Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, March 20, 2010

September 16: Bukan Anwar Yang Akan Menjadi Perdana Menteri

Zahrain telah menaikkan isu SEPT 16. Tetapi tahukah anda.....

Maklumat yang saya dapat adalah calon PM, sekiranya Sept 16 kelmarin berjaya, bukan Anwar Ibrahim. Ianya adalah .......MR X.

Pada mulanya Anwar mahu membawa MP2 melompat atas inisiatif sendiri. Namun, apabila dibantah oleh Presiden dan beberapa kepimpinan PAS Pusat atas alasan "Melayu tidak Majoriti", maka Anwar telah mengubah perancangan beliau.

Banyak masa dibuang kerana bantahan dari PAS. Hanya Tok Guru sahaja yang bersama Anwar pada masa itu. Kepimpinan lain lebih suka bersama UMNO.

Maka, atas bantahan PAS yang tidak berasas ini, Anwar telah bertemu Mr. X dan Mr X bersetuju membawa MP2 Melayu di bawah beliau.

Mr X akan menjadi PM selepas Najib diturunkan.

Namun, pada masa itu sudah terlambat. Najib telah menghidu dan Pak LAh awal2 isytihar letak jawatan. MP2 di bawa ke Taiwan dan dikurung di sana.

Kepimpinan Pro UMNO dalam PAS boleh dipersalahkan atas kegagalan Sept 16 dan bukan Anwar.

Kiranya majoriti dalam kerajaan itu bukan Islam sekalipun, kerajaan itu hanya akan survive tidak lebih dari 1 tahun.

Selepas 1 tahun, kalau masih belum dibubar Dewan, PAS boleh menarik sokongan pada Anwar dan hasilnya kerajaan baru itu akan tumbang juga dan membawa kepada pilihanraya.

Begitu dangkal pemimpin2 PAS pro UMNO ini sehingga mereka sanggup mengagalkan Sept 16. Hakikatnya, mereka mahu mempertahankan UMNO serta memastikan kesinambungan UMNO.

Anwar berjiwa besar dan sanggup mengambil kira pendapat PAS. Anwar telah sanggup menggadaikan reputasi beliau semata-mata menghormati PAS.

Pemimpin2 pro UMNO dalam PAS ini umpama barah. Mereka harus dibersihkan seluruhnya.

143 comments:

Anonymous said...

Tb...cuba engkau senaraikan nama2 pemimpin PAS yang hadir pd 15 Sept malam hari itu...kau jangan menokok-tambah benda yang tak ada.

Ali Zaidan said...

Bukan Melayu tidak majoriti, tapi Islam tidak majoriti. Ini TGHH ada sebut.

Kenapa kau ubah perkataan melayu drpd Islam? Kau ni celaka nk bagi persepsi salah ke?

Kalau nk Islam menjadi majoriti dlm kerajaan, apakah dh boleh dianggap pro Umno?

Apa ni? Sangkaan celaka apakah ini?

Itupun entah betul ke tidak cerita kau pasal Mr X. Siapa Mr X? Anifah Aman?

Maklumat kau bukan boleh pakai. Kes rombak exco kelantan pun, dah nak hujung blan takdak apa2 pun lagi.

Spekulasi murahan!

Anonymous said...

memang confirm dah hang ni pemuja Anwar..bagi aku tak lah hang puja anwar, tapi jangan samapi puja orang tu pelekeh PAS dan TGHH...itu tak betul. Aku rasa hang ni betuilah sedang berjinak dgn PKR, nak jadi calon PKR dalam PRU13 ke? Baguis jugak, nak tengok hang boleh menang ke tidak

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Tulang Besi said...

Ali Zaidan said...

Bukan Melayu tidak majoriti, tapi Islam tidak majoriti. Ini TGHH ada sebut.

Kenapa kau ubah perkataan melayu drpd Islam? Kau ni celaka nk bagi persepsi salah ke?

Kalau nk Islam menjadi majoriti dlm kerajaan, apakah dh boleh dianggap pro Umno?

Apa ni? Sangkaan celaka apakah ini?
.

Maklumat kao lagi tak boleh pakai. Setakat ni semua yang kao cuba jual kat blog ni telah berjaya dipatahkan.

Dan kao telah didapati membuat fitnah bila kao cakap aku nak jadi CEO.

Kao memang bangsa penipu.

Oh lagi satu, semua benda kao cakap pasal Khalid Samad pun tak betul.

Khalid tu dah aktif dalam PAS masa kao terkencing terberak dalam lampin lagi.

tapi, ada hati nak maki Khalid. Mana kao punya maruah?

Ali, kao pernah kena ISA macam Khalid kena ke?

kao memang takbur.

Tulang Besi said...

Lihat Ali Zaidan menyebarkan dakyah dan fitnah UMNO terhadap Khalid SAmad

"Aku marah Khalid Samad bila dia tak amanah, aku marah bila Khalid Samad mengkritik enakmen agama selangor (ttg kalimah), aku marah bila Khalid Samad pertahankan hak orang Kristian tapi keresahan orang Islam macam dia tak ambil peduli. Tapi sesekali aku tak pernah panggil Khalid ni binatang. Aku tetap berharap dan berdoa dia berubah."

Ali Zaidan said...

Hahahah... mana satu yg aku tak boleh jawab hujah kau raman? Bak mai gak.

Alahai, kau xmampu jawab soalan aku, terus pusing masuk isu lain. Bapak loser kau ni... Hahahahaha

Mmg kau nak jadi CEO. Kau CEO-wannabe. Kalau taknak buat apa hntar resume/CV? Kah kah kah..

Mana satu hujah aku kpd Khalid Samad yg tak betul? Cuba bagi tengok..

Tulang Besi said...

Ali,

Aku jawab semua hujah songsang kau. apa kau nak lagi?

Tulang Besi said...


Mmg kau nak jadi CEO. Kau CEO-wannabe. Kalau taknak buat apa hntar resume/CV? Kah kah kah..

Mana satu hujah aku kpd Khalid Samad yg tak betul? Cuba bagi tengok..
.

Semua yang kau tulis pasal Khalid samad tak betul. Misalnya komen aku kat atas tu.

Anonymous said...

rahman...kau ni balachi khalid samad ke? kau ni dulu tak ikut puak IRC dalam endorgan, skrang kau ni ni balachi dia orang lah pulak

Anonymous said...

TB..ko tak jawab lagi ..soalan orang tulis...

betul ke Tok Guru ada kat Klana Jaya malam tu? Ko ni sah PENIPU, gunakan nama tok guru...oopss.. walaupun ko tak sebut nama tok guru sebab ko kaki kelentong macam bill clintong, jadi kalau orang tanya tok guru mana, ko kata tok guru kampung kau..hahahaha.. pirirah mabuk..

ko ada ke mlm tu kat kelana jaya 15 Sept 12 tgh malam? boleh jadi kau tertidur dalam jamban dan bermimpi tok guru datang agaknya

Ahli PAS said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

aku rasa tok guru bapak dia atau tok guru nenek dia yang hadir agaknya

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Ali Zaidan said...

Kah kah kah. Kau mana mamou jawab. Spekulasi Ug idea Singapura pun kau terang tang2 terkantoi. Kah kah kah.. Perasan betulla raman nih.

Ye la, apa yg aku tulis tak betul? mmg Khalid xamanah. Bukti dia dedah rahsia mesyuarat. Mmg Khalid kritik enakmen agama Selangor. Kau tak baca berita ke??

Kemudian aku kata 'macam dia tak ambil peduli'. Bila sebut 'macam', itu ialah persepsi. Bukan bermakna dia tak peduli secara mutlak. Korang kan suka main persepsi ni. dan itu mmg persepsi umum orang islam sekarang.

Aalahai.. perangai macam budak berak dlm lampin la kau ni..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

TB apa kau cakap ni?

kata kata:
Pada mulanya Anwar mahu membawa MP2 melompat atas inisiatif sendiri. Namun, apabila dibantah oleh Presiden dan beberapa kepimpinan PAS Pusat atas alasan "Melayu tidak Majoriti", maka Anwar telah mengubah perancangan beliau.

Banyak masa dibuang kerana bantahan dari PAS. Hanya Tok Guru sahaja yang bersama Anwar pada masa itu. Kepimpinan lain lebih suka bersama UMNO.

aiii...kawan...bukan Dato KJ ada malam tu, Khalid Samad ada, Ustaz Nasa ada.....kau ni memang sah BARUA UMNO! penabur fitnah. Tak layah barua macam kau dok dalam PAS.

penipu pembohong sengaja nak laga-lahakan PAS dan PKR...yg untung sape? UMNO? Berapa miliyer rupiah kau dapat? UMNO bagi kau cowok Indon ke kat sana? dan kemudian ugut kau supaya buat fitnah ini kalau dia UMNO akan sebarkan kisah kau dengan cowok-cowok di Jakarta?

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Tabik Bro TB frm the bottom of my heart!!yes..Anwar,wasnt the one 2 b Pm..RAHMAN cycle starts again..and R is Mr.X..;-)....PAS wanted 3M(Melayu Muslim Majoriti) as their syarat,and that fateful meeating @ TGNA office postponed Sept16..

Anonymous said...

my 2 cents only aah..Badawi,Najib both became desparate..badawi wanted PAS support to stay in opis,najib pulak needs PAS to kick out badawi n Anwar..Najib of course knew of the plot to sepak keluar badawi n him..but,the the prob is,the ppl who wants Mr.X to be the next PM were naive,over confident(one of them being RPK)..mamak pudukang kutty the cunning maniplator nicely double crossed RPK n co..MrX needs to have Pakatan n Anwar in order to b the PM..lets c what happens now,becos,its very clear now,revelations of that stupid bodo anjing pariah Zahrain has sent shock waves 2 UMNo n UBN dah gabra nervous(who wouldnt be when its revealed the ATM n the KIng dont them?)

