Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, January 25, 2010

Zulkifli Nordin Dah Jadi Barua UMNO



Laporan Polis kepada YB Khalid Samad yang dibuat Zulkifli Nordin adalah tindakan yang cukup melampau kepada seorang Muslim yang lain. Zul Nordin yang pernah terlibat dalam pembicaraan Liwat 1 tahu bahawa Anwar Ibrahim meringkuk 5 tahun dalam penjara Sungai Buloh hasil dari laporan polis yang dibuat oleh Anwar sendiri ke atas penulis buku “50 Dalil…”.

Jelas, tindakan Zul Nordin ini mahu mengulangi kezaliman yang dikenakan ke atas Anwar Ibrahim ke atas YB Khalid Samad. Zulkifli Nordin mahu YB Khalid Samad meringkuk dalam penjara. Inikah dia akhlak dan perangai seorang yang mengaku diri beliau berjuang Islam?

Yang lebih menyedihkan, sewaktu di rumah Anwar Ibrahim, Zul Nordin tak berani pula bersuara menegur Khalid Samad di atas kenyataan beliau.

Dalam isu kalimah Allah juga, kita tak nampak asas yang jelas penolakan Zul Nordin terhadap penggunaannya oleh orang Katholik? Malahan, sewaktu di rumah Anwar Ibrahim, telah dijelaskan bahawa Sheikh Yusuf Qardhawi sendiri mengizinkan penggunaan kalimah Allah oleh orang Kristian.

ADAKAH ZUL NORDIN MAHU BERLAGAK LEBIH PANDAI AGAMA DARI DR YUSUF QARDHAWI?

Dari apa yang kita nampak, itulah dia tafsiran yang kita boleh buat terhadap tindakan Zulkifli Nordin ini. Beliau tidak layak digelar sebagai MP Pakatan Rakyat dan juga beliau tidak layak digelar sebagai saudara dalam Islam.

Seperti yang didedahkan oleh Mahaguru58 dalam email beliau sebelum ini, JAKIM dan IKIM telah merancang membesarkan isu ini sejak awal 2009 lagi. Ertinya, isu ini keseluruhannya adalah permainan UMNO dan tipu daya mereka untuk meraih sokongan dari orang Melayu dan orang Islam.

Pada malam perjumpaan di rumah Anwar Ibrahim juga telah didedahkan persetujuan dari Sheikh Yusuf dan Dr wahbah Zuhaili dalam penggunaan nama Allah oleh orang Kristian. Lantas Anwar meminta supaya apa sahaja pendirian NGO, jangan sampai mereka dipergunakan oleh UMNO.

JElas, Zul Noordin melanggar nasihat Anwar Ibrahim seterusnya menjadikan diri beliau alat kepada UMNO.

Dan jelas, Zul Nordin telah mem”barua” kan diri beliau kepada UMNO dan kepada IKIM/JAKIM demi membantu UMNO mengembalikan tahap sokongan mereka. Apa bezanya ZUl Nordin dengan Aziz Sheikh Fadzir kalau kedua-duanya bergerak untuk member keuntungan kepada UMNO?

Tindakan YB Khalid Samad adalah sah dari segi syarak dan dari segi undang-undang. Kalau Zul Nordin orang Islam, sepatutnya hujjah dilawan hujjah.
Zul Nordin malangnya, telah kehabisan hujjah, maka terpaksa lah menggunakan polis Malaysia untuk menutup kelemahan dan kebodohan beliau dalam isu “Kalimah Allah” ini. Zul Nordin sememangnya dari mula lagi tiada hujjah untuk mengharamkan perkara yang tidak pernah diharamkan oleh Allah SWT.

Hakikatnya, Zul Nordin adalah pembuat “Bidaah” kerana bersemangat sekali mengharamkan perkara yang tidak diharamkan oleh Allah SWT.

Ingatan saya pada Zul Nordin, jangan kamu lupa amaran Nabi SAW supaya umatnya “Menakuti doa orang yang dizalimi”. Kita tunggu sahaja keputusan serta tindakan dari Allah SWT.

Tulang Besi

ps agaknya Zul Nordin masih memikirkan beliau adalah ahli UMNO Bukit Bintang?


48 comments:

Ibnu Shariff said...

Dalam perjumpaan lain di rumah Saudara Anwar, YB Khalid ada bertanya Dr Wahbah Zuhaily, mengenai isu yang sama, dan dijawab bahawa ia satu yang positif dan beliau mengalu-alukannya.
Zulkifli Nordin ada bersama pada malam itu, kenapa tak keluarkan hujah kamu ?

zakwan said...

