Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, February 11, 2010

Apa Yang Hasan Ali Buat Untuk Melayu di Selangor?

Berkokok kuat Hasan Ali kononnya beliaulah harapan kepada Melayu dan Islam di dalam Exco Selangor. Amat bangga beliau kata yang beliau adalah harapan kepada memperjuangkan hak Melayu dan Islam dalam exco Selangor.

Tapi, hakikatnya amat berlainan sekali. Pertama-tama sekali, semua bukti yang beliau dakwa itu bohong belaka. Misalnya, dalam isu SELCAT, yang diperjuangkan oleh beliau adalah mempertahankan amalan korupsi pihak yang pro kepada UMNO dalam kerajaan Negeri Selangor.

Dalam isu arak pula, kalau beliau betul2 ikhlas memperjuangkan isu arak, mengapa Hasan Ali tidak mahu menjalin kerjasama erat dengan beberapa NGO Bukan Islam yang sudah selamanya berusaha mengurangkan masaalah ketagihan arak terutamanya di kalangan masyarakat India? Bukankah usaha Dato Hasan Ali lebih mudah kalau mendapat sokongan dari kaum bukan Islam? Kalau Dato Hasan Ali ikhlas lah nak berjuang isu arak tapi saya rasa isu arak tu semata-mata bertujuan mengkaburkan mata orang sahaja.

PAS MEMPERJUANGKAN MELAYU DI SELANGOR?

Kita nak tanya kepada Dato Hasan, apa usaha beliau sebagai PJ Selangor mendaftar orang-orang MElayu di Selangor dalam program-program Kerajaan Negeri Selangor seperti:

1.0 Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES).: Berapa banyak kempen dan usaha yang dilakukan oleh PAS Selangor untuk membantu orang Melayu di Selangor kepada program ini. Yang lebih memalukan, DAP lebih banyak mendaftar orang Melayu yang miskin kepada program ini dari PAS Selangor.
2.0 * Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS).
3.0 Bekalan Air Percuma Bagi 20 Meter Padu (m3)
4.0 Hadiah Anak Masuk Universiti.
5.0 Caruman Takaful/ Perubatan Percuma Warga Emas
6.0 Program Penigkatan Hasil Bahan Batuan Dan Mineral.
7.0 Pusat Khidmat Krisis Sehenti (OSCC).
8.0 Tabung Pendidikan Anak-anak Pekerja Ladang .
9.0 MESRA USIA EMAS.
10.0 Pinjaman Pelajaran Selangor.
11.0 Khidmat Kaunseling Kerajaan Negeri Selangor .
12.0 Skim Komprehensif Takaful Selangor.
13.0 Maklumat Pelan Bencana.
14.0 Kempen Pelancongan Selangor.
15.0 Program Pekerja Yang Diberhentikan (Retrenchment Helpline).

DARIPADA MELALAK MACAM ORANG GILA, LEBIH BAIK PROMOSI PROGRAM2 INI PADA ORANG MELAYU

Mana kita dengar PAS Kawasan2 menjalankan kempen serta promosi program2 di atas secara meluas di Selangor? KAlau ada pun secara inisiatif sendiri dari Kawasan masing2 dan bukan arahan serta perancangan dari Perhubungan Negeri.

Apa yang hebatnya Hasan Ali memperjuangkan Melayu kalau yang hebat mendaftar orang Melayu kepada program2 di atas adalah DAP. Tak heranlah ada orang2 Melayu yang menubuhkan cawangan DAP di Selangor.

Jelas, Hasan Ali tak layak memimpin PAS Selangor. Dia hanya layak jadi Ketua Pembangkang semata-mata.

Hasan Ali melalak sana melalak sini menyerang kerajaan Pakatan Rakyat, tapi kerja dia yang sebenar tak pernah buat. Tak malu ke?

Berapa ratus ribu orang MElayu yang “miss” program2 di atas kerana jentera PAS tidak digerakkan mendaftar serta menaikkan partisipasi orang Melayu dalam program-program ini.

