Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, February 19, 2010

Temuramah Malaysiakini Bersama Tulang Besi

123 comments:

Anonymous said...

Wah... caya la. cara lu cakap sejibik macam obama...

tapi banyak maklumat ko amik banyak dari sumber2 orang ke tiga.. tak dak sumber yang sahih

Tulang Besi said...


tapi banyak maklumat ko amik banyak dari sumber2 orang ke tiga.. tak dak sumber yang sahih
.

Interview tu panjang. Dan, sumber saya bukan semua pihak ketiga. most yang saya ambik dari rakaman dan sumber umum.

Sumber pihak ketiga sebab sumber saya tidak mahu dinamakan.

Tapi, kalau percaya kat saya yang saya tidak akan berbohong, maka percayalah cerita saya tu.

Sebatang kara said...

Hensem jugak tengok wajah TB close up. Ada jugakla sinar wajah sebagai Ahli PAS.

Tulang Besi said...

sk, kau tak boleh puji hansem macam tu. skrg ni bahaya. nanti puak umno tuduh ada adegan liwat pulak dlm PAS

Kapten Zero said...

ass'm ,kum. Moga tuan dalam kedaan baik. Saya telah lama meneliti bibit jahat dan munafiq yang terselit dalam PAS ini.Pas rasa selesa menang banyak dan UMNO amat berharap dgn PAS, Pimpinan Pas merasa dia adalah tempat bergantungnya UMNO.Saya sering nyatakan yang Biro Politik Pas adalah yang paling lemah dan lembik. begitu dgn dewn2 mereka muda dan ulamak juga lemah.

Anonymous said...

ha..ha..ha..bila org kata kau mcm setan, tau pulak nak delete.

dah memang muka poyo cam sial je, nak wat camne

Anonymous said...

salam.saya setuju kenyattan mengenai Hassan anak pak Ali patut di pecat dari jadi ketua Pas Selangor .... spt majoriti AJK pas mahu.... wat apa dengar gang pas tganuuu.... sebab ia menyusahkan kerajaan pakatan di Selangor,.... dia ni . anak pak ali acam style si toyo aje acem...sekarang rapat sangat pulak dengan bos 2 syabas lah puncak niaga lah .....dengar ada sponsor 2 pulak ....memalukan orang orang pas ajeee. lagi satu aku setuju pendapat ahli pas shah alam.... anak pak ali acam tikam MB selangor dari belakang ajeee.... sbb nak kejar pangkat ...dan harta lah tu.... pordah,,,,,,,pecat pecat ajeeee lah...

woman power said...

saudara/saudari Anonymous February 19, 2010 1:12 PM

kebodohan dan kedangkalan tuan dalam cara tuan memberi komen dan hujah di dalam kotak komen ini, bukan sahaja lebih menunjukkan betapa bijak pandainya Tulang Besi, malah menunjukkan lagi betapa BAGHALNYA tuan.

kalau setakat nak komen "dah memang muka poyo cam sial je, nak wat camne", mat rempit tak sekolah pun pandai.

sekian.

Anonymous said...

muka poyo camni ada hati nak jadi CEO...cakap pun mcm peon ja....patutla hasan ali tolak.

ANTI BABI said...

Anonymous Anonymous said...

muka poyo camni ada hati nak jadi CEO...cakap pun mcm peon ja....patutla hasan ali tolak.
.

Sekurangnya dia tunjuk muka dia, bukan macam hang takut nak tunjuk muka. Nama pun takut nak bagi.

Bukan apa takut orang tahu muka hang macam muka babi.

Maklumlah, keturunan pun dari babi.

Anonymous said...

Muka CARI glamer..

hahaha

Mcm mangkok aje muka Tulang besi nih..

ANTI BABI said...

Anonymous Anonymous said...

Muka CARI glamer..

hahaha

Mcm mangkok aje muka Tulang besi nih..
.

Baik dari muka babi hang

GhOsToNe said...

uiks..
jgn gado2!

Anonymous said...

pecat aje hasssan anak pak ali tuuuuu...biar muka tak hamsem.....tapi perangaijgn macam babi.....sodorrrr orang dari belakang semata mata nak cari sponsor.....inshaalah gerak keje pakatan rakyat... Allah swt mudah buat keje lawan uhhhmno ...b ...end
takb

Sebatang kara said...

Walau apa pun yang hangpa semua cakap, saya tetap melihat TB dengan wajah yang hensem.

Anonymous said...

try

Anonymous said...

Racun etnik, kenegerian dan agama ini dianuti orang yang ekstrem, bodoh dan ‘bongok’. Dalam PAS ia dianuti oleh orang seperti TB dan gengnya. PAS dikuasai oleh PAS Terengganu. Satu sentimen ketaksuban yang dicanang untuk memecah belah perpaduan PAS. Lihat Timbalan Ketua Pemuda, Ketua Ulama, SUA, SUP, semuanya orang Terengganu. Bongoknya orang macam TB. Sewaktu zaman TG Fadzil Noor, SUA orang Kedah, Naib Presiden Orang Kedah, Ketua Pemuda orang Kedah, tiada pun orang persoalkan.

Kita tidak nafikan kebanyakkan orang Terengganu menguasai PAS. Mereka orang ternama dalam PAS sejak kebangkitan kepimpinan ulama lagi. Mereka bukan orang baru berjuang. Mereka terbahagi kepada yang dipilih dan dilantik. Pemimpin yang dilantik seperti SUA dan SUP Presiden. Ini hak Presiden, dipilih dalam kalangan orang dipercayai Presiden. Kedua, pemimpin dipilih seperti Ustaz ABC dan TG Haron Taib. Jawatan itu dipertandingkan.

Kita tak suka riak atau cuba mengungkit tetapi kita boleh lihat jasa pimpinan Terengganu dari dulu.

Dato Mustafa ALI Ketua Pemuda PAS zaman kebangkitan kepimpinan ulama, Ustaz ABC antara Ketua Pemuda PAS terlama, TGHH daripada zaman Dewan Pemuda, Naib DYP dan Timbalan Presiden, TG Haron Taib dah lama dalam Dewan Ulama(bahkan ia pimpinan PMRAM). Kebetulan jasa, pengalaman dan ilmu mereka telah mereka bercucuk tanam dalam PAS sudah cukup lama. Persoalan PAS Terengganu menguasai PAS tidak perlu timbul.

TKO bangkit bersama dengan laman mahafiraun, mlaysiakini, laman marhaein dan lain-lain semasa zaman reformasi dahulu. Blog zaman itu macam tiada lagi. Itu pun ada lagi nak menghentam PAS Terengganu.

Dalam pendidikan, kewujudan PASTI banyak digerakkan oleh Terengganu. Ustaz ABC antara pimpinan yang mengerakkannya. Kewujudan institut Berakan antara contoh. Beliau juga bersama Cikgu Hussin Ismail menggerakkan Unit Amal dan kini Yayasan Amal Malaysia digerakkan oleh Cikgu Hussin dan rakannya. Manakala TG haron taib dengan KUDQI dan ILHAM.

Sebenarnya PAS dikuasai oleh orang ABIM zaman Anwar berada dalam ABIM. Mereka membawa idealisme ABIM zaman Anwar. TG Fadhil Noor, Ustaz ABC, TGHH, Ustaz Nakhaie, syed Abdul Rahman dan ramai lagi adalah pimpinan ABIM zaman Anwar. Cuma Anwar sahaja yang beralih arah dengan mencintai Liberalisme. Tanya Anwar, beliau lebih menerima pendapat Dr Badrulamin ke atau Khalid Jaafar?. Dia lebih menerima pendapat Mustafa Ayub dan dr Manuty ke atau Azmin Ali?.

Kita rasa cuak dengan ada ahli PAS tertaksub dengan label kenegerian. Mereka ini bukan mencari damai tetapi cuba memecah belah PAS. Mereka cuba menjadikan Ustaz Azizan sebagai calon Presiden paling sesuai, mereka cuba mencari balah antara PAS Terengganu dengan PAS Kedah. Mujur Ustaz Azizan bijak.

