Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, December 5, 2009

Nik Aziz tidak tahu siapa beri nasihat salah-Sinar Harian (4/12/09)

Nota: Ketahuilah kenyataan Presiden PAS ini adalah sebuah kenyataan yang dibuat selepas perlantikan Penolong Setiausaha PAS Pusat yang baru. Sememangnya sejak setahun dua ini, kerap dicuba menyalahkan penasihat-penasihat Tok Guru. Malang bagi mereka, penasihat-penasihat Tok Guru berjaya mengekalkan pemerintahan PAS di Kelantan selama 20 tahun. Berapa tahunkah PAS berjaya menegkalkan pemerintahan di Terengganu hasil dari nasihat-nasihat yang diberikan oleh penasihat-penasihat Presiden?

(Bermula) Nik Aziz tidak tahu siapa beri nasihat salah

Sinar Harian (4/12/09): Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui bahawa beliau tidak mengetahui individu yang didakwa memberi nasihat yang salah kepadanya sebagaimana yang dinyatakan oleh Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, sebarang nasihat yang diterima akan dipertimbang dan difikirkan dengan sebaiknya sebelum beliau memutuskan sama ada menerima atau menolak cadangan yang diberikan.

“Saya pun tidak tahu siapa dia penasihat saya yang tidak betul... orang beri nasihat, saya pilih yang betul... saya tidak tahu... tanya dialah( Abdul Hadi) siapa yang betul, siapa yang tidak betul,” katanya selepas hadir di Majlis Sambutan Hari Integriti Peringkat Negeri Kelantan 2009 di Kota Darul Naim di sini, semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Abdul Hadi yang mengatakan Nik Aziz menjalankan tugas dengan ikhlas, tetapi individu di sekelilingnya tidak memberi nasihat perundangan dan politik yang betul kepada beliau.

Ditanya adakah beliau menerima semua nasihat yang diberikan penasihatnya, Nik Aziz berkata: “Bila diberi nasihat pada saya, saya bincang dulu... kalau saya berasa puas hati saya terima, tak puas hati saya tolak... Bergantung kepada sayalah... saya tak terima bulat- bulat.”

Dalam pada itu, mengulas mengenai tahap integriti yang ada dalam Kerajaan Negeri, Nik Aziz berkata, beliau masih belum berpuas hati dan perkara itu boleh dipertingkatkan dari masa ke semasa.

“Mana ada puas hati, kita manusia mana boleh puas hati... kita nak tidur pun tidak puas hati ada nyamuk ada sejuk... puas hati ini tidak berlaku di muka dunia,” katanya.



33 comments:

wirautama said...

sekarang lebih jelas niat TB, melaga TGAH dgn TGNA pula setelah tuduhan seolah2 pemuda PAS selangor rasuah dgn kenderaan mewah (walaupun tiada bukti setakat ini yg dberikan) dan banyak lagi isu2 mengenai PAS dlm PR diselangor. Sekarang ini cuba mengambarkan seolah2 ada pegesaran antara TGAH dgn TGNA pulok. dan yg pelik nye bersumberkan Sinar Harian. pdhal klu kita baik sangka apa salahnye kenyataan "Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Abdul Hadi yang mengatakan Nik Aziz menjalankan tugas dengan ikhlas, tetapi individu di sekelilingnya tidak memberi nasihat perundangan dan politik yang betul kepada beliau." (aku nok tunggu apa sangka buruk yg berada dlm kepala TB, aku yg bodoh ni (mengikut TB) nok hujjah balas)

sebenarnya org yg paling bersalah dlm hal ini ialah DHA (baca Dato Hassan Ali) kerana tidak lagi melantik TB (baca tulang bewok) tidak lagi melantik TB menjadi PA beliau (sama besar kesilapan PAS Kelantan menamatkan kontrek kickdefella) sehinggakan semua kepincangan PAS tergambar terang di depan mata beliau sekarang. Dua spesis yg sama aku rasa..

p011 said...

wirautama ini saya percaya bukan org umno tetapi ahli pas yg berjawatan sekurang2 nya jkkk yg ramai di ketahui amat taksub dgn PJ selangor dan geng UG di selangor spt dr harun din dan ust nasa dan yb iskandar.

mereka telah di brainwash sejak 2 bulan lalu secara intensif dgn pelbagai program dalaman.saya ada mengikuti salah satu program tersebut,spt btn cuma sasarannya pada pakatan dan pimpinan pas yg pro pakatan.

Anonymous said...

-p011, kalu btul wirautama nie ade jwatan dlm pas, takyah ssah2 nk brainwash geng2 nie wlaupun kite tau hasan ali tue mmg pndai brainwash hasil pngalaman die dlm BTN..ckup bg kontrak or projek2, sdah ckup utk di'brainwash'..

