Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, November 14, 2009

Rakaman Dialog Bloggers dengan Ustaz Nasa/DatoHasan (Baiaah Taalik)

Tulang Besi telah mendapat salinan rakaman Dialog antara Hasan Ali dan Nasaruddin Mat Isa dengan blogger (UMNO dan PAS. Saya akan mula mengeluarkan rakaman2 ini dalam fasa2 mengikut isu dan kepentingan. Adalah amanah yang diberikan kepada saya mengeluarkan maklumat ini kepada ahli dan penyokong-penyokong PAS.

Saya bercadang untuk melepaskan rakaman2 ini secara berperingkat-peringkat. Ini supaya setiap kali saya buat pendedahan, kita dapat membincangkan isu2 yang dinaikkan dengan lebih mendalam dan lebih jelas untuk kepentingan bersama.

Oleh kerana perjumpaan ini bukan program rasmi parti dan ianya dilakukan dalam kediaman pribadi bukan premis parti, maka program ini tidak tertakluk kepada apa yang kita namakan sebagai RAHSIA PARTI. Kenapa? Kerana ianya bukan program parti.

Dalam perjumpaan tersebut, blogger2 UMNO turut menghadziri program tersebut. Nama2 seperti Sanusi Akramsyah (pembenci Tok Guru dan melakukan dosa qazaf dengan terbuka) dan Mahaguru58 (pengikut ajaran sesat serta pernah mendoakan Tok Guru mati) turut ada dalam majlis tersebut.

Di hadapan karakter-karakter anti Tok Guru dan anti PAS inilah rahsia-rahsia parti didedahkan sewenang-wenangnya. MAlahan kritikan2 terbuka kepada Tok Guru, Khalid etc juga dilakukan dihadapan blogger2 UMNO ini.

Serangan pada Pakatan Rakyat, jangan ceritalah. Menyedihkan. Benda yang diserang pun fitnah.

Isu Pertama: Baiaah Taklik

Dibawah adalah rakaman berkenaan dengan isu "Baiaah Taklik" yang sekarang menjadi polemik yang cukup kuat di media2. Kita hairan bagaimana UMNO mendapat maklumat berkenaan hal ini dan rupanya sekarang barulah kita tahu sumbernya.

Kalau kedua-dua ni tidak dihadapkan ke JK juga, saya tak tahulah. Saya dah buat laporan rasmi pada JK Disiplin atas tuduhan memecahkan rahsia parti. Tapi nampaknya seperti laporan saya dipendamkan. Saya harap tidak.

Terpulang pada saudara2 untuk membuat penilaian.

(Nota: Untuk pendedahan kali pertama ini saya terpaksa guna kaedah muat turun seperti ini kerana saya terpaksa mendapatkan "converter" kepada format MP4. Dah Youtube sekarang ini tidak iktiraf MP3 format pulak. Satu hal la pulak)

Sila klik di sini:

Atau:



Tulang Besi

ps saya dituduh suka memecahkan rahsia parti. Nampaknya orang yang menuduh itu seperti mengata dulang paku serpih

78 comments:

jalak said...

hahahaha...

nak lari drp isu bos kat kelantan kena gigit 'bokbong' ker ?

ulas laa pasal ape TGNA batalkan haji ke Mekah tu...

siapa yg TGNA maksudkan Quraisy Malaysia...siapa tuan kpd Quarisy Malaysia...

Anonymous said...

saya dah donlod & dengar rakaman tu, tq TB. berdasarkan rakaman tu, nampaknya mahaguru58 telah menipu, sebab dia kata nasa yg dedahkan pasal bai'ah ta'liq tu. Tapi yg nyata dlm rakaman tu hasan ali sebenarnya yg bocor rahsia!

Anonymous said...

Bro Tulang Besi,

Please use this software to turn .mp3 to .mp4.

Alternatively, use Windows Movie Maker.

Hope this helps.

Cheers!

Abd Razak said...

Pasni kita tgk apa puak2 yg xde otak ni nk ckp seperti grand marquis,nizam toha dan lain2...dh jelas ada bukti dedah rahsia parti especially kt blogger umno...ishh ishh ishh...

Anonymous said...

kau ni setju ke tak ngan baiah taklik?

kan dewa khalid kau tu pon buat baiah ni. tu semua baiah geng2 munafik la tu, khalid, husam, n the geng

Anonymous said...

tulang besi..macam sialll

kalau lepas ni pas makin teruk kena serang dek umno sbb rakaman ni, aku sumpah anak beranak kau cacat kena langgar lori

Anonymous said...

giler nak naikkan rating je ni

bukann nak dedah pasal kebenaran sagt pon

munafik

Anonymous said...

dia cakap bnda btol..bkan dia yg anjurkan baiah taklik tu..persoalannya siapa yg sruh buat bnda tu..hassan ali,khalid samad n adun perak tu hanya ikut sahaja...x de kaitan kesalahan mereka...Tulang Besi mau sembunyikan isu di kelantan ek...lg teruk...

Anonymous said...

dedah lah semua yang ada TB!

ini bukti bahawa dua dua pemimpin PAS ada bocorkan maklumat dan rahsia parti kat bloggers yg dijemput termasuk mahaguru tu dan anak sanusi!

kita tunggu lak mahaguru dedah rakaman yang dia kata dia ada..dia kata nasha pun dedah sama,kan?

bongkar smuanya..

kita tgk sapa yg kena?

dedah TB!

dedah semua...

Anonymous said...

agak2 pimpinan pas layan blog ker?..
hrap sgt tuan ibrahim dpt amik tndakan sgera..
-zargus

MANSOR JUNUS said...

