Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Sunday, March 21, 2010

"Puak PAS" Minta Tolong Blogger UMNO Serang Tulang Besi

Tidak cukup puak2 Fraksi UMNO menyerang blog Malaysiawaves dengan meninggalkan komen-komen jijik dan bodoh, mereka telah memanggil blogger2 UMNO seperti Papa Gomo untuk membantu mereka menyerang Tulang Besi. Mereka ni tak malu mengaku penyokong kepimpinan ulamak dan tarbiyyah PAS, sekarang dengan jelas meminta bantuan dari blogger UMNO seperti Papa Gomo yang jelas terlibat dalam dosa Qazaf dengan si Saiful Bukhari.

Di bawah adalah berbalas email antara Tulang Besi dengan Papa Gomo.

.


Email di atas memberi konfirmasi:

1.0 Puak2 Pro UMNO dalam PAS sedang bekerja sama dengan Blogger UMNO menyerang PAS

2.0 Pendedahan Tulang Besi berkenaan Roslan SMS, Suwardi Yaakob, Dr Shamsuri sedang mebuat puak2 Pro UMNO kepanasan

3.0 Puak2 yang sedang menyerang Tulang Besi ni adalah puak2 yang sama dibelakang blog Anti Husam

4.0 Mereka lagi takut sebab Tulang Besi sedang dalam proses mendedahkan mereka2 yang dibelakang blog "Anti Husam" dahulu.

5.0 Puak2 ni mengaku penyokong ulama, mengaku ditarbiyyah dsbnya. Tapi, sanggup bekerjasama dengan blogger UMNO. Ertinya, agama cuma di bibir mereka sahaja. Hati mereka hitam.

6.0 Mereka bagi maklumat (dakyah) berkenaan Tulang Besi pada Papa Gomo, dia pun tak konfiden maklumat puak2 ni.

7.0 Mereka cuba buat blog didedikasi memfitnah Tulang Besi. Tapi, tak da sambutan. Akhirnya, terpaksa mintak tolong Blogger2 yang terlibat dalam Qazaf macam Papa Gomo.

8.0 Mereka yang nak fitnah Tulang Besi sangat ni, saya tak tau agama apa mereka ni anut. Tak berani berhujjah, skrg nak guna fitnah.

Alhamdulillah, Allah SWT semakin mendedahkan kemunafikan mereka ini.

Tulang Besi







96 comments:

Anonymous said...

TB..tajuk yang betulnya patutnya...puak erdogan minta tolong TB serang pimpinan ulama...tapi sebab TB dah kepanasan TB tukar posting ini..TB dah takut kat bayng2 sendiri..inilah akibatnya berbohong dan menyebar fitnah hidup...hati mesti bersikap buruk sangka...tapi tak palah..asalkan TB bahagia..at least dia orang tak buat tabung..macam TB...diam jo..tak update pun...macam kes resume...

Anonymous said...

Bagus sangatla hang ni, bila masa pula hang beriman dengan cakap papa gomo??? Dulu bukan kemain bukak silat dengan papa gomo, sekarang kena pusing sikit ngan papa gomo, bulih pulak beriman dengan dia, patutla nama ko tulang besi, kawan ngan lawan pun tak kenal dah. Asal dapat belasah je...

Ali Zaidan said...

Kah kah kah..

1. Akaun Papagomo dah kena hack. Dia bising gila hari tu. Pasal tu mesej dia ngan sepul masuk harakah. Apa jaminannya ini akaun dia yg sah? Aku nak pengakuan dia sendiri dlm blog dia.

2. Buktikanlah siapa yang mintak tolong papagomo. Siap bukti sekali. Jangan duk pakai ayat papagomo saja. Kau dah tau dia tukang belit, kau nak percaya cakap tukang belit?

Anonymous said...

tulang besi tak boleh dipercayai.

komen dia kat PAS Reform mengutuk Hassan Syukri, Dr Rani, Dr Shafie dll di deletenya. Tak gentleman langsung.

http://pasreform.blogspot.com/2007/11/arah-mana-pas-selangor-menjelang.html

SHAHKUN said...

Presiden bangga MP, Adun PAS tidak terjun dari bahtera

SEBERANG JAYA, 20 Mac: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berbangga dengan prestasi semua ahli parlimen (MP) mahupun Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) parti itu seluruh negara kerana tidak gopoh terjun daripada bahtera yang sedang belayar.

Encik Tulang Besi , Harakah Online
Saya x faham apa yang di maksudkan oleh Pengarang HARAKAH tidak GOPOH terjun daripada BAHTERA , makna ada cubaan untuk TERJUN KE , SILA KOMEN SIKIT

Anonymous said...

TB kau ni serupa dengan perumapaan orang mecuri rumah masuk rumah orang kemudian kau keluar, kau menjerit "tolong, tolong...pencuri.." jadi orang ramai keluar ramai2 datang nak tolong dan cari pencuri, tapi tak jumpa, rupanya kau yg pencuri. tapi orng lain tak tahu...ini tektik lama, reversed psychology. piirrraahhh labu

Anonymous said...

macam kisah labu labi...betulah tu...aku rasa hang ni keturunan labu labi agaknya..hang buat lagi tuduhan yang tak ada bukti....dalam perang siber, macam2 boleh jadi. ada orang kena hack, ada orang kena serang, ada menyerang macam hang lah...dan ada orang menyamar, ada orang labu macam hang....bila hang dah kena serang hang minta simpati orang, tapi orang tau dah hang penipu, pemfitnah, dan pembelot dalam perjuangan Islam....hang lari dari perang...hang penakut, konon hang nak tolong selamatkan PAs, tapi hang buat fitnah. hang tau tak dulu 1986 ada sorang profesional masuk PAS dia kata nak telanjangkan orang PAS yang nak rosakkan PAS dari dalam...dia bagi nama 300 orang PAS, semua nama adalah aktivis PAS yang rapat dengan pimpinan...maka berlakulah kacau bilau dalam PAS..ada yag kena gantung, dan ana yang kena pecat, dan ada ahli yang dah lari dan jadi atas pagar...orang profesional tu dah hilang....x dak dalam parti..hang ni nak mengulang sejarah...TGHH selalu kata sejarah akan berulang..hang termasuk dalam sejarah hitam dalam PAS

Tulang Besi said...

Takutnya korang ye. Pekung korang akan didedah satu demi satu. jangan takut

Anonymous said...

fight them hard sir!

4RAKYAT

Tulang Besi said...



2. Buktikanlah siapa yang mintak tolong papagomo. Siap bukti sekali. Jangan duk pakai ayat papagomo saja. Kau dah tau dia tukang belit, kau nak percaya cakap tukang belit?
.

Aku percaya sebab takda sebab dia nak menipu.

