Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Sunday, February 14, 2010

Penubuhan Tabung Guaman Sempena Aduan Salahlaku Pimpinan2 PAS Pusat

Memandangkan pengalaman Abdullah Karim yang telah mendapati aduan-aduan beliau telah dibakul-sampahkan, maka saya berfikir perlu saya mengambil khidmat guaman dalam usaha pengaduan saya ini.

Tujuan diambil khidmat guaman adalah:

1.0 Memastikan aduan saya dapat dipantau perkembangannya oleh seorang peguam yang terlatih dalam bidang undang-undang.

2.0 Memastikan aduan saya tidak disapu di bawah karpet dan terus berjalan

3.0 Menghadiri setiap sessi temu ramah dan siasatan dalam kapasiti "watching brief" bagi mendapat gambaran sebenar perjalanan kes

4.0 Memberi analisa serta pendapat berkaitan setiap dokumen rasmi yang berkaitan dengan kes ini

5.0 Menilai perjalanan serta fakta-fakta kes serta mengeluarkan laporan berkaitan dengan perjalanan kes tersebut yang akan dibentangkan kepada umum

dan sebagainya.

Bagi saya, khidmat guaman amat diperlukan demi memastikan kes ini berakhir dengan hasil yang terbaik serta mengikut lunas-lunas keadilan.

Oleh kerana khidmat guaman memerlukan kos, maka saya, Tulang Besi, bercadang untuk menubuhkan sebuah Tabung Guaman bagi menampun kos guaman dalam isu ini.

Para pembaca yang berminat untuk menyumbang, dipersilakan untuk mendeposit sumbangan saudara ke akaun Maybank 164173601834 Abdul Rahman Abdul Talib.

Semoga sumbangan saudara/ri diberkati Allah SWT hendaknya.

Sekian

Tulang Besi

39 comments:

Anonymous said...

Alahai TB,

Hang gaji 30k la. Apa salahnya guna duit sendiri bagi menegakkan "kebenaran" yang hang rasa betul. Takkan itu pun berkira. Masih nak menyusahkan orang lain kerana dendam peribadi.

john labu said...

gua sokong tu...
kalou kita bulih derma kat ceramah2 supaya pemimpin bulih isi minyak kereta besar dia orang, apa salahnya derma tabung untuk mempebetoi salah dia orang..
duit gaji kou TB, kou simpan untuk anakbini, jgn jadi macam dia orang duit tabung bagi makan anakbini!!

Tulang Besi said...

Terima kasih john labu

Anonymous said...

tak dak pasai aku nak perabigh duit aku untuk capai kepentingan dendam kesumat hang tu TB...

Anonymous said...

alahai..
1.John labu ni!!kelmarin dok bidaah sesama islam sebab nak jaga guan eng!!
2.John labu ni ahli pas ka!!bagi api memanjang kat TB ni!!hang dah daftar ahli pas kaa!!
3.Dari gaya penulisan hang!!hangni penyokong kuat anuar!!puak pkr la ni!!
4.hang dah derma ka kat tabung TB ni!!cakap jee!derma ayaq leoq ka!!!
5.pada tuan TB!hang kena jaga sikit!!la ni ramaila tolak hang kedepan!!jadi juara!jadi jurucakap!!Hang jangan jadi jenih makan pujii noo!!Dah ramai kawan aku dalam organisasi yang macam hang!!JADI JURUCAKAP!JADI JUARA KRITIK!!PAKAT-PAKAT RAMAI LA SOKONG SOKONG HANG!TOLAK HANG KEDEPAN!LAST SEKALI!YANG JADI MANGSA!HANGLA!!PAKAT-PAKAT YANG DOK SOKONG!DOK TOLAK HANG KEDEPAN!!DIAM MEMANJANG!BASUH TANGAN!!
6.tak percaya!!hang tenguk la nanti!!Aku ada pengalaman oiii!!!

Tulang Besi said...

yang aku tau masa kes rogol budak di Melaka tu Guan Eng yang kedepan. Yang ustaz2 semua nya tak berani kedepan

Anonymous said...

TB minta orang bank in dalam akaun dia. Lepas tu siapa tau apa jadi dengan duit tu?

