Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, December 7, 2009

Doa Tok Guru Menakutkan UMNO Satu Malaysia

Baru-baru ini Tok Guru Nik Aziz telah mendoakan supaya mereka2 yang terlibat di dalam menghalang wang royalty disalurkan ke Kelantan dipecahkan perut mereka oleh Allah SWT. Hasilnya, UMNO satu Malaysia sekarang ini memusuhi Tok Guru Nik Aziz kerana doa beliau itu. . http://www.bernama.com/bernama/v5/newspolitic.php?id=460146.

UMNO-UMNO yang veteran masih ingat betapa sejurus peristiwa Memali, Tok Guru Nik Aziz telah berceramah seluruh Malaysia. Di dalam ceramah beliau, akan diakhiri dengan doa dan antara doa beliau adalah supaya Allah SWT memporak perandakan UMNO dan memecah belahkan UMNO.


Tidak sampai 5 tahun selepas Tok Guru Nik Aziz berdoa sedemikian secara terbuka, UMNO betul-betul pecah kepada Team A dan Team B. Selepas itu, UMNO berpecah kepada UMNO Baru dan Semangat 46. Kalaulah tidak kerana sokongan dari Anwar Ibrahim, sudah tentu lama dah UMNO akan terlungkup di Malaysia iniDoa Tok Guru ini sudah terbukti banyak kali menyakitkan serta mengagalkan perancangan UMNO terutamanya apabila PAS berada di tahap kritikal selepas 2004 misalnya. Namun, Alhamdulillah, doa Tok Guru berkesan dan berjaya menghalang kesemua perancangan jahat UMNO.

Siapa boleh lupa sebelum pilihanraya 2008 apabila Tok Guru telah mendapat laporan bagaimana akan berlaku satu usaha jahat untuk menjatuhkan kerajaan PAS di Kelantan. Sehingga ada gambar bagaimana Tok Guru merintih meminta bantuan dari Allah SWT sehingga menitiskan air mata.

Akhirnya perancangan UMNO digagalkan oleh Allah SWT sehingga seorang yang bertangunggjawab terhadap pengundi hantu telah menyerah diri pada malam sebelum PRU 2008 itu. Malahan bukan setakat itu, doa Tok Guru telah menyebabkan UMNO hancur di negeri-negeri lain di Semenanjung Malaysia.
Sememangnya rahsia utama Tok Guru dalam mengekalkan pemerintahan di Kelantan adalah doa dan solat hajat. Tok Guru boleh memanggil solat hajat hatta qiyamulail dan semua KAwasan di Kelantan akan menghantar wakil mereka.

Sehingga ada satu artikel saya pernah baca yang ditulis penulis antarabangsa yang mengesahkan betapa solat dan doa itu adalah satu senjata yang paling ampuh bagi Tok Guru sepanjang pemerintahan beliau di Kelantan selama 20 tahun.
Kita lihat respon dari pemimpin-pemimpin UMNO kesemuanya menampakkan ketakutan yang amat sangat. Mereka tahu, Tok Guru Nik Aziz berada di pihak benar, dan mereka berada di pihak yang zalim. Mereka tahu mengikut undang-undang negara, tiada alasan bagi mereka untuk tidak membayar royalti kepada kerajaan Kelantan.

Pemimpin-pemimpin UMNO juga sedar isu solat hajat ini akan menyedarkan rakyat terutama rakyat Kelantan bahawa UMNO adalah perompak negeri Kelantan. Wang Ehsan yang mereka hendak beri itu adalah satu bentuk penipuan dan akan membiakkan rasuah yang amat sangat.

Majoriti dari wang itu tidak akan sampai kepada rakyat kerana perbelanjaan wang tersebut tidak tertakluk kepada ketelusan dan tidak dapat dibentangkan di Parlimen untuk dipantau perbelanjaannya. Semua wang tersebut akan disalurkan pada UMNO2 Bahagian di Kelantan dan biasanya ia digunakan untuk menggemukan pimpinan-pimpinan UMNO di Kelantan. Itu sahaja.
Kalaulah September 16 berjaya tempohari, nescaya isu royalty Kelantan ini tidak terjadi. Sesiapa yang bertanggungjawab mengagalkan Sept 16, juga bertanggungjawab ke atas kegagalan Kelantan mendapat royalti minyak ini.

Tulang Besi


38 comments:

ataspagar said...

salam pada TB.
rasanya doa TGNA dah terkena pada beliau sendiri. lihatlah sekarang beliau semakin ramai musuh walaupun didlm parti sendiri. fikirannya pula makin bercelaru dgn berbagai dugaan yg ditempohi. itulah kuasa Allah S.W..... kita hanya mampu berdoa, tapi yg memakbulkan nya, hanya Allah. hanya Allah yg tahu sapa yg benar sapa yg salah. oleh itu janganlah kita yg daif dan lemah ini terlalu angkuh dan sombong apabila mendapat kejayaan, kerana hanya Allah yg maha mengetahui.. wassalam.

Tulang Besi said...

Blogger ataspagar said...

salam pada TB.
rasanya doa TGNA dah terkena pada beliau sendiri. lihatlah sekarang beliau semakin ramai musuh walaupun didlm parti sendiri. fikirannya pula makin bercelaru dgn berbagai dugaan yg ditempohi. itulah kuasa Allah S.W.....
.

Tu yang sampai berpuluh ribu orang datang menyatakan sokongan pada Tok Guru tu yeee

Anonymous said...

TB,

saya rasa, orang UMNO x takut doa tak guru tapi terperanjat ada ulamak sanggup buat doa macam tu.

Samada doa tok guru makbul, Allah je yang tahu. Jadi janganlah kita speculate based on circumstantial evidence yang doa UMNO jatuh tu disebabkan doa tok guru sahaja. It might have been doa insan-insan biasa dan kerdil yang marah pada UMNO.

nonpartisan73

Tinta Hitam said...

apa yg puak puak UMNO ni nak bising bising.Kalau tak makbul peduli apa..Saya sendiri pun medoakan kehancuran UMNO.Kehancuran yang tidak akan merasa tampok kuasa lagi..

