Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, February 1, 2010

Khalid Samad: Islam Mengharamkan Berlaku Zalim Hatta Kepada Binatang.

Adakah JK Disiplin tidak takut pembalasan dari Allah SWT? Adakah JK Disiplin tidak menyedari mereka telah melakukan kezaliman yang nyata ke atas Khalid Samad? Adakah JK Disiplin merasakan mereka berada di atas syariat Allah SWT?

Bagi saya, mulai hari ini, Ustaz Tuan Ibrahim tidak layak lagi menggelarkan dirinya sebagai pejuang Islam mahupun pendakwah Islam selagi kezaliman ini tidak dibetulkan.

Mana mungkin orang yang melakukan kezaliman ke atas saudara seislam yang lain boleh menjadi pentunjuk dan panduan dari segi ISlam? Sedangkan seorang wanita di zaman Nabi Musa dimasukkan ke neraka semata-mata kesalahan menzalimi seekor kucing. Apatah lagi sekarang ini kezaliman dilakukan ke atas seorang manusia bernama Khalid Samad.

(Rujuk juga artikel saya sebelum ini bertajuk "Inilah Dia Rahsia Parti Yang Didedahkan oleh Khalid Samad")

Saya dinasihatkan oleh beberapa pimpinan PAS supaya jangan mendedahkan rakaman ini kepada umum untuk menjaga imej PAS. Tapi nampaknya JK Disiplin sendiri tidak hirau pasal imej dan maruah PAS di mata umum. Yang JK Disiplin pentingkan adalah kepentingan politik dalaman beberapa kerat pemimpin PAS yang sudah kemaruk mahu berselingkuh dengan UMNO.

Takpalah, kita serah pada Allah SWT sahaja kes ini. Allah SWT Maha Adil dan Maha Mengetahui.

Tulang Besi

30 comments:

Norman Noordin said...

HARAM SOKONG ORANG ZALIM

Sabda Nabi SAW;

الْقُضَاةُ ثَلَاثَةٌ وَاحِدٌ فِي الْجَنَّةِ وَاثْنَانِ فِي النَّارِ فَأَمَّا الَّذِي فِي الْجَنَّةِ فَرَجُلٌ عَرَفَ الْحَقَّ فَقَضَى بِهِ وَرَجُلٌ عَرَفَ الْحَقَّ فَجَارَ فِي الْحُكْمِ فَهُوَ فِي النَّارِ وَرَجُلٌ قَضَى لِلنَّاسِ عَلَى جَهْلٍ فَهُوَ فِي النَّارِ

Maksudnya;
”Qadhi (penjatuh hukuman) ada tiga; satu dalam syurga dan dua dalam neraka. Adapun yang dalam syurga, lelaki yang mengetahui kebenaran lalu berhukum dengan kebenaran tersebut. Dan lelaki yang mengetahui kebenaran, lalu seleweng daripada hukuman, maka dia dalam neraka. Dan lelaki yang berhukum kepada manusia atas kejahilan, maka dia dalam neraka[1]”

Firman Allah dalam hadis Qudsi;

يَا عِبَادِي إِنِّي حَرَّمْتُ الظُّلْمَ عَلَى نَفْسِي وَجَعَلْتُهُ بَيْنَكُمْ مُحَرَّمًا فَلَا تَظَالَمُوا

Maksudnya;
“Wahai Hamba-Ku, Sesungguhnya Aku haramkan Zalim ke atas diriku. Dan aku jadikan kezaliman itu haram dikalangan kamu. Justeru, jangan kami melakukan kezaliman sesama kamu[2]”

Firman Allah;

وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ

Maksudnya;
”Jangan kamu cenderung kepada mereka yang melakukan kezaliman, kamu akan disambar oleh Api Neraka”
(Surah Hud : 113)

Rujukan: http://g-82.blogspot.com/2010/01/haram-sokong-orang-zalim.html

Kapten Zero said...

