Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, January 20, 2010

HAITI: Peringatan Kepada Orang2 Melayu Yang Masih Kuat Main Sihir

Saya menulis artikel ini untuk dituju kepada orang-orang Melayu yang masih suka beramal dengan bomoh, sihir, bermain dgn jin dan sebagainya.

Diberitakan sewaktu rakyat Haiti mahu merdeka dari Perancis, mereka telah membuat perjanjian dengan Syaitan. Maka, syaitan telah membantu rakyat Haiti dan akhirnya Haiti merdeka dari penjajahan Perancis.

Semenjak dari waktu itu (kurun ke 18), Haiti tidak pernah hidup aman dan damai. Pat Robertson mendedahkan perkara ini dalam temuramah beliau baru-baru ini. Beliau berkata, negara Haiti dan Republic Dominica adalah dua negara dalam satu pulau. Ertinya, kalau berlaku musibah, seharusnya musibah mesti kena kedua-dua negara kerana mereka satu pulau. Tapi, hanya Haiti sahaja yang kerap ditimpa musibah dan kesusahan dan Republik Dominca pula terus makmur dengan industry perlancongan mereka yang semakin pesat.

Ini bererti kemurkaan tuhan itu LEBIH BERKUASA dari syaitan. Permintaan dengan syaitan TIDAK MEMBANTU HAITI walau sedikit pun. Mereka lebih makmur hidup bawah penjajahan Perancis berbanding sekarang.

Lebih menyedihkan adalah kita tidak tahu apa benar-benar Syaitan telah membantu Haiti. Ini kerana sewaktu kemerdekaan Haiti, Perancis sedang menghadapi krisis yang sangat meruncing. Raja Perancis baru sahaja dijatuhkan dan keadaan cukup tidak stabil di keseluruhan jajahan Perancis. Kedudukan Haiti juga begitu jauh dari tanah besar Perancis memungkinkan Perancis mengambil keputusan untuk membiarkan Haiti merdeka.

ALLAH LAGI BERKUASA DARI SYAITAN

Syaitan itu TIADA KUASA. Syaitan hanya mampu menipu dan menggoda manusia untuk mensyirikkan Allah. Itu sahaja. Syaitan juga makhluk yang dijadikan Allah SWT.
Kenapa ada orang Melayu yang bodoh sangat mahu meminta pertolongan dari jin, syaitan dan bomoh sedangkan Allah SWT Maha Berkuasa dari Syaitan la’natullah?
Segala yang kita hajati hanya dapat dipenuhi dengan izin Allah SWT dan bukan dengan izin syaitan/jin/bomoh. Mengapa bodoh sangat orang Melayu ni sampai masih terus bergantung kepada syaitan yang tiada kuasa?

Mengapa tidak bergantung pada Allah SWT yang MAHA BERKUASA? Sebagai contoh mudah, kalau kita nak pinjam duit, kita tidak berjumpa dengan orang miskin, kita jumpa orang kaya. Dalam kes ini, yang Maha Kaya adalah Allah SWT dan yang miskin adalah syaitan.

Syaitan tidak mampu menjaga diri dia waktu Hari Akhirat nanti. Syaitan akan dibakar di jurang neraka paling bawah. Ini bukan tanda kuasa yang kita hendak bergantung harap.

Akhir sekali, dari bergolok bergadai mintak pada bomoh, baiklah kita berdoa dan bersedekah serta memuji dan memuja Allah SWT.

Kalau Allah SWT tidak kabulkan doa kita, bererti Allah SWT mahukan yang terbaik untuk kita. Rezeki kita akan datang dari sumber lain bukan sumber yang kita harap-harapkan itu. Ingatlah, bahawa Allah SWT akan memberikan kepada hambanya rezeki yang terbaik untuk hambanya. Dan hanya Allah SWT sahaja yang tahu apa yang terbaik untuk hambaNya, bukan manusia dan bukan kita sendiri.

Ingat juga, bahawa kita sendiri tidak tahu apa yang terbaik untuk kita di masa hadapan. Hanya Allah SWT yang Maha Mengetahui.
Maka, berhentilah bermain sihir. Ia kerja sia-sia dan membawa kita ke neraka buat selama-lamanya (nauzubillah).