Kalau macam ni senang la aku nak kaya. Buat aduan kat UMNO pulak, lepas tu suruh orang bank ini duit dalam akaun aku.

Lagi satu, TB ni individu, mana individu boleh minta orang sumbang duit dalam akaun dia. Menyalahi undang-undang wooo... Last-last duit tu bukan digunakan untuk aduan salahlaku pemimpin pas, tapi guna untuk selamatkan TB dari kena penjara.

Tulang Besi said...



Lagi satu, TB ni individu, mana individu boleh minta orang sumbang duit dalam akaun dia. Menyalahi undang-undang wooo... Last-last duit tu bukan digunakan untuk aduan salahlaku pemimpin pas, tapi guna untuk selamatkan TB dari kena penjara.
.

Kalau salah, buat lah laporan polis.

Saya akan bawa laporan terperinci setiap sen yang saya belanja dan saya akan bawa resit sekali.

Jangan takut.

Anonymous said...

alahai..
Tuan TB.
1.kes hang dan guan eng kes yang berbeza!
2.Guan eng pandai ambik peluang!!dan dia berjaya!!berbaloiii dia masuk dalam dulu !!La ni boleh cucuk idung puak sebangsa rahim tambi chikk la pulakk!!
3.Rahim tamby tu pun!padam muka la oiii!!ada ka!puak umno dok lantik !dok bagi jawatan lagi!!elok pi surau atau masjidla!!
3.Kes hang lain sikit!!
4.Ada puak DAP sokong hang dalam kes ni!!kes Guan eng dulu!puak Pas semua sokong dia!!
5.Puak ustaz ni!!persepsi aku terhadap depa tak berubah dari zaman ngaji sekolah dulu sampai la!!
6.ada ka puak yang ngaji sekolah dulu!dok kelas ujung-ujung!tak pas matematik!pas agamapun 6,7,8 jee!pi sekolah agama!NAK JADI PEMIMPIN!BOLEH PERCAYA KA!!!!!!BOLEH BUAT KERJA KA!!!!
7.Cakap pandai boleh laa!!tenguk majoriti pemimpin Pas!!cakap pandaiii jeee!!!!tenguk sijil akademik!!nak buat contoh!!nak buat idola pada budak-budak!!boleh ka!!!
8.Kalau budak tenguk sijil akademik mahfuz,mat sabu!!nasyaruddin!!hadi awang!!!tengul sijil penilaian darjah 5,srp atau spm depa!!
Geleng kepala budak tadika nanti!!depa kata!!awattt pakcik ngaji bodooo dulu!!tu pun nak bagi nasihat kat kamiii!!!!
9.Terma kasihla pada tuan TB!pendedahan hang tentang kisah-kisah dan perangai pemimpin Pasni!!
10.MEMBUKTIKAN PERSEPSI AKU TELAH MENJADI FAKTA!!!
11.ADA SAPA NAK BUAT MASTERS!TAJUK YANG SESUAI!LATARBELAKANG AKADEMIK PEMIMPIN PAS:MEMPUNYAI HUBUNGAN YANG SIGNIFIKAN DENGAN KELAKUAN DAN PENGURUSAN.

Anonymous said...

alahai sambung sikit lagii..
12.Hipotesis:
12.1.Latarbelakang akademik rendah mempunyai hiubungan yang signifikan dengan sifat layaq buruk!cakap tak serupa bikin!ada peluang !bantai!!jangan susah!akan ada ayat Al-Quran dan hadis untuk menghalalkan cara.
12.2.Latarbelakang akademik yang rendah mempunyai hubungan yang signifikan dengan kelemahan pengurusan!dok salah orang memanjang!dok bagi harta rampasan perang memanjanggg!!!
13.cukupla!lenguh jaghiii jeee!!!

Anonymous said...

Kalau salah, buat lah laporan polis.

Belum lagi. Kena sabar beb. La ni buat laporan polis buat apa. Duit tak masyuk lagi.

Saya akan bawa laporan terperinci setiap sen yang saya belanja dan saya akan bawa resit sekali.

Jangan takut.