Kalau nak diikutkan bantailah jua ulama tersohor atau penceramah popular yang berasal daripada Terengganu seperti ustaz Wan sohor, ustaz zawawi, ustaz khairudin at takiri, ustaz fauzi, haji husyim, TG Zukifli al Bakri, Ustaz Sukri halaqah. Pimpinan PUM seperti bekas mufti terengganu zaman PAS. Bantai mereka kerana mereka menguasai pentas media Islam dan persatuan Islam di negara ini.

Kenegerian tidak penting. Paling penting Islam terus hidup dan subur. Perjuangan Islam bukan milik orang Arab, Turki atau PAS Terengganu, ia milik semua orang yang beriman dan bertaqwa. Jauhi ketaksuban yang dicanang oleh orang bongok dan bangang.

Anti kpd Anti Babi said...

Hensemlah sangat

Muka macam tong sampah rumah jiran aku aje

Konon ada janggut seciput,kira muka alimlah nih..

Nama aje penyokong PAS tp TB tidak adil dalam membuat posting..Hanya menyebelahi puak2 erdagon..Apa kes nih??

Sapa yg tak sependapat dgn TB habis semua dimaki hamun..Ini ke muka yg nak dijadikan contoh yg baik??

Tulang Besi said...

Racun etnik, kenegerian dan agama ini dianuti orang yang ekstrem, bodoh dan ‘bongok’. Dalam PAS ia dianuti oleh orang seperti TB dan gengnya. PAS dikuasai oleh PAS Terengganu. Satu sentimen ketaksuban yang dicanang untuk memecah belah perpaduan PAS. Lihat Timbalan Ketua Pemuda, Ketua Ulama, SUA, SUP, semuanya orang Terengganu. Bongoknya orang macam TB. Sewaktu zaman TG Fadzil Noor, SUA orang Kedah, Naib Presiden Orang Kedah, Ketua Pemuda orang Kedah, tiada pun orang persoalkan..

Sebab Ustaz Fadzil terbuka pemikiran tak terhad kepada pendapat orang Kedah je.

Berbeza dgn TGHH. Apabila "Geng Terengganu" bersetuju sesuatu perkara, maka PResiden akan pegang pendapat itu.

i.e. kes HAsan Ali.

Ni bukan benda baru. Benda ni dah lama.

ANTI BABI said...

Hensemlah sangat

Muka macam tong sampah rumah jiran aku aje

Konon ada janggut seciput,kira muka alimlah nih..

Nama aje penyokong PAS tp TB tidak adil dalam membuat posting..Hanya menyebelahi puak2 erdagon..Apa kes nih??
.

SUdahlah, kau marah pada TB ni sebab kao jales.

Muka kau hansem sikit dari babi.

Anonymous said...

TB, berita panas ada 200 cwgn pas yang tak boleh daftar lebih setahun. Ko nak tahu cerita buka blog Tulahan

Aku baca pagi tadi. Rupanya Stopa ni banyak buat kerja utk kerajaan perpaduang tak hirau hal akar umbi.

Pen. SU Taki geng Stopa pun sama tak buat kerja.

masa Dato KJ jadi SU mana ada macam ni.

Sah dah, Stopa dan Taki ada agenda lain di Pej Agung , masalah besar depan mata pun tak nampak

kerajaan perpaduang, kerajaan perpaduang

Ko kena bongkar isu ni. Sebab kalau bukan Ko, tak dak yang berani takut kena tindakan disiplin

Nizam Mahmud said...

Saudara Rahman,

Tahniah sekali lagi atas keberanian saudara.

Pertama, sekali lagi saya tegas kan, usah pedulikan kritikan dari mereka yang tidak berani menggunakan nama sebenar dan tidak berani menunjukkan muka.

Kedua, saudara telah melaksanakan amanah dan tanggungjawab saudara sebagai ahli parti PAS. Biar lah laporan itu nanti menjadi saksi di hadapan Allah.

Yang kita mahu tahu sekarang adalah apakah setiausaha Agung PAS dan JK disiplin akan melaksanakan amanah mereka pula. Jika laporan saudara ditolak kita mahu tahu apakah sebab nya dan apakah pertimbangannya.

Oleh kerana saudara adalah ahli PAS dan laporan ini melibatkan pimpinan PAS, izinkan saya memperingatkan satu hadith. Siapa nak tau huraian yang lebih lengkap mengenai hadith ini, sila la bertanya pada yang lebih tahu. Saya cuma mengemukakan terjemahan nya saja.

"Wahai manusia! Sesungguhnya yang menyebabkan binasanya umat-umat sebelum daripada kamu ialah, apabila mereka mendapati ada orang mulia yang mencuri, mereka membiarkannya sahaja. Tetapi apabila mereka dapati orang lemah di antara mereka yang mencuri, mereka akan menjatuhkan hukuman ke atasnya. Demi Allah, sekiranya Saidatina Fatimah binti Muhammad yang mencuri, nescaya aku akan memotong tangannya"

Hadith riwayat Muslim, petikan hadith nombor 3196

Wallahualam.

Anonymous said...

muka setan.cakap mcm setan.perangai pun mcm setan.
patutla bini lari.

Sebatang kara said...

TB, betoi ka apa yang kat atas cakap tuh. Kalo tak betoi TB kena nafikan.Takut jadi persepsi buruk nanti.

Anonymous said...

Salam TB,
Tahniah,satu pendedahan yang perlu difahami oleh ahli dan penyokong PAS.
Sebenarnya geng perpaduang ni dah banyak merosakkan reputasi parti di mata rakyat. Kenyataan SU Agung dalam Malaysiakini kelmarin mengenai pengendalian aduan ahli amat mengecewakan.Dominasi geng perpaduang/ganu nampak jelas. Jom pakat sama-sama kita tolak mereka sebelum rakyat menolak PAS pada PRU akan datang.
Tanhiah, atas kesungguhan TB menegakkan kebenaran dan menjaga parti dari anasir yang merosakkan.
Sesungguhnya parti memerlukan orang macam TB.Mungkin suatu hari nanti, TB perlu berada di barisan hadapan kepimpinan PAS.

Anonymous said...

memang betul pun.
bini dia dulu lari tinggalkan dia. sebab tak tahan dgn perangai TB yg mcm org gila babi.
tunggu....tak lama lagi x-bini dia akan ke hadapan buat pengakuan.

Sebatang kara said...

Skang nih saya nak dengaq TB sendiri yang cakap bukan anon yang cakap. Ada pahaammmmmmm anon.

sam raspiut said...

Kita tidak nafikan kebanyakkan orang Terengganu menguasai PAS. Mereka orang ternama dalam PAS sejak kebangkitan kepimpinan ulama lagi. Mereka bukan orang baru berjuang.

banyak laa songeh kau... ternama apo? ternama dalam mengkafirkan orang??

tuhh.. yg semayang dua iman, dua masjid kt tganu tu.. tanda mercu kebangkitan pimpinan ulama la tu??
kapir sana kapir sini... kemudian tadah karung guni. larat dia tengok orang bercerai anakbini.. bergaduh adikberadik bawa mati..

menang je tganu, cakap... dok ehh ambe tak kate pongg.. haprak punye kaki. cehh!!

Kita tak suka riak atau cuba mengungkit tetapi kita boleh lihat jasa pimpinan Terengganu dari dulu.

ia la... jasa sebagai pemecah belah! kemudian mampus nak ngaku dia bertanggung jawab kat isu perpecahan umat kat tganu. fitnah umno pulak.. 2x5 ler

Dato Mustafa ALI Ketua Pemuda PAS zaman kebangkitan kepimpinan ulama, Ustaz ABC antara Ketua Pemuda PAS terlama, TGHH daripada zaman Dewan Pemuda, Naib DYP dan Timbalan Presiden, TG Haron Taib dah lama dalam Dewan Ulama(bahkan ia pimpinan PMRAM). Kebetulan jasa, pengalaman dan ilmu mereka telah mereka bercucuk tanam dalam PAS sudah cukup lama. Persoalan PAS Terengganu menguasai PAS tidak perlu timbul.

ooooo... jadi puak ni ingat Pas ni kebun depa la yekk??.. jadi dah tiba masenye mari menuai yekk??
itulah galak benar stopa dok usaha nak tubuh kerajaan UG tu yekk...
aaaaa... berapa jota nak tuai agaknye yaaa...

cisss arang batu punya kaum..