SIHIR NI PERKARA BIASA DALAM UMNO

Maklumlah UMNO ni parti Melayu. Ingat tak peristiwa Mona Fendey dulu? Bukan ada pemimpin UMNO terlibat ke?
Benda sihir dalam UMNO ni dah BERLELUASA. Sapa dalam UMNO pun boleh bagitau benda ni. Ini lah salah satu cara bagaimana amalan syirik tersebar melalui UMNO.

Tulang Besi



Pat Robertson: Haiti 'Cursed' By 'Pact To The Devil' (VIDEO)
Huffington Post | Danny Shea First Posted: 01-13-10 02:45 PM | Updated: 01-14-10 01:11 AM


What's Your Reaction?


Amazing
Inspiring
Funny
Scary
Hot
Crazy
Important
Weird

Read More: Haiti, Haiti Earthquake, Pat Robertson, Pat Robertson Haiti, Pat Robertson Haiti Comments, Pat Robertson Haiti Earthquake, Media News


Get Breaking News Alerts

• Share

Comments 8,225

Televangelist Pat Robertson said Wednesday that earthquake-ravaged Haiti has been "cursed" by a "pact to the devil."
"Something happened a long time ago in Haiti, and people might not want to talk about it," he said on Christian Broadcasting Network's "The 700 Club." "They were under the heel of the French. You know, Napoleon III, or whatever. And they got together and swore a pact to the devil. They said, we will serve you if you'll get us free from the French. True story. And so, the devil said, okay it's a deal."
Robertson said that "ever since, they have been cursed by one thing after the other" and he contrasted Haiti with its neighbor, the Dominican Republic.
"That island of Hispaniola is one island. It is cut down the middle; on the one side is Haiti on the other is the Dominican Republic," he said. "Dominican Republic is prosperous, healthy, full of resorts, etc. Haiti is in desperate poverty. Same island. They need to have and we need to pray for them a great turning to god and out of this tragedy I'm optimistic something good may come. But right now we are helping the suffering people and the suffering is unimaginable."
WATCH (via MediaMatters):


Later that evening, Raymond Joseph, Haitian Ambassador to the U.S., began his appearance on MSNBC's Rachel Maddow Show by shaming Robertson and pointing out that Haiti's freedom led to freedom across Latin America. And they weren't they only beneficiaries from those historic events. "The U.S. was able to gain the Louisianna Territory for $15 million," Joseph added. "That's three cents an acre. That's 13 states west of the Mississippi that the Haitian slaves' revolt in Haiti provided America."
WATCH:


Watch the full CBN segment:
.


Related News On Huffington Post:


43 comments:

Anonymous said...

"Pakatan Rakyat has admitted to seeing a slight drop in Malay electoral support in Perak, almost a year after Barisan Nasional's controversial coup plunged the state into a crisis."-malaysia kini.

...alahai...
apa komen tuan TB!!!
Genapulak komen GM!

Anonymous said...

..alahai tuan TB!
depa kena sihir kot!!!

Anonymous said...

Pat Robertson?Isnt he the famous soap box preacher man?In Haiti,voodoism plus thier version of christianity rules..in voodism,got the goood and the bad(all these r powers frm the vital being)..ithe othe rthing i know about Haiti is,that country has produced one of the greatest general of all time.,the african toussaint l'overture,who freed the country by defeating Napoleon..America herself is the kindom of falsehood..dubya bush posters was being worshipped in churches when the the dubya was at his peak..and how the mighty uncle sam has fallen..the country is oredi semi fakir and they r losing (despite all those sofistikated drones n weapons) in afghan..and i setuju..here in malaysia,all sorts of bomohisn,jampi,jin n tonik is the dominat "religious force" and culture..actaully, one cans efely say,it's global fenomenon..occultism,bomohism,n strong attraction for all sorts cerita frm the "underworld"..the founder of GNU project richard Stalmman(and the world 1st hacker),once wrote,harry porter should be banned..

Anonymous said...

malsyiakini also supported makkal sakti's periah rogue,Thanindran,and fought gainst Guan Eng when kampung buah pala issue exploded..demi duiu,sponser,ad revenue,ada jugak nak jilat pungkok najib,gomen

Anonymous said...

nachibai pi jumpa guruji kot at Chennai?

Anonymous said...

..alahai Tuan TB..
PKR kuala selangor dah bubar...berita TV3.
macam mana pula tuan TB!!!!!
Malaysia kini tak boleh percaya!Tv3 lagi tak boleh percaya no!!!!Alah itu semua persepsi je!!hang jangan bimbanglah!!!!!
Lagipun penyokong setia Pas ialah oghang cina kan!!!!!

