Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, January 29, 2010

Hasan Ali Dedah Rahsia PAS Juga. Apasal Tak Kena Gantung?


Saya sedikit pun tidak terkejut atas keputusan JK Disiplin PAS. Bagaimana Hasan Ali boleh dikenakan hanya Amaran Bertulis sedangkan 70% AJK PAS Pusat mahu Hasan Ali ditukar dari menjadi PJ Selangor.

Padahal, Hasan Ali juga telah mendedahkan rahsia parti di hadapan blogger UMNO.

Sila dengar rakaman tersebut di atas.

Kita tahu perkara mendedahkan rahsia parti ini telah pun sampai kepada Tuan Ibrahim Tuan Man. Rakaman ini juga telah sampai kepada Tuan Ibrahim Tuan Man melalui Al Banjari.

Juga, pendedahan berkenaan rakaman ini telah menjadi maklumat umum.
Sedangkan tiada bukti pun Khalid Samad mendedahkan rahsia parti. Mengapa Khalid digantung manakala Hasan Ali terlepas?

SEPATUTNYA SAYA TIDAK TERKEJUT

Setiuasaha kepada JK Disiplin adalah Dr. Supyan Husin. Beliau ini bekas Exco Pemuda Pusat. Beliau terkenal sebagai seorang yang anti Anwar Ibrahim dan pernah melahirkan sikap anti beliau dalam Mesyuarat Exco Pemuda Pusat.

Jadinya sepatutnya orang seperti Dr Supyan Husin tidak patut duduk dalam JK Disiplin PAS Pusat. Sepatutnya beliau menarik diri. Namun, beliau terus mengadili YB Khalid Samad sedangkan beliau jelas seorang yang anti Anwar Ibrahim sampai hari ini.
Ini kerana setiap pimpinan PAS yang pro PR sering dilabel sebagai “proksi Anwar” dan Khalid adalah salah seorang darinya.

Jelas, ini suatu kezaliman, pada pandangan saya dan sebagai ahli PAS saya tidak dapat menerima keputusan seperti ini.

Lebih-lebih lagi, BUKTI KESALAHAN HASAN ALI TERBENTANG DI DEPAN MATA JUTAAN RAKYAT MALAYSIA.

Kalau Khalid Samad kena 6 bulan, sepatutnya Hasan Ali mesti kena 12 bulan. Bukan hanya amaran bertulis. Mengapa JK Disiplin begitu TIDAK ADIL?

Apakah perlu Tulang Besi mendedahkan KESELURUHAN rakaman KUTUKAN serta NISTA Hasan Ali terhadap KERAJAN NEGERI PR dan juga PARTI-PARTI KOMPONEN PAKATAN RAKYAT SELURUH SELANGOR?

Rakaman yang penuh dengan FITNAH dan MEHNAH terhadap Pakatan Rakyat yang membuktikan TANPA SYAK Hasan Ali melanggar keputusan Muktamar PAS di Shah Alam dan Ipoh.
Adakah selepas itu baru JK Disiplin dan PAS Pusat mahu mengambil tindakan yang betul dan benar?

Beri saya sampai hari Isnin untuk buat keputusan.

Wallahualam bissawab.

Tulang Besi

ps kalau Khalid benar2 bersalah, saya pun tak sokong dia. Tapi apa sebenarnya kesalahan Khalid? Saya ingin bertanya.

42 comments:

Abu Badurrahman said...

Biarlah adil. Hassan Ali tu patut kena lebih lagi tu. Ini dah macam Yahudi gamaknya.

Vagabond said...

aduiii...aku ni dlm pas ke atau dlam parti jelmaan ameno..

penyu teranung said...

hahaha...

bermula dr petang ni Deramang akan meroyan 40 hari 40 malam...

eh, aku nok tanya mung laa Deramang, "Deramang lagi teruk kutuk pimpinan parti, kenapa dok kena pecat? "

Anonymous said...

penyu teranung said...

hahaha...

bermula dr petang ni Deramang akan meroyan 40 hari 40 malam...

eh, aku nok tanya mung laa Deramang, "Deramang lagi teruk kutuk pimpinan parti, kenapa dok kena pecat? "

January 29, 2010 7:18 PM
.

Penyu suka hati sebab musuh dia dah kena.

Hahahha tanggung lah kau doa orang yang dizalimi.

IbnAbdHalim said...

Nampaknya PAS pun dah sama dgn UMNO. Kalau kedua-duanya bersalah, dari kacamata rakyat dan ahli PAS Hassan Alilah yang banyak bersalah dan buktinya diketahui umum. Tapi hukuman nampaknya berat sebelah.

Anonymous said...

aduiii...aku ni dlm pas ke atau dlam parti jelmaan ameno..