Zaman sekarang Pas dah rasa selesa sangat; sebab itu Allah tidak benarkan Islam memerintah Malaysia kerana Tenaga Dan Ulamak nya yang masih kebenggongan dan kebodohan yang amat nyata; belum lahir seperti Ayatullah Khomeini. dan Ularmak yang ada hanya tempelan belum layak menterjemah Islam sebagai Addin. Maka biarlah UMNO yang Tadbir sebagai nasionalis tanpa merosakkan islam dengan kalimah Allah rabbuljallill. Pas Misti menpunyai kebijakkan dan cerdikpandaikalangan pimpinannya yang istiqhamah dengan islam ; hidup penuh zuhud dan kesederhanaan, malam penuh dengan zikir dan munajat kpd Allah; Apa yang berlaku 80% YB dan pimpinan kahwin 2 dan 10% kahwin 3 jadi masa terbuang dok layan nafsu bini muda baik siang atau malam dan tak wujud zikir, tahajjud, usrah dan perbincangan diklangan ahli Pas. Rakyat nak jumpa pun susah. Badan umur 50 dan 60an kalau layan nafsu taklarat nak fikir benda2 baik. Ini baru saya bangkit hal pemimpin berbini ramai dan kesan banyak lagi yang buruk2. Belum sentuh hal berebut harta; pangkat2 ; bergaya dgn kereta mewah ; semuanya sama seperti UMNO cakap saja ularmak dan islam habih tak terjaga.Nama ALLAH pun ulamak kita tak sepakat dan boleh disanggah oleh yb yang belajar sekular; ini menunjukkan ularmak kita ditahap paling bawa dari penjaga gereja.

siapa kita said...

Salam,
UG cemburu dan hasad kepada DSAI

lihat bukti bergambar



http://www.nuruliman.com.my/versi_melayu/album/category/3-rundingan-damai-selatan-thai.html

siapa kita said...

Salam
lagi bukti bergambar,


http://www.nuruliman.com.my/versi_melayu/album/category/11-iftar-ramadhan-2009.html

siapakita said...

Salam,

inilah sebenarnya dendam kumpulan UG


http://www.nuruliman.com.my/versi_melayu/syeikh-mahmud/109-menyertai-parti-islam-se-malaysia-pas.html

Grand Marquis said...

Adakah JK Disiplin tidak takut pembalasan dari Allah SWT? Adakah JK Disiplin tidak menyedari mereka telah melakukan kezaliman yang nyata ke atas Khalid Samad? Adakah JK Disiplin merasakan mereka berada di atas syariat Allah SWT?

Bagi saya, mulai hari ini, Ustaz Tuan Ibrahim tidak layak lagi menggelarkan dirinya sebagai pejuang Islam mahupun pendakwah Islam selagi kezaliman ini tidak dibetulkan.


Kezaliman menurut persepsi siapa? Hang tau ke, atas dasar apa KS dijatuhkan hukuman?

Bila suatu keputusan tidak menyebelahi kecenderungan anda, terus kata orang lain zalim, tidak takut pembalasan Allah.

Memang betul kata seorang forumer, Sumo Pair. Cara hang doa macam bagi surat perintah kat Allah S.W.T. dan cara hang tulis seperti anda ni orang yang berhak menentukan siapa mendapat pembalasan Allah.

Sikit-sikit, kata orang tidak berada diatas syariat Allah, orang lain tak layak jadi pejuang Islam, seolah-olah anda ni seorang saja yang atas syariat Allah dan pejuang Islam.

Sudah banyak kali saya tunjuk yang TB sendiri tak berada atas syariat Allah. Yang terbaru nak mencaci keturunan orang sedangkan Nabi S.A.W. kata itu DOSA BESAR!

Reformis Jalanan said...

TB, apahal posting lu dah jadi macam tulisan mesip taip ni hahaha ;)

Tulang Besi said...


Kezaliman menurut persepsi siapa? Hang tau ke, atas dasar apa KS dijatuhkan hukuman?

Bila suatu keputusan tidak menyebelahi kecenderungan anda, terus kata orang lain zalim, tidak takut pembalasan Allah.

Memang betul kata seorang forumer, Sumo Pair. Cara hang doa macam bagi surat perintah kat Allah S.W.T. dan cara hang tulis seperti anda ni orang yang berhak menentukan siapa mendapat pembalasan Allah.
.

Apa yang hang tau pasal zalim Grand Marquis?

Hang sokong UMNO parti yang 100% zalim.

Bagi hang orang macam Khalid ni musuh.

Hang suka kezaliman. Hang sokong kezaliman.

