Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, December 15, 2009

Siapa Pemilik Honda Elyson Ini?


Saya nukilkan gambar ini dari bloig ZainulFaqar. Terima kasih saudara ZainulFaqar atas penyiasatan yang sungguh berharga ini.

Kereta ini sering menjadi tanda tanya kerana kalau dilihat dari harga kereta ini, bukan calang-calang orang boleh membelinya.

Mengikut The Star, harga kereta ini adalah dalam julat RM250k ke RM 300k. Secara mudahnya, harga kereta ini lebih mahal dari sebuah rumah teres dua tingkat di kawasan Subang atau Shah Alam. Sesiapa yang membeli kereta ini adalah seorang yang sangat kaya kerana mampu membeli kereta yang lebih mahal dari harga rumah.

Kalau benar ia membeli kereta mahal dan mewah ini, kita wajib tanya di mana beliau mendapat wang sebegitu banyak ini? Adakah beliau seorang peniaga yang berjaya? Adakah beliau seorang usahawan yang bertaraf jutawan? Apakah perusahaan beliau sehingga mampu membeli kereta mewah seperti ini? Adakah beliau mendapat AP sedangkan beliau bukan wakil rakyat?

Kalau kereta ini hadiah dari sesiapa sahaja, maka ianya adalah jelas rasuah kerana penerima kereta ini tidak akan dapat hadiah seperti ini kalau tidak kerana kedudukan beliau dalam parti? Mengikut Saidina Umar Abdul Aziz, itu pun dikira sebagai rasuah.
Terpulang pada saudara-saudari lah hendak mencari siapa tuan punya kereta ini.

http://zainulfaqar.files.wordpress.com/2009/12/dsc021721.jpg?w=600&h=428

CAR PRICE GUIDE (http://www.star-motoring.com/cars/results.asp?make=8)


Maklumat lanjut berkenaan dengan Honda Elyson bole di baca di sini.

52 comments:

lan said...

nice car

Anonymous said...

"Memang Nik Aziz duduk dirumah kayu,zuhud,hidup secara Islam.....tapi tenguklah kereta-kereta milik anak beranak dia bila mereka berkumpul!!!!!!"
kata seorang anak kelantan pada kawannya,bukan rakyat kelantan yang sering mendengar kesederhanaan Tok Guru!!!!!
-Contoh cakap tak serupa bikin pemimpin-pemimpin negara ini yang berpendidikan agama!!!!!!



-orgkampungje!

izi said...

isyyy siapa kata dia tak berniaga? dia berniaga laa. jus tok guru tu kan? ada kemungkinan juga kereta tu sedekah orang pada dia untuk mudahkan dia pergi ceramah sana sini. ;)

Anonymous said...

Izi,

Kalau pun berniaga dan mampu sekalipun tak kan lah tak boleh gunakan kereta yang lebih murah bagi mengelakkan fitnah.

Kesimpulan saya kadang2 orang ugama ni kalau bercakap memang macam alim sangat tapi nafsu sama juga dengan orang kebanyakkan. Cuma belum ada peluang sahaja tapi jika sudah terbuka peluang di depan mata maka kita pun jadi rambang mata sama2.

Sebab itulah agaknya perjuangan untuk menegakkan daulah Islamiah ini tidak pernah2 kesampaian sejak ratusan tahun yang lalu. Perjuangan melencong disetengah jalan!

stormriders said...

bro ko ceritaa apa nii bro,
yg pemimpin umgokk keta mewah sampai tiga empat biji ko tak kecohh,,
abis tu nk dgr ckap pepmipin agama yg camnerrr tu bro, cuba ko story skit kt akuu nk dgrr jugaa kan,

Anonymous said...

Anonymous,
Cepatnyer buat kesimpulan,,,nak tempah bilik di neraka dah ke???
Barua UMNGOK!!! Pengkhianat Agama dan Bangsa!

Anonymous said...

Apa nak bagi suspense.Bagitahu lah siapa punya kereta ini?

