Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, January 27, 2010

KEKAYAAN SUMBER NEGARA ADALAH MILIK ANAK CUCU KITA, BUKAN MILIK KITA

Duit minyak nak habis. Ke mana duit minyak kita, satu orang pun tak tahu. Ada usaha dari Barry Wain, bekas Editor Asian Wall Street Journal menulis sebuah buku. Buku tersebut menceritakan bagaimana Dr. Mahathir telah membazirkan wang milik anak cucu kita sebanyak USD100 billion.

Tapi takpa, kita kena taat kepada pemimpin. Jadi, takpalah Dr. Mahathir buang USD100billion dalam tong sampah. Lagipun, yang akan kelaparan, kesusahan, makan tak cukup, berhutang keliling pingang adalah anak cucu kita, bukan keluarga terdekat Dr. Mahathir atau pembesar2 UMNO.

Lagipun, apalah sangat USD100billion tu kepada anak cucu kita di masa hadapan. Mereka cuma perlu berhutang lebih lagi bila masuk universiti, susah nak cari makan lagi, terpaksa berhutang sampai anak cucu untuk beli rumah, terpaksa berlapar untuk 30-40 tahun, tak mampu hantar anak ke tadika, tak mampu beli buku2 sekolah, tak mampu beli makanan berkualiti dsbnya.

Yang lebih teruk (nauzubillah) adalah anak2 gadis kita nanti terpaksa melacur untuk menampung sara hidup. Itu yang berlaku di Indonesia di depan mata kita sekarang ini. Malahan, di kampung-kampung di Indonesia, profession pelacur itu sudah tidak menjadi aib lagi.

Hasil rompakan bersiri yang dilakukan oleh Suharto anak beranak serta kroni beliau, berjuta rakyat Indonesia terpaksa berlapar, melacur, meminta dan mengemis, tidur bawah jambatan, tinggal dalam reban ayam dsbnya.

Itulah dia wawasan UMNO dan Dr. Mahathir agaknya. Itulah dia apa yang dipanggil sebagai Wawasan 2020. Yakni, anak cucu kita terpaksa makan sampah semata-mata untuk hidup manakala pemimpin2 orang Melayu kaya raya sampai tak sedar dalam beg ada 2-3 juta dan kena tangkap di Australia.

Berlori-lori duit kita hilang entah ke mana. Tapi orang Melayu masih terus menyimpan keyakinan dengan lanun yang merompak mereka. Orang Melayu masih mahu terus mengorbankan nasib anak cucu mereka. Agaknya bila Malaysia jadi macam Indonesia baru orang Melayu nak sedar kot?

Akhir kata, ingatlah, kekayaan bumi Malaysia seperti Minyak, kepala sawit, getah dsbnya adalah MILIK ANAK DAN CUCU KITA. BUkan milik kita dan bukan untuk dihabiskan sekarang.

Kerajaan UMNO/BN jelas gagal menabung serta menjamin masa depan kita kerana mereka amat komited dengan budaya korupsi dan makan duit.

Kalau kita sayang anak cucu kita, maka wajiblah kita menghumban UMNO/BN dalam Laut Cina Selatan.

SELAMATKAN MALAYSIA SEBELUM JADI MACAM INDONESIA

SELAMATKAN MALAYSIA SEBELUM JADI MACAM INDONESIA

Orang UMNO bila kita sebut pasal Norway, mereka marah sangat. Tapi hakikatnya kerajaan Norway pikir siang malam pasal generasi masa depan mereka. Semua hasil minyak mereka tabungkan dengan kemas dan labur.

Kenapa Malaysia tak boleh buat macam tu?

Tulang Besi

ps menarik juga surat Soros pada Mahathir yang diterbitkan oleh Bangkok Post tahun 1997 yang lepas. Maklumat saya dapat Soros ni satu-satunya Yahudi yang anti Israel dan anti Zionism. Dan Mahathir terpaksa menyerang Yahudi dan Soros untuk mengalih perhatian dunia dan rakyat terhadap segala salah guna dan makan duit yang berlaku di zaman pemerinthan Dr. Mahathir. Klik di sini.