-zargus-

wirautama said...

p011 maaf anda silap, saya bukan ahli pas secara rasmi, tapi seumor idup tak pernah sokong umno, jadi jawatan pun tiada. tapi PAS dulu, kini dan selamanya. Duduk pulok bukan di selangor, sok tiada kaitan lasung dgn nama2 yg disebut, cuma masa PRK Kuala Terengganu org Selangor lah yg duduk kat kg saya. Tapi mungkin p011 sendiri berjawatan sbb tu dia ada ikut 'salah satu program' yg dia nyatakan, so org selangor hati2 dgn p011 ni, satu lagi duri dlm daging PR Selangor, dan juga guntung dlm lipatan dlm kerajaan PR Selangor.

saya secara pribadi tak pernah sokong PAS bergabung dgn mana2 parti pun, sama ada dgn perpaduan umman atau pakatan rakyat, tetapi dlm berorganasasi kita percaya tindakan drpd pemimpin adalah untuk kebaikan, mengenai UG, PAS dan buat kenyataan tiada lagi UG, maka aku yg menyokong tutup buku bab tu. kerana saya percaya setiap tindakan dan keputusan adalah drpd pandangan dewan ulama, mjlis syura dan juga pimpinan tertinggi.

kalau kita mengaku sebagai penyokong kuat layak kah kita memaki hamun pimpinan dimedan yg tak sepatutnya hanya kerana suara kita tidak dterima diperingkat terentu? lagilah haru biru blues sekiranya kita yg tak mendapat jawatan yg diidamkan kemudian terus menjadi ilang pertimbangan untuk menilai mana yg terlebih baik daripada yg baik dan mana yg terlebih buruk daripada yg buruk dan mana yg terlebih memberi mudarat daripada setiap mudarat daripada tindakan kita.

sekiranya kita telah dgn sendirinya menikam rusuk perjuangan sendiri lebih daripada pihak musuh menyerang.. dimanakah tempat yg masih layak untuk kita dlm perjuangan?

lu pikir lah sendiri bro..

Tulang Besi said...

Anonymous wirautama said...

sekarang lebih jelas niat TB, melaga TGAH dgn TGNA pula setelah tuduhan seolah2 pemuda PAS selangor rasuah dgn kenderaan mewah (walaupun tiada bukti setakat ini yg dberikan) dan banyak lagi isu2 mengenai PAS dlm PR diselangor.
.

SAtu Malaysia baca kenyataan rasmi Presiden tu.

Kao agaknya tak faham bahasa MAlaysia kot.

Kenyataan Presiden tu kata Tok Guru Nik aziz tak reti beza nasihat yang baik dgn nasihat yang buruk

Tka macam Presiden, penasihat2 dia first class. Sebab tu Terengganu boleh bertahan satu penggal.

Tak macam Tok Guru, bertahan lebih 4 penggal.

Tulang Besi said...

saya secara pribadi tak pernah sokong PAS bergabung dgn mana2 parti pun, sama ada dgn perpaduan umman atau pakatan rakyat, tetapi dlm berorganasasi kita percaya tindakan drpd pemimpin adalah untuk kebaikan, mengenai UG, PAS dan buat kenyataan tiada lagi UG, maka aku yg menyokong tutup buku bab tu. kerana saya percaya setiap tindakan dan keputusan adalah drpd pandangan dewan ulama, mjlis syura dan juga pimpinan tertinggi..

Islam ajar macam tu ke?

Islam ajar pemimpin tu semua maksum ke?

Tu bukan ajaran Islam bang, tu kominis.

Anonymous said...

wirautama said..'saya secara pribadi tak pernah sokong PAS bergabung dgn mana2 parti pun, sama ada dgn perpaduan umman atau pakatan rakyat, tetapi dlm berorganasasi kita percaya tindakan drpd pemimpin adalah untuk kebaikan',...

-bile bace je knyataan nie kuar dr seseorang,dah bole agak dah puak mane nie...

-zargus-

wirautama said...

...kemudian Blogger Tulang Besi said...

setelah mengambil kata2 dari aku
saya secara pribadi tak pernah sokong PAS bergabung dgn mana2 parti pun, sama ada dgn perpaduan umman atau pakatan rakyat, tetapi dlm berorganasasi kita percaya tindakan drpd pemimpin adalah untuk kebaikan, mengenai UG, PAS dan buat kenyataan tiada lagi UG, maka aku yg menyokong tutup buku bab tu. kerana saya percaya setiap tindakan dan keputusan adalah drpd pandangan dewan ulama, mjlis syura dan juga pimpinan tertinggi..


Islam ajar macam tu ke?

Islam ajar pemimpin tu semua maksum ke?

Tu bukan ajaran Islam bang, tu kominis.


maka aku jawab soalan kedua dulu (Islam ajar pemimpin tu semua maksum ke?) aku pun tak faham mana dia ambik perkataan maksum, padahal takada satu perkataan pun yg berupa maksum atau seakan2 makna maksum dlm komen aku..

bagi soalan pertama (Islam ajar macam tu ke?) tak perlu aku jwb kerana soalan pertama bukan jenis soalan yg memerlukan jwpan drpd aku sbbnya dia dah tetapkan pendirinya dlm dlm kenyataannya iaitu "Tu bukan ajaran Islam bang, tu kominis." maka aku nok tanya balas TB tidakah ianya termasuk dlm salah satu firman ALLAH - SURAH AN-NISA':59,"TAATILAH ALLAH, TAATILAH RASUL DAN PEMIMPIN DI KALANGAN KAMU" atau mmg ada dlm kitab kominis yg berkata kita kena taat kepada PEMIMPIN DI KALANGAN KAMU (mtk2 janganlah sampai kesitu lok pendapat si TB)

