Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, October 22, 2009

Hanya UMNO Sahaja Yang Mengatakan PAS Menjual Prinsip

Hanya UMNO sahaja yang berkata demikian. Tiada orang lain yang berkata benda yang sama. Maka, PAS tidak perlu takut dan gundah berkenaan dengan penjualan prinsip kerana hakikatnya PAS tidak pernah menggadai apa-apa prinsip.

Kalau dikatakan perlantikan DSAI sebagai calon Perdana Menteri dikatakan menggadai prinsip, maka ketahuilah bahawa Arwah Ustaz Fadzil yang telah mencalonkan Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri.

Kalau dikatakan hubungan PAS dengan DAP menggadai prinsip perjuangan PAS, maka saya berani katakana sepanjang PAS berada dalam Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat, TIADA SATU PRINSIP PAS yang telah digadaikan.

Adakah PAS:
a. Menolak perlaksanaan hokum shariah yang total? TIDAK
b. Menukar asas dari Al Quran, Sunnah, Ijma dan Qiyas seperti yang tercatat dalam perlembagaan PAS? TIDAK
c. Menghalalkan benda yang haram?TIDAK
d. DAP menyuruh menghalalkan benda yang haram kepada orang Islam? TIDAK
e. PAS menyuruh rakyat Malaysia yang Islam membuka aurat? TIDAK
f. PAS dipaksa menyuruh rakyat Islam membuang Islam? TIDAK
g. PAS dipaksa menerima Riba? TIDAK
h. PAS menghalalkan arak dan judi serta zina? TIDAK

Jadi, apa bukti konkrit menunjukkan PAS Menggadai prinsip sepanjang berada dalam kerajaan Pakatan Rakyat?

Fraksi UMNO (Geng Terengganu) Jadi Lidah UMNO dalam PAS

Keraguan ini diperpanjangkan dalam PAS melalui lidah UMNO yakni mereka yang dikenali sebagai Fraksi UMNO. Cerita2 kononnya Cina hendak menguasai Malaysia dan Islam akan hancur di bawah Pakatan Rakyat dan juga PAS menggadai prinsip dihebahkan oleh lidah2 UMNO ini kepada ahli2 PAS.
Semua fitnah ini menjadi bahan kempen fraksi UMNO sepanjang PAS berada dalam kerajaan Pakatan Rakyat.

Terutamanya ia datang dari Terengganu, hakikatnya adalah geng2 Terengganu sangat kemaruk untuk menubuhkan kerajaan campuran bersama Mat Said. Jadi, kesah2 dongeng ini diperpanjangkan. Yang hairannya, kesah dongeng ini tidak pula datang dari Perak sewaktu kita memerintah Perak. Ianya lebih datang dari Selangor kerana PJ Selangor kemaruk nak jadi MB.

Saya dapat maklumat ada usaha terancang dari Fraksi UMNO Selangor untuk menyerang blogger2 PAS yang selama ini mendedahkan aktiviti2 bobrok kumpulan ini kepada ahli-ahli PAS Selangor menjadikan pergerakan mereka amat sukar.

Hasilnya, Orang Melayu tak Sokong PAS, Orang Bukan Islam Lari

Usaha Fraksi UMNO menjadikan PAS lebih assabiyyah Melayu menyebabkan orang bukan Islam telah meninggalkan PAS.
Orang MElayu pun bukannya datang pada PAS pun. Semakin nasionalis Melayu PAS jadi, semakin kuat orang Melayu menyokong UMNO. ITU ADALAH FAKTA.

Sebab? PAS bukan parti Melayu. PAS adalah parti Islam. PAS tidak ada kredibiliti untuk memperjuangkan Melayu. PAS hanya ada kredibiliti untuk memperjuangkan Islam.
Semakin PAS memperjuang Melayu, semakin orang Melayu meninggalkan PAS

Agenda Melayu Agenda Fraksi UMNO dan Geng Terengganu

Presiden PAS mempunyai akidah yang murni dan luhur. Beliau mahu melihat kesempurnaan Islam dijelmakan kepada rakyat Islam supaya Islam menjadi “Rahmat al Alamieen”.
Namun, Presiden PAS tertakluk kepada kehendak geng-geng Terengganu yang iltizam dalam assabiyya melayu dan fahaman nasionalisma. Akhirnya Presiden PAS tidak mampu mengedepankan agenda Islam yang syumul.