Anonymous said...

cpatla anak babi.
taknak cerita ke apa yg ko dah buat kat bini ko dulu????...sampai dia lari :))))
ko taknak tau ke apa yg dia buat skang????

sam raspiut said...

Ustaz ABC antara Ketua Pemuda PAS terlama,

betul ni memang terlama... aku done kenai die kat sek berakan dulu...

tak tau la tang mane die aku nak hormat sebagai guru.. baran dan bangan semacamgg..

aku admit la dia ni memamg lama.. dari zaman orang batu lagi.. patut dah lama dah kena rehat kat muzium!

anti babi said...

iye ke bini TB lari? ada bukti tak?

Anonymous said...

TB sepatutnya di ambil tindakan oleh PAS kerana pergi kepada media untuk memburuk-burukkan PAS dikhalayak umum. Tindakan beliau ni boleh dikategorikan sebagai tindakan cuba menjatuhkan kepimpinan dengan cara yang tidak demokratik kerana menyerang kepimpinan PAS yang telah dipilih melalui media masa.

Saya harap pihak kepimpinan PAS tidak terlepas pandang perkara ini.

Sebatang kara said...

Dan juga memburuk-burukkan PAS di hadapan musuh parti iaitu UMNO.

john labu said...

menyerang kalu tuduhan tu tak benar..

jadi kena la bokti tuduhan tu tak benar.. pah tu buleh dakwa..

tak nak bersumpah laknak ke depa?

Nizam Mahmud said...

Apa kaitan isu yang diperkatakan oleh TB dengan bini beliau?

Cuba jawab soalan ini dulu sebelum nak suruh TB nafikan apa2.

Isu peribadi adalah isu peribadi.

Isu nya sekarang adalah beliau sebagai ahli PAS yang berdaftar dan berbai'ah dengan jemaah mengemukakan aduan salah laku beberapa pimpinan.

Itu isu nya. Full stop.

Kalau tak setuju dengan saudara Rahman, sila bantah dan debat isu yang diperkatakan. Bukannya menyerang peribadi.

Saudara Rahman, usah pedulikan siapa yang tanya psal bini hang ka, psal anak hang ka. Orang macam ni akal pun tak da.

Sebatang kara said...

Kenapa saudara Nizam melompat pulak. Saya tanya je dengan niat ikhlas. Kalau tak betoi TB kena nafikan sekeras-kerasnya. Dikhuatiri akan menjadi persepsi yang buruk pulak. Saudara Nizam tak ingat dengan tindakan gentleman seorang pemimpin pemuda PAS Kelantan yang sanggup meletakkan jawatan semata-mata takut isu rumahtangganya akan menjadi liabiliti kepada PAS.

Anonymous said...

alahai..
1.maafla!masuk berdebat balik!!
2.itulah politik!tak faham lagi!kalau berpegang pada prinsip!berpegang pada kejujuran!jangan masuk politik!!
3.Politik itu tak ada cacat celanya!yang menyebabkan politik menjadi cacat!adalah pelakonnya!
4.Pada tuan TB!bersedialah dengan ketahanan mental yang tinggi!bukan sahaja anda!diri keluarga sekali!!
Musuh anda akan londehkan anda sampai tak terpikiaq dek akai!!
5.Prinsipnya mudah!tak kata tak ketahuan hala kat oghang!oghang pun tak akan kata tak ketahuan hala kat kita!!!
6.Konsaltan perniagaan rupanya anda!oghang kata!konsaltan bermodaikan ayaq lioq jee!!macam cari makan atas angin jee!betui ka!!
7.Macam dok motong getah lani!ada konsaltan!bagi panduan!bagi nasihat!bagaimana nak motong getah!!macamana bagi susu getah banyak!!dapatla!dua tiga kupang!!
8.suruh motong getah tenguk!!tak taupun!!berkatka pendapatan tu!!

Nizam Mahmud said...

Sdr,

Sekali lagi saya tanya, apa kaitan peribadi dengan isu yang diperkatakan?

Sebagaimana saya muak dengan sistem kerajaan yang melindungi mereka yang berkuasa dan berduit, sama juga saya muak dengan dengan pihak pembangkang yang cuba melindungi pimpinan yang buat kesalahan.

Sama juga saya muak dengan Anwar Ibrahim yang elitis. Padan muka orang yang hadir sokong beliau boleh dikira dengan jari di mahkamah.

Padan muka dia bila seorang demi seorang elitis UMNO yang di bawa nya masuk PKR meninggalkan nya dan menyerang nya pula.

Cuma ingin saya katakan, saya terima permohonan maaf terbuka beliau itu. Sekurang-kurang nya beliau mengaku tersilap.

Sekarang saya nak katakan, saya muak dengan geng Terengganu, saya muak dengan perangai Hj Hadi yang lembik.

Saya sokong ahli biasa PAS seperti saudara Rahman yang menentang golongan elitis PAS.

Lawan jangan tak lawan!

Sekarang ini, sekali lagi soalan saya, apa kaitan peribadi saudara Rahman dengan isu yang di bawa nya itu.

Boleh jawab ker tak?

Nizam Mahmud said...

6.Konsaltan perniagaan rupanya anda!oghang kata!konsaltan bermodaikan ayaq lioq jee!!macam cari makan atas angin jee!betui ka!!
---

Hello la brader,

Bercakap jangan pakai kepala lutut.

Tengok industri apa dulu sebelum bercakap boleh?

Kalau industri minyak, konsultan bukan sekadar jadi orang tengah. Kena technical knowledge tinggi, pengalaman banyak, mampu cari solution utk masalah, kebolehan trouble shooting kena tajam. Kalau operation terganggu, sehari boleh rugi berjuta, siapa nak tanggung?

Aku tengok FB saudara Rahman aku tau la dia dlm industri mana.

Kalau nak bercakap tue, cari la ilmu dulu boleh tak?

Nanti nampak sgt bodoh. Hang jugak yang malu.

Anonymous said...

alahai..
saudara nizam
1.Prinsipnya mudah!
2.kalau kita tak kata kat oghang!oghang tak kata kat kita balik!!
3.Tanya pada tuan TB!pernah dia kata kat orang!serang pribadi orang!samaada pemimpin pas atau umno!
4.Bila tuan TB jawab!kita bincang nanti!!

Sebatang kara said...

Masalahnya saudara Nizam saya tanya Tb bukannya saudara Nizam. Ada pahammmm. Yang saudara Nizam melompat tak tentu ke hala nih apa pasai. Saya nak tanya pengakuan dari saudara TB sendiri. Ini untuk kebaikan beliau sendiri. Selagi beliau senyap, selagi itulah macam-macam persepsi akan timbul dan juga akan membawa kepada fitnah.

Anonymous said...

alahai nizam..
1.kalau dah pakar tentang industri minyak!!!terus buatla!terus galilah!!buat apa jadi konsaltan!
2.kalau dalam bidang kontraktor pula!terus jadi kontraktorla!buat bangunan!buat apa jadi konsaltan!!

Nizam Mahmud said...

3.Tanya pada tuan TB!pernah dia kata kat orang!serang pribadi orang!samaada pemimpin pas atau umno!
------

Kalau saudara Rahman adalah pimpinan, saya pun akan perhatikan peribadi nya 24 jam sehari.

Kalau dia ahli biasa, saya peduli apa. Bukannya dia memimpin sesiapa, bukannya keputusan dia akan memberikan kesan pada sesiapa.

Sekarang sekali lagi saya tanya apa kaitan peribadi dia dengan isu yang di bawa nya?

Kalau dia ada 4 bini dan semua nya lari pun, apa kaitan dengan isu yang dibawa nya? Apakah ianya membuatkan laporan yang dibuatnya tidak sah? Apakah ianya menyebabkan bukti-bukti yang dibawanya tidak boleh diterima?

