Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, October 29, 2009

Keputusan Mesyuarat Malam Tadi Menunjukkan Perlu EGM dalam PAS

Pertama sekali, saya harus memohon maaf kerana terpaksa menulis perkara yang saya sedang tulis ini. Saya yakin kalau ianya tidak ditulis, parti kita akan hancur laksana 2004. Saya mohon maaf pada semua ahli PAS yang membaca tulisan ini sekiranya mereka tersinggung dan tidak merasa senang dengan pendedahan saya. Namun, saya sayang parti dan saya sayang PAS yang saya menjadi ahli semenjak 9/9/1987. Kewajiban saya menulis perkara dibawah supaya semua ahli PAS membaca dan membuat penilaian sediri. Saya akan bertanggungjawab pada Allah SWT sekiranya tidak.


Maklumat datang mencurah-curah pada saya. Tapi, yang saya boleh dedahkan hanya satu. Yakni, para AJK PAS Pusat telah bersetuju berkompromi untuk tidak mengadakan EGM dengan syarat Pesuruhjaya PAS Selangor ditukar.
MAJORITI AJK2 PAS malam tadi menyokong usul bahawa Hasan Ali harus ditukar dari Pesuruhjaya PAS Selangor kerana tindakan dan kata-kata beliau jelas merugikan PAS dan memburukkan imej PAS terutama pada pengundi bukan Islam.
Tiada “khilaf” malam tadi bahawa Hasan Ali perlu ditukar dan tempat beliau diganti dengan orang lain. Perkara ini tidak memerlukan kepada perbicaraan JK Disiplin langsung. Ianya adalah keputusan yang boleh dibuat Presiden parti dan ianya tidak memerlukan keputusan JK Disiplin PAS yang terang-terang akan memakan masa bertahun-tahun.

(Saya masih teringat YDP sebuah kawasan di Selangor membuat kenyataan secara umum betapa beliau merasa seperti digantung tidak bertali kerana terlalu lama menunggu keputusan JK Disiplin)

Namun, kompromi yang ditawarkan oleh majoriti AJK PAS Pusat telah ditolak mentah-mentah dan hasilnya orang lain yang akan dihadapkan ke JK Disiplin. Isu yang sepatutnya diselesaikan di peringkat politik telah dijadikan isu disiplin yang jelasnya akan memakan masa bertahun-tahun.
Mengapa perlu dihadapkan kepada JK Disiplin. Yang pasti tiada persetujuan dari AJK malam tadi untuk menghadapkan PAS Selangor kepada JK Disiplin.
PAS Pusat sudah menjadi seperti PAS Terengganu, di mana hanya 4-5 orang yang akan membuat keputusan dan keputusan 4-5 orang inilah yang akan menjadi keputusan rasmi.
MEsyuarat hanya menjadi sessi rubber-stamp kepada kehendak 4-5 orang ini.

Oleh sebab itu, demi untuk menyelamatkan PAS dari mengulangi kehancuran 2004, saya mencadangkan supaya cadangan EGM bagi membolehkan ahli PAS membuat keputusan apa hala tuju PAS sekarang ini. AJK PAS sudah tidak mampu membuat keputusan yang mudah tapi terbaik kepada PAS. AJK PAS Pusat sudah dikuasai oleh 4-5 orang geng Terengganu yang menjadikan AJK PAS Pusat laksana Perhubungan PAS Negeri Terengganu.

Dan kita semua tahu apa yang telah berlaku kepada PAS Terengganu 2004.

Samada PAS mahu mengekalkan orang-orang yang mahu rapat dengan UMNO atau PAS mahu mengambil sikap terus komited bersama Pakatan Rakyat. Ahli2 PAS wajib membuat keputusan sekarang. Bukan 4-5 orang yang disekeliling Presiden.

Masaalah BEsar Bila MEsyuarat AJK Tidak Diizinkan Untuk Diambil Undi

Oleh kerana dipaksa setiap mesyuarat untuk mengambil keputusan yang secara “ijma” maka biasanya pengundian terhadap sesuatu usul tidak akan dibuat.

Malangnya, keputusan mesyuarat malam tadi, tidaklah mewakili MAJORITI dari AJK PAS Pusat. Setahu saya, keputusan yang ijma harus dipersetujui oleh KESEMUA AJK PAS PUSAT. Namun, majoriti AJK yang keluar dari mesyuarat malam tadi, keluar dalam keadaan TIDAK PUAS HATI.