Responden2 yang melenting terhadap rakaman ini adalah sama sekali tidak kena. Kemarahan mereka wajar ditujukan kepada Hassan Ali, diatas kerelaannya telah membuat pendedahan tersebut dengan sengaja, apatah lagi diantara jemputan bloggers adalah dari UMNO, termasuk anak Sanusi Jonid.

Kebencian Hassan Ali terhadap TGNA tidak seharusnya dibalas dengan memburukkan parti sendiri. kalaulah Tulang Besi tidak menyiarkannya, memang pun UMNO sudah dapat info ini dan hanya menunggu waktu untuk diletupkan. Selaku PJ, sama sekali tidak beretika untuk Hassan Ali membuat kenyataan seperti itu, dengan bloggers tajaan UMNO pula.

Apakah yang menjadi bagitu kesumat Hassan Ali ini adalah sama sekali diluar hikmah seorang intelektual.
'Obviously you are not the MB's material. How pathetic'

Anonymous said...

tiap-tiap kali lepas solat, aku dan keluarga aku wajibkan doa la'nat Tulang Besi dan seluruh keturunannya kerana tak habis-habis berusaha nak memecahbelahkan PAS dan bagi peluru kat musuh yang nak ganyang gerakan Islam.

Anonymous said...

Saya nk maklumkan bahawa ini bukan kali pertama Hassan Ali "membocorkan rahsia" PAS.Dia telah mengatakan begitu semasa kempem piliharaya Mac 2008 di khalayak ramai. Saya masih ingat dia berkata begitu semasa beliau menyampaikan ceramah semasa Kempen di Ampang.

masa tu dia tengah menyampaikan ceramah bersama pimpinan parti lain termasuk Anwar Ibrahim (anwar sampai lambat, so dia tak dengar).

Royal said...

Come on la retard,

1. Menda ni bkn rahsia parti pon beb.

2. Yg disebut olih Dr Hasan tu cuma sign borang. Bukan baiah pon. Baiah ni kena sebut. Ni mcm borang akujanji je.

3. Dia xde lak cakap tu baiah pas or semua org kena wat. Dia cuma cakap 'kami kena'. 'Kami' ni maybe pas sgor je.

4. Then dia cakap, 'I think because of the pledge' yg mnyebabkan Kelantan kekal. Meaning, dia sndiri xpasti pas kelantan ade wat.

So, aku rasa ko yg xpaham isu ni beb. Ni jugak mmbuktikan ko TB sbnarnya xpaham isu tp still nak sembang lebat. Ingat beb, setiap benda lu wat arini, ada balasan la kat akhirat.

Dgr gak:

http://tuanibrahim.blogspot.com/2009/11/isu-bai-satu-penjelasan.html

sari said...

1. Itu adalah pertemuan tertutup - bukan untuk tatapan umum.

2. Yang mula cakap dan sahkan kat umum ialah Khalid Samad (melalui malaysiakini).

3. Mustafa Ali dah cakap hanya berlaku di Selangor - so, what's a big deal kalau hasan ali pun ngaku?? memang semua kt selangor buat. Tapi lain kali dah diwarning jgn buat.

4. Dalang di sebalik pendedahan ini ialah Khalid Samad. Kerana dia tak puas hati bila dia sorang saja yang disebut oleh Mustafa Ali (...perangai mcm budak kecik).

5. Aku dengar rakaman tersebut dan hormat aku kepada Hasan Ali bertambah. Walaupun org tekan dia...dia tak teringin pun nak hentam kalid samad walaupun dlaam pertemuan tertutup.

6. Aku tabik hasan ali sebab dia hormat tok guru nik aziz dan tak sampai hati nak jawab tuduhan tokguru dalam blog dia.

Anonymous said...

Rakaman ini cuba nak buktikan SIAPA yang sebenarnya membawa masaalah kepada PAS.TGNA dan TGHA serta Mustafa Ali dah buat kenyataan,dalam PAS tak ada baiaah Taalik ni.Baaiah ini cuma ada diSelangor saja sebagai mana disahkan okeh Khalid Samad.Ini bermakna baiaah ini dibuat sendiri oleh Hassan Ali,selaku PJ Selangor.
Sekarang dia pulak yang dedahkan hal ini kepada blogger-blogger UMNO dirumahnya sendiri.Kalau itu pun tak faham,tak payahlah nak ulas isu-isu politik tanah ayer.

Anonymous said...

Husam pun mengaku dia buat baiah talak 3.

Tok guru pulak nafikan kata kelantan tak buat.

mana satu yg betul?

...yg betul - tokguru tak sedar yang dia terima tajaan pegi haji itu adalah sebenarnya RASUAH!

Tulang Besi said...

sari said...

1. Itu adalah pertemuan tertutup - bukan untuk tatapan umum.

2. Yang mula cakap dan sahkan kat umum ialah Khalid Samad (melalui malaysiakini).

3. Mustafa Ali dah cakap hanya berlaku di Selangor - so, what's a big deal kalau hasan ali pun ngaku?? memang semua kt selangor buat. Tapi lain kali dah diwarning jgn buat.

4. Dalang di sebalik pendedahan ini ialah Khalid Samad. Kerana dia tak puas hati bila dia sorang saja yang disebut oleh Mustafa Ali (...perangai mcm budak kecik).

5. Aku dengar rakaman tersebut dan hormat aku kepada Hasan Ali bertambah. Walaupun org tekan dia...dia tak teringin pun nak hentam kalid samad walaupun dlaam pertemuan tertutup.

6. Aku tabik hasan ali sebab dia hormat tok guru nik aziz dan tak sampai hati nak jawab tuduhan tokguru dalam blog dia.
.

Laaa tunggu la, itu baru tak sampai 5% dari keseluruhan rakaman. Dia tak nak serang tapi masa dia buat "review" satu Selangor, dia kata Tok guru berbohong

Anonymous said...