Anonymous said...

...alahai Tuan TB...
sihir puak India hebat rupanya!!Mengalahkan doa ulamak pas!!!!!

Anonymous said...

..alahai tuan TB..
ish!ish!isha!oghang melayu dah tingaikan Pas!!!Oghang cina Dap penyokong kuat pas!!Bolehlah tubuhkan negara islam!bolehlah laksanakan hukum hudud no!!!Guan eng dan kit siang mesti sokong!kalpal pun mesti sokong!Puak kristian pakiam tentu lebih sokong!Hidup Pas!!!!!!!!!!!

fadli said...

kesian mak kau lahirkan anak yang bodoh cam kau nih

pat robertson ?

kau pi tengok apa dia kata pasal islam

http://en.wikipedia.org/wiki/Pat_Robertson_controversies

anonmy said...

aiseyman

ghairah sangat semuanya nak salahkan umno

google kan ada.. apa pasal tak pakai

Tulang Besi said...

fadli said...

kesian mak kau lahirkan anak yang bodoh cam kau nih

pat robertson ?

kau pi tengok apa dia kata pasal islam
.

Kesian kau tak baca artikel tu betul2.

Tuduhan pat Robertson TIDAK DINAFIKAN oleh DUTA HAITI ke AMERIKA.

Kao memang tak gheti baca omputih ye?

Tulang Besi said...

Anonymous Anonymous said...

..alahai Tuan TB..
PKR kuala selangor dah bubar...berita TV3.
macam mana pula tuan TB!!!!!
.

TV 3 suku melaporkan PKR Kuala Selangor bubar.

TV yang sama kata Tengku Razaleigh pakai tengkolok salib

Anonymous said...

//Remarks about 2010 Haiti Earthquake
On the January 13, 2010 broadcast of The 700 Club, Robertson blamed Haiti's 1791 slave rebellion for the Haitian Earthquake of January 12, 2010, telling viewers of his Christian Broadcasting Network:

"... something happened a long time ago in Haiti, and people might not want to talk about it, they were under the heel of the French, uh, you know, Napoleon the third and whatever, and they got together and swore a pact to the devil, they said, we will serve you, if you get us free from the French, true story. And so the devil said, 'OK, it's a deal.' And they kicked the French out, the Haitians revolted and got themselves free, and ever since they have been cursed by one thing after the other, desperately poor."[68][69]
He went on to state:

"That island of Hispaniola is one island. It is cut down the middle; on the one side is Haiti on the other is the Dominican Republic. Dominican Republic is prosperous, healthy, full of resorts, etc. Haiti is in desperate poverty. Same island. They need to have and we need to pray for them a great turning to God and out of this tragedy I'm optimistic something good may come. But right now we are helping the suffering people and the suffering is unimaginable."[70]
The reference to a "pact to the devil" was later said by CBN to be a reference to the Vodou ceremony conducted by Dutty Boukman involving animal sacrifice in Bois Caïman that began the Haitian revolution. Contrary to Robertson's claims however, this ceremony and the religion of Vodou in general does not involve Satan or devil worship. [71] Robertson mistakenly identified the French government as that of Napoleon III, as Haiti became independent (and the Revolution won) four years before Napoleon III was born.[72]

In his daily press briefing on January 14, 2010, White House Press Secretary Robert Gibbs said of Robertson's commentary: "It never ceases to amaze that in times of amazing human suffering somebody says something that could be so utterly stupid."[73]

Mainline and evangelical[74] Christian voices appeared mostly unanimous in criticizing Robertson's remarks as untrue, untimely and insensitive.[75][76][77][78]//

ya..pat robertson is as looney as the moonies..

Tinta Hitam said...

Apa halnya tetiba berbincang pasal sihir ni.Setau aku org org UMNO dari bawah sampai pemimpin mereka memang kuat main sihir.Termasuk jug samseng belaan mereka PEKIDA.Sihir adalah satu cara hidup mereka.memang la sesiapa yg mengamlakn sihir ada perjainjian dgn syaitan.Tak kira la sihir melayu ke,cina ke atau Haiti

Pasal Haiti tu aku tak tau betul ke ada perjanjian dgn syaitan.Tapi perkara biasa keturunan afrika di kepulaun Caribbean tu mengamalkan voodoo utk mengenakan org.Sihir tak boleh membebaskan negara atau menyebabkan negara dijajah.

