Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, February 9, 2010

Kesah Sebenar Pendemo Penang Sampai Bakar Gambar Lim Guan Eng

Saya berjaya bercakap dengan salah seorang kawan saya dari Penang. Beliau ni agak mahir jugak selok belok politik Penang ni. Saya terus tanya pasal kes demo di Penang baru-baru ni. Saya kata dahsyat punya marah puak2 tu sampai bakar gambar Guan Eng.
Dia cakap jangan tertipu dengan aksi-aksi agresif puak-puak tu. Dia kata kepala-kepala demonstrans tu adalah kroni-kroni Nor Mat Yaakob. Masa Pak Lah tengah kuat, puak2 786 tu jadi sangat rapat dengan Koh Tsu Koon. Koh Tsu Koon dok bagi depa projek sampai tak mau.

Koh Tsu Koon pun tau Nor Mat Yaakob ni satu negeri dan kabel kuat dengan Pak Lah. Jadi, demi menjaga hubungan mereka, kepala-kepala demonstran ni diberikan banyak projek-projek dan kontrak-kontrak. Mereka macam buaya kenyang sepanjang Penang diperintah BN.
Dia kata lagi, Melayu-melayu UMNO Penang pun tak suka puak2 ni. Sebab tu demo di Penang minggu lepas, mana ada nampak muka Melayu sangat. Kalau ada pun Ibrahim Ali je. Ramai Melayu UMNO menyumpah puak2 ni sebab dulu, diorang ni yang monopoli projek dari kerajaan negeri.

Masa Nor Mat Yaakob kempen 2008 dulu pun, puak2 ni yang dah kenyang dapat kontrak, bukan nak tolong kawasan lain sangat. Semua tertumpu di kawasan Nor Mat Yaakob bertanding. Last-last bila result keluar, semua tergolek dog, tinggal Nor Mat Yaakob je yang menang.

Jadi, kawan saya kata demo di Penang tu bukan demo Melayu tetapi demo 786. Jadi, dia sendiri pun “tak lapaq nak turun”.

Dia juga bagitau, puak2 786 yang demo tu juga sering sponsor Cikgu Azmi dan Teras. Ada kepala2 demo tu selalu bagi duit kat CIkgu Azmi untuk aktiviti-aktiviti TERAS. Tu yang semenjak PR menang, kita lihat Cikgu Azmi ni slow sangat dalam menyerang UMNO.

Dalam isu Kalimah Allah baru-baru ni pun, CIkgu Azmi bersengkongkol dengan UMNO dan NGO2 UMNO walaupun hukum tak berapa jelas samada ia haram atau tidak.
Saya kata saya ada dengar cerita Cikgu Azmi selalu dapat derma dari kepala-kepala 786 ni. Tapi, saya akan cuba cari bukti lagi.

Kawan saya kata, dia sendiri pun bengang dengan UMNO Penang. Dalam keadaan kalah pun, masih nak bergaduh sesama sendiri. Selama ni pun bukannya Melayu terbela di Penang.

Semenjak dari dulu lagi, bila ada orang-orang yang baik dan bijak serta berkelayakan masuk UMNO, orang itu akan dicari jalan supaya ditendang keluar dari parti. Kalau tiada salah, mereka akan buat cerita kononnya orang ini datuknya anak haram, nenek anak haram. Cerita2 fitnah ni diulang-ulang untuk buat orang2 yang baik dan layak ni "fed-up" dan menarik diri.

Tinggalah orang-orang yang tidak berguna dalam UMNO Penang yang terus memimpin di peringkat Cawangan dan Bahagian.

Kawan saya kata lagi, siapa di kalangan kepimpinan UMNO Penang yang kita nampak layak untuk memimpin UMNO Penang sekarang ni? Tiada langsung. Semua hempeh. Semua ada kes. Semua tak boleh pakai.

Oleh kerana itulah, dalam keadaan UMNO kalah macam ni pun, mereka tak boleh bangkit kembali. Mereka lebih suka bergasak sesama sendiri berebut projek2 Persekutuan dari mencari jalan membina UMNO semula.

