Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, January 27, 2010

AdukaTaruna: Rais Yatim Terpaksa Menyelamatkan Maruah UMNO



Rais Yatim lebih lama dan senior dalam politik berbanding dengan blogger-blogger UMNO seperti Parpukari, PapaGomo, RuangBicaraFaizal, DarulEhsanToday dan sebagainya. Rais Yatim tahu bahawa isu Aduka Taruna ini hanya akan menikam UMNO lebih dari diri Aduka sendiri.

Maka Rais Yatim terpaksa mengeluar kenyataan bahawa tiada tindakan kepada Aduka Taruna sekiranya beliau meminta maaf secara terbuka. (Dan Aduka Taruna telahpun meminta maaf secara terbuka)

Rais Yatim belajar dari insiden Rampasan Kuasa Haram di Perak. Sewaktu bermula insiden tersebut, parti-parti Pakatan Rakyat cuba dilabel sebagai penderhaka kepada Raja-Raja Melayu. Malangnya, apabila isu tersebut digunakan, timbul balik semua sejarah UMNO menderhaka kepada Raja2 Melayu.

Ini kerana tidak sampai setahun yang lepas rakyat melihat juak-juak UMNO memanggil Raja Terengganu dengan perkataan “Binatang” secara terbuka. Dan pada waktu itu tiada siapa yang ditangkap polis. Bukit Aman dan Ketua Polis Negara tidak menubuhkan apa-apa pasukan penyiasat khas bagi menyiasat siapa di belakang banner yang menghina TUanku Sultan Terengganu itu.

ORANG LAGI BENCI HIPOKRIT

Rais Yatim sedar, sekiranya isu ini terus berjalan, maka UMNO akan lebih teruk dibenci oleh rakyat Malaysia secara umum. Walaupun ramai yang marah dengan Aduka kerana menggunakan bahasa yang kasar dan tidak sesuai dengan kedudukan Raja2 Melayu, tapi akan lebih ramai orang yang menjadi benci dengan UMNO kerana sikap hipokrit dan mengata dulang paku serpih mereka.

Blogger2 UMNO seperti Parpukari dan Papa Gomo sebenarnya telah MENGUNTUNGKAN PAS dan Pakatan Rakyat. Lebih lama isu Aduka ini berjalan, lebih ramai orang akan sedar betapa hipokritnya UMNO.

Blogger2 UMNO ini semuanya mereka yang tidak bijak dan rendah IQ. Mereka tak sedar mereka bekerja untuk PAS dan Pakatan Rakyat. Mereka juga tidak sedar bahawa Aduka Taruna tiada kena mengena dengan PAS. Lain kali buat kajian dulu, boleh tak?

Bagi saya, apa yang Aduka Taruna telah lakukan adalah pengorbanan beliau untuk memenangkan PAS dan PKR. Selagi beliau terus memainkan isu ini, selagi itu laba dan keuntungan akan pergi kepada PAS dan PR.

Mudah cerita, Rais Yatim sedar perkara ini dan Rais Yatim sedar isu Aduka ini tidak menguntungkan UMNO malahan merugikan.

Maka, Rais Yatim mahu menutup isu ini secepat mungkin. Lain kali, jangan lah ikut kerenah-kerenah blogger UMNO yang lemah IQ itu.

Tulang Besi

30 comments:

Anonymous said...

Pergi mamposss lah semua.Langsung tak ada kredebiliti.Semua nak cari publisiti murah.Macamlah kau orang beranak kat england.Jangan jadi kuda tunggangan..... sakit punkok woi.....LAKNAT AT

Anonymous said...

Pengikut PAS semua sama saja.Apa ynag orang lain buat semua tak kena.Tapi bila anak tak dapat PTPTN , pandai pulak MELALAK.Dah dapat.... macam2 pekara diaorang kutuk.Jangan jadi pak turut.
Sampaikan projek PPRPT pun diorang sanggup jual maruah.... kata orang ..... pada hal masa ceramah...dia jadi kepala... macam sumpah sumpit

Anonymous said...

Cukuplah ... jangan gadai Negara Malaysia .Kau orang nak gadai apa pun pergilah kat AHRahnu / Pajakgadai Tong Seng.....
Jangan gadai maruah MALAYSIA...

Anonymous said...

