Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Tulang Besi Facebook

Search Malaysiawaves

Saturday, March 27, 2010

Harun Din Engkar Keputusan Parti, Dikekalkan Dalam Syura?

Hairan saya. Dato Harun Din telah melanggar keputusan rasmi PAS dalam isu "Kalimah Allah" secara terbuka. Kalau nak tengok bukti dan keterangan boleh klik di sini.

Dato Harun Din secara terang-terang melanggar keputusan parti. Beliau telah melakukan "keengkaran" pada tahap maksima. Namun, parti masih mengekalkan beliau sebagai Ahli Majlis Syura?

Pada waktu yang sama, Ustaz Ahmad Awang, yang mengikut keputusan parti 100%, tidak pernah melanggar apa-apa disiplin parti, telah dibuang dari Majlis Syura.

Ini bermakna:

1.0 Keputusan Parti tidak penting untuk ahli PAS mengikutinya. Sesiapa sahaja boleh melanggarnya kerana tetap akan diberikan jawatan.

2.0 Sesiapa yang mengikut dan menjadi penyokong "Geng Perpaduang" akan terlepas dari apa-apa tindakan disiplin.

3.0 Sesiapa yang menentang "Agenda Perpaduang" akan dibersihkan dari parti

4.0 Presiden PAS tiada maruah apabila keputusan parti yang dibuat atas nama beliau sendiri telah tidak dihormati oleh Dato Harun Din

5.0 Taat kepada disiplin parti tidak akan dipandang oleh kepimpinan parti.

6.0 Penggantungan Khalid Samad adalah salah satu tindakan membersihkan mereka yang menentang agenda Perpaduang dalam PAS.

7.0 Kalau TGNA tidak dilantik Mursyidul Am, usaha membawa PAS kepada UMNO akan lebih rancak lagi selepas ini.


Tulang Besi
Share on whatsapp

94 comments:

  1. Tulang Besi semakin gila dan tidak rasional...kesian
    Saranan kepada TUlang Besi..lebih awak masuk PKR.sbb PKR takde aagenda perpaduang

    ReplyDelete
  2. ataupun kita usaha sungguh2 gagalkan perancangan geng perpaduang dalam PAS?

    ReplyDelete
  3. alahai ..TB..
    1.tetap sokong harun din terutama dalam isu penggunaan kalimah Allah.
    2.Dia seorang je pejuang islam dalam pas!seorang lagi zul kulim yang kena tendang keluaq pkr tempohari!sanggup gadaikan kepentingan politik dalam isu tersebut!
    3.Dah cakap dulu!puak edorgan dalam pas akan terus tersepit!tambahan kalau nik aziz sudah tak dak!
    4.Ada ka pulak!sanggup kena cucuk idung dengan puak kapiaq harbi!tak mau bersatu sesama islam dan melayu!apa punya mentaliti puak macam ni!!!!!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. TB.. TB.. ni maklumat baru.. mu jangan kabor org aku beritahu mu.. dengar cerita kan.. kan.. kan.. haji Hadi sekarang ni ada di KL tengah bincang dgn najib untuk tidak terlibat dlm pilihanraya kat selangor nanti.. ish! ish! ish! teruk kan TB kan?! kan.. kan.. ada ke patut.. Harun Din yg tak de ilmu tu leh tolak penggunaan nama Allah pada org kapir.. teruk betul lah harun din ni kan.. kan.. kan.. pandai pandai je dia ni kan.. TB kan.. dia mana boleh lwn awak.. awak mengaji sejak kecil lagi.. mak ayah awak dulu ngajor agama lagi.. harun din ni mgaji mana.. tak cam awak.. awak ngaji tinggi.. saya dengar cerita awak ngaji Jorden ek? Ke Azhar? sori ah saya tak pasti.. ada org kata Mekah.. tapi mungkin gak awak ngaji belaka ek.. Jorden, Azhar dan Mekah ek.. logik gak sbb awak ngaji lama kan.. kan.. kan.. tak cam haron din.. mana dia ngaji bab2 agama ni.. ish.. pandai2 lak dia kan.. kan.. kan..

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. x payah nak sibuk2......kalau tgna x jadi mursyid am lg sebab dia selalu uzur....dia pun dah akui lg. patut pun, dengan usia dia, dgn kesihatan dia...dia x ambil jawatan tu. patut dia pilih satu daripada 3, mb kelantan ke? pesuruhjaya kelantan? atau mursyid am ke? bukan apa....kesihan kat dia...

    pada firasat saya...kalau tgna x jadi mursyid am lg....yg akan ganti ialah tghh...berdasarkan latar belakang dan pengalaman dlm parti. lantas...dia akan resign jawatan presiden...presiden akan dipangku oleh timbalan presiden. jawatan timbalan akan dipangku pula oleh salah satu naibnya...dan saya rasa oleh dato tuan ibrahim...

    allahu akbar...

    ReplyDelete
  8. perancangan erdogan ialah untuk TGHH jadi mursyidul am. Maka mereka boleh kuasai pejabat presiden. Saudara jangan tersilap.

    ReplyDelete
  9. Anonymous penyu teranung said...

    aku ingat, betul laa cadangan sorang tu...molek mung keluor parti, tubuh parti baru mcm Ustaz Latif Besut dulu...mung lantik ar Kholid Samad jd presiden mung, abih cerita...aku rasa PKR pung tak mboh terima ahli mcm mung nih!
    March 27, 2010 7:07 AM


    mari kita imbas kembali konflik besut!
    Ustaz Latif Besut adalah pemimpin pas yg disegani di Besut yg lantang menentang dominasi pas 'geng kuala' yg cuba menyusun saf kepimpinan pas besut melalui sistem gugusang, yg ahkirnya membawa kpd pemecatan beliau!

    konflik ini bermula bila mustopa and the geng cuba campur tangan dalam hal ehwal besut utk menyusun saf kepimpinan yg pro geng kuale tganun!
    sehinggalah membawa kepada satu pertengkaran hebat didalam satu majlis mesyuarat pas bhgn Jerteh, Besut yg mengakibatkan mustopa ditampar oleh seorang pemuda pas jerteh yg dikenali sebagai Mat Jin Kucing dr Jalan Tandak!

    mengikut lapuran dari sebuah akhbar harian perdana; mustopa terpaksa bersembunyi dibawah meja akibat kajadian serangan tsbt! lapuran tsbt membawa kpd saman fitnah oleh mustopa, tetapi ditarik balik diawal perbicaraan.