Tiada jalan lain melainkan EGM.

Tulang Besi

52 comments:

penyokong PR said...

Pertemuan tersebut telah gagal memadamkan api dalam sekam. Ia gagal mencabut duri dalam daging. Ia juga gagal mengeluarkan nanah beracun ibarat bisul yang belum pecah. Hasil pertemuan tersebut hanya menguntungkan 'Doktor Moti Basi' dan kerabatnya yang akan terus mengumpul nanah untuk menjahanamkan PAS dan Pakatan Rakyat.

Adalah suatu yang amat malang bagi sebuah parti yang berjaya mengekalkan pememrintahan di Kelantan selama hampir 20 tahun tetapi gagal mengambil tindakan segera setelah banyak bukti nyata kehadiran 'Kutu Babi' di badan sendiri.

- Pertemuan demi pertemuan.
- Penentangan secara terbuka terhadap rakan dalam parti.
- Penghinaan terhadap rakan dalam Pakatan.
- Bantuan dan aliran kewangan kepada dari parti lawan kepada 'Doktor MotiBasi'
- Keangkuhan dan kesombongan yang dipamerkan, semuanya telah gagal digariskan sebagai sifat-sifat pertualang dalam perjuangan oleh PAS.

Pertemuan akhirnya berkesudahan dengan duri masih disimpan di dalam daging. Saya yakin duri itu akan terus menjadi penyebab kepada nanah yang lebih beracun dalam tubuh - PAS.
di petik dari BRO SOFI
saya bersetuju dgn pandangan beliau.
Takde ker muka baru yg boler ganti diorg nii.
PAS perlu adakan EGM bukan seminar , beri peluang kpd semua ahli Pas pilih sapa yg sesuai dan betul2 layak. tade sapa yg rugii pon. biar kitaa buat skg jgn menyesal di kemudian hari.

Abdullah said...

Jika benar tulisan ini, maka EGM boleh diadakan dengan puak majoriti AJK Pusat yang tidak bersetuju dengan keputusan yang dicapai di mesyuarat semalam memohon secara bertulis untuk diadakan EGM.

Kita tunggu dan lihat sama ada ini akan berlaku jika BENAR majoriti AJK Pas Pusat membantah keputusan semalam.

Anonymous said...

Setuju dgn Bro TB...nak buat seminar pulak.Me thinks it's all over for PAS.They dont realise rakyat's sentiment,they r defeatist,and out of touch with reality and depend on "other side" for sepinggan nasi.Well,the 2nd option is still on.Belah lah.

Arif Omar said...

sadaqalllah hul azim. amin.

Anonymous said...

Bla bla sampai larut malam pandai,tapi no balls for decisive action!!All becos UTK mempertahankan satu ideologi falsehood KETUANAN MELAYU!what has happend to aperthaid,nazism,white supremacy?Tak belajarkah dri sejarah?hah,even the jewish South African Richard Goldstone is being labeled anti semtic becos of his report gainst isreal..dunia menuju ke dapan..para serban yg pandai kelontong,berbuih hadeeth gostan ke belakang!!This shows PAS is nearing extinction,and all these serban wallahs r helping towrds that destiny!!

Anonymous said...

Gantikan serban dgn topi koboi yg dipakai oleh pencuri pasiaq Muhyuddin!

Anonymous said...

Setuju EGM, kita buang mereka yg macam ubat-ubat dah expired!

PASti

dino.yp@gmail.com said...

Silap tu En Omar. Patutnya Innalillah....

Anonymous said...

Maka akan hancurlah PAS dlm PRU 13 nnt,

Anonymous said...