Saya doakan dari masa kesemasa..

wirautama said...

sebenarnya cerita yg berjela2 tu hanya lah ilusi TB saja.. tak pe ah.. tak salah, tapi bukan itu niat TB sebenarnya, niat dia adalah pada perengganu terakhir dia iaitu "Kalaulah September 16 berjaya tempohari, nescaya isu royalty Kelantan ini tidak terjadi. Sesiapa yang bertanggungjawab mengagalkan Sept 16, juga bertanggungjawab ke atas kegagalan Kelantan mendapat royalti minyak ini."

dan sekiranya ditanya siapakah mereka nescaya TB akan berkata mereka itu ialah Hassan Ali, TGAH, ketua dewan Ulama, Mustapa Ali, Nasa dan semua yg dia dakwa sebagai perosak parti PAS. Itulah dendam sebenar dia.. sebabnya hanya satu, seperti yg aku sebut sokmor2 ialah kerana Hassan Ali tak beri dia jawatan yg dia nak.. itu aja..

sbb tu aku kata TB semakin dia bercakap maka kita akan semakin nampak apa yg dia nak.. dia tak kisah pun UMNO takut ke UMNO tak takut ke janji dia boleh tibai Hassan Ali..

neo said...

ko silap tgk berpuluh robu kata ko..aku tgk dlm 3,4 ribu je yg datang ahahaha..ko blh tgk ke dri jauh sana TB..ko ni mmg manusia ganjil.dh byka aku drg dia dok doa kan mahathir..tpi ok je org tua tu..lebih sihat dri dia..dia lak teruk skrg dok kuar masuk wad IJN lak..mujur ada IJN yg kerajaan dok buat..kalu tk dh lama nik ajis tu padam.nk harap kan pas..apa pon takde buat..dok kutip duit balak berebut ada la..contoh kejatuhan pas tengganu sebab..dok berebut kawasan balak..las2 dapat balak atas kepala..aku yakin sgt doa nik ajis takan makbul di allah..sebab dia sendiri tahu takan dimakbulkan..kuarga pon dh porak peranda..berjuan pn dh kesorangan tampa org tampil membantu nik ajis..sbb..semua org dpt melihat kesalahan nik ajis..tapi ni ajis tk sedar diri..masih igt dia mcm nabi s.a.w...igt lah org mcm nik ajis ni mana mungkin apa yg di ckp sama ng nabi s.a.w..nabi maksum..nik ajis lesung..mana nk sama..perbuatan dia yg baik dri allah...yg jahat dri dia sendiri..jauh beza tu.

neo said...

satu lg doa nik ajis telah allah terbalik,allah tunjukan keatas rakyat nya sendiri bila 2 org terkorban kereta merempuh dn jatuh ni dlm KB MALL..apa nak dikata TB?lain yg di doa meletup..lain yg meletop..mmg masin doa nik ajis ni..berkat sungguh negeri nik ajis atas usha doa2 nik ajis...smpai mahfus pn dh bosan dgn sandiwara nik ajis suruh menantu letak jwtn serta merta..apa nk di takat.?? tentu pas kata tu semua rangan umno..suruh mahfus sound nik ajis..hahaha..APA NAK DI KATA???

Anonymous said...

Long Live Tok Guru Nik Aziz!!Seelah..UMNo mememang dah berpecah dan sedang tenggelam..UMNO DAYUS tak cukup life jacket..ada yg yg tak pandai beranang pulak..mati lemaslah mereka tu!!

Anonymous said...

Untuk ali-ahli PAS, PKR, UMNO, TABLIGH, ARQAM, WAHABI, SALAFI menyelamatkan diri, keluarga dan rakan masing-masing buatlah benda ini hari-ari:-

8 jam urusan dunia (80% cari nafkah, 20% berpolitik)

8 jam urusan ukhrawi (60% dlm masjid, 40% luar masjid:- menuntut ilmu Islam, ibadah, khidmat rendah diri, dakwah tauhid dan ajak orang lain makmurkan masjid)

8 jam urusan family/rumah tangga + ibadat+majlis ilmu+rehat/jiran tetangga

Lebihkan ukhrawi, kurangkan berpolitik kerana ia ibarat buang air di tandas bagi keperluan badan kita. Walaupun sedikit 30%, tapi kalau dibuat dengan tertib pasti membantu kejayaan.
Dakwah, ibadat, belajar, kidmat rendah diri, makmurkan masjid tu yang kena lebihkan.

Tak percaya, buat lah dulu, tumbang tak tumbang kebatilan dan sekular di seluruh negara dan dunia.

Parti Cap Angin

Anonymous said...

Apa yang hendak diambil kira sangat dengan kemarahan dan cercaan mereka- mereka ini. Sedangkan Nabi pun pernah dimarahi dicerca oleh orang-orang jahil merakap seperti mereka sejak dahulu hingga sekarang. Apakah mereka tidak sedar, perasaan marah dan benci, kata-kata jahat mereka terhadap TGNA itu sendiri, merupakan bala Allah yang telah disegerakan kepada mereka buat masa ini. Nantikanlah balasan Allah terhadap kamu. Amin Ya Robbul Alamin.

Anonymous said...

lupakan politik buat sementara waktu
layari website saya unyuk jana ekonomi:-

1.www.topupbiz.com/vehashim
2.www.primedoller.net/vehashim
3.www.dapatwang.com/vehashim

Anonymous said...

TB jangan seleweng.

Bab Memali tu bukan TGNA saja hok berdoa malah pimpinan PAS lain terutama Presiden ketika itu Ustaz Fadhil Noor, termasuk TGHH, termasuk juga Haji Nakhaei berdoa belaka.

OKlah kita gumpal 3/4 posting TB hok mutakhir ni.