takkan TB nak kata pemimpin tu tak maksum lak (cam budak2 baru ngaji lah pulakkan jadinya) tak pe ah aku jawab dulu... mmglah kita org Islam tahu pemimpin tu tak maksum, taat ALLAH dan RASUL itu mutlak sedang kan taat pada PEMIMPIN DI KALANGAN KAMU itu tak mutlak.. maka hay si TB cer mu kabor ke org ramai mana satu tindakan dan keputusan yg adalah drpd pandangan dewan ulama, mjlis syura dan juga pimpinan tertinggi itu bercanggah dgn Islam? Adakah apa yg aku pegang mengenai UG seperti yg diputuskan oleh pimpinan PAS bercanggah dengan Islam sehingga TB berburuk sangka dengan aku seolah2 aku ini menganggap pemimpin itu maksum (maklumlah aku ni tak belajar mustika hadis sejak umor 12th cam TB), kominiskah pegangan seperti aku "mengenai UG, PAS dan buat kenyataan tiada lagi UG, maka aku yg menyokong tutup buku bab tu. kerana saya percaya setiap tindakan dan keputusan adalah drpd pandangan dewan ulama, mjlis syura dan juga pimpinan tertinggi..?

Ish! cam ne ni aku lok yg duk pertahan pimpinan PAS sedangkan aku bukanlah ahli pas secara rasmi walhal berhujjah aku dengan ahli PAS yg masuk usrah PAS sejak omor 12th lagi dan ayahnye pula adalah tukang beri usrah pada ahli2 PAS.. jadi terbalik perkerjaan sepatutnya TB mengambil tempat aku org lain yg ambil tempat TB (maaf aku takmboh ambik tempat org yg pandai B. malaysia cam TB).

wirautama said...

Tulang Besi said...
SAtu Malaysia baca kenyataan rasmi Presiden tu.

Kao agaknya tak faham bahasa MAlaysia kot.

Kenyataan Presiden tu kata Tok Guru Nik aziz tak reti beza nasihat yang baik dgn nasihat yang buruk

Tka macam Presiden, penasihat2 dia first class. Sebab tu Terengganu boleh bertahan satu penggal.

Tak macam Tok Guru, bertahan lebih 4 penggal.


seperti telah aku kata
pdhal klu kita baik sangka apa salahnye kenyataan "Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Abdul Hadi yang mengatakan Nik Aziz menjalankan tugas dengan ikhlas, tetapi individu di sekelilingnya tidak memberi nasihat perundangan dan politik yang betul kepada beliau." (aku nok tunggu apa sangka buruk yg berada dlm kepala TB, aku yg bodoh ni (mengikut TB) nok hujjah balas)

mari kita lihat sapa yg kena.. walhal aku kabor doh "aku nok tunggu apa sangka buruk yg berada dlm kepala TB, aku yg bodoh ni (mengikut TB) nok hujjah balas"

macam mana seorg yg tidak faham bahasa malaysia (cam aku ni) tak nampak bahawa kenyataan Abdul Hadi yang mengatakan Nik Aziz menjalankan tugas dengan ikhlas, tetapi individu di sekelilingnya tidak memberi nasihat perundangan dan politik yang betul kepada beliau. (dlm sinar harian) itu sebagai Kenyataan Presiden tu kata Tok Guru Nik aziz tak reti beza nasihat yang baik dgn nasihat yang buruk

(cikgu bahasa malaysia kot si TB ni.. kalu gitu lah org yg pandai bahasa malaysia kata maka aku mitak biarlah aku dok pandai sokmor bahasa malaysia pun dok apa..)

kalu itu lah saja hujjah dia maka aku rasa semua org yg tak reti bahasa malaysia seperti aku (yg nyata bukan seperti retinya TB) boleh kena dengan sendirinya sapa si TB ini, apa sikap beliau, dimana pendirian beliau.. tak perlu lagi aku nok hujjah balas dlm bab ni..

wirautama said...

Anonymous said...

wirautama said..'saya secara pribadi tak pernah sokong PAS bergabung dgn mana2 parti pun, sama ada dgn perpaduan umman atau pakatan rakyat, tetapi dlm berorganasasi kita percaya tindakan drpd pemimpin adalah untuk kebaikan',...

-bile bace je knyataan nie kuar dr seseorang,dah bole agak dah puak mane nie...

-zargus-

zargus.. saya tak ada puak mana2, pribadi saya je tak sokong kerana pendapat saya bukan pendapat org yg banyak ilmu macam dewan ulama dan majlis syura.. itu saja.. saya pulak bukan ahli rasmi sebabnya pendaftaran ahli dok buat, biasa ah saya ni laro sikit bab2 nok isi borang.. dulu isi tapi bukan untuk ahli seomor idup.. leni dah tamat tempoh.. itu aja.. tadok puok2 :)

Grand Marquis said...

saya secara pribadi tak pernah sokong PAS bergabung dgn mana2 parti pun, sama ada dgn perpaduan umman atau pakatan rakyat, tetapi dlm berorganasasi kita percaya tindakan drpd pemimpin adalah untuk kebaikan, mengenai UG, PAS dan buat kenyataan tiada lagi UG, maka aku yg menyokong tutup buku bab tu. kerana saya percaya setiap tindakan dan keputusan adalah drpd pandangan dewan ulama, mjlis syura dan juga pimpinan tertinggi..

TB Said:
Islam ajar macam tu ke?

Islam ajar pemimpin tu semua maksum ke?

Tu bukan ajaran Islam bang, tu kominis.


Jangan kerana keputusan pemimpin kita tak setuju terus nak bantah dengan kononnya bagi alasan pemimpin tidak maksum.