Kalau saya tuan punya kereta ada 3 cara jawab: k

1.Apa salahnya ambo beli kereta mewah, ambo cuma mempromosi PAS ! no.17 pula bermaksud 17 orang paling penting dalam PAS.

2.cara kedua: orang sedekah kereta kat ambo pun orang lain bising!

3.Cara ketiga:cara ketiga: ambo cuma drebar saja. Ini kereta milik Parti.

Mungkin kena pergi kursus BTN kelolalan Pakatan rakyat untuk dapat jawapan lebih banyak, tepat dan bernas.

kereta ini untuk semua orang lah.PAS for All!

Anonymous said...

Pemimpin agama yang kita akan hormati ialah:
1.Hidup secara sederhana-walaupun mempunyai peluang untuk memiliki wang berjuta!!!!
2.Kalau berniaga,berniaga ikut cara Nabi Muhammad SAW.Cuba fikir secara rasional!!Berniaga apa,modal tiada,tak sampai setahun ada rumah dan kereta mewah!!!
3.Tidak terpengaruh dengan pangkat dan gula-gula dunia!!
4.CAKAP SERUPA BIKIN!!jANGAN GUNAKAN HADIS DAN AL-QURAN UNTUK MENGHALALKAN CARA!
Contoh:
Masa miskin,nak tiru amalan Rasullullah,sederhana dalam segala hal,masa ada peluang!Cara hidup mengalahkan pemimpin "yang kurang didikan agama"
-ada Hadis dan dalil Al-Quran-contohnya,bila ada wang dan kedudukan,untuk menaikkan imej Islam,untuk membantu umat Islam dll.


-orgkampungje!-peminat Tok Kenali.

KAYUAPI said...

Kenapalah kau orang ni suka sangat buat andaian yang bukan-bukan. Si blogger yang bagi gambar ni nak sangat ke share percuma kerana paparkan gambar tapi tak selidik 100% siapa punya kereta tu - lantas menjana banyak komen komen liar yang tak bertanggung jawab?

Anoinimuz said...

hulamek org kampung...memang lu otak kampung....panas jek gua....tetibe lu nak sabet ngan nik aziz asal plak...cibye lu....TAK PASAL2....SI BODOH....

Anonymous said...

alahai...dah tak da kerja lain lain dah ke? sampai keta orang pun sibok nak canang dan pertikaikan kat blog...nampak benar busuk hati dan dah tak ada modal nak buat fitnah. bila ada ustaz beli mercs banyak orang tak reti marah dan heboh...apa orang kafir saja boleh pakai mercs atau keta mewah ke? orang business saja boleh pakai ke? nak suruh ustaz nak kapcai dan kereta proton je ke..sedangkan mereka travel ke hulu ke hilir bagi ceramah, mendidik dan memberi ingatan kpd manusia yang busuk hati. tak kan gamak nak bg ustaz2 ni sakit badan naik kereta yang sping tak kuat masuk kampung dan danau dan sawah? malas nak cakap lagi...hakikatnya..hati TB tu ni sakit, ada penyakit...sifat2 mazmumahnya sudah pekat sehingga tak mahu hidayah lagi...busuk hati, dengki, pengadu domba, dan macam2 lagi...dia dah ada modal lagi nak cakap dah....teringat kalimah arwah Pak Din Hancur katanya: hancur, hancur,...hancur TB!

Anonymous said...

Anoi!
Ada disebut Nik Aziz!!!Memangla nak tegur orang alim,susah!!!Ingat orang tak mengaji agama ka!!!!!!



-orgkampungje!walau orangkampung dah grd 3 universiti!

Anonymous said...

...setelah isu keretani jadi buat mulut orang,
ustaz yang empunya keretapun menemui para pengikutnya:
"Wahai anak muridku,cuba tenguk Plat keretaku,PAS 17!Pergi chek kat JPJ Pulau Pinang,PAS dikeluarkan tahun berapa?Tahun 80an!Keretatu lani harga RM30,000!Jangan percaya fitnah orang..... "
Pengikutnya yang amat taksub dengan ustaz tersebut amat berpuashati dengan jawapan tersebut!!!!!

malaysiabaru said...

malaysiabaru.com said,


PAS ni kan dah jadi ADIK BERADIK UMNO!

apa beza PAS dgn UMNO

bekas ketua UMNO PJS di lantik ketua biro ekonomi PAS selangor ...