January 29, 2010 7:14 PM
Delete
Anonymous penyu teranung said...

hahaha...

bermula dr petang ni Deramang akan meroyan 40 hari 40 malam...

eh, aku nok tanya mung laa Deramang, "Deramang lagi teruk kutuk pimpinan parti, kenapa dok kena pecat? "

January 29, 2010 7:18 PM
.

Penyu gembira sebab penyokong Harung Taib terlepas.

Monkey Code said...

Ha ha ha...itu le hakikat orang Melayu....semuanya mengaku islam dan beriman, tapi bila di uji....(sekali lagi HA HA HA)...'habok pun tak rak'....dari Sultan, PM, AG, IGP, Hakim, Ulama, UMNO, PAS, PKR.... Name it apa saja, CONFIRM...memang semuanya baka bangsa "HIPPOCRATES". Dah tak kuasa lagi aku nak layan kaum ni.............PUT STOP

zamzam said...

Trengganu network ada dimana-mana. Cegu Stopa ni bijak betol kepala hotak dia.

Nak buat macam mana..ustaz-ustaz dalam PAS percaya totok geng munafiq ni.

Anonymous said...

"Pro-Aspirasi kuasai kampus-kampus utama
Kumpulan pro-Aspirasi (pro-A) menang lagi di tiga kampus utama dalam pilihan raya kampus universiti masing-masing semalam.
Dalam keputusan yang diumumkan lewat malam tadi, kumpulan tersebut menewaskan musuh tradisinya pro-Mahasiswa (pro-M) di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dan Universiti Sains Malaysia (USM)."(malaysia kini)

Selamat tinggal Selangor!!!!selamat tinggal PR!!!Selamat tinggal khalid samad!selamat tinggal hasan adli!dan pergi berambus teressa,elly,ronnie.........selamat tinggai tuan TB!semoga selamat selamanya di Indon!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Mai kita lawan tekala pulak untuk hilangkan stress!!
Sapa oghang yang pertama akan melawat batu caves sempena Thaipusam???
a.Najib.
b.nik aziz.
c.anuar ibrahim.

kah!kah!kah!

Anonymous said...

soalan ke2.(subjektif)
1.Dinegeri manakah terdapat patong dewa hindu murugan terbesaq didunia?
2.Dinegeri manakah terdapat patung buddha tidoq terbesaq diAsia Tenggara?

Anonymous said...

Soalan 3(solan betul/tidak)
Tidak ada ladang babi diSingapura?

Anonymous said...

Soalan 4.
Tidak ada juruterbang jet pejuang berbangsa melayu dalam Tentera Udara Singapura?

Anonymous said...

soalan 5.
Kaum apakah merupakan penganut kristian yang paling alim dimalaysia dan didunia?

Anonymous said...

I felt DAMN disappointed with the decision.

Anonymous said...

Soalan 6.
Majoriti penerima rasuah dimalaysia ialah bangsa melayu!Majoriti pemberi rasuah ialah........

Anonymous said...

majoriti pemberi rasuah adalah umno. tak caya tunggu eleksyen

Anonymous said...

ok semua yg tak setuju keluar dari pas, kita sokong umno pulak PRU nanti.. TB ko nak jadi calon tak? kita lantik ko lawan hassan ali klu dia bertanding lagi, Aduka teruna kita letak kat Rusila lawan Haji Hadi.. sapa lagi ek.. TB ko tolong bagi nama.. yg lain aku urus.. duit jangan fikir semua kita org utus..

TB, tlg beri keputusan secepat mungkin

Anonymous said...

anoy 9.06.
Geliga juga otak hang!Walau tak dak dalam skima jawapan!Dapat 10 markahla jugak!!

Anonymous said...

..lupa pulak!
dikelantan,depa kata jawapannya ialah PAs dan Umno!!

Anonymous said...

Rumusan pada soalan pada budak tadika tersebut ialah:

Betapa jahilnya pemimpin politik melayu dan islam!berbalah sesama sendiri!Pas dan umno!Pas sesama Pas!Umno sesama Umno!akhirnya terpasa melutut kepada kaum lain!!kena cucuk idung dengan kaum lain!kena taghik telinga dengan penganut agama lain!!
Akhirnya pengundi terpaksa memilih parti terburuk dikalangan pari paling buruk!!!!!!Asalkan orang melayu dan islam menjadi pembuat keputusan atau pembuat dasar!!Itu sahaja!!!!!!!!!

Anonymous said...


Betapa jahilnya pemimpin politik melayu dan islam!berbalah sesama sendiri!Pas dan umno!Pas sesama Pas!Umno sesama Umno!akhirnya terpasa melutut kepada kaum lain!!kena cucuk idung dengan kaum lain!kena taghik telinga dengan penganut agama lain!!
.

