Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, March 10, 2010

“Hari Wanita” Adalah Agenda Komunis Untuk Menghancurkan “Keluarga”

(TERJEMAHAN: 1932 Poster Soviet yang bermaksud: 8 March adalah hari pemberontakan oleh wanita bekerja terhadap “perhambaan dapur”. KAtakan “TIDAK” kepada kekerasan dan penindasan kerja-kerja rumah”)



Mengikut pengkajian saya, sejarah “Hari Wanita” telah dimulakan oleh Parti Komunis Russia (Bolshevik) selepas mereka menjatuhkan Czar di Russia. Ia telah dimulakan oleh SU Agung Parti Komunis Russia yang pertama, Vladimir Lenin, bagi tujuan yang amat jahat dan seperti dirasuk syaitan. Yakni, menghancurkan institusi keluarga di Russia.

SAMBUTAN 8 MARCH DIMULAKAN PARTI KOMUNIS RUSSIA

Dari poster di bawah, ia menjelaskan kepada kita sambutan 8 March sempena “Hari Wanita” adalah ciptaan Parti Komunis Russia dan bersumber dari ideology Komunis.
Tujuannya tidak lain dan tidak bukan adalah untuk mengeluarkan para wanita dari peranan sebagai ibu dan surirumah kepada peranan sebagai pekerja untuk mengkayakan negara.

Dalam konteks kapitalisma pula, para wanita digalakkan bekerja sendiri kerana mereka bakal digunakan untuk mengkayakan para korporat-korporat yang senantiasa tamak dan haloba untuk mencari wang. Tidak pernah mereka cukup dengan wang yang ada, mereka mahu wang mereka sentiasa bertambah.

Tujuan Parti Komunis menyuruh wanita keluar rumah dan bekerja adalah supaya anak-anak mereka kelak akan dibesarkan dan diindoktrinisasi oleh negara. Ertinya, tugas ibu bapa hanya memberi sokongan material sahaja tetapi dari segi pemikiran dan cara bertindak,semuanya akan ditentukan oleh negara (dalam kes ini negara yang diperintah Komunis).

Dalam kontek kita sekarang ini, apabila wanita bekerja, anak-anak akan diracuni pemikiran mereka oleh media yang mempromosikan budaya konsumerisma, hedonisma dan berpeleceran serta keduniaan yang melampau.

Tidak hairanlah semenjak wanita-wanita bekerja dengan ramai, masaalah sosial dalam masyarakat umat Melayu semakin serius dan membarah. Apa yang berlaku adalah tugas membangun keluarga sudah menjadi tugas “separuh masa” manakala tugas sepenuh masa adalah mengkayakan para korporat yang sentiasa tamak haloba.

Apabila makin ramai wanita bekerja, maka kos “labor” (tenaga kerja) semakin menurun kerana bilangan pekerja dalam pasaran semakin bertambah. Di kala wanita 90% duduk di rumah dan menjadi surirumah, kos pekerja berada di tahap yang agak tinggi. Apabila para wanita mula bekerja di luar, maka kos pekerja menjadi murah kerana secara tiba-tiba bilangan pekerja bertambah.

KEMPEN KOMUNIS SECARA SENYAP-SENYAP

Kita semua tahu Gerakan Bolshevik adalah gerakan yang dipimpin oleh Zionist antarabanga. Leon Trostsky adalah dari keturunan Yahudi berasal dari New York. Begitu juga Vladimir Lenin yang mempunyai keturunan Yahudi dan begitu juga Stalin. Kebanyakan pembesar-pembesar Parti Komunis Russia sewaktu Revolusi Bolshevik adalah dari bangsa Yahudi termasuk director pertama “Polis Rahsia” Parti Boshevik (Cheka) yang bernama Felix Edmundovich Dzerzhinsky. Beliau ini telah bertanggungjawab terhadap pembunuhan berjuta-juta nyawa yang tidak berdosa selepas Revolusi Oktober yang menjatuhkan Czar Nikolas Romanov dari takhta beliau.

Agenda komunis ini diteruskan oleh agen-agen mereka di Amerika. Dalam hal berkaitan pembebasan wanita, dua nama yang sering dikaitkan adalah Betty Friedan dan Gloria Steinem. Kedua-dua wanita ini dianggap sebagai pengasas kepada gerakan Hak Kesaksamaan Wanita di zaman moden ini. Kedua-dua wanita ini juga dalah dari bangsa Yahudi berfahaman Zionis.