Sebenarnya SEMUA pimpinan tertinggi PAS tok guna belaka. Pastu hok UMNO pulok lagi teruk. Last skali PKR lagi mengarut berbanding PAS & UMNO.

TGNA & Geng indah khabar dari rupa. Lepas 20 tahun memerintah hampir SEMUA masalah yang wujud sebelum 20 tahun itu KEKAL wujud. TGNA sendiri akui setuju terima tajaan. Lantik menantu walau maklum boleh jadi fitnah. Biar anak sulung swasta sekolah agama rakyat milik YIK untuk diri sendiri. TGNA sah takleh control Exconya, terutama Husam yg sebenarnya berketuakan DSAI.

TGHH & Geng Ganu apa kurengnya sebab tu dapat ambik Ganu sepenggal saja bila rakyat Ganu cepat tahu bobrok mereka.

Nasharuddin & Geng dok tahu buat keje sebab sibuk bende lain hok takde manfaat untuk parti.

Serupa dgn Naib-Naib Presiden spt Tuan Ibrahim (anak sedara TGNA) yg takde upaya di Pahang. Salehuddin pulok terlalu jaga kedudukan. Mahfuz ni mcm org kata takde tali wat guna akar ajelah.

Geng kalah di muktamar spt Husam jadi duri dlm daging laksana agenda DSAI nak jadi PM.

Tambah lagi dgn pimpinan baru (hok masuk PAS era reformasi) termasuklah Hassan Ali, Haron Din, KJ, Dr Dzul dll)

Pemuda PAS pulok terkial-kial dan Muslimat PAS terhegeh-hegeh.

Malah set Mat Sabu sendiri sebagai anak jati (wajah tulen) PAS pun jadi bengong sampai turut berhujah bahawa hok tentu masa depan PAS ialah sokongan Cina & India (bukan Islam) yg tanya ustaz mana pun ialah kafir harbi bukan kafir dhimmi.

PAS ni mcm selembu, dok tahu dia jadi seladang ke, nak jadi lembu ke. Nak jadi gerakan Islam ke, nak main politik semata-mata ke.

Sebab tu bila kena acah dgn kutu akademik mcm Aziz Bari pun jadi kelam-kelibut.

Hakikatnya PAS tewas dgn ujian sedikit kemenangan sehingga berbalah lagi berantakan sesama sendiri.

Hakikatnya PAS sendiri dok caya dgn Islam sehingga perlu sekongkol (sehingga gadai prinsip) dgn puak-puak hok memang dok pernah suka Islam terutama DAP & PKR.

Buktinya PAS (dok kira TGNA sorang) kena tipu siang hari dgn orang nama Ibrahim Ali. Semua pimpinan PAS kena tanggung sebab biar perkara ini berlaku.

Pikir & sebut betul-betul ..., IBRAHIM ALI.

Orang yg dicop sebagai politikus pariah oleh SEMUA parti politik di Malaysia.

Orang hok kata DAP & PKR tidak anti Islam ialah orang hok mata dia celik terkangkang tapi pandangan hati dia buta.

UMNO?

UMNO ni kapal hok doh karam dalam laut lagi berlumut lagi reput.

Kalau ambik pot pun pasal nok kaji sebagai artifak sejarah.

PKR?

Cuba mana-mana orang dalam dunia ni citer sikit pasal PKR ni selain jadi tunggangan DSAI. Noktah.

Habis, kot mana kita orang Melayu/Islam ni bro?

Sehingga Raja Nazrin turun dari jadi Raja Muda dan buat satu gerakan baru yang kemudiannya disertai oleh Mat Sabu dan Dr Asri ..,

kita macam ni lah.

malaysiabaru said...

malaysiabaru.com said

TANPA TOK GURU NIK AZIZ

pas akan merangkak rangkak nak menang kerusi parlimen.

TANPA ANWAR IBRAHIM

pas akan jadi bangkai baruah politik malaysia

NAMA NAMA SEPERTI MAHFUDZ OMAR PUTQ BELIT, SALA 'KAKI GADUH' HUDIN TAKAN WUJUD PUN

yang dah jahanam barisan alternatif adalah si ularmak sesat hj hadi ... harap reformasi awnar jer. REFORMASI PAS MANA.? TAAAARAAAAAK!

pas dah jadi macam arqam, SESAT, DUNGU, WALA, BODOH DAN MAIN BUNTUT DGN UMNO semata mata umno hulkur duit. eh bukan ibrahim ali huklur duit kat t.presiden pas? untuk bertanding kat kelantan

mangkuk nasarudin org kedah lari bertanding ke kelantan. BODOH SNGUH!

PAS TAKAN WUJUD LAGI 20 TAHUN

MAI KITA PAKAT SKONG PKR DAN DAP YG BENAR BENAR MEMBELA ISLAM DAN BUKAN ISLAM BERLANDASKAN NAS QURAN bukan nas yg di buat buat haji hadi.

pkr yang diangotai orang kuat ABIM, JIM dan pertubuhan islam verdik pandai adalah masa depan umat islam dan non muslim di malaysia INGAT NOT P.A.S! yg dah sesat tanpa nik aziz

Tulang Besi said...

TB jangan seleweng.

Bab Memali tu bukan TGNA saja hok berdoa malah pimpinan PAS lain terutama Presiden ketika itu Ustaz Fadhil Noor, termasuk TGHH, termasuk juga Haji Nakhaei berdoa belaka.

OKlah kita gumpal 3/4 posting TB hok mutakhir ni.

Sebenarnya SEMUA pimpinan tertinggi PAS tok guna belaka. Pastu hok UMNO pulok lagi teruk. Last skali PKR lagi mengarut berbanding PAS & UMNO.
.
Tu lah kao. Masa tu kao pegi ke dengar ceramah-ceramah PAS? Mesti tak dengar kan, aku jamin 100%. Tok Guru yang mulakan doa secara terbuka meminta Allah SWT melaknat UMNO di atas pembunuhan kejam ke atas Ustaz Ibrahim Libya.
Yang lain pun doa, tapi mengaminkan sahaja. Nampak sangat kao tak dengar ceramah masa tu.