In fact, dia sepatutnya tolong puak2 tu sebab sekepala.

Grand Marquis said...

Bila TB kata dia percaya, maka semua orang mesti telan perkataan tersebut. Mustahil TB boleh salah. Mustahil TB boleh tertipu. Bila TB kata dia percaya, maka itu fakta yang tak boleh disangkal.

Begitu juga bila TB kata hadith itu muttawatir, maka kita kena buang semua tarjih ulama hadith dan terima kata kata TB.

Anonymous said...

TB kata:
Takutnya korang ye. Pekung korang akan didedah satu demi satu. jangan takut

TB, orang berjuang Islam tak takut kecuali kpd Allah sahaja. yang 300 nama tu sorang pun x pernah kena pecat atau gantung ahli, sebaliknya orang profesional tu yang lari sendiri, dan beberapa orang yang 'kuat PAS' dari golongan ahli biasa pulak yang digantung, dan seorang pula yang kena pecat atau terpecat dengan dengan sendiri sebab kes perempuan.

kalau kau nak dedah atau dadah kau buatlah TB, setakat ni sejarah menunjukkan orang macam kau akan tercicir dari jalan dakwah dan terpelanting dengan sendiri dari perjuangan Islam, kecuali kau bertaubat.

Orang yang lari perang/perjuangan Islam adalah termasuk dalam satu daripada 7 tujuh besar.

Anonymous said...

Saya dari Bangi, TB kenal saya, tapi saya tak perlu sebut nama saya.

Saya ada membaca laman ni dari masa ke semasa..kebetulan pgi semalam saya terbaca isu cowok yang kemudian dikikuti dengan soalan2 kepada TB mengenainya, dan disusuli dengan spekulasi dan bertukar menjadi 'tuduhan' kononnya TB langgan perempuan Indon atau pelacur. A'uzubillah hi main zalik.

eloklah TB dah padam komen dan tuduhan tak berasas tu.

Semasa saya sempat membaca komen asal dan komen2 lain, jelas menunjukkan orang bahawa orang Indon tu sebut langgan cowok. Cowok tu lelaki bukan perempuan. Cewek tu perempuan.

TB pun dah jelaskan bahawa dia panggil cowok Pak Toyo untuk khidmat urut sebab dia tak sihat, ada gout. Ini jelas. dan TB bersih, tak ada kes langgan cewek atau pelacur. Saya kenal TB dari USA lagi. Setahu saya TB tak buat tu semua dan tak suka itu semua.

Cuma bila timmbul soalan ada orang tanya 'cowok' tu perempuan ke? kemudian ada soalan tambah dari orang lain, betulke TB langgan perempuan, lalu timbul spekulasi dan interpretasi yang salah. Bila TB lambat jawab tentang isu cowok ni, maka lagi banyak timbul spekulasi yang kemudian menjadi tuduhan. Mungkin bukan tuduhan tapi bersifat pertanyaan.

Saya sempat baca semua sebelum TB padam dan saya dah baca jawapan TB dan jelas isu cowok dan pelacuran ni patut tutup buku, dan anggaplah isu itu hanya permainan pertanyaan.

TB, saya nasihatkan kamu harus hati-hati. Dan jangan bongkak sangat bila ada orang cuba bela kamu.

Saya nak tulis tentang hal ini semalam tapi sebab sibok urus kenduri rumah jiran sampai ke petang dan malam pulak ada urusan lain, jadi tak sempat nak tulis. Saya harap pelawat2 pun, janganlah cepat spekulasi. Saya tahu TB ni memang suka berdebat. Kadang berdebat for the sake of berdebat. Mungkin dia banyak masa.

Wallahu'alam

Anonymous said...

TB,

Apa yang dilakukan oleh Geng Perpaduang ni tidak menghairankan.Itulah caranya mereka "membusukkan" Husam Musa dan Mat Sabu sewaktu pemilihan Tim.Presiden diMuktamar Shah Alam.Blogg Anti Husam tu hasil dari pemilihan itulah.Tak hairan juga kiranya puak ni memminta bantuan dari blogger-blogger UMNO sebab puak ni memang rapat dan intim dengan blogger-blogger UMNO seperti perjumpaan yang dibuat antara Nasaruddin dan Hassan Ali dengan blogger-blogger UMNO tu.
Teruskan perjuangan anda dan kuatkan semangat.

Ali Zaidan said...


Aku percaya sebab takda sebab dia nak menipu.

In fact, dia sepatutnya tolong puak2 tu sebab sekepala.


Patula kau xlayak jadi CEO.

Dia ada sebab utk menipu. Dengan menipu kau, dia akan dapat terus memecah belahkan PAS dengan menjadikan kau sbg puppet.

Kau tak pernah aca Sun Tzu the art of war ke?

Karang kalau aku kata otak udang, marah!

Tulang Besi said...

kpd kawan saya dari bangi, saya terima kasih atas nasihat saudara. sepatutnya orang yg tak tau beza antara cowok dgn cewek ni saya jgn layan. org dah desperate rahsia mereka semua bakal terbongkar.

Tulang Besi said...

ali, kau bagi aku satu sebab mengapa papa gomo nak tipu aku? patutlah kau ni kuli cabuk sampai ke tua.

Mr. K said...
This comment has been removed by the author.
Mr. K said...

korang ni mcm mcm lah...lucu pun ada, bengong pun ada...
pasal perpaduang pun nak gado2? agaknya perkataan perpaduang tu da masuk kategori benda2 yang Allah paling benci ke?

Allah dan rasul Benci perpaduan???

welcome back iron bone

Anonymous said...

kepada TB,janganlah jadi macai PKR untuk menyerang PAS kerana presiden berlainan pendapat dgn pkr.bertaubatlah sebelum terlambat macaiii..jangan kau nak menulis yg bukan2 untuk menonjolkan kehebatan hang.sebenarnya hang tunjuk bodoh pada pembaca.tak payahlah nak promosi blog hang lebih2.aku pun dah meluat..

Ali Zaidan said...

TB:

ali, kau bagi aku satu sebab mengapa papa gomo nak tipu aku? patutlah kau ni kuli cabuk sampai ke tua.

Kau tak reti baca ke?

Dia ada sebab utk menipu. Dengan menipu kau, dia akan dapat terus memecah belahkan PAS dengan menjadikan kau sbg puppet.

Kau tak pernah baca Sun Tzu the art of war ke? Cara paling mdah mengalahkan musuh ialah memecah belahkan musuh. Dan pecah belah dimulakan dengan menimbulkan keraguan sesama sendiri.

Karang kalau aku kata otak udang, marah!

Anonymous said...

umno memang bangsat tak guna......