33 comments:

Anonymous said...

dimulakan dengan cerita lawak!!!lepas ni kita debatla!mana yang patut!!

"klik pada setiap dokumen di atas. kek pun nak dibalun, dengan harga ribuan ringgit. yang menggelikan hati, arifahmi hantar kek kepada bapak mentuanya..dan nik ajis hantar kek kepada dirinya sendiri !"GAP.

pakat-pakat pikiaqla dulu!!!sebelum panaskan otak!!!!

Anonymous said...

Satu lagi tuan TB.
Aku dok kampung!cakap omputih pun tak tahu!salah bahasa memanjang!Gaji kupang-kupang jee!!Aku tak boleh pikiaq!!Kek yang harga RM3000 lebih sebiji lagu mana!!!Isi dia apa!!!Terlioq ayak lioq,mesti sedap no!!! Takpala hang tolongla bagitau kat aku!!!Maklumla!aku oghang susah!kaih pagi!makan pagi!kaih petang!makan petang!!Dengan duit RM3000 tu,boleh sagha anak bini sebulan!!!Syokkkkkknyyaaaaa jadi oghang kaya melano no!!!!!!!

Anonymous said...

apasal tak dakwa arif fahmi tu?

Anonymous said...

dear tb

the first few postings above mine show the level of intelligence and misplaced priorities that have plaqued our younger generations, no thanks to umno's 'ketuanan melayu' smokescreen.

save those youngsters. they are not beyond salvation. we all have to work harder.

like u said, anak cucu kami bergantung amat atas penguburan puak lanun umno tu...

orang bukan-melayu tegur sikit dah dilabelkan mengancam 'ketuanan melayu ala ibrahim ali'.

sijaguh kampung ni hentam. macam apa yang dibentangkan, walaupun tiada kaitan langsung dgn mana2 kaum malah berkaitan dgn kebaikan semua warga malaysia, dia orang ni hentam juga.

please save them. selfishly, my current and future generations depend on how quickly these youngstes spoiled by umno all these years will realise it.

whatever these youngsters want, we try to accomodate them. if they are suspicious of non-malays, let malays lead the country. we have no qualms about that. janji, those malay leaders must be clean and efficient. must be economically sound. not like chor chee heung not like that mamak tan sri finance minister etc...

good luck sir.

4RAKYAT

Tulang Besi said...

4Rakyat,

Orang Melayu di Malaysia dah terlalu lama kena tipu.

Bila nak sedarkan mereka, usaha kita ditolak dan dituduh pemecah belah.

Dia ingat bangsa Cina ni lapar sangat kuasa.

If the Malays are like the Americans, the Chinese will even change their language.

In America, second generation Chinese do not even speak Cantonese that much.

Anonymous said...

Tak nampak mana pergi duit petronas? Atau kamu ni buta? kamu pun dah telan juag pun tak sedar!

Anonymous said...

Bro Tb,
Aiyah..plizlah dont insult Mahaptuih!!dont u know,Mahthir is RPK's mahaguru?;)..its due to Mahathir,Malaysia got twin horns,got cerbakaratjaya,kereta potong saga..we must not belittle the kaka/mamaks/rajas..Malaysia is heaven on earth due to them..;-)illens

Anonymous said...

Anggaplah USD100 billion tu macm sagu hati/hadiah watever lah..Malaysia maju kerana Kakatua Mahaptuih! telah berkerja bertungkus lumus menurunkan melayu dri atas pokok;-)

tokmod said...

TB...hangpa ni blom sdar dr mgelamon!!!!!aplah dgn 100 blion yg TUN MA..HAT..DIR bsirkan tu...
sdangkan hangpa mdiami rmah yg slesa,api dlam kacoh...ayer dlam bsi..brak dlam rmah maseh blum sdar lgi kah hangpa WAHAI TB!!!!
klau P....R..mmerintah TB akan hdup lbeh slesah kah????