Tulang Besi Bongok said...

Tulang Bodoh...apasal ko dgn Datuk KJ tak masuk PKR je..

PKR jadi mcm tu sbb perangai UMNO msih berkarat kat diorg

Aku tau ko dapat rahsia mesyuarat dari MP Tumpat melalui email..tunggu masa je aku nak bongkar..Tulang Baghal

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Tulang Besi said...

Kah kah kah. Kau mana mamou jawab. Spekulasi Ug idea Singapura pun kau terang tang2 terkantoi. Kah kah kah.. Perasan betulla raman nih.
.

Kantoi amendenya?

Yang konfirmnya kao punya maki Khalid Samad sama dengna cara UMNO maki Khalid Samad.

Kao ni agen UMNO

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

anwar trully is magnimanious..and nobody has suffered as much as anwar,and yet,he is not hungry nor greedy to become the next PM..his prime objective is to rescue this nation,and he knows there r plenty of able leaders amongst pakatn to do it..now,its upto mr.x to be lil bit bolder..this is the moment..and mr.x musnt chiken out!

Grand Marquis said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Tulang Besi said...

hai TB, kau langgan cowok kat jakarta? cowok tu perempuan kan? hai apa cerita ni TB?.

Kahkahkah nampak sangat penipu. Nak menyamar orang Indonesia tapi tak jadi.

Cowok tu maknanya lelaki la.

Ni semua kerja Dr Supyan Husin.

Tulang Besi said...

Tulang Bodoh...apasal ko dgn Datuk KJ tak masuk PKR je..

PKR jadi mcm tu sbb perangai UMNO msih berkarat kat diorg

Aku tau ko dapat rahsia mesyuarat dari MP Tumpat melalui email..tunggu masa je aku nak bongkar..Tulang Baghal
.

silakan dedah. Aku tak takut orang nak dedah benda tipu ni.

Ehh dah lama dah puak2 Dr Supyan Hussin ni kata nak dedah benda ni, tapi tak dedah2 jugak

Tulang Besi said...

GM tak ori bengang taktik dia nak ubah tajuk tak menjadi.

Hahahahaha jangan marah GM tak ori, nanti cepat tua

Tulang Besi said...

Desperate nya geng2 Dr Supyan Husin ni. Sampai tuduh saya ambik pelacur. Tak takut dosa qazaf ke? Ke memang korang ni dah jadi UMNO?

Anonymous said...

ko langgan pelacur lelaki? hebat

Anonymous said...

nafikannya je lah dengan bersumpah disini.

kalau x ianya fakta.. faham???

Anonymous said...

lepas tu fitnah supyan husin?

sapa supyan husin tu?

lepas tu tnya orang balik, bila saya pernah fitnah? bila saya pernah bohong?

pirahhhhh

Tulang Besi said...

Nak nafi tuduhan dari orang yang saya tak kenal?

Buat apa. Layan orang gila.

Yang menuduh pun tak berani tunjuk muka.

Kalau saya nafi saya bodoh sbb layan orang bachul

Tulang Besi said...

hai, takutnya bila kita sebut nama Spyan Husin ye.

suhaimi embong pun saya tak sebut lagi.

Tulang Besi said...

Kalau ikut hukum Islam, orang menuduh kena bawak 4 orang saksi. Sya ikut Islam.

yang menuduh ni ikut agama apa, saya tak tau.

Anonymous said...

kalau ko tak nafi maknanya fakta, ikut standard pemikiran ko.

ko tak terfikir ke orang yg tak buat penafian tuduhan ko, yang ko anggap fakta lepas tu sebenarnya mengganggap ko ni seorang yang bacul?

Anonymous said...

oooo... masa kena tuduh.. masa tu la ko ikut islam ye...

masa ko menuduh, ko ikut agama apa?

Tulang Besi said...

Anonymous said...

kalau ko tak nafi maknanya fakta, ikut standard pemikiran ko.
.

Sejak bila pula ini standard aku? Boleh bagi bukti?

Tulang Besi said...

Anonymous said...

oooo... masa kena tuduh.. masa tu la ko ikut islam ye...

masa ko menuduh, ko ikut agama apa?
.

Aikk marah nampak. Baru tersedar kao tak ikut Islam ke?

Bila masanya aku tuduh orang berzina?

Boleh bagi bukti?

Tulang Besi said...

Korang ni kirim salam kat Suhaimi Embong, Suwardi dan Dr Supyan.

Lepas ni aku nak buat pendedahan psal operasi Anti Husam pulak.

Anonymous said...

hahaha...

bukan ko dah dedah ke TKO yang bukan antihusam?

jangan kata ni pendedahan pertama pulak...

macam pendedahan ko ni pasal benda sama, tapi lain version...

lawak la lu brader

Anonymous said...

correction : TKO yang buat antihusam (ini yg ko dedahkan dulu)

Tulang Besi said...

Anonymous said...

hahaha...

bukan ko dah dedah ke TKO yang bukan antihusam?
.

Tunggulah aku dedah. Dia bukan kerja sorang2. Dia kerja perkumpulan bermesyuarat di Bangi, di Serdang, di pejabat Khanazi etc.

Banyak la yang terlibat.

Anonymous said...

ko nafikan la ko tak pernah tuduh orang lain berzina.

kalau tak, ianya fakta

Tulang Besi said...

Anonymous said...

ko nafikan la ko tak pernah tuduh orang lain berzina.

kalau tak, ianya fakta
.

errr kan aku punya blog ni terbuka. Bawaklah satu artikel aku tuduh orang berzina?

Apa nak nafi pulak. Benda fakta depan mata.

Hahahahaha ni jawapan orang tersepit.

Anonymous said...

dulu TKO, sekarang Khazani pulak? lepas ni sapa pulak kalau sekali lagi tersilap?

Kalau ini bukan tuduhan rambang, nak dipanggil apa lagi?

Tulang Besi said...

takut ke bang?

Anonymous said...

tersepit menda nya?

bila ko buat tuduhan kat orang, ada ke orang tu menulis apa yang ko tuduh kat blog diorang?

ko tuduh rambang, kemudian minta penafian, jika tidak fakta. Apa salahnya aku tuduh ko sebegitu, tak semestinya kena ada artikel dalam web ini.

masalahnya, orang tak nafi sebab mereka anggap ko ni bacul. Ko sendiri cakap, tak payah nafi kalau datang dari yang bacul

Tulang Besi said...

ada orang sudah takut, ada orang sudah takut, ada orang sudah takut!!!!

Anonymous said...

takut mende? aku kesian kat ko sebab buat tuduhan rambang, bukan ke tu masuk dalam dosa pahla.

dan aku kesian kat orang yang ko fitnah.

Anonymous said...

ko yang takut sebab taknak balik malaysia. xde duit konon. minta derma konon. kata gaji 6x ganda exco.

piraaahhh.... berani balik malaysia, bersekemuka dengan semua orang yang ko tuduh

Tulang Besi said...

Fitnah? Suwardi pun tak berani saman aku.

Hahahahaha fitnah la tu ye


Hahahahahahaha

Ali Zaidan said...

Alahai bodohnya TB. Kalau ada org kritik Khalid samad, maka dia agen UMNO sebab UMNO kritik Khalid Samad?

Iblis pun pernah rasa nak bertaubat. So, kalau ada orang nak bertaubat, dia agen iblis?

Lembap otak CEO Wannabe ni.

Ali Zaidan said...

Raman tak jawab pun soalan aku.

Bukan Melayu tidak majoriti, tapi Islam tidak majoriti. Ini TGHH ada sebut.

Kenapa kau ubah perkataan melayu drpd Islam? Kau ni celaka nk bagi persepsi salah ke?

Kalau nk Islam menjadi majoriti dlm kerajaan, apakah dh boleh dianggap pro Umno?

Apa ni? Sangkaan celaka apakah ini?

Itupun entah betul ke tidak cerita kau pasal Mr X. Siapa Mr X? Anifah Aman?

Maklumat kau bukan boleh pakai. Kes rombak exco kelantan pun, dah nak hujung bulan takdak apa2 pun lagi.

Spekulasi murahan!

Grand Marquis said...

TB kata:
Khalid tu dah aktif dalam PAS masa kao terkencing terberak dalam lampin lagi.

tapi, ada hati nak maki Khalid. Mana kao punya maruah?


Nasha dan Haj Hadi aktif dalam PAS pun masa TB terkencing terberak dalam lampin lagi, jadi kenapa TB ada hati nak maki mereka?

Ali Zaidan kata:
Alahai bodohnya TB. Kalau ada org kritik Khalid samad, maka dia agen UMNO sebab UMNO kritik Khalid Samad?

TB pula kritik TGHH, UMNO pun kritik beliau, jadi TB pun UMNO.

TB takut pekung terdedah jadi dia main delete posting. Ya delete lagi posting ini.

Anonymous said...

YB Zahrain buka cerita yang DSI kata Nik Aziz ulamak terompah.Kau tak marah kat Anuar ke TB?

Ialah kau TB lebih menyanjung Pak Cik Nuar dari TGNA dan kau kata kau ahli PAS! Kena kelentong sajelah kau TB hidup2.

Makin berserabutlah blog kau ni TB. Aku melawat ni sebab suka tengok kau gelabah menjawab komen-komen yang panas tu.

Salam.

Ahli PAS said...

Munafik Kabeer @ Tulang Babi

Kau bacul. Apasal kau remove aku punya komen. Kau PEMBOHONG, PEMBOHONG, PEMBOHONG !!!