I remember that it was early last month that u root 4 Zul Nordin 4 his clarification on Nga Kor Ming's statement regarding the questioning on the distribution of funds 2 mosques n suraus

Back then,I was impressed n surprised bcuz I thought the typical Zul Nordin would hav lambasted Kor Ming 4 making a statement that question Muslim rights
I was beginning 2 think that Zul Nordin is slowly taking the moderate approach but alas,how wrong I was

Yang lebih menyedihkan, sewaktu di rumah Anwar Ibrahim, Zul Nordin tak berani pula bersuara menegur Khalid Samad di atas kenyataan beliau.

Were u there as well,TB?
Just wondering

Perhaps Zul Nordin,Hassan Ali n Uztaz Nasa should 2gther form a "Parti Negara Islam" along wit every other PAS figures who r:
a)Disenchanted wit the "Negara Kebajikan" n the PAS For All concept
b)Horny 2 get in bed wit UMNO 4 the sake of Ketuanan Melayu
c)Hellbent in establishing an Islamic state regardless of what the non Muslims think

What do u think,TB?

Anonymous said...

Hidup Zulkifli Nordin.!! Perbuatan beliau lebih baik dari perjuangan PAS yang menikam orang Islam sendiri yang bekerjasama dengan DAP dan akhirnya tiada lagi slogan negara Islam. Kami mahu negara yang berlandaskan undang-undang Islam tetapi akhirnya sekarang sudah hancur berkecai. Inilah akibatnya bersselimut dengan DAP.

Anonymous said...

Lepas ni kalau nak makan suruhlah ahli DAP yang beragama kristian baca doa makan sebab ALLAH kristian sama juga dengan ALLAH Islam. Moga-moga makanan itu diberkati....

Anonymous said...

hanya setakat itulah yang puak 'umno bodoh' mampu memahami ttg isu penggunaan perkataan ALLAH...kesian plak aku dgn "mlayu islam umno" nih...nampak sgt kebodohan mereka...pusing2 DAP,pusing2 DAP, pusing2 DAP...jarum racun 'dakwah umno' dh sebati dlm darah penyokong2 mereka yg kurang cerdik..hujah tiada,hanya tohmahan semata2..banyakkan istigfar sebelum membuat statement 'budak kecik' yg boleh memalukan diri sendiri..

Goldman said...

Untuk harga emas jongkong dan lain-lain yang hebat sila hubungi kami di goldman999.9@hotmail.com.

Harga lagi murah daripada Habib, Poh Kong dan dealer2 lain. Bekalan antarabangsa.

Rebat tunai segera RM 1,000 hingga RM 1, 500.

Terima kasih.

Tulang Besi said...

Kalau dah UMNO tu apa dia reti? Dah lah diroang ni buat agama sendiri. LEpas tu bila orang tak nak ikut agama mereka, marah pulak.

sinis said...

anon 10.38 and 10.39(mungkin org yg sama)

saya cadangkan kamu masuk balik tadika kemas peringkat 5 tahun.

tamat pengajian tahun 5 saya cadangjkan kamu sambung untuk tahun 6.

sebab saya rasa BTN pun tidak mahu terima kamu untuk berkursus.

Anonymous said...

Ye betol la. Umno memang la utk orang2 bodo, tapi orang2 bodo gak yg di percayai oleh rakyat utk memerintah napa eek..
Mungkin sbb org2 Pas & PKR pandai2 belaka, pandai sangat sampai sanggup korbankan perjuangan Islam utk meraih undi kot..
Macam UMNo memang la parti sekular..undang2 pon ikot British nyer..xleh watper la..ni yg nk tegakan agama, hukum Islam pon da terpesong apa citer? Sanggup berpeluk ngn kapir harbi, sesama islam xleh berbaik lak,,pening2 di buat nya..orang2 muda yg baru mendaftar pengundi lom ada parti cam saya ni memanf confused sekarang..da tak tau mana nk pilih..cam sama jer ..semua temberang , semua nk penuhkan tembolok masing2.

Jajarbink said...

Barua2 Umno nie asyik nak tala DAP
dalam hujah mereka untuk menyatukan melayu... tapi barua2 ini lupa bahawa MCA dan Gerakan adalah CINA.

Selama 52 tahun perintah bukankah
barua2 ini mengadai tanah dan negara sambil sekongkol dengan CINA ini?

Tahap gampang betul malaon2 musibat
UMno nie...PKFZ aje hangus 12 Billion...hangpa dok dalam gua ka.

Anonymous said...

Ibnu Yusoff al-Qurawi

1. Perbuatan mengharuskan penggunaan Kalimah Allah kepada tuhan-tuhan lain oleh Umat Islam boleh membawa kepada syirik kerana ianya seolah-seolah meredhai perbuatan syirik tersebut. Seseorang muslim yang membeli sebotol arak dan menghadiahkan kepada orang kafir untuk meminumnya, maka dia telah bersekutu didalam dosanya.