Hang ingat orang jahil ka? Duit dalam akaun peribadi hang. Mana orang boleh audit. Hang boleh la lapor belanja 1000 upah kapal singh, tapi mungkin yang masyuk tu 10000. Mana orang lain tau.

sam raspiut said...

teruskan TB,

jangan takut!!
dia orang yg sebenarnya lebih takut!!
diaorang tu berguru dgn umeno guna syndrome takutkan undang2 bg mengugut orang..
kebenaran bersama anda.

Anonymous said...

nak saman macam mana kalau tb tak paksa orang sedekah. hahaha

camcamni said...

Saya seorang Cina yang sokong penuh Pakatan Rakyat. Walaupun masa ini, masa kita raikan Tahun baru Cina, saya akan buat sedikit derma pada tabung TB sebagai sokongan padu.
Teruskan perjuangan TB supaya Pas tidak jadi UMNO kedua dan sabagai anak Selangor, saya tidak akan sokong Pas Selangor jika Hasan Ali masih ketuanya.

akumelayu said...

tu dia dah ada bangsa cina dok bodek dia.... dan si cina ni tak habis habis dok ugut dgn undi dia... alahai dia ingat melayu skrg bodoh mcm dulu ka...

Anonymous said...

camcamni!
1.hang oghang cina!!
2.ka!kah!kah!kah!kah!kah!kah!kah!

AkuIslam said...

Ptui AkuMelayu! Ghentikan le. Islam tak ajar sikap perkauman.

anak said...

Teruskan TB. InsyaAllah saya akan sumbang RM10,000.00

Tulang Besi said...

Terima kasih saya ucapkan kepada saudara anak.

Kalau ada derma banyak tu, saya bercadang untuk ambil Karpal Singh bagi mewakili saya.

Tapi ada nasihat yang menyuruh saya mengambil lawyer yang ahli PAS juga

Anonymous said...

saya nak menderma tapi saya pun kekurangan duit buat masa ini, tapi saya tetap akan berdoa mudah2an Allah permudahkan dan Allah melindungi saudara.

hey anon 14, 2010 5:29 PM
kalau hang x mau sokong ka derma ka, hang dok sengap2 jgn menyibok, walaupun tu akaun peribadi TB, tapi aku pecaya TB takutkan Allah, Allah maha melihat, lain lah kepala otak amno macam hang yg tak takut Allah.

anak_mami said...

Tuan Guru Nik Aziz dah mula bersuara mencabar si Zahrain Katak Belang letak jawatan MP. Bagus sungguh TGNA dapat menunjukkan kepimpinan yang berkesan menerajui PAS Kelantan. Sungguh hairan kenapa tiada pemimpin PKR / PRlain yg mencabar sikatak ini letak jawatan kalau dia ada telok !!!

Opportunist, Betrayal, Back-stabing the voters - NO PLACE in PR. PR parties must co-operate immediately & colectively to ensure every PR members of parliment that declare themself as independent MP/ADUN must be willing to give-up their seat for a new election.

Remembers that in Mac 2008, a total of 51% of peninsular voters voted PR candidates !!!

Start from today, we all as voters must refer this kind of politician not only as "KATAK" but also as the "PELACUR POLITIK" . Let educate the voters to give a "good lesson" to such low-moral politician in the next election.

We should also ask the PR lawyers to institute legal action to Zahrain Katak for betrayal the voters - can we do this as voters ?

Anonymous said...

Terpulanglah korang nak percayakan TB atau tidak. Itu duit korang. Kalau sedekah untuk pertubuhan dakwah lagi baik daripada membantu seorang melangsingkan dendam kesumatnya.

TB nak ambil Karpal Singh? Lawak, lawak. Dulu hang kutuk dia macam-macam, kata dia nyanyuk, tapi nak juga ambil dia.