    susulan dr kejadian tersebut dikatakan Ustaz Abdul Latif telah dipersalahkan oleh geng tganu, yg membawa kpd usul pemecatan oleh TGHA didalam mesyuarat Syura Ulama yg dipegerusikan oleh MA TGNA.. ahkirnya fitnah tsbt telah diluluskan dan Ustaz Latif telah dipecat tanpa dinyatakan sebab2 yg jelas didalam surat pemecatan beliau.

    faktor Ustaz Latif, campur tangan geng kuala dan isu kafir mengkafir dikatakan menjadi punca kepada kejatuhan Pas Besut yg sebelumnya adalah kubu kuat Pas.

    dan dikatakan pas besut tidak akan pulih pengaruhnya selagi Pas Terengganu masih dikuasi oleh geng stopa @ geng kuale, atau setidak-tidaknya utk 20 tahun lagi, selagi veteran atau orang lama masih hidup!!
    jadi, untuk PRU13 pas boleh abaikan Besut dr senarai mereka dan tumpukan jentera pd kawasan lain dalam pilihan raya!

    ReplyDelete
  10. usaha geng stopa @ geng kuale ini bermula semenjak lama dahulu... tidak terkira orang yg dicantas untuk kuasai pas trg dan Pas pusat..

    jadi tidak hairan lah kini sasaran mereka TGNA dan senior2 pas lain pula!

    sekarang adalah waktu yg amat sesuai mereka melakukan kerja pembersehan bila TGNA dan PR sedang dilanda krisis..

    jadi kita lihat mengapa logiknya pemilihan baru syura ulama dipercepatkan walaupun tempohnya masih ada sehingga september!!

    ReplyDelete
  11. HARAM PADU dengan REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.

    ReplyDelete
  12. alahai.. baru setahun dua masuk pas dah rasa kuat sangat doh berjuang.. hahahaha.. syaitan kata.. kawan2 kita belaka ni...

    ReplyDelete
  13. Tuan TB,

    ada satu hal yg saya kagum sangat pd MalaysiaWaves! iaitu,

    Posting tuan selalu membuat cacing2 Anonymous penyokong UG kepanasang!

    jd kita buleh la lihat tulisang2 mereka yg benar-benar mencermingkan tahap pemikirang dan mentaliti geng tganu..

    kelakar gile.. lawak tahap babun!!

    ReplyDelete
  14. Orang akan kepanasan kerana 2 sebab, pertama kerana apa yang dikatakan itu benar dan kedua, kerana apa yang dikatakan itu tidak benar (fitnah).

    Janganlah bangga dan seronok sangat kononnya posting itu buat orang lain kepanasan. Apa guna buat orang kepanasan dengan posting fitnah kerana kelak kita akan merasai kepanasan neraka hasil dari posting fitnah yang kita bangga sangat didunia ini.

    Siapa yang tak kepanasan dengan TB kalau dengan hadith pun di dustakan. Ilmu mustalah hadith pun dia nak ubah.

    ReplyDelete
  15. cuma bab Mursyidul Am PAS, usahlah puok2 kito geger... WALI ALLAH SWT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT bukan gilakan semua tu... Hanya Jauhari Mengenal Manikam.

    ReplyDelete
  16. Betul la John Labu,

    Mereka macam cacing kepanasan. Tak tentu arah dibuatnya.

    ReplyDelete

  17. Siapa yang tak kepanasan dengan TB kalau dengan hadith pun di dustakan. Ilmu mustalah hadith pun dia nak ubah.


    Mcm GM tak ori yang ambil hadeeth yang dia suka dan tolak yang dia tak suka.

    Tu cara UMNO

    ReplyDelete
  18. dan untuk RAKYAT MALAYSIA, untuk BERJUANG tak perlu pun daftar jadi ahli PAS... Yang penting JALAN K PUTRAJAYA adalah LURUS... tetapi banyak SIMPANG... Haramkan SEGALA SIMPANG kerana MALAYSIA sudah begitu NAZAK... itu KAEDAHNYA... jika Najib n the Gang IKHLAS LILLAHITAALA... mereka sertai kita... PARA BERPADU dengan Mereka!!!

    ReplyDelete
  19. cuma satu jaminan... oghe IKHLAS tidak akan mampu diganggu gugat kawan mahupun lawan kerna warga Langit yang duk jaga dio.

    ReplyDelete
  20. Jomla TB msk PKR...xde agenda perpaduang..ada agenda 16 september je..Anwar je yg betul..hj hadi mana ada betul
    sekarang ni majlis syura pun dah dikuasai PKR.Apa lagi yg ko bleh buat?? Jomlah msk PKR..perjuangann yang lebih suci dan lebih murni

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  22. Pemimpin pulak hebat mcm Anwar.. strategis, islamis, dan bnyk lagi is.. kalo ko masuk PKR konfom Negara Islam tertegak kelak dibwh pmpnn Anwar..ko duk mnyalak dalam PAS ni bkn ada pekdah.baik ko masuk PKR, lebih demokrasi telus..bbs dari candu wala', candu thiqah...bbs, mcm2 boleh buat

    ReplyDelete
  23. kalo ko msk PKR jgn lupa ajak zainulfaqar, wanji, wanjo, ali, dan ramai2 tu..buktikan Islam bleh tertegak mlalui PKR

    ReplyDelete
  24. tuan guru nik aziz sudah tak mampu menarajui majlis syura lagi, di sebalik kesihatan beliau kemampuan pemikiran beliau sudah kurang stabil lagi, bukan mahu memperkecilkan tuan guru tetapi ini adalah faktor usia beliau.

    berbagai pandangan beliau mutakhir ini membingungkan umat islam antaranya apabila beliau manfatwakan bahawa hari kelahiran Rasulullah tidak ada apa-apa fadhilat, ini adalah satu penghinaan kepada Rasullulah yg kelahiran nya memerdekakan seluruh manusia dan alam. sekiranya hari kelahiran parti PAS kita disambut dgn meriah, apakan pula kelahiran Rasulullah.

    Saya berpandangan calon yg paling sesuai ialah Timbalan Mushidul Am kita ustaz Harun Din.

    InsyaAllah beliau boleh menerajui Pas ke jalan perjuangan Islam yg sebenarnya.

    ReplyDelete

  25. Saya berpandangan calon yg paling sesuai ialah Timbalan Mushidul Am kita ustaz Harun Din.

    InsyaAllah beliau boleh menerajui Pas ke jalan perjuangan Islam yg sebenarnya.
    .

