semua termasuk PAS. Dan mereka bukan bangsa yg dapat diharap setia melihat Islam jadi peneraju dan situasi mutakhir membuktikannya. Merekalah jadi pengkhianat termasuk serpihan ahli UMNO yg jadi ADUN bebas yg darahnye sealiran macam kalian. Lalu kalian utk mengalih arah dari situasi itu menjadi saiko negatif kpd masyarakat kalian sama2 serang PAS dgn pandangan setengah2 pemimpin PAS ajen pengkhianat kpd pakatan.

Minta maaflah sesekali aku kena menembak. Menyampah sangat aku dgn ulasan2 bersahaja utk memecah belah PAS.

Wassalam. Adios

Anonymous said...

kalau tak salah.. mamak mendeliar dan si kitol antara penyebab kejatuhan kerajaan MELAYU MELAKA..
(Sebab mereka tiada jati diri MELAYU)

Anonymous said...

Sahabat kanan,

Nizam Mahmud,

Aku tengok sahabat kiri ni ada dua perangai munafik:

a. Bila bercakap dia bohong - dia sumpah Mujahid terlibat konspirasi padahal takda bukti Mujahid jahat> ertinya dia buat sumpah palsu

b. Bila berdebat tak mau kalah - Dah terbukti hujjah dia lemah pun dia tak nak ngaku.


Nanti2 sy jwb sdr nizam.

Nick saya sahabat kanan,bukannya sdr di kanan saya.

Kepada Tulang besi,sebelum kata org munafiq,cuba cermin sambil spotligtkan muka hang dulu.

Aku telah buktikan IRC merancang jamaah dlmjamaah,melalui bku gerakan islam-sejarah dan pengalaman.

Mujahid semasa di Mesir ikut tanzim alami, dan mengikut riwayat yg sahih,dia adalah salah seorg dlm saf jamaah dalamjamaah tersebut.

Oleh kerana saya tiada bukti dokumentasi, saya dicabar bersumpah.Maka,dengan maruah dan amanah informer saya yg thiqah itu,saya menyahut cabaran tersebut.

Di sini, yg tiada hujah adalah si tulang besi.Saya telah menawarkan win-win situation agar akui sahaja wujud gerakan IRC tersebut dlm PAS.

Cuba tgk, di artikel terbaru, saya kata bagus artikel tu..tapi tgk siapa yg pjgkn sifat munafiq tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.