Maka yang selama ini dulaungkan sebagai “Hak Wanita” adalah sebenarnya kempen senyap untuk mengkehadapankan agenda Komunis kepada manusia seluruh dunia. Mereka berkata kononnya wanita ditindas kerana terpaksa duduk di rumah sahaja dan menjaga keluarga.
Hakikatnya, kita lihat sekarang ini, wanita-wanita dari keluarga yang kaya kesemuanya tidak bekerja dan duduk di rumah. Wanita-wanita dari keluarga tidak berada terpaksa bekerja sepenuh masa demi untuk mengkayakan sejemput wanita-wanita dari keluarga kaya ini dan membolehkan mereka tidak bekerja.

AGENDA SEBENAR KOMUNISMA

Agenda Komunis adalah untuk menukar peranan masing-masing dalam masyarakat kepada peranan yang dikehendaki oleh ideology komunis, yakni menjadi pekerja.
Institusi keluarga dianggap hina dalam ideology Komunis kerana ia menyebabkan 50% dari rakyat sesebuah negara itu tidak menjadi pekerja.

Bagi saya, pertubuhan-pertubuhan seperti WAO, Sisters in Islam etc adalah anak beranak Pol Pot kerana mereka ini berjasa menghancurkan institusi keluarga dalam masyarakat.

Mereka juga menamppakan sikap hipokrit mereka yang tinggi terutamanya dalam kes sebatan syariah. Kalau mereka benar2 mahu meperjuangkan kesaksamaaan, mengapa marah Kartika disebat? Bukankah kesaksamaan menjamin bahawa wanita dan lelaki dilayan sama rata?

AGENDA SEBENAR GERAKAN HAK KESAKSAMAAN WANITA

MEreka mahu menghancurkan institusi keluarga. Secara turun temurun, kaum lelaki adalah ketua di dalam keluarga. Mereka bertanggungjawab menjaga serta memberi nafkah kepada wanita dan kanak kanak.

Kita tidak nafi memang ada lelaki yang tidak berguna dan tidak boleh diharap sebagai bapa, tetapi majoriti lelaki yang menjadi bapa bertanggungjawab menjaga keluarga mereka. Namun, dengan bantuan media yang dipunyai Yahudi, kes-kes terpencil ini diperbesarkan menjadikan tugas lelaki memimpin keluarga dipandang serong oleh masyarakat.

Hakikatnya, kempen “Hak Kesaksamaan” ini adalah kempen yang menguntungkan segelintir kecil masyarakat sahaja. Dalam negara komunis yang untung adalah ahli-ahli Politburo Parti Komunis. Dalam negara “Kapitalisma” ia menguntungkan tuan punya syarikat yang besar-besar sahaja.

Majoriti rakyat akan menderita dan tersiksa di bawah polisi-polisi yang mendukung “Hak Kesaksamaan”. Masyarakat akan menjadi hancur dan berkecai. MAsalaah sosial akan menjadi lumrah hidup kerana tugas menjaga keluarga sudah menjadi tugas separuh masa.
Zina, minum arak, judi, rogol dsbnya akan meningkat dan terus meningkat.

PEnyalahgunaan dadah akan menjadi lumrah hidup. Semuanya demi mengkayakan dan memberi kesenangan kepada segelintir orang kaya dan berkuasa di dalam masyarakat.
Seharusnya syarikat membayar gaji yang lebih kepada seorang bapa berbanding dengan seorang wanita kerana bapa menggunakan wang yang beliau dapat untuk menyara keluarga. Wanita tidak diwajibkan menyara keluarga, maka apa salahnya mereka dibayar lebih rendah dari lelaki?

Tulang Besi


30 comments:

Grand Marquis said...

Give credit to where it is due.

Pertama kali kita lihat TB tulis secara objektif tanpa menyimpang untuk menyokong agenda politiknya.

Congrat for a good article.

Anonymous said...

No credict to TB....hari wanita ke..hari ibu ke...hari kekasih ke...semuanya datang dari barat..apa nak hairanya...Yang penting TB hipokrit...apa takut sangat agenda komunis yang jauh kat moscow..tapi DSAI sokong bawa balik ching peng..tu orang kata gajah depan mata tak nampak...semut diseberang nampak..tapi Tuhan tahu TB...anda jelas pembohong dan tiada langsung keihlasan setiap posting anda....contohnya..buktinya..kes rumat urut..alahai TB...

Anonymous said...

bro Tb..on this use i will disgagree..1st of all, a women is much more than being just a housewife,jaga harmoni keluraga tec etc..2nd..the russian revolution happend becos the haramjadah romanovs were having a gala time and the russians were starving to death..and trotsky and lenin were revolutioanries 1st..race/religion r nothing got to do with russian revolution..3rdly..in everything there is good n bad..stalin was a madman and did some of the most devilish things on earth,including persecuting/murdering trotsky and those who disliked stalin..here in malaysia..the hip hop secular ulama materilaist like to ape things without critical thinking..that's why high powered revolutionary movement cannot take off in this country,becos the citizens plus the politcians of this country r phoney zombi supermarket trolleys..