    Yakni jalan ke UMNO?

    Bukan Harun Din yang langgar keputusan parti secara TERBUKA?

    ReplyDelete
  26. saudara TB

    pendedahan saudara cukup menarik untuk difikirkan oleh ahli-ahli pas sendiri.......

    teruskan usaha saudara.......

    kita dah meluat sangat dgn geng perpaduang ni terutma kumpulan ABC yg terlalu celupar dan kurang ajar dengan TGNA........tanpa malu...tanpa segan...akhlak Islam sudah hilang jauh dari kumpulan ini.......kerana mengharapkan sesuatu???...digunakan atas nama perpaduang???........

    perpaduang apa??? wahai teganu kite.......

    perjuangan Pas yg original sudah tersasar dan sesat dlm menuju reda ilahi.....kerana mengharapkan sedikit habuan........

    rentikanlah sandiwara dan wayang tongkoi ni wahai geng perpaduang....

    kalau laa ada almarhum ustaz fadzil nor..........tentu suasana ini tak akan berlaku.......

    al-fatihah untuk al-marhum.......

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  29. Mustafa Ali adalah S/U Agong PAS/UMNO dan kalau Harun Din jadi Mursyidul Am,dia akan memegang jawatan Mursyidul Am PAS/UMNO. Telah bermula dilaksanakan strategi Geng UG dan telah bermula kehancuran PAS.

    ReplyDelete
  30. awang korok keringMarch 27, 2010 at 10:51 PM

    hancor lebor lah pas lepas nin jk nik aziz berundur dan diganti dgn haron din aka ulama jutawan tu.

    apa lagi yg nak pas perjuangankan selain drp mendapat kuasa dan membolot harta banyak2 melalui..

    pas ibarat retak menunggu belah..

    ReplyDelete
  31. Semakin fed-up dengan gelagat sumbang saf pimpinan PAS yang baru ni.... Pemimpin & konco2 yang terperasan hebat, "mangak" dan mabuk kuasa.... asyik dok berkira2 sapa jadi PM, mentri dsb...wek...wek.... Hilang fokus untuk Islam, Ummah & Sejagat... macam perangai melayu UMNO jugak... Sedangkan rakyat majoriti masih dok sesat, amal jahiliyyah & jauhi amalan Islam .....

    ReplyDelete
  32. pangkah PAS apa dapat? pangkah PKR tak boleh harap nak dapat projek2 kerajaan.... sama2 le kita pakat2 sokong pemimpin2 rasuah, kaki maksiat dalam UMNO.. hehehe... hujjah/dalilnya... mereka malayu bersunat.. kih.. kih..kih....

    ReplyDelete
  33. ustaz harun din tidak pernah melanggar dasar parti dalam kalimah Allah.

    secara jelas kenyataan akbar lujnah politik PAS menyatakan bhw :

    1.pada asasnya penggunaan kalimah Allah adalah harus bagi agama samawi (skrg bukan agama samawi lagi-oleh yg demikian ianya haram)

    2.penggunaan kalimah Allah ini tidak boleh digunakan sekiranya disalahgunakan (sememangnya akan disalahgunakan oleh org kristian utk mengelirukan org Islam)

    memandangkan kenyataan akhbar ini dikeluarkan oleh lujnah poltik maka lujnah politik mengambil kira shahsiah syariah semasa iaitu PAS dlm pakatan rakyat. oleh yg demikian lujnah politik mengambil jalan tengah utk menyiarkan kenyataan sedemikian.

    bagi mengelakkan kekeliruan di atas bagi mrk yg kurang memahami shahsiah syariah maka ustaz Harun Din pula mengeluarkan kenyataan beliau sbg kenyataan tidak rasmi PAS.

    sebenarnya kenyataan rasmi PAS adalah yg tersirat dan kenyataan Ustaz harun Din adalah yg tersurat.

    ReplyDelete
  34. ustaz harun din tidak pernah melanggar dasar parti dalam kalimah Allah.

    secara jelas kenyataan akbar lujnah politik PAS menyatakan bhw :

    1.pada asasnya penggunaan kalimah Allah adalah harus bagi agama samawi (skrg bukan agama samawi lagi-oleh yg demikian ianya haram)

    2.penggunaan kalimah Allah ini tidak boleh digunakan sekiranya disalahgunakan (sememangnya akan disalahgunakan oleh org kristian utk mengelirukan org Islam)

    memandangkan kenyataan akhbar ini dikeluarkan oleh lujnah poltik maka lujnah politik mengambil kira shahsiah syariah semasa iaitu PAS dlm pakatan rakyat. oleh yg demikian lujnah politik mengambil jalan tengah utk menyiarkan kenyataan sedemikian.

    bagi mengelakkan kekeliruan di atas bagi mrk yg kurang memahami shahsiah syariah maka ustaz Harun Din pula mengeluarkan kenyataan beliau sbg kenyataan tidak rasmi PAS.

    sebenarnya kenyataan rasmi PAS adalah yg tersirat dan kenyataan Ustaz harun Din adalah yg tersurat.

    ReplyDelete
  35. TB.. TB.. TB.. mu tahu dok.. TGNA dgn Ustz Awang.. mereka ni tidak dijemput pun masuk meeting majlis syura.. pah tu set2 UG ni sebenarnya mmg gila pitis belaka.. tahu dok HH dulu dok kerja pun alih2 masuk PAS jadi kaya, leh wak masjid lagi.. banyok lok tu tanoh kat rusila.. stopa ali gitu gok, sama gok dgn ABC semua ni dulu menganggur.. masuk PAS jadi kaya raya..

    mu gok bagus.. hahahaha

    ReplyDelete
  36. ahu dok HH dulu dok kerja pun alih2 masuk PAS jadi kaya, leh wak masjid lagi..

    Aku dah tanya psal ini, tapi dalam posting ini aku nak tanya lagi.

    Kereta Toyota Fortuner yang kat Malaysia harga nya RM 170,000 dengan no plat PAS 12 itu yang kehulu ke hilir bawak Hj Hadi siapa punya?

