Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, February 25, 2010

MCA Menentang Hukum Sebat. Mana Suara UMNO dan PERKASA?















NOTA EDITOR: Di bawah adalah kenyataan rasmi MCA berkenaan dengan hukum sebat kepada pesalah zina yang dilakukan oleh JAWI baru-baru ini. MCA berkata hukuman sebat itu berlawanan dengan Perlembagaan Persekutuan. Pendek kata, pendirian MCA tidak jauh beza dengan apa yang diperkatakan oleh media-media asing.

Ke hulu ke hilir puak2 UMNO dan Pro-UMNO dalam PAS memberitahu DAP anti Islam, PAS mesti bersama UMNO sebab DAP anti Melayu dan Anti Islam. Tengok-tengok dalam kelambu sendiri, anti Islam lagi teruk.

Tapi yang herannya, takda pula demonstrasi? Takda angkat kepala lembu? Takda pula bakar tokong oleh puak2 UMNO ni?

Kenapa? Sebab yang cakap ni MCA dan MCA adalah parti komponen Barisan Nasional. Dengan kata lain, bagi UMNO kalau anda sebahagian dari BN, anda bebas memaki dan mengutuk Islam.

Hahahahaha sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. Terdedahlah kemunafikan dan pembohongan UMNO yang selama ini mendakwa memperjuangkan Islam.
Tulang Besi

Ps Di bawah adalah kenyataan rasmi MCA yang diambil dari Sin Chew Daily.


MCA lashes out at caning of Muslim women.
2010-02-20 15:02
LETTER
MCA views with concern the caning that was meted out against the three Muslim women recently and the disturbing trend of syariah law enforcement in our country. .
While MCA accepts that syariah laws are personal laws and syariah jurisdiction applies to Muslims only, its application should in no event contravene the Federal Constitution.
It is well known that Section 289 of the Penal Code forbids the caning of women. Corporal punishment towards women is inhumane and degrading in nature.
The apparent dual criminal justice system now is most unsatisfactory. It serves to confuse the rakyat, and the disparity in criminal justice enforcement arising from whether one is a Muslim or a non-Muslim is most undesirable. This may be seen as an alarming development that sends a wrong signal about our criminal justice system.
MCA laments the speedy and stealthy manner of the caning cases by the relevant law enforcement authority has conveyed a distasteful impression of our criminal justice system, especially when the same is conducted at a time the suitability of caning of women has been widely debated following the Kartika case.
MCA maintains its position that supremacy of the Federal Constitution whereupon Article 8 reads that there should be no discrimination on the basis of gender therefore equality for all, including equality towards Muslim women must be upheld.
Further, Malaysia is a member country that ratifies the international Committee on the Elimination of All Forms of Discrimination (CEDAW) covenants. We have a duty to uphold the international covenants to eliminate all forms of inequality against women. The caning of women has also attracted negative international attention and inevitably tarnish our image as a plural multi-racial country.
Gan Ping Sieu
MCA Spokesperson
MCA Political Education Bureau Chairman
Kuala Lumpur
19 Feb 2010
MySinchew 2010.02.20


15 comments:

Anonymous said...

Sahabat kanan,

Kafir harbi berada di mana2, dalam MCA, Gerakan, apatah lagi DAP.

Ya,Perkasa ataupun Pemuda UMNO perlu menyahut seruan Tulang besi ini.

Kita boleh melihat bahawa UMNO sendiri menyokong hukum sebat ini:

Puteri UMNO sokong sebat

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0221&pub=utusan_malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_06.htm&arc=hive

Sebat tidak patut dipertikai - Shahrizat

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0221&pub=utusan_malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_04.htm&arc=hive

Hukuman sebat: 16 Duta Besar EU diberi penjelasan

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0224&pub=utusan_malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_04.htm&arc=hive

Artikel yang dipetik Tulang besi sudah luput usia, sedangkan pada 23 hb Menteri luar telah melakukan penerangan thdp hukum sebat kpd menteri EU.

Tulang boleh buktikan masih ada bantahan lagi dr MCA selepas tarikh 23 hb, sedangkan bantahan dr Kit Siang tu ada?

Sebat: Kit Siang jangan masuk campur

Beliau (Nakhaie) mengulas kenyataan Kit Siang yang dibuat melalui portal propembangkang The Malaysian Insider bahawa hukuman sebatan ke atas tiga wanita Islam baru-baru ini kerana kesalahan seks haram mendatangkan publisiti buruk kepada negara yang mempunyai pelbagai kaum etnik.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0225&pub=utusan_malaysia&sec=Politik&pg=po_05.htm&arc=hive

Bila PAS nak berdemo, macam kes murtad 10-15 thn lepas?Dengan kata lain, adakah bagi PAS kalau anda sebahagian dari PR, anda bebas memaki dan mengutuk Islam.

Siapa yg munafik?

Grand Marquis said...