Anonymous said...

TB...kalau komunis ada agenda..TB pun ada jugak...komunis ok la kalau ada agenda tak baik..dia orang pun bukanya percaya kepada Tuhan...tapi TB seorang muslim..ahli parti islam..ada agenda tak baik sesama ahli parti dan pada pimpinan..siapa lagi teruk..komunis atau TB....fikir-fikirkan....

Anonymous said...

when there is immnese disparity,sorrow& helplesness,man in transiton still needs to use revolutionary methods to balance things out,corect whatever injustice that have been comitted..the main point is to deliver justice,fairnsness,equality..the divine is vast,and infinte but its principles/fundementals r the same for eternity..perfect equality,perfect justice r two attributes of the supreme,and we see whenever there is inequality,injustice,something will happen to correct things out..and thats why we witnessed some radical revolutionary movememnts that have changed the countries and nation..and one of them is the russian revolution..look at russia today..they have readopted a pure materialist capitalist democratic mumbo jumbo and the coutry has turned into a mafia petro oligarch(and the orthodox corrupt russian prist craft r back in limelight too!!)

Nizam Mahmud said...

TB,

Saya berselisih pendapat dengan anda dalam hal ini.

Yang benar mengenai kenyataan anda adalah:

1. Hari Wanita dimulakan dan idea nya diperolehi oleh mereka berhaluan Sosialis.

Yang tidak benar:

1. Hari Wanita tidak dimulakan oleh Parti Komunis Russia.

Asal usul Hari Wanita ini dimulakan oleh pergerakan sosialis di kalangan wanita di Amerika Syarikat pada sekitar tahun 1908-1909, lama sebelum poster 1932.

Pergerakan ini bermula apabila penindasan terhadap wanita dari segi gaji dan kebajikan dan juga kes-kes keganasan rumah tangga di Amerika Syarikat.

Kalau saya tidak silap, sejarah mencatatkan bahawa kaum Wanita di dalam industri tersebut dibayar cuma separuh gaji untuk kerja yang sama berbanding lelaki. Dan mereka tidak menikmati apa-apa imbuhan lain berbanding lelaki. Keganasan rumah tangga pula bertambah, lebih-lebih lagi pada tahun sebelum dan semasa berlakunya Great Depression (tahun 1920an)

Pada tahun 1908,telah diadakan perhimpunan kaum Wanita yang pertama. Pada tahun 1911, telah diumumkan Hari Wanita Antarabangsa yang pertama pada 18 March.

Hari Wanita telah ditukar pada tarikh 8 Mac pada tahun 1913 atau 1914 kalau tidak silap.

Sepanjang tempoh tersebut, pelbagai isu telah menjadi tema. Dimulakan dengan layanan yang sama bagi pekerja wanita dalam industri dan kempen anti keganasan rumah tangga, ia berkembang lagi. Sebagai contohnya, pergerakan ini menganjurkan kempen anti perang semasa Perang Dunia yang Pertama. Ini adalah kerana ramai wanita sengsara apabila ayah, suami dan abang-abang mereka terkorban di medan perang.

Revolusi Bolshevik yang mendirikan kerajaan Komunis di Rusia berlaku pada tahun 1917.

Tidak dinafikan bahawa tema Hari Wanita selepas itu digunakan secara berbeza di pelbagai negara sesuai dengan keadaan semasa negara tersebut.

Maka di negara komunis seperti USSR, tema Hari Wanita telah digunakan untuk membawa wanita keluar dari rumah dan bekerja di luar.

Hakikatnya permulaannya adalah bukan untuk membawa wanita keluar rumah tetapi untuk menuntut layanan yang sama bagi wanita yang TELAH pun bekerja di luar.

Jadi pada pendapat saya, kita hendaklah menyelidik dengan lebih mendalam tentang sesuatu sebelum memberikan pendapat.

Jangan pula kita marahkan ulama yang hendak bekerjasama dengan UMNO dengan mengatakan mereka tidak mendalami isu dan terpengaruh dengan slogan perpaduan tanpa berfikir panjang, tetapi pada yang sama kita membuat perkara yang sama.

Tulang Besi said...

GM tak ori,

Kau tak payah puji aku. Yang bertanggungjawab menyebarkan agenda HAK KESAKSAMAAN ni adalah UMNO.

Ingat tak, dulu Wanita UMNO namanya adalah Kaum Ibu.

Takkan lupa kot?