Yang ajar orang asyik bantah keputusan pemimpin ialah golongan khawarij.

penyu teranung said...

kohor lama kohor terserloh kemunafikang Deramang nih...

dulu fitnoh ker Ust Harun Taib kena boo...le ning nok burukkan TGHH pulok, kononnya hanya jd MB sepenggal jer...

hei Deramang, aku nok tanya mung, yg mung duk hina tu saper?...ngaku ahli PAS sejok kecik, jueng usroh, mustika hadith mcm²...pahtu kater ke org BABI...

sebab mung memang makang 'OTOK LEMBU' dok?

betul doh tu perangar mung sama jer dgn Kickdefella hok kena 'kick' tu...kwn baik mung tu dok...bukang maing kuat mung bela dia dulu mase dia lawan dgn MSO...
padahal MSO tak mboh amik port pung saper mung tuh...

House PK said...

HELLO TB AKA ART, WAH DAH GLAMER KAU NI YA, APA SEBENARNYA MOTIF KAU BRO? CUBA KAU CITE SIKIT, KAU NI PENYOKONG HUSAM KAN BRO!

AWAT LAMA TAK MASUK FB BRO?

Tulang Besi said...

wirautama,

ayat tu sebut "ulil amri". Ulil amri tu pimpinan ke?

Lepas tu, kenapa perkataan taat takda sebelum ulil amri?

Boleh tolong terang tak wirautama?

Tulang Besi said...


macam mana seorg yg tidak faham bahasa malaysia (cam aku ni) tak nampak bahawa kenyataan Abdul Hadi yang mengatakan Nik Aziz menjalankan tugas dengan ikhlas, tetapi individu di sekelilingnya tidak memberi nasihat perundangan dan politik yang betul kepada beliau. (dlm sinar harian) itu sebagai Kenyataan Presiden tu kata Tok Guru Nik aziz tak reti beza nasihat yang baik dgn nasihat yang buruk
.

Orang yang faham bahasa melayu akan faham dgn mudah bahawa:

a. Tok Guru tak tahu siapa yang bagi nasihat yang salah dalam perundangan dan politik itu.

b. PAdahal, presiden dakwa dengan jelas bahwa ada yang bagi nasihat macam tu.

c. Ertinya, Presiden dah berbohong lah sebab Tok Guru menafikan wujudnya orang2 yang memberi nasihat salah tersebut.

Tapi, hang kan pro Fraksi UMNO, jadi dengan semulajadi hang sokong kenyataan Presiden tu.

Hang reti bahasa melayu ke tidak ni Wira?

Jgn menyamar la. Kitorang tau hang ni cybertrooper/ babi UMNO.

Tulang Besi said...



dulu fitnoh ker Ust Harun Taib kena boo...le ning nok burukkan TGHH pulok, kononnya hanya jd MB sepenggal jer...
.

Jadi, TGHH ni MB berapa penggal?

Yang Harung Taib kena boo tu, mung sorang je yang nafi, penyu.

Tulang Besi said...

sekarang lebih jelas niat TB, melaga TGAH dgn TGNA pula setelah tuduhan seolah2 pemuda PAS selangor rasuah dgn kenderaan mewah (walaupun tiada bukti setakat ini yg dberikan) dan banyak lagi isu2 mengenai PAS dlm PR diselangor. ..

Kahkahkah wirautama memang lah kau ni tak reti baca.

Aku cakap pemuda selangor bermewah2 mana ada aku ckp diorang rasuah. Boleh tolong tunjuk tak?

Kalau cybertrooper UMNO pun, jgn lah tunjuk sangat.

Kau ni nak komen pasal PAS, no ahli kao berapa? macam bagus sangat komen pasal PAS, ahli pun tak kau ni. Tak malu ke?

Lagi satu, Tok guru nafi ada penasihat2 yang memberi nasihat salah. Ini kerana segala nasihat dia yang buat keputusan mana nak terima dan mana nak tolak.

Cuba baca kenyataan Tok guru tu lagi sekali boleh tak wirautama? Nampak sangat kao ni tak faham bahasa Melayu


“Saya pun tidak tahu siapa dia penasihat saya yang tidak betul... orang beri nasihat, saya pilih yang betul... saya tidak tahu... tanya dialah( Abdul Hadi) siapa yang betul, siapa yang tidak betul,” katanya selepas hadir di Majlis Sambutan Hari Integriti Peringkat Negeri Kelantan 2009 di Kota Darul Naim di sini, semalam.
.

sekarang Presiden kena bagitau siapa yang bagi nasihat tak betul pada tok guru ni.

apa maksud "ulil Amri"? Boleh bagitau tak?

wirautama said...

Blogger Tulang Besi said...

wirautama,

ayat tu sebut "ulil amri". Ulil amri tu pimpinan ke?

Lepas tu, kenapa perkataan taat takda sebelum ulil amri?

Boleh tolong terang tak wirautama?


dok layok ah aku nok terang pulok, TB tu kan org yg rapat dgn ulama2 gi ah tanya, klu saloh kabor kitab ane wak kata saloh, atau TB ni mmg guru serba bahasa, B malaysia pun pakar, arab pun pakar..

wirautama said...