JADI LU PAHAM SENDIRI LA

semua berjuang kerana harta, nak terus hidup tak kira PAS ka UMNO ka
duit rakyat sapu jeer...

GENG PRO UMNO dari kepimpinan PAS lagi hebat dia punya shahwat ....

nak kejor jawatan timbalan Pee aM!!!!

lepas ni no plat baru dicipta

PAS BODOH 17

HADI PIN 17

amacam?

nak sokong PAS lagi ker?

Anonymous said...

dengki, busuk hati orang pakai keta mewah...kuman seberang nampak, gajah depan mata tak nampak...gi tengok UMNOngok yang pakai kereta mewah lebih dari 3 biji tu...apa lah...tak reti..tak da lak org PAS dengki..

Anonymous said...

Kereta VVIP,

Pakej Haji pun VVIP,

apo nak dikato

wirautama said...

Kerta tu aku rasa klu tak milik Nik Abduh, milik nik zawawi.. org pernah nampak dia naik sekali..

pah tu apa yg susahnya.. dekat dgn tempat aku kerja, cikgu biasa je pakai kerta ni.. harga market dlm star mmg gitu tapi klu beli tak sampai pun harga tu.. aku pun ingat nok sambor gok sutir.. leni pulok senang, leh bayar bulan2..

yg saloh nya klu pakai guna pitis haram dan yg membuat pespeksi yg menjadi fitnah pada org..

tapi aku rasa keta ni dok sesuai dgn CEO, CEO kena guna BM mata setang.

tengok sini

Anonymous said...

hasan ali punya kot?

Tinta Hitam said...

Beli kereta mewah ni adalah peribadi selagi mereka tidak menggunakan wang rakyat atau ambil rasuah atau menyeleweng.Kalu ada duit beli lah.Saya pun kalau ada duit lebih saya akn beli.

Sayidina Othman RA pun kuda,pakaian dan rumah dia lebih baik dan mahal dari sahabt yang lain.

lagi satu kita kena tengok hujah Saidina Muawiah ketika di query oleh Saidina Omar bila dia jadi Gabenor Syria (Sham).Dia kata beliau agak bermewah sebab utk menjaga imej Islam memandangkan mereke berjiran dgn Empayar Rom yg kaya raya.Saidina Omar akur pd hujah Saidina Muawiyah tu dan tidka melarangnya.

Ada Rasul yg miskin spt Nabi Isa ada Rasul yg kaya raya serta hidup glamor spt Nabi Sulaiman dan Nabi Zulkifli serta Nabi Ayyub AS.

Kita kena sedar isu sebenar yg kita nak ketengahkan kepada masyarakat.Aap isunya? Isu org PAS jgn beli kereta yg agak mewah atau isu penyelewengan,rasuah,penyalahgunaan kuasa oleh mana mana pihak?

Anonymous said...

sudahlah wira buruk. jgn nak ngelat la. mana ada orang boleh beli kereta harga 250k mcm tu kalau bukan org kaya. pok mu la kalauv kata kereta ni biasa org bawok. dlm kelantan hanya ada 4 bijik ja kereta mcm ni. dan harga dlm star biasanya lebih rendah dari harga sebenar lla, wira buruk tonggong. kau jales sbb tb boleh jadi ceo. kau taraf bangla alam flora, wira buruk pun tak mampu. pigi mampus la sama kau. nak menipu pun bialah org boleh pewrecaya. sah kao ni tonggong

Anonymous said...

sbutir ni jah keto kelah sikit dlm family nik aziz.

kalu harrier lamo tu gak harga dalam 68-75k jah. Pegawai kerajaan gred 41 pun leh pakai.

honda ely ni anok nik aziz punya... dia pun ngaku dok la sorok2 bawaoh kanvas.. tag harga time dio beli dalam RM220k jah... mungkin dio buke beli baru...mungkin 2nd hand mungkin recond... ala 220k.. biasa la tuu...