Posting Aku yang lepas aku minta kau NAMA kan AJK PAS Pusat yang minta Hassan Ali ditukarkan jadi PJ Selangor. Mana ada pengundian dibuat.

Kau kata 70% AJK PAS Pusat desak PJ S'gor ditukar. Nyatakan Nama mereka dan kau kena PASTIKAN jumlah mereka tu cukup 70%.Aku pun tak tahu macam mana dapat figure 70% ni dijaja oleh bangsat macam kau. Yang peliknya, Khalid Samad dok jaja 70% jugak !.Kalau tidak kau memang MUNAFIK.

Antara ciri munafik bila cakap bohong. Macam kau.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Tulang Besi said...

Bukan Melayu tidak majoriti, tapi Islam tidak majoriti. Ini TGHH ada sebut.

Kenapa kau ubah perkataan melayu drpd Islam? Kau ni celaka nk bagi persepsi salah ke?

Kalau nk Islam menjadi majoriti dlm kerajaan, apakah dh boleh dianggap pro Umno?
.

Kao ni cakap apa ni Ali?

Kao nak marah ke nak apa ni?

Kao sendiri pun tak paham apa benda kao cakap. Sedar tak?

Baca ni aku tulis:


Kiranya majoriti dalam kerajaan itu bukan Islam sekalipun, kerajaan itu hanya akan survive tidak lebih dari 1 tahun.

Selepas 1 tahun, kalau masih belum dibubar Dewan, PAS boleh menarik sokongan pada Anwar dan hasilnya kerajaan baru itu akan tumbang juga dan membawa kepada pilihanraya.
.

jawab ni Ali.

Anonymous said...

balik malaysia lah cepat, ramai nak jumpa ni.

Ibnu Qalil pun lama nak jumpa, tapi ko takut nak jumpa dia. Sampai dia berenti komen kat sini.

Bosan komen kat blog bacul ni agaknya

Tulang Besi said...


Kau kata 70% AJK PAS Pusat desak PJ S'gor ditukar. Nyatakan Nama mereka dan kau kena PASTIKAN jumlah mereka tu cukup 70%.Aku pun tak tahu macam mana dapat figure 70% ni dijaja oleh bangsat macam kau. Yang peliknya, Khalid Samad dok jaja 70% jugak !.Kalau tidak kau memang MUNAFIK.
.

Oh kau yang dulu bawa senarai nama tu. Ingat tak? Yang senarai nama kao bawak tu, dalamnya ada orang-orang yang menyokong Hasan Ali dibuang.

Hahahahahaha

Tulang Besi said...

balik malaysia lah cepat, ramai nak jumpa ni.

Ibnu Qalil pun lama nak jumpa, tapi ko takut nak jumpa dia. Sampai dia berenti komen kat sini.

Bosan komen kat blog bacul ni agaknya
.

Tak payah bohong la. Minggu lepas semua orang tahu aku pgi Pejabat PAS.

Apasal takut nak datang jumpa?

Ali Zaidan said...

Kau yg kena baca tulisan kau.

Namun, apabila dibantah oleh Presiden dan beberapa kepimpinan PAS Pusat atas alasan "Melayu tidak Majoriti", maka Anwar telah mengubah perancangan beliau.

Sejak bila TGHH atau pimpinan kata 'Melayu'. Yang ada ialah 'Islam mesti majoriti'. Kenapa kau pakai perkataan 'Melayu'?

Hah! Sendiri tulis sendiri tak boleh baca ke??!!

Tulang Besi said...

Anonymous said...

yang penting sekarang dia kena nafikan dia melanggan pelacur di jakarta.

ini tak masuk qazaf, sebab orang tu tak tuduh pun dia meliwat, oleh kerana pelacur tu lelaki.

tapi dia tuduh melanggan sahaja. boleh jadi oral seks sahaja. wahai TB, sila nafikan
.

Ok sebelum saya nafikan fitnah ni, saya nak cabar penulis tidak bernama ni untuk bawa apa-apa jenis bukti pun.

Lagi baik beritahu nama dan identiti supaya saya boleh saman dalam mahkamah.

Boleh tak? Kira fair la permintaan ni.

Tulang Besi said...

Anonymous said...

YB Zahrain buka cerita yang DSI kata Nik Aziz ulamak terompah.Kau tak marah kat Anuar ke TB?

Ialah kau TB lebih menyanjung Pak Cik Nuar dari TGNA dan kau kata kau ahli PAS! Kena kelentong sajelah kau TB hidup2.
.

Kao percaya cakap penipu macam Zahrain tu?

Tulang Besi said...

Kalau semua tuduhan rambang saya kena nafi, susah la hidup.

Konsepnya adalah:

"Innocent until proven guilty".

Ni semua perangkap bodoh yang nak perangkap saya.

Tulang Besi said...

Tapi memang saya ada ambik tukang urut lelaki. Namanya Pak Toyo. Dia buta. Kesian dia.

Laki bini buta. Hidupnya miskin sampai anak dia terpaksa tinggal di kampung.

sapa2 nak bayar zakat mal atau apa2 zakat pada Pak Toyo sekeluarga, sila masukkan wang ke akaun yang sama saya gunakan untuk Tabung Guaman.

Rm50 pun dah kira besar untuk diorang ni.

Kesian dia.

Pak Toyo kata ghout saya agak tinggi tapi masih boleh dikontrol.

Malam ni pun saya nak urut dgn Pak Toyo.

Tulang Besi said...


Apa ni? Sangkaan celaka apakah ini?

Itupun entah betul ke tidak cerita kau pasal Mr X. Siapa Mr X? Anifah Aman?

Maklumat kau bukan boleh pakai. Kes rombak exco kelantan pun, dah nak hujung blan takdak apa2 pun lagi.

Spekulasi murahan!
.

Ni lah contoh kebodohan penyokong ulamak dalam PAS.

Orang tulis dah simple pun dia tak boleh paham.

Jawab ni Ali:

Kalau pun kerajaan tu majoriti bukan Islam, apa masaalahnya?

Ianya cuma 1 tahun dan selepas itu Dewan akan dibubarkan.

FAKTANYA adalah alasan bodoh ini telah melambatkan proses Sept 16 sehingga Pak Lah letak jawatan dahulu, sebelum dapat kerajaan ditukar.

Kao boleh paham tak benda simple ni, Ali Zaidan?

Ali Zaidan said...

Aku akan jawab bila kau berenti mengelat dan jawab soalan aku:

TB kata:

Namun, apabila dibantah oleh Presiden dan beberapa kepimpinan PAS Pusat atas alasan "Melayu tidak Majoriti", maka Anwar telah mengubah perancangan beliau.

Sejak bila TGHH atau pimpinan kata 'Melayu'. Yang ada ialah 'Islam mesti majoriti'. Kenapa kau pakai perkataan 'Melayu'?

Hah! Sendiri tulis sendiri tak boleh baca ke??!!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Tulang Besi said...


Sejak bila TGHH atau pimpinan kata 'Melayu'. Yang ada ialah 'Islam mesti majoriti'. Kenapa kau pakai perkataan 'Melayu'?
.

Presiden bercakap begitu sewaktu berceramah di Dungun dan di Pulau Pinang beberapa minggu sebelum September 16.

Saya tak jumpa link berita tu tapi saya pernah baca.

Tulang Besi said...

Amaran PAS: Tolak kerajaan pusat Pakatan jika majoriti bukan Islam

Selepas tarikh 16 September berlalu tanpa kejutan, PAS pula mengulangi pendiriannya tidak akan menyertai kerajaan Pakatan Rakyat jika kerajaan baru persekutuan yang dicita-citakan, majoritinya dikuasai oleh wakil rakyat bukan Islam kelak.


Pendirian itu dinyatakan oleh Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada Ceramah Isu-isu Semasa di Dungun, Terengganu minggu lalu.
Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang lebih mengharapkan wakil rakyat Umno menyertai PAS jika mahu membina kekuatan orang Melayu dan Islam di negara ini.


Dipetik Harakah menerusi edisi terbaru bertarikh 29 September (hari ini), Abdul Hadi berkata, apabila jumlah wakil rakyat bukan Islam melebihi kerusi anggota Dewan Rakyat beragama Islam, maka PAS akan membuat keputusan - sedia menarik diri daripada kerajaan Pakatan Rakyat.


Kata beliau, PAS telah meletakkan syarat agar kerajaan Pakatan Rakyat itu dikuasai oleh wakil-wakil Islam Melayu.
Jika Islam tidak majoriti, bekas Ketua Pembangkang di Parlimen itu berkata, pembentukan kerajaan pimpinan Pakatan Rakyat tidak akan disertai oleh PAS.
"PAS akan tarik diri terang-terang jika tidak mendapat majoriti Islam. Itu syarat pertama," kata beliau

Depakata kalau macam ni nada Presiden PAS,barulah lega orang Melayu Islam dan ahli-ahli PAS dengar!

Ali Zaidan said...

TB:

Presiden bercakap begitu sewaktu berceramah di Dungun dan di Pulau Pinang beberapa minggu sebelum September 16.

Kah kah kah.. Kantoi lagi raman! Tengok, dalam berita tu TGHH cakap xkan ikut kalau Islam jd minoriti. TGHH tak sebut pun mesti majoriti Melayu.

Kantoi gila dah kau ni raman. Kau ni ada maruah tak? Iii.. Tau malu tak ni?

Tulang Besi said...


Kah kah kah.. Kantoi lagi raman! Tengok, dalam berita tu TGHH cakap xkan ikut kalau Islam jd minoriti. TGHH tak sebut pun mesti majoriti Melayu.
.

Berapa orang MP yang Cina dgn India tapi Islam kat Parlimen.

Tolong bagitau.