TGNA & Geng indah khabar dari rupa. Lepas 20 tahun memerintah hampir SEMUA masalah yang wujud sebelum 20 tahun itu KEKAL wujud. TGNA sendiri akui setuju terima tajaan. Lantik menantu walau maklum boleh jadi fitnah. Biar anak sulung swasta sekolah agama rakyat milik YIK untuk diri sendiri. TGNA sah takleh control Exconya, terutama Husam yg sebenarnya berketuakan DSAI.

TGHH & Geng Ganu apa kurengnya sebab tu dapat ambik Ganu sepenggal saja bila rakyat Ganu cepat tahu bobrok mereka.
.
Kahkahkahkah Yang aku tahu, 20 tahun memerintah, kadar kemiskinan di Kelantan telah naik dari negeri termiskin kepada negeri ke enam termisikin. Sekarang ni, penduduk miskin lebih ramai ti Terengganu berbanding Kelantan.
Masaalah Kelantan telah banyak di selesaikan oleh Tok Guru dan masaalah2 baru ni sebab pembangunan yang pesat di Kelantan memperkenalkan masaalah baru. Itu sahaja.
Jangan jual ubat kat sini lah, boleh tak?


Nasharuddin & Geng dok tahu buat keje sebab sibuk bende lain hok takde manfaat untuk parti.

Serupa dgn Naib-Naib Presiden spt Tuan Ibrahim (anak sedara TGNA) yg takde upaya di Pahang. Salehuddin pulok terlalu jaga kedudukan. Mahfuz ni mcm org kata takde tali wat guna akar ajelah.

Geng kalah di muktamar spt Husam jadi duri dlm daging laksana agenda DSAI nak jadi PM.
.
Kao berani bersumpah dengan nama Allah SWT yang Husam adalah pelaksana agenda DSAI. Aku cabar kao. Sila bawa bukti juga, boleh tak?

Tambah lagi dgn pimpinan baru (hok masuk PAS era reformasi) termasuklah Hassan Ali, Haron Din, KJ, Dr Dzul dll)

Pemuda PAS pulok terkial-kial dan Muslimat PAS terhegeh-hegeh.

Malah set Mat Sabu sendiri sebagai anak jati (wajah tulen) PAS pun jadi bengong sampai turut berhujah bahawa hok tentu masa depan PAS ialah sokongan Cina & India (bukan Islam) yg tanya ustaz mana pun ialah kafir harbi bukan kafir dhimmi.
.
Memang betul la cakap Mat Sabu tu. Kao yang bengong. Kao ingat dengan undi Melayu je boleh menang ke PAS dan memerintah Malaysia?
Aku rasa, kao yang bengong. Sebab tu benda senang pun kao tak nampak.
Hehehehehe

Tulang Besi said...

PAS ni mcm selembu, dok tahu dia jadi seladang ke, nak jadi lembu ke. Nak jadi gerakan Islam ke, nak main politik semata-mata ke.

Sebab tu bila kena acah dgn kutu akademik mcm Aziz Bari pun jadi kelam-kelibut.

Hakikatnya PAS tewas dgn ujian sedikit kemenangan sehingga berbalah lagi berantakan sesama sendiri.

Hakikatnya PAS sendiri dok caya dgn Islam sehingga perlu sekongkol (sehingga gadai prinsip) dgn puak-puak hok memang dok pernah suka Islam terutama DAP & PKR.

Buktinya PAS (dok kira TGNA sorang) kena tipu siang hari dgn orang nama Ibrahim Ali. Semua pimpinan PAS kena tanggung sebab biar perkara ini berlaku.

Pikir & sebut betul-betul ..., IBRAHIM ALI.

Aku rasa kao ni samada org duduk bawah tempurung atau kau memang PAS Terengganu. Sebab tu otak kau sempit.
PAS tewas sebab ada kepimpinan PAS yang mahu duduk sekelambu dengan UMNO. Itu sahaja. Takda pulak kao komen pasal tu ye.
Bagi orang macam kao, hanya ulama2 Terengganu sahaja yang layak memimpin PAS tak kira ulama Terengganu tu pernah kena boo dengan penyokong sendiri atau tidak.

Hehehehe

Tulang Besi said...

Orang yg dicop sebagai politikus pariah oleh SEMUA parti politik di Malaysia.

Orang hok kata DAP & PKR tidak anti Islam ialah orang hok mata dia celik terkangkang tapi pandangan hati dia buta.

UMNO?

UMNO ni kapal hok doh karam dalam laut lagi berlumut lagi reput.

Kalau ambik pot pun pasal nok kaji sebagai artifak sejarah.

PKR?

Cuba mana-mana orang dalam dunia ni citer sikit pasal PKR ni selain jadi tunggangan DSAI. Noktah.

Habis, kot mana kita orang Melayu/Islam ni bro?

Sehingga Raja Nazrin turun dari jadi Raja Muda dan buat satu gerakan baru yang kemudiannya disertai oleh Mat Sabu dan Dr Asri ..,

kita macam ni lah.
.
Bukan Anwar sokong hudud ke? Terbuka pulak tu? Pemimpin UMNO pun tak berani buat statement sokong hudud terbuka macam tu?

Kao yang tuli kot?

