Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, February 10, 2010

Keputusan Mahkamah Menandakan UMNO Masih Tidak Yakin Dengan Sokongan Rakyat

Bagi saya, penyokong-penyokong Pakatan Rakyat seharusnya gembira dengan keputusan ini. Ia menandakan UMNO masih tidak konfiden dengan sokongan rakyat kepada mereka. Kalau rakyat bersama mereka sudah tentu keputusan akan bersama Nizar dan Nizar pula terpaksa membubarkan DUN Perak kerana itu janji beliau sebelum ini.
Kita semua tahu UMNO adalah parti penipu. Apa pun yang mereka lakukan mesti ada udang sebalik mi. Kita juga tahu kehakiman negara tidak bebas. Kalau bebas, kes Liwat II Anwar ni dah lama kena tendang dan Gani Patail dah lama kena jail sebab menghina mahkamah.

Namun, kes Anwar masih berterusan kerana di Malaysia kedudukan hakim tertinggi boleh ditentukan oleh seorang lawyer India bernama Linggam.
Jadi, kita patutnya dah maklum akan keputusan MBvsMB ni. Apa yang kita nak harap dengan mahkamah kangaroo Malaysia? Semuanya ikut kehendak dan kemahuan UMNO.
Dia letak la sorang dua hakim yang adil di peringkat Mahkamah TInggi tapi nak buat apa. Segala keputusan dia boleh di kensel oleh Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan. Letak hakim adil tu sekadar perhiasan sahaja.

Oleh sebab itulah dari mula lagi saya sudah tahu isu “The Herald-Kalimah Allah” itu adalah permainan UMNO semata-mata. Kalau mereka mahu, mereka boleh dapatkan keputusan yang tidak memihak kepada The Herald sejak mula lagi.

Lepas ni Sultan boleh pecat sapa sahaja dia tak suka. Jangan Najib kena pecat sudahlah.

Semua sandiwara UMNO dan kita sepatutnya jangan gusar dan marah serta patah semangat. Inilah keputusan yang akan menimbus UMNO selama-lamanya. Inshaalah

Tulang Besi

21 comments:

Anonymous said...

Sahabat Kanan,

Kes Anwar harap tangguh pasal Tajuk Utusan malaysia, apa punya jenbis tangguh ni?

Kalau nak tangguh tu, bancuh dulula si Saiful Bukhari, pastu nak tangguh tu tangguhla.

Kalau Anwar di pihak yg benar, mampus si saiful kena drill dengan Karpal. Mcm kamar Ainiah cakap:

'Lawyer dibayar untuk melewatkan perbicaraan. sebab itulah selalu postpone. ianya bagus untuk anak guam'.

Itupun ada yg buta perut dengan menyokong Anwar, kalau takut dengan risiko..jgn bicara soal......

Grand Marquis said...

Dalam kes ini kita boleh lihat kebebalan orang UMNO terhadap segala macam ilmu perundangan.

1) Peguan DSAI telah menggunapakai Seksyen 51A yang membolehkan pihak tertuduh memohon bukti2 untuk persediaan didalam mahkamah. Seksyen ini telah dibentang diparlimen oleh Datuk Seri Mohd Radzi Sheikh Ahmad pada 2006. Tujuannya kononnya mahu mahkamah lebih adil menjatuhkan hukum dengan memberi peguan lebih persediaan terhadap tuduhan. Tetapi dalam kes Anwar ini, seksyen ini di nafikan dan keluarlah suara sumbang2 oleh orang UMNO kununnya DSAI penakut lah...bersalah la...

2) Dalam kes ini juga, kita boleh kenal pasti nanti siapa lebih berilmu dan siapa tidak. Bersumpah dengan nama Allah tak menunjukkan orang itu berilmu. Najib si pembunuh itu juga pernah bersumpah kununya dia tak kenal siapa Altantuya. Adakah anda percaya Najib tak kenal Altantuya?. Jika ada percaya Najib tak kenal Altantuya, anda juga percaya Rosmah mempunyai berat badan 55kg.