Toksah nak tunjuk pandai lah ali, last sekali kao nampak bodoh.

statement tu sebut MELAYU/ISLAM. Melayu tu disebut juga oleh Presiden.

Faktor inilah yang membawa kepada kegagalan SEPT16

Bila dah sokong ulama ni, otak boleh letak kat lutut.

Ali Zaidan said...

Mana ada Presiden sebut MELAYU? Itu tulisan berita. Hasil kefahaman beita. Bukan petikan dr mulut Presiden sendiri. Sbb tu takdak quote ""

Yg Presiden sebut:

"PAS akan tarik diri terang-terang jika tidak mendapat majoriti Islam. Itu syarat pertama,"

Soal brp byk Cina India Muslim tak timbul. Bila kau sebut melayu mesti majoriti, pdhl Prseden xsebut begitu, kau dh bagi persepsi bhw Presiden ni perkauman.

Kau tak nampak ke jahat tangan kau tu????

Patut la xleh jadi CEO, cakap main lepas. Tak pikir kesan.

Ali Zaidan said...

Berita kau tu dari sember Mstar. Pelik, kenapa kau senyapkan sebahagian lagi berita. Contoh:

Bagaimanapun tiada perkembangan menjelang 16 September, sebaliknya Pakatan Rakyat menerusi Anwar telah meminta agar Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengadakan pertemuan dengan pembangkang bagi membincangkan peralihan kerajaan pusat secara aman.

Surat pertemuan itu ditandatangani Anwar, Abdul Hadi dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.


Nah, bukankah ini tanda Pas bg kerjasama utk projek 16sept? kalau tak, kenapa TGHH sign?

Jadi, bagaimana kau boleh buat fitnah bhw selain Tok Guru (Aku percaya maksud kau ialah TGNA shj) lebih suka bersama UMNO.

CELAKA KAU NI!

Bujang Senang said...

bodo la LU TB!!!!!!!!!!

Kenapa Anwar tak respond bila Zahrain dedah kan keadaan sebenar..

rakyat pun nak tahu jugak

TGNA kata lompat kerusi hukumnya haram. Khianati rakyat.. so, bila BN lompat hukumnya harus??? bila PKR lompat hukumnya haram?? gitu ke TB...

sbb ko beriaya sangat.. tapi aku nak tunggu apa kata Agung.. betol ke dia perkenan dan tengah tunggu Anwar utk tubuh kerajaan 16 Sept...

Anonymous said...

TB,
Melihat kepada komen-komen diatas,saya berpendapat geng2 Terengganu dan Pro-UMNO tidak senang duduk.Saya turunkan berberapa pendapat untuk difikirkan bersama.
1.Apa salahnya,jika bilangan MP bukan melayu/Islam lebih banyak?Yang akan menjadi PM ( MR X ) dan TPM DSAI.Kedua-duanya,ISLAM/MELAYU.
PM mempunyai kuasa mutlak menentukan kabinetnya.
2.Adakah PAS sanggup,...... menjadi PM walaupun dia dikaitkan dengan kes pembunuhan,kes zina dan kes rasuah?
3.Adakah itu cara PAS.menegakkan Islam?Sanggup menaikkan/merestui seorang yang tidak ...... menjadi PM.
4.Andainya,16 Sept terhasil,bukankah itu peluang keemasan untuk banteras rasuah dan penyalahgunaan kuasa oleh BN?
5.TGHH, dikhabarkan pernah berkata,"antara dua setan,lebih baik,setan seagama." Ini diucapakan sebagai perbandingan antara DAP dengan UMNO.Adakah dia dan gengnya masih berpegang pad prinsip tersebut?Saya pasti,jawapan nya YA.Melihat ke utara,PP,dibawah LGE,adakah terdengar tentang rasuah?penyalahgunaan kuasa?pembaziran duit rakyat?Bukankah pentadbirannya lebih baik dari kebanyakkan pemimpin ISLAM?MELAYU?
6.Adakah hanya kerana benci kepada kafir,maka PAS sanggup menganaktrikan kaum sendiri?Royalti/wang ehsan?Andai PR yang memerintah sekarang,isu ini tidak akan timbul,rakyat Kelantan sudah lama telah mendapat royaltinya.Begitu juga dengan Terengganu.Adakah ini yang digalakkan oleh Islam?Rakyat Kelantan tidak dapat Royalti,Terengganu tidak dapat Royalti,PP tidak dapat jambatan,Selangor tidak dapat FDi yang sepatutnya,Kedah terpaksa bergantung kepada budget minimum(HH patut lebih tahu,kenapa Terengganu jatuh semula kepada UMNO) dan Perak jatuh ke tangan BN.Bukankah bekas MB Perak,seorang PAS?
7.Kalau PR yang memerintah,mungkinkah Teoh sudah mati sekarang?
8.Adakah dengan pendiriannya,PAS dapat menegakkan keadilan?Adakah slogan PAS for ALL,hanya omong-omong kosong dari PAS untuk mendapatkan undi bukan ISlam?Kalau benar,aianya hanya slogan untuk menipu para kafir:Adakah para kafir tersebut akan memandang tinggi kepada Islam,PAS dan sebarang perkara baik yang cuba ditonjolkan oleh Islam?
Seterusnya.Adakah Pemimpin PAS yang mengagalkan Sept 16,akan bertanggungjawab untuk perkara2 ini:
1.Kematian Teoh?
2.Penyelewangan SPRM?
3.Penyelewangan PDRM?
4.Penyelewangan Mahkamah dan Perundangan?
5.Perogolan/Pencabulan Perlembagaan?
6.ISA?
7.Penganiyaan yang berleluasa?
8.Rasuah?
9.Pendakwaan terpilih?
10.Pembaziran duit rakyat?
Saya secara peribadi akan mempertanggungjawabkan semua punca/masalah diatas keatas kepimpinan/kepincangan PAS.Kepimpinan PAS patut berani bertanggungjawab.Jangan baling batu,sembunyi tangan.
Seterusnya,Adakah Sept 16,sengaja digagalkan dengan menggunakan nama islam?Adakah pemimpin PAS marah kerana tidak dapat menjadi TPM? atau apa yang diminta?
Akhirnya,saya dimaklumkan punca kegagalan Sept 16,beberapa hari kemudian.Orang yang menyampaikan berita itu turut berpesan supaya punca kegagalan ini(PAS dan tindakannya),tidak patut disebarkan.Ini atas arahan DSAI.Malahan baru-baru ini,bila DSAI ditanya punca kegagalan 16 Sept,beliau tidak langsung menyebut PAS atau TGHH atau nama sesiapa pun.Inilah yang dinamakan setiakawan dan amanah.Bagaimana dengan PAS sendiri.Adakah PAS dan pemimpinnya mempunyai semangat setiakawaan yang tulen atau mereka ini akan menikam kawannya,tidak kira islam atau kafir,dari belakang atas nama ISLAM?
Selamat mencemuh,selamat mencaci dan selamat berfikir.
Siapa saya,mungkin lain kali.komenlah dulu.

Anonymous said...

Maklumat yang saya dapat adalah calon PM, sekiranya Sept 16 kelmarin berjaya, bukan Anwar Ibrahim. Ianya adalah .......MR X. MR X itu ialah TB sendiri.. sungguh.. percayalah maklumat saya ni sebagaimana awak semua percaya maklumat TB.. soheh maklumat ini..

hihihihi

Anonymous said...

Maklumat yang saya dapat adalah calon PM, sekiranya Sept 16 kelmarin berjaya, bukan Anwar Ibrahim. Ianya adalah .......MR X. MR X itu ialah TB sendiri... percaya lah, maklumat saya ni benar.. cam maklumat TB jugak.. sungguh! saya percaya apaa yg TB tulis.. sbb maklumat dia sama dgn maklumat yg saya dapat.. TB jglah nafikan pulak ek.. :P

hihihihi

Anonymous said...

Seandainya pemberi komen dengan bahasa yang tidak elok dan mereka penyokong atau ahli PAS maka malang sekali PAS punya ahli atau penyokong seperti ini. Soalnya adakah mereka ini ahli atau penyokong PAS?

Tulang Besi said...

Ali Zaidan mungkin tak tau baca kot.

Mari saya bacakan:

Kata beliau, PAS telah meletakkan syarat agar kerajaan Pakatan Rakyat itu dikuasai oleh wakil-wakil Islam Melayu..

Beliau tu merujuk pada Presiden.

Dan kenyataan ni ada dalam Harakah Print tsakda dalam Harakahdaily.

MStar bertanggungjawab atas coverage mereka dan setakat ni mereka tak tarik laporan mereka.

Adakah Ali Zaidan kata MStar berbohong.

Aku cabar Ali Zaidan kata MStar berbohong.

Tulang Besi said...

Soal brp byk Cina India Muslim tak timbul. Bila kau sebut melayu mesti majoriti, pdhl Prseden xsebut begitu, kau dh bagi persepsi bhw Presiden ni perkauman.

Kau tak nampak ke jahat tangan kau tu????

Patut la xleh jadi CEO, cakap main lepas. Tak pikir kesan.
.

Sebenarnya di Ali Zaidan ni dah rasa bersalah. Selama ni puak dia maki Anwar sebab gagal Sept 16. Rupanya dia tak sedar puak dia yang gagalkan Sept 16.

Rahsia dah pecah bang. Malu malu.
Ada beza ke antara MP Melayu dgn MP Islam di Malaysia ni? TOlong jawab Ali Zaidan!!!

Ali Zaidan said...

Apa lembap main cabar2?

Ada quote tak? Tak ada quote kan? Mana ada orang sebut Islam melayu? Orang sebut melayu Islam.