    ReplyDelete
  37. Anonymous merapu

    1.pada asasnya penggunaan kalimah Allah adalah harus bagi agama samawi (skrg bukan agama samawi lagi-oleh yg demikian ianya haram)


    kalau haram apa dalil dan hukumannya? hukum sebab? pancung?
    mengapa pesiden tak cadang ket geng dia najib? atau
    cadangkan kat arab saudi atau OIC supaya juga haram dan hukum arab kristian dan arab yahudi ket sana yg masih dok pakai khalimah Allah? takutt ke??
    surah mana atau hadith mana kou orang pakai?? yg cakap khalimah tu hak istimewa untuk islam melayu kat malaysia je??


    sebenarnya kenyataan rasmi PAS adalah yg tersirat dan kenyataan Ustaz harun Din adalah yg tersurat.


    maksud kou pas bawaan Hadi ni.. niat lain cakap lain?? kenyatan rasmi pas tu bohong, cakap harun din tu yg betul??
    oooooooo pas hadi ni kira pas munafik laaa gitu??
    jangan fitnah TGHA sampai gitu sekali laaa....

    ReplyDelete
  38. Semalam sudah dua kali TGNA keluar dalam berita.

    Dulunya biasa kita lihat gambar TGNA terkumat kamit dalam TV tanpa dapat dengar suara.

    Tapi bila kenyataan TGNA bahawa beliau tidak kisah melepaskan jawatan Mursyidul Am, maka media barua proksi Zionis tidak pula membuat tapisan.

    Geng UG sekarang ini sedang rancak merancang penyingkiran Tok Guru Nik Aziz sambil dibantu oleh Geng proksi APCO-Zionis. Geng APCO-Zionis yang berbangsa Melayu-Islam ini sudah puluhan tahun lamanya memusuhi TGNA.

    Saya nak nasihatkan Nasarudin dgn Hj Hadi, lain kali bila Zionis sembelih orang Palestin tak payah nak berlakon buat demonstrasi.

    Kamu berdua pun dah gian nak berpeluk dengan proksi APCO-Zionis di Malaysia ini.

    Tak payahlah nak berlakon.

    ReplyDelete
  39. Geng UG = Geng APCO-Zionis.

    Kesian saya tengok orang kampung yang berpuluh tahun istiqamah berjuang bersama PAS walaupun di tindas dan di zalimi.

    ReplyDelete
  40. Anonymous said...

    tuan guru nik aziz sudah tak mampu menarajui majlis syura lagi, di sebalik kesihatan beliau kemampuan pemikiran beliau sudah kurang stabil lagi, bukan mahu memperkecilkan tuan guru tetapi ini adalah faktor usia beliau.

    berbagai pandangan beliau mutakhir ini membingungkan umat islam antaranya apabila beliau manfatwakan bahawa hari kelahiran Rasulullah tidak ada apa-apa fadhilat, ini adalah satu penghinaan kepada Rasullulah yg kelahiran nya memerdekakan seluruh manusia dan alam. sekiranya hari kelahiran parti PAS kita disambut dgn meriah, apakan pula kelahiran Rasulullah.


    ni satu lagi contoh fitnah geng UG!!

    tengok depa ubah dan spin kenyataan TGNA..
    TGNA tak penah sebut hari kelahiran Rasulallah tiada fadhilat, tak pernah!
    Yang disebut adalah Majlis sambutan berarak dijalan-jalan tiada fadhilat...

    memang sah kerja puak ni tidak lain tidak bukan melainkan benar sebenar-benarnya adalah kerja orang MUNAFIK!

    ReplyDelete
  41. tengok depa ubah dan spin kenyataan TGNA..

    John Labu, apa nak heran dengan geng UG.

    Kalau dah nak berpadu dengan Geng APCO-Zionis, tak payah cakap Musyidul Am, mak diaorang sanggup dia jual.

    HAMAS di Palestin sanggup bermandi darah mempertahankan Mursyidul Am dan menentang Zionis.

    Puak UG dlm PAS kat Malaysia sanggup jual Mursyidul Am demi berpeluk dengan Geng APCO-Zionis.

    ReplyDelete
  42. alahai....semua ..
    Rumusannya:
    1.Perli sakan dawai kokot!bolehla pkr tegakkan Islam nanti!!majoriti wakil rakyat puak islam pkr dah keluaq pkr!tinggai puak kapiaq je!depa ka yang nak tegakkan islam tu!tian chua!sivarasa!nak tegakkan islam!nak tubuhkan sebuah negara islam!Anuar sendiri lani pun dok kelupoq sakan nak buktikan diri dia ada ciri-ciri seorang umat islam !
    2.Nizam!lani puak pemimpin pas pun dah sama dengan pemimpion umno!semua dah beertaraf jutawan!beza dia sikit je!puak umno ada duit berpuluh juta!pemimpin pas ada duit berjuta!harun din!jutawan!hadi awang jutawan!nik aziz yang nampak zuhud tu pun jutawanla!hangpa tenguklah harta bini dia!anak dia!mai duit dari mana!tu yang nampak zuhud!pun duit berjuta!yang loklaq!!tak hairan la no!duit berjuta-jutala gamaknya!puak umno!tak yah cerita la!duit berjuta-juta!
    3.Prinsip idup mudahje!nak nasihat tentang ilmu agama!carila tok guru yang diterima oleh semua umat islam tanpa mengira mana-mana parti politik!hassan din ada!tok guru pondok pun ada!"tok guru politik "!kirim salam je!
    4.Kalau nak nasihat tentang pengurusan!sains dan teknologi!tanyalah puak yang pas bidang tersebut!tak yahlah tanya puak agama pula!lingkup nanti!
    5.Ada ka!!nak tanya tentang agama!pi tanya si rosmah pulak!nak nasihat tentang pengurusan!patutka nak tanya nik aziz!hancoq la!nak tanya tentang ekonomi!pi la tanya ungku aziz!bukan pi tanya najib dan teruk lagi hangpa pi tanya anuaq pulak!!nak tau tentang sastera melayu!puisi!baru la pi tanya anuar brahim!tu bidang dia!!
    6.Ish!ish!ish!ada ka!nak tanya bab agama!pi tanya TT atau TB!karamla islam nanti!!nak tanya tentang kejuruteraan mungkin boleh tanya TB!tu pun takat teori jee!praktikal!!hancuq kontt!!!!

    ReplyDelete
  43. hanya pak Cik Joe yang kenal abe manickam...

    ReplyDelete
  44. tuhan hancur leburkan REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH!!!!

    ReplyDelete
  45. Very simple..semua penjilat pungkoq UMNO Zionis akan dapat jawatan palingtop,termasuk si bomoh si Arun Din..tak lama lagi,para ularmak mesti hafai talmud,torah..Malaysia afterall dibawah APCO..