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

BUKTI YG KORANG TAK PERNAH TENGOK ! TUNKU ABDUL RAHMAN (bAPA MERDEKA) SENDIRI KATA TDM ZALIM DAN KHIANAT KPD BAPA MERDEKA, BADAWI JUGA KATA BEGITU !!! LIHAT LAH WAHAI ORANG UMNO ! umno dah rosak start era mahatir!!

http://www.youtube.com/watch?v=XyHDBDLTt0A&feature=channel

Tulang Besi said...

Ali,

Papagomo tu tak bagitau. Aku yang tanya.

Dia tak sanggup ikut cakap puak2 pro UMNO tu sebab dia rasa mereka tu takda prinsip dan takda maruah.

Ali Zaidan said...

Raman, mana kau tau? Dia bagitau kau ke dia taknak ikut?

Kau tanya ke atau dia bagitau secara sukarela, motif jahat tetap motif jahat.

Kau percaya kpd musuh ke?

Patut la kau ni merosak jemaah. Sumber pun sumber musuh!!

Tulang Besi said...

Motif jahat? Dia tak bagitau aku pun. AKu yuang tanya.

Takda motif jahat di sini.

Jangan takut

Ali Zaidan said...

Ada ke musuh nak bagitahu kalau dia ada motif jahat?

Alahai..

Kalau Papagomo tu kau percaya takdak motif jahat, kenapa kau rasa pemimpin Pas ada motif jahat?

Husnuzzon dgn orang jahat boleh. Husnuzzon dgn pemimpin sendiri tak boleh?

Patutla kau ni sesat jalan

Tulang Besi said...

Takda motif jahat sebab AKU YANG TANYA DIA. Bukan dia yang datang bagitau aku.

Kalau aku tak tanya dia, dia pun takkan bagitau aku.

Ada faham?

Anonymous said...

alahai..puak-puak pas!
1.Hangpa ni dok "peghasan" je lebih!
2.Puak umno tu mauka joint dengan hangpa!depa dapat lebih banyak kerusi dari hangpa!depa boleh berdiri dengan sendiri!
3.Depa tu dok permain hangpa je!
4.TB ni!lagi dok tak ketawan hala!puak pas mana yang dok minta tolong puak umno seghang hang!!hang ni takut kat semua!takut kat puak pas!takut kat puak umno!kadang-kadang!sekali pikiaq!hang ni macam mat perasan!jalan tengah oghang ramai!perasan semua oghang tenguk hang!sedangkan realitinya!sapa pun tak tenguk hang!
5.Hangni!taraf ketakutan hang!macam oghang sakit mental!bayang-bayangpun hang kata hantu!oghang nak buat baik dengan hang!nak nasihat hang!macam GM tu!hang kata musuh!
6.Ish!ish!ish!siannnn!kat hang!tak dapat beza kawan!musuh!dan sahabat!tak kan tu pun kena habaq kat kang kot!

dari du;lu sampai sekarang benci umno said...

teruskan pendedahan kau tb...jgn takut untuk beritahu perkara kebenaran...klu dlm pkr ada baruah2 umno...dlm pas pun ada juga...sedang di zaman nabi pun ada golongan2 munafik ini kan pulak di akhir2 zaman ni....ilmu tinggi..kopiah tertenggek atas kepala....tapi masuk ada agenda....klu dulu ada abdullah bin ubai...sekarang pun masih ada org2 semacam abdullah bin ubai....jgn takut dan jgn gentara .....pas mesti reform....aku sokong kau dan geng2 pas reform kau....kita sayang pas....parasit2 dlm pas mesti di singkirkan....w3asalam

Ali Zaidan said...

Alahai lembapnya TB. Itu je ke jaminan kau bhw dia tiada motif jahat?

Boleh sangat kalau kau tanya dan dia spin jawapan untuk kelirukan kau. Cuba nafikan ni.

Kalau dia tiada motif jahat, buktikanlah siapa yg mintak tolong papagomo. Buktikan orang itu siapa baru boleh tuduh2?

Senang cerita macam ni, kau sumpah laknat kalau kau yakin kau benar. Dah kau nk peercaya sangat dgn papagomo kawan saiful sumpah laknat kan? Ha, sumpah laknat sekali aku nk tengok.

Tulang Besi said...

Terima kasih saudara dari du;lu sampai sekarang benci umno.

Semoga saudara dirahmati Allah SWT sekeluarga

Tulang Besi said...

Alahai lembapnya TB. Itu je ke jaminan kau bhw dia tiada motif jahat?

Boleh sangat kalau kau tanya dan dia spin jawapan untuk kelirukan kau. Cuba nafikan ni.
.

Jaminannya adalah dia beritahu lepas aku tanya, bukan dia datang ke aku bagitau secara sukarela.

Itu jaminannya.

Kalau tu pun tak boleh paham, kao pegi masuk Tampoi cepat2.

Ali Zaidan said...

Kau ni IQ berapa sebenarnya yang susah nak faham?

Fahamkan elok2 bahwa, boleh sangat kalau kau tanya dan dia bagijawapan untuk kelirukan kau. Boleh saja kau tanya soalan, dan dia manipulasi peluang melalui soalan kau.

Kerana IQ kau ni macam bawah 70, aku bagi contoh:

Bila kau tanya Sepul, "betul ke Anwar liwat kau?". So, sepul jawab "Ya". Jadi kira betulla Anwar liwat sepul kan? betulla Sepul takdak niat jahat kan? Kan kau tanya dia. So, itu jaminan yg dia tak menipu.

Ni sebabnya aku kata kau ni slow nak mampus.

Kalau dia tiada motif jahat, buktikanlah siapa yg mintak tolong papagomo. Buktikan orang itu siapa baru boleh tuduh2?

Senang cerita macam ni, kau sumpah laknat kalau kau yakin kau benar. Dah kau nk peercaya sangat dgn papagomo kawan saiful sumpah laknat kan? Ha, sumpah laknat sekali aku nk tengok.

dan lagi aku tunggu kau sumpah laknat utk buktikan aku agen UMNo mcm yg kau tuduh. Kalau tak kau mmg sah jahat.

Tulang Besi said...


Bila kau tanya Sepul, "betul ke Anwar liwat kau?". So, sepul jawab "Ya". Jadi kira betulla Anwar liwat sepul kan? betulla Sepul takdak niat jahat kan? Kan kau tanya dia. So, itu jaminan yg dia tak menipu.


Ni contoh manusia bahlol bercakap.

SAiful MANA ADA ORANG TANYA DIA. Dia secara SUKARELA tuduh Anwar meliwat dia.

Kao paham tak? Ataupun otak kau dah letak kat lutut?

Ataupun memang bangsa kau ni jenis bahlol 17 keturunan?

