Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, December 22, 2009

85% Pembaca Malaysiawaves Bersetuju UMNO Tidak Memperjuangkan Islam, Hanya Nasionalisma/Sekularisma



Rupa-rupanya pembaca Malaysiawaves adalah pembaca-pembaca yang bijak pandai dan tidak mudah diperdaya dan ditipu oleh propaganda UMNO dan Barisan Nasional.

Di saat mereka menghadapi zaman lemah mereka, tiba-tiba kuat mereka menyalak untuk menyatakan mereka juga mahu memperjuangkan Islam dan menaikkan taraf Islam.
Pada waktu yang sama, Menteri mereka baru sahaja meluluskan 10 Lesen Special Draw/Judi baru. Dan sampai sekarang tidak ada apa-apa kenyataan dari Presiden mereka mahu menarik balik kelulusan ini.

Semua ini memberikan gambaran bahawa kata-kata manis UMNO kononnya mahu memperjuangkan Islam adalah kata-kata kosong untuk menipu orang Melayu dan orang Islam supaya kembali menyokong mereka.

UMNO juga menggunakan alasan DAP sebagai sebab utama ingin menyatukan semula PAS dengan UMNO. Jelas UMNO “desperate” mahukan penyatuan UMNO-PAS kerana kali terakhir UMNO dalam keadaan tenat sebegini, PAS telah datang kepada UMNO dan menyelamatkan UMNO (selepas PRU 1969).

Sebagai membalas jasa baik PAS itu, UMNO telah menendang PAS macam kucing pada tahun 1978 dan menyebabkan PAS hilang kuasa di negeri Kelantan. Ertinya membantu UMNO adalah seperti melepaskan anjing tersepit. Orang gila sahaja yang mahu membantu UMNO atas nama Islam ni.

Syabas kepada pembaca-pembaca Malaysiawaves. Ini juga menunjukkan usaha-usaha cybertrooper UMNO mengacau blog ini tidak ada kesan. Saya mencadangkan supaya elaun-elaun cybertrooper ini dipotong atau dihentikan terus kerana mereka telah terbukti makan gaji buta.

Tulang Besi

8 comments:

Anonymous said...

TB,
Kalau buat tesis masters atau Phd,prof.pembimbing kata...macam nak termuntah!Responden yang tak signifikan!!!Balik kampung tanam jagung.....
Realistiklah sikit......cari topik yang rasional...... betuika hang ngaji kat kansas ni!Bidang "art" je kot!!!!!!

malaysiabaru said...

MALAYSIABARU.COM said,

setuju 100%,

PAS macamana? boleh gerenti lagi 50 tahun akan dtg PAS akan membuat ISLAM lebih kukuh di MAlaysia. ? betul ker PAS perjuangkan islam?


tapi pelik ada pulak profesional dalam PAS yg bukan USTAD berlagak lebih dari ULARMAK? nak tangkap org tu ini...

boleh percaya ke PAS di zaman 2000 ni?

petikan

www.malaysibaru.com

zakwan said...

I hope u didn't tamper wit the polls,TB due 2 the rise of PAS haters/UMNO ass kissers shitting in ur site

Then again,I do not doubt ur sincerity

Tulang Besi said...

Blogger zakwan said...

I hope u didn't tamper wit the polls,TB due 2 the rise of PAS haters/UMNO ass kissers shitting in ur site

Then again,I do not doubt ur sincerity

December 22, 2009 5:18 PM
.

Even if I want to temper, i cannot because the system prevents me from doing so.

zakwan said...

I hope u didn't tamper wit the polls 2 silence the PAS haters/UMNO ass kissers who r on the rise in shitting on ur blog

Then again,I do not doubt ur sincerity n honesty in fightin 4 Islam n Malaysia

kerispuaka said...

Anonymous December 22, 2009 2:52 PM

engkau tu yang tak realistik.pakai nama pon selindung.Bangang !!!

print said...

Dah orang Melayu yang buat Persatuan Melayu Bersatu kemudian UMNO.

Dah Melayu minoriti yang suka PAS.

Ko jangan tak tahu bodohnya orang Melayu yang buat PAS. Mereka langsung tak nak merdeka kerana kononnya bangsa Melayu belum sedia. buat jarum pun tak tahu.

Buat apa perjuangkan Islam Arab?
Melayu perlu Islam zaman moden sebab itu majoriti yang praktikal pilih UMNO.

Islam jumud macam Nik Aziz dan Hadi tu tak disukai oleh orang Melayu.

Perut buncit tak ada seks appeal langsung.

Sekarsng orang pilih yang segak mcm Obama.

Imej PAS terlalu buruk sehingga orang tak percaya dia perjuang Islam yang baik.

Elok lagi Pak Lah, bini moden pejuang Islam Hadari.

Melayu nak enjoy muzik dan relax..ini Islam sebat menyebat sape nak? Ko orang sebatlah anak bini ko kat rumah. Konon nak jadi Saidina Omar!

Kita mahu rock beb...

yes said...

Assalamualaikum,
Betulkah yang memberi pendapat di blog ini Melayu Islam? Melihat pada tulisan kebanyakan mereka tidak mencerminkan akhlak orang Islam.
Misalnya, bertanya Pas bolih kah gerenti bahawa Islam akan lebih kukuh di Malaysia dalam masa 50 tahun yang akan datang.
Tidak kah yang bertanya ingat hanya Allah sahaja yang menentukan sesuatu. Manusia tidak ada daya upaya selain dari berusha.
Yang sedihnya selama 50 tahun BN berkuasa inilah pendidikan yang di beri pada rakyat oleh pemimpin UMNO. Langsung tidak mencerminkan keislaman.
Saudara TB, usah pedulikan mereka yang menyanggah anda. Teruskan perjuanga. Anjing menyalak bukit tak kan runtuh. Tetapi apa saja bolih lenyap dengan sekelip mata dengan kehendak Allah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.