Baru setahun jagung....Pandai nak kutuk2 orang lain... Mak Bapak kau tu dulu naik kapal layar tau....

aku bukan pembodek mcm pencacai umno yang bagi komen kat atas tu said...

ramai betul orng umno marah ni weh, aku pelik la dorng2 yang komen ni tak nampak ke depa pun sam agak 2x5 dengan AT, cara penulisan orng umno macm komen2 yang kat atas tu saling tak tumpah mcm AT juga..hahahaa

donplaypuks® said...

Suddenly Rais and the Home Office are very understanding and liberal. Did UMNO apologise when they called our Agong 'natang?' Why no prosecution against UMNO then?

Who is Aduka Teruna? Heh, heh, heh!

What did they do to Namewee? Double standards again?

dpp
We are all of 1 race, the Human Race

perampok said...

selamat semua,

hmmm rais pulak nak menyelamat UMNO? isu sapa ni sebenarnya?

Aduka tu suker tulis meleret pasal kerajaan. ni sajer nak lepaskan diri dari dipersalahkan.

bguslah bagi 2nd chance kat budak tu..

kalau betul UMNO tu kurang ajar kat sultan, naper sultan tak ambik tindakan?

pemerhati said...

Dalam kes AdukaTaruna, tiada siapa yang boleh mendabik dada bahawa mereka menegakkan kredebiliti rukunnegara. Kalau ada pun "cakap tak serupa bikin..."

Kononnya Aduka ini telah mengeluarkan artikel yang menghina raja, dan mereka yang tersinggong itu mahu Aduka dihukum dengan seberat hukuman... alahaiii cepat sungguh mereka mengharap pihak berkuasa bertindak.

Berpuluh kes menghina raja melayu dalam Malaysia ini tidak dipedulikan, tiba-tiba dengan hanya sebaris ayat persepsi saja maka Aduka perlu dihukum...?

Mungkin juga dengan adanya kes Aduka ini maka terlupalah kita akan kisah orang yang berpangkat besar menghina raja dengan membuang sebahagian dari kuasanya...

Kenapa membiarkan orang berpangkat besar itu bertindak melebihi dari raja, sedangkan raja itu adalah ketua bangsa melayu, ketua ugama, ketua negara... kenapa diam, apakah telur penyu kecut dalam seluar...? alahaiii cepat sungguh mereka mengharap pihak berkuasa bertindak sehingga terlupa diri sendiri pun bersalah juga.

Apakah dengan menghukum Aduka di mahkamah akan menjadikan ahli dan pemimpin UMNO akan menjadi lebih bersopan, sentiasa menjaga kepentingan raja... atau sama saja sikap kurang ajarnya...?

Apakah dengan kes persepsi Aduka itu maka ahli PAS yang berdendem dengan Aduka boleh ketawa besar kononnya Allah telah memperkenankan doa mereka. Dan mengharapkan bahawa Aduka tidak akan menulis lagi berkaitan bodoh sombong ahli PAS yang wala'...?

Untuk pengetahuan ahli PAS yang berada dimana saja... tanpa Aduka akan ada orang lain yang sentiasa membuka pekong dan juga menunjukkan kebodohan pemimpin parti itu dikhalayak ramai agar ianya diperbaiki segera.....

Grand Marquis said...

Tulisan yang penuh dengan persepsi dari Tb sampai dia pandai-pandai nak tafsirkan apa yang tersurat dan tersirat dari tindakan Rais.

Hang bolehlah cakap isu ni menguntungkan pembangkang atau apa, itu semua persepsi hang sendiri. Biarlah hang syok sendiri. Asalkan engkau bahagia. Orang yang sedar tu, tau, hang ni sekadar nak spin isu supaya nampak memihak pada pembangkang. Sama juga dalam kes nama Allah.

Lagi satu, perkataan Natang tu bukan ditujukan Sultan, tapi kat Ahmad Said la.

Anonymous said...

blog ni mmg meletop la...sb tu ramai penjilat2 mai dtg komen...

syabas TB...

Anonymous said...

Grand Marquis said...
Tulisan yang penuh dengan persepsi dari Tb sampai dia pandai-pandai nak tafsirkan apa yang tersurat dan tersirat dari tindakan Rais.

