Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, January 30, 2010

Inilah Dia Rahsia Parti Yang Didedahkan oleh Khalid Samad

Mengikut Bakaq@Penarik Beca, rahsia parti yang didedahkan oleh Khalid Samad sehingga Khalid Samad digantung 6 bulan,boleh di baca di sini

Bandingkan dengan rahsia parti yang didedahkan oleh Hasan Ali di sini .

Mana lagi teruk?

Juga, kalau benar dakwaan Bakaq@Penarik Beca, maka patutlah mereka dapat sewa bilik2 hotel yang mahal2 di Concorde Hotel di bilik2 yang paling mahal seperti yang didedahkan di bawah:



























(NOTA:Maklumat saya dapat, ada yang tersenarai di atas tidak tinggal di bilik di atas. Antaranya Tok Guru Nik Aziz.)


Saya tidak tahu pimpinan2 di atas ini tahu atau tidak dari mana datang wang untuk menempah bilik-bilik yang mahal2 di Concorde Hotel Shah Alam. Agaknya selepas Khalid Samad mendedahkannya baru mereka tahu.

Perhatikan juga nama seperti Dr Samsuri, Roslan SMS dan Suwardi Yaakob yang bukan pimpinan PAS dalam senarai di atas. Mengapa tidak digunakan wang di atas untuk para perwakilan untuk mengurangkan beban kos perjalanan mereka.

Mustahil PAS Selangor dapat menempah bilik yang begitu mahal di atas kalau tiada sponsorship dari korporat besar seperti Puncak Niaga.

Patutlah mereka mampu sewa bilik yang mahal2 di Concorde Hotel.

Dan disebab inilah Khalid Samad digantung jawatan selama enam bulan. Kerana mendedahkan konspirasi Hasan Ali-PAS Selangor-Puncak Niaga.Ish ish ish.

Tak sangka Tuan Ibrahim pun terlibat dalam konspirasi ini. Dan saya percaya pada Bakar@Haq sebab setakat ini maklumat dia tepat. Beliau yang pertama mendedahkan pertemuan dalam gelap dengan UMNO waktu tiada angin dan tiada ribut.

MASANYA UNTUK EGM DEMI MENYELAMATKAN PERJUANGAN ISLAM DAN PAS

Tulang Besi

ps artikel Malaysiakini seperti dibawah:

Kroni Umno taja muktamar PAS?
Jimadie Shah Othman
Jun 10, 09
1:45pm
kemaskini 6.25pm Selepas tamatnya muktamar agung PAS hujung minggu lalu, kini timbul persoalan di kalangan pemimpin dan penyokong parti itu tentang pihak yang menaja persidangan itu.

Satu sumber memberitahu, 12 pemimpin tertinggi parti itu ditaja penginapan mereka oleh individu yang tidak dikenali, diragui mempunyai kaitan dengan Umno.

Manakala satu sumber yang lain memberitahu Malaysiakini, hanya sembilan bilik pemimpin atasan parti ditaja oleh pihak luar.

Sumber-sumber berkata, pembayaran untuk sewaan bilik di sebuah hotel lima bintang di Shah Alam bagi tempoh tiga hari sejak hari pertama muktamar 5 Jun lalu dibuat atas nama seorang bekas peguam dari Perlis.

Selain dakwaan pembabitan orang Umno dalam penginapan hotel, Ahad lalu, seorang perwakilan mempersoalkan tindakan PAS menerima tajaan sebuah syarikat besar untuk menjayakan muktamar tersebut.

Khalid Samad, juga yang dipertua PAS Shah Alam, melontarkan tuduhannya ketika membahaskan usul menggesa penubuhan suruhanjaya diraja siasatan kes rampasan kuasa BN di Perak awal tahun ini.

Beliau, juga ahli parlimen Shah Alam, mempertikaikan syarikat konsesi air Puncak Niaga – yang bertegang urat dengan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor dalam isu air – yang meletakkan iklannya di bahan muktamar.