1 lagi...kat area mana di subang ada rumah teres 2 tingkat harga bawah 300k? mungkin build up 1000 sqft kot.. kalu kat shah alam mungkin la area jalan kebun dan tmn sri muda area orang india...

huhuhu... nak menulis pun..ye..yer.. lah... nampak x cerdik lahh

Tulang Besi said...

wirautama said...
Kerta tu aku rasa klu tak milik Nik Abduh, milik nik zawawi.. org pernah nampak dia naik sekali..

pah tu apa yg susahnya.. dekat dgn tempat aku kerja, cikgu biasa je pakai kerta ni.. harga market dlm star mmg gitu tapi klu beli tak sampai pun harga tu.. aku pun ingat nok sambor gok sutir.. leni pulok senang, leh bayar bulan2..

yg saloh nya klu pakai guna pitis haram dan yg membuat pespeksi yg menjadi fitnah pada org..

tapi aku rasa keta ni dok sesuai dgn CEO, CEO kena guna BM mata setang.

tengok sini
.
Apa punya bangang kau ni Wirautama.
Kalau kereta ni biasa orang pakai, mestilah beribu kereta ni kat Malaysia. Dari beli Avanza, baik kereta ni kan?
Kau nak tipu sapa ni, Wira Buruk?

Anonymous said...


1 lagi...kat area mana di subang ada rumah teres 2 tingkat harga bawah 300k? mungkin build up 1000 sqft kot.. kalu kat shah alam mungkin la area jalan kebun dan tmn sri muda area orang india...

huhuhu... nak menulis pun..ye..yer.. lah... nampak x cerdik lahh
.

Rumah saya beli di Subang Indah bawah RM180k

Anonymous said...

honda ely ni anok nik aziz punya... dia pun ngaku dok la sorok2 bawaoh kanvas.. tag harga time dio beli dalam RM220k jah... mungkin dio buke beli baru...mungkin 2nd hand mungkin recond... ala 220k.. biasa la tuu... .

Oh iye ke? Soalan: Kenapa aku gaji RM20k sebulan tak mampu nak pakai kereta RM220k? Kereta ni lebih mahal dari rumah aku.

balak said...

aku nampak bertapa bodoh dan benggapnya penyokong pas yg di gula2 kan ceramah agama pemimpin mereka,apa je org sentuh pepmipin pas..dh pasti org tu kena maki,hakikat pemimpin merasuah guna agama makan duit rakyat on nk di sokong.

wirautama said...

TB kata Apa punya bangang kau ni Wirautama.
Kalau kereta ni biasa orang pakai, mestilah beribu kereta ni kat Malaysia. Dari beli Avanza, baik kereta ni kan?
Kau nak tipu sapa ni, Wira Buruk?


mu lagi lah bengong, aku kata 'cikgu biasa' bukan biasa (ramai) org pakai, bodoh.. apa punya bengong mu ni. Cikgu biasa maknanya bukan guru besor dan penolong kanan dan yg sewaktu dgn CEO.

Guane mu jadi dok cerdik gitu.. kan mu CEO.. gila mu klu mu CEO org wak report barang biasa je, mu gi wak keputusan barang tu ramai org guna.. mapus selangor.. patutlah HA mengetongsampahkan resume mu.. sob! sob! sob!

wirautama said...

anon kata
"Oh iye ke? Soalan: Kenapa aku gaji RM20k sebulan tak mampu nak pakai kereta RM220k? Kereta ni lebih mahal dari rumah aku."

dok caya ah gaji 20k dok mampu guna keta 220k.. melainkan klu banyok sangat doh maintanen bulan2, rumah berapa sbln bayor?