Hang bolehlah cakap isu ni menguntungkan pembangkang atau apa, itu semua persepsi hang sendiri. Biarlah hang syok sendiri. Asalkan engkau bahagia. Orang yang sedar tu, tau, hang ni sekadar nak spin isu supaya nampak memihak pada pembangkang. Sama juga dalam kes nama Allah.

Lagi satu, perkataan Natang tu bukan ditujukan Sultan, tapi kat Ahmad Said la.
January 27, 2010 12:02 PM


Persepsi aku pula pada GM adalah GM ni pandai cakap tapi bodoh nak mampus. Kalau benda ni menguntungkan UMNO, mestilah UMNO akan bawa kes ni merata.
Takkan benda simple macam tu pun kao tak boleh paham, wahai Grand Moron.
Patutla kao orang panggil “moron”.

Juga, kao sorang je yang kata perkataan "natang" tu tuju ke Mat Said.

Orang lain yang bijak tak cakap macam tu.

Pasal? Demo tu depan Istana bukan depan rumah Mat Said.

Lagi sekali kau terbukti sebagai "moron"

Grand Marquis said...

TB,

usaha yang bagus..puak umno sedang kepanasan...mereka sedang merancang untuk mewujudkan ketidak tenteraman..kepala babi telah dibuang di masjid...saipa yang lakukan?...

UMNO harus bertanggungjawap

Grand Marquis said...

Grand Marquis said...
Tulisan yang penuh dengan persepsi dari Tb sampai dia pandai-pandai nak tafsirkan apa yang tersurat dan tersirat dari tindakan Rais.

Hang bolehlah cakap isu ni menguntungkan pembangkang atau apa, itu semua persepsi hang sendiri. Biarlah hang syok sendiri. Asalkan engkau bahagia. Orang yang sedar tu, tau, hang ni sekadar nak spin isu supaya nampak memihak pada pembangkang. Sama juga dalam kes nama Allah.

Lagi satu, perkataan Natang tu bukan ditujukan Sultan, tapi kat Ahmad Said la.
January 27, 2010 12:02 PM


hoi sial..jangan menyamar aku lah...kau mempermainkan keinsafan aku terhadap kezaliman umno

Anonymous said...

Aduka mungkin dapat dimaafkan oleh umno!Tapi kes ini melibatkan sultan Johor!Bukan umno!Teringat kisah dulu-dulu mengenai sultan Johor.Yang pasti!berani buat!beranila tanggong!!!!

Anonymous said...

Kenapa bodo sangat semua perkara nak libatkan UMNO?
Memang la dalam kes AT nie yg rugi PAS, sebab orang2 kg tak baca blog babe,tak melayari internet..
Pada pendapat dia orang ini hasil tarbiyah PAS pada pengikot nya..kurang ajar dan tak beradap.
Bagi Rais Yatim lak..dia tu memandai jer , adakah mahkahmah telah memutuskan AT tak bersalah?
Camner lak ngan kerabat istana Johor? Bole ke memaafkan AT?

Anonymous said...

BRO TB,
Tolong publish ini..
Konflik atau tanggapan sedemikian boleh menjejaskan imej sistem beraja

Oleh : ABDUL AZIZ BARI

Kemangkatan Almarhum Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail Jumaat lalu tidak menimbulkan masalah pengganti. Sebagai sebuah sistem yang mempunyai cara yang unik dan tersendiri ganti atau raja baru tidak menjadi masalah kerana susunan waris-waris takhta telah sedia ada. Sistem turun temurun itu kini dikanunkan oleh Perlembagaan, baik di Johor mahu pun di lapan buah negeri beraja yang lain. Apa yang menjadi persamaan antara negeri-negeri itu ialah di sana ada sebuah majlis yang mempunyai peranan dan kuasa melantik atau mengesahkan raja yang baru.

Sistem beraja atau monarki mempunyai kelebihan dan kekuatan tertentu berbanding dengan sistem republik. Salah satu daripada kelebihan-kelebihan itu ialah betapa ia boleh terus wujud tanpa henti melalui sistem pewarisan (hereditary). Meskipun sistem atau ciri ini tidak demokratik ia mempunyai kelebihan daripada segi ketentuan dan kestabilan; maksudnya apabila raja yang ada itu mangkat, meninggalkan takhta atau hilang kelayakan menjadi raja seorang raja yang baru boleh terus diangkat. Dan ini boleh dilakukan bila-bila masa kerana waris atau waris-waris yang ada boleh terus dimasyhurkan sebagai raja yang baru. Dengan cara ini raja atau sistem beraja, sebagai tonggak dan simbol negara, kekal dan berterusan meskipun raja mangkat. Selain itu oleh kerana waris-waris ini mempunyai hubungan keluarga dan pertalian darah maka sistem itu pada hakikatnya diteruskan oleh orang yang sama.

rest of the copy can get frm kedahlanie

Anonymous said...

masa by election kat Bukit Gantang..UMNO PUAKA hantar flyers Sultan Azlan Shah berbadan anjing..