3) Didalam kes Perak, telur2 para hakim nampaknya telah diikat oleh rejim Najib. Saya dapat tahu yang hakim yang memutuskan Nizar MB perak yang sah telah pun ditukar. Dan cerita ini sedikit sebanyak menakutkan para hakim2 lain. Kes Altantuya dan beng hock juga mungkin menakutkan para hakim untuk berlaku adil. Jika Altantuya dibom begitu sahaja dan Beng Hock boleh ditolak oleh orang-orang kerajaan, tak mustahil para hakim akan menerima nasib yang sama. Kalau mereka memutuskan yang Nizar adalah MB yang sah, mungkin esok atau luas kita boleh lihat mayat-mayat hakim ini terapung di sungai klang.

ps : point 3 itu hanya persepsi saya sahaja.

ataspagar said...

Grand Marquis said...
Dalam kes ini kita boleh lihat kebebalan orang UMNO terhadap segala macam ilmu perundangan.....
-----------------------------------

hahaha..seorang lagi penglipurlara PAKATAN RAKYAT.. ini mcm cerita sbelum nak masuk tidur jer..
masuk lawak king pun bagus ni..

zakwan said...

Yeah,we r on the road 2 absolute monarchy
Long Live The King
Moga Allah Melanjutkan Usia Tuanku

Fuck General Elections
Fuck Democracy
Fuck The People's Right
Fuck Malaysia

Now,the Kings have the authority 2 elect the government that they deem fit 2 be in power

Grand Marquis said...

ataspagar said...

hahaha..seorang lagi penglipurlara PAKATAN RAKYAT.. ini mcm cerita sbelum nak masuk tidur jer..
masuk lawak king pun bagus ni..


Berdasarkan pengalaman saya sebagai cybertroopers UMNO, kebanyakkan cybertroopers UMNO ni adalah graduan2 yang tidak bekerja. Dan juga bekas-bekas pelajar yang mempunyai gred rendah dan sangat2 kurang ilmu.

Contoh diatas adalah cybertroopers yang tidak mampu berhujah. Dan apa yang diajar oleh ketua-ketua UMNO, jika kita tidak mampu berhujah, kita hamburkan lawan kita dengan gelak tawa dan kata-kata lucah.

ps : Bertaubatlah wahai orang-orang UMNO. Hentikan dari diliwat siang dan malam oleh pemimpin2 kita.

Anonymous said...

one simple advise pd geng PR dan sewaktu dgnnya....tengok balik result election 2008 bagi DUN perak...berapa UMNO menang dan berapa PAS atau PKR melayu menang? jadi study that carefully then you know sama ada PR bole menang kalau bubar DUN atau tidak!!

Tak yah cakap beso la yop Nizar...PAS menang berape kerat jer berbanding UMNO...KAU GERENTI KERAT KOTE LA KALAU RE ELECTION PUN PAS dan PKR akan kalah lebih terok...cuma DAP muungkin maintain sebab PUAK dia berfahaman KOMUNIS...patut bapak aku dah tembak depa masa pak aku jadi askar kawal sempadan PERAK, BALING dulu....!!! HIDUP ZAMRY...TAHNIAH!!

Tulang Besi said...

Tak yah cakap beso la yop Nizar...PAS menang berape kerat jer berbanding UMNO...KAU GERENTI KERAT KOTE LA KALAU RE ELECTION PUN PAS dan PKR akan kalah lebih terok...cuma DAP muungkin maintain sebab PUAK dia berfahaman KOMUNIS...patut bapak aku dah tembak depa masa pak aku jadi askar kawal sempadan PERAK, BALING dulu....!!! HIDUP ZAMRY...TAHNIAH!!.

DAh kalau konfiden sangat, bubarlah DUN tu sekarang.

