Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, March 11, 2010

Demi Perpaduang, Taik dan Mentega Kita Gaulkan

NOTA EDITOR: Ikutilah artikel yang benar-benar menyentuh jiwa dari Bakaq@Penarik Beca, pengunjung setia Restoran Amjal Lembah Pantai.

Kaedah dakwah (silap, tajuk sepatutnya ialah fiqhus-siyasi)
Labels: Islam, Melayu, Pas, Umno
Update 2 pm

Silap tajuk. Tadi tulis berebut-rebut. Nak kena keluaq tadi. Nak santai-santai sambil menulis pun, kesian pulak anak nak ambik result SPM dia. Sepatutnya tajuk dia bukan kaedah da'wah tetapi fiqhus-siyasi.

Posting asal

Untuk menghalang perpecahan, hendaklah digaulkan mentega dengan taik. Taik dan mentega bila digaulkan akan menghasilkan suatu kesatuan. Kesatuan lebih afdal dari perpecahan.

Jika terlalu susah hendak membasuh tong taik dengan menembak air dari jauh, hendaklah masuk ke dalam tong taik itu.

Tidak mengapa membantu kaummu yang melakukan kezaliman seperti menjadi barua Yahudi, melantak rasuah, menyalahgunakan kuasa, menggasak harta rakyat dan pembunuhan demi kesatuan ummah. Ia tidak termasuk dalam 'asabiyyah dan tidak bertentangan dengan Nabi Muhammad s.'a.w.w riwayat Abu Daud: "('Asabiyyah ialah) kamu menolong kaummu atas kezaliman".

Tidak mengapa berbohong dalam muktamar, sidang akhbar dan di mana-mana pun bagi mencapai maslahat kesatuan ummah.

Boleh mengkhianati amanah dan kepercayaan para pengundi termasuk golongan mustadh'afin demi mencapai maslahat yang lebih besar demi kepentingan perpaduan ummah.

Tidak perlu ditakrifkan dengan jujur dan tulus apakah sebenarnya mudharat yang lebih besar asal pandai sebut istilah akhafud-darurain yang diajar dalam kaedah fiqh.

6 comments:

Anonymous said...

alahai..
1.Penarik beca!!
2.Celako!celako!celako!!
3.Puak agama Pas pun kata begitu!sapa nak percaya!!!

Anonymous said...

betul tu aku sokong 100%
PAS sekarang ni kena cepat2 keluar drp Pakatan Rakyat sebab DAP dan PKR lebih najis dari taik yg ada. sudah busuk lagi membusukkan.
adalah mustahil bagi PAS mencuci najis DAP dan PKR dari dalam.

anti umno said...

aku pun pelik ni..bilamasa DAP/PKR memerintah m'sia dlm 50tahun ni..seingat aku la,sepanjang aku duk di m'sia ni,parti pemerintah adalah puak2 umno... tk tau la kut2 time aku kt luaq negara, DAP/PKR menang GE dan dpt jadi pemerintah..

hello...puak2 yg duk kata PR buat najis tu, tolong habaq kt aku tahun bila PR memerintah? kalau tk penah memerintah,mcm mana boleh buat taik?? awat puak pemerintah umno baik hati sgt ka duk bagi PR songlap duit rakyat,pijak penduduk mlayu dan segala mcm taik lagilah...sedangkan kelantan yg diperintah PAS pun tk boleh 'songlap' duit minyak yg SAH hak negeri dia..kalu ada sure dh kena tangkap tk pun hari2 kluaq suratkabaq atau tv...

Aku conpius... sapa yg duk kencing sapa ni???

Anonymous said...

baru perintah selangor ngan penang dah penuh ngan taik

Anonymous said...

Ahli Pas kna usaha singkirkan Ust Hadi Awang, saya tak faham rmai yg salahkan Nasha & Mustapha Ali sdgkan masalh ni sebenarnya disebabkan Hadi Awang sendiri, tp mgkin dia takut untuk tonjolkan secara terbuka sbb takut kehilangan undi, ape punya lemah Presiden Pas ni.

Bg saya, selagi Mustapha still SU Pas, saya rasa semua tindakan diorg ni , Hj Hadi lah yg dibelakng tabirnya, klu tak dia takkan lantik Mustapha sbgai SU wlaupun dh ade kes yg same sblum itu.

Jd diharap ahli Pas tdk terpedaya utk singkirkan Nasha & Mustapha je sdgkan masalah sebenarnya dtg dr Hadi awang sendiri sbgai punca masalah.

Wassalam

Anonymous said...

macam ni lah...

wa rase semua Majlis tertinggi pas dari presiden sampai AJK parti, kita tukar ikut apa yang kita rase...ikut apa yang kite berkenan.

macam main game bola The Manager tuh...

A'ahh...wa pun terfikir nak reka game macam tu jugak untuk pas nih...

tak yah tunggu muktamar, lambat sangat...

buat slack sikit terus kita suh turun jawatan..huhuhu

Anwar kata: "BODDOH!!!"

-boarshooter-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.