Tulang Besi said...

macam mana seorg yg tidak faham bahasa malaysia (cam aku ni) tak nampak bahawa kenyataan Abdul Hadi yang mengatakan Nik Aziz menjalankan tugas dengan ikhlas, tetapi individu di sekelilingnya tidak memberi nasihat perundangan dan politik yang betul kepada beliau. (dlm sinar harian) itu sebagai Kenyataan Presiden tu kata Tok Guru Nik aziz tak reti beza nasihat yang baik dgn nasihat yang buruk. (ni perkataan aku)

Orang yang faham bahasa melayu akan faham dgn mudah bahawa:

a. Tok Guru tak tahu siapa yang bagi nasihat yang salah dalam perundangan dan politik itu.

b. PAdahal, presiden dakwa dengan jelas bahwa ada yang bagi nasihat macam tu.

c. Ertinya, Presiden dah berbohong lah sebab Tok Guru menafikan wujudnya orang2 yang memberi nasihat salah tersebut.

Tapi, hang kan pro Fraksi UMNO, jadi dengan semulajadi hang sokong kenyataan Presiden tu.

Hang reti bahasa melayu ke tidak ni Wira?

Jgn menyamar la. Kitorang tau hang ni cybertrooper/ babi UMNO.


sblm aku menjawab aku rayu pada PAS Selangor tolong lah beri lah apa2 jawatan yg TB ni nok.. please..

kemudian aku menjawab..
klu gini lah guru bahasa malaysia.. ramai ah dok pass exam..

pertama mu kata a. Tok Guru tak tahu siapa yang bagi nasihat yang salah dalam perundangan dan politik itu. (aku beranggapan Tok Guru yg dimaksudkan ialah Tuan Guru Nik Abdul Aziz kerana bagiku dua2 tok guru) lepas tu mu kata b. PAdahal, presiden dakwa dengan jelas bahwa ada yang bagi nasihat macam tu. (ya cam tu ah mengikut sinar harian wak mu rujuk) maka mafhumnye (mu kata pulok) c. Ertinya, Presiden dah berbohong lah sebab Tok Guru menafikan wujudnya orang2 yang memberi nasihat salah tersebut. Cam ne jadi selerok tabok mu ni.. klu nok fitnah pun jangan lah sampai org yg dok reti BM cam aku ni pun leh kata mu dok retibasa (baca tak pandai bahasa), tadok haraf nafi pun dlm perkataan TGNA. sama ke (wahai org ramai, bukan tanya TB) perkataan tidak tahu dengan tidak ada? maka bagi TB kerana sama maksud tidak tahu dengan tidak ada kulasahnye Presiden dah berbohong

dua kali doh aku tengok TB kata klu org sebut tidak tahu dia kata org tu nafi (rujuk kes bermewah2 yg dia dakwa tu)

kemudian dakwaan dia aku ni Fraksi UMNO ke cybertrooper/ babi UMNO ke tak perlu aku layang.. org umno sendiri boleh kenal siapa aku dan siapa TB pada mereka.. :-P

wirautama said...

Tulang Besi said...

sekarang lebih jelas niat TB, melaga TGAH dgn TGNA pula setelah tuduhan seolah2 pemuda PAS selangor rasuah dgn kenderaan mewah (walaupun tiada bukti setakat ini yg dberikan) dan banyak lagi isu2 mengenai PAS dlm PR diselangor. .. (ini perkataan aku TB rujuk)

Kahkahkah wirautama memang lah kau ni tak reti baca.

Aku cakap pemuda selangor bermewah2 mana ada aku ckp diorang rasuah. Boleh tolong tunjuk tak?


sekarang lebih jelas sapa yg dok reti baca aku atau TB.. perkataan aku "..setelah tuduhan seolah2 pemuda PAS selangor rasuah dgn kenderaan mewah.. " aku dok kata mu tuduh rasuah, tapi aku kata seolah2, tuduhan seolah2 pemuda PAS selangor rasuah dgn kenderaan mewah.. kemudian mu ingat dan baca sendiri semua komen2 mu dlm bab bermewah2 tu..

TB! lu SPM BM dapat 1 ek?

kemudian TB kata pulok "Kalau cybertrooper UMNO pun, jgn lah tunjuk sangat." tak apa lah biar aku jawab wak ni.. takdir kata seluruh cybertrooper UMNO berpendirian macam aku, membela dua2 TGNA dan TGAH dan menyanggah org yg menimbulkan syak wasangka dlm PAS seperti TB maka sekiranya cybertrooper UMNO kita jumpa kat mana2 belanja ah dia mkn, klu mari rumah pun jemput dia naik.. rai lah dia sebaik mungkin.. merekalah yg menjadi duri dlm daging dan gunting dlm lipatan bagi UMNO dlm perjuangan PAS sepertimana TB menjadi duri dlm daging dan gunting dlm lipatan bagi perjuangan PAS dlm kerangkusan UMNO.

kemudian TB kata "Kau ni nak komen pasal PAS, no ahli kao berapa? macam bagus sangat komen pasal PAS, ahli pun tak kau ni. Tak malu ke?"

laaa.. ni lah padohnye main hentam ikut hawa nafsu.. aku kabor doh aku bukan ahli PAS, pulok tu kata aku komen pasal PAS pulok, TB ni mabuk ke apa? yg komen nye ko aku yg yg komen ko bukan komen PAS.. aku ke patut malu atau kau (dgn anggapan TB ni ahli seumor idup PAS) yg patut malu..

nasihat aku pada TB, umor masih muda tu gi ah ngaji ilmu munazarah dgn (TGNA atau TGAH atau mana2 ustaz2 yg tahu ilmu ni) barulah boleh masuk dlm medang berhujjah, ni jadi selerok tabok sekali.. ke mmg akan jadi selerok tabok gitu kalu org reti basa cam TB ni?

kemudian TB kata lagi "Lagi satu, Tok guru nafi ada penasihat2 yang memberi nasihat salah. Ini kerana segala nasihat dia yang buat keputusan mana nak terima dan mana nak tolak.