Tulang Besi said...



Asal usul Hari Wanita ini dimulakan oleh pergerakan sosialis di kalangan wanita di Amerika Syarikat pada sekitar tahun 1908-1909, lama sebelum poster 1932.
.


Saudara Nizam Mahmud,

Pertama sekali, saya tak pernah kata hari Wanita ni bermula pada tahun 1932 di Russia.

KEduanya, pergerakan hak kesaksamaan wanita di Amerika memang sejak dari dahulu telah dijalankan dan diaktivasikan oleh ahli2 dan penyokong2 parti komunis yang rata-ratanya berbangsa Yahudi.

Leon Trostky sendiri adalah berbangsa Yahudi yang berasal dari New York.

Ketiganya, pada mulanya, pergerakan wanita di Amerika "balance" antara yang pro keluarga dengan yang anti keluarga.

namun, setelah tahun 50an mereka telah diambil alih keseluruhannya oleh aktivis Yahudi yang menjalankan kempen anti keluarga beliau

Nizam Mahmud said...

namun, setelah tahun 50an mereka telah diambil alih keseluruhannya oleh aktivis Yahudi yang menjalankan kempen anti keluarga beliau

Kenyataan di atas dan juga poster Rusia itu wajib kita tentang.

Kita bermasalah apabila isu-isu yang 'real' atau betul telah di 'hijack' oleh pihak yang tak sepatutnya.

Sebagai contohnya, ramai kes ibu tunggal di Malaysia yang sehingga kini tidak mendapat nafkah (walaupun telah mendapat perintah Mahkamah Syariah) dan kes-kes keganasan rumah tangga.

Isu ini telah diambil oleh ramai NGO-NGO wanita yang rata-ratanya pemimpinnya adalah bukan Islam.

Kepada ahli-ahli PAS dan penyokong PAS saya kata kan, sepatutnya Muslimah PAS yang menjadi juara pada isu-isu seperti ini.

Tetapi atas kelemahan Muslimah PAS dan keaktifan NGO-NGO ini menyebabkan apa yang jadi pada hari ini. Isu diambil alih dan di'kembangkan' sebagaimana isu wanita di Rusia yang pada permulaannya adalah menuntut layanan yang sama di dalam industri di Amerika Syarikat.

Jadi siapa yang salah, nak buat apa dan sebagainya, saya serahkan pada ahli dan penyokong PAS seperti saudara Rahman.

Anonymous said...

what about labour day/hari buruh..isnt it berbau "socialist","communist"?

Anonymous said...

And for some mysterious reasons,its the communist,socialist type of countries have close relationhip with the middle east..2day there r two major groups..the iran/china/russia axis..and the usa/india/europe geng..and its the russia/china/iran axis who is more sympathetic towards the palestinain cause..

Anonymous said...

sy masih ingat satu interbiu dgn gorbachev..the reporter asked gorbachev rgd god/religion..gorbachev replied that he doesnt believe in god/religion but he feels that there is some superior being up there..and what's the spritual truth? the devastating revelations/ declarations in ayat al kursi(especially the opening lines) says it all.."THERE IS NO GOD BUT HE"( but inteletual & ulamaks have subsituted the HE with GOD,making a mockery of an atribute of the absolute/the infinite,the vast!!)

Nizam Mahmud said...

And for some mysterious reasons,its the communist,socialist type of countries have close relationhip with the middle east.

That is a very wrong statement.

Most of the Arab countries are close friends of the USA. Arab Saudi, Egypt, Jordan, UAE, Kuwait, Iraq are among them.

There are very few Arab countries who are sympathetic towards Palestenians cause and even fewer these days.

Among the population of Arabs, the majority of the people are sympathetic towards Palestinians. Yet, majority of the countries are 'sympathetic' towards Israel. You can see that more and more Israel embassies are open each day in the Arab world.

As for the relation between Iran and countries like China, Russia or even France, their relationship is based on trade-oil, arms and etc.

Recently, one of Malaysian ambassador was sacked (contract not renewed) because he 'wrongly' voted against the resolution against Iran.

Anonymous said...

Many skolars regard Buddhism as a nihilist,godless dharma(Buddhism doesnt talk at all bout god..no mention wat so ever)..the world's 1st socialist nation was india,during the vedic/upanishadic period..the 4 caste system was actually based on the princples of the 4 supreme powers that guard the throne..even a king during the vedic period had to listen to farmers,n didnt have the absolute power to do according to his/her whims fancies....all is equal before the supreme lord..all are extensions of the supreme himself..but this truth died and had to be revived..and in comes islam..The Mighty Prophet wanted to establish the truest priciples of equality,but it has been deflected by ego politics(thus the islamic ummah is still limited within the muslim community only,and not humanity as a whole)..in buddhsim.sanatan dharma/islam,equality cover everything..all beings/creatueres..semua diambil kira..and is revealed clearly in the vedas/upanishad,in the teachings of the buddha,and the quran..our modern version of equality is sh!t based on ego,n fancy imaginations of intellctuals,scholars,pundits and naturally anything which is lifeless wont have the power to uplift a nation/society,and naturally we see decadence everwhere,including greece the socalled cradle of mat salleh civillisation..