Kepada semua yang merasakan satu wadah baru dalam perjuangan islam, maka sebuah Parti baru akan di bentuk dengan perlembagaan yang memegang kepada Quran dan Sunnah serta Majlis Syura yang menasihat dan menentukan hukum secara jelas dan berani. Ianya terbuka kepada semua bangsa dan agama. Kecuali Presiden sahaja yang wajib beragama islam dan jawatan lain terbuka selagi mereka menerima perlembagaan tersebut dengan sukarela dan berlapang dada. Parti tersebut di namakan Parti Sejahtera Rakyat (PSR). AJK adhoc akan di maklumkan dalam masa singkat ini.

fugaz said...

kalau majoriti AJK tak puas hati..!!?? kenapa diaorg ni main blehh je..voice uplaa kata majoriti..HELLO AJKPAS..! YOU GUYS NI AJK PARTI ISLAM SEMALAYSIA BUKAN AJK JKKK. ..ORG PAS SIBUK NAK KAPANKAN UMNO..silap haribulan PAS ke liang lahat dulu..bukan umno yg hancurkan PAS tapi..org PAS sendiri..
yg bikin hancur..JGN MIMPILAH PAS nak ambil balik perak..YOU ALL meeting jelahh kat chow kit tu sampai sebulan...

Anonymous said...

Jangan sampai AJK PAS Pusat letak jawatan ramai-ramai dah le

Anonymous said...

Salaam Semua,

Cuma nak tanya 2 soalan pada Tulang Babi ...

1. Tolong namakan 20 AJK (majority konon) yang nak kan EGM seperti yang di dakwa oelh tulang babi.

2. Tanya kat Husam Musa kenapa dia tak bercakap langsung dalam meeting malam tadi ? Jangan hebat diluar BACUL dalam mesyuarat.

Sila jawab soalan ini. Jangan nak merapu wahai tulang babi.

Haqqul Mubin

Anonymous said...

Kalau betul keadaan begini. AJK PAS harus berani mengemukakan usul agar diadakan EGM. Apa takut, kalau masih lagi duduk dalam AJK pun untuk pemilihan akan datang tentu kami akan kapankan kamu. Kalau dalam PAS pun kamu akan dikapankan lebih lagilah dalam PRU ke 13 nanti. Selamat tinggal PAS kalau masih degil nak untuk menyelesaikan masalah. Sayangkan pemimpin yang bermasalah atau kami pengundi dan pejuang yang bersusah payah memenangkan PAS. Kamu AJK Pusat fikirlah....

Anonymous said...

orang FASIK membawa berita....

Anonymous said...

Haqul Mubin,
Kalau Husma masih belum masuk senarai tu, maksudnya lebih dari 3/4 le yang mahu PJ selangir ditukar.

Anonymous said...

kalau Hasan Ali dipecat, saya boleh confirm undi melayu di selangor akan hilang...

jangan ingat hanya dgn undi cina dan india PR boleh menang!

Anonymous said...

salam..
saya amat merindui kepimpinan Allahyarham Ust Fadil Noor..beliau bkn hanya pemimpin yg hebat malah d geruni oleh pihak kerajaan..PAS akan hancur kalau org d sekeliling presiden skrg tidak pandai buat kerja..

pemuda pas bukit indah!!!

ag said...

to anon 1/18pm

hampir di semua dun di selangor kecuali di parlimen gombak(termasuk dun) undi melayu dapat sekitar 60 hingga 70%.

Yang lain sekitar 30 hingga 45%.saya bole catitkan fakta di sini kalau perlu.

org melayu yg berkerja di kerajaan negeri yg dr hassan pertahankan kiraan saya tak sampai 25% mengundi pakatan atau PAS.

kamu bole tertipu dengan moti basi dr hassan tapi jgn di sini.

tidak di nafikan kita amat perlu undi "melayu" tapi fakta jgn di sisihkan kalau nak cerita politik.


statistian swasta dan trainer SSDP kawasan saya(akula tu)

le_bailamos said...

ello bro lu ingat kalo Hassan Ali tak de Melayu lari...kalo cam tu baik lah suruh mamat tu masuk UMNOno je...bawak skali pengundi2 melayu dia yg ramai sgt tu...pas tu bole la bincang ngan Khir Toyol camne nak renovate rumah dia jd ala2 Bali...kui kui kui

burungmerbok said...

testing

Tulang Besi said...

October 29, 2009 12:34 PM
Delete
Blogger fugaz said...

kalau majoriti AJK tak puas hati..!!?? kenapa diaorg ni main blehh je..voice uplaa kata majoriti..HELLO AJKPAS..! YOU GUYS NI AJK PARTI ISLAM SEMALAYSIA BUKAN AJK JKKK. ..ORG PAS SIBUK NAK KAPANKAN UMNO..s
.