Anonymous said...

Keputusan Parlimen bukit gantang!walaupun dimenangi oleh Pas!!atas undi sapa!Puak cina!kena cucuk idung la nizar!!
Walaupun umno kalah,majoriti orang melayu sokong umno-alhamdulillah

Anonymous said...

"Pro-Aspirasi memenangi 37 daripada 48 kerusi yang dipertandingkan dalam pilihan raya kampus Universiti Putra Malaysia (UPM) hari ini."

dan depa diatas pun tak termakan dengan propaganda hang TB oiii!!!!!

Anonymous said...

Hang pi la check kat Um,UKM,USM,UTM hatta UIAM la pulak!Malasla aku nak ulas!!
Yang sokong hang ialah puak pengajian islam!Fakulti yang tak dak persaingan dengan bangsa lain!senang nak masuk!!Kughang pandaipun boleh masuk!tak pas add.math,fizik pun boleh masuk!!
Bila kerja,cakap layak buruk!!semua orang tak kena!!suruh bagitau macam mana nak bagi kena!diam melopong! Tak percaya,pi kat falkulti pengajian islam!Pensyarah lain sibuk dok buat kajian,nak hasilkan produk baru,pamerkan pada peringkat antarabang,seperti fakulti kejuruteraan dan sebagainya!yang depa dok hasut pelajar! Pi pula pejabat agama,asyik kira elaun perjalanan,berapa bayaran ceramah agama!orang khalwat kat taman,depa pejam mata jee!Tak percaya!hangpa pi la buat cuti sabatikal kat pejabat agama,sebulan!baru hangpa tau depa buat apa tiap-tiap hari!!!Nanti hangpa kata ini semua fitnah!persepsi!!!

Anonymous said...

paling lucu!kes hukum merokok!Mulanya harus!lepastu haram!tenguk-tenguk puak yang kelurkan fakwa pun merokok!alih pula hukum harus!la ni pahang,alih pula,hukumnya haram!!malas nak ulas pro dan kontra hukum merokok ni!!!
Teringat waktu kerja tukang kebun kat UTM sekudai!ada seorang pensyarah pengajian islam!bekas ahli fatwa johor!pejuang pas sejati!mati-mati pertahan hukum merokok adalah harus!Qpasai apa!pasai dia seorang perokok yang tegar!!!!boleh percayaka!!!!

Anonymous said...

Bukan ke keputusan piliharaya kampus semua tipu, pakai pemilihan elektronik. HEP UMNO yang tentukan keputusan?

Anonymous said...

sudahlah TB, PAS tak perlu org cam aduka teruna yg menghina nabi, menghina isteri nabi, sahabat2 nabi dan iman2 mazhab.. klu ko juga menyokong aduka teruna, ko pun sama cam aduka teruna yg yg menghina nabi, menghina isteri nabi, sahabat2 nabi dan iman2 mazhab.

BT said...

TB.. aku pikirkan singkatan untuk TULANG BABI

wakakakakaka

PAS REFORM!!!!!

adukatarakguna pi balai bersama pompuan tak jaga aurat..

PAS REFORM!!!

wakakakakakaka

kelakar siyal!

Grand Marquis said...

Petikan dari blog Perisik Rakyat

Tulisan Aduka Taruna mula menjadi "biadap" semenjak berakhirnya Muktamar PAS ke-55, ekoran tindakan beberapa pemimpin PAS yang bengong. Tapi walaupun begitu, tulisannya mempunyai mesej yang tersendiri. Daripada benci, saya mula mengikuti tulisannya dan minat saya semakin bertambah. Ada benarnya dengan beberapa tulisannya yang dianggap kontroversi seperti Peperangan Jamal & Siffin, 4 mazhab - cuma ditulis dengan tulisan yang lain daripada yang lain, yang rata-rata orang Melayu sukar menerimanya.