Dulu Karpal yang beria-ia kata Anwar ada salah laku seks yang teruk, tapi hari ni dia jadi peguam nak bela orang yang dia sendiri kata ada salah laku seks yang teruk. Dulu TB kata Karpal anti Islam dan nyanyuk. Tapi hari ni TB nak ambil karpal untuk kenakan pas. Hang ni memang nak jahanamkan parti pas, at any cost supaya pas menurut kehendak anda. Hang dengan karpal ni 2x5 aje, janji ada keuntungan dunia.

john labu said...

dey tambi,
Anon February 15, 2010 12:35 AM

dey,karpal tu lawyer profesional la..

katanya, kononnya lu punya kaum ug marah sangat kat cina DAP atau MCA..
tapi hari2 kou orang melantak dan guna barang2 yg diusahakan towkey cina tu apa hal??.


katanya, kononnya lu punya kaum ug marah sangat kat umno sekular.. tu yg geng hang selalu dok buat sidang akhbar kat akhbar umno tu apa hal?? bukan ke 2x5x10 tu..?

lu kena tau la beza zon perang politik dengan zon khidmat profesional.. kata bodoh karang marah berdendam tak abihh plak!

john labu said...

dey.. anda silap??

aku rasa Tb tu bukan nak merosak kan pas.. cuma nak repair pemimpin pas yg rosak dan merosakan pas!!

kou bagitau pemimpin ug kou, kalou rasa penyokong pas bawahan tak penting... suruh berenti la kempen dan ceramah, cukuplah bermuktamar sesama kou orang jer!!
kalou tabung derma tak cukup, minta je kat abang2 umno
kalou pengundi tak cukup minta je pengundi pos banyak2 kat depa..

baru solid gitu..

Akumelayu said...

Ptui AkuIslam!!! jgn dok mengaku Islam dan kata Islam tak mengajar ini dan itu. Yg ko dok gaduh sesama islam sape yang ajar? Islam ke??? sungguh berperangai petualang!!!!

Anonymous said...

Sahabat Kanan,

yang aku tau masa kes rogol budak di Melaka tu Guan Eng yang kedepan. Yang ustaz2 semua nya tak berani kedepan

Sebab depa tau hukum qazaf, bukan mcm hang dgn Anwar Ibrahim.

Dalamsurah al hujurat, Allah suruh berjaga2 dgn berita org fasiq, ini hang percaya berita dr org kafir?

apa nak jadi tlang besi...?

Anonymous said...

Sahabat kanan,

Kepada yang berminat untuk menyumbang, boleh berbuat demikian di:

Maybank-164173601834-Abdul Rahman Abdul Talib

Semoga Tuhan memberkati para penyumbang sekelian. Untuk maklumat lanjut, sila klik di sini


Akaun kau ni, kau makan riba tak? Kalau makan riba, mcm mana Allah nak berkat penyumbang2 kau ni?

Curious...

Anonymous said...

Aku dah check no akaun tu...

ada benda pelik lagi ajaib pada akaun tu...

pandai pandai la korang nak idup..

Bujang Senang said...

Lain macam je JOHN LABU ni...

nama pun JOHN... kalu nama Ahmad ke, Ali ke... tak la suspicious sangat..

jawab labu... jawab...

Anak Mamu said...

Aku nak bagi tahu dunia semua, aku dah bank in duit ke TB!!

Jumlah 10,000!!!

Bukan 10,000 Ringgit

Tapi 10,000 Rupiah!!!! Kah Kah Kah

bak kata haji bakhil dalam Labu Labi, "budak budak mane boleh pegang duit banyak-banyak!!"

jangan mare TB, nanti boleh kena juai

Anonymous said...

hahahaha
hihihihi
hohohoho
herherherher...

TB.. TB.. aku bank in doh pitis ke mu.. check ah tengok.. banyok gok tu.. pah tu sila buat pengumunan, berapa doh wak mu dapat termasuk wak aku beri tu, nok tahu gok aku.. jangan ko solab sudah..

Anonymous said...

salam,

Apa la kita ni, asyik bergaduh tak habis habis. Sekali lg nak mengundi pemimpin pas, pilihlah orang lain. Jangan pilih yg ada sekarang. Sekarang ni kita buat la kerja bg semua org suka kat kita dan boleh menang pru akan dtg.
Kalau asyik bergasak sesama sendiri sekarang, jawapnya tak payah masuk pru 13 la. Sah kalah.
Dok asyik komplen sana, komplen sini, last2 kerja tak buat. Lama2 org pun benci.

Anonymous said...