Anonymous said...

Most Haitians are Catholics, but they're equally enthusiatic about voodoo. Some say voodoo is praying to the devil, even science cannot disclaim voodoo/zombie thus far.

One thing we can be sure of, there's always a big sacrifice to pay when one worships the devil. There's always a life to exchange for all the worldly goods & power.

On another note, I hope PAS stay true to its principle. We want capable and clean candidates for the next GE, whether it's from PAS, DAP or PKR. I hope PAS will object if DAP or PKR fields some dubious characters, whether men or women. U know who I mean ;)

Anonymous said...

"DAP secretary-general Lim Guan Eng today staked his party and Pakatan Rakyat’s claim today to “Middle Malaysia”, spelling out his belief that moderate voters can deliver Putrajaya to the federal opposition."

..alahai tuan TB...
Siapa boss!!Pas atau Dap!!

Anonymous said...

Apa baral ko ni. Semua salahkn UMNO... gempa bumi di Haiti pun berkait dgn UMNO jugak yer?? Dah takde modal ke? Tutup jer blog ni kalau tulis macam bebudak. Kalau nak tulis banyak, sentuh isu Nuar Berahi... banyak boleh ditulis, contohnya macamana dia megaibkan Islam semasa diluar negara berhubung isu penggunaan perkataan "Allah". Tulis jugak bertapa bagralnya YB Khalid Samad yg mementingkan puak Kristian dari umat Islam... tulis jugak pasai lembu kena langgar dik lori sebab lembu berkeliaran di jalanraya.. tak mau saman lori tu ke? Kamu dan bloggers pakatan riot (PR) sama jer, semua hampeh...asyik main tuduh UMNO saja, boring la... asyik di takuk lama jer.

Anonymous said...

Najib’s RM20 million image builders are Israelis
Tue, Jan 19, 2010
National
SHAH ALAM: APCO Worldwide, the company hired by the prime minister to redeem his flagging image, has allegedly offered similar services to dictators and corrupt leaders around the globe, according to The Times of India.

India’s most influential newspaper reported recently that apart from Najib, the Washington-based PR company had also serviced former Nigerian dictator Sani Abacha and Kazakhstan’s life-long
president Nursultan Abishuly Nazarbayev.

APCO’s clients have also included millionaire Mikhail Khodorkovsky, who was once the youth leader for the Russian Communist Party and who had links with the mafia.

The Times said APCO Worldwide had the capability of re-engineering the image of public figures and leaders who were not popular with the people.

The paper launched an investigation into APCO Worldwide after it was discovered that Gujarat Chief Minister Narendra Modi was a client of the company.

Narendra had been accused of being the cause of religious riots in February 2002, in which 1,000 people were killed, the majority being Muslims.

The Gujarat state government hired APCO Worldwide to re-build Narendra’s image, paying it a fee of US$25,000 a month.

“Although APCO’s services are three time more costly than what other PR firms offer, it was chosen because it had many former Republicans and Democrats acting as consultants,” The Times said.

The Malaysian Government is believed to have anchored APCO with a RM20 million contract immediately after Najib became Prime Minister.

Established in 1984, APCO Worldwide is a global communication company with a network extending across 25 major cities in the world.

Its clients include national governments, corporate holdings, industrial organisations and not-for-profit agencies.

APCO Worldwide set up office in Kuala Lumpur on 1 September 2009 after it was signed on by the Najib Government.

Among the company’s key advisors are experts who once worked with Israel’s Zionist regime. They include Shimon Shein, former Israeli ambassador to Germany, Itamar Rabinovich, former Israeli ambassador to the US and Doron Bergerbest-Eilon, former chief of Israel’s national security agency.
http://freemalaysiatoday.com/english/?p=7901

Anonymous said...

//alahai tuan TB...
Siapa boss!!Pas atau Dap!!//

yep..dah kompom..UBN r dwarfs..

Anonymous said...

//Some say voodoo is praying to the devil, even science cannot disclaim voodoo/zombie thus far. //
There are many things science cannot prove..