Akhirnya, PAS yang satu masa dahulu menjadi parti Islam sekarang sedikit demi sedikit menjadi parti Melayu.
Kesannya, PAS kalah teruk di Bagan Pinang dan orang bukan Islam tidak ramai datang ke Rumah Terbuka PAS.
Tapi ahli2 PAS tetap menyokong pimpinan walaupun pimpinan telah merosakkan serta menjahanamkan parti.

Tulang Besi


34 comments:

pas = hudud = potong said...

orang cina dan india lari dari pas kerana mereka lihat langkah pas selangor larang jualan beer sebagai langkah pertama merealisasikan agenda islam pas. orang cinan dan india tak sokong agenda islam oleh pas

mamat parit said...

Mereka ini adalah golongan kafir yg tak faham apa sebenarnya Islam.Sebagai org islam kita patut meneranagkannya.Tetapi yg terjadi kini org islam sendiri yg menentang ISLAM itu sendiri.Kita berkawan dgn kafir..mereka ikut cara kita bukan kita pula yg menjadi kafir.Nak jaga hati mereka maruah agama tergadai.Jika agenda islam Pas tak diterima mereka,maka Emno kenalah buat dasar islamnya pula.Buatlah apapun selagi tak kembali kpd islam sebenarnya..islam pada namalah kita.

pembaca_harakah said...

Tulang Besi,

Betul ke harakah dikuasai fraksi Terengganu? Adakah TB perasan harakah sekarang lebih berani daripada dulu.

Saya rasa harakah tengah nak menyedarkan PAS dari dalam. Tengok artikel-artikel yang berani dipaparkan kebelakangan ini.

Kenyataan bela Aziz Bari:
http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=022922&Itemid=85

Tulisan English - Tohkong Mosjid yg mengkritik PAS secara lembut.

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=22909&Itemid=1

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=22842&Itemid=50

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=22802&Itemid=1

Boleh TB, bagi komen?

Pembaca harakah.

Tulang Besi said...


Betul ke harakah dikuasai fraksi Terengganu? Adakah TB perasan harakah sekarang lebih berani daripada dulu.
.

Ada ke saya ada sebut pasal Harakah?

PAS = hudud = potong said...

ya betul. takpayah jaga hati orang cina dan india. baik pas keluar dari pr dan tidur sekatil dengan umno.

pembaca_harakah said...

Salah tampal komen... patut kat artikel sebelumnya pasal Org Bukan Islam lari dari PAS.

Maaf TB. Harap dapat dijawab di sana.

Anonymous said...

Yala..who the hell wants to support ketuanan melayu islam?

pas = hudud = potong said...

betul, ketuanan melayu sudah susah, tetapi pas pulak jadi melayu islam = double trouble!

Anonymous said...

masih ada lagi anai-anai dalam rumah ni kah?? susah sangatkah nak hapuskannya..?? anai-anai ni bahaya ,kalau tak dibuang,lama-lama boleh runtuh rumah ni...,nak buat apa simpan anai-anai walaupun cantik dilihat...rumahkan lebih penting,oleh itu teguhkan lah rumah ni,rumah ni bukan milik individu tertentu tapi milik semua (rakyat)....pikirkanlah mana yg lebih penting,buatlah keputusan dgn baik,ibarat tarik rambut dlm tepung,rambut tak putus,tepung tak selerak....

Anonymous said...

Hanya tulang besi yang mengatakan PAS tak jual Prinsip.he he he

Grand Marquis said...

Ramai orang yang matang dapat menilai sendiri sama ada PAS menjual prinsip atau tidak. Pepatah orang putih mengatakan "Don't put words into their mouth".