Penghabisan dia kata, dia pun dah jadi NGO, tak mahu terlibat dalam UMNO Penang. Lantak la apa nak jadi.

Lepas tu saya minta diri sebab ada urusan di rumah.

Tulang Besi

27 comments:

Grand Marquis said...

Your friend is right. Kebanyakkan ketua-ketua bahagian UMNO ni perangai bukan boleh percaya sangat. Ingat tak seorang exco UMNO penang yang dikatakan pernah tido dengan lebih 10 orang perempuan?..sedangkan bini umoq 24 tahu dan pernah pulak kawin dengan noraniza idris..ops, tersebut nama..

Orang UMNO kalangan dia pun dia makan. Macam dubuk. Silap2 isteri member sendiri dia tibai..

Ini persepsi saya sahaja.

Anonymous said...

kata kawan saya...
kata kawan saya lagi...
Kata kawan saya...
kata kawan saya lagi..

atas pagar said...

grand marquis
kalau tak tau fakta tak payah merepek la.. mana ada exco penang tido dgn 10 org pompuan, pi cari nama buktikan jangan tau fitnah

tu bukan persepti tapi fitnah. malu kan PAS saja

Grand Marquis said...


atas pagar said...
kalau tak tau fakta tak payah merepek la.. mana ada exco penang tido dgn 10 org pompuan, pi cari nama buktikan jangan tau fitnah

tu bukan persepti tapi fitnah. malu kan PAS saja


Betul tak saya katakan TB?..orang UMNO ni jahil tahap paling bawah dari seekor lembu. Mereka malas membaca tetapi sangat cemburu akan org yang berilmu. Hidup mereka hanya ada 3; Seks, makan dan duit.

Bukti yang mengatakan exco penang tiduri lebih 10 wanita ada disini :
http://mstar.com.my/berita/mahkamah/cerita.asp?file=/2010/1/5/mstar_mahkamah/20100105142809&sec=mstar_mahkamah

Siapa Datuk Muhamad Mustafa Idrus ?..Tentula dia penganut agama UMNO dari Gelugor.

Tulang Besi said...

Betul grand marquis.

Lagi satu diorang tak sedar yang keputusan mahkamah ni hanya akan buat diorang lagi lemah di Perak sebab rakyat Perak akan jadi lebih meluat dan menyampah dgn BN

Ahmad Syafiq said...

So Grand Marquis, awak tidak sangkut pada parti politik mana2 ke? Saya ada pernah tengok komen awak yang awak sebenarnya tidak berpihak/neutral. Betul ke?

casper c said...

This Nor Yaacob fella will go down in our history books as the man who lost a few "billion" ringgit of public money, money that we really need to make up for how badly the M'sian economy has shrunk.

We are in serious shit and face it, UMNO doesn't care, neither do they know how to manage the nation's economy.

Fair warning - kalau dibiar puak UMNO memerintah, jangan pula menangis apabila cucu kamu terpaksa jual tubuh badan jangka masa 10 tahun akan datang.

Bangkit Melayu, khasnya kepada yg masih terbawa-bawa, termakan politik UMNO yg hanya akan membinasa seluruh M'sia.

Anonymous said...

Siapa Mereka Ni Yang Buat Demontrasi Di PP???

Semua orang tidak menyedari bahawa 3 pegawai daripada Dewan Perniagaan Melayu Pulau Pinang (DPMMPP) telah dijemput untuk menjawat jawatan di dalam Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) sejak 2008 lagi.....

Baca selebihnya di sini http://gomalaysian.blogspot.com/2010/02/wakil-dewan-perniagaan-melayu-pulau.html

Grand Marquis said...

Itu kerja orang yang dengki dengan Grand Marquis tak ori (sebagaimana yang TB sendiri bagi label pada saya) sebab mereka ni dah tak de hujah, maka menyamar saja nak burukkan orang.