Boleh jawab tak?

Tulang Besi said...

Nama baru dia adalah Ali Kera Sumbang. Orang tak bising, dia sorang je menyibuk

Rujuk artkel sebelum ni. Seronok baca sebab apa si Ali ni dapat gelaran Kera Sumbang.

Ali Zaidan said...

TB:

Ni contoh manusia bahlol bercakap.

SAiful MANA ADA ORANG TANYA DIA. Dia secara SUKARELA tuduh Anwar meliwat dia.

Kao paham tak? Ataupun otak kau dah letak kat lutut?


kah kah kah. Kau ni mmg bodoh betullah TB. Kau tak nampak ke aku kata contoh. CONTOH!

Itu pun xleh faham? Benda simple pun xleh faham, camana nak jadi CEO ni? Kah kah akh

Dah la tak boleh jawab, bagi jawapan macam orang takdak otak je kau ni. Kah kah kah kah

Ulang balik yg belum dijawab:

Fahamkan elok2 bahwa, boleh sangat kalau kau tanya dan dia bagijawapan untuk kelirukan kau. Boleh saja kau tanya soalan, dan dia manipulasi peluang melalui soalan kau.

Kerana IQ kau ni macam bawah 70, aku bagi contoh:

Bila kau tanya Sepul, "betul ke Anwar liwat kau?". So, sepul jawab "Ya". Jadi kira betulla Anwar liwat sepul kan? betulla Sepul takdak niat jahat kan? Kan kau tanya dia. So, itu jaminan yg dia tak menipu.

Ni sebabnya aku kata kau ni slow nak mampus.

Kalau dia tiada motif jahat, buktikanlah siapa yg mintak tolong papagomo. Buktikan orang itu siapa baru boleh tuduh2?

Senang cerita macam ni, kau sumpah laknat kalau kau yakin kau benar. Dah kau nk peercaya sangat dgn papagomo kawan saiful sumpah laknat kan? Ha, sumpah laknat sekali aku nk tengok.

dan lagi aku tunggu kau sumpah laknat utk buktikan aku agen UMNo mcm yg kau tuduh. Kalau tak kau mmg sah jahat.

Ali Zaidan said...

Seronok jugak dapat maki si Ali ni. Satu2 nya manusia yang berlagak pandai tapi sebenarnya bahlol.

Pusing punya pusing sendiri terjerat.


iiii tak tau malunya kau ni. Kau yg terjerat tak boleh jawab. Buta tuli percaya kpd UMNO, sumber UMNO yg kawtim baik punya ngan sepul, tiba2 nak tuduh orang lain yg terjerat.

Iii.. kau ni muka tak tau malu la Raman. Kalau muka tak tau malu, boleh ke jadi CEO?

Kah kah kah kah

Tulang Besi said...


iiii tak tau malunya kau ni. Kau yg terjerat tak boleh jawab. Buta tuli percaya kpd UMNO, sumber UMNO yg kawtim baik punya ngan sepul, tiba2 nak tuduh orang lain yg terjerat.

Iii.. kau ni muka tak tau malu la Raman. Kalau muka tak tau malu, boleh ke jadi CEO?

Kah kah kah kah
.

Hahahaha yang buta kao. Tak paham penerangan orang.

Silap besar la guna contoh saipol tu, siap boleh sokong aku punya kes lagi.

Kao memang bengap la, Ali Kera Sumbang

Ali Zaidan said...

Kah kah kah..

Ok la sebab aku dah rasa bhw kau ni payah nak paham, macam IQ bawah 20 dah ni. Orang kata mentally retarded. Kah kahkah. So, aku bagi satu contoh yg takdak kena mengena.

Kalau tak paham, mungkin kau kena check brain kau tu damage ke tidak lagi.


Bila kau tanya Najib, "betul ke TGNA nak masuk UMNO?". So, Najib jawab "Ya". Jadi kira betulla TGNA nak masuk UMNO kan? Kan kau tanya Najib. Bukan Najib sukarela bagitau kau.. So, itu jaminan yg dia tak menipu.

Ni sebabnya aku kata kau ni slow nak mampus.

Aku ulang, fahamkan elok2 bahwa, boleh sangat kalau kau tanya dan dia bagijawapan untuk kelirukan kau. Boleh saja kau tanya soalan, dan dia manipulasi peluang melalui soalan kau.

Kalau dia tiada motif jahat, buktikanlah siapa yg mintak tolong papagomo. Buktikan orang itu siapa baru boleh tuduh2?

Senang cerita macam ni, kau sumpah laknat kalau kau yakin kau benar. Dah kau nk peercaya sangat dgn papagomo kawan saiful sumpah laknat kan? Ha, sumpah laknat sekali aku nk tengok.

dan lagi aku tunggu kau sumpah laknat utk buktikan aku agen UMNo mcm yg kau tuduh. Kalau tak kau mmg sah jahat.

Kah kah kah, berani jawab tak Raman??

Ali Zaidan said...

Kah kah kah, biasa la tak boleh jawab, mula la gelarkan orang tu dengan macam2 gelaran buruk. Ni stended org iq rendah je. Aku tak main la game budak2 ni. Kah kah kah

Stended puak2 Zionis je ni. Tak boleh nak lawan hujah orang islam, bagi gelaran terrorist.

Sapa penasihat kau raman? APCO?

Kah kah kah...

Tulang Besi said...

Soalan bodoh, aku memang tak suka jawab. bukan tak boleh jawab.

Ada beza tu, tapi biasalah kera sumbang mana nak tahu benda ni kan?

Ali Zaidan said...

Kah kah kah. Habis hujah dah. Habis hujah dah.

Mengaku je lah kau tu dah terkantoi pakai sumber musuh. Kalau jadi CEO ni, ntah2 kompeni dah bangkrup.

Kah kah kah

Tulang Besi said...


Bila kau tanya Najib, "betul ke TGNA nak masuk UMNO?". So, Najib jawab "Ya". Jadi kira betulla TGNA nak masuk UMNO kan? Kan kau tanya Najib. Bukan Najib sukarela bagitau kau.. So, itu jaminan yg dia tak menipu.
.

Aku tanya balik, aku nak tanya tu buat apa?

Boleh tolong jawab tak?

Tulang Besi said...

Sebenarnya silap besar saya layan si Ali Kera sumbang ni.

Benda mudah pun dia tak boleh paham.

Macam ni lah, SILA BUKTIKAN PAPA GOMO ada NIAT JAHAT.

Boleh tak Ali Kera Sumbang?

Ali Zaidan said...

Alahai, tu kan contoh. Contoh bahawa tak semestinya bila kau tanya musuh, maka jawapan musuh itu benar dan haq dan kau boleh buat hujah.