Anonymous yang mengutuk Tulang Besi itu sebenarnya tdak siuman. Janganlah sebab tidak suka berita, posmen pula nak kena maki. Tulang Besi melakukan yang sewajarnya, supaya rakyat dapat menilai sendiri. Kalaulah benar Ustaz Nasa turut hadir dalam maajlis tersebut, maka samalah beliau dengan Dato' Hassan Ali. Sekali pun Dato' Hassan Ali, selaku PJ, tidak suka pemimpinnya sendiri, takkanlah nak busukan PAS sekali. Ustaz Nasa patut tegur kalau dia ada bersama supaya majlis tidak terlajak. Memang Dato' Hassan Ali juga tidak bagitu siuman sekarang. Barangkali terlalu gilakan jawatan MB.

Tulang Besi said...


1. Itu adalah pertemuan tertutup - bukan untuk tatapan umum.

2. Yang mula cakap dan sahkan kat umum ialah Khalid Samad (melalui malaysiakini).

3. Mustafa Ali dah cakap hanya berlaku di Selangor - so, what's a big deal kalau hasan ali pun ngaku?? memang semua kt selangor buat. Tapi lain kali dah diwarning jgn buat.
.

Hakikatnya, isu ni pecah kat media kerana pendedahan yang dilakukan blogger UMNO.

Khalid terpaksa mengaku sebab Khalid tahu tape yang saya dedah ini sudah ada di tangan umno.

Bodoh bagi Khalid untuk tidak mengaku.

yusaini said...

kadang2 aku heran la dgn gelagat komen doa laknat sana sini.awat? hang pa pun nak jadi saiful sesumpah bangsat tu ka? pada aku la bukan org lain yg menjahanamkan pas ni melainkan pemimpin pemimpin b ermasalah mcm anak ali,anak awang dll.REFORM!

Anonymous said...

Hakikatnya, isu ni pecah kat media kerana pendedahan yang dilakukan blogger UMNO.

Khalid terpaksa mengaku sebab Khalid tahu tape yang saya dedah ini sudah ada di tangan umno.

Bodoh bagi Khalid untuk tidak mengaku


sekurang-kurangnya dato hasan tak cakap kat media mcm kalid buat.

katalah lepas tu kalid samad pulak buat pertemuan dgn blogger dan dia sahkan pasal baiah dlm pertemuan tertutup tu...apa jadi?...mesti la tak kecoh.

yg kecoh tu bila kalid bagi tau kat media.

TAPI, apa masalahnya sekarang kalau dua2 dah mengaku???

kesian aku tengok kalid samad guna taktik bodoh nak kenakan dato hasan jugak.

Anonymous said...

Tulang Besi, atau nama sebenarnya Abdul Rahman Talib pernah hantar e-mel kepada saya dan memberitahu Abdul Hadi Awang bersama 10 orang sedang membuat pertemuan dengan pimpinan UMNO di Kuala Lumpur. Dia menegaskan bahawa maklumat ini adalah daripada sumber yang sah termasuk sumber UMNO.

Saya pada masa itu adalah webmaster TKO dan saya sendiri melihat Tuan Guru Abdul hadi Sakit, tak keluar rumah dan dia berhasrat untuk berjumpa Tuan Guru Nik Abul Aziz sendiri --- itu mengahsilkan pertemuan di JKR 10.

Ini juga di ulas oleh Ustaz Nik Abdul anak Tuan Guru Nik Abdul Aziz dalam tulisannya.

Soalannya si Abdul Rahman Talib penipu Besar ini tidak pernah meminta maaf atas pendustaannya.

Kalau saudara, tentu saudara percaya kerana saudara bukan berada di Rusila.

Manusia yang mengaku Islam tetapi perbohongan menjadi mainan lidah, laman webnya menjadi penyebar fitnah. Melebel membuat kecaman dan mengasak dengan pembohongan demi pembohongan agar bohong menjadi seolah-olah benar.

Dia jugalah yang jumpa Khalid Samad menyebut nama saya sehingga Khalid samad menulis dalam blog mencabar Nik Abdul dan termasuk saya. Sedangkan Khalid samad tak tahu dan tak kenal saya.

Begitu juga dengan Dato' Kamaruddin Jaafar menggunakan Zulkifli Sulong menalifon Ketua Lajnah IT DPPKD untuk mendapatkan maklumat tentang Saya dengan menyebut Dato' KJ mahu cakap dengan saya.

Saya cabar manusia bernama Abdul Rahman bersumpah dengan nama Allah menafikan apa yang saya sebut.

Jangan sampai saya mendedahkan siri-siri tulisan lalu yang saya dah tutup sebagaimana saya menutup aib manusia Islam.

Tinta Hitam said...

Nasha dan Hassan Ali memanggil bloggers UMNO ni menunjukkan mereka tu up to something.In other word something fishy had been planned.Hanya org org bodoh shj yg masih nak husnuzzan dengan mamat dua ekor tu..

Anonymous said...

kenapa penulis ini bodoh sangat,isu dah lama,tak payahlah nak diulas lagi.lebih baik hang tulis pasal bos hang tu,husam.kenapa kat kelantan jadi kecoh sekarang.....

Anonymous said...

khalid samad cuba nak memalukan pas pasal baiah talak.tetapi strategi tak berjaya untuk memalukan hasan ali.semua orang tahu khalid samad cuba popularkan diri dan terkenal cakap merapu dan tong kosong.akhirnya rakyat tahu khalid samad dan husam selama ini cuba mengambil alih pas.kini tembelang mereka hampir pecah........

smp said...

asan ali memang gelojoh nak jadi menteri.Apa yang berlaku selepas ini adalah semua adalah disebabkan oleh asan ali

Tulang Besi said...

Anonymous Anonymous said...