Tak guna juga. Diorang kena voice up dalam bentuk menandatangai surat meminta EGM

Tak payah buat statement.

burungmerbok said...

sokong tok guru nik aziz,

pendekatan tok guru senang dan mudah. yang dok pi faham kot lain pasai pa. mangkuk ayun bangang murakab pasai pa.

aku yang sekular pun faham apa tok guru kata. pendapat dia macam nie. kalau dah muktamar tahun lepas kat ipoh kata macam tue, buat la macam tue. lepas tue semua lagi bersetuju kali ke 2, muktamar kat shah alam, akan terus bersama pakatan dan tiada kerjasama dengan umno. tup-tup ada lagi. awat yang ada pemimpin pas jshil murakab sangat. yang dulu setuju lain, pastu buat lain. apa cerita???

tok guru kata, kalau nak ubah apa-apa dasar parti, tak dak masalah. kalau nak buta kerajaan perpaduan pun biar masuk mesyuarat dan sama-sama buat keputusan. nie kata lain buat lain... sapa-sapa marah.......

Anonymous said...

PAS SEE YOU IN COFFIN AT PRU-13!!!

Anonymous said...

keputusan mesyuarat malam tadi memang telah di ramalkan oleh ramai pemerhati dan pengamat politik tanah air.. "just another meeting" meminjam phrase penarik beca. Selepas "seminar" disember akan datang AJK disiplin akan membentang findings bahawa tuduhan tidak cukup bukti kukuh untuk mengambil sesuatu tindakan.. kah kah kah. Everything Ok..dan kita bersama Pakatan Rakyat, jelas pemimpin PAS. Sementara itu jika di takdirkan berlaku PRK di selangor(incumbent ADUN PAS), peluang PAS untuk mempertahankan status quo hampir mustahil. Persepsi rakyat terhadap pemimpin PAS dalam isu ini(lemah mengambil tindakan)di tafsirkan sebagai kurang kepedulian rakyat.

Anonymous said...

Tulang Besi... masalah besar PAS adalah ianya parti yang berPresiden tanpa tulang belakang. Tuan Presiden lembab dan lemah, tambah murung lagi, Tuan Presiden di kelilinggi ahli yang kolot, tamak, dan bersifat jahilliyyah moden. MCA lebih bertamaddun berbanding dengan PAS, dalam hal integriti, akauntability, dan kekuatan ukuwahnya.

Fire aje si Presiden, Deputy Presiden, dan Secretary maka dengan sendirinya si Hassan Ali akan diam bagaikan katak dalam tempurung.

Tiada rakyat yang akan sokong satu parti yang lembab dan lemah seperti PAS.

Anonymous said...

Saya, seorang ahli PAS seumur hidup sejak tahun 1987, dengan ini menyatakan bahawa saya sudah tidak mempunyai apa apa kepercayaan dan keyakinan lagi terhadap pucuk pimpinan PAS terutama Presidennya, Iimbalan Presidennya, Setiausaha Agongnya dan Pesuruhjaya PAS Selangor. Mereka ini sudah patut di singkir dari Parti; tetapi jika mereka bertekad untuk terus memegang kuasa maka ahli2 PAS sudah wajib berhijrah kepada suatu Parti Islam tulin baru (bukan macam parti yang ada ini sekarang) yang di ketuai oleh seorang seperti Tuan Guru Nik Aziz.
Kepada geng PAS Terengganu dan PAS Selangor saya ucapkan "tiada maaf bagi mu sekalian" dan saya harap Allah swt akan menghina kamu dunia dan akhirat.

Anonymous said...

Sahabat Kanan,

Sepatutnya korg bersyukur takda egm ni. Hikmah dr Allah sebenarnya.

Kalau dibuat EGM, terpelanting kot semua puak2 IRC dan penyokongnya dr PAS.

Mcm dululah, bising tak ingat kes Husam, pastu muktamar,hmmm..kalah besar...

Tulang Besi said...

Pencuri yg menjerit org lain mencuri, cepat sungguh azab Allah kepadanya kelak. Dengan izin Allah.