Pandangan aku itu adalah interpretasi penulis trhadap kenyataan presiden. Kenyataan Presiden yg sebenar ialah Islam. Bukan islam Melayu.

Bohong atau tidak itu no 2. Sekarang yg jelas ialah misinterpret. Paham ke tidak?

Kau ingat dulu Harakah sebut Anwar kata kalau PR naik 1 trilion fdi akan masuk malaysia? Sdgkan Harakah misinterpret. Sbnrnya, fdi dr tauke yg punya aset 1 trilion akan masuk msia.

Sebab tu kalau kita nk buat stand, kena ambil yg quote. Itu tak diubah. Presiden sebut Islam mesti majoriti. tu jelas. takdak sebut islam Melayu atau Melayu islam.

Tapi kau sebut Melayu. Kalau betul Presiden sebut Islam Melayu, kenapa kau buang perkataan Islam tu? Kenapa ambil Melayu saja? Jahat kau ni! Bila kau sebut melayu mesti majoriti, pdhl Prseden xsebut begitu, kau dh bagi persepsi bhw Presiden ni perkauman.

Kau tak nampak ke jahat tangan kau tu????

Berita kau tu dari sember Mstar. Pelik, kenapa kau senyapkan sebahagian lagi berita. Contoh:

Bagaimanapun tiada perkembangan menjelang 16 September, sebaliknya Pakatan Rakyat menerusi Anwar telah meminta agar Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengadakan pertemuan dengan pembangkang bagi membincangkan peralihan kerajaan pusat secara aman.

Surat pertemuan itu ditandatangani Anwar, Abdul Hadi dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.


Nah, bukankah ini tanda Pas bg kerjasama utk projek 16sept? kalau tak, kenapa TGHH sign?

Jadi, bagaimana kau boleh buat fitnah bhw selain Tok Guru (Aku percaya maksud kau ialah TGNA shj) lebih suka bersama UMNO.

CELAKA KAU NI!

Ali Zaidan said...

Bersalah kepala hotak kau! Tak ada bukti langsung PAS gagalkan 16 September.

Apa kau ingat yang melompat ramai2 tu, sampaikan bocor rahsia yg ntah betul ntah tidak tu tak gagalkan 16 september?

Kalau betul PAS gagalkan, buat apa TGHH sign surat bersama utk jmpa pak lah utk buat peralihan kuasa scr aman?

Bapak jahat kau ni!

Ali Zaidan said...

Bodoh kau ni. 1 tahun tu tempoh yg lama. Macam2 boleh buat.

Kau ni cepat sgt nk berkuasa. Tu perangai CEO Wannabe ke? Padahal kita xpernah kerjasama dlm kerajaan dgn DAP lg masa tu. Patut dlm isu buat kerajaan pusat, kita mesti ada foundation yg kukuh. Ada jaminan bhw Islam terpelihara dlm dasar2 kerajaan?.

Apakah dgn kerajaan yg majoriti bukan islam, Islam terjamin akan terus terpelihara?

Sedangkan dalam isu murtad Lina Joy pun ada ruangan Suara Keadilan yg sokong, Anwar pun lain macam, DAP apatah lagi, itu ke jaminan yg kukuh?

Kita buleh geng dengan DAP PKR, tapi bersahabat tu kena ada had. Jangan ingat nak kuasa saja CEO Wannabe ooi!

Tulang Besi said...

Nah, bukankah ini tanda Pas bg kerjasama utk projek 16sept? kalau tak, kenapa TGHH sign?

Jadi, bagaimana kau boleh buat fitnah bhw selain Tok Guru (Aku percaya maksud kau ialah TGNA shj) lebih suka bersama UMNO.

Hahahahaha setakat buat surat nak jumpa PM, sapa-sapa boleh buat. Tidak ada kesan pun kalau jumpa PM. Yang penting ialah jumpa Yang DiPertuan Agung.
Aku nak tanya kau, masa Najib rampas kuasa di Perak, ada tak UMNO pegi jumpa MB? Takda kan? Sebab tak perlu jumpa MB.
Nak jumpa Pak Lah sebab nak suruh Pak LAh panggil Parlimen bersidang. Itu je. Kau yang tak paham.

Tulang Besi said...

Apa lembap main cabar2?

Ada quote tak? Tak ada quote kan? Mana ada orang sebut Islam melayu? Orang sebut melayu Islam.

Pandangan aku itu adalah interpretasi penulis trhadap kenyataan presiden. Kenyataan Presiden yg sebenar ialah Islam. Bukan islam Melayu.

Bohong atau tidak itu no 2. Sekarang yg jelas ialah misinterpret. Paham ke tidak?

TIDAK, ini bukan INTERPRETASI KENYATAAN PRESIDEN. Kau jangan bohong Ali Zaidan. Artikel MStar tu cakap JELAS:

Kata beliau, PAS telah meletakkan syarat agar kerajaan Pakatan Rakyat itu dikuasai oleh wakil-wakil Islam Melayu..

Kau dah tersepit nak bohong pulak ke Ali Zaidan? Kao memang PEMBOHONG.

Tulang Besi said...

Kau ingat dulu Harakah sebut Anwar kata kalau PR naik 1 trilion fdi akan masuk malaysia? Sdgkan Harakah misinterpret. Sbnrnya, fdi dr tauke yg punya aset 1 trilion akan masuk msia.

Sebab tu kalau kita nk buat stand, kena ambil yg quote. Itu tak diubah. Presiden sebut Islam mesti majoriti. tu jelas. takdak sebut islam Melayu atau Melayu islam.
.

Yang tu (kalau tak silap aku) harakah mengaku tersilap. Dalam kes ni, ada MSTAR mengaku tersilap repot? Kao memang dah tersepit.

OK lah, aku CABAR KAO ALI ZAIDAN buktikan Presiden tak cakap macam tu.

Tulang Besi said...

Kau ni cepat sgt nk berkuasa. Tu perangai CEO Wannabe ke? Padahal kita xpernah kerjasama dlm kerajaan dgn DAP lg masa tu. Patut dlm isu buat kerajaan pusat, kita mesti ada foundation yg kukuh. Ada jaminan bhw Islam terpelihara dlm dasar2 kerajaan?.
.

Tengok, ni lah tarbiyyah ulama yang Ali Zaidan bangga sangat tu.

Buat fitnah lagi.

Aku tau la kao tak layak jadi CEO, jangan la iri hati pulak. Boleh tak?

Tulang Besi said...

Bersalah kepala hotak kau! Tak ada bukti langsung PAS gagalkan 16 September.

Apa kau ingat yang melompat ramai2 tu, sampaikan bocor rahsia yg ntah betul ntah tidak tu tak gagalkan 16 september?

Kalau betul PAS gagalkan, buat apa TGHH sign surat bersama utk jmpa pak lah utk buat peralihan kuasa scr aman?

Bapak jahat kau ni!
.

Kahkahkah kau kata takda bukti sebab kau tak sanggup nak terima kenyataan. Hahahahaha aku dapat informasi ni dari orang2 yang TERLIBAT secara langsung dalam operasi September 16.

Bukan sorang tapi 3-4 orang. Kalau setakat kau tak percaya, aku tak heran.Baru setahun jagung masuk PAS nak tunjuk lagak. Kau rasa kao sokong ulama, kao berada di atas syariat siap boleh fitnah aku lagi.
Kita jumpa akhirat nanti sebab aku nak tuntut fitnah yang kau buat kat aku depan Allah SWT.
Moga Allah SWT turunkan bala atas kao sebab fitnah kao bawak tu.

Tulang Besi said...

Oh sebelum tu bukan ke Mustafa Ali keluar Harakah muka depan kata Sept 16 tidak akan berjaya.

Hmmmm Ali zaidan ni tak reti baca kot. Memang takkan ada orang nak ambik dia jadi CEO.

Jadi peon ada la.

Tulang Besi said...

Bodoh kau ni. 1 tahun tu tempoh yg lama. Macam2 boleh buat..
Ni kenyataan PAAALIIINNNGGG BEST dari Ali Zaidan. Kita terpikir, dia ni tahu ke macamana Kerajaan Malaysia ni ditadbir?

Bukan nak buat apa2 kena dapat persetujuan dari Parlimen ke? Dan kalau ada benda2 tak elok dibuat, bukan ke PAS boleh tarik sokongan pada kerajaan PR?
Panggil orang bodoh, nampak sendiri yang bodoh.
Penyokong ulama macam Ali ni sentiasa rasa mereka ni hebat. Orang lain semua bodoh. Hari ini terbukti, dia yang bodoh. Sistem kerajaan Malaysia pun tak tahu. Benda basic pun tak tau.

Anonymous said...

kuat nye pengaruh jawatan CEO pada TB.. hihihihi

TB cam profesor serba tahu dlm gila2.. hihihihi

hahahahahaha
hahahahahaha

ali zidan pun satu wak apalah lawan hujah dgn TB, dia bukan reti pun.. aku tengok semua artikal dia kelakor.. sampaikan aku leni tak beli dah gila2.. baca artikal dia lagi kelakor..

hahahhaha
hihihihihi

mari kita semua ketawakan TB
setiap artikal dia kita jgn jawab, kita ketawa je.. hahahahaha, tengok muka dia pun dah kelakor.. hahahahaha

Anonymous said...

kelakornya TB, hahahahaha
hihihihihi
hahahahahaha

kalahkan gila2

hahahahaha
hihihihihi

tengok muka dia pun dah kelakor..
hihihihihi
hahahahaha

Abd Razak said...

kah kah kah kah...mari kita ketawakan puak2 ug yg penakut xberani dedah nama sbb xde hujah nk berdebat...ckp pn dh serupa umno...mmg bgs le korang semua dok bwh ketiak umno demi melayu kn...apa2 pn satu persatu masalah yg puak ug bawa dlm PAS dh terkantoi...sbb tu gelabah kn...ko ckp je xyah komen tp nk komen gak...sbb apa?sendiri mau igt...mesti puak2 ug tgh pns ni...teruskan TB...kasi mereka xdpt duduk diam...kah kah kah kah...