Itu sikit punya senang tara bole faham ka kicik?

Tak payah cakap banyak raman. Aku dah lama suruh kau sumpah laknat kalau kau rasa Papagomo tu betul.

buktikanlah siapa yg mintak tolong papagomo. Buktikan orang itu siapa baru boleh tuduh2.

Ada kau buktikan?

tak ada!

Kau nak nickname 'pengecut' pulak ke?

Tulang Besi said...

Aku tak boleh kata Papa gomo ada niat jahat, tapi aku tak kata pun dia ada niat baik

Setakat ni dia sanggup mendedahkan konspirasi puak2 Pro UMNO ni.

oleh kerana diorang ada dalam blog ni, aku cabar diorang nafi diorang pernah berhubung dgn Papa Gomo.

Abis cerita.

Kao tak payah berbelit2 lah Ali Kera sumbang.

Kao punya taktik taktik murahan.

kao pegi saman Mstar dulu. Baru datang sini bercakap.

Tulang Besi said...

Ali kao pegi cari jalan naikkan hits kat blog kau. Patutla org menyampah nak baca tulisan kau,

Berbelit2 sampai orang tak paham.

Tulang Besi said...

Aikk, nak bukti pulak.

Kau nak tau sapa mintak tolong Papa Gomo, kao pegi tanya dia sendiri.

Aku cabar kau.

Tulang Besi said...

Tulang Besi Malaysiawaves March 20 at 11:41pm

Puak2 Terengganu tu suruh kao serang aku ke?

Papa Gomo March 20 at 11:48pm

hang tu gila jawatan....depa call lah suruh aku bantu nasihatkan hang. jangan gila meroyan nak jadi pesurujaya PAS.

Ali Zaidan said...

Alahai mangkuk ni, kau yang percaya kat dia, kemudian kau nak suruh aku buktikan pulak?

Kau ni takde sikap tanggungjwb betul. Sendiri tuduh, sendiri la bawa bukti.

Alahai, lembapnya...

Kah kah kah

Ali Zaidan said...

Kalau kau sendiri tak tahu niat dia baik atau jahat, which means kau sendiri tak tahu maklumat dia benar atau salah, kenapa kau sebarkan di blog kau?

Kantoi satu lagi, tak amanah dlm menyampaikan maklumat.

Tulang Besi said...

Kahkahkah ni lah perangai penyokong ulama.

Berani tuduh tak berani bukti.

Kau memang contoh terbaik macamana tarbiyyah ulama PAS buat orang jadi hipokrit

Sebatang kara said...

Semalam saja saya baru dengaq ceramah bab oghang fasiq. Tapi saya hairan kenapa TB boleh amik hujah oghang fasiq untuk menyerang jemaah sendiri. TB tak belajaq kerr, bahawa orang fasiq ini tidak boleh diterima kesaksian mereka.

Ali Zaidan said...

Kahkahkah ni lah perangai penyokong ulama.

Berani tuduh tak berani bukti.

Kau memang contoh terbaik macamana tarbiyyah ulama PAS buat orang jadi hipokrit


Oo, kau pulak tarbiyah mana? Tarbiyah UMNO ke yg jadi penyakit sampai lagu ni?

kau tuduh "Puak PAS" mintak tolong Papagomo bantai kau, tapi ada kau bawak bukti? Kau telan bulat2 dan buat hujah dalam blog.

Mengata dulang paku serpih.

kau tak pernah baca Surah as Saff ke raman?

Anonymous said...

hahahahaha...
hihihihihi...
hahahahahah....
hihihihihihi...

TB! hahahaha ko dah jadi semakin kelakor.. hahahahaha..

ada cadangan nak masuk raja lawak tak?

hahahahhaha...
hihihihihihi..
hahahahahaha...

Anonymous said...

hahahaha bodoh nya aku tengok TB jawab soalan AZ, hahahaha mmg sah lah TB ni kelakor..

hahahaha..
hihihihi..

apa TB ni nok jadi CEO ke? hahahahaha.. lingkup ah syarikat.. hahahaha...

Anonymous said...

AZ!, TB dah tak leh jawab sbb tu dia suruh ko jgn datang sini lagi, naikkan hit blog ko pulak.. hahaha dia dah tak leh jawab ah tu.. contoh pun tak faham cam ne nak jadi CEO..
hahahaha...
hahahahaha...

john labu said...

TB,

kami percaya dakwaan hang,

cuba tengok jumlah kehadiran pengkomen diatas dan dalam entry sebelumnya penuh dengan puak2 ni.

kehadiran blogger ALI ZAIDAN sendiri untuk membantu blogger umno seperrti grand marquis, alahai, sebatang kara dan anonymous lain adalah bukti yg JELAS dan NYATA..

pembaca tidak perlu Papa Gomo memberi kesaksian bagi aktiviti serangan cyber seperti ini.. cukuplah dengan membaca hujah-hujah pengkomen puak2 ni.. yg brutal klasik dan desprado..
cemas, ketakutan dan mendesak para pembaca percaya tanpa bukti pada isu-isu dlm entry TB...

dan mereka ini sudah sampai pada tahap orang yg tidak bermaruah dengan fitnah-fitnah pada peribadi Tb..

dengan akhlak pengkomen seperti ini saya yakin segala tuduhan sebelum ini adalah benar!!

Anonymous said...

john labu pun sama.. hahaha
kelakor...

Anonymous said...

Video Zahid Hina Nik Aziz

Ceramah Zahid dari Melaka yang dimana beliau cuba menghasut orang ramai dan intipati ceramahnya yang mewakili adalah seperti berikut:

1. Nik Aziz muka macam tin sardin.
2. Nik Aziz bukan Ulamak, tapi binatang berpolitik.
3. Nik Aziz pernah mendoakan Najib pecah perut (benarkah? Zahid tidak faham apa yg diucapkan oleh Tuan Guru, dia cuma berkitabkan Utusan Meloya dan TV3).
4. Kununnya Umno yang menyelamatkan nyawa Nik Aziz yang sudah nak mampus.
5. Nik Aziz bukan Ulamak, tetapi pukimak.

Saksikan video berikut :

http://www.sabahdaily.com/2010/03/video-zahid-hina-nik-aziz/

Anonymous said...

Video Zahid Hina Nik Aziz

Ceramah Zahid dari Melaka yang dimana beliau cuba menghasut orang ramai dan intipati ceramahnya yang mewakili adalah seperti berikut:

1. Nik Aziz muka macam tin sardin.
2. Nik Aziz bukan Ulamak, tapi binatang berpolitik.
3. Nik Aziz pernah mendoakan Najib pecah perut (benarkah? Zahid tidak faham apa yg diucapkan oleh Tuan Guru, dia cuma berkitabkan Utusan Meloya dan TV3).
4. Kununnya Umno yang menyelamatkan nyawa Nik Aziz yang sudah nak mampus.
5. Nik Aziz bukan Ulamak, tetapi pukimak.