Tolong jawab. Saya tak peduli, kalau ada yang cuba alihkan dari isu sebenar, saya akan sentiasa beri komen untuk fokus pada isu.

Taktik tue dah tak boleh pakai dah zaman nie.

Sekarang saya tanya untuk kesekian kali nya, apa kaitan peribadi saudara Rahman dengan isu yang dibawa nya?

Nizam Mahmud said...

2.kalau dalam bidang kontraktor pula!terus jadi kontraktorla!buat bangunan!buat apa jadi konsaltan!!
------

Patut la banyak bangunan,stadium, sekolah yang dibina oleh kerajaan bawah UMNO runtuh.

Patut la ada kapal selam yang dibeli oleh pemimpin UMNO, tak boleh menyelam.

Nak tergelak pun ada.

sam raspiut said...

Dato Mustafa ALI Ketua Pemuda PAS zaman kebangkitan kepimpinan ulama, Ustaz ABC antara Ketua Pemuda PAS terlama, TGHH daripada zaman Dewan Pemuda, Naib DYP dan Timbalan Presiden, TG Haron Taib dah lama dalam Dewan Ulama(bahkan ia pimpinan PMRAM). Kebetulan jasa, pengalaman dan ilmu mereka telah mereka bercucuk tanam dalam PAS sudah cukup lama. Persoalan PAS Terengganu menguasai PAS tidak perlu timbul.

puas dah aku dok sifir conggak jari jemari aku... rasonye jase puak ni pada pas, agama dan rakyat: takde, sifar 2x5xug=0

cuba para ug list kan secara KONGKRIT satu persatu ada tak?

HJ HADI : Pakar agama : jasanye; perihal amanat hj hadi, yg di terima rata2 pengikut Pas hingga mendorong kafir mnegkafir dan perpecahan di trg : hasiltuaianya; menang Tganu dan menutup surau dan masjid pas tanpa alasan hukum yg cukup berdasarkan amanat
komen: mungkin dia ada kitab baru yg membawa kpd ajaran UG.. jasa tu!!

mustafa Ali : pakar pembelit paling lama dalam Pas : jasa; sori, dah puas sifir, tadak!!
hasil tuaian : harakah, siasah, su, ug dan kayo kayo kayo!
komen : dia banyak berjasa pada geng pas yg makan kat tangan dia

harun taib : tak payah komen lerr, wat perabih beras jerr

Sebatang kara said...

Nizam cakap,

Sekarang saya tanya untuk kesekian kali nya, apa kaitan peribadi saudara Rahman dengan isu yang dibawa nya?

Nizam nak tahu kaitannya. Ok saya ceritakan serba sedikit.

Dalam posted beliau sebelum ini ramai yang agak berang dengan beliau dengan serangan semberono beliau terhadap pimpinan PAS. Saya sendiri tidak menafikan komen beliau sememangnya berat sebelah dan hanya berpihak kepada pihak tertentu sahaja. Contohnya baru-baru ini apabila TGNA mengeluarkan kenyataan berkenaan dengan muzakarah pasal Islam dengan UMNO tiada ayat kejian dan makian dari TB. Tapi cuba TGHA yang kuarkan kenyataan tuh, alamak mampuih laa TGHA kena hampuq ngan TB.

Berbalik kepada soalan Nizam tadi apa kaitannya dengan isu yang dibangkitkan. Memang tiada kaitan secara 'direct' dengan isu tersebut. Akibat keberangan sesetengah pihak yang dengan serangan oleh TB ini, ada yang berdoa agar TB kembali ke pangkal jalan atau kalau tak nak kembali ke pangkal jalan jugak diturunkan musibah kepada TB. Doa serupa yang disarankan oleh TGNA berkenaan royalti minyak. Ingat bukan saya yang doa tapi oghang lain yang doa. Bila TB didoakan dengan doa ini, TB dengan angkuh dan sombongnya mengatakan sudah lama beliau didoakan sedemikian tetapi hidup beliau semakin senang dan bahagia. Nah skang saya tunggu jawapan saudara TB. Saudara Nizam jangan duk loklat tak tentu pasai. Betui atau tidak dengan tuduhan anon tadi. Kalau betoi tuduhan anon tadi mungkinkah benda ini berlaku secara kebetulan atau juga hikmah doa turun bala terbabit. Kalau tak benar, kita tutup cerita.

sam raspiut said...

Anonymous Anonymous said...

alahai nizam..
1.kalau dah pakar tentang industri minyak!!!terus buatla!terus galilah!!buat apa jadi konsaltan!
2.kalau dalam bidang kontraktor pula!terus jadi kontraktorla!buat bangunan!buat apa jadi konsaltan!!


alahai nizam..
takyah layan la kaum buduhh tu..

depa bukan tau pun YB YB, PM dan Pak menteri tu pun consultan juagak. dan lebih malang depa tau yang ulama tu pun consultant jugek.. orang alim nanti takyah la ajar oang semayang yek.. cukup la semayang sendiri yek!!

dah la nizam.. mai ki gi main jauh-jauh dari puak ni.. sooh soohh

Anonymous said...

Nizam Mahmud kata ;
Sekarang saya tanya untuk kesekian kali nya, apa kaitan peribadi saudara Rahman dengan isu yang dibawa nya?

macam ni la...senang nak cita..nak bagi paham kt org yang tak nak paham2 ..kalaulah bakal menantu cik nizam mahmud tu seorang penagih dadah tegar (peribadi)...dia nak masuk meminang anak cik nizam mahmud(isu yang dibawa)...sanggupkah cik nizam mahmud terima...or lupakan peribadi sidia tapi terus fokus je kat majlis meminang..nanti kalau sedara mara tanya peribadi bakal menantu..camne cik nizam mahmud nak jawab..kan dalam agama pun suruh tgk peribadi...pasal nak pilih teman hidup ni..agama/rupa/harta

Anonymous said...

sam raspuit kata ;
depa bukan tau pun YB YB, PM dan Pak menteri tu pun consultan juagak. dan lebih malang depa tau yang ulama tu pun consultant jugek.. orang alim nanti takyah la ajar oang semayang yek.. cukup la semayang sendiri yek!!

kau ni kalau marah pun tak yah la guna sembahyang..ada akal ke..berhujahlah dgn ilmu...langsung takde input..spesis yang skg bawa rebah

Anonymous said...

Anti babi kata :
Sekurangnya dia tunjuk muka dia, bukan macam hang takut nak tunjuk muka. Nama pun takut nak bagi.

Bukan apa takut orang tahu muka hang macam muka babi.

Maklumlah, keturunan pun dari babi.


apa la lu anti babi..lu pun tak bagi nama pun...ask selindung dari nama anti babi..dah la tulis mcm tak tau apa..

orang melayu sekarang ni takut makan babi dari takut makan rasuah..takut babi dari takut kezaliman..takut babi dari takut berjudi..nama pun duk guna anti babi..babi je tak leh...yang lain boleh..malaysia boleh

Nizam Mahmud said...

Sdr Sebatang Kara,

"Bila TB didoakan dengan doa ini, TB dengan angkuh dan sombongnya mengatakan sudah lama beliau didoakan sedemikian tetapi hidup beliau semakin senang dan bahagia."
--------

Jawapan saya: Sekali lagi, apa kaitan dengan isu yang di bawa nya. Kalau esok TB ditimpa musibah besar (mudahan tidak, insya Allah), adakah bermakna isu yang di bawa nya tidak relevan, tidak disandarkan dengan bukti kukuh, tidak boleh diterima?

Tapi anda sendiri mengatakan "Memang tiada kaitan secara 'direct' dengan isu tersebut.".

Terima kasih atas jawapan. Anda kata "tiada kaitan secara 'direct'".

Atas jawapan ini, sekali lagi saya ingin meminta saudara Rahman untuk TIDAK menjawab langsung soalan ini kerana yang bertanya sudah mengaku tiada kaitan langsung denga isu yang di bawa.

Sekian

Sebatang kara said...

Walaupun saudara Nizam tak mahu TB jawab soalan nih, saya tetap juga desak TB jawab soalan ini. Ini adalah untuk kebaikan TB jugak.