Melutut dgn kaum mana?

Benci UG said...

Ingin bertanya TB,

" Setiuasaha kepada JK Disiplin adalah Dr. Supyan Husin.."

Betul ke? Kerna saya cukup kenal pensyarah ini..

Diharap TB dapat memberikan bukti yang konkrit..

Monkey Code said...

Nama berbin kan islam, pakaian berserban macam islam, mengaji dan menghafal al'quran macam islam, sembahyang macam islam, puasa macam islam. haji umrah macam islam, bezikir macam islam, berceramah dan berdawah bercakap pasal islam, sambut raya melebihi islam....TAPI BERTINDAK MACAM "MUNAFIQIN" YANG BENCI KAN ISLAM....APA BEZA NYA PAS DENGAN UMNO?

Anonymous said...

Hangpa pikiaqla sendiri!hangpa mengaji tinggi!!Tenguk la contoh yang ada dalam dunia ni!Tenguk negara-negara arab!Melutut pada sapa!akhirnya Baitulmuqaddis tergadai!tenguk pula dipalestin!bergaduh sesama sendiri!Israel dok tepuk tangan saja!!
Awattt hangpa nak tunggu malaysia jadi macamtu!baru orang melayu dan islam akan bersatu!!!!!!

Anonymous said...

Last sekali untuk haghi ni..

-Tadi lepas sembahyang jumaat,kita pakat-pakat doa untuk keselamatan saudara kita di palestin,diiraq,diafghanistan,berjuta umat islam malaysia sama-sama menadah tangan!!Kadang-kadang terfikir juga!mengapa depa jadi begitu!Salah depa sendiri!berbunuh sesama sendiri!sesama islam!Syiah bunuh sunnah!!
Dimalaysia pun dah menuju kearah itu !!cuma tak berbunuhan saja lagi!!!Awattt hangpa nak tunggu kita jadi macamtu!!! Sapa yang dok gelak kat kita!!!
Puak kristian pakiam akan doa kat kita!!!!!Puak aney akan doa untuk kita!Puak kapiaq harbi akan doa untuk kita! Bukan saja tiada doa dari depa!!Kepala kita kena pijak dan tunjaii adalaaa!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

They are the forces and we already suffer so not much will change if we continue under UMNO. So PAS wants us to vote against it, so we will come GE 13. Sorry Nizar, you are a good man but your party is playing some very dangerous games. But then UMNO has infiltrated a long time ago, like USSR and Gorbachev and CIA, so you will be guaranteed to be doomed and you should be, Only when you are a minority can you be controlled.

You had a chance and a party like you only gets one chance, you want to blow it, carry on.

Pity Nik Aziz, I would fall on his feet like he was my father and I am not even muslim

Wasalam

Anonymous said...

TB,

Ana cuma nak kata: Lembaga Disiplin PAS Pusat adalah Lembaga Yang Tidak Berdisiplin.

Ali Zaidan said...

Khalid dedah hal mesyuarat PAS negeri. Jadi dalam soal ini dia dah tak amanah.

Hasan pulak, kes baiah itu bukan rahsia pun. Dan orang dah tau sebelum dia bagitau lagi. Cuma jadi heboh bila orang UMNo popularkan dia.

Hasan ni dibicarakan dlm kes selcat. Kes selcat ni lebih kpd kerajaan negeri punya masalah. Macam jawatan CEO la TB. Ngehee. Jadi, terulang pd TSKI nak pecat dia or tak.

Ko ni cubalah paham isu sikit sblm nak bantai orang. Jgn kau ni termasuk golongan blog celaka pulak!!

psd said...

TB

saya sebagai ahli PAS tidak dapat lari dari perasaan sedih dan amat kecewa dengan keputusan ini walaupun saya sudah dapat agak.

sejak kes hassan ali saya dan ramai kawan pas saya sudah tawar hati dengan segala prog pas di kawasan kami walaupun kami akan terus sbg ahli pas inshallah.

kami sudah putus asa untuk memberi pandagan kepada yb pas dan ydp kawa kerana semua nya telah di brain wash oleh nasa,dr harun din dan hassan.

apa perlu lagi kami buat?

Tulang Besi said...


kami sudah putus asa untuk memberi pandagan kepada yb pas dan ydp kawa kerana semua nya telah di brain wash oleh nasa,dr harun din dan hassan.
.

Jumpa semua ahli di kawasan saudara dan buat revolusi untuk menukarkan kepimpinan Kawasan.