    ReplyDelete
  46. nizam.. nizam.. tu kerta HH ah tu.. dulu pakai pajero.. skrg kerta ford lok.. ada ke.. semua pitis parti tu.. hihi.. nizam.. nizam.. tahu dok.. HH kan.. kan.. kan.. plat PAS12 tu kan.. tahu dok berapa dia beli.. ish.. ish.. tanya TB dia tahu semua.. TB kan.. kan.. kan... kesian nizam tak tahu.. check ah kat JPJ pulau pinang.. gila pitis sungguh HH ni kan.. kan.. TB kan.. kan..

    Nizam.. nizam.. skrg kerja apa? Pernah gi or lalu2 kut rusila tak? tanya ah org yg pernah gi.. tersergam indah hotel dia.. 4 tingkat rasa.. ish.. istana dia sebelah hotal dia tu.. ish.. ish.. ish.. kalah istana ktoyo.. harga bukan setakat sejuta dua, aku rasa berjuta2 harga dia... TB kan.. kan.. kan.. TB kan..?!

    ReplyDelete
  47. semua posting aku TB delete lah nizam.. kenapa TB, aku sokong ko kan.. nizam..nizam.. ko nasihat ah TB bagi muka kat aku.. aku sokong dia...

    tengok paper ari ni.. ada ke patut HH cadang guna nama Allah ganti tuhan kat rukun negara, NA pulak tu stuju.. sah.. mmg sah.. puak2 UG ni dah pengaruhi NA.. semua idea pepaduan tu sbb tu nak suruh guna mana Allah lak kat rukun negara.. ish.. ish.. ish...

    TB kan.. kan.. kan..

    TB... TB.. mu tahu dok berita terbaru.. ish!.. ish! si Batu Api ada ke patut dia kata mu dok bayar yuran.. geram aku ke batu api ni, nok sekeh2 wase.. padahal mu bayor doh.. tapi mamat wak jual rojok tu dok bayar.. aku rasa baik mu saman mamat jual rojok tu.. ada ke patut.. pitis pemimpin kita suruh bayar yuran dia sonlap.. klu dok pun kan.. kan.. kan.. aku cadang TB wak tabung baru supaya TB dapat gant balik duit yuran TB yg puak2 UG ni sonlap.. mamat ni puak UG gok ah tu..

    ReplyDelete
  48. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  49. anak2 perempuan ganu kite hari ni. hasil kerje UMNO..TB tulong komen sikit

    http://www.youtube.com/v/wdnXEkoLIjE&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1

    ReplyDelete
  50. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  51. 1. TGNA patut dikekalkan sebagai M.A. Takda masalah kalau TGNA takleh nak turun k.l, g la buat meeting kat kelantan. Air asia kan ada. kita bukan duk zaman batu. Video cnfrnc in boleh

    2.gua tengok lu kutuk sehala je semua ulama dalam PAS asal tak ikut jejak golongan yang kononnye profesional (endorgan?=PKR), lu ni PAs ke PKR?

    3. TG Harun Din punya stand dalam isu Allah adalah berdasarkan ilmu dia, pengalaman dia, situasi semasa yang dia lebih tahu. dia terlibat sendiri dalam usaha dakwah kat malaysia ni, dan tahu strategi kristian. not all thing are politic bro. li duduk indon jangan cepat jump to conclusion la.
    4. guia nampk ramai gak yang ikut lu dok caka tak beradap ngan ulama2, lu ada terfikir tak nak buat kajian berapa orang dalam PAS yang sekepqala ngan u. kalau majoriti, paling tak pun 40% boleh desak la but egm, kalau tak elok lu ikut cadangan pengkomen sebelum ni masuk PKR la

    ReplyDelete
  52. Pas tak percaya Pas. Apa dah jadi?
    Orang itu tak boleh orang ini tak boleh. Apa nak jadi. Kumpulan itu begini kumpulan ini begitu. Pening kepala lutut dibuatnya.

    Haron Din engkar keputusan parti sebab dia takut engkar keputusan Allah. Kalau dia salah mengapa tak pecat? Kekalkan je NA atau mansuhkan jawatan MA. Atau suruh TB buat keputusan asalkan jgn angkat nama sndiri sudah.

    Aku setuju juga kalau TB keluar Pas.

    ReplyDelete
  53. dawai kontot,

    Masuklah UMNO. Dlam UMNO boleh "perpaduang" sehingga ke subuh

    ReplyDelete
  54. apa lah tak de batu.. delete comment org pah tu jawab... :P memalukan org kampung je

    ReplyDelete
  55. hangpa dok gaduh sesama melayu yg aku lebih islam hang kurang

    lihat china rawang lawan TNB .. semua palacade dia tulis bahasa mandrin... macm kat hong kong

    baca lagi komen berikut kat website dia org kat malaysiakini (kepunyaan china/india editors)

    Jati Perkasa permalink
    Please Note: Your comment is awaiting moderation.

    All palacad were written in Mandrin…

    where national luanguage..? Most TNB workers are malay… they do not understand Mandrin
    We know Chinese communtiy is strong in economy… no body can challange them..money power..they no longer sensitive to Malay feeling like in the past

    Malay all stupid dump ( I said). I feel like in Hong Kong and Taiwan.

    Jati Perkasa

    ReplyDelete
  56. TB.. TB.. TB.. ada ke patut, Puak2 UG sekarang dah sping kenyataan.. ada ke dia kata TGNA sokong kenyataan HH nak tukar rukun negara tukar perkataan tuhan dengan Allah.. sebenarnya TGNA tak kata pun stuju, puak2 UG je menyamar jagi TGNA kemudian dakwa TGNA setuju dn cadangan itu.. teruk kan puak2 UG ni kan.. TB kan.. kan.. kan..

    Tak pe TB kita tak percaya nye puak2 UG ni.. kita percaya ko je.. teruskan usaha ko.. nanti klo puak2 UG ni tak ada kita rampas balik jawatan CEO tu kay..