2.Tindakan Herald untuk menggunakan kalimah Allah pada tuhan-tuhan Kristiannya adalah bertentangan dengan istilah Bahasa Melayu, kerana kalimah Allah didalam Bahasa Melayu adalah merujuk kepada Tuhan Yang Maha Esa, bahkan menurut Insklopedia Katolik sendiri pun telah dicatat bahawa kalimah Allah dalam Bahasa Arab merupakan nama Tuhan bagi orang-orang Islam.

3.Matlamat dan tujuan sebenar Herald adalah untuk mengelirukan umat Islam di Malaysia. Kenapakah Herald bersungguh-bersungguh untuk menggunakan kalimah Allah, sedangkan dinegara-negara barat yang majoriti beragama Kristian tidak menggunakan kalimah Allah ? Ini merupakan satu pencubalan terhadap agama Islam , tidak menghormati agama Islam dan tidak memahami konsep tolenrasi dalam beragama di Malaysia.

4.Perlembagaan Negara telah meletakkan Islam ditempat yang tinggi iaitu sebagai Agama Persekutuan. Setiap rakyat Malaysia mesti patuh kepada Perlembagaan Negara. Penggunaan kalimah Allah adalah satu pencabulan terhadap kesucian Islam dan tidak menghormati Perlembagaan Negara.

5.Umat Islam di Malaysia wajib akur kepada keputusan Majlis Fatwa samada di peringkat negeri atau persekutuan kerana ianya merupakan satu badan yang diwujudkan oleh pemerintah Islam untuk menentukan sesuatu hukum dengan merujuk kepada nas-nas syarie serta pandangan-pandangan ulama muktabar dan melihat kepada situasi setempat. Setiap keputusan Majlis Fatwa adalah dianggap sebagai Ijmak Ulama dan Ijmak Ulama adalah merupakan salah satu daripada sumber rujukan hukum-hukum Islam.

6.Pandangan ulama-ulama Arab yang berbeza-beza dalam sesuatu isu terkini adalah merujuk kepada persekitaran negara-negara mereka. Pandangan-pandangan ini boleh digunakan sekira bersesuaian dengan situasi di Malaysia dan tidak boleh digunakan sekiranya tidak bersesuaian dengannya.

Anonymous said...

Zul Nordin ni orang kepercayaan Anwar sejak dulu lagi... sebab tu dia terus diberikan kepercayaan oleh Anwar...

Grand Marquis said...

hujah lawan hujah?

Tapi TB sendiri gagal jawab dgn kemas kenapa orang islam tak di benarkan utk kawin kristian tanpa mereka convert.

Anonymous said...

Anonymous Grand Marquis said...

hujah lawan hujah?

Tapi TB sendiri gagal jawab dgn kemas kenapa orang islam tak di benarkan utk kawin kristian tanpa mereka convert.

January 25, 2010 12:28 PM
.

Ataupun kao yang tak paham hujah TB?

Sebatang kara said...

Salam semua.

Pada dasarnya saya amat tidak setuju dengan tindakan YB Zul. Tapi janganlah kita mengambil isu ini semata-mata untuk memburukkan beliau dengan tidak mengambil kira akan sumbangan beliau terhadap Islam sebelum ini. Saya melihatkan YB Zul ini seorang yang komited terhadap perjuangannya dalam memperjuangkan prinsipnya. Janganlah kita lupa dengan sumbangannya bersama-sama ngan PAS berdemo bersama untuk membantah penubuhan suruhanjaya antara agama (IFC). Juga jangan kita lupa dengan sumbangan demo beliau dalam menentang forum pemeluk Islam yang telah diadakan oleh Majlis Peguam tahun lalu. Mungkin kita melihatkan YB Zul agak beremosi dalam isu ini. Namun janganlah kita menyalahkan beliau 100%. Kenapa?

Saya lebih untuk menyalahkan kepada YB Khalid. YB Khalid begitu terburu-buru dalam mengeluarkan pandangan beliau dalam isu nama ALLAH ini yang mana pendirian oleh pucuk pimpinan belum dikeluarkan lagi. Beliau hanyalah mengeluarkan pandangan semata-mata berdasarkan akal fikiran dengan tidak memikirkan kesannya. Juga dalam temubual bersama-sama dengan Al-Jazeera baru-baru ini di mana beliau menghentam pendirian berkaitan hak-hak dan ketuanan melayu. Pandangan beliau ini banyak dikritik hebat oleh blogger-blogger lain dan hanya popular di kalangan bukan melayu dan boleh mengundang kemarahan orang Melayu kepada PAS.