Tak heranlah hang soal benda mcam ni.

Si Sumo Pair tu sampai skrg tak jawab soalan aku: Apa maksud Doa dalam Islam?

Dia dgn hang je yang kata aku macam memerintah Allah SWT.

ORang lain tak kata.

Nampak sangat korang ni kera sumbang.

Tulang Besi said...



Sudah banyak kali saya tunjuk yang TB sendiri tak berada atas syariat Allah. Yang terbaru nak mencaci keturunan orang sedangkan Nabi S.A.W. kata itu DOSA BESAR!


Maksud kau sudah banyak kali kao FITNAH kata Tulang Besi tidak berada di atas syariat Allah.

Kerana tiap2 kali GM cuba bukak mulut, saya berjaya mendedahkan penipuan beliau.

BOleh bawak SATU BUKTI pun cukuplah Grand Marquis.

Kita masih menunggu bukti tuduhan kau bahawa di Selangor ada pertambahan rumah2 urut dan pusat pelacuran.

Yang tu pun kao tak boleh bukti, ni pulak nak tuduh saya?

Anonymous said...

Susah nampaknya Pakatan nak menang dalam PRU akan datang. Kelihatan BN bersungguh-sungguh nak menang, sedangkan Pakatan kelihatan semakin lemah. Alahai!

Anonymous said...

Anwar is beginning to become a liability to the opposition cause. Anwar can better serve the opposition cause by going to jail. At least in jail we can use Anwar as the icon of injustice and get some mileage out of his incarceration. With Anwar on the outside the opposition gains nothing. RPK

Grand Marquis said...

hebatnya mengangkat diri. Kira hang ni orang paling tau pasal kezaliman.

orang yang baca blog hang tau, hang ni live in denial. Orang tau, GM memang selalu tunjuk yang TB banyak tak ikut syariat. Yang terbaru TB marah sampai nak mencaci keturunan orang. Padahal Nabi saw kata itu dosa besar.

Hang ni tak bersikap gentleman dalam berbloging. Dah 4-5 kali saya bagi bukti yang awak minta, tapi awak buat-buat tak tau. jadi terpulang lah.

Saya tak perlu TB untuk kata saya ni benar. Yang akan menilai bukan TB, tapi pembaca blog awak. I do not need ur credit. Saya membalas di blog awak pun bukan kerana saya nak betulkan awak. Saya sekadar nak bagi pembaca blog awak tahu apa yang awak tulis tu tak semestinya benar, malah dalam banyak kes penuh dengan tuduhan rambang dan sangka buruk.

Tindakan TB yang tak gentleman hanya akan menguatkan thesis saya yang TB ni sekadar blogger yang menulis mengikut nafsu.

Tulang Besi said...

Saya sekadar nak bagi pembaca blog awak tahu apa yang awak tulis tu tak semestinya benar, malah dalam banyak kes penuh dengan tuduhan rambang dan sangka buruk.

Tindakan TB yang tak gentleman hanya akan menguatkan thesis saya yang TB ni sekadar blogger yang menulis mengikut nafsu.
..

Err jadi memang lah GM mengaku dia takda bukti. Sekadar buat tuduhan rambang dengan harapan mengena?

Kalau macam tu saya konfirm 99% pembaca akan menolak tulisan awak, GM.

Lebih2 lagi awak ni penyokong totok UMNO menjadikan awak ni bias dan tak boleh dipercayai.

Tulang Besi said...

Grand Marquis said...

hebatnya mengangkat diri. Kira hang ni orang paling tau pasal kezaliman.

orang yang baca blog hang tau, hang ni live in denial. Orang tau, GM memang selalu tunjuk yang TB banyak tak ikut syariat. Yang terbaru TB marah sampai nak mencaci keturunan orang. Padahal Nabi saw kata itu dosa besar.
.

Laaa kan dah bagi syarat. Kalau hang tak dapat bukti ada rumah urut haram dalam Selangor, ertinya hang ni memang keturunan penipu.

Bawaklah bukti.

Nasihat saya, lain kali check bukti sebelum buat tuduhan rambang.

Kan sekarang dah malu besar

Anonymous said...

Sekarang kita dah tau kenapa ada YB Pakatan yg dah telog kecut,dan mulai jilat air manik puak Grand Moron..