    ReplyDelete
  57. nanti , ia akan sampai kepada berlakunya perang saudara dalam PAS
    itu adalah klimaks kepada perancangan UMNO

    PAS lumpuh, Pakatan Rakyat hancur

    ReplyDelete
  58. Pehal lak marah-marah ni TB.. aku ajak ko masuk PKR sbb PKR sgt sesuai dgn jiwa ko yg sayang kan Anwar.. takde negara Perpaduang, takde stopa Ali, takde Harun Din.. takde TGHH..Anwar is the best leader..negarawan ulung.
    Sekarang ni PAS dah dikuasai oleh puak2 Perpaduang, majlis syura pun sama..ust Ahmad dah takleh nak watpe..masuklah PKR..PKR boleh tegakkan Negara Islam..jgn lupa ajak Zainulfaqar dan wanji..Wanji sesuai jadi Mursyidul AM PKR..ko pulak bleh jadi CEo dgn tak yah berhadapan ngan Hasan ALI

    ReplyDelete
  59. ana pun hairan bila masa ada pulak kumpulan UG dlm PAS, ana dok ikut jugak usrah-usrah lujnah politik tak ada pulak sokong kumpulan tertentu dlm PAS.

    yg TB ni dok pecah belah kan PAS ada agenda tertentu ke..atau agenda seorg pemimpin yg perasan jadi PM tapi gagal pada 16 september. dah tu sokong lina joy murtad pulak tu.

    kalau pemimpin tu, sebenarnya kita tak pernah percaya kat dia pun tapi kita sokong sebab mengikut kaedah siasah syariah saja

    ReplyDelete
  60. TB budak hingusan dan budak mentah masih berumur 2 tahun ketika PAS bersama parti politik utama UMNO, MCA, dan MIC bergabung menubuhkan Barisan Nasional. Ramai orang lupa, kalau tidak kerana PAS, maka BN tidak ada pada tahun 1974.

    Ketika tahun 1974, TB berumur 2 tahun, masih memakai lampin, buang air kecil dan besar dalam lampin, dan masih menetek dan menghisap punting. Apalah yang dia tahu sangat pasal kerajaan campuran pada masa itu.

    Apabila TGHH melontarkan idea kerajaan perpaduan pada akhir tahun 2008, umur TB sudah meningkat 36 tahun. TB yang tak faham apa itu kerajaan perpaduan atau UG, membuat anggapan sempit, bahawa UG itu sama dengan kerajaan campuran. TB kata PAS nak bergabung dengan UMNO. TB kata PAS nak cair dan masuk UMNO. Dan macam-macam lagi anggapan bodohnya.

    Rupanya TB bukan seorang yang tidak faham dan keliru dalam isu kerajaan campuran dan kerajaan perpaduan. 10 budak hitam khususnya dari kumpulan endorgan yang menjadi pujaan dan idola Tulang Besi juga tidak faham dan membuat protes terhadap usaha PAS dalam isu kerajaan perpaduan ketika TGHH ada di London.

    Apa yang pelik ialah mengapa Tulang Besi memprotes dan menentang perkara yang dia tidak faham?.

    TB tidak pernah tengok dokumen UG yang belum dibentangkan oleh Presiden.

    TB tidak pernah dengar ceramah atau taklimat berhubungan dengan konsep dan bentuk UG yang ada dalam kotak pemikiran TGHH dari TGHH sendiri.

    Tetapi kerana cetek, dangkal, sempit, dan dendamnya kepada orang-orang kanan TGHH yang bukan pro-endorgan, maka TGHH diserang oleh TB. Orang-orang kanan TGHH diserang secara membabi buta. Orang-orang endorgan basuh tangan. Biar TB buat kerja untuk mereka.

    Sampai hari ini TB GAGAL mengemukakan dokumen rasmi konsep dan bentuk UG dari PAS sebagai bukti.

    TB keliru dan tak faham apa itu kerajaan campuran dan kerajaan perpaduan.

    TB berhujah berdasarkan kepada persepi dan kefahamannya yang salah dan sempit. Betapa rendahnya martabat akal TB. Mungkin dia masih bernostalgia dalam lampin lamanya dan bantal busuknya apabila dilahirkan kira-kira 38 tahun yang lalu.

    ReplyDelete
  61. Daripada ko duk menyalak kat dalam PAS ni..org duk ketawakan ngko, baik masuk PKR terus..buktikan kebenaran PKR (jgn masuk DAP sbb tu dah jauh sgt. cukup PKR dulu).. Buktikan PKR mampu tunjukkan negara model Islam selepas kelantan.. Kalu ko jadi CEO kat Selangor, lagi power..bleh wujudkan biah solehah kat syarikatsyarikat selangor..Aku rasa Khalid Ibrahim takde masalah nak bagi ko CEO. sebab ko berjiwa PKR. Setakat Hasan Ali dgn puak-puak UG ko pijak je..

    ReplyDelete
  62. aku baca tulisan tu kat tulangbesi.wordpress.com

    ReplyDelete
  63. TB..ko tak usah peduli kata2 org lain.masuk jelah PKR.buktikan ko dan kwn2 ko benar dan betul.
    "nasihat dari seorang kawan"

    ReplyDelete
  64. Tb..aku sbgi seorang kawan yang erat ukhuwah dgn ko mengajak ko berjuang bersama kebenaran, berjuang bersama PKR untuk Islam

    ReplyDelete
  65. "tengok depa ubah dan spin kenyataan TGNA..
    TGNA tak penah sebut hari kelahiran Rasulallah tiada fadhilat, tak pernah!
    Yang disebut adalah Majlis sambutan berarak dijalan-jalan tiada fadhilat..."

    --YG JELASNYA DIA SEBUT BULAN MAULIDIRRASUL TIADA FADHILAT... INI KENYATAAN ASAL NIK AZIZ..

    “Boleh jadi, orang negeri lain sambut Maulud besar-besaran. Bulan Maulud sendiri tidak ada sebarang fadilat tidak sebagaimana bulan Ramadan. Bulan Ramadan memang ada fadilat dan kelebihannya. Bulan Maulud tidak ada apa.”

    DALAM ISLAM TIAP-TIAP BULAN ISLAM MEMPUNYAI FADHILATNYA, KALAU KITA MENGIKUT TOK GURU-TOK GURU YG BACA KITAB LAMA, TERDAPAT KUPASAN-KUPASAN MENGENAI FADHILAT DLM SETIAP BULAN-BULAN ISLAM.