Grand Marquis said...

Antara sifat manusia ni ialah sifat mereka yang tidak bersyukur.

Kalau dengan Tuhan yang memberikan mereka segala nikmat dan rezeki pun mereka ini tidak bersyukur, apatah lagi dengan sesama manusia. Itulah sifat manusia.

Dan begitu juga lah dalam beberapa hadith sahih yang matannya ada menyebut "Tidak bersyukur seseorang itu kepada Allah, selagimana ia tidak bersyukur (atau berterima kasih) kepada sesama manusia".

Begitulah ciri-ciri yang dipaparkan oleh sesetengah manusia di Malaysia ini.

100 billion untuk 22 tahun. Hmm... I can live with that. KLCC, KLIA, Sepang, Monorel, Putra LRT, Star LRT, MRR 1 & 2, PLUS, Lebuh Raya Pantai Timur, Putrajaya, Cyberjaya, MSC, Free Trade Zone. Hmmm.... I can lived with that.

Dan tidak lupa, hantar orang belajar di Kansas City.

Grand Marquis said...

Orang Melayu di Malaysia dah terlalu lama kena tipu.

Ya, terlalu lama kena tipu sampai jadi kes seperti ini dan ini dan dan ini dan ini. Hmmm... Can you live with that.

Dia ingat bangsa Cina ni lapar sangat kuasa.

Ini persepsi TB atau fakta? Kalau tak lapar kuasa kenapa tak nak gilirkan jawatan KM di Penang? LKY dan PPP tak lapar kuasa di Singapore? Tanya orang cina Singapore sendiri. Kalau tak lapar kuasa, kenapa ada DAP, MCA dan Gerakan?

If the Malays are like the Americans, the Chinese will even change their language.

In America, second generation Chinese do not even speak Cantonese that much.


Masalahnya di Malaysia dah bergeneration, tapi Bahasa Melayu pun banyak yang tak erti cakap. So what is your point here?

Anonymous said...

Arifahmi bukan ahli UMNO ke?

Grand Marquis said...

Ariffahmi tu ahli umno, begitu juga DSAI.

Tapi kalau Ariffahmi tu ahli umno, kena tanya ustaz korang apa status perkahwinan dia dengan anak Nik Aziz.

Anonymous said...

.

Anonymous said...

to grand marquis 4.36pm:

1) those 4 cases u mentioned here supposedly pakatan

scandals. tell me how much. let me pick just....one....from

umno/barisan thousands of scandals to pay it off.

rm400,000,000 commission sukhoi/scorpene. ok, u punya berapa?

kasi i tahu sekarang. yang baki, kami kasi balik

pakcik2/makcik2 tua yang kais pagi makan pagi...

tell me. how much total your four cases... i just use one of

umno's scandal. ada banyak lagi. ada banyak, tak usah

risau... mari, answer me.

2) mau rotate kah?? boleh bincang, rotate dgn pkr atau pas

boleh bincang...tak jadi masalah. kalau umno/barisan, langkah

mayat i dulu...

cina lapar kuasa, betul. kuasa pendidikan, kuasa ekonomi

(secara halal dan tidak menindas, tidak curi). ini i cakap

cina bukan-mca, bukan-gerakan. maksud i, cina-dap.

dulu mca, mic, umno (dgn pertolongan gabungan2 lain) di

pimpin of almarhum tunku abdul rahman negotiate kemerdekaan.

memang wajib. no problem.

lepas tunku mangkat dan razak bapa najis took over, that's

when these three political parties become redundant.

jadi, sekarang pasal apa ada lagi mca, mic, umno...i pun tak

tahu. melainkan masih wujud untuk merompak duit rakyat dan

emrosakan segala2 yang ada dalam negara. itu aje. really,

that's all these fckuers have done for the past 40 years

(post-tunku era).

pasal dap ada?? pasal umno ada lah. senang bukan?? umno

kubur, itu dap ada atau tak ada, i no problem. janji tgna,

khalid samad, nik nazmi, zaid ibrahim, ku li, nizar

jamaluddin, azmin ali dll...janji ini semua ada.