PULAU PINANG, Jan 31 – Desas-desus sekumpulan tujuh hingga 10 ahli Parlimen Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan menyertai Barisan Nasional (BN) dipercayai ada kaitan dengan langkah parti itu mula menilai prestasi wakil rakyat menjelang pilihan raya umum ke-13.

Mereka didakwa kemungkinan bimbang tidak akan dipilih semula sebagai calon, sekali gus mencari saluran lain – menyertai parti lain.

Ketika dihubungi The Malaysian Insider, pengarah pilihan raya PKR, Fuziah Salleh tidak menolak kemungkinan tersebut tetapi menekankan parti mengambil langkah penilaian untuk memperbaiki prestasi, bukannya menghukum mereka.

“Saya khuatir mereka membuat penilaian sendiri dan bimbang akan terkeluar daripada senarai calon lagi ... tapi kita ambil langkah penilaian untuk mencapai tahap yang dikehendaki pengundi,” kata beliau.

“Apa yang kami (pucuk kepimpinan parti) hendak lakukan ialah membantu mereka untuk memberi khidmat terbaik kepada rakyat.

“Oleh kerana mereka mungkin merasakan mereka tidak akan terpilih lagi, mereka mula pertimbangkan opsyen-opsyen lain... ini kemungkinan satu daripadanya,” kata Fuziah yang juga Ahli Parlimen Kuantan.

Fuziah memberitahu pendekatan menilai wakil-wakil rakyat dimulakan sejak sebulan yang lalu.

Penilaian ini menyentuh aspek prestasi wakil rakyat PKR di Parlimen, mendampingi pengundi dan keberkesanan pusat khidmat."
http://www.marhaen.info/v2/mar_a_anak_sg_derhaka120.html

Rupa rupanya,ada performace index utk monitor kecekapan YB2..

Grand Marquis said...

Kalau macam tu saya konfirm 99% pembaca akan menolak tulisan awak, GM.

Saya tak kisah pun. Sebab TB tak de kuasa pun nak paksa pembaca awak tolak tulisan siapa pun.

Cuma saya tengok puak hang ni begitu desperate dan benci dengna GM sampai sanggup menyamar semata-mata nak kucar-kacirkan posting GM. Kalau tak pedas cili tu, takkan ada orang cari air.

Anonymous said...

//Apa yang hang tau pasal zalim Grand Marquis?//

Grand Moron memang tak tau apa apa pun pasai kezaliam sebab dia tu macam Frankenstein(ooo..soo jewish la nama ni) ..GM n geng r souless unconscious zombies....actually,they r getting weaker day by day..all the money,all the hostilites have resulted in UMNo losing 7 buy eelections..all their evil plots to create hysteria n huru hara by pijaking kepla lembu,by bombing churches,n murdeing innocent people like teoh beng Huat dah backfire..they in fact have been plonked by the boomerang that they threw!..kahkahkah..dengar khabar,most of BN MP's r using airtel(India),singtel(s'pore) bila bersembang pake hp(ooo takut,rakyat akan tau perbualan gerombolan)..so who is shitting in the pants?

Anonymous said...

//Saya tak kisah pun//
ya betui..GM memang no bother one..Grand Moron will be evry distrub n depressed if Mahathir the closet gay frm kerala stops f*kin Grand Moron's arse..

Tulang Besi said...

GM yang confirmnya semua percubaan kau untuk membuktikan TB salah, gagal.

Yang kau berjaya adalah membuktikan kau ni penipu.

Anonymous said...

publik in fact demanding all those al auta arabi closet umno/ubn gays to jump ship,tinggalkan pakatn..woohoo!!


"Pemimpin pemimpin Pakatan Rakyat!! Sila ambil Perhatian, jangan lepaskan peluang ini!!

Tawaran Istimewa dari UMNO dan Barisan Nasional khas buat semua pemimpin pemimpin Pakatan Rakyat tak kira samada dari PKR, PAS ataupun DAP.

UMNO kini membuka pintu seluas-luasnya kepada pemimpin-pemimpin dan juga ahli-ahli dari PR untuk menyertainya.

