Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, November 3, 2009

RAKAMAN ITU ADA DUA!!

Berikut adalah penerangan dari Al Bakistani. Saya rasa penerangan Al Bakistani cukup kuat untuk menguraikan tuduhan "munafik jemaah" yang dilakukan oleh Al Banjari ke atas sahabat dan teman se Parit Buntar Al Banjari sendiri. Apa yang saya tahu, Al Banjari telah mungkir janji kepada Tok Guru NIk Aziz sendiri. LEpas tu dia pegi panggil orang lain munafik. Heran heran.(Rujuk Artikel Al Banjari bertajuk "Siapa Munafik Haraki Dalam PAS".

Berikut adalah penerangan dari Al Bakistani terhadap kedudukan 2 rakaman yang berkaitan dengan Hasan Ali. Lepas ni saya minta Al Banjari minta maaf pada orang yang dia tuduh munafik ni. Mentang2 la orang tu kat Padang sedang tolong mangsa gempa bumi, dan tiada internet, berani kau maki dia macam2 ye Al Banjari.

RAKAMAN ITU ADA DUA!!
Isnin, 2009 November 02

Jangan salah anggap. Rakaman dalam isu Hasan Ali ini, bukan satu, sebaliknya ada dua rakaman; (1) Rakaman ucapan Hasan Ali di hadapan pemuda PAS Selangor, dan (2) Rakaman pertemuan Hasan Ali, Roslan SMS dan Nasaruddin Mat Isa dengan Blogger UMNO.

Diberitakan, Rakaman ucapan Hasan Ali di hadapan pemuda PAS negeri suda didengari oleh tiga tokoh politik dalam PAS; salah seorangnya adalah Tuan Guru Nik Abdul Aziz bin Nik Mat. Dalam rakaman tersebut, ada ucapan ala BTN dalam memburukkan Pakatan Rakyat.

perlu diingat, rakaman pertemuan Hasan Ali dengan blogger tidak sama dengan rakaman yang seorang ahli majlis shah alam berikan kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

sekian
Dicatat oleh Al-Bakistani di 10:08

15 comments:

Grand Marquis said...

Kalau satu parti itu dibudayakan dengan budaya fitnah, tidak hairanlah fitnah itu sentiasa berleluasa.

Masa tak de kuasa, memfitnah lawan. Masa ada kuasa memfitnah sesama sendiri.

Dimanakah akhlak Islam wahai mereka yang mengaku memperjuangkan Islam? Inilah pepatah orang putih kata Garbage in, Garbage out.

Tulang Besi said...

GM,
Yang buat fitnah ni geng kau, geng Fraksi UMNO.

Takkan buat2 tak tahu pulak.

Tinta Hitam said...

Sebenarnya dlam isu ini masih ada lagi oerg org PAS yg tidak mengikis fikrah UMNO dari jiwa mereka.Mereka masih lagi melihatisu negara ini dari kacamata sekualar UMNO.Tu sebab jadi celaru.BUkan setakt Hassan Ali.Ramai org org PAS yg bercakap selolah olah mereka org UMNO.Org PAS sepatutnya melihat sesuatu isu melalui kacamata Islam 100%..

Jika mereka terbawa bawa dgn pemikiran UMNo akhirnya mereka juga yg rugi.Mana perginya cogankata " PAS for ALL"?

Grand Marquis said...

Satu perkara yang melucukan tentang orang PAS ni ialah apa-apa yang berlaku, kalau baik, mereka akan mengaku dari puak mereka, dan kalau buruk itu adalah dari UMNO.

Sesama mereka pun tuduh menuduh sebagai UMNO. Geng Erdogan tuduh geng ulamak sebagai fraksi UMNO. Geng Ulamak pulak tuduh Erdogan sebagai ejen UMNO yang cuba pecah belahkan parti. Tengok kat blog albanjari pun sama. Asal tak betul aje - mentaliti UMNO.

Ni si Tinta Hitam pun satu. Orang penyokong pas sendiri yang tak setuju dengan dia, terus dilabel ada fikrah UMNO.

Tengok kes Dr. Asri. Tak kira apa yang berlaku, sama ada angkara Jais, geng peguam syarie, Hassan Ali, atau apa pun balik-balik nama UMNO mesti dikaitkan.