Cukuplah TB berlagak menjadi Tuhan seolah-olah beliau tahu apa yang ada dalam hati semua orang.

Anonymous said...

Ni UMNO bkn saja prinsip, mak pun jual kot.

LA said...

orang islam lari dari umno kepada PAS kerana kesedaran islam.

the moment PAS nak kendurkan perlaksanaan Islam, maka org2 ni yang bukan asalnya hardcore PAS (buat apa pun, nampak hijau) akan lari. Kemana x tahu lah, jgn masuk Umno balik sudah, tapi diorang ni nak kemana?

last2 mungkin pangkah umno kerana tak percaya PAS lagi..

LA said...

rancangan fraksi umno selangor untuk serang blogger mana ni? seperti biasa TB ni bergantung pada maklumat hampess... tapi oleh kerana sedap dinafsunya, maka ia menjadi fakta..

Tulang Besi said...

Anonymous said...
Hanya tulang besi yang mengatakan PAS tak jual Prinsip.he he he
.

Tulang Besi dan keseluruhan rakyat Malaysia yang tak sokong UMNO

Tulang Besi said...

Grand Marquis said...
Ramai orang yang matang dapat menilai sendiri sama ada PAS menjual prinsip atau tidak. Pepatah orang putih mengatakan "Don't put words into their mouth".

Cukuplah TB berlagak menjadi Tuhan seolah-olah beliau tahu apa yang ada dalam hati semua orang.
.

Kalau betul ada, bawak la bukti yang kukuh. Jangan cakap je?

Kalau main cakap je, itu namanya TIDAK MATANG.

Tulang Besi said...

LA said...
rancangan fraksi umno selangor untuk serang blogger mana ni? seperti biasa TB ni bergantung pada maklumat hampess... tapi oleh kerana sedap dinafsunya, maka ia menjadi fakta..
.

Dulu masa saya kata ada pimpinan PAS yang bercakap dgn UMNO dalam gelap, semua orang cakap mcm ni.

Last2 Pak Lah yang konfirmkan maklumat saya.

Tak perlulah nak cuba nafikan maklumat saya, kelak akan menyesal sesesal-sesal nya.

Anonymous said...

salam...

baru2 ni geng2 pas sngor ada buat perjumpaan tertutup... salah satu sebabnya nya nk tangani bloger2 pas yg 'pedas' dan dok mengentam dia org.......hahaha.. la ni jgn la nk sorok2, ramai infomer... skrg bukan zaman pak kaduk.. nak tutup mulut org mcm na?

pendapat ku... imej PAS uda tercalar....bertambah sedih bila tiada usaha2 pantas nk pulihkan 'luka'.

wahai pemimpin pas... tolong la buat kajian , analisa dan servay.. sila tanya pendapat org2 bukan islam ttg PAS sekarang...

Tulang Besi said...


baru2 ni geng2 pas sngor ada buat perjumpaan tertutup... salah satu sebabnya nya nk tangani bloger2 pas yg 'pedas' dan dok mengentam dia org.......hahaha.. la ni jgn la nk sorok2, ramai infomer... skrg bukan zaman pak kaduk.. nak tutup mulut org mcm na?
.

Boleh tak bagi maklumat lagi pasal perjumpaan ni.

kat mana, di mana, pukul berapa, apa yang dibincangkan?

Kalau tak nak kat sini, boleh tak email ke malaysiawaves@rocketmail.com

Grand Marquis said...

Ni saya buktikan TB tak paham bahasa.

TB kata, keseluruhan rakyat Malaysia yang tak sokong UMNO tidak kata PAS menjual prinsip.

Saya tanya TB, dia ni Tuhan ke yang dapat baca hati semua rakyat Malaysia yang tak sokong UMNO.

Lepas tu TB suruh saya bagi bukti.
Kalau nak bukti, tanya la LA. Dari tulisannya, saya boleh rasa dia ni pun tak sokong UMNO.