Saksikan video berikut :

http://www.sabahdaily.com/2010/03/video-zahid-hina-nik-aziz/

Anonymous said...

alahai..woit john labu!
1.Ulang sekali lagi!ikut suka la kami nak komen sapa!pas atau umno!
2.Tak teringin pun nak bantu sapa-sapa!blogger umno ka!blogger pas ka!
3.Yang betui!betui la!yang salah!salahla!
4.Yang penting umat melayu!umat islam sedaq!jangan jadi pencacai puak kapiaq harbi!dok kena taghk idung dengan puak kapiaq harbi!
5.Oghang melayu dan islam dimalaysia ni!ada dua pilihan parti je!pas atau umno!yang lain!longkang je tempatnya!
6.Rasanya pas lani!dah nak jadi macam umno jugak!Prinsip senang je!asai puak melayu jadi pemimpin!DAN JANGAN JADI HAMBA PENCACAI PUAK KAPIAQ HARBI SUDAH!

john labu said...

biasanya..
isu-isu yg dibawa oleh blogger adalah follow-up kepada isu-isu kedai kopi, tepi surau atau mana2 tempat yg jadi port orang pas bertukar maklumat!

jadi entry2 tersebut bukanlah hal-hal yg mengejutkan bagi penyokong pas, cuma
responnya berbeza mengikut kepentingan..

sindrome takut kebenaran terdedahlah yg mendorong pengkomen2 jadi liar semata-mata yg membela pihak yg disokong.

blogger2 yg lantang seperti TB adalah duri dalam daging bagi pihak yg mendampingi pimpinan pas.. jadi,
pastilah ada usaha untuk menggagal blog seperti ini.

andaikata ada air jampi tok guru bulih memadamkan blog-blog ini, pasti ramai menyiram komputer mereka supaya blog tb ini terpadam...

sbb takde... cukup la dgn depa berkumpul ramai2 hentam tb... serang dan serang, siap pakai teori tsu zu lagi!

Ali Zaidan said...

blogger2 yg lantang seperti TB adalah duri dalam daging bagi pihak yg mendampingi pimpinan pas..

Betul. TB mmg duri dalam daging. pakai sumber musuh bantai jemaah sendiri.

John Labu, bukan tsu zu. Sun Tzu. Baca buku tu dulu. Kaji. Baru kamu akan nampak bagaimana BN attack PAS.

john labu said...

alahai..
hang tak suka islam kerjasama dgn kapiaq harbi, jadi sokong umno/bn yg sama2 pakat bagi lesen judi, sama2 bagi lesen arak dan pusat2 berpeleseran... lagi teruk!!

kapir yg sokong pemimpin umno rogol budak kat melaka kau tak marah..
kapir LGE yg bela budak tu pulak kau marah..
kau marah sbb kapir2 tu lagi bagus dari kaum umno yeak??

john labu said...

ali..

tersilap eja pun kau bantai?? desperado betul... relaks la orang tua..

sun tzu @ tsun zu @ sun tsu... dan lain2 ejaan yg hampir sama ikut penulis yg berbeza..

dah baca dah.. siap tengok film dan komik anak aku sekali..

aku ingat kau baca art of war jer.. tak payah la bangga gilerr
ada baik kau rujuk dan bangga dgn khalid al-walid dan lain pakar perang dalam islam.. ada pekdahnya

Ali Zaidan said...

Mana bantai? Tu tegur.

Allah, kita tegur patut terima kasih. Ni duk perli kita balik.

Kita baca semua. Pandangan cendikiawan Islam dan bukan islam. Nak lawan musuh kena kenal musuh. Dan musuh kita tak pakai strategi Khalid. Dia pakai strategi Sun Tzu.

Penat aku layan korang ni. Banyak sangat buruk sangka

john labu said...

perang tetap perang, serang tetap serang, buruk tetap buruk..
walaupun kaedah perang islam akhlak berbeza!!
menyaksi atau bersaksi kaedah musuh adalah harus.. untuk memahami siasah dari pandangan berbeza.. apalagi bila pihak sendiri bersekongkol dengan musuh. munafik atau tidak, jelas.
sekiranya cerita papagomo adalah strategi sun tzu, bagaimana dgn pertemuan hassan ali dan nasa dgn blogger umno? ini juga keunikan seni perang cina sun tzu??
seni perang tsun tzu adalah licik, kejam dan zalim.
adakah hassan ali juga licik dan zalim hingga menganiaya kepercayaan penyokong pas??
kalau lah pemimpin pas pakar dalam seni tsun tzu maka tidak la layak mereka digelar pemimpin islam!!

john labu said...

bila pemimpin pas bertemu blogger umno utk mempraktikkan kaedah seni perang tsun tzu... siapakah pula musuh mereka??? umno atau pas??

Ali Zaidan said...

Ahmad Deedat pakar dalam Bible. Adakah menjadikan Ahmad deedat tak layak jadi Muslim?

Kita kaji taktik supaya kita boleh counter.

Pening aku cakap dgn kau ni labu. Byk sgt belit. Belajar kaedah bukan bermakna praktik kaedah. Dan ilmu perang org kapir bukan semua tak boleh pakai. gali Parit dlm Perang Khandak tu ilmu perang sapa?

Abih la orang islam Madinah jadi majusi semua? Aalahaiii...

Stay on track la. Jgn campur byk isu sekaligus. Selesai satu2.

Grand Marquis said...

Semalam saja saya baru dengaq ceramah bab oghang fasiq. Tapi saya hairan kenapa TB boleh amik hujah oghang fasiq untuk menyerang jemaah sendiri. TB tak belajaq kerr, bahawa orang fasiq ini tidak boleh diterima kesaksian mereka.

Orang yang sanggup mendusta hadith ni fasik ke tak fasik?

john labu said...

ahmad deedat pakar bible dlm kaedah mencari kelemahan dan menafikan bible ciptaan markus, paulus dan lain2 bagi membela kebenaran islam..
itu lain..

tidak sama dengan memahami kehebatan dan mengkagumi kaedah musuh, bahkan mempergunakan musuh dan kaedah musuh.

mendekati musuh untuk korek maklumat, perang psikologi dll adalah siasah yg bagus, tapi
jumpa musuh untuk meminta menyerang ahli jemaah yg tidak disukai atau mendedahkan rahsia jemaah supaya dihebahkan seperti yg dilakukan oleh hassan dan nasa adalah melampau!!!