Tulang Besi, atau nama sebenarnya Abdul Rahman Talib pernah hantar e-mel kepada saya dan memberitahu Abdul Hadi Awang bersama 10 orang sedang membuat pertemuan dengan pimpinan UMNO di Kuala Lumpur. Dia menegaskan bahawa maklumat ini adalah daripada sumber yang sah termasuk sumber UMNO.

Saya pada masa itu adalah webmaster TKO dan saya sendiri melihat Tuan Guru Abdul hadi Sakit, tak keluar rumah dan dia berhasrat untuk berjumpa Tuan Guru Nik Abul Aziz sendiri --- itu mengahsilkan pertemuan di JKR 10.
.

Iye, dan saya kata saya dapat maklumat sedemikian. Dan saya juga telah berterima kasih pada orang ini (Songkok Putih) kerana membetulkan saya.

Songkok Putih juga telah berjanji tidak akan mendedahkan hasil perbincangan pribadi antara saya dgn dia, tapi dia dedah juga macam kat atas ni.

Ertinya, Songkok Putih telah khianati janji beliau seperti di bawah:

"“1. Isnya-Allah perbincangan antara peribadi enta dengan ana adalah rashia peribadi. Jika ana tak setuju dengan enta ana akan menulis secara umum melihat dan menggunakan nama yang enta menulis.”".

Sila baca
[URL=http://www.malaysiawaves.com/2008/09/tulang-besi-diserang-tranung-kite.html[/URL]

Tinta Hitam said...

Isu Hassan Ali kemaruk nak jadi MB tu adalah benar.Tu sebab dia adakan perjumpaan rahsia dgn UMNO dan membelakangi kepentingan pengundi pengundi.Khalid Samad dna Shaari Sungip adalah antara yan gpaling vokal mengkritik tindak tanduk beliau didalam mesyuarat harian PAS Selangor.Akhirnya kedua duanya kena tendang keluar dari segala jawatan PAS Negeri oleh Hassan Ali

Saya sendiri mendapat maklumat dalaman dalam isu ini.Mulanya dulu saya memang bersangka baik pada beliau.Saya antara yang paling lewat untuk percaya berita ini.

Tetapi sekarang tidak lagi.Any rumors about Hassan Ali saya percaya.Betul lah kalau nak panggil dia tu sebagai proxy UMNO didalam PAS.Perhatikan segala tindaka tandukny yang tidak selari dengan pendirian Pakatan Rakyat.

Tulang Besi said...

Maaf ini linknya
Tulang Besi Diserang Tranung Kite

Tulang Besi said...

Ni lagi jawapan saya kepada taktik kotor Songkok Putih dan Tranung Kite

TranungKite Guna Taktik Desperado Untuk Tutup Pekung Fraksi UMNO?

Grand Marquis said...

Ha ha ha.... saya rasa sangat lucu dengan orang-orang pas ni.

Setahu saya, maklumat pertemuan dengan Dr. Hassan ni rahsia. Malah bloggers UMNO yang hadir pada malam itu juga memegang amanah mereka untuk merahsiakan apa yang dibincangkan pada malam itu, kecuali dalam isu talak 3 yang mana Mahaguru58 mengatakan perkara tersebut bukan termasuk dalam apa yang perlu di rahsiakan.

Last-last sekali, bukan orang UMNO yang dedahkan, tapi TB yang mengaku ahli PAS yang mendedahkan.

Dari posting balas TB juga, nampaknya sikap tak pegang pada amanah juga menjadi amalan sesama orang PAS.

Jadi nak salahkan siapa lagi? UMNO ke orang PAS sendiri yang menjahanamkan parti?

Lagi satu, isu ini dah senyap dan selesai. Tapi si TB masih tak habis-habis nak ungkit. Nak tunjuk hero. Nak tunjuk blog dia ada maklumat yang hebat. Bila pas dah teruk kena, mula salahkan UMNO.

Cuba cermin diri sendiri baik-baik. Siapakah yang sebenarnya merosakkan parti PAS. Tak lain tak bukan orang macam TB.

Anonymous said...

tulang besi, takyah la dedah baki tape tu..amanah la skit..bukan nak jaga air mka hasan ali ke sape ke..aku peduli apa kat diaorang tu..tpi nak menenangkan keadaan gawat skrn ni

pada aku fokus kita patutnya mebersihkan nama nik aziz dari serangan musuh, bukan sibuk membuuskkan nama rakan kita dengan memebri peluru kepada musuh

isu baiah je pon siang malam umngok kecoh, kau lagi la nak bagi benda kecoh

aku harap kau tak diperguna sesetngah orang dlam pas..aku pon org lama dalam pas..tp kalau aku jumpa masalah cam skrg n ada bukti or kemampuan macam kau, aku takkan buat kalau itu menyebabkan pas jadi mangsa

so timbanglkanlah, kalau kau ni masih ada tarbiyah pas dalam diri

kalu ada tarbiyah umno silakan sebarkan

Anonymous said...

nape la kau ni rahman..tergamak kau buat pas camni..

mulutmelayu said...

http://www.youtube.com/watch?v=hqUAFS-CcUE

ADUN Gunung Semanggol Perak sahkan wujudnya bai'ah takliq talaq tiga isteri jika keluar PAS seperti link youtube di atas

Vagabond said...

kadang - kadang kebenaran tu susah manusia nak terima tapi hakikat akan sentiasa menjadi hakikat ....iaitu Tulang Besi ...u r my main man....selagi pembersihan tidak dilakukan didalm PAS dan org PAS yg mula goyah dengan isu bangsa dan kepentingan mereka iaitu group penipu(read : UG group)tidak diputih kan ...selagi itu lah isu dalam PAS yg berat ini tidak akan reda...

tulis lah apa kita nak tulis, cakap lah apa kita nak cakap dan buat lah apa yg kita nak buat selagi tindakan itu (pembersihan) tidak dilakukan, selagi itu lah PAS akan sentiasa menjadi kelabu (disebabkan putih bercampur dengan hitam..group penipu itu)

Anonymous said...

anon woi,bagi bagi org pas itu buka rasuah tapi sedekah...

patut nya nik ajis taje rakyat dia yang tak mampu,ni gaji MB beribu,semua free, gi haji pakai taje org...apa lah.......