Kepada pemimpin-pemimpin PR yang gagal menjalankan tugas sebagai YB , tidak mahu menjalankan tugas, malas untuk berjumpa dengan masyarakat pengundi, merasakan diri anda mungkin tidak akan dicalonkan semula pada PRU13 nanti dan selepas PRU13 nanti mengharapkan untuk hidup dengan wang pencen sebagai ADUN atau MP sahaja.. anda digalakkan menerima tawaran yang kini terbuka luas itu.

Sila jangan lepaskan peluang keemasan ini.. kerana anda pasti tidak akan dicalonkan semula pada PRU13 nanti andaikata anda gagal menepati KPI Pakatan Rakyat.. dan inilah peluang anda untuk membina kekayaan dalam masa yang ada ini..

Pedulikan dengan rakyat yang mengharap,biar Rakyat kecewa.. janji anda KAYA.. Biar rakyat merana.. janji anda Bahagia!! kerana Rakyat tak boleh menjanjikan kekayaan kepada Anda.. Hanya Najib dan UMNO yang mampu menjadikan anda kaya..

Rebutlah peluang ini.. Dan jangan jadi HIPOKRIT atau MUNAFIK sertailah mereka dengan kadar segera!!!"
http://www.marhaen.info/v2/mar_a_anak_sg_derhaka118.html

Anonymous said...

Bagi orang UMNO dlm luar ke dlm PAS ke Berlaku Zalim Hatta Kepada Binatang tu HALAL.

Grand Marquis said...

Ya. Roslan SMS al PAS pun tipu.

Mufti Selangor pun tipu.

Yang tak tipu cuma TB, ataupun TB menipu diri sendiri.

Tak de siapa boleh paksa hang tak nak percaya kat kosmo. Tapi kalau hang anak jantan dan nak buktikan kosmo tipu, hang pi la saman kosmo. Baru yang layak kata saya tak bagi bukti.

Kalau hang tak berani saman kosmo, bererti, saya dah bagi bukti, cuma hang aje tak nak terima.

Anonymous said...

Hasan Ali PJ Selangor kena amaran manakala Khalid Abd Samad AJK Biro Politik PAS Pusat digantung jawatan 6 bulan dalam PAS.

Begitulah hukuman yang dikenakan oleh Jawatankuasa Disiplin PAS Pusat hasil "mulut laser" mereka berdua.


Khalid keluar dari bumi Malaysia ketika menerima hukuman manakala Hasan Ali berada dalam negeri.


Khalid dalam kenyataan terbarunya menyatakan menerima hukuman dengan hati terbuka. Beliau ingin menjadi "Khalid Al Walid Moden" yang menerima perlucutan jawatan panglima dari Khalimar Umar. Beliau juga mungkin mahu jadi Ummu Mukminin Aisyah yang diminta ibubapanya agar mohon maaf kepada Rasulullah. Aisyah menjawab, "Aku ingin minta ampun dari Allah Taala sahaja".

Hasan Ali pula menyatakan beliau terima hukuman itu dengan hati terbuka dan sebagai proses pendidikan bagi dirinya.

Apapun ulasan dari mereka berdua, yang pasti keduanya telah dihukum dan mereka menerima hukuman itu dengan hati terbuka.

Persoalannya, mengapa orang-orang kelilingnya masih berminat dan beria-ia untuk "mengipas" terutama untuk Khalid membangkang dan memprotes hukuman itu?


Sebenarnya mereka-mereka yang cuba "mengipas dan menghasut" Khalid agar menentang pimpinan adalah orang yang belum mengenal siapa Khalid yang sebenar.

Khalid Abd Samad adalah manusia jenis yang berprinsip dan amat sayangkan PAS. Semasa di UK lagi beliau seorang yang radikal dengan perjuangan Islam. Semasa balik dari UK,beliau pernah berhajat menubuhkan Parti Negara Islam. Tetapi apabila PAS diterajui ulamak, beliau batalkan hajatnya.


Pernah berehat di Kamunting. Banyak kali tewas dalam pilihanraya di Kelantan, Perlis dan Johor. Beliau lebih dahulu berkecimpung dalam PAS berbanding Hasan Ali. Beliau sanggup berketuakan Hasan Ali walaupun beliau lebih senior dalam PAS Selangor.

"Dosanya" yang menyebabkan kena gantung 6 bulan adalah kerana menegur Hasan Ali.