Anonymous said...

dok caya ah gaji 20k dok mampu guna keta 220k.. melainkan klu banyok sangat doh maintanen bulan2, rumah berapa sbln bayor?.

Lantak kao la nak caya tak caya. Kao nak aku sumpah ke?

wirautama said...

Anonymous said...
Lantak kao la nak caya tak caya. Kao nak aku sumpah ke?

laaa semua dah berjangkit ke, tak kan lah aku nok suruh mu sumpah pulok.. mu pun klu org suruh nok sumpah wak apa pasal ni.. bukanye ada feadah.. aku klu gaji 20K bukan stakat honda, mata setang terus sambor.. bayar ah bulan2 5ribu, tinggal lg 15k, rumah pun 2K lebih kurg je byr, ada lg 13K, wow..

Anonymous said...

Saudara seislamku sekelian!
"Moral of the story is":
1.Pemimpin Islam-amallah cara hidup sederhana!Contohi cara hidup Nabi Muhammad SAW dan para sahabat!!Sepertimana dok bagitau para pengikut kat kampung-kampungtu!Cakap mau serupa bikin!Kalau amal cara Islam-tak akan ada fitnah serupanikan!!!!
2.Berniaga jenis apani!Tak sampai sebulan dah pakai kereta mewah!Rumah mewah!Tokeh-tokeh cina pun hairan ooooo!!!!Mana dapat untung begitu cepat!!!!niaga apa ooi!!!!!Tokeh cina pun terkejut!!! Nabi muhammad SAW dulu berniaga juga!Untung sen-sen aje!
Perniagaan nik abduh!!!!Hangpa rujuk blog nik abduh sendiri untuk mengetahui status perniagaan Tok Guru!!!!!Nanti kata fitnah pula!!
3.Setengah orang gaji beribu!!Tapi kereta sederhanaje!Takut nak berhutang!!!Dalam Islam,hutangtu untuk orang macammana???Digalakkan kita berhutangke!!!!Berhutang untuk mendapatkan barang keperluan,tak kisah,tapi berhutang untuk mendapatkan kehendak yang dipengaruhi syaitan!!!Bolehka!!!!!!
4.Bab amalan,sering bandingkan amalan kita dengan amalan Rasulullah SAW dan para sahabat,tapi bab cara hidup,pasai apa tak banding dengan cara hidup Rasulullah?Para sahabat???
INI YANG MENJADI PERSOALAN SEKARANG!KALAU JAHIL BAB AGAMA,TIADA PENGIKUT BERIBU....LANTAKLAH,NAK BUAT APA!!!!




-orgkampungje!

izi said...

anon 4:38 PM,

anda tidak perasan ;) selepas komen saya? i was being sarcastic there, you see. ;)

honda elyson ni tak ramai orang pakai. spare parts pun susah nak dapat. lebih ramai suka pakai alphard dan innova. rege pun murah sikit la.

takpelah kot .. anak dia ramai ;)

Anonymous said...

Itu pun nak kecoh. Kalau gaji 5K pun dah boleh pakai la. Tak semestinya rumah lebih mahal dari kereta. Orang buat multilevel duduk flat pun dah boleh pakai.

Ini pun satu, pegi intip rumah orang, ambil gambar, kemudian siar bagi orang buruk sangka. Kalau betul-betul ikhlas, sebut nama, biar orang boleh check benda tu betul ke salah. Ini niat buruk. Cuba menanam hasad dan dengki.

Anonymous said...

Buang masa baloh pasal keta..Pakai keta nampak hebat skit.doh jd CEO dok kang nok pakai keta KANCIL je..dok rok la..

Ke guane TB, btul dok?

-Besi Tembaga

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Itu pun nak kecoh. Kalau gaji 5K pun dah boleh pakai la. Tak semestinya rumah lebih mahal dari kereta. Orang buat multilevel duduk flat pun dah boleh pakai.
.

Kau tunjukkan aku satu contoh. Boleh tak?

Anonymous said...

Anon December 16, 2009 9:17 PM

Gaji 5000 pun boleh pakai kereta ni?