Berkaitan dengan YB Zul pula, saya merasakan kita tidak berada di tempat beliau duduk. Beliau adalah salah seorang peguam yang begitu sinonim dengan kes murtad. Siapa yang tidak kenal dengan Aishah Bukhari - anak Pak Imam yang bukan setakat hafal tetapi faham tafsiran surah Yasin, namun telah dimurtadkan oleh puak kristian. Kalau tanya pada beliau kita akan lihat berpuluh malah beratus ribu kes umat Islam yang telah dimurtadkan. Saya rasa isu ini telah memberikan beliau sebab-musabab untuk beliau beremosi. Beliau juga seperti umat islam yang lain sudah tidak tahan lagi melihatkan umat Islam dimurtadkan. Yang masih lagi boleh tengok umat islam dimurtadkan hanyalah UMNO dan kuncu-kuncunya.

Anonymous said...

sebatang kara, pendapat yb khalid adalah berdasarkan syarak bukan ikut nafsu mcm si zul tu

Anonymous said...

Syabas YB Zul, tidak timbul persoalan apabila berbeza pendapat dgn PR bermakna Pro-Umno atau ditunggangi Umno. Kita sedang berbincang tentang survival islam di negara skular yg tidak mengguna pakai Hukum Hudud yg di sana ada undang2 yg boleh mengawal isu MURTAD. Sementara usaha PAS utk daulatkan undang2 Hudud maka Enakmen Pengawalan dan Pengembangan Agama bukan Islam terhadap orang Islam adalah releven dan YB Khalid MP PAS perlu ingat tentang tujuan PAS utk daulatkan undang2 Islam. Ironisnya, sudahlah matlamat PAS semakin kabur dari sudut itu ditambah pula korbankan sesuatu yg amat perlu untuk survival aqidah umat Islam di negara ini. YB Zul sudah terlibat dgn bnyk kes Murtad dan beliau faham kenapa harus dipertahankan Enakmen yg ada dan beliau merasai betapa hebatnya penentangan kuffar terhadap Islam dlm pelbagai usaha dan cara. YB Khalid di mana? Yg pastinya beliu amat gusar kehilangan kerusi MPnya yg empuk di Shah Alam jika "tidak berpendirian liberal" terhadap isu ini. Seperkara lagi tentang pandangan Dr Yusuf al-Qardhawi. Siapapun tak pertika kewibaan beliau tetapi perlu diingat Dr Yusuf bukan faham sangat hal ehwal kemaslahatan muslim melayu dan beliau membuat pandangan melalui sebelah pihak DSAI. Apakah Dr Yusuf Qardhawi sudah memanggil semua pihak termasuk semua ulama Malaysia berbahas dan berbincang? Jika belum, jgn salahkan Dr Yusuf Qardhawi tapi salahkan "pengahasut, pencacai, pengipas" Dr Yusuf yg tidak berlaku adil atas nama KeAdilan. Sedangkan ijtihad Imam Syafie boleh berbeza pada ketika di Mesir berbanding dgn Baghdad, sudah pasti jika diperhalusi Dr Yusuf Qardhawi juga boleh berbeza ijtihadnya di Qatar dan di Malaysia. Fikir2kanlah.

Anonymous said...

Zul sudah terlibat dgn bnyk kes Murtad dan beliau faham kenapa harus dipertahankan Enakmen yg ada dan beliau merasai betapa hebatnya penentangan kuffar terhadap Islam dlm pelbagai usaha dan cara. YB Khalid di mana? Yg pastinya beliu amat gusar kehilangan kerusi MPnya yg empuk di Shah Alam jika "tidak berpendirian liberal" terhadap isu ini. .

Ohh I see? Kenapa UMNO masih menghalang pembentangan Bill Undang-Undang Murtad yang diserahkan kepada Speaker sebelum pilihanraya 1999 lagi? Kenapa sampai skrg UMNO tak benarkan bill tersebut dibentangkan di Parlimen?

Anonymous said...

Seperkara lagi tentang pandangan Dr Yusuf al-Qardhawi. Siapapun tak pertika kewibaan beliau tetapi perlu diingat Dr Yusuf bukan faham sangat hal ehwal kemaslahatan muslim melayu dan beliau membuat pandangan melalui sebelah pihak DSAI. Apakah Dr Yusuf Qardhawi sudah memanggil semua pihak termasuk semua ulama Malaysia berbahas dan berbincang? Jika belum, jgn salahkan Dr Yusuf Qardhawi tapi salahkan "pengahasut, pencacai, pengipas" Dr Yusuf yg tidak berlaku adil atas nama KeAdilan. Sedangkan ijtihad Imam Syafie boleh berbeza pada ketika di Mesir berbanding dgn Baghdad, sudah pasti jika diperhalusi Dr Yusuf Qardhawi juga boleh berbeza ijtihadnya di Qatar dan di Malaysia. Fikir2kanlah..