Yang Hasan Ali tahu hanya melalak sana melalak sini menghentam kerajaan negeri Selangor. Bukankah Melayu Selangor lebih untung kalau PAS Selangor menyalurkan tenaga dan masa untuk mendaftar orang2 Melayu kepada program2 di atas? Kalau aktiviti ini agresif, UMNO siang2 lagi dah bungkus.

Tapi Hasan Ali tahu dia kebal kerana ahli2 PAS sanggup wala’ pada pimpinan walaupun parti hancur.

Tulang Besi

10 comments:

Anonymous said...

Sejak bila PAS memperjuang bangsa? It's like a Chelsea fan barging in a Man.U club asking why Man.U isn't winning games for Chelsea.

Anonymous said...

just do real work, for the rakyat of selangor.

ignore that pest.

ignore him.

he's suffering from over-longing over the mb-ship. he's suffering every night since march 10th as it is. he is suffering everyday.

have a heart, folks. let him be.

just we continue our work.

melayu pakatan rakyat mesti masuk kampung pendalaman untuk mejelaskan isu2 ni. kalau dap masuk, makcik2/pakcik2 masih takut dan sangsi.

pakatan malays must take the lead.

good luck.

4RAKYAT

4RAKYAT

Anak Perelih said...

blame sepatutnya bukan keatas hassan ali seorang sahaja.. tetapi kesemua kepimpinan PAs selangor.. semua AJK negeri dan kawasan... termasuk Khalid samad dan Dr. Dzulkifli sama....

Sebab kelau hassan ali dan AJK negeri tak buat apa... AJK Kawasan masih boleh menggerakkan program yang disenaraikan... bukan kena tunggu hassan ali dulu...

Anonymous said...

Anak perlih,
Wat r u doin for malays,indian n chinese?News is u fellas r still korekking bontot UMNo..

Anonymous said...

Tulang besi,

Ko ni bukannya ulama. Ilmu tak setinggi mana dan amalan ko tak banyak mana. Doa ko tu tak selalu makbul. Ko kena pikir betul2. Hasan Ali orang tua. Harun Din orang tua. Nasa orang tua. Ilmu dan amalan dia lagi power dari ko. Doa dia orang lagi makbul. Apatah lagi dengan ulama seperti Dr. Harun Din. Jaga2 sikit dengan diri ko. Ko tidak sehebat mana. Nama ko tak dikenal orang pun. Berlagak macam orang tak beriman. Aku tak heran kenapa ko lebih suka bersahabat dengan Kapir harbi.

Anonymous said...

Aku ada emak yang pro Umno. Aku pulak pro PAS. Tapi PAS suruh aku bermesra dengan kawan aku iaitu DAP dan bermusuh dengan mak bapak aku yang pro umno. Orang tua yang kasi makan, didikan sejak kecik tiba2 dianggap musuh kerana tak sokong PAS. Apa nie? Sebab itu ramai orang muda2 macam aku dah pro Umno sekarang.

Anonymous said...

Dari kecik kita diajar orang Islam itu bersaudara. Tapi bila besar Ostat-ostat PAS ajar kita orang kapir harbi dan syaitan boleh berganding bahu dan berlawan dengan saudara seislam.

Anonymous said...

Selagi PAS berganding dengan kafir harbi selagi tu lah PAS akan kehilangan lebih ramai penyokong2 muda Islam seperti kami.

Tulang Besi said...

Anak Perelih said...

blame sepatutnya bukan keatas hassan ali seorang sahaja.. tetapi kesemua kepimpinan PAs selangor.. semua AJK negeri dan kawasan... termasuk Khalid samad dan Dr. Dzulkifli sama....
.

Khalid dan Izham telah diberikan tugas PASKAD. Tapi sebab politik, mereka telah dipecat.

semenjak mereka dipecat, PASKAD mati.

Tukang susun orang ni Hasan Ali. Dia susun semua yang kaki bodek dia. MAcamana kerja nak jalan?

Maaf kalau kasar sikit ni. Jangan marah ye?

Tulang Besi said...

Anonymous said...

Aku ada emak yang pro Umno. Aku pulak pro PAS. Tapi PAS suruh aku bermesra dengan kawan aku iaitu DAP dan bermusuh dengan mak bapak aku yang pro umno.
.

sejak bila pulak PAS kata suruh derhaka kat mak bapak kau?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.