AKU CABAU kao

Othman3748 said...

Saya tertarik dengan kenyataan Anonymous yang merujuk kepada keputusan PRU 12 yang lalu mengatakan berapa banyak melayu sokong UMNO berbanding PAS dan PKR. Ulasan saya senang sahaja selagi melayu jadi pengemis (subsidi) di negeri sendiri selagi itulah UMNO akan menang. Selagi ketuanan Melayu didendangkan samada dalam bentuk belada atau rock selagi itu UMNO akan menang sebab yang memangkahnya adalah mereka yang tidak tahu siapa tuan kepada ketuanan melayu. Akhirnya orang melayu di Malaysia akan jadi bangsa subsidi dan kuli kepada Tuan-Tuan Melayu. Renungkan yaa..

Kapten Zero said...

Kalau MB nizar dah kecundang oleh mahkamah ala malaysia; maka Kes Fitnah 2 Anwar juga akan berkesudahan dgn Anwar ke sungai Buluh maka selamat lah PM Najid dari jatuh pada PRU13.Saya dah sepuluh anak, bagaimana air mani boleh tersimpan berhari2 dalam dubur Saiful ;MUSTAHIL. Bagaimana Sec 51A tapi hakim mahkamah Tinggi,rayuan dan persekutuan ala m'sia tolak mentah2 katanya tak wujud sec51A;
Yang penting sekarang kita kena bangkit berjuang menghadapi apa jua halangan baik dari UMNO yang munafiq tu atau hatta dari kumpulan PAS UG juga kita kena hadapi; bukan senang nak masuk shurga Allah, Apakah kita pernah berjuang sprt; 4 khalifah atau sy. Hamzah dalam menegakkan islam, bercita2 untuk bersama para syuhada dan assyahid Ibrahim Libya .

ataspagar said...

Grand Marquis said...

Contoh diatas adalah cybertroopers yang tidak mampu berhujah. Dan apa yang diajar oleh ketua-ketua UMNO, jika kita tidak mampu berhujah, kita hamburkan lawan kita dengan gelak tawa dan kata-kata lucah.
-----------------------------------
waste my time la bro..nak berhujah dgn testimoni awak yg hanya
persepsi.. rasanya lu lagi lucah dari gua..lu fikirlah sendiri..

lebong said...

akom bapak tb,
hang dok sibuk sal hakim umno tu apasal? kan mung dah tau memang perangai umno macam tu,kan ka dia ikut hakim ug yang jatuhkan hukuman kat khalid samad, khalid kena 4 0 ds nizar kena 5 0,dah kena dah UG + hakim bn = UMNONGOK.
Hari ni dalam harakah daily geli aku baca statement brahim man,Woi mana ada hakim dalam dunia buat komen lepas dia jatuh hukuman? hang komen takpa brahim no orang lain tak buleh,pergi mampus lah dengan saluran222222 parti yang hang cakap tu,buang lah lebai yang hang pakai tu buat rosak warna puteh yang berlambang berseh jer.Awat hang dah buat zalim kat khalid pandai pulak hang dok cakap pasai saluran parti,alah lepas pencen baru berjuang jadi macam tu la,bukan dia rasa susah senang orang yang dok berjuang lawan umno dari dulu,aku agak la sebelom jadi
hakim dia dah kena paksa makan pil wala" cap tintawitawi kot.Waktu nak hukum tak mau ikut sirah nabi ,bila ada orang tegor patut ucaplah trimakaseh lah.

Anak Perelih said...

"Tak yah cakap beso la yop Nizar...PAS menang berape kerat jer berbanding UMNO...KAU GERENTI KERAT KOTE LA KALAU RE ELECTION PUN PAS dan PKR akan kalah lebih terok...cuma DAP muungkin maintain sebab PUAK dia berfahaman"

kalau macam ni Zambry kena mohon sultan bubar DUN la... sebab umno boleh dapatkan kerusi PAs dan PKR tu..... dan kedudukan UMNO akan lebih terjamin dan kukuh.. ADA BERANI MOHON BUBAR KE ????????????????????????????????????????