Jangan bagi ada yang tinggal selepas pemilihan tahun depan

Anonymous said...

perlu ada risikan atau odit terhadap background ahli ahli JK Disiplin PAS sebab mungkin ada tanda tanda yang lama wujud dalam ameno dah meresap dalam PAS.

$$$ boleh beli apa aje, serban emas pun boleh. bini muda baru lagilah boleh terutama pemimpin pemimpin PAS yang dah tua tak sedat sendiri dan bermuka bodoh - tengok muka masing masing dah tau bodoh.

ini semua boleh ubah keputusan JK, itu aje.

cucu jebat said...

awal kes yang timbul sehingga terpaksa mengadakan seminar khas adalah pasal hasan ali n gang.tiba2 yang kena khalid samad.nampak gaya nya haram lah aku bermakmumkan brahim man,apa pun nampaklah sangat yang pemimpin tertinggi maseh sayang pada ug.YA ALLAH AMPUNKAN AKU SEKIRANYA TERPAKSA TAWAKKUF DENGAN PERJUANGAN KU DALAM PAS BUAT MASA INI,KERANA HAMBAMU INI MERASAKAN PEMIMPIN2 KU TELAH BERLAKU ZALIM YANG TIDAK DAPAT AKU TERIMA,STILL LOVING U PAS BUT THE LEADERS LIKE WARLOD.MAJOR OF THEM ARE SELFISH.RABBANA AKHRIJNA MINHA FAI'INU'DNA FA'INNA ZOLIMUUN.AMEEEN.

dILA said...

keputusan majlis disiplin pas ini SAMALAH dengan keputusan hakim heks agustin paul yg menjatuhkan hukuman salah kepada anwar bila SELURUH DUNIA tahu anwar dianinyaya, cuma kali ni Khalid samad pulak yang jadi mangsa!!!

tujuan mersyuarat khas yg nik aziz anjurkan adalah untuk menghukum Hasan ali, mustafa & nasarudin - the 3 stooges of UG movement in PAS. tup…tup.. khalid samad pulak yang kena hukum!!! GILA APA????!!!!

tahap bangang gila babi!!!!!

macammana pas nak menegakkan keadilan di malaysia ini bila diapun tidak boleh berlaku adil kpd ahlinya sendiri????

Ayuh, kita mesti LANGGAR PUAK UG DARI PAS SEGERA!!!

CALL FOR EGM NOW!!!!!

Anonymous said...

TB ni jenis manusia bacul. Dia tak puas hati dgn JK disiplin, dia meroyan kat sini; tak puas hati? boleh hantar surat protes pd SU Agung. Tapi sbb dia takut berdepan SU Agung, dia lontar aja lah dari jauh. Lps tu dia guna alasan nama dr supyan lah..kononnya nak kuat hujah dia tapi aku tengok x relevan pulak, apa kena mengena dr supyan anti-anwar dan kaitannya dgn keputusan JK disiplin? bukan ke JK disiplin tu bersyura bukan keputusan seorang? apalah bodohnya TB? belajar tinggi tpi bodoh. Mesti dendam kesumat dia x habis lagi pada Hassan Ali. Memang sudah dirasuk syaitan kabir agaknya

Monkey Code said...

Majlis syura PAS (lepas GE 12 je, sebab ada kuasa sikit..dulu tidak)...sama je macam majlis tertinggi Umno..."majlis konspirasi"...ala2 yahudi

Anti rasuah dan malaun dalam selimut said...

Tulang Besi, biasalah...Kan kita semua tau Hassan anak Ali tu bekas pengarah BTN...

So, dia pakar dalam brainwash otak2 j'kuasa displin pas yang sedia bodoh tu...

Harus diingat, 'Trojan horse' yang dihantar kepada Pas adalah Hassan anak Ali manakala 'Trojan horse' yang dihantar kepada PKR adalah Johari Abdul...Dua-dua sama-sama seperguruan dalam BTN...

well informed pas member said...

mangkuk hayun punya anon 9.13am

inila contoh ahli yg menyokong UG,tidak tahu langsung hal ehwal apa yg sedang berlaku.su agung??/ u must be bloodt fool..maaf tak pernah lagi aku maki org macam ni

Anonymous said...

the "thinkig lot" kena gantung 6 bulan,the "mangkok ayun lot" gets away lightly..voondabah!!.."org pas ada master degre..Ph.d..".. ya betui.. UMNOPAS retords pulak bili Ph.d termasuk Si Asam Ali..kahkahkah

Anonymous said...

Si Assan Ali ada brains utk wash kah?He is cunning,but tupai pun satu ari jatoh ke tanah jugak..

Allah (swt) ku tak ngantuk & tido said...

...hassan ali..byk myusahkan.. mb selangor tan sri khalid....?hasan ali di tipu..?umgok putera sbb nak jadi mb selangor....?

Allah (swt) ku tak ngantuk & tido said...

hasan ali.. di tipu umgok putera...?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.