Anonymous said...

link youtube rakaman dialog bloggers:

http://forum.cari.com.my/viewthread.php?tid=448952&extra=page%3D1

jaguar_kajang said...

perbuatan hassan ali tak boleh dimaafkan..dia kalau ada maruah patut letak jawatan...buat meeting dengan bloggers termsuk dari umno kat rumah dia dedah isu dalaman parti....aku respek TB...sebelum pro umno bloggers dedah, baik TB dedah dulu....habis2 pun hassan ali dgn nasya yg lengkup...jangan bagi peluang pada pro umno bloggers lengkupkan pas....

Anti UG said...

Aku memang sayang kat ko ni tulang besi. Ko memang pejuang sejati. Jaga keselamatan diri dan teruskan perjuangan.

Tulang Besi said...

Ha ha ha.... saya rasa sangat lucu dengan orang-orang pas ni.

Setahu saya, maklumat pertemuan dengan Dr. Hassan ni rahsia. Malah bloggers UMNO yang hadir pada malam itu juga memegang amanah mereka untuk merahsiakan apa yang dibincangkan pada malam itu, kecuali dalam isu talak 3 yang mana Mahaguru58 mengatakan perkara tersebut bukan termasuk dalam apa yang perlu di rahsiakan.

Last-last sekali, bukan orang UMNO yang dedahkan, tapi TB yang mengaku ahli PAS yang mendedahkan.

Dari posting balas TB juga, nampaknya sikap tak pegang pada amanah juga menjadi amalan sesama orang PAS.

Jadi nak salahkan siapa lagi? UMNO ke orang PAS sendiri yang menjahanamkan parti?

Lagi satu, isu ini dah senyap dan selesai. Tapi si TB masih tak habis-habis nak ungkit. Nak tunjuk hero. Nak tunjuk blog dia ada maklumat yang hebat. Bila pas dah teruk kena, mula salahkan UMNO.

Cuba cermin diri sendiri baik-baik. Siapakah yang sebenarnya merosakkan parti PAS. Tak lain tak bukan orang macam TB.

November 14, 2009 11:04 PM
Delete
Anonymous Anonymous said...

tulang besi, takyah la dedah baki tape tu..amanah la skit..bukan nak jaga air mka hasan ali ke sape ke..aku peduli apa kat diaorang tu..tpi nak menenangkan keadaan gawat skrn ni

pada aku fokus kita patutnya mebersihkan nama nik aziz dari serangan musuh, bukan sibuk membuuskkan nama rakan kita dengan memebri peluru kepada musuh
.

Che wah, lembut je bunyi yee. Dah stop maki seranah dah ke? Biasa kan kau seranah aku.

Apa nak pujuk aku jangan dedah ke?

Aku pegang amanah untuk dedah benda yang UMNO dah ada.

Apasal korang nak takut? Kalau aku tak dedah, lepas ni UMNO akan dedah.

Tulang Besi said...

November 14, 2009 11:04 PM
Delete
Anonymous Anonymous said...

tulang besi, takyah la dedah baki tape tu..amanah la skit..bukan nak jaga air mka hasan ali ke sape ke..aku peduli apa kat diaorang tu..tpi nak menenangkan keadaan gawat skrn ni

pada aku fokus kita patutnya mebersihkan nama nik aziz dari serangan musuh, bukan sibuk membuuskkan nama rakan kita dengan memebri peluru kepada musuh.
.

Che wah, lembut je bunyi yee. Dah stop maki seranah dah ke? Biasa kan kau seranah aku.

Apa nak pujuk aku jangan dedah ke?

Aku pegang amanah untuk dedah benda yang UMNO dah ada.

Apasal korang nak takut? Kalau aku tak dedah, lepas ni UMNO akan dedah.

HensemBoy said...

Salam TB..Tahniah aku ucapkan sbb ko dedahkan maklumat nie..Aku sokong ko dan dedahkan lagi supaya ramai dapat bukak mata..satu je aku tak faham..kenapa di sebabkan isu rakaman nie,ramai plak yg melenting..ape mereka semua nie hantu UMNO ke?

Anonymous said...

Orang PAS yang ikhlas dalam perjuangan walaupun ada kesilapan kita boleh maafkan..

TAPI musoh jenis gunting dalam lipatan WAJIB dihapuskan!

DEDAH! Jangan tak dedah TB. Yang masih berpura-pura ni biar mereka terkencing..

Anonymous said...

dan dari apa yg aku dengar dalam rakaman tu, Hassan Ali sebelum tu dah cakap benda ni (baiah taklid) kat Theresa Kok dan itu menyebabkan DAP/Theresa Kok hormat kat PAS dan yakin bahawa ADUN PAS takkan lompat ke BN...

dari rakaman tu juga, Hassan Ali cakap (maybe kepada bloggers UMNO) Ko orang jangan harap ADUN PAS lompat ke UMNO.. forget your plan to bribe ADUN PAS... sebab sebelum ni bloggers UMNO ada kata ada ADUN PAS dan PKR akan lompat parti utk tubuh kerajaan dgn UMNO... it's impossible so it's a slap on UMNO bloggers yg hadir di situ lah...