"Apalah sepanduk Puncak Niaga berbanding mashaf al-Quran di hujung lembing? Apalah iklan Puncak Niaga di hadapan majalah yang diedarkan berbanding degan mashaf al-Quran di hujung lembing?" katanya.

"Kita kenal lawan kita. Mereka sanggup membelanjai (membiayai) segala perbelanjaan kita (bermuktamar) pada hari ini dan hari-hari sebelum ini, membayar hotel-hotel kita kalau perlu."

Beliau menyindir usaha pengendalian muktamar oleh PAS Selangor dengan mengambil iktibar sejarah perang Siffin antara puak Muawiyah Abu Sufian dengan angkatan Ali Abu Talib dalam perebutan kuasa khalifah.

Muawiyah, seorang ahli politik yang licik, mencadangkan majlis tahkim atau perundingan di tengah-tengah perang di luar Madinah dengan mengangkat kitab suci di hujung lembing sebagai lambang gencatan senjata yang akhirnya memecah-belahkan kumpulan tentera Ali.

Pada hari terakhir muktamar PAS Ahad lalu, satu risalah berukuran tabloid yang melaporkan perjalanan sepanjang persidangan tiga hari parti itu diedarkan kepada lebih kurang 1,000 perwakilan dari seluruh negara dan petugas media.

Dalam bahan edaran itu, disiarkan iklan besar Puncak Niaga di bahagian bawah muka depannya.

Sementara di luar tempat persidangan sekitar Stadium Malawati di Shah Alam, tempat muktamar itu berlangsung, syarikat konsesi itu turut menggantungkan kain rentangnya.

Puncak Niaga juga membuka pondok pameran mereka di kawasan gerai-gerai jualan bersempena muktamar itu.

Sumber-sumber bagaimanapun tidak jelas berhubung nilai tajaan yang diterima PAS bagi menganjurkan muktamar itu, termasuk bayaran iklan Puncak Niaga.

Usaha Malaysiakini mendapatkan penjelasan tuan rumah muktamar, PAS Selangor tidak berhasil setakat ini.

Difahamkan pesuruhjaya negeri itu Datuk Dr Hassan Ali sedang menghadiri sebuah program sewaktu dihubungi sebentar tadi.

Ketua Penerangan PAS Selangor yang juga setiausaha presiden PAS, Roslan Shahir Mohd Shahir enggan mengulas isu ini sewaktu dihubungi petang ini.




38 comments:

Anonymous said...

Ish!Ish!Ish!
Puak pas lani pun dah meghasa hotel mewah!Bravo!bravo!bravo!Dulu dok kata kat puak amno!sebab dok telan ayaq lioq saja,tak berpeluang,tak dak sumber!Lani.....bolehka dok harap pada puak ni perintah malaysia!!!
Gena!nak dok macam para sahabat konon!!Zuhud!bila tak dak peluang!bila peluang terbuka depan mata!Lapaq duit!Lapaq mercedes!Lapaq kemewahan dunia!!Lebih dari puak umno!
Terimakiasihla tuan TB oii!hang dedah perangai pemimpin Pas ni!Aku dah agak dari dulu lagi!!Puak yang tak reti add.math !fizik!kimia dan lain-lain!!!Bila bagi peluang jadi pemimpin!!!perangai sebenaq mereka akan terdedah!!Tapi jangan takiut punya!!akan ada ayat Al-Quran dan hadis untuk menghalalkan setiap perbuatan depa!!Oiii!!hangpa ingat oghang lain jahil agama ka!!Boleh tipu hidup-hidup bab agama!!kirim salam saja laaaaaa!!!!!!

Anonymous said...

bukan semua tapi segelintir

Anonymous said...

apa yang hang kata kat pemimpin umno tu sebenaqnya realiti (tak semuala jugak)belaka!!Rosmah!!aku rasa,kalau buat survey!majoriti orang islam kat malaysia tak kira parti akan kata dia jahil!malahan makcik-makcik kat kampung pendalam bila tenguk dia dalam TV akan kata..ish!ish!ish! kesian sapa tak ajaq dia bab agama!!!!..
Tapi nak buat gena!tak dak pilihan!Puak pas hang pun dah jadi macam puak umno jugak!!!hang jugak dah beri bukti dan fakta!
Habistu nak buat macam mana!!!!!