Kadang-kadang rasa hairan. Mereka ni galak kononnya nak memperjuangkan agama, tapi bertindak dengan taktik yang tidak bermoral dan jelek. Apakah orang macam ni boleh diharap jadi pemimpin?

Antara sikap orang munafiq ialah mereka ni kalau bergaduh kerjanya nak menang aje. Kerana nak menang sangat debat, halal haram tak peduli. Kalau menyamar tu boleh bawa keuntungan bagi mereka, maka itu lah yang dia orang akan buat. Jadi pembaca boleh nilaikan sendiri sikap mereka ni.

Grand Marquis tak ori.

zakwan said...

Hidup mereka hanya ada 3; Seks, makan dan duit.

That pretty much sums up what today's Malays are about
And this is coming from a Malay
So,that pretty much makes me a self hating Malay

Anonymous said...

Hidup mereka hanya ada 3; Seks, makan dan duit.

Seks tak semestinya haram. Makan pun tak semestinya haram. Cari duit pun tak semestinya haram.

Ada orang hidupnya hanya membenci UMNO.

atas pagar said...

grand marquis,

memang sah ko memang bodoh..

Muhamad Mustafa yang juga ahli jawatan kuasa Umno Tasek Gelugor,dia tu ajk..bila masa dia jadi exco..

apasal ko banggang sangat.. bg la fakta betul2..ni tak fitnah jer..

TB,
saya ni peminat blog anda,tapi seharusnya selidik la dulu,betul ke tidak dakwaan marquis tu, yang aku pertikaikan sebab aku mmg penduduk penang,heran jugak mana mai exco nama muhamad mustafa ni..tak penah penah jadi exco pun..

Anonymous said...

alahai...
Tuan TB,
1.kes mat sabu kena tangkap basah dulu!!macam mana!!!
2.Kes YB kelantan yang tughun naik mahkamah la ni macam mana!ala !yang bini dia oghang kemboja tu!
3.Oghang sakit,bila pi Mekah !baik sakit!yang dia!sihat!pi Mekah!sakitla pulak nooo!!!!Teghuuukkkk pulak tuu!dah pi melawat dia!!!ala!cubaan Allah jeeeeee!!!!

Anonymous said...

.alahai..sikit lagi....

kata kawan jeeee!!!!!!!!!!!!!kalau salah!dosa bukan aku tanggong tau!kawan aku yang kata!dia yang tanggong tau!!bukan aku yang fitnah tau!dia yang tukang fitnah!aku pencacai jeeeeeee!!!!!!!(TB)

ataspagar said...
This comment has been removed by the author.
ataspagar said...

atas pagar said...
grand marquis,

memang sah ko memang bodoh.....
-----------------------------------

perrhh..ingatkan nama Grand Marquis
jer yg kena ciplak.. nama aku pun kena ciplak..hahaha.. well..u not me.. bahasa ko pun tak sama.. munkin bahasa org yg agama PAS mmg camtu.. tak tau lah..lu pikir lah sendiri..

Grand Marquis said...

Saya bagi contoh lagi. Abang Jack di Selangor. Yang dulunya keje operator KTM sahaja. Tetapi boleh membina banglo yang mengalahkan seorang menteri. Mana dapat duit kalau bukan songlap tanah kerajaan dan tibai duit rakyat melalui projek2. Tak tahu lah ye apa nasib dia di dalam kubur.

Membakar patung Guan Eng dan berdemo cuma alasan orang UMNO melalui egen2 NGO mereka untuk menutup kesalahan disamping objektif mereka agar melayu2 di penang memburu leher orang2 cina. Kenapa orang UMNO sangat dengko dengan orang Cina?. Sehingga harini pun tiada lagi pendakwaan SPRM dan polis terhadap Lim Guan Eng. Nampaknya orang2 UMNO yang terhegeh2 ke jalan raya laksana beruk dan monyet (meminjam kata Ketua Pemuda UMNO yang disayangi, KJ).