3) bahasa melayu tahu cakap/tulis. bahasa inggeris pun tahu

cakap/tulis. bahasa lain pun tahu cakap/tulis. kalau tidak,

macamana nak cari makan di luar negeri?? malaysia punya

ekonomi dekat nak mampus lah. bila betul2 dah mampus, people

like me and tulang besi will still survive. we'll continue to

help the poor and trodden (melayu ke, cina ke, india ke...)

so, i hope i can recognise u when i see u tersepak kat tepi

jalan menghulurkan tangan minta sekupang dua dari i. nak cari

sesuap nasi pun tak boleh dah masa tu. sungguh, bro. i mean

it. i just want to extend a hand to a salvageable soul if u

or any1 here are up to it.

it depends whether u r fighting to your people or for any

political party. ini dua beza tahu?? like i said, taat only

to negara dan tuhan dan ibubapa. yang lain, we negotiate. we

talk. we see how.

if u r a cybertrooper, then my predictions for you and the

country as a whole will be correct i.e. dead-end. sure die.

ini hakikatnya.

4RAKYAT

Anonymous said...

to tb 12.52pm

1) if the malays were like americans from day one, yeah, very strong possibility something like that might happen. not quite 'change their language' as in assimmilation lah...tapi bahasa ibunda sebagai back-up. tapi pasti 100% bahasa melayu will be very very fasih :-)

2) i can point a difference in scenario between chinese born here and american-born-chinese.

historically, africans who emigrated as slaves to the states, they had nothing. if they dont learn english, they lapar kebuluran. siapa nak bagi kerja?

but in malaysia, thanks to umno that made malays backward, the chinese were compelled to enhance their own language and adopt another language (english) as a back-up. if you notice, one is culture and the other one is economically-induced. so, nothing personal against our national language. i dont like it myself, that after 50 years of independence, some our non-malay rakyat can hardly speak a proper sentence in bahasa. but that is a reality. but it will soon be changed. as long as umno is still around, most non-malays (who can afford it) will cabut. that i can assure you. and they will bring lots of capital out with them.

this is what we dont want. not as a country. not as a people. but we need first to kuburkan umno. then, as our lagu kebangsaan goes..."rakyat hidup

but who knows? if it happens it happens. i have abso-fcuking-lutely no problem with that.

3) but right now, bahasa that comes from people like u and zaid ibrahim and anwar all these fellas, the bahasa sound oh-so-sweet. i learn a heck lot just by reading your blog and some. but whenever i speak the national language, then my mind conjures up images of babi like noh omar, certain pas-ug leaders, ibrahim katak etc...then i get demotivated. u know what i mean bro?

even grand marquis somewhere here, (he's your fan, couldn't you tell???) if he's really salvagebale (i.e. not an evil cybertrooper), then we have to bagi ruang...kasi chance dia tengok the real picture. what to do? it is not his fault. i blame umno for spoiling what would otherwise be another fine and productive malaysian. but fate had it that he's just been blindfolded drugged and raped by umno, and now he's walking funny. he knows not what he is doing. his mind has been programmed to hate-chinese, hate-non-malays etc... bagi dia, isu tak mustahak. janji kalau melayu-umno yang buat, mesti betul. yang lain, mesti salah.

rm400,000,000 juta commission - tak nampak. tak kisah.
rm2,000 cake - bukan main besar isu ini...!!

grand, r u reading this?

4RAKYAT

Anonymous said...

"rm400,000,000 juta commission - tak nampak. tak kisah.
rm2,000 cake - bukan main besar isu ini...!!"

