Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, November 5, 2009

Tulang Besi Terpaksa "Moderate Comments" kerana Serangan Babi2 Yang Terlampau Teruk

Sedih dan pilu saya sebab terpaksa melaksanakan polisi ni. Saya tak berapa gemar buat macam ni tapi terpaksa. Ini kerana babi2 yang kuat cari makan telah menyerang blog saya dengan teruk. Tuan2 nampak sendiri betapa teruknya babi2 ini. Izinkan saya memberi penerangan

Seekor babi ni kerap mintak bukti pada saya apakah Dato Husam akan saman Harakah. Saya kata saya lapor apa yang kawan saya beritahu. Saya tak paksa orang percaya pun.

Tapi babi2 ni terus menerus menyerang blog saya. Hujjah saya takda pun diorang jawab. Dia terus menerus menyebarkan kebodohan mereka.

Maka, saya terpaksa lah ambil tindakan drastik sikit dan menghidupkan fungsi moderation ini.

Sekali lagi saya bagitau, di sini bukan tempat babi cari makan. SAya tak kesa komen dari sapa, tapi jangan cuba sabotaj blog ini.

Saya hanya akan melepaskan komen2 yang TIDAK SPAM dan bukan dari babi2 yang sedang cari makan ini.

Minta maaf kepada semua pembaca. Angkara babi, terpaksa saya hidupkan fungsi moderation ini.

24 comments:

Anonymous said...

Apa ni TB. Kalau nak buat pembersihan pun jgn lah semua sekali kena. Aku nak tanya kau .... Kau ada tak audio yang zainul kata tu?

Anonymous said...

Tulang Besi

Hati-hati, diorang ni provoke kamu supaya kamu hilang sabar dan mengeluarkan kata-kata kesat. Supaya pembaca akan kehilangan kepercayaan kepada blog kamu. Teruskan dengan pelbagai pendedahan kamu dan elakkan daripada mengeluarkan kata-kata kesat. Hujah yang baik tidak memerlukan kata-kata yang kesat

Tulang Besi said...

Saya dah jawab abang anony 12:33.

Saya kata saya takda, tapi saya akan dapatkan nanti.

Bersabarlah inshaalah.

Tulang Besi said...

Betul, semua ni provokasi dan saya kena bersabar.

Isa said...

Salam TB,

Tindakan yang bijak, jangan di layan babi2 peliharaan yang tak berkandang tu.

Depa sengaja provoke bagi kita hilang sabar. La ni semua komen aku tapis.

Baru padan muka depa...

Anonymous said...

Sahabat Kanan,

Kan aku dah cakap, buat apa kau cakap kasar2. kau relaks sudah, kalau tak larat, tak payah jawab.

Ini tidak, guna perkataan babi, mangkok, bahlol. kau tu besa jadi naqib etc, so sabarlah sikit. Kita ni org islam, takda faedahnya kau maki hamun, Imam Abu hanifah tu org maki, siap bg epal krn bg dia, org yg maki dirinya itu dah buat kebaikan kepadanya.

Kalau kau berakhlak dgn akhlak Islam, Allah akan mudahkan jalan.Insha Allah.

Tinta Hitam said...

Problem biasa pd seorang blogger.Cuma tapis la mana mana komen yg takda isi dan mencarut tu.Buang masa aje layan mereka.Tapi jgn jadi mcm bloger blogger UMNO.

Mereka delete semua komen kita kalau komen kita tak mengampu mereka dan UMNO

Tulang Besi said...

Sahabat kiri,

Perkataan2 tu saya guna untuk cybertrooper UMNO sahaja.

Saya terpaksa moderate sbb mereka dah guna strategi SPAM.

Kalau tak SPAM takpa.

Perkataan saya guna layak untuk orang yang digunakan ke atas nya.

Tulang Besi said...

Kesian jugak saya tengok si Malik dan Agogo ni lepas dah kena blok macam ni.

Alamat diorang susah nak cari makan dah lepas ni.

ag said...

thats more like it bro.

baru aman sikit melayari blog tuan.

Arif Omar said...

BIASALAH JADI BLOGGRS INI. KENA LE TAHAN SEMUANYA. DAH KITA BANTAI ORANG. KENA TAHAN LE ORANG BANTAI KITA. JIKA TIDAK BOLEH TUTUP BLOG. BLOGGERS KENA TAHAN LE TEKANAN SEBAB KITA PUN BAGI TEKANAN PADA ORANG LAIN DENGAN BERBAGAI TUJUAN. JADI SABAU AJE LE

Anonymous said...

Sokong 100% TB.. Blog dah jadi macam gila babi.
Babi-babi cari makan ni betul-betul bermentaliti klas 3. Mereka ingat tempat ni tempat chatting. Menyebuk!

Anonymous said...

Apa masalahnya kalau mintak bukti pun nak sampai kena ban atau blok? TB sendiri yang ada krisis dalaman kot.
Harap jangan isu nie dibawa angin mcm tuh ajer, ingat BUKTI saman tuh tetap dituntut. Amanah nie jangan sapu bawah karpet ajer isu nie.

Tulang Besi said...

Terima kasih atas nasihat encik Arif Omar. Moga nanti kalau berkelapangan kita bisa bertemu dalam sessi sosial.