Ali Zaidan said...

TB:

Hahahahaha setakat buat surat nak jumpa PM, sapa-sapa boleh buat. Tidak ada kesan pun kalau jumpa PM. Yang penting ialah jumpa Yang DiPertuan Agung.
Aku nak tanya kau, masa Najib rampas kuasa di Perak, ada tak UMNO pegi jumpa MB? Takda kan? Sebab tak perlu jumpa MB.
Nak jumpa Pak Lah sebab nak suruh Pak LAh panggil Parlimen bersidang. Itu je. Kau yang tak paham.


Alahai lembapnya. Nak panggil parlimen bersidang buat apa ngok? Nak buat undi tak percaya la.

Sebab TGHH percaya dan bagi kerjasama la baru boleh sign. Kau ingat sign ni apa? Macam beli coki2?

Kat Perak tu lain. Sebab BN yg nak ambik. Depa mmg akan pakai cara kotor. Kita nak pakai cara kotor jugak ke? Kalau gitu apa beza kita dgn BN??

Ali Zaidan said...

TIDAK, ini bukan INTERPRETASI KENYATAAN PRESIDEN. Kau jangan bohong Ali Zaidan. Artikel MStar tu cakap JELAS

Bongok. Kau faham tak yg tu tak ada quote? Itu ialah interpretasi.

Sebab tu last seklai dia tulis:

"PAS akan tarik diri terang-terang jika tidak mendapat majoriti Islam. Itu syarat pertama,"

Yang jelas, Presiden cuma cakap Islam.

Ali Zaidan said...

Yang tu (kalau tak silap aku) harakah mengaku tersilap. Dalam kes ni, ada MSTAR mengaku tersilap repot? Kao memang dah tersepit.

OK lah, aku CABAR KAO ALI ZAIDAN buktikan Presiden tak cakap macam tu.


Harakah tak pernah mengaku tersilap. Buktikan kalau ada!!! Jangan jadi kazzab!

Alahai CEO Wannabe ni. Ada ke cabar buktikan sesuatu yg tak ada. Kau tuduh, kau la yg buktikan. Bawakkan aku tape atau dari mulut presiden sendiri yg kata "Islam Melayu"

Sekarang aku CABAR KAU!

Pakai otak pun dah tau perkataan "Islam Melayu' tu pelik. Orang tak sebut macam tu.

Ali Zaidan said...

TB:


Tengok, ni lah tarbiyyah ulama yang Ali Zaidan bangga sangat tu.

Buat fitnah lagi.

Aku tau la kao tak layak jadi CEO, jangan la iri hati pulak. Boleh tak?


Kah kah kah. Tak boleh jawab. merepek pasal fitnah.

Apa yg fitnah? MMg betul kau CEO-Wannabe. Aku mmg tak layak jd CEO lagi. Aku mengaku. Aku tak hantar CV, tak hantar resume. Oleh tu aku bukan CEO Wannabe.

Ok, aku akan berhenti panggil kau CEO Wannabe. Siap mintak maaf secara terbuka lagi kalau kau boleh buktikan kau tak nak jadi CEO. Kalau kau boleh buktikan yg kau tak pernah pohon jwtn CEO. Kalau kau boleh buktikan kau tak pernah hantar resume/CV utk jawatan CEO.

Ali Zaidan said...

TB

Kahkahkah kau kata takda bukti sebab kau tak sanggup nak terima kenyataan. Hahahahaha aku dapat informasi ni dari orang2 yang TERLIBAT secara langsung dalam operasi September 16.

Bukan sorang tapi 3-4 orang. Kalau setakat kau tak percaya, aku tak heran.Baru setahun jagung masuk PAS nak tunjuk lagak. Kau rasa kao sokong ulama, kao berada di atas syariat siap boleh fitnah aku lagi.
Kita jumpa akhirat nanti sebab aku nak tuntut fitnah yang kau buat kat aku depan Allah SWT.
Moga Allah SWT turunkan bala atas kao sebab fitnah kao bawak tu.


Sapa 3-4 org kawqan kau tu? Mat Pet?

Yang bagi tau kau pasal ada rombakan exco kelantan tu dan husam kena reject tu sumber kau jugak kan?

Dah hujung bulan, apa yg dah jadi?

Ada sumber kata Hasan Ali melompat pergi UMNO tahun lepas. Sampai sekarang tak melompat lagi.

Kesimpulan, sumber kau tak boleh pakai. Kuat sebar spekulasi khabar angin.

Kah kah kah..

Ali Zaidan said...

TB:

Oh sebelum tu bukan ke Mustafa Ali keluar Harakah muka depan kata Sept 16 tidak akan berjaya.

Hmmmm Ali zaidan ni tak reti baca kot. Memang takkan ada orang nak ambik dia jadi CEO.

Jadi peon ada la.


Dia tak kata takkan berjaya. Dia kata takkan berlaku peralihan kuasa pada 16 september sebab hari tu takdak persiodangan parlimen.

Ulang ayat kau,

Hmmmm Raman ni tak reti baca kot. Memang takkan ada orang nak ambik dia jadi CEO.

Jadi peon ada la.

Kah kah kah...

Ali Zaidan said...

TB:

Ni kenyataan PAAALIIINNNGGG BEST dari Ali Zaidan. Kita terpikir, dia ni tahu ke macamana Kerajaan Malaysia ni ditadbir?

Bukan nak buat apa2 kena dapat persetujuan dari Parlimen ke? Dan kalau ada benda2 tak elok dibuat, bukan ke PAS boleh tarik sokongan pada kerajaan PR?
Panggil orang bodoh, nampak sendiri yang bodoh.
Penyokong ulama macam Ali ni sentiasa rasa mereka ni hebat. Orang lain semua bodoh. Hari ini terbukti, dia yang bodoh. Sistem kerajaan Malaysia pun tak tahu. Benda basic pun tak tau.


Kah kah kah. Yg jelas, kau tu bodoh dan tak paham sistem.

Bukan semua kena dpt persetujuan legislatif. Kalau takat nak luluskan pembinaan disko, atau pusat hiburan 24 jam kat Subang (contoh), tak perlu persetujuan legislatif.

Tapi kalau ada MP xsetuju, boleh buat usul. Tapi kena ada perkenan speaker.

Kau tau dak apa fungsi speaker?. Kalau tak puas hati pun, kalau usul tu speaker tak bagi, takkan di bahaskan jugak. Jadi, tak boleh buat setuju tak setuju jugak.

Speaker Parlimen tu org PAS ke?

Ali Zaidan said...

Kah kah kah. TB tuduh aku fitnah dia. Sampai sekarang tak mampu tunjuk satu pun fitnah aku kepada dia.

Tapi fitnah TB kpd aku mmg jelas:

Yang konfirmnya kao punya maki Khalid Samad sama dengna cara UMNO maki Khalid Samad.

Kao ni agen UMNO


Tu fitnah jelas. Bawakan bukti aku agen UMno.Aku cabar kau bersumpah laknat bhw aku agen UMNO. kalau tak berani, sila tarik balik.

Anonymous said...

TB,Ali Zaidan,PAS pro-TGNA,PAS Pro-UMNO,UMNO tropers,Umno Trojans dll.
Minta laluan.Tumpang lalu dan tumpang tanya.
Boleh sesiapa balas komen dan persoalan saya diatas pada March 20, 2010 9:03 PM.
Ali Zaidan,
Di Malaysia dan hanya di Malaysia,semuanya BOLEH.Bila sebut Melayu,ia mestinya Islam.Itu adalah interpretasi,mahkamah @ kes Lina Joy.Jadi bila TB tulis MELAYU,ianya juga bermakna ISLAM.Jadi sya berpendapat TB tidak bersalah.Tetapi yang peliknya,Redzuan Tee Abdullah boleh jadi MELAYU.Jadi Islam,saya faham.Jadi Melayu?MALAYSIA BOLEH.Bacalah tulisannya dalam UM.Jadi tolong jangan bercakaran.Gunalah bahasa yang sopan untuk berhujah.
Jangan lupa jawab soalan saya.
Saya baca beberapa artikel di Harakah.
1.Presiden bangga MP, Adun PAS tidak terjun dari bahtera
2.Pelacur politik’ tidak patut bersarang di Parlimen
3.Kezaliman kerajaan Umno menyamai kerajaan Firaun
Kalau kerajaan UMNO seperti Firaun mengapa masih nak bersekongkol dengannya?
Mengapa sampai kini tiada pemimpin PAS yang tampil kehadapan untuk mengakui bahawa merekalah punca 16 Sept tidak jadi.
Adakah Geng PRO-UMNO sedang dan masih membantu untuk meneruskan pentadbirannya?Adakah TGNA,ditipu hidup2 oleh geng Terengganu?
Cuba fikir,cuba jawab.

Ali Zaidan said...

Anonymous, soalan aku mudah, kenapa hilangkan perkataan islam dan gantikan dengan Melayu?

Kau tak nampak apa kesannya ke?

Contoh, bila aku kata Tulang Besi tak cerdik, ayat ni sopan sikit dan tak menimbulkan marah orang.

Tapi bila aku sebut TB bodoh, maka ayat itu jadi kasar dan susah nak terima.

Kenapa? Bukan ke bodoh dan tak cerdik tu sama saja. Bukan takat ikut Perlembagaan, tapi jugak ikut kosa bahasa.