//One thing we can be sure of, there's always a big sacrifice to pay when one worships the devil. There's always a life to exchange for all the worldly goods & power//

this is true..the important things is to identify devilish charecteristics..Stalin was very very dangerous..so too was Mao,Bush&cheney,Saddam and in our own coutry Mahathir who has all the attributes of an intellectual devil/asura

Anonymous said...

Voodoo is occult..in europe,occultism is still very popular(The vatican r very skilful occultists)..what happens is people "pull in" forces frm the vital world by going into trance or my reciting certain 'word"..and in the vital world(life forces),all sorts of makhluks ,good,bad neutral can 'turun"..bomoh is the same..

Anonymous said...

That's why,it's so important to know,that man is also a soul being..man,is like radio..all sorts of frekeunsi a man can absorb(consciously or unconsciously)..but there is the soul,the soul spark,the lord,the divine being in man which is the inner control..jesus wanted to get rid of the "fallen ones' worshipped by the jews..that's why establish THE TRUTH ABOUT THE LORD..it's safe to say Jesus message was like an introduction..and prophet Muhamamd completed Jesus's mission..

Anonymous said...

man is lika kuih lapis..dont ever think,our physical(mind,body,life) is the sole being..matrilaist will deny this,but go ask any saints or seers(of any religion0,they will tell the number of 'layers' in a human being..ancinet vedic seers even pointed the size of our soul(it the size of our thumb and has the capacity to grow) and where it's location9 6 inci frm our heart center)..muslim yogis/the sufis are also aware of this lil secret..

Anonymous said...

Najib's guruji still on service kah?kahkahkahkah..bomohs frm kerala r skillfull oso..but,high powerd yogis,kasi satu glance at them..mampuih!..kahkahkah..

Anonymous said...

Yoga is not syrik..it's a process of opening one's consciousnes thru various methods..islamic yoga has couple of types..the method used by prophet Muhamamd is absolute surrender/devotion to the SUPREME..this is the metod Sri Krishna demanded Arjuna to follow..leave evrything to the divine and become the divine's intrument..work,act,do things according to the divine's impulses,wishes(not our ego,and selfishness)..to do that,one MUST SURRENDER COMPLETELY to the divine and nobody else..!

glassman said...

hang dah gila kaaa? aku kawan ngan anjing lagi bagus

pakteh adam said...

Ini ke blog celaka tu?

Dah takda idea nak buat cerita fitnah? Carilah yang sedap, dan masuk akal sikit beb!

Boh lah tu. Kita sokong lak Khalifah Umar Guan Eng, MIddle Fingger Malaysia.

1. Ingat Tragedi 9/11? Semua kata Osama punya angkara.
2. PR Menang Besar PRU 12, semua kata orang suka PAS, DAP.

YE KE???

Anonymous said...

...sebening subuh..
Silap strategi Pas,rasanya:
1.Menjadi Pas liberal-dalam kes isu kalimah Allah.Terlalu taksub untuk menarik hati pengundi kristian terutamanya dari Sabah dan Sarawak!Puak kristian Sabah dan Serawak tiada masalah!Puak pakiam pula yang lebih-lebih!!!Mengguris hati dan perasaan oghang melayu dan islam!!!
2.Terlalu mengagung-agungkan puak cina DAp a.k.a puak kapiaq harbi!!Sebenaqnya berapa kerat jee pengikut cina Dap ni!!Depa menang tempohari sebab semua oghang cina sepakat berghalih pada pembakang!tak percaya pada pak lah urus ekonomi Malaysia!!!Itu jeee!!Oghang cina ni cerdik!Depa pandai!!!!Kalau pas dok asyik percaya pada oghang cina n i!payaklah sikit no!!!TEnguk dan buat analisa keputusan Bangan pinang,pola pengundian oghang cina macammana!!!!
3.Perubahan sikap dan gaya pemimpin Pas!Pemimpin Pas dah tukaq baju!!!Dah pandai main golf!Dah ada merc.baghu!Dah ada dui berjuta-juta!!!!!Alahai kadang-kadang kalah puak amnola pulak!!!
4.Mengafir,memunafik sesama islam!
5.Tiada lagi" membangun bersama Islam"!Takdak lagi "laksanakan Hudud".
6.Nampak seperti Pas kena cucuk idung dengan Dap!terutama di Perak dan Selangoq!!!
7.Dll.Rasanyalah....
Pada PAS,
Jangan menepati pribahasa "YANG DIKENDONG BERCICIRAN,YANG DIKEJAQ TAK DAPAT" sudahlah....
Yang dikendong(orang melayu),
Yang dikejaq(oghang bukan melayu)

Rasanya petanda awai dah ada tuan TB oii!!!!!Renung-renungkanlah no!!!!!!