Kenapa orang UMNO sanggup turun ke jalan raya, menghinakan martabat diri mereka?. Sanggup memburukkan nama kerajaan di mata pelancong2 luar?. Ini lah perangai busuk mereka yang sebenar. Jika mayat pun sanggup diletupkan, membuat hubungan seks degan lebih 10 org perempuan, meratah tubuh artis2 seperti MP Kinabatangan, setakat buat deminstratsi membakar patuing seperti orang Indon apalah sangat bagi mereka.

Lihatlah, orang UMNO sanggup mengganggu peniaga2 di Komtar dengan aksi yang tak tumpah seperti orang Indon dan Burma. Membakar. Berteriak di atas lori.

Diharap lori yang digunakan Ibrahim Ali sudah dibayar sewanya.

Inilah wajah UMNO yang sebenar; Membakar, meletup, seks, duit dan kuasa adalah darah daging mereka.

Anonymous said...

//Seks tak semestinya haram. Makan pun tak semestinya haram. Cari duit pun tak semestinya haram.

Ada orang hidupnya hanya membenci UMNO.//

yalah..nothing is haram or halal..but,puak dwarf r obssessed with seks,makan,pow komisyen,"boleh bikin lui aah,glamour n glitz..that's why hotak mereka tak berfungi..

Anonymous said...

See lah yestersday's keputusan mahkamah..5-0 in favour of wakil pos,mamak pudukang zambri..UBN has taken the role of iblislah,and since depa punya lagnsung talak,they think by manipulating justice,and by boldy declaring that 5 kosong verdict,people will suddenly turnaround and throw flowers at UBN..hahahaha..

Anonymous said...

wait a minit..UBN's hotak is in saifool joboq..LOL!!

Anonymous said...

saifool mencerminkan UMNO?UBN..bodo,full of sh!t,phoney..the only way out for them is to make mony by crook politics sibab "ala lui ala power maah..balu olang kasi lespek.."

ataspagar said...

hahaha..kelakar sungguhlah komen2 dari puak PAKATAN RAKYAT ni..ntah apa2 ntah..
mcm cacing kepanasan jer..hehehe.

Anonymous said...

Yes, the UMNO 'leaders' in Penang now are all complete waste of space. Yet, one of the best humanists and educationists I have known is ex UMNO MP of Balik Pulau, Dr Nungsari Ahmad Radhi, now a top gun at Khazanah. He was an exceptional person -educated,principled,incorruptible and a true Malaysian.

starwars said...

Alamak! Termasuk blog tulang besi. Sori,sori bro . I keluar sekarang jugak! I mintak you orang keje kuat2 supaya PR perintah Malaysia . I mcm you all jugak tetap dgn pendirian masing2. Jumpa lagi.

P/S. S.Samsudin dlm filem Seniman Bujang Lapok kata 'you my friend'.

Grand Marquis said...

perrhh..ingatkan nama Grand Marquis
jer yg kena ciplak.. nama aku pun kena ciplak..hahaha.. well..u not me.. bahasa ko pun tak sama.. munkin bahasa org yg agama PAS mmg camtu.. tak tau lah..lu pikir lah sendiri..


Nampaknya penyamaran di blog TB ni dah masuk tahap kronik. Mereka terpaksa buat apa saja cara untuk nak menangkan pihak mereka.

Mulai saat ni, GM tak ori akan buat posting dengan nama Anonymous. In saja cara terbaik sebab TB sebagai pemilik blog ni tak tau nak hormat orang yang buat posting secara telus. Jadi cara terbaik ialah kita guna Anon aje. At least bila guna Anon, semua orang pun boleh menyamar jadi Anon. Macam Air Asia. Now, everybody can become Anon.

Tulang Besi said...

Kenapa tak boleh guna nama yang saya bagi tu? Nama GM tak ori

Anonymous said...

gadoh2 bila lah nak aman

pergi tanya dorg yg pernah main gan i jalil jali,ri zal,abg hensem,john labu jgn nk tuduh2 je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.