Melalui tulisannya, ternyata dia seorang penyokong (bukan ahli) PAS yang tegar dan teringin melihat negara ini ditadbir dengan nilai-nilai Islam. Tapi beliau melihat ada beberapa kecacatan dan kelompangan yang serius yang menjangkiti PAS, menyebabkan tertubuhnya PAS Reform (bersama beberapa rakan blogger) dan idea Projek Langgar Hadi di Rusila, Terengganu.


So TB pun part of PAS Reform? Lagi satu perisik rakyat kata AT tu penyokong pas tegar dan teringin melihat negara ini ditadbir dengan nilai-nilai Islam.

Hmmm...

Tinta Hitam said...

Tulisan tulisan blogger UMNO sebenarnya lebih banyak dibaca oleh generasi muda dan generasi tua yang berpelajaran.Org kampung dan penduduk setinggan tidak baca blog blog ni.Sedangkan merekalah penyokong tegar UMNO.

Jadi rasa aku Blogger UMNo spt parpukari,taiping mali dan lain lain tu cuma buat kerja sia sia aje.Tulisan mereka hanya berlegar dlm cyberworld shj.Takda org nak bincangkan tulisan mereka kat luar.Berlainan dgn tulisan blogger blogger PR.Iany menjadi topik perbincangan diluar dunia cyber.

UMNO cuma beri duit free je pd blogger blogger mereka.Mnakala blogger blogger PR buat kerja free je utk PR dan tak minta sebarang imbuhan dari PR.Tu lah bezanya antara dua darjat ni.

Yg satu mcm lintah menghisap UMNO.Takda fulus takda blog.Yg satu spt lilin membakar diri demi perjuangan

Aku malas nak tany aorg org UMNO yg mana satu pilihan mereka sebab dah tentu merek pilih nak jadi lintah punya

Grand Marquis said...

Azmin Ali dah ada maklumat yang org2 umno (maybe pemuda umno) yang terlibat dalam membakar gereja.

Ini aku tak pelik..kalau orang pun boleh di bom, inikan pula bakar gereja...

Hidup umno !..

Grand Marquis said...

Posting terakhir bukan dari saya. Ada orang menyamar.

Tulisan tulisan blogger UMNO sebenarnya lebih banyak dibaca oleh generasi muda dan generasi tua yang berpelajaran.Org kampung dan penduduk setinggan tidak baca blog blog ni.Sedangkan merekalah penyokong tegar UMNO.

Jadi rasa aku Blogger UMNo spt parpukari,taiping mali dan lain lain tu cuma buat kerja sia sia aje.Tulisan mereka hanya berlegar dlm cyberworld shj.Takda org nak bincangkan tulisan mereka kat luar.Berlainan dgn tulisan blogger blogger PR.Iany menjadi topik perbincangan diluar dunia cyber.

UMNO cuma beri duit free je pd blogger blogger mereka.Mnakala blogger blogger PR buat kerja free je utk PR dan tak minta sebarang imbuhan dari PR.Tu lah bezanya antara dua darjat ni.

Yg satu mcm lintah menghisap UMNO.Takda fulus takda blog.Yg satu spt lilin membakar diri demi perjuangan

Aku malas nak tany aorg org UMNO yg mana satu pilihan mereka sebab dah tentu merek pilih nak jadi lintah punya


Ini satu persepsi ke fakta? Saya tengok blog awak pun tak de siapa nak komen mahupun bincang.

Grand Marquis said...

saya nak sambung sikit lagi....

Saya rasa untuk mengatakan yang umno terlibat dalam perbakaran gereja merupakan fakta..


saya sydah lama dalam UMNO dan saya tahu kebanyakkan masalah di malaysia berpunca dari umno

Tinta Hitam said...

GM,

Blog saya ada org komen tapi tak banyak dan kurang popular.Tak kisah tu semua sebab saya menulis bukan kerana wang atau utk mencari populariti.Sapa nak baca dan komen dipersilakan.Komen perkataan lucah saya delete.Tiada paksaan kepada sesiapa utk surf blog saya

Apa yg say tulis adalah realiti.Persepsi dtg dari realiti.Kalau GM dan penyokong UMNO lain marah maknanya betullah tu yg saya tulis.Tak percaya sila pergi check

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.