UMNO sebenarnya bukan lah mahu sangat hukum hudud. Buktinya, pemimpin UMNO senderi seperti Tun Mahathir kepala taik pernah bersabda yang hukum hudud ini primitif. Juga dia berfatwa yang hudud PAS bukanlah ikut hudud Islam. Dia juga pernah bersabda yang sekrg ni hukum hudud tak praktikal kerana susah nak cari 4 saksi.

Pemimpin UMNO gak yang cakap boleh buat sup tangan kalau hudud dilaksanakan.

Jadi, apa motif UMNO kununnya mahu memperjuangkan hudud?. Tak lain dan tak bukan, UMNO hanya mahu merekrut Allah untuk kepentingan politik mereka. Selepas berjaya menghanjingkan polis-polis melayu, meliwat rakus melayu-melayu di SPRM, mempergunakan melayu-melayu di SPM, membeli hakim-hakim melayu, sekarang UMNO sedang merencana untuk merekrut Allah pula.

Nama Allah dieksploitasi oleh UMNO untuk memburu leher-leher kaum Cina untuk disembelih.

Agak lucu bila pembunuh, perogol dan perompak dalam UMNO membicarakan hudud..hahaha

Lihatlah sekeliling kita. Teoh Beng Hock dibunuh kejam oleh orang-orang melayu didalam SPRM. Altantuya dibom oleh melayu-melayu di dalam PDRM. Zizie Ezzati di ratah tubuhnya oleh MP Kinabatangan yang juga ahli UMNO.

Jadi, adakah UMNO memperjuangkan hudud dengan ikhlas?..Hanya Ibrahim Ali yang kenal Maniam..ha ha

Anonymous said...

Wow Grand Marquis. You are really2 make your point.

Keep up a good work.

Anonymous said...

memang betoi uhmmmno parti jahanam 6 jahanam....

Anonymous said...

Sahabat kanan,

UMNO sebenarnya bukan lah mahu sangat hukum hudud.

PKR pun bukanlah mahu sgt hukum hudud buktinya adanya Zaid Ibrahim dalamnya. Yg hairan, PAS masih boleh bekerjasama dgn parti yg tulang belakangnya dari gol. IFC mcm Sivarasa dsb.

Tak lain dan tak bukan, UMNO hanya mahu merekrut Allah untuk kepentingan politik mereka.

Jawapan ana mcm jawapan Nik Aziz, bila org tanya adakah PAS politikkan agama.

Bukan UMNO yg rekrutkan ALlah, tetapi ALlah yg rekrutkan UMNO. Apabila PAS dah mula ceroi dalam memperjuangkan hukum hakam agama, maka secara sunnatullah, ALlah gantikan kumpulan manusia yg lain utk bw risalahnya.

Nama Allah dieksploitasi oleh UMNO untuk memburu leher-leher kaum Cina untuk disembelih.

Iini semua tuduhan jahat dan berunsur fitnah oelh org2 PAS. Cubalah tgk artikel2 dalam Harakah, apabila tiba Hari kemerdekaan, mereka masih mempertikaikan kerakyatan org bukan Melayu. hari ini tiba2, mereka kononnya terlalu syg dgn bangsa bukan melayu.

PAS sebenarnya risau kerana sepatutnya isu kalimah ALlah inilah mereka sepatutnya mnjadi champion. Agaknya adakah PAS akan bertindak sebgini pada thn 90-an? tentulah PAS yg akan berdemo pg ptg siang mlm akan hal ini.

Teoh Beng Hock dibunuh kejam oleh orang-orang melayu didalam SPRM.

Pakar forensik tetap mengatakan bhw TBH mati terjun bangunan walaupun dah kali kedua autopsi dilakukan.

Zizie Ezzati di ratah tubuhnya oleh MP Kinabatangan yang juga ahli UMNO.

Eh..benda halal..awat yg hg bising..hg teringin kut zizie tu...tak boleh bang..org punya dah la ni...

Jadi, adakah UMNO memperjuangkan hudud dengan ikhlas?..Hanya Ibrahim Ali yang kenal Maniam..ha ha

Hanya Nallakaruppan kenal Anwar...

Ikhlas ataupun bukan, jikalau hudud terlaksana, maka PAS perlu cermin muka sendiri.

Anonymous said...

50 tahun,,, Unnmo memerintah ini laH KAWAN mereka dapat MCA ,,,,,,anti Islammmm ..... Benar TGNA cakap ...baru 2 tahun pakatan ada ahli DAP china dah berjinak jinak nak tahu ayat ayat alQuran...cuma perlu dakwah,,,aje.... tapi Ummno memmang jahanam ... macam babi...ajeee

Tulang Besi said...


PKR pun bukanlah mahu sgt hukum hudud buktinya adanya Zaid Ibrahim dalamnya. Yg hairan, PAS masih boleh bekerjasama dgn parti yg tulang belakangnya dari gol. IFC mcm Sivarasa dsb.
.