    NIK AZIZ MUNGKIN LEBIH SESUAI MENJADI MURSHIDUL AM DAP SEBAB LIM GUAN ENG BARU KATA PERARAKAN TAK ADA FADHILAT TAPI NIK AZIZ LEBIH HEBAT

    ReplyDelete
  66. Tgk TB.. sng2 je puak2 perpaduang sping kenyataang TGNA...Tahap bekas Mursyidul AM tuh.. dah jelas TB, puak2 perpaduang dah kuasai PAS. dah kuasai majlis syura.. PKR je harapan untuk ko perjuangkan kebenaran. PAS dah colappse disebakkan individu2 perpaduang dlm PAS..jomlah bersama PKR perjuangkan Islam sebenar bersama Anwar, the true leades

    ReplyDelete
  67. Masuklah PKR TB...PKR sangat perlukan orang macam ko.. CEO akan kami bagi kat ngko skiranya ko bersama-sama PKR...bersama2 menghancurkan perpaduang

    ReplyDelete
  68. Geng Perpaduang ni mula merancang untuk mengenepikan pihak-pihak yang anti-UG lama sebelum Muktamar diShah Alam.Apa bila Nasaruddin Mat Isa menang sahaja jawatan Tim.Presiden(terima kasih kepada perwakilan yang wala membabi buta)maka Presiden tidak teragak-agak lagi melantik Mustafa Ali jadi S/U Agong.Sekarang sampailah masanya untuk memenuhi Majlis Syura Ulamak dengan Geng Perpaduang kerana dalam PRU yang akan datang Majlis Syura Ulamak ini akan membuang semua pihak-pihak yang anti-UG (yang sekarang jadi wakil rakyat atau ahli Parlimen)dan calun-calun PAS dalam PRU akan datang dipastikan semuanya penyokong Perpaduang.Dengan kaedah ini lebih cepat dan lebih senanglah PAS tidur sebantal dengan UMNO maka akan tercapailah hasrat Ketua-ketua Geng Perpaduang ini mendapat jawatan Tim.Perdana Menteri dan jawatan-jawatan menteri.

    ReplyDelete
  69. ini sekor lagi bodoh ...hang x tahu apa itu UG, konsep UG dan bentuk UG. TGHH tak pernah bentang lagi kertas UG, hangpa dah menggelupuk macam orang kena sawan babi macam Tulang Babi...bodoh. Lepas tu hang argue guna persepsi hang yang sempit dan fahaman bodoh hang tentang UG. bagus hang baca artikel kat tulangbesi.wordpress.com, adik kembak tulang besi

    ReplyDelete
  70. "Geng Perpaduang ni mula merancang untuk mengenepikan pihak-pihak yang anti-UG lama sebelum Muktamar diShah Alam.Apa bila Nasaruddin Mat Isa menang sahaja jawatan Tim.Presiden(terima kasih kepada perwakilan yang wala membabi buta)maka Presiden tidak teragak-agak lagi melantik Mustafa Ali jadi S/U Agong.Sekarang sampailah masanya untuk memenuhi Majlis Syura Ulamak dengan Geng Perpaduang kerana dalam PRU yang akan datang Majlis Syura Ulamak ini akan membuang semua pihak-pihak yang anti-UG (yang sekarang jadi wakil rakyat atau ahli Parlimen)dan calun-calun PAS dalam PRU akan datang dipastikan semuanya penyokong Perpaduang.Dengan kaedah ini lebih cepat dan lebih senanglah PAS tidur sebantal dengan UMNO maka akan tercapailah hasrat Ketua-ketua Geng Perpaduang ini mendapat jawatan Tim.Perdana Menteri dan jawatan-jawatan menteri"

    teruk dah PAS ni TB..elokla masuk PKR lebih bersih, telus, dan perjuangan benar

    ReplyDelete
  71. ini semua sebahagian idea dari APCO yg diupah najibmongolia..

    APCO : duit sudah musyukkk..so, apa prob?

    najib : BN dah nak mampuih, wa plan nak ajak PAS joint dlm UG so, org melayu akan bersama wa semula or else we all die...

    APCO : kenapa depa x mau joint?
    najib : org paling atas PAS(TGNA) masih ada lagi maa...bikin spoil wa punya plan...

    APCO : klu gitu, lu ubah dulu structure PAS..

    najib : ok ok...pastu?

    APCO : lu buat la nie dulu...nanti apa2 keputusan bagitau wa...kita akan bincang lagi, ok?

    najib : baik tuan!

    sdr rahman, teruskan berjuang dan membongkar segala kejahatan dan salahlaku beruk2 yg sudah gian utk berpeluk dengan barua Zionist!!!

    ReplyDelete
  72. aku mula perasan...bila melibatkan kes2 UG atau pemimpin yg berkaitan mesti byk yg komen atau bantah terutamanye dari yg pro-umno atau cybertropper upahan dan ini berbeza dgn isu2 yg melibatkan akidah atau hukum-hakam...contohnye cuba bandingkan isu beruk UG dgn judi/arak? setakat nie komen beruk UG melebihi 70 komen dan isu judi/arak hanya 19 ..emmm....

    ReplyDelete
  73. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  74. Marahnya Dawai Kontot bila disuruh masuk UMNO

    ReplyDelete
  75. hehe...Tb aku ajak ko masuk PKR..jomla Tb masuk PKR sesuai dgn jiwa ko..

    ReplyDelete
  76. jomla TB..aku tak marah pun.ko watpe masuk UMNO.kita kan tentang negara perpaduang..kita kan sahabat..PKR sgt perlukan org mcm ko.smangat Anwar

    ReplyDelete
  77. Aku cuma nak tlg ko selesaikan delema perjuangan yg ko alami..dan penyelesaiannya kita masuk PKR. cnfrm sesuai dgn idealis perjuangan kita kan TB..hidup Anwar!!! hancur Haji Hadi

    ReplyDelete
  78. Bukti hancurnya PAS ialah apa yang ko dan kawan2 ko tulis di atas..so apalagi jom masuk PKR bersama..kalu ko masuk aku rasa ramai lagi akan folo kita..Datuk KJ, Dr Hata, Dr Dzul, Dr Lolo, Mariah Carey cnfrm sbb mereka ni org yang sehati dan sejiwa ngan kita..mempunyai idola yg sama iaitu Anwar

    ReplyDelete
  79. satu lagi...Aku dah telefon Khalid Ibrahim semalam..dia cakap CEO, 50% dalam tgn ko.janji ko membantu idealis perjuangan PKR.. org2 mcm ko diperlukan utk replace katak-katak tu..MP pun akan jadi milik ko nnti

    ReplyDelete
  80. WTK.

    Harun Din engkar kepada keputusan yang boleh merosakkan aqidah umat Islam. Beliau sayangkan Aqidah kerana tanpa aqidah kita tidak akan masuk syurga. Nama Allah, Sifat Allah dan Zat Allah itu adalah suatu yang amat suci yang tidak boleh dipermain-mainkan. Anda perlu faham dan ingatlah pada syurga dan neraka. Ini adalah nasihat ikhlas dari saya untuk anda sekiranya anda ingat mengambil peringatan.