Nizam Mahmud said...

kalaulah bakal menantu cik nizam mahmud tu seorang penagih dadah tegar (peribadi)...dia nak masuk meminang anak cik nizam mahmud(isu yang dibawa)...sanggupkah cik nizam mahmud terima...
-------

Jawapan saya: Tidak akan terima.

Sebabnya bakal menantu saya akan jadi pemimpin kepada anak saya dan menjadi ketua keluarga yang akan mendidik cucu-cucu saya.

Seperti yang saya kata kan, kalau saudara Rahman adalah pimpinan, saya akan perhatikan isu peribadi nya 24 jam sehari.

Sama seperti saya persoalkan mana Ustaz Nasa Ular-dalam-semak dapat duit untuk beli rumah mewah.

Tapi saudara Rahman pemimpin atau ahli marhaen? Kalau ahli marhaen, saya peduli apa dengan peribadi dia. Bukannya dia memimpin, mendidik, mentarbiah dan membuat keputusan bagi jemaah.

Sekali lagi, soalan saya, apa kaitan peribadi Sdr Rahman dengan isu yang dibawa nya?

Nizam Mahmud said...

Walaupun saudara Nizam tak mahu TB jawab soalan nih, saya tetap juga desak TB jawab soalan ini. Ini adalah untuk kebaikan TB jugak.
---------

Saudara Rahman,

Soalan ini untuk mengalihkan fokus dan tumpuan terhadap isu yang dibawa.

Taktik lapuk tak boleh dipakai dah. Sila abaikan untuk kebaikan PAS.

Anonymous said...

alahai nizam...
1.yang runtuh tu sebab guna konsaltan la!
2.Kepakaran JKR tak digunakan!!.Jurutera JKR tak diberi tanggongjawab!terus beri kepercayaan pada pihak kosaltan!
3.Bila bangunan runtuh baru dok cari jurutera JKR!
4.Hang tenguk berapa banyak bangunan kerajaan runtuh!termasuk yang hang sebut!apa pasal!mana konsaltan yang bertanggongjawab!
5.Yang hang marah ni pasai apa!
6.Soalannya duit yang dapat!berkat ke tak berkat!!
7.TB nikan ikut sunnah dan Al-Quran!sumber pendapatan pun kena tenguk la jugak!!
8.Kalau hang rasa berkat!hang teruskan!!kalau aku!!baik aku motong getah jee!!

Sebatang kara said...

Nizam kata:

tiada kaitan langsung denga isu yang di bawa.

Saya kata tiada kaitan secara 'direct' = Tiada kaitan secara langsung maknanya ada jugak kaitan walaupun secara tidak langsung. Ayat macamni pung Nizam tak paham kaa. Sure BM fail masa UPSR.

Sebatang kara said...

Nizam habaq:

Saudara Rahman,

Soalan ini untuk mengalihkan fokus dan tumpuan terhadap isu yang dibawa.

Taktik lapuk tak boleh dipakai dah. Sila abaikan untuk kebaikan PAS.

Saya rasa Nizam yang nak alihkan perhatian sebenarnya nih. Saya tak tanya pun Nizam. Saya tanya TB. Kenapa Nizam tak malu nak menyampuk nih.

Untuk kesekian kalinya buat TB. Sila jawab tuduhan tersebut untuk tujuan kebaikan TB dan PAS jugak.

Tulang Besi said...

sebatang kara, sila tunjukkan bukti saya memburukkan pas.

Anonymous said...

Cik nizam mahmud ..hang ni double standrd la..menantu tak nak terima..TB boleh terima..lepah tu letak standard TB paling bawah sekali..lebih bawah dari penagih tegar...TB pun pun pimpinan pada anak dan cucu dia..cik nizam mahmud nak keturunan baik2...TB pun nak camtu..semua org islam pun nak camtu...inilah contoh matlamat menghahalkan cara...guna la alasan ahli biasa ko..marhain ka..kuli batak ko...

Tulang Besi said...

sebatang kara, kenapa kau layan cybertrooper umno tu. kau sanggup kerjasama dgn juak umno untuk lawan sesama ahli pas?

Nizam Mahmud said...

alahai nizam...
1.yang runtuh tu sebab guna konsaltan la!
2.Kepakaran JKR tak digunakan!!.Jurutera JKR tak diberi tanggongjawab!terus beri kepercayaan pada pihak kosaltan!
------

Habis, beli kapal selam guna konsultan mana sampai tak boleh menyelam?

Kawan aku pun konsultan gak. Aku pun selalu deal dengan konsultan. Keje kena teliti, tak boleh sembrono la brader.

Hang nak pg motong getah, hang punya psal. Psal TB makan rezeki dari hasil sebagai konsultan, jika tak ada unsur syubahat, insya Allah halal.

Anonymous said...

Masalah peribadi sememangnya ada kaitan yang sangat besar dengan tindak tanduk individu. Ada masalah peribadi yang dikaitkan dengan personal, dan itu kita tidak mahu masuk campur. Ada pula masalah peribadi yang dikaitkan dengan sikap, dan ini amat penting untuk kita menentukan sama ada orang yang kita ambil keterangan itu boleh dipercayai atau tidak.

Dalam ilmu hadith sendiri peribadi rawi menjadi sandaran yang sangat penting dalam menentukan sahih atau tidak suatu hadith.

Jadi bagaimana kita boleh kata masalah peribadi ni tidak penting?

Selama ini, kita disini sudah banyak kali membuktikan TB ni mempunyai peribadi yang buruk dalam dalam banyak hal, antaranya
1. cakap tak serupa bikit (suruh orang berhukum dengan Islam tapi dalam masa yang sama beliau sendiri tidak berhukum dengan hukum Islam).
2. selective justice - keadilian hanya untuk puak yang disokong aje.
3. selective truth - kebenaran juga hanya untuk puak yang disokong sahaja.
4. Gopoh dalam menyebarkan maklumat yang tiada kesahihan.
5. Berburuk sangka.
6. Menjadikan persepsi peribadi sebagai fakta yang mesti diterima orang lain.
7. Memburukkan orang lain berdasarkan persepsi beliau.
8. Tidak tahu menghormati pendapat orang lain dan juga tidak berlapang dada dalam perbezaan pendapat.
9. Akhlak yang buruk kerana sering keluar kata-kata kesat.
10. Bersikap khawarij dengan membantah dalam perkara-perkara yang tidak menyanggahi syarak.
11. Memutar-mutarkan ayat (spin master) sampai maksud hadith yang jelas pun nak diputarkan. Dalam hal ni, kalau dah hadith nabi S.A.W. pun dia tak takut nak permain-mainkan, ini kan dalam masalah duniawi.
12. Menunjukan kejahilan dalam agama sama ada dalam fiqh mahupun dalam uslub dakwah.

dan banyak lagi.

Jadi bila orang tu dah ada sikap sedemikian, apakah kita tak perlu berhati-hati dengan tindakannya?

Nizam Mahmud said...

Cik nizam mahmud ..hang ni double standrd la..menantu tak nak terima..TB boleh terima..
-----

Jawapan: Ko cakap apa nie? Bila aku terima TB sebagai menantu aku?

Yang aku terima adalah isu yang dibawa oleh TB.

Ada faham ka?

Anonymous said...

A shepherd was herding his flock in a remote pasture when suddenly a brand-new BMW advanced out of the dust cloud towards him. The driver, a young man in a Broni suit, Gucci shoes, Ray Ban sunglasses and YSL tie, leaned out the window and asked the shepherd, "If I tell you exactly how many sheep you have in your flock, will you give me one?"

The shepherd looked at the man, obviously a yuppie, then looked at his peacefully grazing flock and calmly answered, "Sure."

The yuppie parked his car, whipped out his notebook and connected it to a cell phone , then he surfed to a NASA page on the internet where he called up a GPS satellite navigation system, scanned the area, and then opened up a database and an Excel spreadsheet with complex formulas. He sent an email on his Blackberry and, after a few minutes, received a response. Finally, he prints out a 150-page report on his hi-tech, miniaturized printer then turns to the shepherd and says, "You have exactly 1586 sheep."