Aku tak takut sebab aku org yg benar dan haq. Yg patut takut adalah org yg bila disuruh bersumpah detail, dia takut.

kau nak suruh aku sumpah psl mmg ada IRC buat kerja kotor utk twn PAS lagi? 10000000000000X pun aku sanggup.kau sanggup ke nak nafi lagi? brg sekali lg pun aku rasa dah takut...
.

Memangla kau sanggup sebab kau bangsa pembohong.

Stkt ni mana ada bukti wooii

jgnjami said...

Ust Hadi adalah seorang yg baik. tapi semalam dah membuktikan dia ni seumpama Pak Lah dalam Bn.takda dinamisi dan pengalaman politik kerakyatan. dia kena pikir apa ahli parti mahukan , bukan kena desak sikit ikut cakap..kenapa tak kobankan Hassan Ali demi nak dapatkan balik sokongan .ana rasa kalau dia pecat Hassan semalam, hari ni memang semua blog blog dan ahli ahli Pas akan anggap dia Pemimpin yg berkaliber. tapi tak....EGM kena ada ...kalau tak susah ni.....kenapa.. Hassan ni kebal ke abende..

Tulang Besi said...

Anonymous Anonymous said...

Sahabat Kanan,

Sepatutnya korg bersyukur takda egm ni. Hikmah dr Allah sebenarnya.

Kalau dibuat EGM, terpelanting kot semua puak2 IRC dan penyokongnya dr PAS.

Mcm dululah, bising tak ingat kes Husam, pastu muktamar,hmmm..kalah besar...

October 29, 2009 2:57 PM
.

Kau takda pula sumpah kata Husam IRC ye? Tapi kau kata dia usrah Irc?

Hmmm
Anyways Husam kalah sebab pecah undi.

Nasa pun kalah sebenarnya.

Kalaulah Ahmad Awang buat pendedahan awal, nescaya nasa dah tersunggkur terus

Anonymous said...

Sahabat Kanan,
Memangla kau sanggup sebab kau bangsa pembohong.

Stkt ni mana ada bukti wooii


Mmm..kalau aku ni tuan punya blog..aku dah delete dah, sebab topiknya kat page lain.

Buktinya secara umum IRC nak conquer PAS kan aku dah bg:

Gerakan Islam-Sejarah dan pengalaman

Yg khusus adalah sumpah.

Yg membohong tu kau..bukannya aku.Itu psl terbirt kau nak sumpah secara detail tuduhan apa yg kau sumpah nafi tu..

Anonymous said...

Sahabat Kanan,

Kau takda pula sumpah kata Husam IRC ye? Tapi kau kata dia usrah Irc?

Aku tak masukkan namanya dalam sumpah, sebab aku tak pasti dia level perancang atau wajah hadapan sahaja.

Tapi, aku takda masalah bersumpah utk kata dia anak usrah Ustaz Alias osman di UM dahulu.Nak aku sumpah ke?

Hmmm
Anyways Husam kalah sebab pecah undi.


kalau pecah undi takdela org pangkah si mat sabu tu smapai 261 undi. Husam cuma dpt 281 undi saja.

selalu mamat pecah undi cuma dapat 20-30 saja, heran calon "fav" dpt byk tu jerr...

harumtr said...

Aku nak tanya, Korang suma yang tak setuju dengan keputusan mesyuarat malam tadi ni islam ke tidak? Kalau mengaku sebagai orang Islam sepatutnya tahu bahawa Islam itu adil. Keputusan malam tadi dah setuju menghadapkan PAS Selangor kepada Jawatankuasa Disiplin Parti supaya disiasat. Begitulah kaedah yang diajar oleh Rasulullah. Bukan amik tindakan ikut perasaan sakit hati yang penuh dengan dendam kusumat. Kalau dah siasat dan didapati bersalah barulah diambil tindakan. Tapi puak2 korang yang berguru dengan Azazil ni memang sentiasa tak puas hati selagi jamaah yang memperjuangkan Islam tidak porak peranda. Korang cuma puas hati bila PAS hancur. Selagi tak hancur aku rasa TULANG BABI takkan berhenti dari meneruskan kerja-kerja jahat yang dia diarahkan oleh Tok Guru Azazilnya (baca; syaitan). Hebatnya korang hinggakan dah boleh tentukan keputusan PRU ke 13 PR pasti akan kalah semata-mata kerana keputusan mesyuarat semalam!

