Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, January 26, 2010

ADUKA TARUNA HANYA MENGIKUT CONTOH YANG DITUNJUKKAN UMNO

UMNO yang memulakan usaha dan pergerakan membenci serta mengutuk Raja-Raja Melayu. Aduka Taruna, sebagai anak muda, hanya meniru dan mengikut contoh yang ditunjukkan UMNO semata-mata. Aduka Taruna adalah produk pembentukan pemikiran yang selama ini digunakan oleh UMNO ke atas orang Melayu. Mengapa mahu menghukum Aduka Taruna. Beliau tidak berdosa. Yang patut dihukum adalah UMNO.

1.0 Bukan Annuar Musa dahulu pernah menabalkan Raja baru, satu tindakan yang jelas derhaka kepada Raja? Di mana tindakan ke atas beliau?

2.0 Ke mana tindakan kepada puak2 ini yang diambil oleh polis? ADakah kerana mereka UMNO, maka mereka bebas mengutuk Raja-Raja Melayu?

3.0 Bukankah Dr Mahathir telah berusaha bersungguh-sungguh membuang kekebalan Raja-Raja Melayu sebanyak dua kali? Di mana tindakan terhadap Dr Mahathir?

4.0 Bukankah Mat Taib pernah berbohong kepada Sultan Selangor SECARA BERTULIS sewaktu beliau bernikah dengan Ku Yah di Siam? Dimana tindakan pada Mat Taib?

5.0 Bukankah PAk Lah sendiri engkar keputusan Raja Perlis melantik Mat Isa Sabu sebagai MB Perlis, kemudian terpaksa tarik balik keengkaran beliau. Mana tindakan ke atas Pak Lah?

Ini bererti Aduka Taruna cuma mengikut contoh yang telah ditinggalkan UMNO semata-mata. Tidak lebih dari itu.

Tulang Besi

ps sekurang-kurangnya Aduka Taruna berani minta maaf secara terbuka.

21 comments:

Anonymous said...

ha sekor lagi beruk nak kena sumbat kedalam jel ..

aduka tak keruan said...

sekor ni belaan husam. dia nak temankan aduka ke dalam. mcm mana bahalol si nik aziz camtu ler anak didik dia.

Anonymous said...

ni bukan anak didik nik aziz lah, ko pun sama bahalol dgn TB sama bahalol dgn aduka teruna.

aduka teruna mmg bodoh dan bahalol, nak tunjuk hero konong, mereka semua ni tiada kena mengena dengan PAS. Mereka semua hanya nok cari nama dan jawatan, tak caya cuba tawar jawatan pada dia org sure dia org ni jadi pengapu no satu.. samada UMNO atau pun PAS. bagi je Tulang Besi ni jawatan CEO klu ak caya..

Grand Marquis said...

Hai kesian, sampai kat situ pulak pusingnya. Memang dasar penulis persepsi, semua boleh main putar asalkan menurut serakah persepsi.

Aduka Taruna ni sekadar manefestasi tarbiah pas selama ini. Ini menunjukkan kurangnya tarbiah Islam, lebihnya tarbiah politik. Tarbiah politik pula adalah tarbiah kebencian. Dan kebencian inilah yang dizahirkan sehingga tidak kenal agama, yang hidup mahupun yang mati.

Aduka Taruna ini hanya satu contoh kecil hasil dari tarbiah politik kebencian. Ada lagi kader-kader hasil dari tarbiah kafir mengkafir.

Apa pun, adalah amat memalukan bila hari ini Aduka Taruna dibiarkan berseorang. Macam seorang ibu yang enggan mengaku anak, atau anak yang dah jadi artist enggan mengaku ibunya orang kampung. Begitulah nasib Aduka Taruna.

TB pula, bagi dia, semua salah UMNO. Kucing berak tepi jalan pun kalau boleh dia nak salahkan UMNO.

Anoinimuz said...

umno yg duk lawan sultan

muhammad said...

Grand Marquis,

AT dah pun menafikan penglibatannya dengan PAS.

http://adukataruna.blogspot.com/2010/01/gua-tidak-terlibat-sebesar-zarah-pun.html

Awak selalu tuduh TB buat andaian melulu, awak tak buat begitu ke sekarang ni?

Tak boleh bezakan persepsi dan fakta? Banner tu persepsi ke?

Satu lagi, soalan saya tu post TB sebelum ini bila nak jawab?

Anonymous said...

Rakyat M'sia yang cerdik & bijak pandai tahu UMNO JUARA HINA SULTAN...tapi siapa yang nak tangkap?? Polis pun tunggu arahan UMNO ... hehehee heheee hee (ketawa hantu hisap darah)

Anonymous said...

Da slalu sangat la camni, apa jer yg terjadi yg x elok semua salah UMNO , yang klakar tu siap tak ngaku lak orang PAS bila wat salah, .hee..sebenar nya Aduka Taruna tu orang UMNO bukan orang PAS, dia di hantar oleh UMNO utk memporakaperandakan PAS dari dlm..heeee...aritu kat GH K.L. ada sorang tu beranak anak nya kluar songsang pon salah UMNO gak tu,
Nizar accident aritu salah UMNO gak tu, tragedi bot karam kat Penang salah UMNO gak tu..
wahhaaa..haaa..klakar seeeiiiii!