MAsalaahnya sampai hari ni, mereka yang menentang TIDKA MEMBAWA WALAU SATU HUJJAH yang mantap dari segi maslahat.

Yang kita dengar hanyalah paranoia dan kata2 semangat kebangsaan. Cubalah tengok perdebatan Yusri ABIM tu, apa yang hebatnya hujjah Yusri. Semua macam habuk je.

Masa Zul di rumah Anwar, apasal tak jawab hujjah Yusuf Qardhawi dari segi maslahat. Diam membisu tapi kat luar terus buat laporan polis.
Nampak tak ni semua hujah pembohong dari mereka yang pro UMNO.

Anonymous said...

Dalam isu nama Allah ni... pandangan TB tiba tiba berubah (dalam konteks situasi di Malaysia)...

http://www.malaysiawaves.com/2010/01/awasi-perangkap-umno-dalam-isu.html

PENDIRIAN TULANG BESI DI MALAYSIA

Walaubagaimanapun, Tulang Besi merasakan di Malaysia, tidak seharusnya perkataan Allah digunakan oleh bukan Islam tetapi bukan atas dasar agama. Lebih kepada atas dasar budaya dan cara hidup. Ditakuti membenarkan penggunaan perkataan Allah oleh bukan Islam akan menaikkan sensitiviti kaum serta dieksploitasi oleh pihak2 seperti UMNO.

Menjaga keamaanan lebih penting bagi Tulang Besi. Adapun hukum penggunaan pula masih lagi di khilafkan. Sebenarnya masa isu ni timbul, Tulang Besi telah buat ‘research” di internet, dan rata-rata artikel dalam internet yang dalam bahasa Inggeris TIDAK MENGHARAMKAN ORANG BUKAN ISLAM menggunakan nama Allah. Itu yang Tulang Besi teragak-agak dalam isu ni. Hukumnya tidak jelas haram.

Anonymous said...

Bagi orang yang baru menjinakkan dalam arena politik atau pelajar universiti yang ikhlas untuk memperjuangkan Islam pasti kecewa dengan senario yang berlaku kepada PAS sekarang ini. Mereka nampak PAS sudah lari dari perjuangan untuk menubuhkan negara Islam kerana:

a) Bersekongkol dengan orang kafir harbi untuk bermusuh dengan orang Islam yang lain terutamanya UMNO. Dahulu mereka diajar orang Islam itu bersaudara, wajib bersatu padu tetapi pemimpin PAS sanggup bermusuh malah sanggup berdoa keburukan ke atas orang Islam lain.

b)Akibatnya mereka lebih suka berkawan dan berpeluk dengan orang kafir yang najis itu. Sebab itu fikiran mereka dipenuhi dengan najis sehingga sanggup mempertahankan jualan arak di Selangor. Sepatutnya Dr. Hassan Ali di angkat wira kerana sanggup mengharamkan jualan arak tetapi PAS yang mengatakan parti Islam menentang perkara tersebut. Pelik tetapi itulah keadaan sebenarnya.

c) Ahli PAS menambahkan kemarahan orang-orang seperti ini dengan mengatakan rumah ibadat orang kafir boleh dibina bersebelahan dengan masjid.
Tidak salah, tetapi ketidakupayaan menafsir situasi orang melayu yang sanggup mempertahankan agama hingga akhir hayat amat dikesali. PAS membandingkan dengan situasi luar negara dengan kes ini hanya memburukkan keadaan. Mereka ini tidal layak memerintah kerana tidak peka hati rakyat.

d) Akhir sekali kalimah ALLAH dibenarkan untuk digunakan orang kristian yang benar-benar bukan menyembah ALLAH yang MAha Esa.

PAS akan terus kurang mendapat sokongan dari pengundi-pengundi orang muda jika terus bermain isu-isu seperti ini.

Anonymous said...

agaknya YB Zul tu memang nk dirinya dipecat dari PR..senanglah nk geng ngan UMNO (Bebas tapi cenderung UMNO)..Kalau dia sendiri istihar kluar PR nampak mcm belot...nanti pengundi marah..amacam? betul tak? Ke tak betul??

Anonymous said...