Anonymous said...

//That is a very wrong statement.//

i m speaking frm the period of the of cold wars..egypt under gamel nasser,libya,iran,and so many of plo fighters were socialsit/marxcist were very close to soviet union/cuba..

Anonymous said...

"Among the population of Arabs, the majority of the people are sympathetic towards Palestinians."
That statement equals to lip service..most of the midde east kingdoms r puppets ingom of unted states of bankrupt A

pang5bugis said...

ini .... dakyah yahudi dan nasara.... utk mghancurkan umat islam... tapi dunia.... masih terpengaruh..

Anonymous said...

bisness punya pasai,nak act hip hop punya pasai,gulf states dont even have the balls to warn united states of falsehood

Anonymous said...

CIA Released Documents


SOVIET INFLUENCE IN THE MIDDLE EAST AND ITS IMPACT ON MIDDLE EAST OIL (S-3343)
Created: 8/21/1970
OCR scan of the original document, errors are possible
CIA HISTORICAL REVIEW PROGRAM RELEASE IN8

0

Brig. Con. G. A. Lincoln (Ret.)

Director, Office of Emergency rrcparcdnesa

Executive1 Office Building Annex

Dear Abo,

Encloocd arc five copiesIA memorandum onnd Middle- Eastern Oil, prepared Jointly by the Office of National Estimate* ond tha Office of Economic Research, ln response to your request ofuly. This paper must bo consideredlrot cut at tho complicated subject. We plnn tn tho next two months to explore mora deeply certain of the points raised here, to treat all of the moro detailed questions you have now sane us, and to coordinate- the larger document with tho other intelligence agencies, in tho process, wo will be conferring with the appropriate specialists In tho Department of the Interior as well as .those at Stata.

We will Include ln the SNIE on estimate of tho likelihood of each of tbe three denial contingencies you specified. It would further help us In tailoring tho SNIE to your needs If you could let us know which of tho matters treated ln tho memorandum seem to you to require fuller coverage. Does this paper bring new questions to mlttdV

ABBOT SMITH Director

National Estimates

CENTRAL INTELLIGENCE AGENCY OFFICE OF NATIONAL ESTIMATES

lU0

MEMORANDUM IA Distribution OnlyDraft for Board Consideration)

SUBJECT: Soviet Influence in tbe Middle East and its impact on Middle Eaet Oil

1. Tbe Soviet Union has firmly established Itselfajor power factor In the Middle East. Although thia area is not one vhere Its Dost vital notional Interests are Involvedrelations with Eastern and Central Europe and Ccccaunist China ore considered more ioportentMoscow views Its increasing Influenceartial fulfllliEentong-sought goal to replace Western Influence in Mediterranean/and contiguous countries. The Arab-Israeli conflict, accompanied byradicalism in the Arab states, provides the Soviets with their greatest means ofin this area. It also facea them with increased risks. ost vivid example of. these risks is demonstrated by tbe recent confrontationSoviet olr defense forces stationed in Egypt and the Israeli Air Forcrcarrying out its bombing campaign west of the Suez Canal-

GROUP l/ Excluded from automatic downgrading and declassification

2. While some aspects of the Soviet position in the Middle East are susceptible to direct Soviethe USSR's naval squadron and the size and role of Moscow's military and economic assistance programs, many of tbe basic circumstances which shape Soviet policy here are determined ln the main by decisions made elsewbcrein Tel Aviv, Cairo, or Washington. Nonetheless, the Soviets have had considerable success with the opportuniotic tactics which have accompanied their forward policy in the area, and they are probably optimistic about their ability to maintain their influence in the Arab states and to increase it over the long-term. Badicallam is almost certain to grow in the Arab states whether there be peace between the Arabs and Israelis or another round of warand radicalism tends to favor the Sovlete, more than the West. Aside from increasing ita influence in the older radical Arab states (Algeria, Egypt. Syria, andoscow has established closer relationships with andilitary aupplier to the new radical regimes ln the Sudan, and Southern Yemen, and more recently with Libya. Soviet influence is also growing in such moderate countries as Lebanon, Jordan, Tunisia, and Kuwait, largelyy-product of Soviet support for the Arabs in the conflict with Israel.