Loan kereta aku 150,000. bulanan nak dekat 3000 (5 thn)

tinggal lagi 2000.
tolak 500 utk petrol & tol
tinggal 1500,
Rumah- katakanlah sewa flat 700
tinggal 800,
barangan rumah sebulan seminggu 200
x 4minggu= 800.
tinggal...??? kredit kad ada

anak dan bini???

Kamu ni reti ke mengira?

Anonymous said...

bayangkan rakyat kelantan yang teraniaya dapat pakai kereta mewah macam ini.....

Tulang Besi said...

Gaji 5000 pun boleh pakai kereta ni?

Loan kereta aku 150,000. bulanan nak dekat 3000 (5 thn)

tinggal lagi 2000.
tolak 500 utk petrol & tol
tinggal 1500,
Rumah- katakanlah sewa flat 700
tinggal 800,
barangan rumah sebulan seminggu 200
x 4minggu= 800.
tinggal...??? kredit kad ada

anak dan bini???

Kamu ni reti ke mengira?
.

EPF? Socso? tak tolak ke?

Anonymous said...

Ada berapa kaedah nak kaya cepat,nak pakai kereta seperti diatas!!!!
0.Duit pusaka berjuta.
1.Kena loteri.
2.Rompak bank.
3.Makan rasuah.
4.Skim pak man telo!!!!!!(ini banyak orang melayu pandai!!!Ulama pun tak buat penjelasan,haram atau halal ATAU ada ulama dah dilantik jadi CEO atau jurucakap syarikat!!!!!)

-tak percaya !!!!tenguk dalam Metro Ahad,pakat-pakat dok tayang kereta mewah.....Honda Elyson tak mainla,merc,BMW....

Anonymous said...

rezeki dorang nak pakai kereta bagus...lagipun org islam patut ada kereta bagus nak kemana2...bukan rumah mewah...

Anonymous said...

Rumah saya beli di Subang Indah bawah RM180k


TAHUN BILA KAMU BELI... KALAU ADA LAGI BAGITAU LAH YER...

Anonymous said...

ok la tu.. bukan harganya cecah 1/2 juta.. kalau cina pakai kete camtu, tak pulak kita kepoh.. kalau melayu islam, ko org taruh cukup2

Anonymous said...

Gaji 5000 pun boleh pakai kereta ni?

Loan kereta aku 150,000. bulanan nak dekat 3000 (5 thn)

tinggal lagi 2000.
tolak 500 utk petrol & tol
tinggal 1500,
Rumah- katakanlah sewa flat 700
tinggal 800,
barangan rumah sebulan seminggu 200
x 4minggu= 800.
tinggal...??? kredit kad ada

anak dan bini???

Kamu ni reti ke mengira?

Bagi rakyat marhaen yg gaji RM5k sebulan, tak penah dengar lagi buat loan RM150K dlm masa 5 thn...mmg cari penyakit...biasa kalu gaji byk ni..loan 9 thn jer...blnan dlm RM1.5k jer...kalu byr down payment tinggi lagi murah monthly installment...just nak bgtau jer...Honda Elysion ni dlm RM170 jer leh dpt....kalau gaji RM5k..x sesuai beli kete ni..nanti x larat nak tanggung..

yes said...

Nak undi PAS tidak, nak undi Pas tidak, entahlah! kelakuan hampir sama dg UMNO. Itu belum pegang tampok kepimpinan negara. Agak agaknya bila berkuasa macam mana agaknya.
Ahli ahli pula banyak yang ngok, bila di dedahkan kelakuan pemimpin PAS yang kurang baik terus maki dan marah UMNo.
Aku ni dah jadi ahli PAS seumur hidup. Nak undi PAS tidak. Entahlah

Mr Apanama said...

..puak-puak PAS ni kalau bercakap guna bahasa Arab sebagai ganti nama iaitu "ana" dan "enta"..kalau digabongkan jadi "auta"..maknanya cakap tak serupa bikin..cakap macam nabi-nabi tapi perangai macam..lu fikirlah sendiri macam apa...