Anonymous said...

..alahai sikit lagi..
Entry yang paling tak cerdik dari hang!Taraf budak tadika jeee!!!Macam kembali pada era 60an!!!Zaman bomoh sana,bomoh sini!!!Takut pada bayang-bayang sendighi!!!terlampau percaya pada sihir dan bomoh!!!last sekali,bayang sendighi,dikatakan hangtu!!!!!Kelemahan sendiri,dikatakan sihir dan buatan oghang!!!Zaman itu dah berlalu TB oiiii!Lani zaman 2010!!!Hang pikiaqla sendiri!!!!!!
Zaman lani,hantu dan syaitan pun laghiii!!Takut pada oghang yang mengalahkan perangai depa!!Fitnah!mencaghut!minum!rempit,zina!!!Depa takut pada manusialani!!!!dah terbalik tuan TB oiii!!!!!!

Anonymous said...

ORang UMNO memang tak suka baca blog ni sebab blog ni anti pada agama orang2 UMNO, yakni "AGAMA UMNO".

Anonymous said...

Stkt ni takda cerita pun PAS nak buang hudud dan tolak hudud.

Tapi yang konfirmnya UMNO kata kalau PAS laksana hudud di Kelantan dan Terengganu, UMNO akan buat darurat dan MAGERAN

Anoinimuz said...

tk puas ati santau. tak puas ati letop. tak puas ati hantar guna2. UMNO

Anonymous said...

adakah akan berlaku "DRAMA ULANGAN" seperti yg pernah berlaku ke atas kerajaan PR di PERAK? RASUAH WANG & SEKS SKANDAL PASIR...kali ini melibatkan lebih ramai.... Dikatakan SPRM telah memulakan siasatan seawal April 2009 berikutan maklumat 'org awam'..Yang pasti aku cukup bengang tahap GABAN apabila puak SPRM membuat statement meloya..bunyi nyer gini.."Bantulah kami untuk Membantu Menyelamatkan Kerugian yg DiTanggung oleh Negeri2 Terbabit" alahai....Kerugian berjuta2 oleh kerajaan tahun lepas dan tahun sebelum2 tuh (baca AUDIT REPORT LER..) sapa nk bantu selamatkan???Tak kan nk upah FBI ker CSI...alahai SPRM...aalahai..mari kita nantikan KESUDAHAN siri drama baru "SKANDAL WANG & SEKS PASIR SELANGOR" mungkinkah kerajaan PR Selangor akan turut tersungkur spt yg berlaku di PERAK...sama2 kita nantikan...2010..expect unexpected....

Anonymous said...

Read this shocking letter about the dragon boat tragedy here http://margeemar.blogspot.com/2010/01/pakatan-rakyat-caused-deaths-of-teacher.html#links

Anonymous said...

Yeah man..malay are like that, believe in things that doesn't exist..not like us the chinese,we are hard working.master in business..espcialy DAP chinese..one day we believe Malaysia will be ours , just wait and see, PAS + PKR..will help us realizing our dreams, and this blog.Malaysiawaves..are one of our tools to achive our dreams..t.q.

Anonymous said...

//Yeah man..malay are like that, believe in things that doesn't exist..not like us the chinese,we are hard working.master in business..espcialy DAP chinese..one day we believe Malaysia will be ours , just wait and see, PAS + PKR..will help us realizing our dreams, and this blog.Malaysiawaves..are one of our tools to achive our dreams..t.q.//

yet another kelawar frm hell's kitchen..kahkahkahkah

Anonymous said...

..alahai sikit lagi..
Entry yang paling tak cerdik dari hang!Taraf budak tadika jeee!!!Macam kembali pada era 60an!!!Zaman bomoh sana,bomoh sini!!!Takut pada bayang-bayang sendighi!!!terlampau percaya pada sihir dan bomoh!!!last sekali,bayang sendighi,dikatakan hangtu!!!!!Kelemahan sendiri,dikatakan sihir dan buatan oghang!!!Zaman itu dah berlalu TB oiiii!Lani zaman 2010!!!Hang pikiaqla sendiri!!!!!!
Zaman lani,hantu dan syaitan pun laghiii!!Takut pada oghang yang mengalahkan perangai depa!!Fitnah!mencaghut!minum!rempit,zina!!!Depa takut pada manusialani!!!!dah terbalik tuan TB oiii!!!!!!

alo cacat..guruji tu siapa?..rosmah sendiri pakai bomoh..dulu,ada dengar citer mahathir punya bomoh bela 7jinn..bomoh mati,mahathir lingkup..kahkahkahkah

Anonymous said...