Read more: http://www.faqs.org/cia/docs/60/0000307678/SOVIET-INFLUENCE-IN-THE-MIDDLE-EAST-AND-ITS-IMPACT-ON-MIDDLE-EAST-OIL-(S-3343).html#ixzz0hpe61DM2

Anonymous said...

alahai..
1.kalau direnung maksud yang tersirat disebalik entry ni!Kelantan dah lama amalkan fahaman komunis!
2.Hangpa semua pi kelantan!ramai kaum wanita yang jadi ketua keluarga!cari makan!
3.Sang laki!minum dikedai kopi sampai sembang politik sampai ghembang!!
4.Pas kelantan sokong dan amal fahaman komunis la!bersasarkan entry TB ni!!!!

Anonymous said...

dah jawatan CEO yg ko nak tu dari sapa pulak TB? hahahahahahaha

Nizam Mahmud said...

i m speaking frm the period of the of cold wars..egypt under gamel nasser,libya,iran
--------

Which period are you refering to? Cold war span to 40-50 years, right after World War 2.

Egypt-from Anwar Sadad till present regime they are friendly with USA. In fact there are the first Arab country which has diplomatic relation with Israel.

As for Jemal Nasir, some equate him to Tun M who are very vocal towards USA military policy and yet allowed US's warships to dock and refuel in Malaysia's ports.

When asked about this, Tun Mahathir said "It's good money.." with a laugh.

Iran? Shah of Iran is US no 1 best friend. It is well known that CIA, not only assist but train Shah's secret police SAVAK which torture countless of prisoners and civilians. After Shah was overthrown, Sadam Hussien, according to Donald Rumsfeld is US's important ally and friend in the middle east.

As for Libya, yes they were very vocal before.

most of the midde east kingdoms r puppets ingom of unted states of bankrupt A
-------

Agreed. But please differentiate between Kingdom and its people. If the middle east were fully democratic, they won't last long anyway.

Anonymous said...

So,the cia report is wrong?havent u heard of Mohammad Mosadegh,who was toppled by the CIA?

Anonymous said...

Russia's return to the Middle East
After 2001 the government of Vladimir Putin intensified Russia's involvement in the region, supporting Iran's nuclear programs and forgiving Syria 73% of its $13 billion debt.[2]

In his September 10, 2004 article Middle East Horizons of Russian Foreign Politics: Russia returns to one of the world's key regions, Mikhail Margelov, the Head of the Foreign Relations Council of the Russian Federation, wrote:

"President Putin called for the renewal of contacts with the countries with which Russia maintained long friendly relations and invested a lot of material and intellectual resources. The Arab countries constitute a large part of those counties. ... In general, the positions of Russia and the majority of Arab countries on key issues of development of the political situation in the region coincide."[3]

According to March 2007 brief entitled Russia's New Middle Eastern Policy: Back to Bismarck? by Ariel Cohen (Institute for Contemporary Affairs),

"Syria ... was supplying Hizbullah with Russian weapons. In 2006, Israeli forces found evidence of the Russian-made Kornet-E and Metis-M anti-tank systems in Hizbullah's possession in southern Lebanon. The Russian response to accusations that it was supplying terrorist groups with weapons was an announcement, in February 2007, that Russia's military will conduct inspections of Syrian weapons storage facilities with the goal of preventing the weapons from reaching unintended customers. Predictably, such developments placed considerable strain on the already-deteriorating relations between Russia and Israel...

For several years Russia has been attempting to engage in military cooperation with both Israel and Syria. However, the levels of cooperation with the two states are inversely related and an escalation of arms sales to Syria can only damage the relationship with Israel. Russian-Syrian military cooperation has gone through numerous stages: high levels of cooperation during the Soviet era, which was virtually halted until 2005, and now Russia's attempt to balance its relationship with both Israel and Syria. However, Russia's recent eastward leanings might indicate that Moscow is prepared to enter a new stage in its military cooperation with Syria, even if this is to the detriment of its relationship with Israel.[4]

Anonymous said...