    ReplyDelete
  81. http://penembakbabi.blogspot.com/2010/03/wartawan-harakahdaily-boleh-jadi-kaki.html

    ReplyDelete
  82. What the point in being with a party yg teringin sangat nak jadi religious wing of ketuanan melayu of UMNO?lebih baik jadi "indepnden" n keluar dri party yg dah off tangent..

    ReplyDelete
  83. Kalau anda hendak PUKUL Tulang Besi, si penabur fitnah, boleh lawat di sini

    http://macamoranggila.blogspot.com/2010/03/bermain-dengan-games-gila-1.html

    http://macamoranggila.blogspot.com/2010/03/bermain-dengan-games-gila-2.html

    ReplyDelete
  84. wahai anon March 28, 2010 10:15 PM

    hang kata:
    TB budak hingusan dan budak mentah masih berumur 2 tahun ketika PAS bersama parti politik utama UMNO, MCA, dan MIC bergabung menubuhkan Barisan Nasional. Ramai orang lupa, kalau tidak kerana PAS, maka BN tidak ada pada tahun 1974.

    mana ada barisan nasional lagi laaa masa tu, tu masa perikatan, aku ada kat pdg kat aloq setaq masa tun razak dgn datuk asri buat pengumuman, walaupun TB mungkin bdk2 lagi masa tu, tapi permikiran TB sgt matang, tau sepak terajang politik m'sia, tau bila masa nak kena tipu bila masa nak kena baham, kebanyakkan ahli2 pas di bwh berfikiran dan berjuang macam TB, dia mewakili kami yg ikhlas, bila p/raya org2 bawahan ni lah yg kerja teruk, ayah aku bagi kereta suruh org tarik org kg keluar mengundi dr ceruk pida sampai absorber kereta rosak pun x kisah, duit dan segalam macam bantuan, bangunan pas tolong bagi jadi drp tak ada bagi ada, kalau dr segi perjuangan tu, memang asli,ikhlas tak harap apa2, bukan macam pemimpin generasi muda yg tergoda dgn keduaniaan, nampak jwt amno dok usha dah meleleh air lior.. mana boleh, kesian kat ahli2 yg ikhlas berjuang demi prinsip dan matlamat parti yg tentunya demi Islam.

    siapakah yg sanggup menyampaikan rasa hati org bawahan kalau bukan org macam TB?

    ReplyDelete
  85. kau memang tak belajar sejarah ngok., BN ditubuhkan 1974 sebelum tu UMNO, MCA,MIC dalam Parti Perikatan lambang kapal layar. Bila UMNO kalah banyak 1969, berlaku 13 mei, kemudian mageran, UMNO merayu pada PAS supaya bangunkan negara bersama dan bersama dalam pakatan baru, namanya Barisan Nasional dan berjanji memberi jawatan timbalan menteri dan beberapa potfolio penting. bila UMNO dah stabil, UMNo_Bn tendang PAS keluar tahun 1978. Masa tu kau kat mana, menetek dan hisap punting macam TB ngok ke? ke belum lahir lagi?

    ReplyDelete
  86. Anon 11.32pm,
    Konsep UG sudah dibentangkan oleh S/U Akhbar Presiden,Roslan SMS dalam akhbar Harakah,semasa Roslan SMS memegang jawatan tersebut.Selain Roslan SMS 2-3 lagi Ketua Perpaduang juga telah menulis mengenai Konsep UG.Sila rujuk diakib Harakah.TGHH tak perlu membentangkan sendiri konsep UG ini sebab dia punya "pembantu-pembantu" yang amat wala untuk menjalankan kerjanya.

    ReplyDelete
  87. itulah masalah korang, tulisan pasal UG oleh 'pembantu' tu bukan kertas konsep TGHH...korang tak reti undang2, buat serkap jarang...lain kali tunggu kertas sebenar dari TGHH bukan pembantu dia...dulu Dr Dzul pun pernah buat kertas konsep negara Islam konon untuk PAS, lepas tu kena tolak tepi kertas tu oleh majlis syura ulamak...kalau kertas pembantu tak yah cerita lah..yg nak argue dengan kertas pembantu buat apa...nampak benar tak cerdik nak berdebat...silap hari lah babe

    ReplyDelete
  88. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  89. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  90. http://misabah.blogspot.com/2010/03/ahli-majlis-syura-ulama-pas-kalau-tidak.html bawah judul PERLANTIKAN AHLI MAJLIS SYURA ULAMA PAS – KALAU TIDAK TAHU MENAHU LEBIH BAIK DIAM)

    ReplyDelete
  91. http://misabah.blogspot.com/2010/03/ahli-majlis-syura-ulama-pas-kalau-tidak.html bawah judul PERLANTIKAN AHLI MAJLIS SYURA ULAMA PAS – KALAU TIDAK TAHU MENAHU LEBIH BAIK DIAM)

    ReplyDelete
  92. salam anon March 29, 2010 11:20 AM

    ya lah aku pun lupa2 ingat.. tu tandanya aku dah tua, hang betuilah bab ni.

    masa tu aku kecik sgt lagi.. ingat2 lupa tapi jgn hang tak tau.. walaupun kecik aku dibawa oleh mak dan ayah aku merata tempat ceramah dulu penggei rapat umum, malah halaman rmh aku pun pernah buat ceramah besaran, rmh aku penuh pintu gerbang lambang bulan sabit dgn bintang (lambang pas sebelum amno dengki tak bagi pakai lambang islam tu, malah warna ijau dan lambang bulan pun kalau mat sabu and the geng tak tegas, lingkup) ayah aku memang pejuang pas sejati hehe... dan kata org semangat berjuang ni macam ketrunan jugak, sekarang abg aku dan anak saudara masing2 aktif bukan saja sbg aktivis tapi pegang jugak jwt.

    balik pd pejuangan org2 lama spt mat sabu, mereka dah lalui jerit payah yg bukan sedikit, malah dimaki diludah.. takkan begitu mudah kita nak bagi muka kat geng2 baru yg masuk pas bila pas dah glamor.. cam dato' hassan ali, sekarang ni ja dia kenal pas, adakah kita nak menidakkan jasa2 org lama yg sgt2 menderita di masa lalu.

    conclusionnya.. semangat dan harapan org lama dan baru berbeza... org lama penuh luka dan parut masih ada, kadang2 masih bernanah tak baik2 lagi.. sekilas ikan di air sudah tau umpan ka perangkap... tapi org baru yg celik2 mata dah dok dlm aircon dah senang lenang. jadi mereka mudah tertipu dgn sandiwara pihak lawan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.