Anonymous said...

PAS nampaknya tak kesah sangat nak jaga kredibilitinya. Agaknya pemimpin PAS ini menganggap rakyat yang memegang kuasa undi adalah bangsa yang tak boleh berfikir dan hanya mengikut apa saja yang diutarakan oleh pemimpin secara membabi buta (kerana akur dan wala pada pemimpin konon). Saya nak tanya - dalam kes ini siapa yang nampak bodoh dan siapa pula yang ingin di bodohkan ?

Anonymous said...

Kalau nak pilih Pas:
1.Pas hanya parti minoriti-tak dapat membuat dasar jika PR memerintah Malaysia!
2.Oleh itu orang islam akan kena cucuk idung dengan puak kapiaq harbi nanti!!Minta dijauhkan Allah .seperti berlalu kat Perak(dulu) dan Selangor!!!
3.Hang jangan maghah sangat kat Che Det!Dulu waktu dia perintah Malaysia.Dia tak kacau Kelantanla!!Dia bagi nik aziz perintah!Tak percaya!!hangpi slow talk dengan dia!!!Betui tak betui!!!hang akan tau no!!!!

SearchForHeaven said...

hahaha.. aku kelakor laa orang yang nak dedah ni..
nak dedah.. dedah laa..
yang acah2.. wat pe..

dedahlaa sape yang taja..
dah taja.. apa yang dia dapat???

kelau seatakat ulas apa yang kau nak ulas... tapi tinggal isi2 lain..
perangai cam ni.. sebiji cam ulama UMNO..

tak yah claim laa ko je nak cari yang benar!!

nak dedah.. dedah sampai habiss..!!!

tajaan itu untuk apa??
adakah nak dapatkan kontrak??
adakah nak suruh tutup mulut??

dedah laa..

aku nak tengok.. apa isu sebenar geng ko nak ni...

aku tak kisah PAS kalah...
tapi aku mahu kebenaran dan justifikasi..

setakat cerita itu ini..
pastu main pintu belakang..
memang patut digelar anai2..



jgn jadi orang bodoh laa..
condemn itu-ini.. tapi justifikasi tak bagi..

kalau UMNO nak derma duit kat markaz PAS..
duit tak haram.. aku nakk..

kalamruncing said...

Hari ini terserlah siapa sebenarnya TB sekali lagi.

Pembawa huru-hara dan pemecahbelah. Yang penting traffic ke blognya. Cara ceritanya ditulis tak ubah seperti TV3 dan Utusan Melayu. Mengambil satu isu lalu ditokok-tabah dengan prasangka dan tuduhan liar untuk menambah perisa dan nampak seperti yang dia mahukan.

Kapten Zero said...

Memang terdapat unsur KEADAAN SELESA menyebabkan pemimpin2 atasan pentingkan kebendaan dan pangkat. Dulu tiada dato2 mudah kita berbincang walaupun sengit tapi sekarang Dipersoalkan dgn WALA2. Jadi Pas ni macam wayang Kulit pula perangai pemimpinnya. EXCO2 di klantan dah naik toncang tapi idea nil-0. SEmua mereka hanya fikir anakbini dan harta tidaklagi rakyat. Royalty ni kalau berhasil atas kecekapan Dato' Husam pun akanjadi rebutan puak2 exco macam balak dan tanah2 kerajaan,Kalau Husam Tak bagi maka husam akan dicincang baik oleh PAS Pusat apatah Pas Negeri.

Tulang Besi said...

Pembawa huru-hara dan pemecahbelah. Yang penting traffic ke blognya. Cara ceritanya ditulis tak ubah seperti TV3 dan Utusan Melayu. Mengambil satu isu lalu ditokok-tabah dengan prasangka dan tuduhan liar untuk menambah perisa dan nampak seperti yang dia mahukan.