Cuba baca kenyataan Tok guru tu lagi sekali boleh tak wirautama? Nampak sangat kao ni tak faham bahasa Melayu
"

aku terang dok tentang ketidakretian bahasa aku dlm komen lepas.

kemudian TB kata pulok "sekarang Presiden kena bagitau siapa yang bagi nasihat tak betul pada tok guru ni."

Presiden mmg silap, patutnya kena kabor ke TB atek menda2 nok buat, pah tu sekali2 sekala tanya atek TB benda nok buat.. ish! ish! ish!

kemudian dia (TB) tanya pulok apa maksud "ulil Amri"? Boleh bagitau tak?"

maka aku ketawa.. ha ha ha ha ha...
sekarang sudah terbalik perkerjaan, dia yg mendakwa kemudian kita hujjah dakwaan dia dengan soalan2 yg tidak dijawabnya kemudian ditanya nye kita soalan yg tiada kaitan dan tidak pernah kita sebut dlm komen kita pada beliau.. maka biar ah, aku jawab.. "sori aku tak layak bagitau, ko kan pakar bahasa (baca reti basa), dok kan aku wak dok pandai bahasa (jangan baca dok reti basa) ni mu tanya pulok, kenapa nak perangkap aku ke? hehehe tak malu :-P

so org yg membaca ruangan ini sekarang nampak tak lagi apa sebenarnya berlaku? (abaikan TB sbb bukan tujuan asal aku nok perbetulkan TB, tapi supaya org ramai boleh berfikir siapa sebenarnya duri dan gunting), napok dok lagi? klu dok napok nok terang lagi ni.. klu napok doh nok tutup buku je bab ni.

p011 said...

TB seriusly aku cadangkan kau tak payahla jawab pada golongan spt wirautama ni.yg masuk blog kau pun aku percaya yg dah matang politik so kami tahu jenis apa org2 spt ini.

grand marquis kita pun tahu siapa dari cara dan jawapan dia.

so aku sebagai ahli pas tegar cuma mahu pekara yg jelas dan benar di dedahkan,kalau melalut panjang2 nak jawab benda kosong org2 ni akan buang masa kita semua.

samada org2 ini cybertropers dumbno atau pencacai geng UG,mereka sudah ada banyak media dan blog yg mereka boleh utarakan cuma masalahnya sambutan pada media dan blog mereka tidak mendapat sambutan,aku percaya kau pun tahu fakta ini.

so please continue wt yr writting bro and need not entertain them too much.

Anonymous said...

yg sokong hadi cuma puak trengganu jer, ada ler sikit2 dari negeri lain.

golongan pro-UG ni membenci Nik Aziz. Itu sbb presiden pas main tuduh jer nik aziz di beri nasihat salah oleh org sekelilingnya.

apa-apa pun saya yakin TGHH akan tewas dalam pru13 akan datang, sbb perjuangannya umpama lalang.

fatwapujangga said...

Petikan transkrip dari Harakahdaily :

S : Yang mana satu tuduhan, tulisan itu fitnah?
TGNA : Terlalu banyak, saya pun terima terlalu banyak surat layang, surat layang tak ada tandatangan, zaman sekarang orang baca dalam internet seluruh dunia.

S : Masa pelantikan (Arif) tok guru dapat pandangan dari semua pihak ya?
TGNA : Saya sudah sebut dalam mesyuarat,dan mesyuarat senyap, termasuk YB LA sendiri.

S : Adakah dalam keadaan sekarang pimpinan PAS Kelantan tak beri sokongan pada tok guru, sebab tak ada pun yang beri kenyataan , bahawa sudah dibincang dalam mesyuarat, bahawa pelantikan (Arif) sudah dapat restu semua pimpinan?
TGNA : Itu tak payah. Saya tak perlu kenyataan (sokongan) terbuka begitu. Tapi oleh kerana fitnah yang dibuat oleh blogger semua sekali yang semua orang boleh baca.Dan nama baik kepimpinan Islam akan menjadi cacat. (setakat itu sahajalah)


Penuh : http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=23368:nik-aziz-setuju-nasihat-ariffahmi-letak-jawatan&catid=41:utama-muka-depan&Itemid=125 [www.harakahdaily.net]

Anonymous said...

TB,
Komen-komen diatas banyak yang seakan-akan komen "loyar buruk" sekadar nak menimbulkan kekelabuan untuk lari dari isu pokok.
TB tidak berniat hendak "melagakan" antara TGNA dengan TGHA.Yang dipertikaikan disini ialah soal "penasihat disekeliling kedua Tuan Guru itu".
Kalau TGNA dapat nasihat yang salah dari orang sekelilingnya,takkan PAS Kelantan berjaya memerintah Kelantan hampir 20 tahun.Tambahan pula,TGNA telah menyatakan semua pandangan dan nasihat yang beliau terima,difikirkan dan dipertimbangkan sendiri oleh beliau.Bermaksud beliau tidak menelan nasihat-nasihat itu bulat-bulat.
Soalnya adakah "kaedah" ini yang digunakan oleh TGHA semasa memerintah Trengganu? Dan bagaimana beliau mampu memerintah Trengganu hanya satu penggal,adakah penasihat-penasihat disekeliling beliau tidak sebaik penasihat-penasihat TGNA? Itu saja yang cuma hendak dikemukakan oleh TB.
Pandangan ana pula,dari apa yang sedang berlaku diIbu Pejabat PAS dewasa ini,nampaknya TGHA memang menelan bulat-bulat pandangan dan idea penasihat-penasihat disekeliling beliau,yang diimport dari Trengganu.Kalau kita tak mau terima hakikat ini,terserah.