Tulang Besi said...

Apa masalahnya kalau mintak bukti pun nak sampai kena ban atau blok? TB sendiri yang ada krisis dalaman kot.
Harap jangan isu nie dibawa angin mcm tuh ajer, ingat BUKTI saman tuh tetap dituntut. Amanah nie jangan sapu bawah karpet ajer isu nie.
.

masaalahnya bila kita mintak bukti balik dia tak nak kasi.

Tulang Besi said...

Apa masalahnya kalau mintak bukti pun nak sampai kena ban atau blok? TB sendiri yang ada krisis dalaman kot.
Harap jangan isu nie dibawa angin mcm tuh ajer, ingat BUKTI saman tuh tetap dituntut. Amanah nie jangan sapu bawah karpet ajer isu nie.
.

masaalahnya bila kita mintak bukti balik dia tak nak kasi.

Serious Shepherd said...

TB said:
"Tapi babi2 ni terus menerus menyerang blog saya. "

Bukan menyerang tapi menyondol.

Anon 1:03 PM said:
"Imam Abu hanifah tu org maki, siap bg epal krn bg dia, org yg maki dirinya itu dah buat kebaikan kepadanya."

Rasanya Tulang Besi tak bersedia untuk mati dalam penjara macam Imam Abu Hanifah.

zakwan said...

One of the trials n tribulations in the life of a blogger
Whatever the evidence u hav on the Husam issue, hope u revealed it soon 2 make those UMNO bastards(malik, agogo etc)eat humble pie

Be patient n steadfast in ur struggle,TB
It's people like u who is needed by PAS so that they would hold on 2 their principles
Either PAS is wit Pakatan or against Pakatan
U need 2 force PAS especially the Terengganu faction/conservatives 2 clarify their stand
InsyaAllah, u will be rewarded 4 ur deeds in this world or the Hereafter

Tulang Besi said...


Rasanya Tulang Besi tak bersedia untuk mati dalam penjara macam Imam Abu Hanifah.
.

stkt maki tak kesah. Yang risau ni bila dia spam.

Dah lah kita jawab dia tak dengar, dia pegi spam.

MEMAang dasar cyber umno ni memang "babi" mengikut Penarik Beca.

sunwayopal said...

TB,

You are one of the most reasoanble of PAS persons I have followed.

Along with Husam, Khalid Samad, Nizar, Dr Dzulkefly Ahmad, Dr Lo LO, Siti Mariah, Salehudin Ayoob, Mahfuz, you people represent the future for us all Malaysians.

Why do I say that?

Because I can tell u one thing, if TGHA faction ie the ultras like Mustafa Ali, Hassan Ali, Nashaurdin prevail....I guarantee Pakatan will collapse.

if Pakatan does not collapse also, the non-Mlaays will desert PAS in droves, something UMNO is working towards.

Continue your moderation if you must.

There is a greater good that needs to be achieved here.





sunwayopal
http://www.myrealestate.com.my

HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! TB ... aku memang setuju dengan tindakan ko neh. Dah tiba masanya hang kandangkan babi2 belaan UMNOBN neh sebab makhluk2 hina ni dah semakin liar dan kurang ajar!. Padan muka dorang ... nampaknya elaun bulanan dorang berkurangan laaa.

Anonymous said...

Sahabat Kanan,

Perkataan2 tu saya guna untuk cybertrooper UMNO sahaja.

Saya terpaksa moderate sbb mereka dah guna strategi SPAM.

Kalau tak SPAM takpa.


SPAM ni aku tak setuju la tulang besi.Lagi pun, kau tuan rumah, its up 2 u.Kau nak ban aku pun, itu atas kau, nak ban sapa2 pun, itu ur choice dan haq kau sebagai tuan rumah.

Cuma, ini risiko bila nama blog kau dah masuk malaysiakini etc. bukan semuanya pasal dibayar.

Aku suka pendekatan lawan cara ilmiah, lawan ada fakta, ada rujukan, dr lawan stail maki hamun, spam dan apa2 lah yg tak gentleman.

Perkataan saya guna layak untuk orang yang digunakan ke atas nya.

Ini terpulang, tapi ingat, kau ni contoh kepada anak2, anak2 buah,org2 lebih muda samada dr sudut parti,jamaah, keluarga atau tempat kerja. fikir2 sendiri, jgn sampai makan tuan.nak terima nasihat aku, terima,tak mau terima, terpulang, bukan utk sapa, utk kau juga, kami ni menumpang lalu kat sini saja.

Azmir TooKoo said...

Dari dulu lagi Amir dah ckp, moderate komen-komen drpd pembaca.. Kan dah kena spam sebijik..Buang masa je nak layan semua tu, takdak pekdah..Mereka-mereka yang sakit otak tu, akan gunakan apa je utk rosakkan blog org lain.. Flag, spam, virus, flood, cursing, provoke, etc..But you still have to be careful because those spam wanka will never gonna stop..Come On You Blues...!!!

Anonymous said...

Salam,

ini ingatan buat anta, jgn cepat melatah dan jgn membabi-buta. Lagi satu, perangai anta tue jaga. muhasabah diri anta sebelum membuka pekung org lain, takut2 pekung anta yg terdedah!!!

S.P.G.P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.