January 30, 2010 2:27
.

Aikk yang bercakap dgn UMNO dalam gelap bukan pemecah belah ke?

Betulah kau ni tak tau beza mana yang betul dan salah.

Tulang Besi said...

Pembawa huru-hara dan pemecahbelah. Yang penting traffic ke blognya. Cara ceritanya ditulis tak ubah seperti TV3 dan Utusan Melayu. Mengambil satu isu lalu ditokok-tabah dengan prasangka dan tuduhan liar untuk menambah perisa dan nampak seperti yang dia mahukan.

January 30, 2010 2:27
.

Aikk yang bercakap dgn UMNO dalam gelap bukan pemecah belah ke?

Betulah kau ni tak tau beza mana yang betul dan salah.

Anonymous said...

pasal tu nampak macam lembu kenyang aje.....

SearchForHeaven said...

tak kisah laa.. berpeluk dlmm gelap ke apa..

kalau nak dedah.. dedah sampai habiss..

Kalau nak ulas.. ulas sampai habis..
ulas sekerat-kerat..
itu macam nak mewujudkan persepsi sesat..


kenapa berpeluk dlm gelap??
kenapa si anu tu berpeluk dlm Gelap??
Betul ke nak bersatu dengan UMNO??

pegi majlis maal Hijrah..
nak bersatu dengan UMNO ke?

kenapa macam nak berdiplomasi??
kenapa tak politik secara agresif ketika UMNO hampir nazak??

ulas laa semua sekali..

setakat ulas ambik part2 tertentu..
pastu kaitkan individu2 tertentu..
sape2 boleh acah nak dedah..

aku cabar kau dedah semuanya..
kita adili apa kau kata tu..
bagi semua audio, video, gambar..

kita tengok camana??

sama je kesannya dengan cara ko jolok2 PAS dalam PR..

atau dedah semuanya..

CUma.. aku nak tengok BETUL Ke justifikasi yang kau bagi???

YANG BENAR TETAP BENAR, YANG SALAH TETAP SALAH

Anonymous said...

"Menurut laporan akhbar hari ini, Zahrain yang juga bekas Pengerusi PKR Pulau Pinang menggambarkan Lim sebagai "diktator", cauvinis dan berfikiran komunis, malah beliau (Zahrain) juga berkata pakatan pembangkang perlu menghentikan sebarang tolak ansur dengan pemimpin itu setelah beliau (Lim) gagal menunaikan janji-janji pada pilihan raya umum lalu."(malaysia kini)

Tuan TB,
isu ni macammana la pulak!Apa nak jadi dengan PR ni!PRU 13 dah dekat!dok berkelai sesama sendiri la pulak!!!!!

Sumo Piar said...

So, is PAS hopelessly riddled full of holes like a honeycomb by UMNO stooges?

And the decisions of PAS Disciplinary Comtee strengthens the opposing camp?

If true more people are leaning away from the present PAS.

Anonymous said...

Ooo..keadaan semakin hot!!Khalid Samad gets a 6 months sentence..Zahrain(PKR), the mamak nasi kandar lover pulak cakap he has 4 to 10 adaun pakatan to give BN a 2/3rd majoriti(kahkahkahkah..kasi 500% majoriti pun tak guna la brudder..nagara dan bankrup..ahli2 parlimen BN selalu absent, zzzz,garu k0teh..)..ya..not easy to gei rid of all sorts of political/national affliction,like skim cepat kaya ,ketuanan melayu, talivar=devam,"ini boleh bikin lui aaaaaah"..i think more econimic pain will force rakyat to bankit and terajng all those UBN politus and UBN types in Pakatan..these puki mak haramjadahs think they can go on forever pijak rakayt..hah,every dog has its day!!

Anonymous said...

Dont forget,there r also Pakatan moles in UBN..kahkahkahkah

Anonymous said...

I think Anwar is very mucah aware of those f*ked up retards moles in Pakatan..and even dared them to ship out!!