Anonymous said...

kalau UMNO dedah sewaktu pilihanraya, mmg swing vote 180 darjah.

dedah sekarang. by the time next election, isu ni dah jadi basi. supaya orang tak terkejut dan penerangan susulan boleh dibuat. kalau sewaktu pilihanraya, counter attack dlm masa yg singkat amat mustahil

Akhramsyah Muammar Ubaidah bin Sanusi said...

TB. Nampak gaya keadaan hang gawat sekarang. Usaha hang untuk menyebarkan benci nampak gaya sudah backfire. Yang neutral semakin tak setuju dengan hang sementara yang fanatik... la, tak guna pun nak meyakinkan depa tu!

In any case, saya memberi komen di sini untuk berterima kasih sekali lagi kerana mewar-warkan blog saya yang tidak seberapa...

tokmod said...

kahkahkah....
lucu bonah psal SUMPAH & BERSUMPAH...MUUUAAAHHH
ini smua GARA3 aljubory...bala yg mnimpa kt pas GARA3 N.AJIS..tk bri aljubory bsumpah..skarang dio jd sesumpah..rmai yg dh myampah..
pas sroh ahli spah baiaah taalik talak 3..yg MLIWAT tk dbenarkan bsumpah aplah pya BAHHALOL!!!!
GUA RSA SPAH SAIFUL DAH MJADI..waaakakakah

Anonymous said...

TB, engkaulah MUNAFIK kelas pertama. Engkaulah hero pemecah belah pimpinan PAS. Hei..budak! Berapa banyak pemimpin umno bayar pada kau budak? Kau seronok bila pimpinan PAS berlaga dan huru-hara. Ingat budak tulang, dosa-dosa kau membuat fitnah dan mengadu domba serta membuka rahsia dalaman, sudah sampai maksima. Apabila turun laknat nanti, tak sempat kau nak taubat, budak. Lebih baik kau isytiharkan diri kau ahli umno, senang hati Khir Toyo! TB, kau pengkhianat parti No.1.

tahrudin said...

sebab mulut badan binasa..biarlah blogger UMNO ade tape tu..sebagai ahli pas atau penyokong simpan shj sebagai amanah..biar kita bertahan jgn menyerang sesama sendiri..

Anonymous said...

Assalamualaikum....
Kenapa kita ni sebagai manusia sesama agama masih saling kutuk mengutuk,,, Dah tak ada kerja ke...
Orang lain semakin kaya mengumpul harta... kita yang ketinggalan,,, kenapa ??? sebab inilah... di racuni dengan perkara yang remeh temeh.....

Anonymous said...

aku dah dengar dari saat satu sampai saat terakhir, aku tak nampak pun apa-apa salah hasan ali

bak kata sari... bertambah respek aku kat hasan ali

Anonymous said...

Tulang Besi, kau tak takut ke kot-kot masa kau jalan-jalan orang langgar lenyek then lari, sebab berpunca kecabulan kau ni ????

Anonymous said...

KEPADA YG MELENTING TAK TENTU PASAL TU KENAPA? NAK JADI BERUK DPT BUNGA KE??? AKU SOKONG TB, TAHNIAH!!! BIAR SI FANATIK TU SEDAR SENDIRI. KALAU DIA ORANG SERANG UMNO GILA2 TAK MENGAPA, SEMUANYA HALAL TAPI BILA KENA CUIT SIKIT MULA NAK GELABAH. PADA HAL YG TB DEDAHKAN ITU SEMUA KENYATAAN & HAKIKAT YG KENA DITERIMA. SYABAS TB...

Anonymous said...

KEPADA YG MELENTING TAK TENTU PASAL TU KENAPA? NAK JADI BERUK DPT BUNGA KE??? AKU SOKONG TB, TAHNIAH!!! BIAR SI FANATIK TU SEDAR SENDIRI. KALAU DIA ORANG SERANG UMNO GILA2 TAK MENGAPA, SEMUANYA HALAL TAPI BILA KENA CUIT SIKIT MULA NAK GELABAH. PADA HAL YG TB DEDAHKAN ITU SEMUA KENYATAAN & HAKIKAT YG KENA DITERIMA. SYABAS TB...

Anonymous said...

Aku penin dan bercelaru.

Anonymous said...

Salam TB,
Masa akan menentukan khilaf siapa yang berhasil.
Masa juga akan menentukan bagaimana akibat perbuatan khianat kepada gerakan islam itu memberi kesan kepada ummah

lenaulitmimpi said...

aku heran..pelik..dan pening...aku bertanya pada diri aku sendiri..Isteri ka lebih penting atau Islam no 1. Kalau berada dalam jemaah islam dan berjuang untuk menegakkan islam tiba-tiba khianat pada perjuangan dan menyertai UMNO yang terang-terang melingkupkan Islam..apalah ada pada Isteri...dan kalau isteri yang solehan serta patuh pada Allah...dia pun tek teringin laki macam tu....jadi apa kes ni tulang besi????? saja nak bagi keliru atau saja nak bagi jadi kes????????? Islam No 1 dan kalau perlu tinggalkan seluruh keluarga pun kerana Islam aku sanggup bukan setakat cerai bini talak 3 ja.....

Anonymous said...