Kamu ni satu slow la. Berbincang ni bersekongkol ke? Kita berbincang, kalau ada benda baik dan persefahaman dlm satu2 hal, kenapa tidak? Ada dalil kata haram?

Fahami dulu atas dasar apa kita duk ngan PKR dan DAP. Bukan semua perkara kita kena duk ngan depa.

Tulang Besi said...

Ali,

Amacam kalau aku cabar kau saman Mstar online sebab buat laporan begini:


Kata beliau, PAS telah meletakkan syarat agar kerajaan Pakatan Rakyat itu dikuasai oleh wakil-wakil Islam Melayu.
.

Lagi jelas bang. Tak payah nak buat apa-apa alsan lagi.

Ali Zaidan said...

Jawab soalan aku la raman. Kenapa kau sebut melayu? Kalau betulpun TGHH sebut Islam Melayu, kenapa kau buang islam tu?

Apa tujuan kau??

Anonymous said...

Ali,
Saya in memang slow skit.Apa yang saya nak sebutkan disini bukan berkaitan dengan kosa kata.Ini bukan kelas BM.Apa yang saya nak sebut ialah pemahaman orang ramai.Dalam tulisan saya,saya sebut pasal setan,secara jujur,saya tidak tahu jika TGHH menggunakan perkataan setan.Mungkin dia telah gunakan perkataan Syaitan atau iblis atau malahun dsbnya.Tetapi saya percaya,pembaca faham degn mesej yang nk disampaikan.
Seterusnya,saya bukan nak berdebat dgn orang.Saya hanya tanya pendapat.Boleh tak Ali cuba jawab soalan-soalan saya diatas?

Ali Zaidan said...

Fitnah aku agen UMNo pun sampai skrg tak dpt buktikan.

Terbuktila sikap kau yg jahat!

Ali Zaidan said...

Anon, aku dh jawab. Tak perlu jawab benda sama byk2 kali.

Tulang Besi said...

Aku sebut melayu sebab Presiden sebut Melayu.

Next stupid question?

Tulang Besi said...

Ali zaidan hidup dalam alam fantasi. Skrg dia kantoi sebab dia sendiri tak sedar Presiden cakap perkataan Melayu.

Dah malu, nak buat macamana?

Ali Zaidan said...

Bodoh kau ni Raman. Patutla tak dapat jadi CEO.

Buktikan dr mulut presiden sendiri la presiden sebut melayu mesti majoriti dan bukan ayat lain.

TGHH cuma cakap Islam mesti majoriti. Kau sebut Melayu. Kenapa kau ubah?

Kau ni blogger celaka ke? Takdak maruah ke TB? Takdak maruah ke?

Ali Zaidan said...

Drpd kau cabar aku, baik kau cabar mstar online utk dedahkan tape asal dari mulut TGHH sendiri.

Kalau tak baik duk diam2 jahit baju.

Tulang Besi said...


Buktikan dr mulut presiden sendiri la presiden sebut melayu mesti majoriti dan bukan ayat lain.

TGHH cuma cakap Islam mesti majoriti. Kau sebut Melayu. Kenapa kau ubah?
.


Wei bodoh, laporan Mstar tu PUBLIC STATEMENT. Kao bodoh sebab tu kau tak tau benda ni.

Itu laporan perkara yuang keluar dari mulut Presiden. Kao tau tak apa benda "PUBLIC STATEMENT" ni.

Kalau kao kata MSTAr bohong, AKU CABAR KAU SAMAN MSTAR.

Kalau kau tak berani saman, SAH KAU PENIPU.

Jangan cakap banyak la. Benda tu DAH DILAPOR secara OPEN dan TIDAK DINAFI oleh PRESIDEN

Yang menyebuk macam Mak Enon kao sorang je.

Bila nak balik Tampoi ni?

Tulang Besi said...

Ali,

Pasal kao bengap, baik aku cerita lagi sekali.

Laporan MSTAR tu adalah rasmi dari diorang.

Ertinya diorang JAMIN KESAHIHANNYA.

Kalau tak setuju, korang kena protest atau nafi secara terbuka sebab MSTAR berani lapor begitu secara terbuka.

Kalau Ali Zaidan tak puas hati, AKU CABAR ALI ZAIDAN saman MSTAR secara terbuka.

Ali lebih kuah dari sudu sebab Presiden pun tak bising.

HAHAHAHAHAHA Bodohnya si Ali ni.

Patutlah taraf peon je kau ni

Tulang Besi said...
This comment has been removed by the author.
Tulang Besi said...

Ali Zaidan said...

Drpd kau cabar aku, baik kau cabar mstar online utk dedahkan tape asal dari mulut TGHH sendiri.

Kalau tak baik duk diam2 jahit baju.
.

Kahkahkahkah yang tak puas hati ni kao sorang je Ali.

Presiden tak cakap apa pasal report Mstar tu, satu PAS tak bising, MStar pun tak bising.,

PAsal kao sorang je macam kera sumbang, jadi kao la kena saman Mstar.

Macam ni punya bodoh pun ada lagi ke dalam umat manusia ni?

Ali Zaidan said...

Kah kah kah. Aku pun tak nak jadi CEO. Aku pun tak mintak2 jawatan CEO.

Lain la kau, CEO Wannabe. Kah kah kah

Jadi kalau itu betul2 dr Mstar, dan kau yakin, kenapa kau tak berani sumpah laknat? Sumpah la.

Kau ni bodoh, Tak boleh faham mana interpretasi dan dialog sebenar. Mana kefahaman wartawan dan mana yg sebiji2 keluar dr mulut Presiden.

Kenapa Presiden tak saman atau nafi? Mudah, sebab orang lain boleh faham. Kau dan segelintir budak bodoh je yg payah nak faham.

Kenapa Presiden tak saman, sebabnya mudah. TGHH ada byk kerja lain lagi dr hal2 titik bengik macam ni. Berapa byk laporan menyeleweng dr utusan ttg anwar, tgna dan tghh, ada mereka lawan satu-satu???

Kau faham mana prioriti tak?

Sekali lagi aku ulang, TGHH cuma cakap Islam mesti majoriti. Kau sebut Melayu. Kenapa kau ubah?

Kau ni blogger celaka ke? Takdak maruah ke TB? Takdak maruah ke?

Tulang Besi said...

.

Hanya bangsa bahlol macam kao tak dapat beza antara LAPORAN dgn INTERPRETASI.

Anwyays, kalau tak puas hati pegi saman la.

Kao sorang je yang nafi benda ni. Presiden pun tak nafi.

Memang kao dasar kera sumbang.

Tulang Besi said...

Ali lebih kuah dari sudu. Presiden sendiri tak nafi, si Ali yang bising2.

Hahahahaha patutlah takda orang tengok pun blog kau

Ali Zaidan said...

Untuk apa aku saman? Stended la silap teknikal tu. Lagi pun aku boleh faham. Kau je yg sampai sekarang payah nak faham.

Kesian, tak mampu jawab soalan, macam2 gelaran diberikan.

Ubah perangai jahat kau tu. Nanti dapat la jadi CEO.

Ish ish ish..

Tulang Besi said...

Ali kera Sumbang,

Mstar tak kata pun dia silap, kao sorang je.

Jangan banyak cakap la, aku cabar kau saman Mstar sebab buat laporan salah mcam tu.

Tak pun, kao buktikan Mstar buat laporan salah.

Aku cabar kao, sebab kau bachul tak berani saman Mstar.

Sila bawa bukti. kalau kao tak bawak bukti, kao memang penipu.

Amacam?

Tulang Besi said...

Dah lah kao fitnah aku pasal aku nak jadi CEO tu.

Ada beza antara nak jadi dengan terpaksa menawarkan diri jadi.,

Patutlah orang tak pegi blog kau, tuan punya blog kuat merapu daaa

Ali Zaidan said...

Kah kah kah.. Dia tak berani sambut cabaran aku, tiba2 ada hati nak cabar aku?

Kah kah kah

Lawak gila kau ni Raman. Menggelabah ke?

Ok, aku boleh saman. tarak hal. Dengan satu syarat, kau bawakan tape dr mulut TGHH sendiri ttg hal ni. Kau buktikan bhw itu bukan interpretasi wartawan. Bawakan tape asal.

Ada berani? ke bacul?

Kah kah kah, sapa pulak yg paksa kau jadi CEO ni? kah kah kah. Perasannye.. Kah kah kah..

hantar resume/CV, tapi terpaksa.. Kah kah kah..

Kelentong lembu ragut rumput kat depan rumah kau bolela raman..

Kah kah kah

Anonymous said...

TB nape kau asyik padam komen, tak gentleman lah. aku tanya soalan pun kau padam. aku tanya betul ke kau marah kat PAS terengganu pst mana yg disebut dalam tulangbesi. wordpress.com tu?

ANTI BABI said...

Konfirm, Ali zaidan bachul tak berani saman Mstar.

Manusia bachul macam Ali zaidan ni tak layak nak kritik TB.

Dia hanya layak jadi tukang basuh kandang babi je

Tulang Besi said...


Apa yg fitnah? MMg betul kau CEO-Wannabe. Aku mmg tak layak jd CEO lagi. Aku mengaku. Aku tak hantar CV, tak hantar resume. Oleh tu aku bukan CEO Wannabe.

Ok, aku akan berhenti panggil kau CEO Wannabe. Siap mintak maaf secara terbuka lagi kalau kau boleh buktikan kau tak nak jadi CEO. Kalau kau boleh buktikan yg kau tak pernah pohon jwtn CEO. Kalau kau boleh buktikan kau tak pernah hantar resume/CV utk jawatan CEO.
.

Ali,

Kau ada bukti ke permohonan aku ditolak? Ada ke tidak? Kalau takda, sah kau ni keturunan pemfitnah.