Anonymous said...

This country need to copy n paste what Bangladesh did in 2006..if not,there will be more brain drain,exodus,migration,refugees?as the country becomes more and more evil

Anonymous said...

lu tak puas ati lu masik pkr la TB

bawak sekali magngkuk2 bloger yg lain tu

bingai

kena gantung jawatan pon ank kecoh

kalau kena gantung ahli mau TB buat demo bogel agaknya

Tulang Besi said...

This country need to copy n paste what Bangladesh did in 2006..if not,there will be more brain drain,exodus,migration,refugees?as the country becomes more and more evil

January 30, 2010 11:35 PM
Delete
Anonymous Anonymous said...

lu tak puas ati lu masik pkr la TB

bawak sekali magngkuk2 bloger yg lain tu

bingai

kena gantung jawatan pon ank kecoh

kalau kena gantung ahli mau TB buat demo bogel agaknya

January 30, 2010 11:47 PM
.

Tidak, sebenarynya kita nak puak2 yang bercakap dgn UMNO dalam gelap supaya keluar PAS.

Kamu semua talam dua muka

Anonymous said...

Pesuruhjaya PAS adalah orang kuat Presiden..mana mungkin diambil tindakan...Sepatutnya Pesuruhjaya negeri dilantik oleh negeri masing2..bukan kroni Presiden ...

SearchForHeaven said...

suadara TB..

nak puak2 bercakap dlm Gelap kuar PAS..

sebelum suruh keluar..

ulas laa dulu kenapa ada bercakap dlm gelap..
buat laa chronology, pastu bukti bergambar ke.. audio ke..video ke..

mereka bercakap dlm gelap nak bincang apa??
nak bincang buat kerajaan bersatu ke??
atau apa lagi agenda dlm gelap??

aku nak pikir logik..

kalau PAS nak UG dgn UMNO.. buat ape dlm gelap..
buat dlm cerah laa..
kompem byk melayu sokongnye..
Peduli apa undi Non Muslim.. PAS bukan lawan dlm Adun selain UMNO..
kalau ada..boleh bilang dgn jari calon PAS lawan MCA/MIC/Gerakan..

So.. kenapa ada cakap2 dlm Gelap??
apa tujuan sebenar PAS cakap dlm GELAP TB??
demi ISLAM??
Demi MElayu??
Demi Kuasa?
Demi Duit??

Buat spekulasi ikut suka hati..
ulas laa dari semua sudut..

belajar tinggi utk buat spekulaasi je ke??
tutup lubang yang ke arah positif?
buka lubang negatif je ke??

Anonymous said...

to: seachforheaven
So.. kenapa ada cakap2 dlm Gelap??
apa tujuan sebenar PAS cakap dlm GELAP TB??
demi ISLAM??
Demi MElayu??
Demi Kuasa?
Demi Duit??

demi for lembu kenyang ler..
bagi memudahkan pemuda songkok tinggi sembelih buat demo ler

lagi tanya ke....

yus said...

tulang besi tolong sebarkan penipuan dan kezaliman terhadap mahsiswa dan berikut adalah link ke video pendedahan mahasiswa terhadap
penipuan ,ugutan dan kezaliman pentadbiran UKM dan pegawai keselamatan:

http://www.youtube.com/watch?v=zzumU38KFtI
http://www.youtube.com/watch?v=ZMgpU_DBwlE
http://www.youtube.com/watch?v=DCRFdCZfDd4
http://www.youtube.com/watch?v=K4azJTlOWqo
http://www.youtube.com/watch?v=x0LRn_onR4k

untuk maklumat lanjut sila layari
tintaduat.blogspot.com

Anonymous said...

UMNo dan depa punya pencacai cant do anything much anymore..revolt dah start..signs of "TRISAKTI" has erupted in Malasyian uni campus..

Anonymous said...

//Tidak, sebenarynya kita nak puak2 yang bercakap dgn UMNO dalam gelap supaya keluar PAS.