Pasal DAP pulak, kenapa PAS Perak mampu berdakwah pada DAP sehingga tiada kenyataan dari DAP Perak yang keluar dalam perkara yang sensitif pada Islam
Orang macam kao ni membuktikan betapa sempitnya otak PAS Terengganu. Yang orang lain buat semua tak Islam. Hanya dia aje yang buat Islam.
Hahahaha kat Terengganu tu PAS tak boleh menang pun selagi ada kepimpinan macam yang ada sekarang ni. Kelakarnya aku.
Hahahahaha

Tulang Besi said...

dan sekiranya ditanya siapakah mereka nescaya TB akan berkata mereka itu ialah Hassan Ali, TGAH, ketua dewan Ulama, Mustapa Ali, Nasa dan semua yg dia dakwa sebagai perosak parti PAS. Itulah dendam sebenar dia.. sebabnya hanya satu, seperti yg aku sebut sokmor2 ialah kerana Hassan Ali tak beri dia jawatan yg dia nak.. itu aja.. .
Terima kasih kerana mendedahkan identiti orang yang bertanggungjawab terhadap kegagalan Sept 16.

sbb tu aku kata TB semakin dia bercakap maka kita akan semakin nampak apa yg dia nak.. dia tak kisah pun UMNO takut ke UMNO tak takut ke janji dia boleh tibai Hassan Ali...
Kao tak heran ke UMNO cukup sokong Nasa, Hasan Ali, Mustafa Ali etc? Kao tak pernah tanya ke kenapa UMNO sokong mereka ni?
Kao ni hidup dalam alam khayalan, wirautama. Alam fantasi.

penyu teranung said...

Deramang said, "Hahahaha kat Terengganu tu PAS tak boleh menang pun selagi ada kepimpinan macam yang ada sekarang ni. Kelakarnya aku.
Hahahahaha"

"Aku rasa kao ni samada org duduk bawah tempurung atau kau memang PAS Terengganu. Sebab tu otak kau sempit."

"Orang macam kao ni membuktikan betapa sempitnya otak PAS Terengganu"

hoi Deramang si pemakan OTOK LEMBU ! ( byk doh komen aku hok mung dok sior )...

alik² PAS Teranung jugok hok mung nok hentam!...sedor sikit weh !

mung kata mung baik sgt dgn Ustaz Nik Razi ( adik TGNA )...doh mung rase tulisan & komen mung ni dpt restu dok drp Ustaz Nik Razi...nanti kalu kebetulan Ustaz ni mari ke masjid aku, aku nok tanya pasal mung dan aku nok tunjuk gambor mung kedaroh OTOK LEMBU dan aper hok mung tulis, kutuk, fitnoh kpd pimpinan PAS Teranung termasuk Presiden & Ketua Dewan Ulama...

chot said...


neo mak ucu kau sundal le...

ko nak komen..komen btol2

apsal nak kaitkan dengan kemalangan di KB Mall?

bangang...

nak jadi bodoh pon biarlah cerdik sket...

kalau ko sebelah aku...memang dah kene tapak kat muka...

nak politik..otak cam pelir

paria...

ko ni paria main longkang ke?

Anonymous said...

Aku masih hairanm nih!!!!
A.Aku layari hampir semua blog! Perhimpunan sokong Nik Aziztu berapa sebenarnya yang berhimpun! Ada yang kata 5000,ada yang kata 5-6000,ada yg kata berpuluh ribu!!!!!Isunipun hangapa nak bertekak!!!OKla yang datang sejuta!Puas hati!!!!!!
B.Rasionalla bab doa-doani!Daripada betengkar bab doa-doani,baik kita cari ulamak yang boleh tolong doa bagi dapat soalan bocor SPM atau STPM!Boleh tolong orang melayu dan orang Islam beb!!!Dah doatu mustajab!
C.Isu negeri mana maju atau miskin!Ini petua dari anak kampungje!
C.1.Negeri maju,
-org cina ramai oooo,depa ni boleh hidu,nak kaya dimana....
-org luar ramai,macam Dubai,penduduk tempatan 1.6 juta,imigran,5.0 juta...
-tak pakaila plet kereta negeri lain!!!!!Malula.....
C.2.Negeri tak maju,
-pelancong ramai-terkenang zaman 50 tahun kebelakang...makanan murah..
-plet kereta berbagai-bagai negeri dimerata bandar dan kampung!!!!
Korang puashati!!!
Kalautak puashati jugak,cadangan terakhir,
Kita re-imigran balik,
puak kelantan balik kekelantan,puak ganu balik ganu balik!puak selangor,Johor dan lain-lain tak balik manala sebab depa jarang berhijrah!!!Siaan puak peneng ,nak balik mana pulak!!!
TB? kereta yang jatuh kat KB Mall tu plek kereta negeri mana?Tak jelas dlam TV!!!!!



-org kampungje!

sebatang kara said...

Assalamualaikum,

Saya tengok TB banyak mengkritik PAS Terengganu. Sebabnya tak tahula. Mungkin juga pasai TGHH mengcadangkan kerajaan perpaduan. Saya tak nak komen panjang pasal cadangan tersebut tetapi saya melihatkan cadangan yang telah diutarakan oleh beliau adalah jelmaan dari hatinya yang ikhlas. Bagi saya, saya mengambil sikap berkecuali terhadap cadangan tersebut.
Berkenaan dengan komen TB dan para blogger yang lain pasal kejatuhan kerajaan PAS di Terengganu, kebanyakan dari anda telah miss the point sebab utama kejatuhan kerajaan PAS di Terengganu. Kalo nak tahu lebih lanjut boleh tanya saya sebab saya pemegang dua kerakyatan (Terengganu & Kelantan). Saya boleh terangkan mengapa PAS kelantan boleh bertahan sehingga 20 tahun dan PAS Terengganu hanya bertahan 1 penggal sahaja.

wirautama said...

kata TB Terima kasih kerana mendedahkan identiti orang yang bertanggungjawab terhadap kegagalan Sept 16.

bagi aku tiada siapa yg gagalkan sept 16. dan aku rasa tak pernah pun sept 16 dibincang bersama dlm PR (anggapan aku dan mungkin ada) sebab tu tiada satu pun gerak kerja bersama antara PR.