Ok la, saya simpulan soalan saya dan saya akan terus ulang soalan saya sampai TB jawab.

Soalan saya ialah APAKAH BUKTI AWAK YANG KESELURUHAN RAKYAT MALAYSIA YANG TAK SOKONG UMNO TIDAK KATA PAS MENJUAL PRINSIP.

p.s. Soalan saya sebelum ni pun belum jawab. Saya ulang

APAKAH ISLAM MEMBOLEHKAN KITA MEMBUAT TUDUHAN SEMBARANGAN SEDANGKAN KITA PUN TIDAK TAHU PUNCA SEBENAR SUATU KEJADIAN.

Tulang Besi said...


TB kata, keseluruhan rakyat Malaysia yang tak sokong UMNO tidak kata PAS menjual prinsip.

Saya tanya TB, dia ni Tuhan ke yang dapat baca hati semua rakyat Malaysia yang tak sokong UMNO.

Lepas tu TB suruh saya bagi bukti.
Kalau nak bukti, tanya la LA. Dari tulisannya, saya boleh rasa dia ni pun tak sokong UMNO.
.

GRand Marquis tak dapat beza antara serius dgn orang mengejek.

Jawapan tu jawapan mengejek, faham tak?

Dah lah bahasa inggeris kao fail, bahasa inggeris pun kao fail

Tulang Besi said...

APAKAH ISLAM MEMBOLEHKAN KITA MEMBUAT TUDUHAN SEMBARANGAN SEDANGKAN KITA PUN TIDAK TAHU PUNCA SEBENAR SUATU KEJADIAN..

Tanyala keseluruhan ahli UMNO yang acap kali menuduh Anwar meliwat

Grand Marquis said...

APAKAH ISLAM MEMBOLEHKAN KITA MEMBUAT TUDUHAN SEMBARANGAN SEDANGKAN KITA PUN TIDAK TAHU PUNCA SEBENAR SUATU KEJADIAN..

Tanyala keseluruhan ahli UMNO yang acap kali menuduh Anwar meliwat


Fine. Apa yang dibuat oleh ahli UMNO itu salah. Tapi apakah bila dibuat oleh ahli PAS ia jadi halal?

Grand Marquis said...

p.s. Yang mula-mula tuduh anwar liwat tu Mat Sabu al Pas dan Karpal Singh al DAP.

Tulang Besi said...


Fine. Apa yang dibuat oleh ahli UMNO itu salah. Tapi apakah bila dibuat oleh ahli PAS ia jadi halal?

October 22, 2009 11:08 PM
Delete
Anonymous Grand Marquis said...

p.s. Yang mula-mula tuduh anwar liwat tu Mat Sabu al Pas dan Karpal Singh al DAP.
.

Ada bukti ke?

Grand Marquis said...

eh eh... sudah tahu bertanya pulak... Fakta tersebut sudah bertahap mutawatir. Satu Malaysia pun dah tahu. Saya yakin TB pun dah tahu. Tapi kerana nak jaga puak sendiri, berpura-pura tak tahu.

Tak pe la. To be gentleman, sila ke link di bawah dan baca betul-betul.

Pergi baca betul-betul
http://novandri.blogspot.com/2009/09/nizar-kvvv2-karpal-mat-sabu-tahu-anwar.html

P.S. Soalan saya masih tak terjawab. Apakah benda haram yang dibuat oleh UMNO menjadi halal bila ia di buat oleh orang PAS (dan PR).

harumtr said...

Aku ahli PAS seumur hidup. Pada aku ada beberapa perkara dalam PAS yang dah jual perinsip. Terutamanya apabila dalam PAS dah wujud puak-puak IRC/JIM yang bermula sebagai 'dedalu' tapi kebelakangan ni dah nak menguasai pohon tempat bertenggek.

Apapun, lu, TB means TULANG BABI.

harumtr said...

Aku ahli PAS seumur hidup. Pada aku ada beberapa perkara dalam PAS yang dah jual perinsip. Terutamanya apabila dalam PAS dah wujud puak-puak IRC/JIM yang bermula sebagai 'dedalu' tapi kebelakangan ni dah nak menguasai pohon tempat bertenggek.

