Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, October 2, 2009

UNDILAH UMNO: Supaya Pemimpin2 UMNO Boleh Pergi Disneyland dgn Keluarga Pakai Rm1.6juta Wang Rakyat. HIDUP MELAYU!!!!!!

Hakikatnya perjuangan UMNO dan mengundi untuk UMNO adalah satu perkara yang sangat mulia dan terpuji. Kalau tidak diundi pemimpin-pemimpin dan calon UMNO, siapa lagi yang kita boleh harap untuk menghabiskan wang rakyat dan menjahanamkan kekayaan negara.

Oleh sebab itu marilah sama-sama kita mengundi UMNO dan Barisan Nasional kerana kita harus memastikan pemimpin-pemimpin UMNO diberikan sepenuh-penuh peluang untuk menghabiskan wang rakyat untuk kepentingan pribadi dan family sendiri.

Kenapa la bodoh sangat orang-orang yang sokong Pakatan Rakyat ni. Tak sedarkah yang kita rakyat biasa ni hanya layak bertaraf kerbau.Pemimpin-pemimpin dan anak beranak mereka tu kucing.

Kerbau yang digunakan untuk membajak sawah. Apabila kerbau didapati makan padi, tuan kerbau akan bantai kerbau sampai luka-luka. Kerbau yang bergelumang dengan selut, dengan pacat di bawah terik matahari kerja membanting tulang menarik bajakk. Kucing cuma duduk dalam rumah. Terlindung dari matahar dan hujan.

PEnghabisan sekali, bila padi dituai, kucing atas rumah yang makan nasi dulu. Kerbau macam kita ni tak boleh komplen pun. Nanti kena sebat.

Saksikan sendiri jasa pemimpin UMNO menghabiskan wang rakyat dengan pergi ke Disneyland bersama keluarga mereka pakai wang rakyat RM1.6juta.

1.0 Inkuiri Awam Khir Toyo Belanja RM1.6 juta Untuk Ke Disneyland



15 comments:

Mariana Endut said...

Setuju. Nak tambah sikit, Undilah BN, sebab nak lihat projek PKFZ kedua.

Anonymous said...

sebesar mana kelemahan yang dibangkitkan kalau nak dibanding segala sumbangan, nikmat yang telah BN bawa sejak merdeka termasuk kepada mereka yang membangkang dan kamu yang menulis, turut mendapat berbagai faedah.

Dan apa pula yang telah pembangkang bawa dan sumbang kepada rakyat.
Tidak ada apa-apa pun. Cakap aje lebih. Pirah...

Orang bodoh aje termakan janji-janji kosong pembangkang. Itu realitinya....

Anonymous said...

HOI , ANON KIMAK. . . .


KO NI BODOH KE BANGANG?

ITU SEMUA HARTA RAKYAT, BN MEMANG LA KENA JALANKAN TGJUNGJAWAB SB DIA YG PERINTAH, KALAU TAK BAIK TAK PAYAH JADI KERAJAAN,

SEMUA TU MILIK ALLAH BODOH!, DARI RAKYAT SEMUA HARTA TU DILAMBAKKAN PADA KERAJAAN , AWATLA HANG BENGONG SANGAT?


KALAU BN TAK MERINTAH LAGI MAJU AKU RASA. BODOH!

Mariana Endut said...

Mana ada peluang nak buat sumbangan apabila bukan menjadi pemerintah?

Sumbangan yang boleh dibuat oleh pembangkang ialah membocorkan segala penyelewengan pemerintah supaya menyedarkan rakyat bahawa mereka tersalah pilih parti pemerintah.

Setakat ini pihak pembangkang telah membocorkan banyak kes mega. Saya percaya banyak lagi kes mega yang tersembunyi dan belum diketahui umum.

Anonymous said...

Sahabat kanan,

Mana ada peluang nak buat sumbangan apabila bukan menjadi pemerintah?

paling bejat kalau belum memerintah pun dah sapu.

Tgklah kes Ronnie liu yg ddidedahkan oleh blog tribut utk teoh beng hock.