Tapi bukan isu itu yg nk kita bincang isunya bagi aku TB mmg mempunyai matlamat peribadi dlm perjuangan, dan sekiranya (kalau betul dia org PAS) TB ini keluar menyertai parti lain maka itu satu keuntungan besar bagi PAS. Adanya akan menjadi satu libiliti pada PAS

Pada semua org yg masih ingin menikmati kesusahan dlm perjuangan tinggalkan lah tulisan2 TB, dan jgn berhujjah dgn nya nescaya anda akan dimaki sekiranya ia kehilangan hujjah dan akan dikatakan sebagai cybertropper atau puak UG.

bacalah dimana2 saja tulisan dia akan anda dapati ianya akan memastikan pimpinan selangor seperti DHA, pemudanya, TGAH, Nasa, Dewan Ulama, SA diselar dan dicelakakan.. kemudian sebagai pemanis maka akan dipujinya TGNA, HUSAM dan pimpinan di Kelantan agar nampak dia seolah2 sebagai seorg ahli PAS yg bergitu perihatin untuk membawa perubahan pada PAS.

Sepanjang berhujjah dgn TB tiada satupun fakta dan bukti akan dawaannya..

yg benarnya cuma satu (tak tahu lah dia pernah mengaku ke tidak) bahawa TB pernah memohon satu jawatan Selangor, tetapi permohonan nya tidak dterima. Maka dari itu kita boleh kenal hati budi seseorg samada boleh dibuat kawan atau lawan.

Grand Marquis said...

Dalam pemerhatian saya, TB ni adalah seorang penulis blog yang paling obnoxious sekali di Malaysia. Ia bukan sebab pegangan politik beliau, tetap adalah cara beliau menulis dan berblogging.

Sikap beliau ialah beliau menulis menurut persepsinya. Sikap obnoxiousnya ialah beliau mengangap persepsinya sebagai fakta dan akan memaksa orang lain menerima persepsi beliau sekalipun persepsi beliau itu jelas menyanggahi fakta-fakta yang sedia diketahui umum.

Sebagai contoh, pada peringkat awal penulisan beliau, beliau jelas anti DAP yang dikatakan beliau sebagai anti-Islam. Lihat artikel beliau:

http://www.malaysiawaves.com/2008/05/is-malaysia-truly-secular-state_23.html

http://www.malaysiawaves.com/2008/05/karpal-singh-must-be-losing-his-mind.html

http://www.malaysiawaves.com/2008/05/karpal-still-doesnt-get-it.html

Tak kurang juga kita lihat artikel beliau menkritik RPK dan juga para pelopor liberalist Haris Ibrahim yang sedia diketahui umum sebagai penyokong tegar PKR.

http://www.malaysiawaves.com/2008/12/addressing-rpks-concern-with-islamic.html

http://www.malaysiawaves.com/2008/05/you-take-off-your-blouse-first-haris_23.html

http://www.malaysiawaves.com/2008/06/harris-ibrahim-barking-up-wrong-tree.html

Tiba-tiba, hari ini kita lihat beliau sendiri mendakwa DAP dan PKR tidak anti-Islam. Kalau ini yang dikatakan fakta, jelas beliau sendiri menyanggahi fakta yang beliau kemukan sebelum ini.

Itulah sebabnya saya kata beliau ini tulis berdasarkan persepsi. Lebih menyakitkan hati (tu sebab kata beliau obnoxious), beliau memaksa orang lain menerima persepsi beliau sebagai fakta walaupun ia tidak disokong oleh apa-apa fakta.

Hari ini, kita lihat TB ligat menjaja persepsi buruk beliau tentang UG, persepsi buruk beliau tentang beberapa pemimpin Pas dari TGHH samapai ustaz Nasha (yang beliau panggi Babi). Begitu juga beliau menjaja persepsi baik beliau tentang TGNA, Husam dan geng anti UG.

Tidak hairan, satu hari nanti, bila persepsi beliau berubah, kita akan lihat caci maki ditujukan pada TGNA, Husam dan geng anti UG.

Saya, walaupun tidak bersetuju dengan cara politik pas tidak sampai hati untuk memberikan gelaran-gelaran buruk pada pemimpin pas, khasnya mereka yang dikenali sebagai ulama. Saya tidak pernah meragui keikhlasan para pemimpin pas sama ada dari puak UG atau anti-UG. Saya sekadar tidak setuju dengan cara pendekatan mereka dalam berpolitik.

Tapi amat malang, orang seperti TB yang mengaku sebagai penyokong tegar PAS sanggup bagi gelaran buruk pada pemimpin pas dan sanggup menuduh mereka dengan tuduhan jahat seperti dibeli UMNO dll.

Cara politik TB akan memusnahkan apa saja organisasi yang disertainya, tak kira PAS atau apa saja. Sebab beliau mengagungkan persepsi perbadi berbanding dengan keputusan pemimpin. Bila keputusan pemimpin tidak selari dengan persepsi beliau, maka dijajanya fitnah dan diburukkan pemimpin.

Sejarah Islam menyaksikan satu kaum yang paling kuat menentang pemimpin. Asal dirasakan tindakkan pemimpin tidak selari dengan kehendak mereka, mereka akan segera laung supaya dikritik dan digulingkan pemimpin. Cuba teka siapa golongan ini.

Anonymous said...

salam neo..kalu ada sekor ayam mati kt kelantan hari ni sbb doa tok guru dh makan diri lah yer??? nape la bodoh sgt ko ni?? bodoh tahap bengap lah ko ni! aku pun hari2 duk doa bagi umno mampus cepat sket...kalu pecah perut pun ok gak, dah zalim sgt kan..?telan harta rakyat smpai kembung muka2 n perut2 tu tk takut ker??tak yah duk buat drama mcm ler dia org tu tk buat keje2 songlap duit rakyat..10 sen pun tk ambik??? p rahhhhh!!