Salman alfarisi yg mencadangkan khandak atau parit memang berasal dari parsi tapi tak pernah pulak dengar sahabat nabi tu penyembah api... pengentahuan baru ni!

aku jugak pernah baca bible dulu untuk kajian... ustad tutor aku tu tak larang punnn

john labu said...

ini bukan berkenaan kaedah tsun tzu atau mana2 kaedah! kita mungkin melakukan perkara yg serupa sengaja atau pun tidak?

tetapi isunya apa yg telah dipraktikan.. contohnya tiada orang yg mengaku fasiq walaupun melakukan perbuatan fasiq, bahkan menuduh orang lain {spt gm}

perupamaan sun tzu mengorbankan seekor kambing untuk memerangkap sekor singa dipadang rumput yg luas, telah mengakibat beliau korbankan pasukan dan panglima terbaiknya untuk memerangkap musuh {kalau bukan yg terbaik musuh tak makan kecek!} hasilnya dia menang perang keatas negeri zao..

pakar perang pas @ cikgu perpaduang lagi hebat dari tsun tzu.. beliau bukan sahaja korbankan aktivis hingusan pas, malah telah korbankan maruah dan kredibiliti president pas, bahkan prinsip perjuangan pas... hasilnya trengganu kalah, pas kacau bilau!

sekarang perlukan khidmat blogger umno atas nama strategi.. cerdik ka??

john labu said...

memang kita patut stay on track dan selesai satu satu..
tapi semuanya adalah rantaian isu-isu dan rantaian komen2..
cuba tuan lihat komen komen diatas ia adalah siri2 ulangan senada dan seirama...
bukti paling hampir merujuk kpd pengkomen terlatih on duty

Anonymous said...

John Labu dgn Tulang Besi hahahahahaha..
hihihihi...

adik beradik ke?

kelakor lah ko dua org ni.. duk sekampung ke?

john labu said...

laa,
tengo kat atas tu bukti dah marii dah.. tapi yg ni klass pencacai pasai tu reti gelak je..

Ali Zaidan said...

Pening aku dengan john labu. Kita buat perumpamaan la labu. Utk bagitau bukan semua yg datang dr bukan islam itu tak elok.

Apa la lembap sgt.


Ilmu tusemua dtg dr Allah. Kau ingat sistem diwan yg Khalifah Umar buat tu dtg dr mana?

Salman alfarisi yg mencadangkan khandak atau parit memang berasal dari parsi tapi tak pernah pulak dengar sahabat nabi tu penyembah api... pengentahuan baru ni!

Mmg dia sembah api dulu. kemudian jadi kristian. Kemudian baru masuk islam. 'Ustaz tutor' kau tu tak ajar benda simple ni?

mendekati musuh untuk korek maklumat, perang psikologi dll adalah siasah yg bagus, tapi
jumpa musuh untuk meminta menyerang ahli jemaah yg tidak disukai atau mendedahkan rahsia jemaah supaya dihebahkan seperti yg dilakukan oleh hassan dan nasa adalah melampau!!!


Aku nak kau jawab tuduhan palsu kau ni. bagi bukti bhw Dr Hasan dan Us Nasha mintak blogger UMNO attack ahli jemaah lain.

Pandai betul spin isu. Aku akan jawab isu perjumpaan dgn blogger tu HANYA selepas kau boleh tolong buktikan harus memeprcayai berita orang fasik spt papagomo spt yg dibuat oleh TB. Ni adalah isu utama. Kau takyah nak berangkai2 macam bom zionis tu. Stick on track. Jangan memandu sambil mabuk. Paham?

Tulang Besi said...


Aku nak kau jawab tuduhan palsu kau ni. bagi bukti bhw Dr Hasan dan Us Nasha mintak blogger UMNO attack ahli jemaah lain.

Pandai betul spin isu. Aku akan jawab isu perjumpaan dgn blogger tu HANYA selepas kau boleh tolong buktikan harus memeprcayai berita orang fasik spt papagomo spt yg dibuat oleh TB. Ni adalah isu utama. Kau takyah nak berangkai2 macam bom zionis tu. Stick on track. Jangan memandu sambil mabuk. Paham?
.

Stkt ni yang jelasnya Hasan Ali yang attack kerajaan PR.

Sila dengar rakaman tersebut yang boleh didownload dari blog ini.

Benda dah jadi maklumat umum pun, kao nak bising ke, Ali?

Tulang Besi said...

Betul. TB mmg duri dalam daging. pakai sumber musuh bantai jemaah sendiri.

John Labu, bukan tsu zu. Sun Tzu. Baca buku tu dulu. Kaji. Baru kamu akan nampak bagaimana BN attack PAS.
March 21, 2010 10:16 PM
..

Macam pemimpin2 PAS pegi cakap dalam gelap dengan UMNO la?

Stkt ni, takda bukti dari kao pun yang Papa Gomo berniat jahat dalam isu ni. Ada tak?

Bawak bukti bang, jangan asyik mengarut je.

Tulang Besi said...

Macam nil ah Ali,

Kalau kau boleh bawa bukti Papa Gomo berniat jahat atau menipu dalam isu ni, aku akan buang entry aku ni.
Tapi, kalau kao tak boleh bawak, konfirm kao ni penipu.
Mstar tu bila nak saman, Ali oii?

ANTI BABI said...

Tulang Besi,

Kao jangan buang masa layan si Ali Zaidan otak tak senter.

Aku baca debat kao dgn dia yang lepas.

Apa punya manusia dia ni. Bila kau suruh dia saman Mstar, kecut telor mamat ni.

PAdahal MStar sebut terang-terang:

"Kata beliau, PAS telah meletakkan syarat agar kerajaan Pakatan Rakyat itu dikuasai oleh wakil-wakil Islam Melayu.".

Kalau barua Ali Zaidan berani, pegi saman Mstar pasal salah lapor kenyataan Hadi.

Aku cabar kao, Ali kalau tak sah kao ni pembohong.

Lagi satu TB, kao jangan layan sangat dia asyik cakap pasal kao mintak CEO tu.

SI Ali ni iri hati dengan kao. Setkt taraf dia, peon pun tak lepas.

CEO jauh panggang dari api. Barua tu taraf basuh jamban je.

DAh lah pengecut, bachul lepas tu iri hati pulak.

Inilah dia perangai Ali Zaidan Al Bengapi

Tulang Besi said...

Terima kasih Anti Babi,

Ni saya nak bawak jawapan saya yang sebelum ni:

Ali kata:


Apa yg fitnah? MMg betul kau CEO-Wannabe. Aku mmg tak layak jd CEO lagi. Aku mengaku. Aku tak hantar CV, tak hantar resume. Oleh tu aku bukan CEO Wannabe.