Ya Allah ya tuhanku, hancurleburkanlah pakatan puak2 yang menjalankan kerja-kerja jahat untu menghancurkan jamaah Islam.

Anonymous said...

1. Ini menunjukkan de facto leader sebenar PAS

2. PAS mengamalkan kepimpinan yang bersifat autokratik.

3. Ramai pemimpin PAS yang berpotensi tetapi menentang UG akan diketepikan secara berperingkat menjelang PRU13. Mereka tidak akan terpilih menjadi calon.

4. PAS akan beransur-ansur menyertai BN bermula pada tahun 2010. Proses ini akan selesai menjelang 2011. Selepas 2011, PAS ialah komponen BN terbaru.

penyokong PR said...

pecacai umngokk bernama harumtr ni lah syaitan yg nyata mnyesatkan manusiaa dgn komen ngokknyerr
boloh ponyaa olangg
tak yah la melalak kt sini gi lahh joint blogg pro umngokkk kt luarr sana tuuu
nama pon haru biruu, mg betul2 kankongg ponya org

Anonymous said...

Harumtr, kau sedar tak apa yang kau cakap itu, kan Jawatankuasa disiplin tu memang dah ujud, pasal apa tak buat dari mula mula dulu, sebab apa nak kena suruh baru nak buat?, inisiatif mana, auta lah semua ni...macam mana nak pas... failed selalulah jadinya

Anonymous said...


Ya Allah ya tuhanku, hancurleburkanlah pakatan puak2 yang menjalankan kerja-kerja jahat untu menghancurkan jamaah Islam.
.

Inshaalah Allah SWT akan hancurkan pakatan kau.

Err Nasa rumah dia besar yeee.
MAna dia dapat duit?

harumtr said...

Aku nak tanya, Korang suma yang tak setuju dengan keputusan mesyuarat malam tadi ni islam ke tidak? Kalau mengaku sebagai orang Islam sepatutnya tahu bahawa Islam itu adil. Keputusan malam tadi dah setuju menghadapkan PAS Selangor kepada Jawatankuasa Disiplin Parti supaya disiasat. Begitulah kaedah yang diajar oleh Rasulullah. Bukan amik tindakan ikut perasaan sakit hati yang penuh dengan dendam kusumat. Kalau dah siasat dan didapati bersalah barulah diambil tindakan. Tapi puak2 korang yang berguru dengan Azazil ni memang sentiasa tak puas hati selagi jamaah yang memperjuangkan Islam tidak porak peranda. Korang cuma puas hati bila PAS hancur. Selagi tak hancur aku rasa TULANG BABI takkan berhenti dari meneruskan kerja-kerja jahat yang dia diarahkan oleh Tok Guru Azazilnya (baca; syaitan). Hebatnya korang hinggakan dah boleh tentukan keputusan PRU ke 13 PR pasti akan kalah semata-mata kerana keputusan mesyuarat semalam!

Ya Allah ya tuhanku, hancurleburkanlah pakatan puak2 yang menjalankan kerja-kerja jahat untu menghancurkan jamaah Islam.

Anonymous said...

Salaam Semua,

Cuma nak tanya 2 soalan pada Tulang Babi ...

1. Tolong namakan 20 AJK (majority konon) yang nak kan EGM seperti yang di dakwa oelh tulang babi.

2. Tanya kat Husam Musa kenapa dia tak bercakap langsung dalam meeting malam tadi ? Jangan hebat diluar BACUL dalam mesyuarat.

Sila jawab soalan ini. Jangan nak merapu wahai tulang babi.

Haqqul Mubin

Tulang Besi said...

Aku nak tanya, Korang suma yang tak setuju dengan keputusan mesyuarat malam tadi ni islam ke tidak? Kalau mengaku sebagai orang Islam sepatutnya tahu bahawa Islam itu adil. Keputusan malam tadi dah setuju menghadapkan PAS Selangor kepada Jawatankuasa Disiplin Parti supaya disiasat. Begitulah kaedah yang diajar oleh Rasulullah. Bukan amik tindakan ikut perasaan sakit hati yang penuh dengan dendam kusumat. Kalau dah siasat dan didapati bersalah barulah diambil tindakan. Tapi puak2 korang yang berguru dengan Azazil ni memang sentiasa tak puas hati selagi jamaah yang memperjuangkan Islam tidak porak peranda. Korang cuma puas hati bila PAS hancur. Selagi tak hancur aku rasa TULANG BABI takkan berhenti dari meneruskan kerja-kerja jahat yang dia diarahkan oleh Tok Guru Azazilnya (baca; syaitan). Hebatnya korang hinggakan dah boleh tentukan keputusan PRU ke 13 PR pasti akan kalah semata-mata kerana keputusan mesyuarat semalam!