KEduanya, kan sejak sebelum ni aku dah kata aku memang tak nak jadi CEO.

Aku bagi resume atas dasar tanggungjawab aku pada jemaah. Itu aje.

KAo baca tak aku punya jawapan sebelum ni.

Nasihat aku, kalau sedar diri tu tak layak, jangan iri hati pada orang lain yang layak.

Itu je,

anti babi said...

kesian aku tengok ali ni. mcm otak udang. sahut cabaran tb tu ali. kalau tak puas hati, saman mstar. jgn jadi bachul. kao ada telur ke takda? ali babi tak berani dah!!!

Anonymous said...

http://dppkt.wordpress.com/2008/10/08/3-m-asas-kerajaan-baru/

S:Sebelum ini, Tuan Guru ada menyebut jumlah ahli parlimen PR mestilah majoriti Melayu Muslim. Persoalannya, mengapa Melayu?


J: Melayu ini kerana majoriti orang Islam (di Malaysia) adalah Melayu.
Bahkan kalau kita baca Muqadimmah Ibn Khaldun, ada hadith yang menyebut, “pemimpin dari Quraisy.” Ini kerana, yang menjadi teras kepada penguasaan Islam pada masa itu adalah kabilah Quraisy. Maka, syarat kepimpinan mestilah Quraisy.


Di Malaysia, oleh kerana majoriti orang Islam adalah Melayu, dengan sebab itu kepimpinan Melayu Islam adalah lebih utama… kecuali kalau berubah, orang Cina masuk Islam ramai-ramai, dan mereka menjadi majoriti. Maka, sudah tentu mereka yang perlu menjadi teras. Itu pernah berlaku dalam sejarah Islam. Bila orang Turki yang menganut Islam, mereka merupakan orang Islam yang terkuat, maka mereka menjadi kepimpinan.


Di Malaysia, hakikat ini diterima oleh semua parti-parti politik, bahawa teras ialah Melayu Islam. Cumanya, kita mahu Islam dijadikan prinsip kepada penyelesaian masalah-masalah dalam negara. Ini satu perkara yang sering ditinggalkan.

Tulang Besi said...

Terima kasih saudara anon.

Malunya saya jadi Ali Zaidan sekarang ni.

Tulang Besi said...

Nampaknya Presiden PAS nak jadi nasionalis jugak ke?



Sebelum ini, Tuan Guru ada menyebut jumlah ahli parlimen PR mestilah majoriti Melayu Muslim. Persoalannya, mengapa Melayu?

Melayu ini kerana majoriti orang Islam (di Malaysia) adalah Melayu. Bahkan kalau kita baca Muqadimmah Ibn Khaldun, ada hadith yang menyebut, “pemimpin dari Quraisy.” Ini kerana, yang menjadi teras kepada penguasaan Islam pada masa itu adalah kabilah Quraisy. Maka, syarat kepimpinan mestilah Quraisy.

Di Malaysia, oleh kerana majoriti orang Islam adalah Melayu, dengan sebab itu kepimpinan Melayu Islam adalah lebih utama… kecuali kalau berubah, orang Cina masuk Islam ramai-ramai, dan mereka menjadi majoriti. Maka, sudah tentu mereka yang perlu menjadi teras. Itu pernah berlaku dalam sejarah Islam. Bila orang Turki yang menganut Islam, mereka merupakan orang Islam yang terkuat, maka mereka menjadi kepimpinan.

Di Malaysia, hakikat ini diterima oleh semua parti-parti politik, bahawa teras ialah Melayu Islam. Cumanya, kita mahu Islam dijadikan prinsip kepada penyelesaian masalah-masalah dalam negara. Ini satu perkara yang sering ditinggalkan.

Bukankah sudah memadai majoriti Muslim sahaja?

Muslim sahaja tidak cukup. Muslim lain, Islam lain. Muslim itu ada orang yang memelok Islam tapi tidak beramal dengan Islam. Kita mahu, Muslim yang beramal dengan Islam. Saya yakin, jika Islam dijadikan model… sepertimana yang kita pernah laksanakan di Kelantan, juga di Terengganu, dan seperti yang kita sedang laksanakan di Kedah dan di Perak. Dan, ini tidak menjadi masalah kepada orang bukan Islam. Apa salahnya bila Islam itu kita kemukakan dalam perubahan peringkat pusat? Bahkan peringkat pusat lebih wajar, sebab kuasanya lebih berbanding dari peringkat negeri lagi.

Ali Zaidan said...

Jadi jelas apa yang aku tanya selama ini betul.

Presiden tak pernah sebut Melayu mesti majoriti. Presiden sebut islam. Dlm temubual lain Presiden sebut Melayu Islam. Tak sebut Melayu saja.

Jelas lagi bhw mmg TGHH tak pernah sebut Islam Melayu spt yg dilapor Mstar. Itu hanya interpretasi wartawan.

Maka soalannya kenapa kau buang perkataan Islam dan hanya sebut Melayu mesti majoriti sedangkan TGHH tak pernah sebut macam tu?

Soalan ini kau tak pernah jawab. Sedangkan apa yg kau tulis dh bagi gambaran tak elok kpd presiden. kau pun tiba2 kata nasionalis.

Inilah soalan sebenar aku. Kenapa tak berani buktyikan?

Aku ulang buat kali penghabisan:

MANA PRESIDEN SEBUT 'MELAYU MESTI MAJORITI'?

Jgn olah2 kalau tak ada. Kalau presiden kata Melayu islam, sebut melayu islam. Jangan jadi jahat buang perkataan Islam!

Faham muka tak tau malu?

Ali Zaidan said...

Kau ada bukti ke permohonan aku ditolak? Ada ke tidak? Kalau takda, sah kau ni keturunan pemfitnah.

KEduanya, kan sejak sebelum ni aku dah kata aku memang tak nak jadi CEO.

Aku bagi resume atas dasar tanggungjawab aku pada jemaah. Itu aje.


Peduli apa permohonan kau ditolak atau tidak.

Yang penting kau pohon tak? Ada. Kau pohon. So kau nak. Ada ke orang pohon tapi tak nak? Kau ni spesis apa?

Kalau tak nak, takkan hantar resume. Simple.

Paling husnuzzon, kau nak jadi ceo sebab nak tolong jemaah. tapi still, kau nak. Nak.

Jadi, kau CEO wannabe. Apa yg payah? Hahahaha

Tulang Besi said...

Ali baca ni. Lepas ni kalau kao naik lagi isu ni, wajib aku repot kao kat Tampoi. Kau bakal jadi bahaya pada orang ramai:

Q:Bukankah sudah memadai majoriti Muslim sahaja?

J:Muslim sahaja tidak cukup. Muslim lain, Islam lain
.

Aku dah siap nombor Tampoi ni. Anytime diorang datang ambik kao

Ali Zaidan said...

Dia kata Muslim, bukan Melayu. kenapa pakai melayu? Itu tak boleh beza?

Aku jawab semua di sini:

http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/03/rahman-talib-percayalah-neraka-tak-best.html

Tulang Besi said...

Ali

Kau baca ni:

Sebelum ini, Tuan Guru ada menyebut jumlah ahli parlimen PR mestilah majoriti Melayu Muslim. Persoalannya, mengapa Melayu?

Melayu ini kerana majoriti orang Islam (di Malaysia) adalah Melayu. Bahkan kalau kita baca Muqadimmah Ibn Khaldun, ada hadith yang menyebut, “pemimpin dari Quraisy.” Ini kerana, yang menjadi teras kepada penguasaan Islam pada masa itu adalah kabilah Quraisy. Maka, syarat kepimpinan mestilah Quraisy.
Di Malaysia, oleh kerana majoriti orang Islam adalah Melayu, dengan sebab itu kepimpinan Melayu Islam adalah lebih utama… kecuali kalau berubah, orang Cina masuk Islam ramai-ramai, dan mereka menjadi majoriti. Maka, sudah tentu mereka yang perlu menjadi teras. Itu pernah berlaku dalam sejarah Islam. Bila orang Turki yang menganut Islam, mereka merupakan orang Islam yang terkuat, maka mereka menjadi kepimpinan.
Di Malaysia, hakikat ini diterima oleh semua parti-parti politik, bahawa teras ialah Melayu Islam. Cumanya, kita mahu Islam dijadikan prinsip kepada penyelesaian masalah-masalah dalam negara. Ini satu perkara yang sering ditinggalkan.

Anonymous said...

Hei budak pengkhianat! Kau memang tidak layak jadi blogger! Kau layak sebagai Tulang Babi saja!

Anonymous said...

Ali Zaidan,kamu ni reti baca dan tak pekak kan?? Jgnla tunjukkan kedunguan kamu kat sini. ckp berbelit belit.bila disuruh bg bukti merepek pula benda yg lain.Jgn bg nama Melayu buruk.lebih baik tutup mulut klu takde something nice to say. Buat kamu nampak dungu saja.

Anonymous said...

laku btol blog ni...syabas TB..!!

sy bukan la berpihak pada sesape...tp mane2 pemimpin pakatan rakyat yg sibuk sgt ckp pasal melayu..melayu..melayu...baik masuk UMNO la...

kalau btol2 ikut Islam, xkan pernah bezakan kaum mahupun agama...

yg pasti UMNO ngan pro-UMNO dalam PAS akan ditumbangkan dalam PRU akan dtg....

Anonymous said...

kalau beginilah mebtality org org pas...syukur sgt pada yg esa dijauhkan PAS dari memenangi pilihanraya dimalaysia ....org org berfikiran spt yg diatas inilah yg akan merosakkan negara....ASaL ianya PAS...pastinya hancur negara.....syukur amin malaysia masih di bawah BN..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.