Ok, aku akan berhenti panggil kau CEO Wannabe. Siap mintak maaf secara terbuka lagi kalau kau boleh buktikan kau tak nak jadi CEO. Kalau kau boleh buktikan yg kau tak pernah pohon jwtn CEO. Kalau kau boleh buktikan kau tak pernah hantar resume/CV utk jawatan CEO.
.

Ali,

Kau ada bukti ke permohonan aku ditolak? Ada ke tidak? Kalau takda, sah kau ni bawak fitnah.

KEduanya, kan sejak sebelum ni aku dah kata aku memang tak nak jadi CEO.

Aku bagi resume atas dasar tanggungjawab aku pada jemaah. Itu aje.

KAo baca tak aku punya jawapan sebelum ni?

Nasihat aku, kalau sedar diri tu tak layak, jangan iri hati pada orang lain yang layak.

Anonymous said...

f*kin farksis mengidap sindrom brain f@rt..lenin pernah berkata ada sejenis kumpulan manusia yg digelar "usefull idiots"..haha farsksi's ni termasuk dlm kategori "usefull idiots"..UBN dlm ambang kehancuran,dan para elit UBN(U-Barua Negara) sedang bersiap sedia utk belah,jadi mereka sedang menggunakan "usefull idiots" sebagai foot soldiers..mampuihlah mereka!kahkahkahkah

Anonymous said...

KEduanya, kan sejak sebelum ni aku dah kata aku memang tak nak jadi CEO.

Aku bagi resume atas dasar tanggungjawab aku pada jemaah. Itu aje.


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...
HIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHI...


kelakor gila

Ali Zaidan said...
This comment has been removed by the author.
Ali Zaidan said...

Kau ada bukti ke permohonan aku ditolak? Ada ke tidak? Kalau takda, sah kau ni keturunan pemfitnah.

KEduanya, kan sejak sebelum ni aku dah kata aku memang tak nak jadi CEO.

Aku bagi resume atas dasar tanggungjawab aku pada jemaah. Itu aje.


Peduli apa permohonan kau ditolak atau tidak.

Yang penting kau pohon tak? Ada. Kau pohon. So kau nak. Ada ke orang pohon tapi tak nak? Kau ni spesis apa?

Kalau tak nak, takkan hantar resume. Simple.

Paling husnuzzon, kau nak jadi ceo sebab nak tolong jemaah. tapi still, kau nak. Nak.

Jadi, kau CEO wannabe. Apa yg payah? Hahahaha

March 22, 2010 4:20 PM

Ali Zaidan said...

Stkt ni yang jelasnya Hasan Ali yang attack kerajaan PR.

Sila dengar rakaman tersebut yang boleh didownload dari blog ini.


Aku cakap apa? kau ni paham soalan?

Aku suruh labu tu buktikan Hasan Ali suruh blogger Umno attack jemaah. Tak ada.

DAP Kedah attack kerajaan PAS kau xsebut kenapa? Siap keluar lagi.

Stkt ni, takda bukti dari kao pun yang Papa Gomo berniat jahat dalam isu ni. Ada tak?

Kau pakai, kau la kena buktikan ianya benar. Mana undang2 kau belajar ni?

Sila bagi satu hujah, boleh menggunakan khabar dari orang fasik utk serang jemaah sendiri. Macam yg kau buat.

Tulang Besi said...

Peduli apa permohonan kau ditolak atau tidak.

Yang penting kau pohon tak? Ada. Kau pohon. So kau nak. Ada ke orang pohon tapi tak nak? Kau ni spesis apa?
.

Bukan kau ke yang selalu kata orang tak nak ambik aku jadi CEO? Apa buktinya diorang tak nak aku? Kalau tak nak, mesti dah tolak permohonan aku?

Apa ni berani cakap tak berani nak bukti. Apa punya orang kao ni?

Tulang Besi said...

Kalau tak nak, takkan hantar resume. Simple.

Paling husnuzzon, kau nak jadi ceo sebab nak tolong jemaah. tapi still, kau nak. Nak.

Jadi, kau CEO wannabe. Apa yg payah? Hahahaha
.

Hahahahahahaha kalau tak hantar resume nak hantar apa? Cuba bagitau sikit? Kita hantar sebab kalau jemaah nak kita, seeloknya letak kita di tempat yang sesuai. Kita tolong pikirkan untuk jemaah.
Ehh benda senang ni kao buleh paham tak?

Tulang Besi said...

Kau pakai, kau la kena buktikan ianya benar. Mana undang2 kau belajar ni?

Sila bagi satu hujah, boleh menggunakan khabar dari orang fasik utk serang jemaah sendiri. Macam yg kau buat.
.

Laa aku pakai sebab aku takda bukti dia berniat jahat. Kau yang cakap dia ada niat jahat, kao la buktikan. Apa ni, orang yang tuduh, aku kena bukti. Mana punya logic kao pakai ni?

Ali Zaidan said...

Aku jawab hujah kau di sini:

http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/03/rahman-talib-percayalah-neraka-tak-best.html

john labu said...

Ali,

bila hassan Ali burukkan kerajaan PR Selangor didepan blogger Umno (yg kerja depa serang PR)bermakna hassan Ali juga serang jemaah Pas kerana kerajaan selangor adalah kerajaan PR walaupun MB nya PKR dan Pas adalah sebahagian dari PR, kecuali kau ali tak anggap Pas adalah ahli PR, atau

kau memang tak berapa cerdek nak paham kaitannya..

gali Parit dlm Perang Khandak tu ilmu perang sapa?

Abih la orang islam Madinah jadi majusi semua? Aalahaiii...


Mmg dia sembah api dulu. kemudian jadi kristian. Kemudian baru masuk islam. 'Ustaz tutor' kau tu tak ajar benda simple ni?


alahai ali..
semua sahabat nabi menyembah api dan berhala dsbgnya sebelum terima dakwah nabi.. termasuk saidina omar yg makan tuhan berhala dia bila lapaq.. TAPI

dipanggil SAHABAT bila beriman dan mendampingi nabi..

jadi kau menuduh sahabat2 dalam perang khandak tu kapir la Ali??
aku cakap kau bengap kan marahh..
kau ni sama la macam hassan la ali.. lost in space!

Anonymous said...

Dari tulisan si Ali Zaidan ni,nampak sangat dia ni ckp putar sana sin.tulisan mcm org tak pergi sekolah.aku dah byk jumpa org mcm dia ni.kerja durang suka buat porak peranda,memanas manaskan suasana.tp klu suruh kedepan,org camni yg cabut lari dulu.mmg jenis lelaki cabuk.elok potong je anu kamu tu.

Anonymous said...

Kenapa kita nak menjadi Tuhan sedangkan kita sendiri tidak bertuhan ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.