Cara korang berhujah ni betul-betul memualkan. Ini contoh mentaliti kelas ke-4 (sorry ya, kelas ke-3 pun tak layak nak bagi).

Anonymous said...

Tanpa kegiatan tangan tangan ghaib UMNO mana mana parti akan aman, bila tangan itu menjalar, PAS ke Jais ke, MCA ke, Gerakan ke, apa apa organisasi pasti memudharatkan berbagai pihak terutama rakyat.

umnobiul said...

Gm:
takde apa yang lucu semua angkara seperti contohkes dr asri mmg didalangi umno dan proxinya...takpayah kau nak pusing-pusing cakap mmg sah umno mastermindnya cuma siapa tidak dapat dipastikan...tapi hampir pasti anak toyo adalah kiranya...saya mmg kenal sangat dgn anak toyo...nampak aje baik hati ada hitam legam lah...
umno ni spesis tak boleh tngk org senang sikit dari dia...kalau tak ada pun dia tak senang tidur kalau tak kacau org lain..ini peeea umno dulu kini dan selamanya ,,itu pegangan sekeluarisem yang diamalkan umno.kalau umno pupus akan aman msia ...macam PRK di sebelah kedah aritu..no umno no kacau hinggakan polis pun tidur takdapat habuan...

Anonymous said...

Najib mmg pengacau.bila pegang ketua perhubungan umno perak, negeri perak jadi kacau bilau.Skrg ni jd ketua perhubungan umno selangor.Dia cuba nak buat haru biru kat sini pulak.Mentaliti org umno dr dulu, kini dan selamanya mmg suka buat kacau dlm negara bila terancam.Dgn muka tak malu kudakan media kerajaan utk tutup segala kudis, pekong mrk.

MS arafat said...

albanjari dan MRK albanjari adalah 2 individu yang berbeza. Blog albanjari itu mendokong perbezaan pendapat.Itu yang jelas dimaklumkan kepada saya.

Anonymous said...

TB adalah seorang agent umno untuk menjatuhkan pakatan rakyat selangor..
ambil perhatian...
jumpa je TB pukul dan lanyak sampai mampus....

TB = tahi babi

Tulang Besi said...

Anonymous Anonymous said...

TB adalah seorang agent umno untuk menjatuhkan pakatan rakyat selangor..
ambil perhatian...
jumpa je TB pukul dan lanyak sampai mampus....

TB = tahi babi
.

Ok bila kau nak jumpa aku? Cakp kita jumpa.Klaau berani la.

Nama pun tak berani bagi.

paloibinmulau said...

perkara yg sedang menghantui pas ini tak akan seburuk ini jika pemimpin dan pengikut pas menghayati dan ikut cakap nik aziz.

dulu2 lagi nik aziz dah cakap letakkan islam itu lebih tinggi dari melayu. kalau org melayu itu islam apa nak takut. kalau islam kuat sapa2 yg islam dia akan selamat. tak kesah le kamu bangsa apa pun.

tapi kalau ada pemimpin bangang dlm pas nak meyelit2kan agenda melayu ini memang jenis pemimpin ceghodik tak boleh diikut.

dino.yp@gmail.com said...

PAS for ALL = Setan for ALL

Anonymous said...

Memang betui..UMNO tu garbage..maka,tak hairanlah,org kuarang siuman,malas bin bodoh akan jadi ahli UMNo!..

agogo said...

kalau selama ni kau berkiblatkan si wan ji alsyaitani tu nak dapat maklumat sahla kau pun same tolol macam dia jugak..wan ji tu dah tahap syaitan kau pulak nak jadi ape iblis ke???apela bebal sangat kau ni TBU(TULANG BABI UMNO)korang ni semua same je dah tua tua pon bodoh...kesian..

Tulang Besi said...


November 4, 2009 10:09 AM
Delete
Blogger agogo said...

kalau selama ni kau berkiblatkan si wan ji alsyaitani tu nak dapat maklumat sahla kau pun same tolol macam dia jugak..wan ji tu dah tahap syaitan kau pulak nak jadi ape iblis ke???a
.

Marah betul cybertrooper UMNO sebab wan ji ni ilmu dia tinggi dan dia memamahami waqi'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.