Ya Allah ya tuhanku, hancurleburkanlah pakatan puak2 yang menjalankan kerja-kerja jahat untu menghancurkan jamaah Islam.

October 29, 2009 5:03 PM
Delete
Anonymous Anonymous said...

Salaam Semua,

Cuma nak tanya 2 soalan pada Tulang Babi ...

1. Tolong namakan 20 AJK (majority konon) yang nak kan EGM seperti yang di dakwa oelh tulang babi.

2. Tanya kat Husam Musa kenapa dia tak bercakap langsung dalam meeting malam tadi ? Jangan hebat diluar BACUL dalam mesyuarat.

Sila jawab soalan ini. Jangan nak merapu wahai tulang babi.

Haqqul Mubin,
.

Muqazzeeb Mubeen.

Dah lama kau tak muncul.

Dulu punya persoalan2 aku dok tanya tak jawab sampai sekrang ye.

Sahlah kau nama muqazeeb mubeen.

Kau nak tahu tanyalah sesiapa sahaja yang datang meeting tu.

kahkahkah jgn lah buat aku dedah pulak.

Dulu aku dah dedah kau ni penipu. Jgn buat aku dedah kau lagi.

Anonymous said...

Aku tak sewarak orang-orang Pas ni. Tapi kalu kena hentam macam ni nak tido pun tak boleh. Sembahyang pun tak leh kusyuk kut. Tapi tok tok guru Pas yang nampak lebai semuanya boleh tido nyenyak dan kusyuk sembahyang lagi ka. Kalau macam ni dah teruk daripada orang Umno yang jahil. Cintakan dunia lebih daripada akhirat. Rumah besar dan bini muda. Jangan nak banding dgn Tuan Guru Nik Aziz la. Ketiak dia lagi wangi daripada hati pak pak lebai ni. Hadi, Nasha, Tok Pa dan Hassan. Hampa daki Umno. Hampeh!

Anonymous said...

Wah nampaknya Pak Lebai & Ustaz PAS semua dah kena virus UMNO - Rumah mewah, kereta besar & bini muda (trend sekarang ambik artis yang baru bergelar janda!!)! hahahha!

So, TB, buatlah petition dapatkan tandatangan ahli PAS untuk buat EGM ni. Last chance untuk selamatkan parti PAS. Kalau tidak, matilah PAS dalam PRU akan datang.

donplayplay

Anonymous said...

Dari amatan ku, keputusan Presiden PAS diatas memberi isyarat bahawa PAS tak perlu PR, PAS tak perlu sebarang nasihat, PAS tak perlu respon kepada isyarat rakyat, PAS boleh berdikari dengan kekuatan saf pemimpin pilihan sekarang, ... ya PAS sekarang sudah cipta sejarahnya... hebat.. waimma ... Nik Aziz tiadalah berguna lagi .. bagaikan koran buruk, ... tak reti berpolitik semacam saf pimpinan sekarang!

Nik Aziz adalah mengacau .. mengigau .. terusik oleh bayang2 sendiri saja.. melatah bila tenguk nasib dan telatah MCA sekarang .... pemimpin dengan gaya eksekutif & korporat tapi pengundi, masyarakat Cina & rakyat dah meluat....

Anonymous said...

Pelik sungguh la puak2 yang menuduh IRC ni, sampai Husam pun dah dicop IRC...

Antara IRC dan UMNO laknatullah (kata Albakistani), mana mudarat paling besar????

IRC pun Ikhwan..PAS pun Ikhwan..UMNO apa dia? Laknatullah....

Anti-Orang yang memainkan isu IRC...

Anonymous said...