TB ...lu kasih olang melayu PAS maluuu besar...besar kemaluan ma... lu kata lu PAs tapi lu mahu kutip mahu pasang lawyer ah? haiya..lu bodoh lah, tadak baca undang2 PAS dan undang2 parti2 politik ah? cikalang mahu duit lagi ah? hai ya..lu bodoh lah..lepas tu org bodoh mau sokong bagi sama lu duit la..itu org lagi bodoh kasi lu duit...gua tau lah lu manyak gaji..lu mahu minta duit lagi ah? 2 kali bodoh la...nombor 1 tak baca undang2, no. 2 minta duit sama olang mahu support lu punya keje bodoh..gua ingat ah..lu ah....POLITICAL WHORE..lu tau ka? atau kasi you are a POLITICAL BITCH, SOB ma...kasi olag melayu Islam besar kemaluanlah dengan lu punya retorik bodoh...gua tadak lain pekataan lagi pada lu selain dadri lu lu punya retorik ini retorik bodoh..sape ikut ini TB, tulang busuk, tulang bodoh, tulang biawak, tulag babi..memang bodohlah..bodoh...lu mesti marah sama gua...olang sokong lu mesti marah pada gua..tpi itu olang marah mesti umnow punya olang sama SB lah...olang PAS sama itu PR tadak marah sama saya...lu booooodooh lah TB

Anonymous said...

Aku sokong tindakan TB.
Kepada yang dok menyibuk tu, apa hal?. TB tak paksa pun. Tak baik tau meragui kejujuran orang. Jika kita tiada duit, doakan saja agar hasrat TB tu terlaksana. Bukan mengutuk kerja baik macam ni.
Kepada TB, teruskan usaha.
Hanya orang yang berjiwa besar macam TB saja yang mampu merubah keadaan. Bagi yang komen ntah apa-apa tu, sedarlah, anda cuma pandai komen dan berhujah, itupun dalam blog je, bab bertindak, anda berjiwa kerdil.Hidup TB

Grand Marquis said...

Kenapa kita sibuk? Sebab kita tak nak orang lain tertipu. Kenapa kerajaan sibuk pasal pak man telo? Bukan duit dia orang. Sebabnya juga tak mau orang rugi. Kenapa juga kita sibuk? Sebab tak nak nanti TB kena fitnah songlap duit. Bila duit masuk personal account, macam-macam boleh jadi. Tak de siapa boleh audit. Kita pun tak sure TB akan reveal semua. Contohnya sekarang ni dah ada orang dakwa bank in 10000. Sekarang ni macam mana nak verify?

Bujang Senang said...

TB

Mintak jawab soalan Grand Marquis

Orang Muda said...

sy xmau ckp pnjang.. yg penting GUDLUCK TB, ALL THE BEST 4 U! PAS need a change, bkn smua pmimpin PAS betul, yg bmasaalah kta perlu cantas... TERUSKAN USAHA ANDA TB!

Rizal said...

Aku rasa TB patut tubuhkan Persatuan blogger. Jika ada persatuan mudah utk menubuhkan tabung guaman, dan juga lain2 aktiviti. Jadi tabung guaman juga atas nama persatuan..

Kalau akaun peribadi ni akan disalah tafsir oleh mereka.

HambaDaif said...

Salam Semua,

Kalau "KOHILAL" pandai diurus oleh PAS, tak payah TB tubuh Tabung Aduan Salahlaku". Boleh mintak kat dia orang aje ...

Sehingga kini katanya, pihaknya sedang berusaha untuk mendapatkan persetujuan Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaakob bagi melancarkan barangan baru Hilal seterusnya memimpin solat hajat bersama-sama anggota Lembaga Kohilal.

sedutan dari http://kohilal.com/

"Semua pihak dan orang ramai dijemput hadir untuk sama-sama membeli dan menyemarakkan lagi program 'road show' Kohilal yang julung-julung kali diadakan di Malaysia. Sehingga kini katanya, pihaknya sedang berusaha untuk mendapatkan persetujuan Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaakob bagi melancarkan barangan baru Hilal seterusnya memimpin solat hajat bersama-sama anggota Lembaga Kohilal"

Nota: orang Pas sendiri dok masih pakai produk lain, camna Kohilal nak maju .... ini la sebab banyak masa terbuang kerana asyik ceramah2 ceramah2 ....tarbiyah pengikut "tersangat kureng "...
Orang Pas kalau mati susah nak jawab dgn malaikat ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.