1.Bukan tak nampak!bukan tak kisah!!Semua oghang tau semua tu!!Masalahnya adakah hang dapat jamin perkara diatas tidak akan dilakukan oleh pemimpin Pas atau PKR jika mereka ada peluang!!hangpa tak tau apa yang tersirat dengan "jenaka" yang diberi!!!
2.Berdasarkan apa yang berlaku dikelantan dan diselangoq!menyebabkan oghang was-was dengan puak hangpa!Wang ribu-ribu pun dan gelap mata!!bagaimana dengan wang berjuta-juta!wang berbilion!
3.Perpaduan puak hangpa dengan puak DAP menyebabkan oghang lagi tak percaya!apatah lagi nak tegakkan hukum islam!!Jauh api dari panggang la!
4.Di selangok dan diperak(dulu) sapa yang perintah sapa!oghang melayu dan islam tenguk,puak hangpa kena cucuk idung dengan DAP jee!!!!
5.Itu jee!Yang merosakkan sesuatu sistem bukan parti tapi oghang yang memimpin!baik umno atau pas!
kalau hang main tibai semua oghang umno itu jahil dalam islam!hang silap no!!berjuta puak umno lebih alim dari hang!!
6.Aku!!hang tuduh parti apa!

Grand Marquis said...

4Rakyat,
Big ship catches big fish, small ship catches small fish. Kalau kek 500 pun sebat, ko rasa 500 juta dia sebat tak? We are talking about human here. Reality is corrupt people everywhere, tak kira party.

Beza oran UMNO dan PR ialah, orang PR think they are maksum, whereas orang UMNO knows their weekness and try to rectify them. Bagi puak TB pula, semua kesalahan di dunia ni adalah dari UMNO. sampai orang dia mencarut pun salahnya Umno,

Anonymous said...

..satu lagi...
dulu aku pikiaq nak responds secara ilmiah dan akademik bila tenguk latarbelakang akademik hang!tapi bila tenguk responds dari blogger yang lain!penuh dengan cacaian dan persepsi!terutama dari puak seangkatan hang!!buat buang masa je!merendahkan taraf oghang akademik sahaja!!hujah yang hang beri tentang keburukan umno dapat dipatahkan dengan senang je!tak payah rujuk jurnal akademik pun!Dapat point dari hujah hang terdahulu(hang tak konsistant,belit-belit dan terbelit diri sendiri) dan terima kasih pada kickdeffela!!rupanya teruk juga sikap pemimpin pas nii!! itu baru perintah negeri miskin!kalau dapat perintah negara!!harga kek RM 10,000 sebijila koTT!!!!!!!!

Anonymous said...

"Beza oran UMNO dan PR ialah, orang PR think they are maksum, whereas orang UMNO knows their weekness and try to rectify them."GM.
Aku sokong hang GM.sebab tu aku bantai habis-habisanb puak PR ni!!!!terutamanya Pas.

Anonymous said...

kesian orang orang melayu ni dah kena kejut pun dok nak tidoq lagi ha ha ! Biaq pi lah kat depa yang bodoh tahap gaban tuh!

Kepada yang dah bangun dari tidur ayuh kita berusaha keras untuk menyahkan lanun dan perompak tu semua dari bumi Malaysia. Depa boleh pi dok kat zimbabwe!

Kalau melayu yang dok tidoq pun boleh ikut pemimpin depa pi zimbabwe! Nyah dari sini. Kita tak perlu sampah macam grand moron dan sewaktu dengan nya kat bumi malaysia ni. Buat menyemak aje!

Anonymous said...

"Selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kampus Universiti Malaya (UM) semalam, pro-Aspirasi (pro-A) mendahului dengan memenangi lapan kerusi tanpa bertanding.".malaysia kini

bodoh tahap gaban juga kot!!

Anonymous said...

"Pro-Aspirasi memenangi 37 daripada 48 kerusi yang dipertandingkan dalam pilihan raya kampus Universiti Putra Malaysia (UPM) hari ini."

ni pon bodoh!!!hang je pandai!!!!!

Anonymous said...