Baru lepas muktamar, Nak ada EGM pula,Macamlah tiada kerja lain nak buat.Ini semua kerja gila.Cubalah fikirkan masalah rakyat. Yang kalah pada muktamar lepas tu kalahlah! Beri peluang kepada yang menang buat kerja dan jangan ganggu mereka. Kenapa pula tak puas hati lagi? bukankah keputusan muktamar lepas tu pilihan ahli? kalau ikutkan tak puas hati individu, sampai bila pun tak selesai.Lepas muktamar, kalau ada rasa tak puas hati, buat lagi, kemudian buat lagi. Kita ni bukan parti yang kerjanya asyik buat muktamar. Bagi individu yang berselera besar ingin menjadi pemimpin, tunggulah muktamar akan datang bila tiba waktunya.Jangan nak memporakperandakan PAS.
Berilah kepercayaan kepada presiden untuk menggerakkan PAS. Beliau tahu apa yang hendak dibuat.Kita tidak mahu perjalanan PAS ditentukan oleh orang yang berada diluar PAS. Kita sibuk melayan pandangan orang lain diluar PAS tetapi tidak mahu mendengar pandangan rakan-rakan dalam PAS sendiri.Kita lebih yakin dan percaya kepada pemimpin-pemimpin di luar PAS daripada AJK PAS pusat sendiri. Orang inilah yang sepatutnya disingkirkan dari PAS.Yang memparasitkan PAS baru sehari dua tetapi nak tentukan arah tuju perjuangan PAS.
Saya sendiri sebenarnya setuju dengan PR tetapi mereka kenalah faham bahawa prinsip perjuangan PAS mungkin berbeza dengan mereka. Kita bukan mahu menang semata-mata tetapi menang dengan ISLAM dan diredai Allah.

Anonymous said...

Tulang Babi (Abdul Rahman Abdul Talib) adalah seorang munafiq. Beliau pasti tidak akan berpuashati, sekalipun TG Nik Aziz puashati. Beliau akan puashati apabila keringat dan usaha jahatnya selama ini dapat menghancurkan PAS, kerena itulah matlamatnya. Dia ni adalah seorang pure UMNO yang berselindung di sebalik baju PAS untuk memhancurkan PAS. Demi Allah inilah pengakuannya kepada saya (secara copy & paste): Tulang Besi: “Aku orang UMNO, bukan nye PAS..so suka ti aku lank kata apa pn kat PAs...korang peduli apa”. Itulah Tulang Babi sebenarnya, jangan dipercayai lagi. Fikiran dan tulisanya sangat najis.

Omanor

Anonymous said...

sahlah Tb atau rahman panjang adalah munafik yang suka membawa berita fitnah. Kenapa AJK lain tak nafi apa ust hadi kata. Oii munafik hang adaka dalam mesyuarat tu? Sedap jer buat fitnah.

Anonymous said...

malu baca komen korang2 ni sume..blog2 cmnila yg menghancurkan perpaduan Islam dan PAS.xbleh ke biar pimpinan yg dipilih selesaikan masalah ini scra tersendiri dan berhikmah??

syed said...

nilah antra tndkn trncang yg dgunakn utk mghncrkn PAS..

xsptutnya pndedahn ini dibuat, xsptutnya ahli-ahli duk p bncg n bsing2 ttg bnde ni...

tulang besi mggnakan alsan trtntu hnya utk mgia dn mghalalkn tndkn die..

ingt,yg dicari bkn kmngan dunia,tp berkat jmh lbh pntg dn kmenangn akhirt lbh utama..

kmi thu dn knl anda wahai tulang besi,ftnh byk tmbul drpd blog anda...

kami said...

tlh brjya malaysianwaves mnimbulkn smgt assobiyah yg sbnrnye lgsung tidak wujud, tahniah! smg anda tidak dilaknat oleh Allah.

telah brjaya blogger tulang besi menimbulkn kraguan trhdp presiden,tahniah!smg anda tidak dilaknat.

tlh brjya tulang besi mndedahkan byk prkara sptutnya rhsia dlm prbncgn jemaah dn mtg pas pusat,tahniah! smg tidak dilaknak oleh Allah..

Anonymous said...

Muktamar PAS tahun ini telah ditukar ke Majlis Persamian Video Seks dan Tayangan Amal bagi mengalakkan lebih ramai lebai2 Pas yang kuat nafsu terlibat dengan zina.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.