Anonymous said...

mahal sangat ka Rm220k Yang 1 juta lebih pun ada orang pakai,bukan 1 siap ada koleksi lagi, kenapa nak pertikai hak orang lain kalau kita tak mampu ,duk diam diam atau kerja kuat bagi boleh pakai macam depa juga bukanya susah sangat pun,kalau nak pakai keta mahal tak blh buat apa impot masuk,buat apa kita nak jaga tepi kain orang,lebih baik kita jaga diri sendiri kalau nak maju,kalau nak cakap pasal halal haram ada pemimpin yang ada bar kat rumah pun orang tak bising.sendiri tahu sendiri tanggung,senag cakap keja kuat siapa pun boleh pakai benda mahal orang kampun blh pakai kapal terbang

Anonymous said...

hahahaha kuat puak2 demo ni dok debat...dunia2...

sarinaabdulrahim said...

SUBHANALLAH!!!!!! DEMO BAB MNGATO KOGHE NO 1!!!!!... HATI BUSUK DARI BANGKAI........ fITNOH TANPO USUL PEKSO!!!!!!! TOBAT LA DEMO!!!!! AKU ADO BUKTI KETO TU DIO WAT LOAN MANO? DARI SUMBER YANG PALING RAPAT DGN AKU KAT MUKO BUMI NI!!!!!!!!!

Marzuki said...

kereta HONDA ELYSON bukanNyo KETA MEWAH, KALU KAT JEPUN , KETE NI BERAPA JAH REGO..MARI SINI TU HOK JADI MAHAL...KALU FERALI KO LAMBOGIMI KO AMBO CAYO..HOK TU MAHAL.

Marzuki said...

KETA HONDA ELYSION BUKE LAH MEWAH SGT, KALU KAT NIPPON TU BERAPO JAH HARGA..MARI SINI , HOK TU YG JADI MAHAL..Kalu FERARI , LAMBOGHINI, HOK TU KAT BERJUTA..WEH. kete ELYSION hok recond baru 145,000 jah..sapo nak beli mai oyak ko ambo.

Anonymous said...

Sebab ni la aku bangga jadi orang melayu.Orang melayu ni serba tau yang nyata dan yang tersembunyi. Orang melayu memang Umpp...
Tapi ada tak korang tanya diri korang sendiri, apa yang korang tulis kat ruangan ni?
Menghasut, menuduh, memaki dan yang seangkatan denganya memang hak milik mutlak orang melayu ke?
Benda2 mcm ni blh bg orang melayu maju ke?
Apa2 pun tepuk dada tanya iman.Kita ni makluk Allah yang HINA,LEMAH,BODOH dan MISKIN.

crew of jawe said...

alo

Anonymous said...

Mentaliti Berkarat!!!.
Kalu orang agama kita nak nampak SELEKEH, BANGSAT, LEMAH, MALAP, MUNDUR, MEREMPAT, COMPANG CAMPING!! inilah mentaliti yang di tanam sejak zaman british, merdeka dan kini, bila namapk berkereta MEWAH, RUMAH BESAR maka kita mesti sangka .... VVIP menteri atau anak menteri. Ini lah hasil jajahan otak dan minda.

Kereta RM220,000 nak heran apa kalu orang berniaga? Yang kita ukur dengan makan gaji hingga pencen baru gaji mati RM5000.00 itu susah lah.

Kalu di KL atau mana2 bandar besar seorang executive berpengalaman boleh dapat RM30k-RM50k kerja sebagai prinsipal konsultant oil and gas kalu kereta 3-5series baru tu kacang saja.

Tak percaya melawatlah kawasan Mewah Melayu di Bandar Baru Bangi .. satu rumah 4 BMW + 3 MB + 1 Cayane!.

Jangan hasad dengki .. nak mewah berniagalah walaupun jus jambu atau jus keladi, terkejut 1 hari dapat kumpul RM800 bersih!!!.

W.A

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.