Kamu semua talam dua muka//

BRO TB,
They wont..their job is to kucar kacirkan Pakatn frm within..Anwar has given an ultimatum to all those musang dlm selimut(let Mamak nasi kandar lover Zahrain,cicak kobeng Yusamdi F*UK OFF)..but Tok Guru hadi Awang has not issued a similar warning to all those kopiah wearing UMNO in PAS..ini betui betui leceh..TGHA has been turned over by sentimen toksik ketuanan islam melayu kot?Well,if if that toksik has mereseap kedlam jiwa dan raga TGHA,we can only "BYE BYE TOK GURU"..anything that divides,anthing that creates havoc r agsint the the realities of ALLAH..so bye bye TGHA!!

note:we forget that arm forces r also a vital component of a nation..normally they r the last to turun padang"..Cory Aquino's peoples revolt wasnt the only factor to topple Marcos..what saved the revolution was the timely intervention frm Fidel Ramos,neutralising Marco's super corrupt evil arse licker cheif of staff Fabien VER..

Anonymous said...

Of course,lot's of super corrupt talam dua muka geenrals r in hantu tetek's poket..but,not all of them..and tak semestinya berpangkat generall..during the peopl's revolution in the Phillipines,one renagade Col Gregorio Honassan(Gringo Honassan) became an instant folk hero..

Anonymous said...

tb,

dari back ground mu tu.....tak padan kamu tulis benda2 yang kadang2 membunuh parti.. yang kononnya kamu perjuang dan anggotai.

peringat kerahsian parti ini berperingkat2.

pemimpin pusat lain peringkat...peminpin cawngan lain peringkat

mu yang ahli biasa... lagi tiada peringkat.

sedar2 lah diri tu....

kalau nak berjuang sangat.. aktif dicawqangan, kawasan..dan kalu diterima oleh ahli2 diperingkat negeri dan pusat.

jangan hanya nak menulis dan membebel di blog... takut dududk di alam realiti perjuangan

Anonymous said...

abdrahim kassim said...
Assalamualaikm Sdr. Khalid.

Harap saudara bertenang dengan keputusan semalam. Jangan bertindak terburu-buru seperti yang berlaku pada Ust. Nakahie.

Saudara tahu agenda jahat dalam PAS memang telah ada sejak dari dahulu lagi.

Pemain-pemainnya yang menyingkirkan Ustaz Nakahie dulu jugalah, saya nampak yang berperanan mengenakan saudara.

Kalau Nakhaie dia lari meninggalkan PAS tetapi saya harap saudara tidak begitu. Saya harap saudara dapat melakukan sesuatu menyusun stratigi untuk menghapuskan durjana-durjana di dalam PAS yang sentiasa mencipta sesuatu untuk melemahkan PAS.

Ramai ahli-ahli PAS berdiri bersama saudara. Saudara mempunyai tugas besar, bukan sahaja untuk membenteras kebejatan pemerintah tetapi juga durjana-durjana yang berkeliaran dalam PAS.

Selagi mereka ini berkeliaran dalam PAS, perkara seperti ini akan berulang semula.

(this a reply taken frm YB Khalid samad's blog)

Anonymous said...

kohor payoh lah TB nok dapat CEO selagai Hassan Ali ada.. tak pe TB, ko mampuskan saja PAS dimana saja supaya UMNO kembali dan ko tentu akan dapat CEO.. apamacam OK?

Anonymous said...