Agaknya beginilah bagaimana Perang Siffin boleh terjadi.. sengketa antara ummul mukminin dengan sahabat Rasulullah saw. Masing2 saling mencurigai sehingga terlupa sengketa itu hanya meruntuhkan Islam. Ia merupakan saat gelap dunia Islam, hanya selepas beberapa tahun Rasulullah wafat. Begitulah Allah menguji hambaNya, sebagaimana janjiNya dalam al-Quran.. setiap manusia pasti diuji.. sama ada kamu ulamak, pejuang Islam, mahupun Tok Guru. Perang Siffin membuktikan ujian Allah tersedia sama ada kamu dalam keadaan kalah mahupun menang. Tepuklah dada, tanya hatimu sedalamnya - sama ada usaha ini berbaloi untuk Islam, atau ada jalan lain yang lebih baik untuknya. Semak betul-betul maklumat yang diterima agar kita sendiri tidak dimakan fitnah, malah menjadi penyebar fitnah pula. Ingatlah - akhirat nanti tersedia hisab Allah mengadili kita semua. Aku berdoa semoga Allah mengampunkan kita semua, dan melepaskan kita daripada sengketa dalaman yang memusnahkan. Janganlah Kau menguji kami dengan ujian yang tidak mampu kami hadapi. Janganlah Kau dorongkan kami menjadi orang yang zalim dan menzalimi, serta jauhkan kami daripada perbuatan khianat orang2 yang zalim.

Muhammad Syafiq said...

Bagi aku bai'ah ni bagus. kalox jd la benda2 lompat parti mcm kt perak & klang. mmg sukar difahami apabila pertaruhannya ialah hubungan suami isteri tp kalo pk2 balik pertaruhan hukum hudud & kisas pon nampak kejam. makin kejam pertaruhan, makin berkesan la program pencegahan. aku pon belajar agama x tinggi sgt. so ulama2 bsr PAS kene le explain btol2. Tp jgn harap la dpt masuk TV3. dpt masuk awani pon dh cukup bagus.

p/s: Dr M kata org muda dihalang dari sertai UMNO. Btol ke?

Anonymous said...

ini bodohnya orang yg oenuh ketaksuban... kalo nk pilih Islam pun jangan sampai buat perkara yg di benci Tuhan.. semua itu kena selari dengan landas2 Islam dan Syarak.. bukankah perceraian itu perkara yg dibenci Tuhan walaupun ianya halal di sisi syarak... baiah seperti yg dilakukan PAS adalah bertentangan dgn ciri2 dalam ajaran Islam.. bukankah Islam meletakkan wanita itu bertaraf tinggi? kalo yg PAS buat ni samalah seperti zaman Jahiliah dahulu.. adakah orang PAS orang Jahiliah? mungkin.. sebab skang ni aku tgk PAS lebih kepada golongan kafir Islam.. (DAP) dan menolak perpaduan sesama Muslim (UMNO).. lihat aja komen2 orang PAS siap ada berdoa kpd tuhan lepas semayang demi menjatuhkan sesama Muslim? adakah ini ciri2 ajaran Islam yg dibawa Rasulullah? saya rasa tidak.. sebab Islam mengharamkan serta melaknat seorang muslim mendoakan yg buruk2 kepada muslim yang lain walaupun dia musuh kita.. Islam mengajar kita untuk berbaik dengan musuh.. kita sudah berada di akhir zaman, sebaiknya kita bersatu utk kepentingan dan kekuatan ummah bukan kita mencari salah mana2 pihak.. yang penting muhasabah diri dan perbaiki diri sendiri serta pulanglah ke jalan yg benar.. jalan yg diredhai oleh Tuhan.. Islam sebenarr.. bukan Islam PAS atau Islam UMNO tapi Islam ALLAH...

Anonymous said...

Politik camni la..pi mai..pi mai tang tu...
pusing..pusing...sama je.. diorang (YB UMNO, PAS, PKR)bleh duk minum kopi same²..
yang kita duk kutuk sesame Islam ni buat haruu je..
buat pe nk doakan keburukan sedara sesame Islam..doakan la kebaikan..moga same2 dapat hidayah..

Yang penting jgn terlalu taksub..rasional..tgk sesuatu secara holistik..
Tuhan bg Akal, Emosi, seimbangkan...

Anonymous said...

RUJUK BUKU 'GERAKAN FREEMASONRY'. Inilah perancangan PERPECAHAN ISLAM yang disengajakan. PERJUANGAN UMNO & PAS mempunyai misi dan visi yang SANGAT JELAS dan tidak merugikan orang ISLAM..TAPI parti-parti yg lain?????.......fikir2kan

Ihsan said...

Kasihan TB ...
X habis2 merapu ..
Kalau ya pun betul, dedahkanlah tape tu dan bg le pd Dato Nazak. Pasti TB jadi tambah miskin.
Kenapa TB nak buka lg cite ni? Org dah x peduli le .. Patutnya TB jadi insan yg satukan umat Islam bkn pecahkn umat Islam.
Nak tahu juga, TB ni org Islam ke?
Kasihan TB, rajin buat kerja, tapi keje membazir. Ada mata tapi buta, ada telinga tapi pekak.
Buatle keje2 yg manfaat dan boleh dpt pahala. Bukan buat keje2 yg menambah dosa.

Anonymous said...

Semua komen saya baca dan kesimpulannya;
1. Siapun yang mendedahkan isu itu tak salah, orang yang marah itu taksub
2. Nak pertahankan parti satu hal, nak pertahankan Islam satu hal, maka jika ada orang Islam lain nak sama membela Islam maka dianggap sesat itupun satu hal
3. PAS nampaknya terlalu yakin dia betul sebab hukum dan fatwa berkisar dari kalangan mereka
4. Nak tutup apapun yang pasti rasuah, perebutan kuasa dan amalan pentadbiran berkepentingan wujud, iaitu pentadbiran tetap tidak bersih atau telus seratus peratus seperti yang dilaungkan
5. Baru dapat sokongan sikit dah angkuh dan baru dua hari berkuasa dah macam-macam hal dibuat oleh PR dan PAS bayangkan kalau sampai 10 tahun hancur kita
6. Mana Islam yang dilaungkan kalau pejuangnya asyik berbohong, yang ni kata ada, yang tu kata tiada maknanya terang2 mereka berbohong.Tok guru boleh bohong?
7. Lihat semua kita sudah nampak siapa mereka ini, selama ini keburukan cuba ditutup namun terbongkar satu persatu
8. Nampaknya doa dalam solat hajat orang PAS termakbul, tuhan dah tunjuk siapa PAS sebenar bukannya pembela agama dan rakyat tapi lebih kepada dendam dan ketaksuban
9. Tak nampakpun PAS ikhlas lebih kurang BN juga atau mungkin lebih mengerikan lagi
10. Tak payah tutup kerana Allah Maha Kuasa untuk mendedahkan niat seseorang
11. Inilah bahananya jika ulama berpolitik (kepartian)

wec7188 said...