Nasihat buat Khalid, anda teruskan kerja anda. Tegur apa yang patut. Jangan risau kebenaran pasti muncul jika kita jujur, ikhlas dan benar.

Kepada Hasan Ali, anda teruskan kerja anda. Tepat sekali ulasan anda tentang hukuman amaran itu. Satu proses pendidikan diri. Rapatkan balik saf pimpinan PAS Selangor. Ingat kerja jahat Khir Toyo belum berakhir.

Akhirnya kepada pencacai Khalid, seronok dan banggakah anda semua jadi " Abdullah bin Ubai" ? Taubatlah.
http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=2201&mode=&order=0&thold=0
http://tokpepijat.blogspot.com/

anak said...

Grand Marquis boring betul. Pakai gelaran Grand Moron makin lebih tepat. Kalau aku jaga blog ni orang orang bodoh dan bangang seperti Grand Moron ini aku tak layan - wasting time lah omputeh cakap. Kalau gila sangat nak kutuk orang tak menentu arah bukak lah blog bernama GM, pas tu kita tengok siapa akan beri perhatian; pasti kosong kecuali kucing kurap tepi jalanan.

Tulang Besi said...

Bagi orang UMNO dlm luar ke dlm PAS ke Berlaku Zalim Hatta Kepada Binatang tu HALAL.

February 1, 2010 4:38 PM
Delete
Blogger Grand Marquis said...

Ya. Roslan SMS al PAS pun tipu.

Mufti Selangor pun tipu.

Yang tak tipu cuma TB, ataupun TB menipu diri sendiri.

Tak de siapa boleh paksa hang tak nak percaya kat kosmo. Tapi kalau hang anak jantan dan nak buktikan kosmo tipu, hang pi la saman kosmo. Baru yang layak kata saya tak bagi bukti.

Kalau hang tak berani saman kosmo, bererti, saya dah bagi bukti, cuma hang aje tak nak terima.
.

Hahahahaha Roslan kao gunakan sebagai bukti.

Pasal Mufti Selangor dia pun mungkin tertipu.


Baik Roslan, Mufti Selangor,GRand Marquis ataupun KOSMO, semuanya TIADA BUKTI. Hanya tuduhan rambang.

Lepas tu, kalau betul ada, BUATLAH LAPORAN RASMI pada KERAJAAN TEMPATAN?

Apasal tak buat?

Fakta adalah TIADA LESEN RUMAH URUT baru dikeluarkan oleh mana2 Kerajaan Tempatan semenjak PR memerintah.

TIADA.

Tapi, kalau rumah urut refleksologi tu saya tak tau sebab tu cuma urut tapak kaki.

So, apasal kao melalak macam orang setengah tiang kat sini, GRand Marquis.

Aku cabar kau PEGI BUAT LAPORAN RASMI.

UMNO SELANGOR yang memulakan fitnah ni pun sampai sekarang tak buat laporan rasmi.

Khir Toyo yang naikkan isu ni pun tak pernah buat laporan rasmi.

Hakikatnya SEMUAAA AUTA.

Mufti Selangor MUNGKIN terpengaruh dengan penipuan ini. Itu sahaja.

Tulang Besi said...

Hakikat lagi satu, Grand Marquis kaki auta.

Grand Marquis said...

ya ya...
Semua orang pun tak boleh percaya. Hanya boleh percaya TB dan RPK aje.

At least Roslan tu exco selangor. Hang tu siapa? Dok kat indon ambil maklumat dari 3rd party aje. Tang tu pun hang dah kalah dah.

Tulang Besi said...


At least Roslan tu exco selangor. Hang tu siapa? Dok kat indon ambil maklumat dari 3rd party aje. Tang tu pun hang dah kalah dah.
.

Tengok, jawatan si Roslan pun kau tak tau.

Roslan tu kau suka la sebab dia satu kepala dengan kau.

Dua2 pro UMNO.

Sudahlah GM, kalau dah kaki auta janganlah cuba nak salahkan lokasi orang pulak.

jgn layan TB said...

GM jgn dilayan TB ni.. biar dia syok sendiri.... Buat apa la hang nak gaduh dgn budak sekolah mcm TB.. lantak dia

Tulang Besi said...

Betul la, layan si GM ni buang masa aje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.