Tulang Besi said...

alik² PAS Teranung jugok hok mung nok hentam!...sedor sikit weh !

mung kata mung baik sgt dgn Ustaz Nik Razi ( adik TGNA )...doh mung rase tulisan & komen mung ni dpt restu dok drp Ustaz Nik Razi...nanti kalu kebetulan Ustaz ni mari ke masjid aku, aku nok tanya pasal mung dan aku nok tunjuk gambor mung kedaroh OTOK LEMBU dan aper hok mung tulis, kutuk, fitnoh kpd pimpinan PAS Teranung termasuk Presiden & Ketua Dewan Ulama...

December 8, 2009 12:27 PM
.

Hahahaha penyu.

Aku pernah cuba tulong pas ganu nok bagi menang tapi diorang buat fitnoh ke muke aku.

Puak PAH Ganu ni kuak buat fitnah. Benci aku.

Otak lembu tu makanang orang Mesir. Mung pegi tanya Ustaz Harung.

Dang kajiang yang tunjuk kepimpinang PAS Ganu ditolok rakyat 'ganu sendiri.

Tulang Besi said...


bagi aku tiada siapa yg gagalkan sept 16. dan aku rasa tak pernah pun sept 16 dibincang bersama dlm PR (anggapan aku dan mungkin ada) sebab tu tiada satu pun gerak kerja bersama antara PR.

Tapi bukan isu itu yg nk kita bincang isunya bagi aku TB mmg mempunyai matlamat peribadi dlm perjuangan, dan sekiranya (kalau betul dia org PAS) TB ini keluar menyertai parti lain maka itu satu keuntungan besar bagi PAS. Adanya akan menjadi satu libiliti pada PAS
.

Kau ghasa. Aku confirm 100% benda tu bincang dlm mesyuarat PR

Siap ada minit lagi, bang.

wirautama said...

TB kata
"Kau ghasa. Aku confirm 100% benda tu bincang dlm mesyuarat PR

Siap ada minit lagi, bang.
"

mungkin, tapi kerana ianya datang dari TB maka aku muskil.. klu mintak minit dgn TB pun dia tak akan dapat keluarkan.. (tanggapan aku saja) tapi biarlah benda dah berlalu.. mungkin ada hikmatnya..

tapi yg nyata, sangkaan ku tentang TB ternyata cam ada kebenarannya.. lihat saja di laman TKO pada tajuk Menyanggah pemikiran-pemikiran sesat dalam blog - Siri 13.

Itulah aku dah nasihat supaya berhenti, tak nak ikut.. sekarang makin terzahir keburukan TB. Taktahu lah cam ne TB nak nafikan.. jgn terkeluar application letter tu dah lah..

- all the fools sailed away

Anonymous said...

i luff your articles! panas panas biar bikin panas pungkok syaiton!

Anonymous said...

Salam tuan TB dan pengomen
Direct saya cakap
1. TGNA ni dah doakan Mahathir
2. TGNA dah buat sembahyang hajat suruh jatuhkan kerajaan Mahathir sampai penuh stadium
3. Dalam doa orang PAS mintak hancurkan pakatan jahat
4. Banyak lagi doa-doa dan doa-doa dan doa-doa yg semuanya ditujukan kepada UMNO

Hasilnya;
1. Mahathir tak jatuh2 pun malah berundur dgn penuh hormat
2. UMNO tak jatuh2 pun
3. PRU 12 UMNO dok tahap tu jugak, PAS pun tahap tu jugak yg berubah orang bukan Islam

Conclusion
1. Mungkin doa kumpulan TGNA ni tak dimakbulkan
2. Mungkin itu (UMNO berkuasa) yg tuhan tunjukkan sebagai kebenaran tapi mereka tak nak terima

Conclosion kpd conclusion
Mereka hanya berdoa apa yg mereka nak tanpa mengira benar atau salah, tanpa mengira petunjuk Allah.Seolah2 tak mahu terima ketentuan Allah

Nasihat
1. Islam dan melayu perlu bersatu
2. Sebusuk-busuk mana pun dia ( UMNO & PAS ) saudara kita dan tidak ada orang lain yg akan menolong kita melainkan sedara kita sendiri

Lu pikir sendiri

penyu teranung said...

Deramang kata, " Hahahaha penyu.

Aku pernah cuba tulong pas ganu nok bagi menang tapi diorang buat fitnoh ke muke aku.

Puak PAH Ganu ni kuak buat fitnah. Benci aku.

Otak lembu tu makanang orang Mesir. Mung pegi tanya Ustaz Harung.

Dang kajiang yang tunjuk kepimpinang PAS Ganu ditolok rakyat 'ganu sendiri." kata Deramang

makang lg umpan kali ning...

patut laa kuat sgt mung benci dgn PAS Teranung...dr atah sapa ke bawoh mung rodong...rupanyer mung kena 'fitnoh'...PAS Teranung 'fitnoh' mende ker mung tu?...acu kabor gok...saper dia yg wat fitnoh ker mung tu

jadi kesudohangnye mung balas pulok fitnoh ker USt Harun...gitu deh cara org hok masuk PAS dr kecik ni...hok makang OTOK LEMBU...( guaner buang gambor dlm facebook, malu ker ? )

kajiang kajiang...kajiang duaner...acu tunjuk kajiang kot maner...kalu kajiang hok Kholid Samak buat tu dok paka gawar...

kena tahu etek rakyat teranung buleh pitih ehsan, dok macang negeri lain...kena tahu etek yg berpuluh² bas masuk bawok pengundi hantu ke Teranung mlm hari nok mengundi....kalu tidok dokkang Ust Khalil ( anok TGHH ) kena tahan polis sebab tahan bas² tu...

bakper mende² tu mung tak mboh ambik buat fakta...

hok mung duk jaja, rakyat teranung tolok PAS, Ust Harun kena 'boo' penyokong sendiri...

aku nok tengok sgt 'application letter' hok wirautama kata tu...

Tulang Besi said...


tapi yg nyata, sangkaan ku tentang TB ternyata cam ada kebenarannya.. lihat saja di laman TKO pada tajuk Menyanggah pemikiran-pemikiran sesat dalam blog - Siri 13.
.