''KUANTAN 25 Jan. - Krisis dalaman Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pahang akhirnya terbongkar apabila Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail ( gambar ) hari ini mengumumkan peletakan jawatannya sebagai Timbalan Pengerusi negeri berkuat kuasa semalam.' UTUSAN.

ni memang bodoh pun!!!

Anonymous said...

woi jebon cuba hang baca 100 kali dulu apa yang aku tulih, kot hang ni yang termasuk melayu yang nak pi zimbabwe kot!

Bodoh betui! Kalu bodoh sangat tak payah komen la. Terserlah kebodohan hang lagi jebon!

Anonymous said...

Barisan Nasional Sarawak yang dipimpin oleh Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) dijangka menang besar pada pilihan raya negeri yang diramalkan pada April tahun ini.
Penyelaras, Pilihan Raya Bebas dan Adil (Mafrel), BK Ong berkata beberapa faktor akan menyumbang kepada kemenangan besar
itu..malaysia kini.

yang ni lagi tak bodoh!!!!

Anonymous said...

"A top PKR leader is strongly rumoured to soon leave the party and become a Barisan Nasional-friendly independent parliamentarian."

yang ni tak taula!bodoh ka cerdik!!!!!
Dah tau PR akan tumbang pada PRU 13 nanti!!pakat-pakat sokong BN la pulak!!!!!!

Anonymous said...

anoy 9.59!
kah!kah!kah!aku nak pi tenguk gambaq mr bean sat!!!esok lepas subuh kita jumpa lagi!!!

Anonymous said...

grand marquis 8.40pm, - PART 1

1) i cannot guarantee. u r correct, humans succumb to

temptations. difference here is:-

a) umno proven corrupt. superbly corrupt. dr m pun cakap

gitu. i agree with him here. i seldom do. but yes, this time.
b) pakatan not proven to be corrupt yet. when pakatan finds

corrupt pakatan leaders, they singkir. contoh itu klang punya

adun (apa namanya...yang macam kurang siuman tu...), penang

ex-deputy cm, dll... kalau xavier atau ronnie atau mana2

pakatan leader proven to be corrupt, i will take the lead to

hentam dia orang. tapi umno ni bukan...toyol, razak komissen

400juta, liong sik, jong choy, sarawak tiong dsb...mana ada

action? itu cock-sucking soi lek juga. semua gelaran dato ke,

tan sri ke, tun ke...semua ada.
c) so, umno certified superbly corrupt. look at the records

for the past 40 years. pakatan not certified yet (melainkan

isu2 seringgit dua yang u mention tu...). i am willing to

take the change. i always maintain this: anyone is better

than umno. better the devil than umno. this is my position.


2) dont touch tgna. we are not in his league. none of us are.

ask your deep conscience. do u bliv even tgna will take even

one sen of rakyat money?? tell me. honestly. forget about

partisan politics. just u. tell me honestly. just tgna i ask

of u.

3) bagi tb and myself, bukan semua salah umno. mca pun salah.

mic pun salah. jadi, kena kuburkan semua parti2 ni. rakyat

hidup bersatu dan maju. ini "negaraku". with umno, no way.

sure die.

4RAKYAT

Anonymous said...

grand marquis 8.40pm, - PART 2

4) "umno try to rectify"?? r u kidding me? all the 190++

ketua2 bahagian are known to be gangsters in their own

kawasan. tamak tak ada batas. dah biasa dgn duit senang (dan

haram). kerja betul2 tak boleh atau tak nak. hanya nak lobby

kontrek, sapu ni sapu tu. these are parasites. and guess

what? i dont need their money. give it to the poor. your

folks in the kampungs who are poor need those money. yet, all

these parasites sapu. oi...bukan main ni..."ketuanan melayu".

ini wang ringgit lah. i am sure, when these parasites sapu

duit tu, dia orang mana ada ingat atau insaf..."duit orang

miskin, tak boleh sapu". penjenayah atau perompak jalanan

lagi mulia drp parasites ni...i mean all those ketua2

bahagina umno.