..masih hairan..
1.Ahli pas yang macammana yang dicari oleh Pas untuk jadi pemimpin!calon Dun atau parlimen!
2.adakah berdasarkan kelayakan akademik!duit berjuta!wala!keimana dan ketakwaan!!
3.Kalau maukan kelulusan akademik yang tinggi!apa pasai TB tak terpilih!pasai apa pilih mat sabu!mahfuz omar!Dan terbaru dikelantan!Fauzi, Dun manik urai(kalau tak silap!)dia juai ikan jee!!
4.Kalau tak mau puak pas sekular!habaq cepat-cepat!bagitau,depa tak layak!depa hanya boleh jadi pencacai jee!!!ini guna kudrat depa!guna akai depa dalam internet!last sekali tak mau pilih depa jadi pemimpin!!Parti apa macam ni!sapa lebih pandai waktu mengaji dulu!sapa yang balik luaq negeri!Sapa yang otak cream!last sekali puak yang dunggu matematik,fizik dan add math yang hang pa pilih!puak yang buta kumputer hangpa angkat jadi YB!!
5.Sebabtula majoriti oghang melayu tak pilih pas untuk dipangkah!Yang pangkah hanghpa cuma 10-15% saja oghang melayu!!!!
6.Haghap si nizar!!kena cucuk idung aja dengan puak kapiaq harbi!!
7.Haghap sikhalid samad dok kalut bagi nama Allah pada semua agama lain la pulak!!Awattt kawasan Shah Alam bukan kawasan majoriti oghang melayu ka oiiii!!!!!

Anonymous said...

What sort islam being practised in this country eh?Lu orang ingat any jack s yg memakai kopiah,serban,and berlagak arab is an otomatik saint,wali,pir?Poraah!!Quite a huge number of them,r just phoney bins who become "imams" in oder to cari makan..they got no other qualification,and r too scared to be anything else.. by pretending to be al arabi,and want to show off they r 'sombody".. they instill fear by preaching nonsence fear like "mesti hormat ularmaks!kalau tidak api neraka akan barbecue hangpa!!..hujan batu akan tibai hangpa!!"..kahkahkah..but woit!!haha..people r no longer bothered about islam hottentot melayu...poeple r no longer scared of api neraka and what not(we r oredi in nereka,,so what's there to be afrid off eh?)..now is the reversal time!!time for the majority ie rakyat to sepak terajng kelaur all the 1/2 past 6 ularmaks,puruhits,monks,priests,monks!

Anonymous said...

...sikit lagi ,alahai..
1.sebenaqnya ramai golongan pro atas pagaq yang bersimpati dengan pas!yang teruja dengan dasaq parti pas !Yang dah pangkah pari pas dalam pru dulu!!
2.Dan hangpa pun menang kat kelantan!kat selangoq,kat perak dan kedah!!Tumpang banggalah kami mulanya!!
3.Last sekali apa jadi!!hangpa dok kejaq mercedes itam lapulak!Hangpa dok lap kayu golf la pulakk!!!!!
4.Paling oghang sakit hati hangpa joint dengan puak kapiaq harbila pulak!!
TAPI BILA HANGPA DOK BAGI NAMA ALLAH KAT AGAMA LAIN!!!rAMAIIII ORG MELAYU DAN ISLAM TERKILAN DAN AMBIK HATI!!!!!
5.DAN HANGPA JANGAN MAGHAH DEKAT PUAK SEANGKATAN KAMI LA NOO!!!!!

Anonymous said...

BBERITA BERKAITAN

Selangor dakwa polis sabotaj Thaipusam

Polis petang semalam merobohkan pentas yang telah siap dibina oleh kerajaan negeri Selangor untuk menyambut perayaan Thaipusam di Batu Caves.

Pentas berkenaan bertujuan digunakan bagi Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim menyampaikan bantuan RM1 juta kepada sekolah-sekolah Tamil dan kuil-kuil Hindhu di negeri itu.

“OCPD Gombak (Abdul Rahim Abdullah) dan pegawai polis lain datang pada jam 6.30pm dan mendakwa ia (perobohan) untuk tujuan keselamatan,” kata penyelaras program itu yang juga Ahli Majlis Tempatan Selayang, George Gunaraj.

Beliau juga mendakwa Abdul Rahim telah memberikan kebenaran lisan bagi pembinaan pentas itu ketika mesyuarat menganjurkan sambutan Thaipusam itu.

Exco Selangor Dr Xavier Jayakumar juga mendakwa mereka telah mendapat kebenaran dari Majlis Perbandaran Selayang.

Beliau berkata arahan pihak polis itu amat mencurigakan dan berkemungkinan besar menjurus kepada lawatan Perdana Menteri Najib Razak hari ini.