"That is correct; take one of the sheep." said the shepherd. He watches the young man select one of the animals and bundle it into his car.

Then the shepherd says: " If I can tell you exactly what your business is, will you give me back my sheep?"

"OK, why not." answered the young man.

"Clearly, you are a consultant." said the shepherd.

"That's correct," says the yuppie, "but how did you guess that?"

"No guessing required." answers the shepherd. "You turned up here although nobody called you. You want to get paid for an answer I already knew, to a question I never asked, and you don't know crap about my business. Now give me back my dog."

Anonymous said...

TB..sblm kau cabar org tak entu pasl ni..baik kau buktikan :
Aliran tunai dalm tabung bantuan guaman tlg update..aku bukan nak tgk muka hang..nk tgk transaksi tu..

Nizam Mahmud said...

Saya rasa Nizam yang nak alihkan perhatian sebenarnya nih. Saya tak tanya pun Nizam. Saya tanya TB. Kenapa Nizam tak malu nak menyampuk nih.
-------

Jawapan: Tak payah cakap banyak. Isu nya adalah sekarang laporan salah laku pemimpin PAS.

Stick to that.

Tulang Besi said...

kenapa sebatang kara pegi pecaya ckp puak2 umno yang bengong tu? apa nak peduli pasal rumahtangga orang. bini saya ada kat rumah tu tgh tunggu saya. lepas ni saya akan delete senmua komen ngarut pasal pribadi saya ni sbb tak releven dgn topik yg dibincangkan. eloklah sk bertaubat dari menjadi rakan cybertrooper umno.

Nizam Mahmud said...

Sure BM fail masa UPSR.
------

Jawapan: Aku tak pernah pun ambil UPSR sebab UPSR tak wujud zaman aku.

Nampak sangat ko tue budak mentah.

Budak mentah mmg suka lari dari isu.

Sekarang ini, apa kaitan bini sdr Rahman dengan isu yang dibawa nya?

Tulang Besi said...

sdr nizam dan sam raspiut, tk atas sokongan saudara berdua. tak sangka org pas mcm sk tolongh sambung lidah cybertrooper. bukan sk tu dpt duit pun.

Anonymous said...

TB kata :
sebatang kara, kenapa kau layan cybertrooper umno tu. kau sanggup kerjasama dgn juak umno untuk lawan sesama ahli paS

TB..sapa tu cybertrooper umno...cik nizam mahmod ko..tlg bagitau

Nizam Mahmud said...

Masalah peribadi sememangnya ada kaitan yang sangat besar dengan tindak tanduk individu. Ada masalah peribadi yang dikaitkan dengan personal, dan itu kita tidak mahu masuk campur.
------

Jawapan: Benar dan saya sangat setuju.

Contohnya orang yang memburukkan Sdr Rahman disebalik nick Annoymous, kita tak tahu nama sebenar beliau apatah lagi tau wajah nya.

Orang yang suka menuduh kemudian bersembunyi di sebalik Annoymous itu adalah sangat buruk kelakuan nya.

Bandingkan dengan saudara Rahman, gunakan nama sebenar, kemudian kemuka laporan rasmi pada jemaah, muka semua orang dah tahu.

Pendapat orang yang menuduh tapi namanya sengaja disembunyikan yang macam ini, pendapatnya patut masuk tong sampah.

Anonymous said...

alahai nizam..
1.dah cakapkan!!
2.Kalau aku jenis yang teliti sepertimana tuan TB!!hidup dan beramal ibadat seperti para sahabat!baik aku motong getah jee!dari jadi konsaltan!!
3.Apapun terima kasihla no!!tentang kapai selam tu!sebabtu aku bagi kenyataan nombor 2 tu!!

Tulang Besi said...

nizam, diorang ni cybertrooper umno. jadi diorang jales dgn kita sbb kita ramai org nak amik kerja. diorang tu walaupun lulus u, tapi ngangur. takda org berkenan nak amik kerja. interview pun gagap mcm kemna down syndrome. tu yg jales sgt tu dgn kita.

Sebatang kara said...

TB Habaq,

sebatang kara, kenapa kau layan cybertrooper umno tu. kau sanggup kerjasama dgn juak umno untuk lawan sesama ahli pas?

Bukan saya nak kerjasama ngan UMNO atau nak lawan sesama ahli PAS. Cuma saya nak kepastian dari saudara TB. Ini untuk kebaikan TB gak dan yang paling utama untuk kebaikan PAS.

Pasal bukti TB memburukkan PAS nanti saya hantar copy dari FB kat TB.

Tulang Besi said...

ok no problem. tapi sk, kao tau diorang tu bangsa penipu. layan kenapa?

Anonymous said...

Bila dengar tu, rasa penuh dengan double standard. Satu contoh, TB kata bukti UG wujud ialah bila kalimah Allah, Ustaz Nasha bersuara yang senada dengan UMNO, tapi bila isu 10 judi special draw dia diam.

Tapi adakah Khalid Samad, Haji Hadi, Nik Aziz dan semua pemimpin pas ada bersuara pasal special draw tu? Tak de. Tapi tak di salahkan mereka

Nizam Mahmud said...

saudara Rahman,

Temuramah saudara pun mereka tak dapat pertikaikan.

Sebalik nya nak serang peribadi saudara.

Taktik lama ni.

Sekarang ini, apa yang akan berlaku pada laporan saudara untuk menentukan samada PAS sudah menjadi parti elitis untuk golongan tertentu saja ataupun tidak.

Anwar Ibrahim dan bertobat minta maaf. Padan muka dia kena kafarah awal-awal sebab nak jadi elit sangat.

Sekarang kita tengok PAS nak bertobat ker tak.

Sebatang kara said...

TB habaq:

kenapa sebatang kara pegi pecaya ckp puak2 umno yang bengong tu? apa nak peduli pasal rumahtangga orang. bini saya ada kat rumah tu tgh tunggu saya.

Alhamdullilah. TB dah nyatakan kedudukan sebenar. Dengan ini, saya tutup soalan saya, tak mahu tanya dah.

Anonymous said...

alahai tuan TB
1.ikut suka hangla nak kata apa!
2.Asaii hang bahgia sudah!!

sam raspiut said...

Anonymous February 19, 2010 3:15 PM said...
Dato Mustafa ALI Ketua Pemuda PAS zaman kebangkitan kepimpinan ulama, Ustaz ABC antara Ketua Pemuda PAS terlama, TGHH daripada zaman Dewan Pemuda, Naib DYP dan Timbalan Presiden, TG Haron Taib dah lama dalam Dewan Ulama(bahkan ia pimpinan PMRAM). Kebetulan jasa, pengalaman dan ilmu mereka telah mereka bercucuk tanam dalam PAS sudah cukup lama. Persoalan PAS Terengganu menguasai PAS tidak perlu timbul.


pada sapa bukan tganuan atau belum bercerai susu waktu tu, baik jangan ulas isu nii..

aku?? dah lima (5) piliharayo pangkoh pas weh!!

jaso aku?? waktu tu akulah paling terror kerah anakmuda tukarkan rumah umno tegar jadi replika poster pas, atau malam2 tukar daun pokok jambu depan markas umno jadi pokok poster pas... banyok lagi usaha aku. Samseng?? no no no
tu jihad aku menentang toqhut dan kuffur pad waktu tu...

super senior lagi hebat kalau takat gulai sedara umno bagi tu sori.. buang bagi makan itek je la.... HARAM tak sah semelih!!
pak sedara aku khatib masjid pas kg aku halau anak dio sbb takmau tinggal umno.. hebat jihad geng tua!!
nasib la ada felda ketengah... takyah la dia numpang bapak atau amek upah menoreh getah kat kebun umno... kebun oang pas, sori dah tua susah dapat bantuan tanam semula!!

pemimpin ulama ug dan para lalatnya apa tau... time tu depa tau ceramah ceramah, Takbirrr!!, pah tu pakat kira pitih dlm karung guni, sesekali dapat bonus gelang cincin rantai emas bukti jihad muslimah kampung... pah tu

pah tu makan la... juadah terbaik orang kg.. pehhq power betui ayat2 toqhut, kuffur, assobiyyah tok guru.. heh heh berkat rezeki jaso ayat tok guru..; kata lalat2

aku dah berpuluh tahun dah.. masih segar lagi dgn sejarah ni.. ni nak tambah lagi dengan sejarah UG.. bulih biol hotak aku,aku ingat aku la perangai teruk buruk.. aikk ada lagi teruk spinning gasingg..