Russian-Hamas talks, 2006
The Russia-Hamas talks of 2006 began on March 3, 2006, when Russian Foreign Minister Sergei Lavrov met with Hamas leader Khaled Meshaal to discuss the future of the peace process in the Israeli-Palestinian conflict after Hamas became the majority party of the Palestinian National Authority Legislative Council, having won a majority of seats in the Palestinian elections. Hamas is listed as a terrorist organization by Australia,[5] Canada,[6][7] the European Union,[8] Israel,[9] Japan,[10] the United Kingdom,[11] and the United States,[12] and is banned in Jordan.[13]

On February 10, 2006 Spanish parliament member told Russian President Vladimir Putin, according to Kommersant journalist Andrey Kolesnikov, that Putin does not consider Hamas a terrorist organization.[14]

The perspective of giving legitimacy to Hamas have angered some Israeli officials.[15] A cabinet minister Meir Sheetrit accused Putin of "stabbing Israel in the back". After the interim Israeli Prime Minister Ehud Olmert communicated with Putin, the Israeli position somewhat softened.[16]

In an interview in Russian newspaper Nezavisimaya Gazeta published on February 13, 2006, Mashal said that Hamas would temporarily stop armed struggle against Israel if it recognized the "1967 borders" and withdrew itself from all "Palestinian territories" (including the West Bank and East Jerusalem). He refused to acknowledge the Road map for peace, adopted by the Quartet in June 2003, "since nobody respects it". The Road map projected the establishment of an independent Palestinian state in 2005.

Following Hamas' victory in January 2006, the EU announced that future aid to the Palestinians is tied to "Three Principles" outlined by the international community:

Hamas must renounce violence
Hamas must recognize Israel's right to exist
Hamas must express clear support for the Middle East peace process, as outlined in the Oslo accords.
During the talks in March 2006, Lavrov called on the Hamas to comply with the earlier commitments signed by the PLO, and reiterated these three requirements but Hamas refused.[17]

On March 7, Russia expressed hope that Hamas would consider supporting the Road map for peace and peace plan proposed by Saudi Arabia, but it did not materialize. Israeli spokesman stated: "They (Hamas) did not accept any of those principles ... therefore I don't know where they (Russia) draw their optimism from Hamas changing its ways."[18]

President Mahmoud Abbas of the Palestinian National Authority said that he would oppose the creation of a Palestinian state with temporary borders and further Israel's unilateral withdrawals.

The invitation and the talks have caused controversy wherein Russia's intentions in changing its views towards the Israeli-Palestinian conflict were questioned in the West.

Anonymous said...

Contacts with Hezbollah
Russian intelligence agencies have a history of contacts with Lebanese Shia organizations, such as Amal Movement and Hezbollah [20][21][22][23]Russian-made anti-tank weapons played significant role in Hezbollah operations against Israel Defense Forces during 2006 Israel-Lebanon conflict. It was claimed that "Russian Fajr-1 and Fajr-3 rockets, Russian AT-5 Spandrel antitank missiles and Kornet antitank rockets" [24] have been supplied to Hezbollah through Syria and Iran [25] Muslim GRU detachments from Chechnya were transferred to Lebanon independently of the United Nations Interim Force in Lebanon to guard the Russian military engineers (sent to Lebanon to restore the damaged roads) and "to improve Moscow’s image in the Arab and Muslim world". [26].

[edit] Russian technical, military, and diplomatic aid to Iran
Currently, there are concerns that Israel will attack Iran pre-emptively because the nuclear program of Iran could be used eventually to produce nuclear weapons.[27] Russia provides technical assistance to Iran's nuclear program, supplies it with weapons, and gives it diplomatic support at the United Nations.[28] In January 2007 Israeli officials voiced "extreme concern" over Russia's sale of advanced anti-aircraft missiles to Iran. They warned: "We hope they understand that this is a threat that could come back to them as well."[

Anonymous said...

More than any other country, Russia understands that Hamas is a key player in the Israel-Palestine issue and recognizes that US and Israeli policy has not succeeded in eliminating the movement. On the contrary, Hamas has emerged stronger and received more support from the public. Russia is also aware that many international powers are not fully supportive of US policy toward Hamas, but they cannot take a position that would place them in conflict with Washington. It appears that Moscow is trying to fill this vacuum and encourage such hesitant countries to state their position more clearly. Moreover, being outside the US influence zone, Moscow sees an opportunity to use Hamas in order to counter international attempts to contain Russia. Meshal's visit came two days after the escalation of Moscow 's rhetoric against Iran, as if Russia was telling the world that it does not deviate from the international community's position on this but won't agree to be a stooge of those who seek to control everything in the international arena.
http://www.middleeastmonitor.org.uk/articles/37-middle-east/672-russias-relations-with-hamas-a-win-win-situation-

Anonymous said...

Abstract: After the Arab-Israeli war of 1967, a change took place in Trotskyist positions concerning Jews. The earlier positions saw Jews as one of the oppressed peoples of the world. While the movement has always opposed Zionism, earlier pronouncements routinely coupled this opposition with denunciations of what where seen as anti-Semitic aspects of the Arab nationalist movement. After 1967, most sections of the Trotskyist movement began to characterize the Jews of Israel as an 'oppressor nation' and called for the destruction of Israel. The movement also began to distribute an earlier publication that characterized the Jewish tradition as one of usury....