Bro,
Si Pariah Baruah UMNo ZulFARKLI sebenarnya cemburu..dia pikiaq dia punya intelek cukup power.. dia sgt2 jealous kat YB khalid samad sebab YB Khalid ni semakin popularlah..biasanya org jenis 3 suku pikaiq depa pandai..dan di malysia,sebahagian besoq puak 3/4 dimonopoli oleh UNMO..dan Islam lah depa punya gateway utk act jagoh/hebat..malangnya kepundekan ketuanan islam UMNO pun dah diexpose kow kow..dan jogoh ketuanan islam terpakso bom surau ,gereja utk tunjuk kehebatan mereka..tak lama lagi,si ZulFRAKLi either becomes a jaga kereta boy or tarik kereta boy..kahkahkah..nobody is gonna hire a f*kin 3/4 loyar berok..kahkahkah

Anonymous said...

Pada fisasat patik la,Tuan TB adalah orang anuar ibrahim bertopeng dan berbaju Pas .Harap maklum.
Pendirian para pemimpin Pas dalam isu ini,sudah jelas,sama dengan pandangan dengan Zulkifli juga.Yang menongkah arus sekarang ialah tuan TB,untuk menjaga tuan dia,Anuar Ibrahim .Itu sahaja.

Anonymous said...

buktinya seperti dibawah:

Gua tidak terlibat sebesar zarah pun dengan PAS.

Oleh : AdukaTaruna

TB sebantal dengan TP dan AT.

kapten Zero said...

bukan senang nak jadi yb. Pas masa Ustaz Fadhil dah tolak nama YB Zul ni. Memang merosakkan parti dan tak ikut apa yang diputus oleh parti. Strategic politik mereka ini sangat lemah.

casper c said...

Words fail to describe this Zul Nordin but if in Malay we say "barua", that too is mild because his actions goes against both Quran and the Constitution.

Soalan ditujukan kpd para pencacai UMNO serta Islamist yg konon perjuangkan Islam - apakah pendapat anda sekelian apabila Kartika Sari Dewi dihadapkan Mahkamah Syarie tetapi hukuman tidak disempurnakan ?

Kenapa pula para Islamist tidak keluar membantah keputusan pihak mahkamah ?

Tolong dapat penjelasan dari Zul Nordin hal Kartika dan saya syorkan akan ternampak muslihat Zul yg duduk bersekongkol dgn para pencacai UMNO(yg akan juga mendedahkan motif/pesan UIMNO kpd ahli-ahli PAS tertentu). Silakan .

casper c said...

P/S Perlu kita menjelaskan bahawa dikalangan Islamist, ada yg benar-benar memperjuangkan hasrat Malaysia sebagai negara Islam dan ada pula Islamist(tajaan UMNO) yg sengaja menjadikan Islam sebagai sumber perbalahan utk buat kacan-bilau.

Matlamat terakhir kumpulan kedua ini kalau ditanya 'mungkin' mereka pun tidak tahu pasal kerja mereka hanyalah utk mengeruhkan air jernih, mewujudkan perbalahan diantara ahli-ahli PKR dan dikalangan ahli-ahli PAS serta menjadikan perbalahan diantara PAS dgn PKR(yg juga melibatkan DAP) dari luar memandang kedalam.

* Do excuse the language used but I trust the clarification I put forth does demonstrate the intent of Zul and his minions together with the mischief cause by UMNO and its posse.

Salam buat semua.

Anonymous said...

//Pada fisasat patik la//

pada fiss fiss patek..hang ni dah minum o kow..kahkahkah..nak jadi tokong turun fiss fiss bomoh pun tak erti..sheeh..no wonder nachibai and antu tetek import tokong turun specellist dri kerala..lalalala..

Anonymous said...

Zulfarkli is trying his utmost best to show off that he is somebody know..but unfortunately,he is proving to 1 whole universe,he is a typical ketuanan melayu retard..

Anonymous said...

Sebenarnya si Zul ni ada udang disebalik batu. Udang tu habuan dari UMNO sial lah tu. Dia ingat dia tu juara Islam kut? Juara Islam bukan je setakat menentang buta tuli. Sebagai juara Islam mestilah cukup berilmu mempertahankan Islam dengan hujah hujah manasabah yang benar mengikut Quran. Tapi sidajal ni nampak nampak macam tong setengah isi je, bukan nya bising teruk tapi berkocah kocah melimpah keluar. Baik hantar je lah sipengacau tu ke UMNO laknat tu. Biar dia tu reput kat UMNO sebab takda gunanya pelesit macam tu.

Anonymous said...

alahai firasat disilap eja fisasat pun nak dijadikan isu!!Dah tak dak modai ka!!!!!Oghang bidang sains tulen!biasala salah dari segi bahasa!!!Carilah modai lain no!!!!!

casper c said...