Anonymous said...

alah,,ko rahman..tunjuk bagus ko..nanti aku cadang ko jd calon presiden PAS....tu yg ko nak ka...lepas ni buleh la ko penuahkan dgn puak Ngri 9....hahhahahaha

Sebatang kara said...

TB habaq:

ok no problem. tapi sk, kao tau diorang tu bangsa penipu. layan kenapa?

Saya tak tahu yang mana satu UMNO atau yang mana satu PAS sebab ghamai pakai anon. Saya layan sebab nak jernihkan keadaan jugak. Skang TB dah bagi pengakuan jujur dan ikhlas. Oleh itu saya stop di sini.

Anonymous said...

Cik nizam mahmud kata :
Jawapan: Ko cakap apa nie? Bila aku terima TB sebagai menantu aku?

Yang aku terima adalah isu yang dibawa oleh TB.

Ada faham ka?

Jawapan: Aku tak pernah pun ambil UPSR sebab UPSR tak wujud zaman aku.

Nampak sangat ko tue budak mentah.

Budak mentah mmg suka lari dari isu.

Sekarang ini, apa kaitan bini sdr Rahman dengan isu yang dibawa nya?



Cik nizam mahmud...ulasan u pun mentah..asyk tak paham je..ko wat2 tak paham....menatu penagih dadah tegar kau tak terima untuk meminang..alasan kau nak keturunan baik2...tapi kes TB kau tutup mata jo...nanti keturunan kau jahat2 la..apa kes double standard..isu yang dibawa tak kemana kalau diri sendiri pun hempeh...

Sebatang kara said...

Nizam cakap:

Jawapan: Aku tak pernah pun ambil UPSR sebab UPSR tak wujud zaman aku.

Maknanya Amik penilaian darjah 5. Yang tu pun Nizam fail jugak kerr.

Anonymous said...

tak yah layan cik nizam mahmud ni..lebih sudu dari kuah..satu spesis dengan anti babi dan sam raspiut...hati dah tutup..mata dah buta..duk korner kat juga..tak paham2..minta tolong TB ajaq depa..syabas TB dah bagitau hal sebenar..ok jgn sebag fitnah lagi..

Nizam Mahmud said...

Cik nizam mahmud...ulasan u pun mentah..asyk tak paham je..ko wat2 tak paham....menatu penagih dadah tegar kau tak terima untuk meminang..alasan kau nak keturunan baik2...tapi kes TB kau tutup mata jo...nanti keturunan kau jahat2 la..apa kes double standard..
-------

Jawapan: Ko tue budak mentah. Dua isu yang berlainan dan tidak berkaitan sama sekali.

Isu nya sekarang adalah bukti yang dikemukakan oleh saudara Rahman.

Aku terima hujah saudara Rahman bukan bermakna aku terima saudara Rahman sebagai menantu.

Sekali lagi, apa kaitan peribadi nya dengan isu yang di bawa nya?

Nizam Mahmud said...

Sebagai tazkirah untuk semua.

Ingatlah kisah mengenai Tu'mah ibnu Ubayriq dari kaum Ansar yang menuduh seorang Yahudi mencuri padahal beliau yang melakukan. Orang Yahudi itu telah menafikan.

Pengikut dan penyokong Tu'mah, sperti cybertrooper di sini telah mengeluarkan propaganda bahawa oleh kerana Yahudi itu tidak percaya pada kerasulan Nabi maka dia seharus di dapati bersalah.

Fokus mereka adalah peribadi. Hujah mereka adalah jika Yahudi itu boleh mengingkari kerasulan Nabi maka kata-kata Yahudi itu tidak boleh diterima.

Dipendekkan cerita. Maka datanglah wahyu dari Allah, dan akhirnya Yahudi itu telah dibebaskan.

Wallahualam

Nizam Mahmud said...

Maknanya Amik penilaian darjah 5. Yang tu pun Nizam fail jugak kerr.
-------

Jawapan: Malas aku nak jawab. Sebab masa aku ambik periksa, ko tue masih pakai lampin bayi lagi.

Nizam Mahmud said...

Isu sekarang: Apa yang PAS akan buat dengan laporan saudara Rahman.

Masa akan menentukan.

Sekali lagi, tahniah saudara Rahman kerana berani ke depan.

Saya bersama saudara dalam menentang mana-mana politik elitis.

Semoga saudara berjaya, insya Allah.

Anonymous said...

Sah lah cik nizam mahmud ni wat2 tak paham...ngaku dah tua..perangai cam budak2...orang bagi perumpaan..yang dia jawab bila pula aku nak TB jd menantu..aduh..pening den...patut la..cakap je lebih..kalau nak kira berani..pendatang tanpa izin lagi berani..siap tunjuk muka..dahla takde keja tak de dokumen..baguih la..mesti bangga cik nizam mahmud ni..

sam raspiut said...

firasat aku la... lalat2 dalam ruangan komen tb ni memang jenis baka kacukan baru.. badan hijau sayap merah kuning.. tegar semacam!

so bro, kalau takat nak halau pakai redsect yg busuk tu taklih la dah.. depa dah imun..

jadi kena biar je, tahan geli... lalat ni jangkahayatnya palingkuat pong 2mgu je, lepaih tu padam la.

sabar je la...

Anonymous said...

alahai sam!!
1.dah penghati resume politik hang!
2.rasanya hang ni dah layak jadi YB Pas ni!!
3.Awattt dok jadi pencacai jee!!
4.laghatttt ka dok kghabattt tiang!pasang bendera jeee!!
5.pasai apa pemimpin Pas ni!!tak kenai !tak hargai jasa hang!!

sam raspiut said...

sori beb..

la ni aku dah tak panjat sendiri dah.. kuli aku ramai... kou nak join antor resume!!

Nizam Mahmud said...

pendatang tanpa izin lagi berani..siap tunjuk muka..dahla takde keja tak de dokumen..
---

Jawapan: Sepatutnya hang malu dengan diaorang. Maknanya PATI ada teloq tapi hang takdaq.

orang bagi perumpaan..yang dia jawab bila pula aku nak TB jd menantu..
-----

Jawapan: Perumpamaan yang tak ada kaitan dengan isu di atas. pa kaitan aku pilih menantu dengan laporan yang TB buat?

Kalau dia betul, kita sokong. Kalau dia tak betul, kita bantah. Simple as that.

Sekali lagi aku tanya, apa kaitan bini saudara Rahman dengan isu ini?

Anonymous said...

alahai samraspuit

1.melawak jee!!hilangkan stress!!

taming sari said...

Woi Nizam Mahmud,

Pasai apa hang senak teloq bila orang nak tanya soalan.

TB serang peribadi pimpinan. Orang tanya la pasai bini dia.

Suka hati depa la nak tanya. Mcm jugak TB suka suka bangkit kan isu mcm2.

Yang hang dok suka jilat pungkok TB nie pasai apa hah!!

Konon mcm fakta hang sorang je yang betoi.

Konon mcm hang sorang je pandai berhujah.

Honestly speaking, we dont give a dam apa hujah hang.

2 x 5 sama bodo dgn TB

Piraaaaah mabuk.

Jawab la TB pasai tuduhan pasai bini ko tu

Tulang Besi said...

taming sari,

bila saya serang pribadi pemimpin? Ada saya sebut pasal bini Ustaz Nasa?
Tak habis2 buat fitnah puak2 UMNO ni.

Anonymous said...

TB...kenapa nizam mahmud suka sgt cita pasal bibi hang...boleh ulas tak..cuba kira dah berapa kali duk tulis pasal bini hang...hal peribadi tak yah la nak cita..apa la kau nuzam mahmud....wat malu je...

Nizam Mahmud said...

Saudara Rahman,

Saya jawab sikit, diaorang nie dah hangin satu badan.