Anonymous said...

Anonymous Grand Marquis said...

Hai kesian, sampai kat situ pulak pusingnya. Memang dasar penulis persepsi, semua boleh main putar asalkan menurut serakah persepsi.
.

Grand Moron dah hilang punca. Hujjah pun dah kering. balik2 ulang persepsi dgn sangka buruk.

Grand Moron yang bahlol. Kao ni dah lah bahlol, bodoh pulak tu.

Bukan TB bagi gambar orang maki sultan Terengganu "binatang".

Tu bukan persepsi la mangkuk. tu fakta. Kau ni hidup dalam alam fantasi. Kau tak dapat beza fakta dgn fantasi

Anonymous said...

Teruk betul bahasa orang PAS kat sini. Macam mana nak dimakbulkan doa oleh ALLAH kalau bahasa yang digunakan lebih teruk dari orang kapiaq....Lening kita tahu siapa PAS yang sebenarnya.

Anonymous said...

Inilah salah satu kegagalan PAS. Dah lah Kelantan kucar kacir



di petik dari unspinners:

...Menurut blog Pemuda Padang Rengas, dia dihantar ke balai bersama rakan2 blogger PAS yang disyaki ditaja Husam Musa iaitu Perisik Rakyat, Tok Gawa, dan Pinkturtle. Blogger lain tajaan Husam adalah Tulang Besi. Semua biadap2 dan kasar bahasa hasil pendidikan Islam PAS....

Adukataruna tak terlibat dengan PAS????

kamu tengok saja posting-posting dia,

siap nak pulangkan duit untuk T-shirt PAS lagi.

http://adukataruna.blogspot.com/2010/01/terkini-pemulangan-t-shirt-pas-reform.html

Grand Marquis said...

Lucunya. Tu yang saya kata, siapa pun boleh nafikan. Anak yang dah jadi artist boleh mengaku tak kenal mak.

Tapi masakan musang bila dah letak bulu ayam tu boleh jadi ayam.

Satu lagi contoh, GM sendiri pun tak pernah terlibat dengan UMNO, walau sebesar zarah pun. Malah GM tak layak pun jadi ahli UMNO. Tapi balik-balik, korang masih tuduh GM ni orang UMNO. Perseps...

muhammad said...

Jadi awak ada bukti dia ahli PAS?

"GM sendiri pun tak pernah terlibat dengan UMNO, walau sebesar zarah pun. Malah GM tak layak pun jadi ahli UMNO"

Buktikan, GM. Tunjukkan identiti anda. Identiti Aduka Taruna dah diketahui. Senang nak verify. Jangan main cakap je.

Seperti yg saya jangka, awak masih tak menjawab soalan saya.

casper c said...

Bermula tahun 1990 hingga tahun 2000 saya langsung tak peka politik semasa memandangkan saya duduk seberang.

Minta tolong pendapat sesiapa jua masalah/berita Anuar Musa menabal Sultan Kelantan baru.

Pelik, langsung tak da apa-apa berlaku pada Anuar Musa. Inikan durhaka ? Instituisi Raja-raja Melayu tak kan diam saja !

Salam dgn terima-kasih saya ucap terdahulu sesiapa yg boleh terangkan asal-usul perbalahan kerabat Kelantan dgn Anuar Musa.

Grand Marquis said...

Sebenarnya betul la apa yang tulang besi tulis..umno ni dah 50 tahun perintah..sebab tu keburukan dia dah bergenerasi..


hina la UMNO ni..

sial...!

Grand Marquis said...

Saya ni ahli umno dah lama...dah buncit saya mentekedarah duit rakyat melalui umno..

hidup umno..

hancur melayu !

Grand Marquis said...

The last 2 post datang dari penyamar GM. Kepada orang yang menyamar, anda boleh tipu manusia, tapi anda tak boleh tipu Tuhan.

Grand Marquis said...

hOI jangan guna nama aku la....

sial la org2 umno nih..

asyik pedajal org..

Kepten Zero said...

Saya harap Aduka akan lawan dimahkamah. UMNO lagi jahat dan pelesit dan telah meruntuh institusi diraja seluruh Malaysia. Raja yang ada hanya tunggul bagi Mahathir dan umno.Harap raja2 ambil perhatian tentangkedurjanaan UMNO.

Grand Marquis said...

Testing cara menyamar GM

Anonymous said...

aduka taruna ni kurang kasih sayang n pendidikan ilmiah serta rohaniah.
dia ngn anuar ibrahim da ley jd pasangan'gay boy'....
bak kate pepatah...
AT ni da mcm tin kosong...
mulut bunyi pom2 lebay...
kt luar pijak semot x mati...
klu btol ko ank jantan..
jgn reti cakap jer....
x guna....
macam SETAN reti menghasot jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.