*Penjelasan kedua

Kepada mereka yg peka dgn keadaan semasa dari perbalahan yg wujud punca dari kerja jahat UMNO menjadikan Islam sebagai titik perbalahan - gambar yg disiar oleh TB melihatkan Zul Nordin bersama lagi seorang mahluk jahat Mahaguru - lantas tidak perlu diantara kita pembaca M'siaWaves menjankau motif sebenar dan segala laungan dari Zul Nordin selama ini.

Perlu kita ingat musuh negara Mahaguru yg ditugaskan mengatur cara kerja jahat pihak-pihak tertentu utk membelah bahagi pendapat dikalangan masyarakat majmuk, warga Islam dan masyarakat Melayu khasnya.

Anonymous said...

Pada casper C.
Pada pandangan dan pendapat hang!bagaimana hendak menubuhkan sebuah kerajaan islam dimalaysia sekarang!!!

Anonymous said...

..alahai sicasper c ni laghi pi mana la pulak!!!Pandai dok caghi salah orang!Pandai dok kutuk oghang!!!Minta pandangan!Minta pendapat!!!Terlopong!!!!!
OKlah positif sikit!!Dia pi magrib! jemaah!!!!!

casper c said...

Akan saya jelaskan "pandangan" dan "pendapat" saya dlm masa singkat memandangkan saya kesuntukkan masa buat kini.

Akan saya usahakan malam ini juga so please be patient.

aerol said...

Teman bukan marah dengan apa yg dia pertahankan tu tapi cara dia menapulasikan isu ini. Kali ni teman percaya DSAI & PKR hampir pasti akan ambik tindakan pada dia. Kalo tak pecat pun kena tindakan disiplin. Dan lepas tu, keluar pula cerita dia keluar parti dan masuk geng Ibrahim Ali le kot. Wallahualam.

casper c said...

Sebelum membalas pertanyaan saudara/ri anon 7.20pm, perlu saya jelaskan bahawa segala tulisan yg memaparkan pandangan saya adalah dari kaca mata persendirian yg tidak menggambarkan pendapat mana-mana pihak.

Secara ringkas, saya berpendapat usaha mengiktirafkan M'sia sebagai negara Islam adalah suatu beban yg berat dipikul kesemua umat diM'sia. Pendik kata - jangan - memandangkan manusia dilahirkan tidak sempurna. manusia sebagai insan kerap akan membawa malu keatas nama Islam dari sebaliknya.

Tidak perlu saya bagi contoh panjang lebar.

Katakanlah berterusan juga usaha memartabatkan Islam maka saya berpendapat pengiktirafan dari seluruh warga Melayu yg berumur 17 keatas mesti diambil kira - maknanya suatu "referendum" perlu diadakan.

Pengiktirafan secara lisan oleh Dr.Mahathir "Malaysia adalah negara Islam" sebelum ini tidak laku dan diambil kira. Tugas ini juga tidak boleh dikongkol oleh mana-mana pihak, Sultan ataupun mana-mana parti politik.

Selepas didapati angka mewartakan hasrat dari "referendum", persetujuan dari Instituisi Raja-raja Melayu perlu sebelum apa-apa dilaksanakan. Saya rasa pendapat dari golongan 'dll' tidak perlu sama sekali jika ada usaha 'bernas' memartabatkan negara sebagai negara Islam.

Saya berpendapat Islam boleh dijadikan tunjak pemerintahan, Islam cukup sempurna tetapi langsung saya tiada keyakinann terhadap pucuk pemerintahan masa kini utk melahirkan pentadbiran berlandaskan Islam.

Pada saya, inilah yg menjadi permasalahan - PM rakus, kaya dgn dana curi, UMNO rasuah, KPN samseng, AG Gani Patil anjing segala anjing - macam mana boleh lahir negara Islam dari pucuk pimpinan sedemikian ?

Saya harap tulisan saya dibaca dan diterima dgn hati terbuka oleh semua pembaca. Sekian dan salam saya ucapkan kpd semua.

Anonymous said...

Si zaid Ibrahim nakkan si Zul ni dipect..tetapi kita perlu pikiaq,adakah problem kita akan selesai dgn pemecatan Zul? ..Negara ni dah bankrup dan berada dlm keadaan sungguh bahaya..tak lama lagi election kat perak..liwat gate part2 akan bermula dan Selangor akan terus diancam oleh anasir anasir dayus..sesuatu perlu dibuat utk menyelamatkan malaysia dgn segera..kita perlu ingat,rakytalh majoriti..rakyat yg menaggung berbagai bagi beban..dan jgn lupa,kesengsaraan rakyat ada juga hadnya..

Anonymous said...