Aku dah buktikan dalam blog aku betapa Admin TKO ni pembohong.

Aku ada dua bukti bertulis mamat tu pembohong.

Kao nak suruh aku baca artikel dia

HAhahahaha tu standard kau la wirautama

wirautama said...

TB kata Aku dah buktikan dalam blog aku betapa Admin TKO ni pembohong.

Aku ada dua bukti bertulis mamat tu pembohong.

Kao nak suruh aku baca artikel dia


klu dia pembohong bagus lah.. tapi yg tulis tu bukan admin TKO, tapi si batu api.

tapi klu ko no tlg baca elok jugak.. sbbnya aku mmg rasa ko ni cam gitu, mesti kau tak dapat apa jwtan yg kau nak terus kau pusing keliling 360 darjah..

kau kena bukti bahawa semua tuduhan dan gerak rasa aku ni salah..

Tulang Besi said...


patut laa kuat sgt mung benci dgn PAS Teranung...dr atah sapa ke bawoh mung rodong...rupanyer mung kena 'fitnoh'...PAS Teranung 'fitnoh' mende ker mung tu?...acu kabor gok...saper dia yg wat fitnoh ker mung tu

jadi kesudohangnye mung balas pulok fitnoh ker USt Harun...gitu deh cara org hok masuk PAS dr kecik ni...hok makang OTOK LEMBU...( guaner buang gambor dlm facebook, malu ker ? )
.

Laaaa, aku kena fitnah tu kau tak kesian ke?

Aku nak tolong PAS Terengganu untuk menang, last sekali aku kena fitnah.

KAu ni sehat ke tidak?

penyu teranung said...

Deramang mengadu, "Laaaa, aku kena fitnah tu kau tak kesian ke?

Aku nak tolong PAS Terengganu untuk menang, last sekali aku kena fitnah.

KAu ni sehat ke tidak?"

oloh kesiannyer ker mung Deramangg...

yer dok mung ni, kena fitnoh...aku tanya mung skali lg saper dia fitnoh ker mung tu...jangan main pukul rata jer kata ke PAS Teranung...

ker mung mitok projek dokleh dulu...mitok jd CEO ngan DHA pun dokleh jugok...owoh sian nyer lah weh...

aku rase mung hok bahang sawang

wirauama said...

TB kata Laaaa, aku kena fitnah tu kau tak kesian ke?

Aku nak tolong PAS Terengganu untuk menang, last sekali aku kena fitnah.

KAu ni sehat ke tidak?
dia tanya penyu teranung

maka aku kata.. menasabah lagi angapan aku, tuan ampunya diri (iaitu TB) sendiri pecoh bo, selama ni selangor je yg aku tahu dia mintak kerja org dok beri, teganu aku dok dapat nok relate.. tapi bila TB kata dia nok tlg PAS teganu menang lalu difitnah maka jelaslah semua adalah kerana dendam kasumat akibat dok puas hati kerana cadangan dia ditolak pimpinan teganu, lalu dituduh org fitnah akan dia, jesteru itulah dia pun cuba menjatuhkan org2 yg terlibat mengagalkan cita2 nya itu (di selangor untuk jadi CEO, di teganu dok tahu apa pulok dia mintok sebagai habuan konongnya cadanan dia untuk merampaas teganu) iaitu D.Hassan Ali di selangor dan TGAH, Harun Taib, Mustafa Ali dan mungkin juga Abu Bakar Chik.

Syabah diucapkan pada pimpinan di Selangor dan Teganu kerana membuat keputusan yg tepat dan dapat menghidu seorg yg bakal merosakkan PAS, ternyata sudah sekarang wajah sebenar individu tersebut dan tidak lain dan tidak bukan iaitu Tulang Besi

Anonymous said...

Teruskan bermimpilah TB;

Tak heran pun kalau TGNA dan orang-orang PAS terus menerus berdoa untuk memusnahkan UMNO. Puak UMNO tak begitu nak doakan TGNA maupun orang-orang PAS dimusnahkan oleh Allah

Kita lihat sapa yang benar dan sapa yang akan kena. Saya rasa dah bertan-bertan doa yang dipohon untuk memusnahkan UMNO. Saya lihat sebaliknya pulak berlaku.. PAS semakin parah..dah tak nampak seri Islam nya, roh Islamnya telah semakin pudar.. yang ada maki hamun pada saudara Islam yang lainnya.. yang terjerit jerit Islam seperti Tulang Besi hanya pada retorik saja..sudahlah Tulang Besi.. hentikanlah temberangmu ni..

Kita tunggu 3 tahun akan datang,Kalau UMNO masih kuat, orang yang kau doakan untuk mampus, masih sihat-walafiat, perutnya tidak terburai-burai..dan royalty yang dituntut masih tidak diberi..apa pulak kata kau dan TGNA..

Kau tak berasa maluke doa ulamak kau tidak dimakbulkan padahal zuhud TGNA amat amat disanjung oleh kau dan puak PAS. Aku hanya takut ianya akan memakan diri balik. Orang akan bertanya dan telah bertanya, betulke apa yang dibuat TGNA?Aku takut nanti ramai penyokong PAS akan meninggalkan PAS sebab kes begini..

Bekas penyokong Pilah Tongah

samson said...

TB,

Ingat lagi, banyak yang makan duit rakyat telah mampus pasal kena kanser perut, semacam perut pecah!

Tak kira ususke, hatike, berkait dengan perut, semuanya mampus...makan suap lagi-la! Yang longsap duit berjuta-juta, enjoy-la 'kang...satu hari, makan sesudu air gula pun tak larat, kena tidur 'kat katil dengan saline di cucuk ke lengan.

(Kalau orang baik, kita kata meninggal, yang binatang tu...mampusla!)

Anonymous said...

sapalah nak takut ngan doa nik aziz tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.