Seperti biasa diaorang nie hujah kosong.

Dah kepala pun kosong, nak wat camana.

Hehehehe

Anonymous said...

TB..muka lu dah kuar..bila lagi nak kuar pula bukti aliran tabung bantuan guaman...brp skrg..jgn wat diam jo..jgn duk tuduh bukan2 plak...mana ketelulusan...muka hang tak tgk pun tak apa..tak dok kesan pun..jgn cuba alihkan isu...tlg update

Anonymous said...

Nizam mahmud :
Saya jawab sikit, diaorang nie dah hangin satu badan.

Seperti biasa diaorang nie hujah kosong.

Dah kepala pun kosong, nak wat camana.

Hehehehe



ini la taktik lama..bukan nk jawab hujah pun..duk wat lari isu...tgk post diatas mana hujahnya..tarak..zero...bini orang tak yah la kaitkan....

Nizam Mahmud said...

taktik lapuk la brader.

Saudara Rahman kemukakan tuduhan secara rasmi, dia pi tanya psal bini la pulak.

Tak ada kaitan langsung.

Diaorang ni gila isim kot.

Anonymous said...

sam kata :
sori beb..

la ni aku dah tak panjat sendiri dah.. kuli aku ramai... kou nak join antor resume!!


ini satu lagi spesis...ngaku kuli ramai..riak la tu..apa tu ajaran agama ke..nabi dulu perang badar pengikut dia 313 org je..tak ramai pun...blh menang juga..

Anonymous said...

Nizam mahmud...kalau hang dah tahu tak dok kaitan wat apa hang duk tulis pasal bini TB..lepah tu duk ulang2..hang nak org caya cakap hang kau..hormatilah la skit TB..bab bini tak yah la nk layan dgn ulasan anymous tu....apa perasaan nizam mahmud kalau duk tmpt TB

taming sari said...

Woi Nizam Mahmud,

org tak kan hangin kalu ko bagi fair comment..

relaks la.. ko behujah mcm ko sorang je yg baguih. Org lain ni otak kosong la, hujah kosong la, tak dpt jwb la, tak dak isu la, tak relavant la..

nampak sangat hujah ko nak mengampu pungkok TB.. quoted authority kunun..

tak usah la ko nak lagak pandai bila pimpinan parti hangpa di malukan dgn cara TB tu...

none justification for what TB had done!!!!!!

Nizam Mahmud said...

annoymous,

Sukahati aku la nak jawab posting2 kat sini.

Sekali sekala berhibur dengan kebodohan cybertrooper UMNO dan fraksi UMNO apa salahnya.

Biar orang lain nampak betapa kosong nya kepala diaorang.

Anonymous said...

SAM KATA :
firasat aku la... lalat2 dalam ruangan komen tb ni memang jenis baka kacukan baru.. badan hijau sayap merah kuning.. tegar semacam!

so bro, kalau takat nak halau pakai redsect yg busuk tu taklih la dah.. depa dah imun..

jadi kena biar je, tahan geli... lalat ni jangkahayatnya palingkuat pong 2mgu je, lepaih tu padam la.

sabar je la...



SAM..nampak lu macam dah letih..dah mengalah...itu lu punya pasal la..gua apa peduli..kita tgk sapa yang kena...kalu tak nak dilanda badai..jangan berumah ditepi pantai...alam2 menyeluk perkasam biar sapa pangkal lengan..tgk la apa jd dalam 2 minggu..ada yg tak tidoq

Nizam Mahmud said...

Woi Nizam Mahmud,

org tak kan hangin kalu ko bagi fair comment..
-----

Fair comment adalah bila orang sebut psal aduan salah laku, korang sebut psal bini dia.

Hehehe. Memang kepala kosong.

Anonymous said...

nizam mahmud..kau ni tak abih2 cakap pasal bini..apa la lu..bila ada perbezaan pendapat..lu cop orang tu umno la..fraksi umno la..lu ingat lu sapa..lu sorang ko org pas...kalu pas tak perangai camne ni...lu ni mesti pas segera..tak de tarbiah..lepah duk tulis pasal bini..alahai nizam mahmud..

Nizam Mahmud said...

bila ada perbezaan pendapat..lu cop orang tu umno la.
---

Tak ada pun aku cop sapa-sapa sebagai UMNO. Aku cuma kata aku seronok melayan keletah budak-budak UMNO.

Hang terasa ka?

Nizam Mahmud said...

kalu pas tak perangai camne ni...lu ni mesti pas segera..
------

Bila masa aku jadi ahli PAS?

Anonymous said...

aku pun heran, kenapa Nizam Mahmud dok asyik ulang isu bini TB. Bawak la isu lain.

Tak kan otak Nizam Mahmud dah kosong

Nizam Mahmud said...

aku pun heran, kenapa Nizam Mahmud dok asyik ulang isu bini TB. Bawak la isu lain.
-----

Selagi korang nak serang dia personal, selagi tue aku persoal balik korang.

Aku jawab balik korang hangin satu badan. Hehehe. Upah bulanan dah masuk? Sang Kelembai dah dpt jawatan. Masyukkkkkk

Korang dpt apa? Dapat asap ader ler.

Anonymous said...

Nizam Mahmud kata:
Selagi korang nak serang dia personal, selagi tue aku persoal balik korang.

Aku jawab balik korang hangin satu badan. Hehehe. Upah bulanan dah masuk? Sang Kelembai dah dpt jawatan. Masyukkkkkk

Korang dpt apa? Dapat asap ader ler.


Nizam mahmud..takde pun hangin satu badan..takde pun bayaran...apa yang kau jawab balik..duk tulis pasal bini TB adalah...tu je yang aku dapt..lain tarak...kau yang tak pasal nak alih topik..pi cita benda lain..kat sini manalah ada apa2 bayaran..cuma TB je dapat ..tu pun buat tabung...apalak..dah la tak audit...

Nizam Mahmud..kalu lu bukannorg pas..dah sah lu punya hujah tak leh pakai untuk isu ini...setakat nk mengomel boleh la layan...

Nizam Mahmud said...

Nizam Mahmud..kalu lu bukannorg pas..dah sah lu punya hujah tak leh pakai untuk isu ini...setakat nk mengomel boleh la layan...
-----

Kalau aku bukan orang PAS, so?

taming sari said...

Nizam Mahmud kata

"Bila masa aku jadi ahli PAS?"

------------

Jadi confirm la ko nie UMNO!!

Nizam Mahmud said...

Jadi confirm la ko nie UMNO!!
-----

Aikkk? Ingat korang nak tuduh aku DAP tadi. Kecewa la camni.

Tulang Besi said...

Sudahlah korang semua ni. Jelas Nizam Mahmud ada hujah yang jelas dan kuat.

Yang lain tu semua ngarut.

Contohnya, dia kata saya srang pribadi pemimpin.

Ada ka patut.

Nizam Mahmud said...

saudara Rahman,
Kadang-kadang kesian gak puak nie. Diaorg cari makan nak buat camana?

Kalau tak mengarut dalam blog, nanti bos kata tak buat keje la pulak.

zakwan said...

Wow,TB
U caught the eye of Malaysiakini
Maybe Mahashit Head 58 is throwing a fit right now

Anonymous said...

Salute Bro TB!!Ssalute!!

Tinta Hitam said...

Pasal apa ada pimpinan PAS lapar sgt nak muzakarah dgn UMNO sedangkan UMNO samda muzakarah atau tidak ianya tetap berterusan menganiaya PAS dan ahli ahlinya?

Aku dah bagi jawapan aku dulu.Sebab masih ada lagi org org PAS yg menganggap UMNO toghut kecik dan DAP toghut beso.Jadi antara beso dan kecik kena pilih yg kecik la.

Tpi pd aku terlalu byk dosa UMNO pd Islam dan bangsa melayu sendiri.Kalu nka senaraikan amat panjang.UMNO lah sebenonya "the Mother of all toghut" kat Malaysia ni.

usamahzaitzev said...

salam bro..saya suka ayat2 terakhir dalam interview..umno mmg bengkap segala-galanya..kohkoh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.