Tgk jugak ulasan oleh Jamaluddin radzi yg Nizar pernah pesan kpdnya , kalau sapu duit balak, pandai2 simpan dlm akaun lain..kalau tak betul, kenapa nizar tak saman si Jamaluddin?

Kebejatan akhlak Eli Wong. Kelantan jgn ckpla, kes balak dsb. Di terengganu, pun seleweng jugak masa memerintah.

Anyway, dedahlah PR ttg perilaku UMNO-BN, dan BN-UMNO vice versa pasal PR, supaya penyelewengan dapat dibanteras.

Aku bukannya ngok mcm sesetngah org, tahi pemimpinnya pun dikatakan besi..silap wangi...

Mariana Endut said...

Kepada anon di atas,

kamu ini memang pengidap penyakit SKK (sindrom kurang kasih sayang).

PKFZ itu bukan tuduhan kosong. Siap dengan laporan audit, laporan polis, laporan SPRM.

Apa yang kamu nyatakan tentang PR merupakan tuduhan kosong.

Tulang Besi said...

Kalau takda pembangkang, MAlaysia akan jadi macam indonesia.

Orang2 miskin tinggal dalam reban ayam, bawah jembatan dsbnya

Orang2 miskin akan berlambak2 dan makan sampah.

Itulah sumbangan pembangkang di Malaysia.

Anonymous said...

Inilah typical pemimpin UMNO... bila orang sebut dia rasuah... dia dok sibuk cari alasan, helah nak kaitkan gengan orang lain pun rasuah. Kalau pun dapat sorang dua yang ambil RM10 pun dah kira cukup baik dan cerita orang ambil rasuah RM10 tu dipukul canang hari2. Pemimpin UBN nak convince rakyat yang orang ambil rasual RM10 sama saja dengan orang ambil rasuah RM10Billion, so tak payahlah dok sibuk cakap pasal isu rasuah.
It is an insult to my inteligent.

Anonymous said...

Cilakak punya penyapu!
Betul-betul bangsat!
Masok AMNO la Dr Hassan..

Anonymous said...

nasib baik Singapore keluar dari Malaysia dulu..kalau tak habis kekayaan negara dia UMNO sapu..sekarang ni negara dia lagi maju dari Malaysia..bukan BN yang perintah..

Ina Samsudin said...

Kepada anon di atas,

betul jugak pendapat kamu, singapura lebih maju selepas bebas dari umno.

lepas ini jika pr menang PRU, kita ajak singapura masuk semula malaysia. agaknya kita boleh ambil pengalaman mereka menjadi negara maju.

tau tak gaji lepasan O-level (SPM) di singapura dapat gaji RM2000+. hui dengki aku ini kepada mereka.

aku spm jugak tapi gaji RM1100 saje.

Anonymous said...

Memang sudah lama menjadi budaya PAS berbohong dan jauh terpesong dari agama islam.Kini,PAS menyokong orang bukan islam memperlekehkan ayat suci al-quran.Kalau sebelum ini DAP, kini kerana pilihanraya Bangan Pinang,PAS membenarkan samseng India Gobalakrishnan memperlekehkan ayat suci al-quran.Semua ini gara-gara tamak kuasa oleh PAS,terutamanya ular puki mak PAS,Nik Aziz anak haram jadah dan pengikut PAS yang lebih bodoh daripada babi.Ayoh,kita kuburkan PAS,parti bangsat, dalam PRU 13 dan hantar mereka ke neraka!

SameSame said...

hahaha...undi la UMNO agar semua boleh habis dalam sekilap mata di depan kami!

Habis juga kekayaan Petronas dan semua duit rakyat di tabung LHDN...akan ditelan segenap-genap oleh BN/UMNO!!!

Hidup UMNO! Musnah Rakyat! Hancur Malaysia!!

Itu slogan mereka...wahahahahawahaha...

Anonymous said...

apa gaduh2 ni...yang penting kita undi UMNO di org nak rasuah ke makan angin ke biar la..siapa buat salah dia yang dapat dosa

Mohammad said...

MasyaAllah. Kalaula tak setuju dengan PAS janganla sampai mencarut seorang ulamak. Aku pun tak penah dengar Tuan Guru carut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.