Anonymous said...

TB,
Komen-komen diatas banyak yang seakan-akan komen "loyar buruk" sekadar nak menimbulkan kekelabuan untuk lari dari isu pokok.
TB tidak berniat hendak "melagakan" antara TGNA dengan TGHA.Yang dipertikaikan disini ialah soal "penasihat disekeliling kedua Tuan Guru itu".
Kalau TGNA dapat nasihat yang salah dari orang sekelilingnya,takkan PAS Kelantan berjaya memerintah Kelantan hampir 20 tahun.Tambahan pula,TGNA telah menyatakan semua pandangan dan nasihat yang beliau terima,difikirkan dan dipertimbangkan sendiri oleh beliau.Bermaksud beliau tidak menelan nasihat-nasihat itu bulat-bulat.
Soalnya adakah "kaedah" ini yang digunakan oleh TGHA semasa memerintah Trengganu? Dan bagaimana beliau mampu memerintah Trengganu hanya satu penggal,adakah penasihat-penasihat disekeliling beliau tidak sebaik penasihat-penasihat TGNA? Itu saja yang cuma hendak dikemukakan oleh TB.
Pandangan ana pula,dari apa yang sedang berlaku diIbu Pejabat PAS dewasa ini,nampaknya TGHA memang menelan bulat-bulat pandangan dan idea penasihat-penasihat disekeliling beliau,yang diimport dari Trengganu.Kalau kita tak mau terima hakikat ini,terserah.

Tulang Besi said...

sebenarnya saya pun tak faham apa hujjah si wirautama ni? Berbelit-belit dan tak nampaki hujungnya.

Lepas tu dia kata saya ni bawa fitnah dan melaga-lagakan pimpinan.

Tapi, sampai sekarang saya tak nampak mana bukti tuduhan liar si wirautama ni.

Hahahaha

wirautama said...

Tulang Besi said...

sebenarnya saya pun tak faham apa hujjah si wirautama ni? Berbelit-belit dan tak nampaki hujungnya.

Lepas tu dia kata saya ni bawa fitnah dan melaga-lagakan pimpinan.

Tapi, sampai sekarang saya tak nampak mana bukti tuduhan liar si wirautama ni.


cuba gok TB tunjuk wak mana dok faham, biar org yg dok reti bahasa malaysia ni pulok nok ajor..

tengok sini samada bukti ke dok bagi tuduhan aku.. setiap kali aku kata aku bagi hujjah dan bukti sekali..

TB pernah berkata..

1. Kenyataan Presiden tu kata Tok Guru Nik aziz tak reti beza nasihat yang baik dgn nasihat yang buruk

2 c. Ertinya, Presiden dah berbohong lah sebab Tok Guru menafikan wujudnya orang2 yang memberi nasihat salah tersebut.


mu baca lah semula wak aku kata tu, baca molek, setiap yg aku kata semua aku bagi hujjah dan fakta.. klu ada yg tidak berfakta aku minta maaf dan mu tolong tunjuk wak ane dok berfakta.. aku nok beri fakta semula biar mu faham.. ok..

tapi aku bau sama je TB dgn p011..

Tulang Besi said...


mu baca lah semula wak aku kata tu, baca molek, setiap yg aku kata semua aku bagi hujjah dan fakta.. klu ada yg tidak berfakta aku minta maaf dan mu tolong tunjuk wak ane dok berfakta.. aku nok beri fakta semula biar mu faham.. ok..
.

Jadi, dari segi fakta, apa benda yang salahnya dalam kenyataan di atas?

Sebab tu orang dlm blog ni pun dah nampak mung ni kepala tak betul.

Asyik2 buat tuduhan liar, tapi satu habuk bukti pun takdok.

Mung balik Rusile la duduk sana diam2.

wirautama said...

tulang besi kata Jadi, dari segi fakta, apa benda yang salahnya dalam kenyataan di atas?

Sebab tu orang dlm blog ni pun dah nampak mung ni kepala tak betul.

Asyik2 buat tuduhan liar, tapi satu habuk bukti pun takdok.

Mung balik Rusile la duduk sana diam2.