//Astrology and all these mystical things are generally signs of a weak mind; therefore as soon as they are becoming prominent in our minds, we should see a physician, take good food, and rest.//
the great swami vivekananda

Tulang Besi said...

Peguam Anwar, Sankaran Nair, berkata tuduhan terhadap anak guamnya megikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan iaitu liwat dalam sukarela sebagai sesuatu yang pelik. Katanya, sepatutnya pendakwa turut menuduh Saiful atas kesalahan sama apabila memilih seksyen berkenaan untuk melakukan pendakwaan terhadap Anwar.

Beliau juga berkata, Anwar mempunyai alibi kerana masa pada pertuduhan itu anak guamnnya itu bersama lima orang di Kondominium Desa Damansara, 26 Jun lalu. Sankaran bagaimanapun berkata, mahkamah hari ini bersifat adil kerana membenarkan jaminan serta tidak menahan pasport antarabangsa Anwar.

Anonymous said...

perlu tambah mengenai islamic yoga.the yogic method is known as yoga of works(karma yoga) and devotion(bhakti/kasih sayang)/surrender..the thing unique about islamic yoga(the proof is in prophet MUhammd's ascension) is the supreme powers ascend and descend(kuasa Allah "turun" dan jugak "naik")..christians call it "jacob's ladder" where as in islam,the defination is even more perfect..'THE GOLDEN CHAIN..there are flowers..ya flowers that symbolises GOLDEN CHAIN..and the colour gold reflects the Supreme)..the archangels who are symbols of the supreme's absolute powers ascend and descend(iswara koti)..and as a result of it,a link is estbtablished between the supreme heavens and matter/earth/people(and a great hope for mankind!!)..and another thing unique about islamic yoga is,by opening thru the heart centre,it contacts the soul(our divine being) and thru constant aspiration, surrender,devotion,the seeker begins to identify the inner beings hidden deep in us..in other words,by allowing the soul to take in charge of our "normal" self,the seeker identifies the various "langits" right upto the absolute/supreme and also the self,and beyond..it's a tremendous endavour!!pendek kata,in islamic yoga,it's the divine who is in charge,and nobody else..our limited egoistic/ignorant self tak mampu/tak boleh/tak terdaya

Anonymous said...

I believe the root cause of all our sorrows,sadness,anger,violence is due to the "feeling" of being separated frm the divine..we have created an image of the omnipotent divine somehwere up there and we the misrable ones here at the bottom..no links in between the supreme and us..this isnt true..we havent taken the trouble to realsie that all the time there is and will forever be a link.. and the link is our soul/roh which is our divine spark/entity..the soul is our inner church,mosque,kuil,gurwara,tao temple..

fadli said...

fadli said...

kesian mak kau lahirkan anak yang bodoh cam kau nih

pat robertson ?

kau pi tengok apa dia kata pasal islam.

Kesian kau tak baca artikel tu betul2.

Tuduhan pat Robertson TIDAK DINAFIKAN oleh DUTA HAITI ke AMERIKA.

Kao memang tak gheti baca omputih ye?
-------------
memang sah kau nih bodoh.. pi tunjuk mana dia ayat yang duta haiti pi sokong.

kesian mak kau.

Anonymous said...

to answer this fella

" Anonymous said...
"DAP secretary-general Lim Guan Eng today staked his party and Pakatan Rakyat’s claim today to “Middle Malaysia”, spelling out his belief that moderate voters can deliver Putrajaya to the federal opposition."

..alahai tuan TB...
Siapa boss!!Pas atau Dap!!

January 20, 2010 8:28 PM..."

this is malaysia. get real. either pas or pkr boss. not dap.

*** tapi pas dgn tgna - boleh jadi boss. i trust my life with tgna. or khalid samad. not those who are still having wet dreams about 'ug' with umngok.

4RAKYAT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.