Or kecut teloq....?????????????????

Anonymous said...

UMNO n their arse lickers r comfortable being jaguh kamong...they r not that bothered about world opinion,fdi,law n order,whatever,becos,their main concern is how to stay in power,and sapu kekayaan of this country..pakatan must use different tactic..

Anonymous said...

TB,
Ana kasihan dengan Nizar,walau pun dilantik rakyat jadi MB Perak,tapi Sultan lebih sukakan UMNO.Daulat Tuanku.Tapi ana lebih kasihankan rakyat Malaysia dari aspek ekonomi.Menurut akhbar Keadilan: sebanyak 92 Billion telah ditarik keluar oleh para pelabur akibat kejadian pembakaran gereja.Nah! apa jaminan yang dapat diharapkan oleh para pelabur dengan keadaan mahkamah yang ada diMalaysia hari ini,sekiranya kes-kes mereka dihadapkan kemahkamah Malaysia.Kerajaan(Pemerintah) sendiri boleh sewenang-wenangnya menukar "royalty" kepada "wang ikhsan" dan para hakim semuanya dilantik atas "nasihat"Perdana Menteri - pelabur asing ni langsung tak nampak "keadilan" dimahkamah Malaysia.Tunggu dan lihat dalam tempuh beberapa hari dan minggu ni,berapa banyak lagi dana akan mengalir keluar dari Malaysia.Ringkasnya: UMNO menang,rakyat biasa kalah.

Anonymous said...

I think aah,the time has come to folo the footseps of the overseas chinese(OC)..there r lots ofindividu sykt that r richer than the whole of aprika,and malaysia..over c chinis ,if i m not mistaken, have an annual gdp of USD4 trillion ++,and their cash reserve pun over US1 trillion..OC's have created "a nation within a nation"..they have all the basic things for the development/protection of their community..banks,hospitals,financial institutions,industries,trading houses,welfare charity orgs,including pribet fire fighers..semua complete,lengkap..pkatan should all so do the same..no point in goin to mahkamah lah..1 universe dah tau..ketuanan para dungu bahlol perompak perogol akan didefenkan mati matiaan..

Anonymous said...

kahkahkah..sy suspek si mahalanchau malayali kutty tangkap al maunah bukan pasai ugamala..al maunah,pd tahun 1994,ada asset over RM1/2billion o..ada macm macam industri,dan ada para pelajar al maunah ug mendapat ijazah dri uni peranchis dlm engineering..al kutty jealos..dia punya programm semua f*k up..puak umno tak nak kasi tau satu dunia bahawa mereklah yg terhottentot di malaysia..kahkahkah

Anonymous said...

Pakatan dah ada unsur unsur like the OC's..actually the priciples of OC's is comman in Asiatic countries..all we have to do is folo it,modify it,expand it..create a "gomen within a gomen"..

Anonymous said...

Eh nak tanya..lobang zuboq sayfarkfool dah insured kah?the most preeeciousss lobang joboq and its shit must be insured o..kurang kuarang rm50 million..kahkahkah

Anonymous said...

Eh nak tanya..lobang zuboq sayfarkfool dah insured kah?the most preeeciousss lobang joboq and its shit must be insured o..kurang kuarang rm50 million..kahkahkahrior

Anonymous said...

ketuanan pisang raja berbulu akan hidup selama lamnya..kahkahkahkah

Anonymous said...

Sila baca tulisan dari seorang pelajar dari UK tentang lawatan pemimpin UMNO/UMNO Muda ka London untuk bertemu dengan ahli ahli Kelab UMNO UK:

http://malaysianunplug.blogspot.com/2010/02/umno-leaders-in-london-uk-made-racist.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.