Buat sauatu poll..tanya rakyat,apa mereka nak?..adajah pemecatan Zul tu penting atau ekonomi yg penting?rakyat tak dak masa utk perkara remeh temeh..rakyat semakin hari,semakin tertekan..sy sebanranya nak sepak punkoq Zul,tetapi,pada masa ni..kita tak boleh divert attention..Malaysia is in a clear and serius danger finacially,socially..

Anonymous said...

Pada casper C.
Terima kasih atas pandangan saudara!Tunggu punya tunggu,hang punya pandangan!!itu jeee!!apapun terima kasih!!!!!Macam dok peghiksa kertas budak SPM pula!!!Tajuk karangan:Malaysia sebuah negara Islam!antara realiti dan fantasi!!!
Markah hang!!C-!Ok kot!!!!!Tapi kalau buat master keatas!Markah macamtu!!Tak lepas!!!Kena ulang balik paper tu!!!!!!!
Apapun sekali lagi!terima kasih!yang baik dijadikan panduan,yang buruk dijadikan sempadan!tiada manusia yang sempurna didunia ini!!!!!!

p/s.kalau tuan TB jadi pensyarah hang!!hang dapat A!Sebab kalau ada essei yang kutuk umno jeee!!Pasti dia bagi A!Tak kigha kandungan dan isi!!!Asai ada perkataan umno terukk je!!!Pasti ok!!!!!!!

Anonymous said...

Is Anwar that naive or stupid that he cannot see the false fa├žade that Zul is wearing on his face? I think Anwar may need to spend a second term in the Sungai Buloh Prison to wake him up to the reality of what is going on in the real world.

NO HOLDS BARRED

Raja Petra Kamarudin
http://malaysia-today.net/index.php?option=com_content&view=article&id=29854:now-do-you-understand-the-word-turncoat&catid=20:no-holds-barred&Itemid=100087

kahkahkah@the f*kin welsh melayu mongrel called Raja kelentong Punggir Putra KAMARUDDIN..he and his band of ulta egoist kiasu pariahs still think they r nookoolius of Malaysia's society....these f*kin pub n bistro pariah dogs pandai to fart frm mouth n like to pretend to be jaguh,wira rakayt..ada tenggok tak si pariah welsh mongrel punya photos in front of London School Of Econmics..kahkahkahakah(nak tunkuk dia tu faham kenneth Arrow,Amartya Sen..what a bum!!)

Anonymous said...

"By the way, Anwar, now do you believe that Saiful, the man Najib sent to work in the party office, is a plant? You have only one plant to worry about. We have had so many. But we ‘killed off’ all the plants they sent. We used them to mislead the enemy. You allowed that one plant called Saiful to kill you. Now you want to allow another plant called Zul Noordin to kill Pakatan Rakyat as well?"

kahkahkah..konpom..raja petra Kamaruddin dah gila..asyik dok "kill" kill'..ya,RPk must b the biggest frustrated buffoon in Malasyia.."ooo..throw away the keys!!and i wanna rot in jail"kahkahkah.."this time najib will go down"double kahkahkahkahkah..sad sad sad..what else to expect frm a hustler ya?

Anonymous said...

Bro TB,
RPK says he killed lots of UMNo plants in PKR/Pakatan ..does he mean egg plants?kahkahkahkah..

Anonymous said...

RPK suffers frm too much syok sendir syndrome..he thinks he is a PM" maker..and tried to make KuLi,the most malay of all malays the next Pm(with help frm PAS' fraksis kot??)..sad sad sad..next is,he thot, PI Bala's revelation will bring down najib..sad sad sad..now,the mongrel is a fugitive coward..the kiasu bum is probably protected by KulI/Mahaptuih group..

Anonymous said...

tengok betul-betul gambar tu.. Kedua orang macam tu boleh caya ke?

northerner said...

"kita tidak perlu memaksa orang lain menerima pandangan kita. Begitujuga orang lain tidak boleh memaksa kita menerima pandangan mereka. Pun begitu, kita diberikan akal yang sehat. Oleh itu, nilailah dengan hati yang dingin, tanpa sentimen dan kejumudan" (dgn izin copy & paste : Blog Al-Bakistani)

Tak suka dia.. ok la.. hak u all..

Tp.. kalau mencarut ... hiss...
warasla... sapa yg menang sekarang?..
Isu Nama Allah ... last2 melayu sama melayu bergaduh... hiss..
Gereja dpt juga duit...
Melayu dpt apa... dapat perpecahan..

JAKA said...

teka teki :

apakah nama seekor jin tanduk berkupiah dari kulim?



jawapan :

zulkifli nordin munafikun

dulu berjuang melawan murtad, kini menjadi lidah syaitan membela golongan fasik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.