Trotskyism after the 1967 War: Against Zionism and
Imperialism !

In 1946, immediately after the Second World War, Tony Cliff wrote another pamphlet. He was now writing under his new name and for the Revolutionary Communist Party of Britain. He castigated all the worldly powers of the Middle East: 'terroristic' Zionist organizations, 'British imperialism' and other 'foreign capitalists,' 'big Arab landowners,' 'the Arab bourgeoisie in Palestine,' the (Moscow-oriented) Communist Party of Palestine, etc. (23) If he expressed particular venom for Zionism, he did not at all spare 'the reactionary feudal leadership in the Arab national movement, and the anti-Jewish terror.' Here he mentions, in particular, the Mufti of Jerusalem and his Nazi connections. (24) In another publication of the same year, Cliff is even more specific: 'Who is the Mufti ? ... He was the organizer of attacks on Jews in 1920, 1921, 1929 and 1936-39...' (25)All this was vintage Trotskyism. The governments of the world, all the political parties and movements, whether left, right, or center, are thoroughly evil. Only the international revolutionary proletariat, yet to be awakened from its slumber by a yet-to-created mass Trotskyist party, can save the world from otherwise certain barbarism.

Trotsky himself, when asked in 1932 about the 1929 Arab riots in Hebron, had thought that they combined elements of an 'Arab national liberation (anti-imperialistic) movement ... combined with elements of Islamic reaction and anti-Jewish pogromism." (26)

Aside from Cliff's pamphlet and a very occasional article along the same line in publications such as The New International and Fourth International, international Trotskyism was in a sort of latency period after the war as far as the Jewish question is concerned. In this it did not differ markedly from the earlier periods of Trotskyism; Jewish matters had not been very important to it. And neither did the Trotskyist press pay very much attention to the new state of Israel. Not very much, that is, until after 1967, subsequent to which the topic became one of the major preoccupations of the movement.

The Trotskyists were not alone in this new turn. Following the Israel Arab war of 1967, the Soviet Union broke diplomatic relations with Israel. Together with the pro-Moscow Communist parties and associated movements around the world, the Soviets began a tremendous, newly intensified propaganda campaign against Israel and Zionism. (27) One of the major themes in this campaign was an alleged similarity, identity even, between Zionism and Nazism. At the same time -- and this became important for practical considerations -- Zionism was said to be a tool or puppet of 'American imperialism.' The Soviet Union found that a very hard line against Israel helped it enlist Arab and other third-world leaders, and much of the New Left in the industrialized countries as well, in its Cold War with the United States. Certainly by the early 1970s opposition to Zionism had become one of the axioms of correct left-wing, 'anti-imperialist' thinking.


http://www.wernercohn.com/Trotsky.html

Anonymous said...

After the riots of August 1929 in Palestine, and particularly after fascism was established in Germany, and the new wave of migration to Palestine, Trotsky was faced with the new dimensions of the Jewish question and with the various ways for its solution, Zionism included. In February 1934 he gave an interview to the American Trotskyist paper The Class Struggle.13 Asked whether the riots in Palestine, when Arab and Jewish militants clashed head-on, represented an uprising of oppressed Arab toiling masses, Trotsky replied that he did not know enough about the subject to determine to what degree "elements such as national liberationists (anti-imperialists)" were present and to what degree "reactionary Mohammedans and anti-Semitic pogromists" were involved.

Another question was whether the anti-Semitism of German fascism should compel a different approach to the Jewish question on the part of Communists. Trotsky said that both the fascist state in Germany, as well as the Arab-Jewish struggle, brought forth new and very clear proof of the principle that the Jewish question cannot be solved within the framework of capitalism:

"I do not know whether Jewry will be built up again as a nation. However, there can be no doubt that the material conditions for the existence of Jewry as an independent nation could be brought about only by the proletarian revolution. There is no such thing on our planet as the idea that one has more claim to land than another. The establishment of a territorial base for Jewry in Palestine or any other country is conceivable only with the migration of large human masses. Only a triumphant socialism can take upon itself such a task."

Trotsky added that "the blind alley in which German Jewry finds itself as well as the blind alley in which Zionism finds itself is inseparably bound up with the blind alley of world capitalism, as a whole. Only when the Jewish workers clearly see this relationship will they be forewarned against pessimism and despair".

http://www.whatnextjournal.co.uk/pages/Newint/Kessler.html

Anonymous said...

betul ke trostky sedov ni keturunan yahudi amerika?

setahu aku dia keturunan ukraina...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.