aku cukup heran..islam apa korang ni tegak kan.isu sumpah semua mainan politik dari orang yang cakap pandai agama.tapi semua ada kepentingan sendiri.kalu betul2 nak sumpah pasal rasuah ke tak jalan kan amanah rakyat..sumpah je macam ni kalu betul2 berani dan islam sangat..jika aku makan rasuah dan tidak menjalan kan amanah rakyat..tuhan turun kan lah bala ke atas kuarga aku...ada berani ker orang pas..?????

Anonymous said...

TB..aku tak tau la mcm mana ko ni.Ko seronok dpt pointkan serangan pada Hsn Ali..hakikatnya PAS dpt taik.Isu dah selesai,pemimpin tertentu shj yg guna baiah talak 3.yang lain pakai baiah standard.cukupla cukuplah jgn dibarakan lagi benda ni,akn menimbulkan fitnah lagi..

wec7188 said...

kalu nak bai`ah perjuang kan isla rasuah atau untuk rakyat..ada kernai ke bai`ah begini..kalau aku makanan rasuah atau tak menjalankan amanah rakyat.tuhan turun kan lah bala ke atas kuarga..ada berani ke ba`ah mcm tu wahai pas..ni bai`ah cerai talak tiga yang takda kena mengena dengan kepentingan negara dan rakyat,,semua termakan kebodohan dengan permainan isalm pas.

hery said...

korang ni dh di bodoh2 kang tok guru politik korang,isu bai`ah kunun nak juangkan islam lah pejuangkan rasuah lah..takda kena menegan langsung..kalu nak sanagt ai`ah nak tolak rasuah..bai`ah je mcm ni..kalu aku makan rasauh dan tak ikut amanah rakyat tuhan tunjukan bala keatas diri ku serta merta,,,,ada berani ke buat mcm tu..wahai tok guru semau>???

wec7188 said...

keh keh keh..ini tak lampat parti sebab takut azab dah bai`ah..tapi korang tetap ada peluang makan rasuah mcm orang lain gak..aku saran kan semua hali politik yang menag bertanding bai`ah laknat tak makan rasuah..tak kira umno ke BM..baru betul..

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=5714589773403512045&postID=1722690377150611822 said...

masuk umno lompat parti takda kena mengena dengan islam.orang umno mengucap,orang pas mengucap,than akan tentukan siapa yang akan masuk syurga allah tak kira org pas ke umno ke org arab ke...jadi aku rasa mmg bodoh sapa yang bai`ah talak 3 tu.islam apa kebenda perkara yang paling allah murka di permainankan dengan bai`ah atas nama nya.

Joe said...

kat sini ada sedikit rasional akan pengunaan baiah yang saya temui.........

http://www.pemudakrai.blogspot.com/

Joe_Sabak

asemal said...

Boleh percaya ka kata-kata YB MB Datuk Nik Aziz? Boleh percaya ka kata-kata YB Hj Abd Hadi? Boleh percaya ka kata-kata YB Datuk Seri Anwar?? Depa ni semua manusia biasa yang berpolitik dengan sistem penjajah. Depa semua adalah orang-orang politik yang mempunyai nafsu. Dan jangan lupa depa juga tidak terkecuali dari pada ujian ALLAH. Bila kata depa ni manusia maka depa juga ada melakukan kesilapan. Awak hangpa ingat depa ni maksum tak perna buat silap. Dan jangan hangpa tak tau nafsu marah Nik Ajis kepada UMNO melebihi sifat kemaafan dia kepada manusia. Hangpa ada dengaqkan apa yang dia selalu cakap jika ditanya pasai UMNO. Macam ni ka manuasia yang di gelarkan ULAMAK?? Ulaq dalam semak tu mungkin tapi kalau ulamak jauh sekali.

Anonymous said...

yes..yes...yes...suker nyer gua..gado..gado..jgn tak gado..hancurkan..kasik punah trus..biar semua org tau PAS parti penipu..heeee...PAS bukan satu wadah yg memperjuangkan agama..tapi parti politik..biasa la ngn tipu daya dan sebagainyer..
Pejuang agama konon.bole blah..berjuang nak dptkan kuasa.bkn nk dptkan reda ALLAH ..dapat kuasa pastu gado sesama sendiri...baru kasik sket jer tu..klako tol la ..minda orang2 PAS ni..

JOJO

Anonymous said...

Sori la. Aku inigat apa la ada dalam audio ni tapi hampeh. Kalau yang ini lah nak didedahkan buat malu jer. Apa yang salah aku pun tak nampak. Kecuali ornga macam kau jer rahman kata ada yang tak kena. Aapa la bodoh punya pendedahan. Buat malu jaaaaa...

Anonymous said...

semua tu propaganda UMNO jer....org2 pas jgn pcaya kata2 dr org yg x diperlukan lgi dlm pas tu...Dia ni lah pemimpin yg paling bermasalah yg dimaksudkan tuan guru nik aziz.

Anonymous said...

Sesiapa yang membuka aib seseorang, Allah akan membuka aibnya di masyar nanti.

Anonymous said...

This answer, is matchless

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.