zakaria, puad, itu syed cheras, noh omar, all of them. for

example, tell me, how can puad use umno letterhead to

instruct a government jabatan (jkr - milik rakyat) to ban

this and ban that??? u see what i mean by gangsters? ketua

bahagian umno are all gangsters who need not think twice

about instructing govertment bodies to do their bidding. this

is an insult to raja2 melayu. bcos govt works for raja2

melayu and the rakyat. this is a clear abuse of power. come

on grand...be rational. think. is this correct? if dap or pas

or pkr use party letterhead to instruct any pakatan state

governments to do anything, i will also lead a team to hentam

them. come on, be professional a bit lah. jkr works for the

country (i.e. raja2 melayu and rakyat). not any party. not

any individual. no no no. must make this clear. we may

disagree on political matters, but this is a violation of the

law. and still, no action. just quiet... and u r telling me

umno is trying to rectify its weaknesses?? if najis tries

anything funny, all the 190++ ketua2 bahagian umno will fry

his balls for breakfast, and eat his dick for lunch and by

dinnertime, najis bone also dibuat sup tulang (sorry, tb,

pinjam u punya nama sikit). u can be on it. anyway, i believe

like the cause of all evils are humans. the problem with umno

is humans. most of them in fact. too chronic or too much a

percentage to do any minor repair or even a major overhaul.

so, just kuburkan aje.

4RAKYAT

Anonymous said...

grand marquis 8.40pm, - PART 3

any organisation by itself is innocent ab initio, including

umno. that's why i said, during tunku's time, umno memang

best. u will try to spin that tunku gave too much concessions

to non-malays. i respect this view. but my angle on this is

that, we had real racial integration at those golden years in

our nationhood.

problem started when we found oil....and the greed of umno

leaders started to overwhelm them. suddenly from beribu2

ringgit become berjuta2 malah berbilion2 ringgit. like u

said, siapa tak tamak? (i cant say about anyone else, but

dont u touch tgna). mca pun sama. mic pun sama.

mca rapes chinese.
mic rapes indians.
sabah / sarawak rapes their bumiputras.
umno is the worst. it rapes malays and the whole malaysia.

non-stop. year after year. billions by billions. how many

billions more malaysia have...? how many?? u think on your

own lah. honestly, ask yourself.

i believe the underlying reason for you and the likes of you

to fight pakatan is your suspicion/believe that pakatan will

make (again) too much concessions to non-malays. forget about

our rhetorics. this is sad. both for u and me. and this is

where umno has succeeded tremendously. we can berbuih2 sampai

our lips turn blue with our rethorics...but the underlying

reason (deep inside our hearts) is that still kesangsian

sesama kaum2 yang berlainain di malaysia. it takes a lot of

time and courage to overcome and repair this uncomforable

situation. we can hide and put on a mask in front of other

people. but when we ask ourselves, we know the answer. the

big question is why u/me are fighting pakatan/umno?? u have

your reasons and i have mine.

4RAKYAT

Anonymous said...

grand marquis 8.40pm, - PART 4


like i told another fella by the nickname "aku umno", i just

hope that we are two different individuals who really wants

the best for the country and its people; only that we have

different ways/views about it. if we leave it at that, we can

argue contructively and be civil about it.

i am not a non-malaysian. i am only a non-malay. and that is

not my fault.

my sultan is yours too.
my agong is yours too.
my negara is yours too.
but are yours, mine too? umno says no.


4RAKYAT

Anonymous said...

Bismaillah…
ahmad terkilan sejenak : WAHAI HARTA, KUASA DAN PEMIMPIN. HAQ ITU ADALAH DARIPADA ALLAH, JANGAN KAMU RAGU.

Kami ingin tahu tentang perbandingan kedudukan dan haq sesebuah negeri menurut PERLEMBAGAN :
(1) Negeri : (a) negeri beraja ; (b) negeri yang tidak beraja.