--------habis kata2 TB-------

tuduhan TB
Kenyataan Presiden tu kata Tok Guru Nik aziz tak reti beza nasihat yang baik dgn nasihat yang buruk.

tak salah ke? ada ke kenyataan Presiden yg mengatakan TGNA tak reti beza nasihat yang baik dgn nasihat yang buruk. patutnya mu bawak bukti kenyataan itu, audio ke video ke, media lidah rasmi ke.. tapi tadok pun mu bawak mari

bergitu juga dengan tuduhan mu "Presiden dah berbohong" mu ambik dane yg kata Presiden berbohong? kemudian mu tanya pulok aku "dari segi fakta, apa benda yang salahnya dalam kenyataan di atas?" fakta yg mu punggut adalah dari sinar harian, fakta ke 2?

tuduhan liar ke 2? aku yg tadok fakta ator mu yg tadok fakta?

ko kenal ke org dlm blog ni yg mu dakwa kata nampak aku ni kepala tak betul? UMNO kah dia? agen umno kah dia, org cam mu kah dia tu?

kemudian bila mu sendiri rasa terperangkap mu suruh aku balik Rusile duk diam2 biar senang mu nok hasut org lain supaya benci setengah pimpinan PAS (parti mu sendiri gok, itu dakwa mu, tapi aku muskil) dan sanjung setengah pimpinan? supaya senang mu nok kata menda2 pun tadok org nok "rad" balik mu..

sudahlah TB, sebenarnya mu tadok fakta..

tak apalah tak leh jawatan pun kat Selangor.. mungkin Allah beri reski kot lain pulok ke mu, dan mungkin lebih baik drpd yg mu mintak tu.. jgn sebab kecewa sangat mu ilang pertimbangan.. org pun jadi tak respek ke mu..

nasihat aku.. klu mu nok tulis menda2 dlm blog mu tulis lah yg benar2 ada fakta, klu dok nyaknya ke mu.. mu pulok aku tengok bukan pandai sangat nok berhujjah.. siang ke mu jadi napok cam org dok pandai.. sori to say.. ikhlas..

penyu teranung said...

Deramang said, "Asyik2 buat tuduhan liar, tapi satu habuk bukti pun takdok."

tuduhang lior guaner Deramang?...
hok mung fitnoh kata Ust Harun kena boo ( takdok bukti ) tu nok kire guaner?...maner bukti mung hok kata ade beribu saksi tu?..maner rakaman audio, video?

bakper mung dok sior komen aku hok sebelum ni?...

mung jgn ingat org Teranung ni makang OTOK LEMBU macang mung tuh...

Tulang Besi said...

penyu teranung said...

Deramang said, "Asyik2 buat tuduhan liar, tapi satu habuk bukti pun takdok."

tuduhang lior guaner Deramang?...
hok mung fitnoh kata Ust Harun kena boo ( takdok bukti ) tu nok kire guaner?...maner bukti mung hok kata ade beribu saksi tu?..maner rakaman audio, video?

bakper mung dok sior komen aku hok sebelum ni?...

mung jgn ingat org Teranung ni makang OTOK LEMBU macang mung tuh...
.

Aku dapat maklumat ni dari RAMMAAIII orang termasuk AJK PAS Pusat (bukan sorang).

Video tu ada tapi besar sangat nak hantar.

Tunggulah aku bagi nanti.

Tapi hakikatnya, cerita ni KONFIRM sebab yang nampak tu BERIBU ORANG.

Ada faham?

Tulang Besi said...

Penyu tranung,

Baca ni:

Anonymous said...

""""aku dah confirm dgn Haji Ismail Harun (Abang Weil) Yang DiPertua PAS Kawasan Kemaman dan Haji Hanafiah Ramly@Mat, Timbalan YDP PAS Kemaman sendiri...perkara Ustaz Harun Taib kena boo ini TIDAK berlaku...memang ko ni kaki FITNAH la Tulang...

jgn diulang-ulang fitnah ko tu...kelak akan makan diri....""

Bengong, aku ada sendiri dalam majlis tu. Memang Harun Taib kena boo la. Orang kata, "Sudah la, lama sangat berucap tu" Lepas tu Harun Taib bukannya nak berenti, dia pergi lawan cakap pula dengan penonton.

AKUPUN ADA PADA MASA TU... YG BOO TU ADALAH 2 3 ORANG SEBAB DARI DULU TAK PUAS HATI KAT DIA... AKU KENAL SIAPA DIA...""

Aku Jawab:

Akhirnya mengaku jugak puak nih Harun Taib kena boo. Ramai la boo la. Tapi Harun Taib kepala angin, pergi melawan bebudak tu kat atas pentas. Tak ke bengong pemimpin macam tu. Memang patut kena boo pun dari dulu sebab low-class standard punya pimpinan. Pimpinan PAS Terengganu taraf macam Harun Taib yang panas baran, susah nak berbincang, susah nak turun kat bawah, tak reti ekonomi, dan malas membaca.
November 6, 2009 7:30 AM

penyu teranung said...

Deramang jawab, " Aku Jawab:

Akhirnya mengaku jugak puak nih Harun Taib kena boo. Ramai la boo la. Tapi Harun Taib kepala angin, pergi melawan bebudak tu kat atas pentas. Tak ke bengong pemimpin macam tu. Memang patut kena boo pun dari dulu sebab low-class standard punya pimpinan. Pimpinan PAS Terengganu taraf macam Harun Taib yang panas baran, susah nak berbincang, susah nak turun kat bawah, tak reti ekonomi, dan malas membaca."

baca tu sekelian ahli² PAS...
tengok mcm maner org yg mengaku ahli PAS sejok zaman dia berhingus lg mcm Deramang ni hina Pesuruhjaya PAS Trg, hina Ketua Dewan Ulama PAS...hina Presiden kononnya jd MB hanya sepenggal ( x layok nok nasihat org lain )...

bulehnye kata Ust Harun malas membaca...aper kitab² mende doh hok mung khatam, tinggi maner doh ilmu hok mung belajor dr kecik tuh?

tapi aku dok herang sikit habuk pung...sebab Deramang ni makang OTOK LEMBU...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.