Bukan masa PRK Kuala Terengganu Anwar kata dia tidak tolak hudud?

Anonymous said...

alahai..

Bukan masa PRK Kuala Terengganu Anwar kata dia tidak tolak hudud?-tb.
1.kat kawasan islam !kata lain!!
2.kat kawasan kapiaq harbi!belain pulak!!
3.ketam bendang!boleh makan ka!!dua alam!!halaii ka!!

Anonymous said...

umno memang parti jahannam. 50 tahun maaa... tukaq laaa

Tinta Hitam said...

Ap apun yg UMNO buat n aku tak percaya.Cukup lah 52 thn dia kencing org org melayu.Pelbagai penghinaan terhadap Islam dilakukannya.Hukum sebat yg dilaksanakan diMalaysia ni bukan hukum hudud Islam.Kena faham tu.Jgn keliru.

Sapa sapa nak tahu hukum hudud pergi baca pasal hukum hudud kat mana mana kitab Islam.Hukum sebat yg dilaksanakan oleh UMNO adalah hukum udg udg sekular.Tiada asas didalam Islam langsung.

UMNO buat tu utk menarik perhatian umat Islam seolah olah mereka melaksanakan Islam.Sama juga dgn isu kalimah Allah tu.

Semuanya hanya gimik,bayangan atau fatamorgana sahaja.

Anonymous said...

APA BOLEH BUAT PAS DAH JADI PARTI ANGKATAN SYIRIK..TAK PERCAYA TANYA USTAZ HARUN DIN

Anonymous said...

Kalau nak sebat, sebatlah. Apa yang kecoh sangat ni?
Tapi yang hairan, kenapa wanita-wanita sahaja yang kena sebat? Dia orang bermaksiat guna dildo ke? Jantan-jantan yang cucuk dan derma air mani tu pergi mana? Bapa anak-anak 'bastard' ni kat mana? Kenapa tak tangkap sekali gus dan sebat?

Asyik wanita sahaja dia kisah sangat. Kalau jantan kat luar tu bermaksiat tak pe. Kalau kata Islam menjaga hak dan hormat wanita, ketawa besar orang yang bukan Islam. Wanita-wanita kafir di negara ni lebih banyak kebebesan dan maruah berbanding wanita Islam di Malaysia.

Betul la nak sebat. Tapi tangkap jugalah orang yang kenamaan, berpangkat, kaya. Tak juga. Kartika minum arak , mesti sebat. Ambassador kita orang ke US, si JJ meraba-raba punggung wanita kat bar arak di hotel termuka, tak sebat?

Nampaknya, hukum syariah di negara kita ni hanya untuk mereka yang berada dalam segment middle to lower class sahaja. Kalau kau kaya, tak kena. Buat sesuka hati pun tak akan tangkap. Silap hari tangkap, hilang pulak pendapatan.

Moral cerita ni? Pastikan anda dalam golongan kaya, berpengaruh dan mempunyai kuasa.

Anonymous said...

Kalau nak sebat, sebatlah. Apa yang kecoh sangat ni?
Tapi yang hairan, kenapa wanita-wanita sahaja yang kena sebat? Dia orang bermaksiat guna dildo ke? Jantan-jantan yang cucuk dan derma air mani tu pergi mana? Bapa anak-anak 'bastard' ni kat mana? Kenapa tak tangkap sekali gus dan sebat?

Asyik wanita sahaja dia kisah sangat. Kalau jantan kat luar tu bermaksiat tak pe. Kalau kata Islam menjaga hak dan hormat wanita, ketawa besar orang yang bukan Islam. Wanita-wanita kafir di negara ni lebih banyak kebebesan dan maruah berbanding wanita Islam di Malaysia.

Betul la nak sebat. Tapi tangkap jugalah orang yang kenamaan, berpangkat, kaya. Tak juga. Kartika minum arak , mesti sebat. Ambassador kita orang ke US, si JJ meraba-raba punggung wanita kat bar arak di hotel termuka, tak sebat?

Nampaknya, hukum syariah di negara kita ni hanya untuk mereka yang berada dalam segment middle to lower class sahaja. Kalau kau kaya, tak kena. Buat sesuka hati pun tak akan tangkap. Silap hari tangkap, hilang pulak pendapatan.

Moral cerita ni? Pastikan anda dalam golongan kaya, berpengaruh dan mempunyai kuasa.

Anonymous said...

Hahahah, maksud TB sebat = Islam?
Lawan sebat = lawan ISlam.

kasian benar. Agama yg agung telah diringkaskan ke tahap yg serendah ini oleh pembela2 islam (konon)

Anonymous said...

Haiii MCA demo depan pejabat PAS pun nak panggil UMNO dan PERKASA?
Itu baru MCA belum lagi DAP..
Ini ke Pejuang Aslam Malaysia.

dari GMP

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.