(2) Segi Perlembagaan : Dasar hazq negeri dan rakyat setiap negeri di bawah pemakaian istilah dan konsep PERSEKUTUAN iaitu FEDERAL GOVERNMENT bukan UNITED STATE OF MALAYSIA. “Lima jari “ atau “sepuluh jari” merupakan tangan. Haq berkongsi bagi setiap jari ada dasarnya, bukan begitu ?
(3) Mengapa dahulu Trengganu di bawah kuasa politik seperti Sarawak dapat “royalty” minyak ? Atas alasan atau dasar apa
yang menghalalkan dan kemudian “diharamkan” dan dibatalkan ? Apakah itu satu keputusan politik atau satu keputusan ilmiah. Jika ia keputusan politik maka itu tidak sah dan jika ilmiah apa urutan unsur fakta yang boleh diterima oleh para ilmuan ?
(4) Mengapa sekarang Kerajaan SultanTrengganu (sejak PAS berkuasa sepenggal) dan Kerajaan Sultan Kelantan sekarang diberi ehsan ? Ini bertentangan dengan etika pemerintahan yang berdasarkan demokrasi rakyat dan kedaultan Sultan yang berwarisan.

(a) Apakah ehsan itu satu “istilah dan konsep” politik atau undang-undang bertulis yang diluluskan oleh Parlimen dan dengan persetujui oleh Raja-Raja Melayu terutama Sultan yang negerinya terlibat seperti Kelantan dan Trengganu ?
(b) Apakah Kelantan tidak punya kuasa haqmilik ? Jika tiada mengapa pula ada perjanjian antara Petronas dengan ‘Kerajaan Sultan Kelantan’ ? Atas unsur apa justifakasi atau pengesahan itu ditanda tangan ?
(c) Apa batas hukum/peraturan sesuatu hasil negeri itu boleh dibolot Persekutuan begitu sahaja ?
JADI, ATAS ASAS HUJAH APA PULA MAKA SELANGOR, PERAK, KEDAH DAN P PENANG TIDAK DIBERI WANG EHSAN ?

[Apakah policy politik ini berubah-ubah menurut "SATU MALAYSIA atau SATU, kemudian SATU dan kemudian SATU lagi “policy” menurut SELERA KUASA POLITIK semasa"?]

KAMI INGIN TAHU PENDIRIAN MAJLIS RAJA-RAJA, SULTAN NEGERI dan RAKYAT, iaitu BAGI SETIAP NEGERI YANG SRECARA LANGSANG TERBABIT DALAM CARI GALI.
Perihal ini berkaitan rapat MAJLIS RAJA MEMBUAT KEPUTUSAN HAQ-POLITIK, HAQ-SOSIO BUDAYA, HAQ MILIK TANAH AIR dan HAQ-PERLINDUNGAN SEMPADAN NEGERI.

HAQ ALLAH JANGAN DIPERMAINKAN OLEH STRAtiGIK POLITIK. Ayat Al-Quran memebri amaran bencana tentang pelanggara haq. Haq Itu dari Allah. Kangan kamu campur adukkan yang haq dengan yang bathil. Al_Baqarah 43 ; Al-Baqarah 137 ; Al-Imran 60 ; Yunus 94 ; Israr 81 :Saba 49 ; Sad 84. Pernyataan Allah tentang tipu muslihat politik dan lain yang dipulas balik perancangan itu. Buatlah salat hajat semoga apa yang haq itu benar dan yang bathil itu batal.
APA PUN KITA INI MANUSIA ADLAH JENIS HAIWAN BERAKAL TERBATA ‘ KITA DALAM PERJALAN PULANG KAMPUNG ASAL. AWAS TSUNAMI BESAR DI DARAT DARAT, DI LAUT DAN DI UDARA SEDANG MARA …wabak pun sedang menuju otak, jantung dan paru-paru. Tunggulah dan kita juga menunggu. MAAF.
~ahmad 101109. + Aq 28 01 20010

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.