Beliau bersama-sama Adun Batu Caves Amirudin Shaari bergegas ke lokasi untuk meninjau tindakan polis ini, dan meminta penjelasan namun polis enggan bekerjasama.

“Kita telah angkat program ini di laman sesawang kerajaan negeri, promosi besar-besaran telah dibuat, ribuan pengunjung tahu akan program ini. Selepas perbincangan dibuat dan persetujuan dicapai, mengapa disaat-saat akhir polis mahu berhentikan acara ini,” kata Xavier.

Sambutan Thaipusam adalah sebahagian daripada program pelancongan Selangor Shines yang diusahakan kerajaan negeri bersama Tourism Selangor dan syarikat telekomunikasi Digi.

Sambutan mesra rakyat kerajaan negeri sempena Thaipusam telah dirancang sejak tiga minggu lalu bersama-sama Majlis Perbandaran Selayang, penduduk dan pihak keselamatan.

Sementara itu, Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar dilaporkan berkata pentas konsert itu didirikan di kawasan untuk kenderaan-kenderaan polis.

Khalid berkata polis tidak membantah sekiranya pentas diadakan di lokasi berbeza.

Beliau turut berkata alasan ini telah dimaklumkan kepada Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

“Kita telah pun rancang program ini bersama-sama barisan penganjur, dan Majlis Perbandaran Selayang tiga minggu sebelum Thaipusam.

“Dalam masyuarat itu, pihak polis telah tunjukkan penempatan unit polis sepanjang acara Thaipusam. Pihak MPS telah meluluskan tempat ini untuk acara kerajaan negeri, dan saya bersama-sama polis telah melawat lokasi ini,” jawab Xavier.

Xavier menjelaskan tapak dan waktu yang dipilih untuk menganjurkan pesta Thaipusam ini tidak bercanggah dengan aturcara Perdana Menteri Najib Razak.

Katanya, jika Najib turut melawat pesta ini, kerajaan negeri akan mengalu-alukan kedatangan beliau sebagai tetamu kehormat. - MKini

Anonymous said...

S.O.S!!! FRU mengganas di UKM
Jan 29th, 2010 | By Admin | Category: Berita
Berita yang diterima dari Cyberboron dari pekarangan masjid Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Berpuluh pelajar telah di tahan di pekarangan masjid UKM ekoran demonstrasi yang dilakukan oleh pelajar-pelajar UKM bagi membantah penangguhan pilihanraya kampus disana.

Setakat ini, dua trak FRU telah dipenuhi oleh pelajar-pelajar dan ramai lagi yang telah dipukul dan didera oleh pihak FRU.

Kami meminta seberapa ramai peguam-peguam, baik dari Pakatan Rakyat untuk turun membantu pelajar-pelajar ini.

Untuk bantuan guaman atau apa sahaja bantuan yang boleh diberikan…sila hubungi Cyberboron (016-5022447)

http://perakexpress.com/www/2010/01/29/sos-fru-mengganas-di-ukm/

Anonymous said...

Shhhhhhhhhhhhh!Kita tak boleh kasi tau al wala al dungu bercumbu dgn UMNO..tak elok tau..melayu sensitif..maruah parti pemimpin perlu dijaga..kalau bocor,org akan tau al roti arabi is same as al lemboo umnoweeh..

AzamDean said...

apa2 lah.. PAS ni pun minta maaf aku cakap yang melayunya masih lagi di takuk kebumiputeraan ala2 UMNO...sori la...
Ada segelintir ..eh ramai jugak la kira separuh yang still reti apa yang nak diperjuangkan parti atas landasan PAS dan bukannya UMNO.. hmmm lantak lah ..nasib baik aku DAP.. hehehhe

Anonymous said...

Rahsia parti selama ini: pemimpin PAS duk rumah tumpangan. Kenapa buka cerita duk hotel mewah setraf pegawai kerajaan?

Pak lebai mana boleh duk hotel mewah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.