Apapun, lu, TB means TULANG BABI.

harumtr said...

Aku ahli PAS seumur hidup. Pada aku ada beberapa perkara dalam PAS yang dah jual perinsip. Terutamanya apabila dalam PAS dah wujud puak-puak IRC/JIM yang bermula sebagai 'dedalu' tapi kebelakangan ni dah nak menguasai pohon tempat bertenggek.

Apapun, lu, TB means TULANG BABI.

Tulang Besi said...

Aku ahli PAS seumur hidup. Pada aku ada beberapa perkara dalam PAS yang dah jual perinsip. Terutamanya apabila dalam PAS dah wujud puak-puak IRC/JIM yang bermula sebagai 'dedalu' tapi kebelakangan ni dah nak menguasai pohon tempat bertenggek. .

nampak snagat kau ni UMNO. Ahli PAS seumur hidup takkan cakap benda bodoh macam ni.

kalau betul kau ahli PAS seumur hidup, berapa no ahli kao?

Grand Marquis said...

Semakin banyak TB buat post, semakin menyerlah kecetekan pemikiran beliau.

Konsep beliau mudah. If you are not with us, you must be UMNO. PAS people will not say that. The must all agree with TB. If not they must be UMNO.

Dia masih tak jawab soalan saya:

APAKAH BUKTI AWAK YANG KESELURUHAN RAKYAT MALAYSIA YANG TAK SOKONG UMNO TIDAK KATA PAS MENJUAL PRINSIP.

dan juga soalan

Apakah benda haram yang dibuat oleh UMNO menjadi halal bila ia di buat oleh orang PAS (dan PR).

Tulang Besi said...

Semakin banyak TB buat post, semakin menyerlah kecetekan pemikiran beliau.

Konsep beliau mudah. If you are not with us, you must be UMNO. PAS people will not say that. The must all agree with TB. If not they must be UMNO.

Dia masih tak jawab soalan saya:

APAKAH BUKTI AWAK YANG KESELURUHAN RAKYAT MALAYSIA YANG TAK SOKONG UMNO TIDAK KATA PAS MENJUAL PRINSIP.
.

Buktinya adalah tiada bukti orang bukan UMNO yang kata PAS jual prinsip. Itulah bukti saya.

HAHAHAHAHAHA

Hakikatnya, Grand Marquis telah dibuktikan oleh saya tidak mengerti membaca artikel simple dalam bahasa Inggeris.

Grand marquis, hanya kao sorang je yang berani buat penafian ni. ORang lain yang baca artikel aku ni tak buat pun penafian.

Maksudnya kao memang dangkal otak.

Lagipun kau sokong UMNO, so kau secara semulajadi tak cerdik dan kaki penipu.

Tulang Besi said...

Grand Marquis,

Aku cabar kau tunjuk bukti ada orang yang lain dari UMNO kata PAS jual prinsip.

Tolong tunjuk bukti, aku cabar kao Grand Marquis.

Kao kan memang terkenal lain yang ditulis lain yang kao paham.

Grand Marquis said...

Pertama, seorang responden blog awakd dengan nama harumtr kata dia ahli seumur hidup pas, dan dia kata pas jual prinsip.

(Tapi saya tau, awak mesti tuduh dia ni orang umno yang menyamar punya. Macam biasa la, berlagak seperti tuhan yang dapat baca hati orang).

Kedua, saya sendiri pun bukan ahli UMNO (baca betul-betul soalan awak. ORANG YANG LAIN DARI UMNO). Saya ni langsung tak layak masuk UMNO sebab saya bukan Melayu.

Pembaca yang rasional pun tahu, benda yang awak minta itu tak perlu di buktikan. UMNO hanya ada dalam 3 juga ahli aje. Mustahil 23 juta lagi rakyat malaysia yang bukan UMNO tak de seorang pun yang kata pas jual prinsip.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.